abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73356409
Het leek me wel een handig idee om eens een centraal topic te openen over pijnstillers en tips hierover.

Watvoor pijnstillers gebruik je, waarvoor, helpt het je goed, watvoor tips heb je?

Ts begint.

Dagelijks 150 mg diclofenac en een paracetamol of 6, helpt wel, maar mocht best wat meer helpen van me.

Verder soms es tantum/voltarengel etc dat werkt meestal vrij snel en goed op de plek zelf.

Af en toe een wietje, maar dat beperk ik tot af en toe 's avonds omdat ik het niet tof vind om te vaak stoned te zijn.

toen ik van de week House zag heb ik even overwogen om meth te scoren
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:11:32 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73356773
Van meth krijg je weer zo'n crackwhore-bekkie en dito hersenen als je het lang gebruikt, is ook niet echt wenselijk

Ik ben allergisch voor paracetamol en aspirine, gebruik eigenlijk alleen drie ibuprofens per maand, verder liefst zo min mogelijk (logisch, dat wil iedereen).
Weleens diclofenac moeten gebruiken, met veel maagklachten tot gevolg. Voortaan weer ibu voor mij
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_73356870
Idd, ik slik ook maagbeschermers erbij, dat is wel handig als je langere tijd diclofenac slikt
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:18:56 #4
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73356981
Voor pijn in rug en knieen ook diclofenac en voltaren, maar ik gebruik het niet veel. Ik heb er wel goede ervaringen mee overigens. Voor ergere pijn stap ik meestal over op Zaldiar, ook goede ervaringen mee, alleen merk ik echt dat ik er minder geconcentreerd en duf van wordt, dus is het niet echt geschikt voor overdag
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:32:39 #5
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_73357409
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:58 schreef MarMar het volgende:
Het leek me wel een handig idee om eens een centraal topic te openen over pijnstillers en tips hierover.

Watvoor pijnstillers gebruik je, waarvoor, helpt het je goed, watvoor tips heb je?

Ts begint.

Dagelijks 150 mg diclofenac en een paracetamol of 6, helpt wel, maar mocht best wat meer helpen van me.

Verder soms es tantum/voltarengel etc dat werkt meestal vrij snel en goed op de plek zelf.

Af en toe een wietje, maar dat beperk ik tot af en toe 's avonds omdat ik het niet tof vind om te vaak stoned te zijn.

toen ik van de week House zag heb ik even overwogen om meth te scoren
Wat heb je wel allemaal niet om zo'n hoeveelheid dagelijks te moeten wegwerken?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_73357720
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:32 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Wat heb je wel allemaal niet om zo'n hoeveelheid dagelijks te moeten wegwerken?
Ik ben niet zo heel goed gebouwd, mijn skelet past niet netjes in elkaar waardoor kraakbeen en tussenwervelschijfjes hier en daar een beetje verdwijnen en chronische slijmbeursontstekingen in de heupen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:46:14 #7
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_73357851
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik ben niet zo heel goed gebouwd, mijn skelet past niet netjes in elkaar waardoor kraakbeen en tussenwervelschijfjes hier en daar een beetje verdwijnen en chronische slijmbeursontstekingen in de heupen.
Ok dan...

Maar wat een waslijst joh. Maar wel prettig dat je het daarmee leefbaar kunt houden.

Ik neem zelf 1 of 2 per maand een paracetamol. Omdat Ibuprofen schadelijker is.
Gewoon pijn in de kop, niks ernstigs.
Maar vaak dan toch een ibuprofen erachteraan, want paracetamol werkt vaak amper.

Mbt pijn in de schouders, verkeerd zitten en dwarsigheid niet naar de fysio te gaan....
Menthololie en masaage, of een olie met o.a. gember.
Kortom, verschillende indonesische, chinese, filippijnse massageolietjes.
En dat werkt ook meer dan aardig!
Ik ben een eckte rapnegert
pi_73357888
Ik heb laatst bij toeval een gouden combi ontdekt van pijnstillers.
Ik had al 4 dagen last van hoofdpijn, zo'n rottige pijn die nog het meeste lijkt op katerhoofdpijn. Ik heb gemerkt dat deze pijn wordt getriggered door stress.
De pijn was zo hardnekkig dat doses van 600 mg ibuprofen nog niet eens werkten. Ook paracetamol alleen deed niets. Maar een combi van 600 mg Ibu en 400 mg Paracetamol deed wonderen. Koppijn was weg binnen een half uur.
pi_73359093
Dagelijks arcoxia en afhankelijk van de pijn die dag daarnaast niets, normale paracetamol, paracetamol met 10 of 20 mg codeïne of tramadol.
Tramadol is kutspul en neem ik alleen als het echt niet anders kan en dan het liefst nog voor ik ga slapen. Wattenhoofd.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:49:06 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_73359626
Helemaal niks, tenzij ik echt ziek ben: dan paracetamol.
Wel een tijdje Oxynorm geslikt voor m'n knieën, geen feest! Wel érg goede pijnstilling (morfine in tabletvorm), maar ik had liever pijn dan alle bijwerkingen..
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 15:53:37 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73359750
Soms buprenorfine in de vorm van Transtec.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:06:40 #12
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73360091
Ik heb vroeger veel ibuprofen geslikt [3x per dag 600mg] voor mn reuma maar nu kortgeleden is gebleken dat ik ook Crohn heb en ibu dus niet meer mag ben ik druk op zoek naar iets anders.
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:08:05 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_73360134
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:06 schreef saaw het volgende:
Ik heb vroeger veel ibuprofen geslikt [3x per dag 600mg] voor mn reuma maar nu kortgeleden is gebleken dat ik ook Crohn heb en ibu dus niet meer mag ben ik druk op zoek naar iets anders.
Heeft je huisarts geen tips voor je?
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:14:26 #14
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73360288
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Heeft je huisarts geen tips voor je?
Vorige keer dat ik een gewrichtsontsteking had heb ik op aanraden van mn huisarts een zo hoog mogelijke paracetamol spiegel opgebouwd maar dat hielp amper.
Had toen eerst in het ziekenhuis tramadol gekregen maar daar raakte ik dan weer heftig verstopt van.

Gelukkig kon ik toen snel terecht in het ziekenhhuis voor een punctie maar voor volgende keer moet ik inderdaad misschien nog maar eens bellen of hij nog andere ideeen heeft.
an urge to help mankind overcomes me
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 16:34:39 #15
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73360909
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:14 schreef saaw het volgende:

[..]

Vorige keer dat ik een gewrichtsontsteking had heb ik op aanraden van mn huisarts een zo hoog mogelijke paracetamol spiegel opgebouwd maar dat hielp amper.
Had toen eerst in het ziekenhuis tramadol gekregen maar daar raakte ik dan weer heftig verstopt van.

Gelukkig kon ik toen snel terecht in het ziekenhhuis voor een punctie maar voor volgende keer moet ik inderdaad misschien nog maar eens bellen of hij nog andere ideeen heeft.
Om verstopping te voorkomen kunnen ze lactitolmonohydraat voorschrijven in combinatie met een opiaat zoals Tramal.
pi_73422387
Celebrex 2 maal daags (gewrichtsontstekingen)
Lyrica 2 maal daags (zenuwpijn)
Ibuprofen 600 zo nodig (pijnstiiller)
MS-Contin zo nodig (pijnstiller/morfine)
Tramadol zo nodig (pijnstiller)
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:15:31 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73423839
Alleen diclofinac ivm migraine.
Dus als het nodig is, niet iedere dag.

Mijn man zit momenteel aan de morfine, maar die ligt in het ziekenhuis.
Wat voor pijnbestrijding hij krijgt als hij thuis komt weten we nog niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_85678794
bijna een jaar.. dikke kick dus..

Inmiddels bij de diclofenac en paracetamol 3 keer 50 mg tramadol (voor echt heftige dagen 100 mg) en vandaag een afspraak bij de pijnpoli, iemand ervaringen ermee?
Het is vandaag alleen nog maar een gesprek+onderzoek, ik hoop heel hard dat ze wat constructiefs voor me kunnen doen want die pillenzooi elke dag is nasty.
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 10:51:17 #19
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85680306
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:04 schreef MarMar het volgende:
bijna een jaar.. dikke kick dus..

Inmiddels bij de diclofenac en paracetamol 3 keer 50 mg tramadol (voor echt heftige dagen 100 mg) en vandaag een afspraak bij de pijnpoli, iemand ervaringen ermee?
Het is vandaag alleen nog maar een gesprek+onderzoek, ik hoop heel hard dat ze wat constructiefs voor me kunnen doen want die pillenzooi elke dag is nasty.
Bij de pijnpoli kreeg ik eerst een gesprek met een anesthesioloog. Daarna moest ik daar een dag blijven en toen kreeg ik gesprekken met de anesthesioloog, een fysiotherapeut en een psycholoog.

Zolang ze de oorzaak niet kunnen bestrijden kunnen ze volgens mij niet veel doen.
pi_85680554
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:51 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Bij de pijnpoli kreeg ik eerst een gesprek met een anesthesioloog. Daarna moest ik daar een dag blijven en toen kreeg ik gesprekken met de anesthesioloog, een fysiotherapeut en een psycholoog.

Zolang ze de oorzaak niet kunnen bestrijden kunnen ze volgens mij niet veel doen.
-O-
Pijnbestrijding is natuurlijk altijd symptoombestrijding.. voor de heupen is voor mij misschien een zenuwblokkade mogelijk, dat zou al een heleboel schelen.
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 11:00:17 #21
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85680598
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

-O-
Pijnbestrijding is natuurlijk altijd symptoombestrijding.. voor de heupen is voor mij misschien een zenuwblokkade mogelijk, dat zou al een heleboel schelen.
Daar gaat de anesthesioloog of de neuroloog uiteindelijk naar kijken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 11:09:16 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85680898
Ik slik momenteel 's avonds (en overdag indien nodig) 2x 400 ibuprofen, in combinatie met een maagbeschermer. Ik had verklevingen in mijn buik (dunne darm-buikwand) en daar ben ik aan geopereerd. Herstel wil nog niet erg helaas, en ik kan niet lang zitten. Als ik door omstandigheden langer dan een half uur moet zitten slik ik vantevoren dus extra pijnstillers.

Daarnaast heb ook ik een slijmbeursontsteking in mijn heup en ik zak steeds door een spier in mijn bovenbeen. Waarschijnlijk veroorzaakt het een het ander, alleen is nog niet duidelijk welke van de twee de oorzaak is en welke het gevolg. Maar mijn buik gaat voor momenteel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85681235
Slijmbeursontsteking in de heup heb ik aan beide kanten, sucks!
Heb je al eens gevraagd aan je huisarts om een injectie?
Dat heeft bij mij een tijd gewerkt.
Helaas worden de ontstekingen veroorzaakt door de bouw van de botten en werken de injecties nu niet meer, maar jij hebt er misschien wel baat bij!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 11:19:24 #24
13151 crew  Rewimo
pi_85681276
Nee ik ben totaal ongevoelig voor die injecties. Dus daar begin ik niet meer aan, heb meestal veel pijn van de injectie en werken doet het niet :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85681416
Ah rot :(
Stomme dingen he die lijven!
:*
pi_85697655
Ik ben voorzichtig een klein beetje blij.
Dok had binnen 5 minuten wel besloten dat die zenuwblokkade een goed idee is. Over een paar weken gaan we dat doen.
Nu nog hopen dat het werkt, dat is nog niet zeker natuurlijk, maar áls het werkt..
In elk geval al heel fijn om een arts tegenover je te hebben die de situatie heel serieus neemt en goed inschat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 18:54:38 #27
13151 crew  Rewimo
pi_85699058
Hee, ik ben erg benieuwd of dat goed werkt, zo'n blokkade! Hoe doen ze dat, weet je dat al? Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de pijnpoli ^O^
pi_85699099
oh, ik heb ook zenuwblokkades gehad, deed helaas niks bij mij ;(
1 dag effect, daarna was de lol alweer over
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_85701630
Hoe het werkt, de eerste keer doen ze een proefverdoving om te kijken of ze de juiste zenuw kunnen vinden en of het kan werken.
De echte behandeling gaat met hitte, met een naald gaan ze naar de zenuw en door verhitting beschadigen ze dan de buitenkant (het deel wat temperatuurverschil en pijn regelt) en de bedoeling is dan dus dat de zenuw dat niet meer doorgeeft. Ze gebruiken hiervoor contrastvloeistof en rontgen om te kijken of de naald bij de goede plek is.
De zenuw geneest na een aantal maanden weer en dan kan de behandeling herhaald worden.

Of het werkt is idd de vraag, het werkt lang niet altijd, maar ik wil de gok best wagen. Er kleven veel minder bijwerkingen aan dan aan al die pillenrommel die ik slik en de bijwerkingen van een zenuwblokkade zijn niet ernstig en altijd maar tijdelijk, je kan bijvoorbeeld een paar dagen over je hele been geen gevoel hebben en je motoriek een paar dagen een beetje kwijt zijn.

Help me maar hard hopen dat het voor mij wel werkt, ik laat het jullie wel weten.
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 20:04:13 #30
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85701665
Nu maar hopen dat het werkt! Sterkte MarMar!
pi_85701744
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:03 schreef MarMar het volgende:
Hoe het werkt, de eerste keer doen ze een proefverdoving om te kijken of ze de juiste zenuw kunnen vinden en of het kan werken.
De echte behandeling gaat met hitte, met een naald gaan ze naar de zenuw en door verhitting beschadigen ze dan de buitenkant (het deel wat temperatuurverschil en pijn regelt) en de bedoeling is dan dus dat de zenuw dat niet meer doorgeeft. Ze gebruiken hiervoor contrastvloeistof en rontgen om te kijken of de naald bij de goede plek is.
De zenuw geneest na een aantal maanden weer en dan kan de behandeling herhaald worden.

Of het werkt is idd de vraag, het werkt lang niet altijd, maar ik wil de gok best wagen. Er kleven veel minder bijwerkingen aan dan aan al die pillenrommel die ik slik en de bijwerkingen van een zenuwblokkade zijn niet ernstig en altijd maar tijdelijk, je kan bijvoorbeeld een paar dagen over je hele been geen gevoel hebben en je motoriek een paar dagen een beetje kwijt zijn.

Help me maar hard hopen dat het voor mij wel werkt, ik laat het jullie wel weten.
*duimt*
pi_85704264
thx!! :*
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:09:30 #33
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_85704272
hopen dat het werkt MarMar!

Momenteel slik ik heel sporadisch amitriptyline, tegen de zenuwpijn. Maar dat helpt amper wat en de bijwerkingen zijn best wel erg dat mijn werk eronder komt te lijden. (Extreem droge mond, waardoor ik amper kan praten. Lage bloeddruk waardoor ik bijna iedere keer als ik opsta bijna gevloerd lig en slaperigheid waardoor ik bijna in slaap val tijdens een spreekuur :') ).
Als alternatief hoop ik binnenkort over een TENS-apparaat te beschikken.

Andere orale medicatie wil ik niet meer proberen. Heb ondertussen 10 verschillende soorten pijnmedicatie geprobeerd waarvan maar 3 hielpen tegen de pijn. Van 2 soorten (Oxycontin en morfine) werd ik gigantisch stoned en van fentanyl kreeg ik nare bijwerkingen.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 21:11:21 #34
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85704352
TENS :r
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:13:06 #35
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_85704422
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
TENS :r
oh werkt best, ligt wel aan waar :')
pi_85704525
Diclofenac op regelmatige basis maar niet elke dag (ik gebruik het een paar weken lang wanneer ik last heb van ontstekingen). Daarnaast paracetamol. Op Tramadol reageer ik niet zo goed, heb het nog wel liggen voor wanneer het echt erg is. Krijg er hoofdpijn van wanneer het is uitgewerkt.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 21:18:02 #37
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85704663
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:13 schreef manda-rijn het volgende:

[..]

oh werkt best, ligt wel aan waar :')
OMG, ik wil niet weten waar jij die plakkers opdoet! :X
pi_85704917
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:09 schreef manda-rijn het volgende:
hopen dat het werkt MarMar!

Momenteel slik ik heel sporadisch amitriptyline, tegen de zenuwpijn. Maar dat helpt amper wat en de bijwerkingen zijn best wel erg dat mijn werk eronder komt te lijden. (Extreem droge mond, waardoor ik amper kan praten. Lage bloeddruk waardoor ik bijna iedere keer als ik opsta bijna gevloerd lig en slaperigheid waardoor ik bijna in slaap val tijdens een spreekuur :') ).
Als alternatief hoop ik binnenkort over een TENS-apparaat te beschikken.

Andere orale medicatie wil ik niet meer proberen. Heb ondertussen 10 verschillende soorten pijnmedicatie geprobeerd waarvan maar 3 hielpen tegen de pijn. Van 2 soorten (Oxycontin en morfine) werd ik gigantisch stoned en van fentanyl kreeg ik nare bijwerkingen.
Amitriptyline heb ik ook wel eens geprobeerd maar de bijwerkingen zijn inderdaad niet mis. Zo vlakte het mijn gevoel bijvoorbeeld nogal uit.

Succes met je TENS!
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:23:56 #39
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_85705007
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:18 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

OMG, ik wil niet weten waar jij die plakkers opdoet! :X
Heel charmant op mijn onderrug :P Tegen chronische rugpijn door 2 verschillende aandoeningen.

Toen ik hem een keer op mijn schouder deed, voelde ik wat trillen bij mijn maag, en dat is niet voor herhaling vatbaar. Iets met ranzig gevoel en zo
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 21:27:22 #40
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85705153
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:23 schreef manda-rijn het volgende:

[..]

Heel charmant op mijn onderrug :P Tegen chronische rugpijn door 2 verschillende aandoeningen.

Toen ik hem een keer op mijn schouder deed, voelde ik wat trillen bij mijn maag, en dat is niet voor herhaling vatbaar. Iets met ranzig gevoel en zo
PIJN!
* De_Kardinaal doet TENS aan!
HELSE PIJN!
* De_Kardinaal doet TENS uit!
PIJN!
* De_Kardinaal smijt TENS uit raam!
:'(
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:28:38 #41
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_85705236
dat is inderdaad niet wat je wilt :D waarvoor gebruikte jij hem dan?
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 21:29:41 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85705286
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:28 schreef manda-rijn het volgende:
dat is inderdaad niet wat je wilt :D waarvoor gebruikte jij hem dan?
Tegen zenuwpijn. :P
pi_85707173
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:29 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Tegen zenuwpijn. :P
gebruikte je 'm wel goed dan? ;(

ik heb er ook lang 1 gebruikt, maar heb nooit pijnen ervaren door het gebruik van de tens
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 22:19:34 #44
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85707963
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:06 schreef Mirjam het volgende:

[..]

gebruikte je 'm wel goed dan? ;(

ik heb er ook lang 1 gebruikt, maar heb nooit pijnen ervaren door het gebruik van de tens
Ja, maar het werkt niet altijd goed bij iedereen. Ik moest een week met en een week zonder en dan een pijnscore-dagboek bij houden.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 02:07:39 #45
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85823609
Vorige week had ik een pilletje temgesic op en na een half uurtje werd ik al misselijk, vervolgens één dag ziek ervan. Nu maar een oxynorm tablet geprobeerd. Nu al twee uur op en daarvan alleen een beetje suf geworden. Maandag maar eens een doosje van dat goedje halen bij de apotheek. ^O^
pi_85825325
Hier van alles gehad: para/codeine, tramadol, fenistylpleisters, tens, 12 zenuwblokkades, operatie, maar de combi. waar het houdbaar is momenteel is oxycontin, oxynorm. Probeer de dosis zo laag mogelijk te houden want ik wil helder blijven, dus zit op de grens. Bijwerkingen zijn prut, 1x vergeten en je ligt als een junkie met afkick in bed.
Waarom zoveel? Heb een cyste in mijn staartbeen in de het beschermmende hoesje van de zenuwen, die cyste was er 1, toen operatie gehad, nu zijn het er 3 en ze drukken de onderste zenuwen klem. Tarlov cyste heten ze.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 08:07:47 #47
13151 crew  Rewimo
pi_85825328
Jee Anitra. jij bent ook al een tijd aan het sukkelen daarmee hè? Is er nog kans op dat je ervanaf komt?
pi_85825329
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 02:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Vorige week had ik een pilletje temgesic op en na een half uurtje werd ik al misselijk, vervolgens één dag ziek ervan. Nu maar een oxynorm tablet geprobeerd. Nu al twee uur op en daarvan alleen een beetje suf geworden. Maandag maar eens een doosje van dat goedje halen bij de apotheek. ^O^
weet zeker dat oxynorm is? Oxynorm is in capsule vorm en werkt binnen 15 minuten, de oxycontin is de tablet vorm er van, die doet 12 uur lang zijn werk.
pi_85825344
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 08:07 schreef Rewimo het volgende:
Jee Anitra. jij bent ook al een tijd aan het sukkelen daarmee hè? Is er nog kans op dat je ervanaf komt?
nee nooit meer, geen enkele neuroloog durft het aan en ik speel met de gedachten een stichting of iets in het leven te roepen want krijg steeds meer mails van mensen die het ook hebben en vind dat er nu eens echt onderzoek naar moet komen.
ik kan mijn bed niet meer uit, rechtop zitten komt de boel nog meer klem te zitten en dat is moeilijk, maar ooit zal im weer lopen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 08:17:11 #50
13151 crew  Rewimo
pi_85825353
Waardeloos joh. Ik kan sinds pasen ook niet langer dan een half uur zitten door buikklachten, dus ik lig ook veel.

Goed idee om zelf iets te ondernemen, een patiëntenvereniging is er ook niet, denk ik?
pi_85825389
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 08:17 schreef Rewimo het volgende:
Waardeloos joh. Ik kan sinds pasen ook niet langer dan een half uur zitten door buikklachten, dus ik lig ook veel.

Goed idee om zelf iets te ondernemen, een patiëntenvereniging is er ook niet, denk ik?
die is er idd niet, maar ik heb totaal geen ervaring in stichtingen en p.verenigingen, maar wil wel wat doen omdat ik merk dat andere gewoon naar huis gestuurd worden. Er moet gewoon onderzoek komenenzo.

Plat liggen is prut :*
pi_85829557
Mensen hebben echt geen idee wat pijn en aan de bank/bed gekluisterd zijn doet met een mens :x Sterkte ook Rewimo!
En wat een verhaal AnitraX, ik hoop dat ze in de toekomst iets meer kunnen of durven voor je :*

Een patientenvereniging lijkt me een goed plan. Er zijn wel sites vooor omgaan met chronische pijn, maar de meeste teksten daar zijn altijd zo overduidelijk geschreven door mensen die geen idee hebben van hoe dat nu echt is...

Het eerste wat ze bij mij deden bij de revalidatie is me een boekje aansmeren over omgaan met chronische pijn.. ik krijg daar agresieve neigingen van.. als in even een knieschijf van de schrijvers kapot slaan en dan zeggen "ontspan je maar gewoon, je moet ermee leren omgaan!"
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:59:12 #53
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_85831196
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:05 schreef MarMar het volgende:

Het eerste wat ze bij mij deden bij de revalidatie is me een boekje aansmeren over omgaan met chronische pijn.. ik krijg daar agresieve neigingen van.. als in even een knieschijf van de schrijvers kapot slaan en dan zeggen "ontspan je maar gewoon, je moet ermee leren omgaan!"
Inderdaad, en neem maar een paracetamol :s)
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 14:06:58 #54
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85831487
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 08:07 schreef AnitraX het volgende:

[..]

weet zeker dat oxynorm is? Oxynorm is in capsule vorm en werkt binnen 15 minuten, de oxycontin is de tablet vorm er van, die doet 12 uur lang zijn werk.
Gewoon Oxynorm. Ik gebruik het alleen als ik echt veel last heb. Ik wil niet de hele dag duf zijn.
Ze zijn bezig met het aanpakken van de oorzaak dus nog even een weekje doorbijten!
pi_85838918
quote:
Mensen hebben echt geen idee wat pijn en aan de bank/bed gekluisterd zijn doet met een mens :x Sterkte ook Rewimo!
En wat een verhaal AnitraX, ik hoop dat ze in de toekomst iets meer kunnen of durven voor je :*

Een patientenvereniging lijkt me een goed plan. Er zijn wel sites vooor omgaan met chronische pijn, maar de meeste teksten daar zijn altijd zo overduidelijk geschreven door mensen die geen idee hebben van hoe dat nu echt is...

precies! Maar je ziet niks aan de buitenkant. Chronisch pijn is een hel. Bij mij is het de lage rug en benen. Soms is het zo erg dat je geen kleding of iets kan verdragen en dan gaan mensen op je been kloppen en zeggen, het komt wel goed :x
Het is niet samen te vatten onder 1 ding, want ieder heeft een ander deel wat zeer doet. Wat wel hetzelfde is, is de omgang in het dagelijks leven ermee. De omgeving begrijpt het niet, hoe vaak je het ook uitlegt. Bv mijn schoonmoeder was altijd van kom op meid, tot ze vorig jaar zelf niks meer kon. Elke pijn heeft zijn eigen verhaal, brengt zijn eigen problemen met zich mee.
En hier leven we met de dag en dat gaat prima. Ik heb een geweldige man O+ en de hoop blijft dat er ooit een pijnvrije dag komt.
Marmar en rewimo :*
Kardinaal sterkte deze week :*
pi_85839163
quote:
Mensen hebben echt geen idee wat pijn en aan de bank/bed gekluisterd zijn doet met een mens :x
nou, inderdaad, dat wordt echt zwáár onderschat.
ik heb ruim 2 maanden op de grond doorgebracht, en daarna zeker een jaar op bed en vnl. op de bank.
ik merk dat ik in die periode echt helemaal kapot gegaan ben, en dat er in mijn geest héél veel veranderd is, zonder dat ik het merkte.
ik ben nu bezig met revalideren, maar het is echt, écht keihard knokken...
pi_85839383
Mirjam :* dat geestelijk kapot gaan is herkenbaar. Het is een zwart gat, de pijn, boos op je lichaam, pijn slurpt energie, vrienden die geen vrienden blijken, enz. Ik hoop dat je revalidatie goed gaat en je koppie weer licht ziet :*
pi_85839399
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:39 schreef AnitraX het volgende:
Mirjam :* dat geestelijk kapot gaan is herkenbaar. Het is een zwart gat, de pijn, boos op je lichaam, pijn slurpt energie, vrienden die geen vrienden blijken, enz. Ik hoop dat je revalidatie goed gaat en je koppie weer licht ziet :*
pi_85840105
Sterkte ermee Mirjam!! Het irritante is dat ze het om gaan draaien dan he... alsof de pijn komt van depressief zijn ipv andersom..

Niet kunnen denken van de pijn en sowieso de pijn zelf maakt je zacht gezegd niet vrolijker.. Mensen vloeken toch al als ze een teen stoten...
Dan gewoon het feit dat je heel veel dingen verliest die voor een gezond mens vanzelfsprekend zijn.. het is gewoon echt rouw, zo ervaar ik dat tenminste wel als ik weer iets tegenkom wat niet meer gaat.

Kardinaal, succes! Hopelijk voel je je volgende week een stuk beter!
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 18:05:43 #60
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85840217
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:25 schreef AnitraX het volgende:
Kardinaal sterkte deze week :*

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:02 schreef MarMar het volgende:

Kardinaal, succes! Hopelijk voel je je volgende week een stuk beter!
Volgende week weer een nieuwe injectie! En dan weer een week pijn. Ze hopen dat die injecties uiteindelijk ervoor zorgen dat de pijn steeds minder heviger terugkomt!
pi_85841048
Hoeveel heb je er al gehad kardinaal? En waar krijg je ze?
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 19:12:03 #62
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85842474
Ik krijg volgende week de derde. Om de week eentje. Ik krijg ze in mijn buikspier.
pi_85843643
En op watvoor termijn moet je daar profijt van gaan krijgen dan?
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 19:50:22 #64
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85843770
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:46 schreef MarMar het volgende:
En op watvoor termijn moet je daar profijt van gaan krijgen dan?
Dat weten ze niet. Zo niet dan wordt het opereren. (Ben er al twee keer eerder aan geopereerd.)
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 19:55:48 #65
9859 crew  Karina
Woman
pi_85843999
Voor buikpijnof spierpijn paracetamol. Voor mijn hoofdpijn heb ik tegenwoordig Maxalt (zuigtabletten) die helpen echt goed, duurt even tot het werkt, maar daarna is de pijn helemaal weg en komt ook niet terug.

Tijdje terug had ik echt vreselijke pijn in mijn lies, kon niet eens meer normaal lopen, ik weet niet meer wat voor pijnstillers ik toen heb gekregen (zat ook iets in tegen ontsteking en ik kreeg er maagtabletten bij), maar die werkten goed! Ik wil niet weten wat erin zat.

Niets vergeleken met degenen hierboven mij waarschijnlijk, sterkte daarmee!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 20:20:02 #66
13151 crew  Rewimo
pi_85845157
Naast mijn buikperikelen heb ik ook nog een slijmbeursontsteking in mijn heup, en ik ga steeds door mijn bovenbeen heen, er is iets met aanhechting van de kleermakersspier (die loopt van de buitenkant van je bovenbeen naar de binnenkant van de knie). Welke van de twee de oorzaak is, en welke het gevolg is niet duidelijk.

Maar ik ga erdoorheen als ik een helling op- of afloop, en als ik iets draag (en dat hoeft niet eens zwaar te zijn - een kopje is al genoeg). De laatste tijd heb ik er echt heel veel last van, zoveel dat ik momenteel niet zonder krukken kan :{

Ik slik er niet speciaal pijnstillers voor, want de pijn is niet constant aanwezig. Ben bij de Maartenskliniek geweest en heb een hele tijd fysiotherapie gehad. Als mijn buik weer wat beter is, ga ik maar weer werk maken van dat been, heeft nu even wat minder prioriteit. Maar alles bij elkaar ben je met zulke dingen wel behoorlijk gehandicapt.
pi_85845207
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:55 schreef Karina het volgende:

Tijdje terug had ik echt vreselijke pijn in mijn lies, kon niet eens meer normaal lopen, ik weet niet meer wat voor pijnstillers ik toen heb gekregen (zat ook iets in tegen ontsteking en ik kreeg er maagtabletten bij), maar die werkten goed! Ik wil niet weten wat erin zat.

Niets vergeleken met degenen hierboven mij waarschijnlijk, sterkte daarmee!
diclofenac misschien>?
pi_85846224
Rewimo :*
Maartenskliniek :X die zeiden heel droog dat ik zeer grote kans op reuma heb (diverse ontstekingen in handen, polsen, enkels) maar omdat ik auto immuunziekte van de lever heb nooit de medicatie zal mogen nemen, maar ik moest nog wel even diverse zeer pijnlijke onderzoeken doen. :@ heb ik niet gedaan, nu stalken ze me :')
Overigens hebben pijnpoli en neuroloog +chirurg hebben het nooit over medicatie in combi met de AIH gehad.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 20:52:28 #69
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85846917
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 08:04 schreef AnitraX het volgende:
Hier van alles gehad: para/codeine, tramadol, fenistylpleisters, tens, 12 zenuwblokkades, operatie, maar de combi. waar het houdbaar is momenteel is oxycontin, oxynorm. Probeer de dosis zo laag mogelijk te houden want ik wil helder blijven, dus zit op de grens. Bijwerkingen zijn prut, 1x vergeten en je ligt als een junkie met afkick in bed.
Waarom zoveel? Heb een cyste in mijn staartbeen in de het beschermmende hoesje van de zenuwen, die cyste was er 1, toen operatie gehad, nu zijn het er 3 en ze drukken de onderste zenuwen klem. Tarlov cyste heten ze.
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:40 schreef AnitraX het volgende:
Rewimo :*
Maartenskliniek :X die zeiden heel droog dat ik zeer grote kans op reuma heb (diverse ontstekingen in handen, polsen, enkels) maar omdat ik auto immuunziekte van de lever heb nooit de medicatie zal mogen nemen, maar ik moest nog wel even diverse zeer pijnlijke onderzoeken doen. :@ heb ik niet gedaan, nu stalken ze me :')
Overigens hebben pijnpoli en neuroloog +chirurg hebben het nooit over medicatie in combi met de AIH gehad.
Hoe staat dat precies in verband dan? Ik meen dat reuma ook mogelijk auto-immuunziekte gerelateerd kan zijn. Is je ziekte nu stabiel? In hoeverre is je lever al aangetast? Heb je al last van cirrose? Geen NSAIDs (zoals ibuprofen, diclofenac etc cetera) voor jou?

Mag ook per pm hoor! :@
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 21:02:12 #70
13151 crew  Rewimo
pi_85847521
Anitra, jij hebt net als ik ook vitiligo toch? Om het rijtje nog maar even uit te breiden :P
pi_85850636
:D idd rewimo en scoliose. Met de AIH is het 1 groot probleem. Ik ben erg allergisch voor de medicijnen daarvoor (mercap,imuran) en krijg daar niks voor, wat ook weer problemen geeft, want door die allergie zal ik ook nooit in aanmerking komen voor levertransplantatie. Mijn lever is nu redelijk rustig en vorig jaar waren er bijna geen cirose plekjes te vinden. Gewoon hopen dat hij het nog even volhoud, officieel zijn de kansen na 5 jaar 5% en ik hoor gewoon bij die 5% :P
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 21:57:29 #72
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85851124
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:49 schreef AnitraX het volgende:
:D idd rewimo en scoliose. Met de AIH is het 1 groot probleem. Ik ben erg allergisch voor de medicijnen daarvoor (mercap,imuran) en krijg daar niks voor, wat ook weer problemen geeft, want door die allergie zal ik ook nooit in aanmerking komen voor levertransplantatie. Mijn lever is nu redelijk rustig en vorig jaar waren er bijna geen cirose plekjes te vinden. Gewoon hopen dat hij het nog even volhoud, officieel zijn de kansen na 5 jaar 5% en ik hoor gewoon bij die 5% :P
O dat is dus netjes! Ik dacht dat je juist na een levertransplantatie weer wat ouder kon worden, maar dat je nieuwe lever dan uiteindelijk ook aangetast zal worden. Of mag je sowieso nooit een levertransplantatie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 21:58:37 #73
13151 crew  Rewimo
pi_85851217
Stapelt zich lekker op allemaal hè? ;) Tuurlijk zit je bij die 5% :Y

Nou ja, vitiligo doet tenminste geen pijn :')
pi_85851927
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Stapelt zich lekker op allemaal hè? ;) Tuurlijk zit je bij die 5% :Y

Nou ja, vitiligo doet tenminste geen pijn :')
wel als het 2e graads verbrand is door de zon :X

Kardinaal de medicatie die je voor AIH krijgt zijn dezelfde na transplantatie, nl om te voorkomen dat hij afgestoten word, dat doet de AIH ook. En ik krijg geen medicatie voor de AIH, de pijnbestrijding is voor de tarlovs cyste. En de kans om 5 jaar zonder medicatie te leven is 5% maar ik zit op 2,5 jaar nu en voel me beter dan toen ze het ontdekte.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 22:11:56 #75
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85852127
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef AnitraX het volgende:

[..]

wel als het 2e graads verbrand is door de zon :X

Kardinaal de medicatie die je voor AIH krijgt zijn dezelfde na transplantatie, nl om te voorkomen dat hij afgestoten word, dat doet de AIH ook. En ik krijg geen medicatie voor de AIH, de pijnbestrijding is voor de tarlovs cyste. En de kans om 5 jaar zonder medicatie te leven is 5% maar ik zit op 2,5 jaar nu en voel me beter dan toen ze het ontdekte.
Aha, dus de kans is nog wel dat je ooit medicatie moet gaan innemen tegen de AIH.

En door die cyste heb je nu zenuwpijn?
pi_85852578
Als ze medicatie uitvinden waar ik niet allergisch voor ben dan wel ;)

Ja de cystes zitten in de duraalzak van de zenuwen in mijn staartbeen/ruggegraat, ze drukken de zenuwen dus plat en dat geeft idd zenuwpijn.
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 22:21:54 #77
9859 crew  Karina
Woman
pi_85852746
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:20 schreef Mirjam het volgende:

[..]

diclofenac misschien>?
Klinkt vaag bekend, zou kunnen. Ik mocht ze ook niet zo lang gebruiken, hooguit een week volgens mij.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_85853104
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:21 schreef Karina het volgende:

[..]

Klinkt vaag bekend, zou kunnen. Ik mocht ze ook niet zo lang gebruiken, hooguit een week volgens mij.
Ik gok ook op diclofenac, het is een NSAID ( niet stereoide ontstekingsremmer oftewel Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs)

Anitrax wat heftig allemaal!! :o Klote dat je die contraindicatie hebt voor medicatie. We gaan gewoon voor die 5%!
pi_85853243
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:19 schreef AnitraX het volgende:
Als ze medicatie uitvinden waar ik niet allergisch voor ben dan wel ;)

Ja de cystes zitten in de duraalzak van de zenuwen in mijn staartbeen/ruggegraat, ze drukken de zenuwen dus plat en dat geeft idd zenuwpijn.
De tering, een veel pijnlijkere plek kan ik me niet bedenken.

Ik lees verder stiekem mee, overweeg me op te leiden als pijnconsulente.
pi_85854207
Cc daarom gaat het zitten niet makkelijk ;)
Pijnconsulente kan heel mooi en dankbaar zijn, inleven is niet altijd mogelijk, maar luisteren en laten zien dat je werkelijk gehoord hebt wat de patient zegt. Niks is erger dan je onbegrepen te voelen.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 22:47:54 #81
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85854293
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:46 schreef AnitraX het volgende:
Pijnconsulente kan heel mooi en dankbaar zijn, inleven is niet altijd mogelijk, maar luisteren en laten zien dat je werkelijk gehoord hebt wat de patient zegt. Niks is erger dan je onbegrepen te voelen.
Je wil je soms niet eens kunnen inleven. :X
pi_85855554
Ik wil eigenlijk ook niet altijd dat mensen zich goed kunnen inleven :x
Dat is hier ook wel dubbel, ergens tof dat mensen erover mee kunnen praten, maar eigenlijk wil je dat juist niet.

Clumsy heb je zelf ook ervaring met pijn?
pi_85856015
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:12 schreef MarMar het volgende:

Clumsy heb je zelf ook ervaring met pijn?
Ik heb binnenkort m'n diploma anesthesiemedewerker, dus ben dagelijks met pijn bezig, maar gelukkig niet bij mezelf :).
pi_85856222
Maandelijks 1 keer 1 pilletje diclofenac 50 mg, tegen de buik/rugpijn.
En verder 2 à 3 keer per jaar een paracetamol als ik hoofdpijn heb.

Niet veel interessants dus.
pi_85856300
Ik bedoel inleven in wat dagelijkse problemen zijn, luisteren. Nee letterlijl inleven is niet aan te bevelen. Pfff moeilijk uit te leggen wat ik daarmee bedoel. :@
pi_85857204
Ik kan jou niet uitleggen hoe het voelt, net als dat je iemand die nooit verliefd is geweest echt niet kan uitleggen wat verliefd is.
Je kanhet omschrijven, er een cijfer aan geven, maar écht uitleggen gaat niet.

Als je pijnconsulent wilt worden is het heel belangrijk om dat nooit te vergeten, wat je aan kennis kan vergaren over oplossingen en hulp bij pijn, prima, maar vergeet nooit dat je niet zo goed weet wat die pijn precies is. Als je kan luisteren, echt luisteren en er voor waakt dat je geen dingen gaat zeggen als "ik kan me voorstellen hoe je je voelt" als je dat eigenlijk niet kunt, dan wordt je misschien een hele goede consulent.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 augustus 2010 @ 07:21:04 #87
13151 crew  Rewimo
pi_85861181
Van de week was de bedrijfsarts hier (tja ik kan niet naar hèm toe :+ ) en die begon ook al over pijnstilling aanpassen en zo. Ik snap best dat die man me aan het werk wil hebben, dat is zijn werk tenslotte, maar ik heb liever dat ze de oorzaak aanpakken in plaats van het gevolg :X
pi_85861546
Hebben ze wel al een idee wat er aan de hand is rewimo?
pi_85861747
Leuk die arbo-artsen... Pijnbestrijding is idd natuurlijk alleen symptoombestrijding.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 augustus 2010 @ 09:14:13 #90
13151 crew  Rewimo
pi_85862329
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 08:14 schreef AnitraX het volgende:
Hebben ze wel al een idee wat er aan de hand is rewimo?
Ik had verklevingen tussen mijn dunne darm en de buikwand. Die zijn operatief verholpen maar ik blijf pijn houden. Ga eerdaags maar weer eens naar de chirurg (dat kan meestal heel snel hier gelukkig) om te overleggen en hem nog eens te laten kijken.
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:35:51 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_85883102
Meestal paracetamol voor de normale dingen. Maar voor shit waarbij dat niet helpt ga ik over op tramadol... ik heb ook oxycodon liggen voor de hevigere dingen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_85885073
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:46 schreef AnitraX het volgende:
Kdacht al dat jij dezelfde was als destijds op VOL. Toch?
Jij bent de enige die ik ken die ook niet kan zitten.
Maar jij moet liggen en ik kan goed lopen en redelijk staan.

Idem medicijnen: Oxicontin, oxynorm en dan heb ik nog naproxen. En ik blow en gebruik slaappillen.
Autorijden mag en kan ik al ff niet meer.
Kweet niet wat veel is, ik verhoog zelf ieder half jaar.
Komt doordat ik er ook nog een chronische alvleesklierontsteking bij heb gekregen, bij de EDS.

:* Voor je. Respekt voor alles dat je maakt. :Y
pi_85976244
Ja dat klopt! :D ik weet alleen ff niet precies meer hoe of wat meer :@
Ik heb ook slaappillen, melatonine,oxazepam,een ad en sinds gister is de lijst weer aangevuld met tramadol. De cyste voelde ik ploppen en helse pijn. Dat ploppen is dat hij verschruift, 1 van de 4 die er zitten.
Ik probeer alles zo laag mogelijk te houden, want duf zijn kan en durf ik niet. Blowen durf ik nog steeds niet aan over te geven, dus dat heeft geen zin.
:@ zoveel maak ik toch niet? Neem aan dat je haken bedoeld. Moet toch iets te doen hebben :@
Zal je snel ff pm-en om bij te kletsen :*
pi_85977637
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:07 schreef AnitraX het volgende:
Ja dat klopt! :D ik weet alleen ff niet precies meer hoe of wat meer :@
Ik heb ook slaappillen, melatonine,oxazepam,een ad en sinds gister is de lijst weer aangevuld met tramadol. De cyste voelde ik ploppen en helse pijn. Dat ploppen is dat hij verschruift, 1 van de 4 die er zitten.
Ik probeer alles zo laag mogelijk te houden, want duf zijn kan en durf ik niet. Blowen durf ik nog steeds niet aan over te geven, dus dat heeft geen zin.
:@ zoveel maak ik toch niet? Neem aan dat je haken bedoeld. Moet toch iets te doen hebben :@
Zal je snel ff pm-en om bij te kletsen :*
heb je wel eens vaporizen overwogen?
gebruik je ook wiet, maar hoef je in ieder geval niet die troep van tabak etc. in te ademen, enkel de wietdampen
pi_85978219
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:15 schreef Mirjam het volgende:

[..]

heb je wel eens vaporizen overwogen?
gebruik je ook wiet, maar hoef je in ieder geval niet die troep van tabak etc. in te ademen, enkel de wietdampen
Goede vaporizers zijn wel enorm duur. Is nogal een investering voor iets waarvan je niet zeker weet of je er baat bij hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_85978608
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Goede vaporizers zijn wel enorm duur. Is nogal een investering voor iets waarvan je niet zeker weet of je er baat bij hebt.
ik doe het met een glazen pijpje van 15 euro :Y
voldoet ook prima hoor, je moet alleen goed blijven schudden. en een stormaansteker kopen, scheelt verbrande vingers!

als je merkt dat je er baat bij hebt, kun je dan altijd nog overstappen naar een mooie electrische vaporizer
pi_85979540
Wel even oppassen met ontstekingen, dat gaat niet altijd goed samen met wiet.
Ik vind het eigenlijk ook raar dat er niet meer pijnstillers ontwikkeld worden op basis van wiet, daar moet toch veel meer uit te halen zijn.
Hebben jullie geen last van gewenning trouwens? (niet dat je dat met andere pijnstillers niet hebt :X )
pi_85979569
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:24 schreef MarMar het volgende:
Wel even oppassen met ontstekingen, dat gaat niet altijd goed samen met wiet.
Ik vind het eigenlijk ook raar dat er niet meer pijnstillers ontwikkeld worden op basis van wiet, daar moet toch veel meer uit te halen zijn.
Hebben jullie geen last van gewenning trouwens? (niet dat je dat met andere pijnstillers niet hebt :x)
nee, maar ik gebruik het dan ook helemaal niet veel hoor.
heb nog 2 zakjes liggen, maar het al een paar maanden niet meer gebruikt
pi_85980162
Tabak is het probleem niet ;) zodra ik iets voel bij het Blowen stop ik al, ben bang de controle over mezelf te verliezen.
pi_85984533
Kblow ook alleen als het kan, functioneren gaat idd wel achteruit en dat kan ik me in het dagelijks leven niet veroorloven. Ksta sinds vorig jaar voor de klas en ik heb een eigen kinderkledingzaak waarin ik door lamazegguh de economie veel moet werken. Maar zoals laatst tijdens Lowlands heb ik echt een paar pijnvrije uren gehad door combi van morf en blowen. Zo lekker..............nagenoeg pijnvrij te zijn.

:* Kbedoelde idd dat haken, je doet het toch maar ipv te zuurpruimen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')