abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:57:19 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_73354719
Door een aanrijding in Wassenaar is gisteravond een 18 jarig meisje om het leven gekomen. Volgens een woordvoerder van de politie zijn er ook zes gewonden gevallen, van wie een zeer ernstig.

Een auto met zeven inzittenden raakte door nog onbekende reden van de weg en vloog daarna over de kop. Door het ongeval dat plaatsvond op de Landscheidingsweg/Rijksstraatweg is de rijksweg A44 nog zeker enkele uren afgesloten voor verkeer. De zegsman van de politie sprak van een "enorme ravage". Een traumahelikopter en meerdere brandweerwagens en ambulances zijn ter plaatse.

Update 12.40 uur
Naast het 18-jarige meisje is ook een 18-jarige jongen overleden aan het ongeluk. Er zijn nog vijf gewonden. Of die in levensgevaar zijn is niet bekend.

[Upd] Tweede dode in Wassenaar

1 van de slachtoffers ligt levenloos op de achterbank ik vermoed alcohol in het spel, de jonge generatie drinkt zich dood
Schijt aan iedereen
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:59:45 #2
245965 Feejx
Glaasje champie?
pi_73354809
Zo dan Dat is een flinke klap geweest zeg
Rotsje&Koekje
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:01:13 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73354844
Knap ook dat ze zeven man in die kar hebben kunnen proppen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:01:25 #4
263818 Bleekscheet
wijs me de weg
pi_73354856
er komen een aantal baantjes vrij voor de werkzoekenden
routine
pi_73354870
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:01 schreef Hukkie het volgende:
Knap ook dat ze zeven man in die kar hebben kunnen proppen.
Stukje van Webregio.nl :
quote:
De politie gaat ervan uit dat de twee overleden personen in de laadruimte van de stationwagen zaten.
Life is Music
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:03:52 #6
263818 Bleekscheet
wijs me de weg
  Boks-Chick zondag 4 oktober 2009 @ 13:04:22 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73354938
Toch altijd weer triest dat zoiets gebeurt....
lolwut
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:05:21 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_73354957
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:04 schreef BrandX het volgende:
Toch altijd weer triest dat zoiets gebeurt....
Je zou inderdaad gebeld worden als ouder
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Boks-Chick zondag 4 oktober 2009 @ 13:07:06 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73355011
Ken de weg overigens goed. Ik zou me een beetje voor kunnen stellen is dat de bestuurder op de (smalle) linkerbaan zat, niet goed op heeft gelet, en met zijn auto tegen de vangrail aan is gekomen. Als je dan te abrupt een stuurcorrectie maakt, zit je zo in de kleine gleuf die daar zit. Best mogelijk dat je dan zo over de kop vliegt ofzo. Je mag daar ook niet voor niets maar 70, en om de zoveel meter staat een flitspaal.
Tis net het andere stuk Ben benieuwd wat er precies gebeurt is.
lolwut
  Boks-Chick zondag 4 oktober 2009 @ 13:08:05 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73355035
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:05 schreef Adelante het volgende:

[..]

Je zou inderdaad gebeld worden als ouder
Kippenvel idd. Moet er niet aan denken. En dan heb ik niet eens kinderen. De grootste nachtmerrie denk ik zon beetje die je als ouder kan hebben. *ril*
lolwut
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:10:41 #11
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_73355120
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:07 schreef BrandX het volgende:
Ken de weg overigens goed. Ik zou me een beetje voor kunnen stellen is dat de bestuurder op de (smalle) linkerbaan zat, niet goed op heeft gelet, en met zijn auto tegen de vangrail aan is gekomen. Als je dan te abrupt een stuurcorrectie maakt, zit je zo in de kleine gleuf die daar zit. Best mogelijk dat je dan zo over de kop vliegt ofzo. Je mag daar ook niet voor niets maar 70, en om de zoveel meter staat een flitspaal.

Ben benieuwd wat er precies gebeurt is.
1. besloten om met zeven personen in een voertuig te stappen dat maar geschikt is voor 4 (5?) personen.
2. ...????.... (hier gaat de politie vast snel iets zinnigs over roepen als het verhoor van de bestuurder is afgelopen en getuigen zijn gehoord)
3. het logische gevolg van een onverwachte manoeuvre met personen zonder gordel in het voertuig
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  Boks-Chick zondag 4 oktober 2009 @ 13:11:40 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73355150
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:10 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

1. besloten om met zeven personen in een voertuig te stappen dat maar geschikt is voor 4 (5?) personen.
2. ...????.... (hier gaat de politie vast snel iets zinnigs over roepen als het verhoor van de bestuurder is afgelopen en getuigen zijn gehoord)
3. het logische gevolg van een onverwachte manoeuvre met personen zonder gordel in het voertuig
Ik snap je reactie op mijn post niet? Zeg ik wat verkeerds oid?

edit: ik zie overigens nergens staan dat de mensen op de 'gewone' zitplaatsen geen gordels droegen. Dat is nog niet bekend (gemaakt).
lolwut
pi_73355312
Waarom komen er altijd foto's van die ongelukken online te staan?
Een oom van m'n vriend is vorige week omgekomen bij een verkeersongeval (van z'n scooter geschept door een auto), en meteen daarna stonden ook foto's online, waarbij te zien was dat de helm nog op de weg lag en het lichaam te zien was met een wit laken er overheen.
Zijn kinderen (10 en 11) die ook dagelijks internetten en hyven hebben deze foto's ook gezien.
pi_73355641
3 oktober he.
lekker leiden in, zuipen, nog meer zuipen, met z'n allen gezellig in de auto naar huis, dat kan heus wel.
en dan ben je dood.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73355691
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom komen er altijd foto's van die ongelukken online te staan?
Een oom van m'n vriend is vorige week omgekomen bij een verkeersongeval (van z'n scooter geschept door een auto), en meteen daarna stonden ook foto's online, waarbij te zien was dat de helm nog op de weg lag en het lichaam te zien was met een wit laken er overheen.
Zijn kinderen (10 en 11) die ook dagelijks internetten en hyven hebben deze foto's ook gezien.
dat is de mediawereld van nu.
wen er maar aan, dat zal niet anders zijn.
tuurlijk, ik snap dat het niet leuk is, maar iedereen kan overal foto's maken, je ontkomt er niet aan.
en mesnen hebben altijd die morbide nieuwsgierigheid.
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:49:03 #16
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_73356159
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:11 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik snap je reactie op mijn post niet? Zeg ik wat verkeerds oid?

edit: ik zie overigens nergens staan dat de mensen op de 'gewone' zitplaatsen geen gordels droegen. Dat is nog niet bekend (gemaakt).
Reactie is het stappenplan van zoals het verlopen is (alleen de feitelijkheden, vandaar de ???). Je was toch benieuwd?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  Boks-Chick zondag 4 oktober 2009 @ 13:50:53 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73356213
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:49 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Reactie is het stappenplan van zoals het verlopen is (alleen de feitelijkheden, vandaar de ???). Je was toch benieuwd?
Ah zo!
lolwut
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:57:18 #18
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73356374
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:03 schreef Bleekscheet het volgende:
voor meer foto's

http://www.webregio.nl/gr(...)pdate-wassenaar.aspx
Lekkere snelle website !
.
Wij reden laatst ook met iemand in de kofferbak, maar die vroeg er om.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:08:24 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73356680
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:57 schreef elcastel het volgende:
Wij reden laatst ook met iemand in de kofferbak, maar die vroeg er om.
Hoe zo?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73356721
Zeven man in een vijfpersoons auto. Leuk ivm verzekering.
pi_73356993
Zo, auto is behoorlijk in de prak gereden.
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:20:39 #22
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73357034
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe zo?
Grote mond. Maar goed, ik heb ook vaak genoeg met mensen in de koffer gereden, vreemd genoeg hou je wel altijd rekening met de politie, maar nooit met zo'n geval als dit. Klote hoor.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_73357143
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:20 schreef elcastel het volgende:

[..]

Grote mond. Maar goed, ik heb ook vaak genoeg met mensen in de koffer gereden, vreemd genoeg hou je wel altijd rekening met de politie, maar nooit met zo'n geval als dit. Klote hoor.
Lekker en dan niet verzekerd...
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:32:48 #24
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73357411
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:24 schreef JoeThePlumber het volgende:
Lekker en dan niet verzekerd...
Jij bent altijd verstandig ? Ik ben trouwens niet onder de indruk van het vervallen van een verzekering, maar wel van het overlijden van een bekende mocht het mij overkomen.
pi_73357718
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:32 schreef elcastel het volgende:

[..]

Jij bent altijd verstandig ? Ik ben trouwens niet onder de indruk van het vervallen van een verzekering, maar wel van het overlijden van een bekende mocht het mij overkomen.
Waarom doe je dat dan?..en nee, ben geen ...

Maar kan wel 'nee' zeggen tegen andere lifters, vier personen en niet meer...
Je zou maar uit moeten leggen aan de ouders... .
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:46:30 #26
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73357859
Joh, tis een Volvo station (850 zo te zien) en daar zijn gewoon aftermarket goedgekeurde! systemen voor op de markt om mensen in de achterbak te zetten. Al zijn die bankjes voor zover ik weet wel goedgekeurd voor kinderen tot een jaar of 10.

Maar al met al. Als je uit geweest bent, bent met 5 man heen gegaan en ontmoet daar vrienden ofzo met een lekke band. Laat je die dan gewoon lekker staan in het uitgaansgebied of ben je zo flexibel dat je zegt "joh! geen probleem. Achterin de auto van mijn pa kan je ook wel een keertje mee!"??

Of ben je dan zo iemand die zegt, nee, ga maar lopen of bel een taxi?
Dit is gewoon goed kloten...

Wat betreft die snelheid van foto's e.d. online verbaas ik me ook over. Laatst in de stad een incident gebeurd (der stond al brandweer en ambulancepersoneel). Ik had zoiets van, ramptoerisme dus ben verder gelopen. Had een half uurtje later toch zoiets van, ff kijken wat er nu precies was, en natuurlijk... Op internet stonden er fully documented getuigenverslagen .
pi_73358023
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:46 schreef bleiblei het volgende:
Joh, tis een Volvo station (850 zo te zien) en daar zijn gewoon aftermarket goedgekeurde! systemen voor op de markt om mensen in de achterbak te zetten. Al zijn die bankjes voor zover ik weet wel goedgekeurd voor kinderen tot een jaar of 10.

Maar al met al. Als je uit geweest bent, bent met 5 man heen gegaan en ontmoet daar vrienden ofzo met een lekke band. Laat je die dan gewoon lekker staan in het uitgaansgebied of ben je zo flexibel dat je zegt "joh! geen probleem. Achterin de auto van mijn pa kan je ook wel een keertje mee!"??

Er zijn vast andere mensen die best bereid zijn om hun mee te nemen of bij hun kan logeren...

Zo niet, neem wat extra borrels en neem de eerste bus/trein in ochtend...
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:52:42 #28
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73358076
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef JoeThePlumber het volgende:
Waarom doe je dat dan?..en nee, ben geen ...
Diegene met die grote mond was gewoon uit pure gein, hij ging er zelf inzitten, tja klep dicht en rijden dan maar. En dat mag geen naam hebben, het zal hooguit een paar honderd meter zijn.
quote:
Maar kan wel 'nee' zeggen tegen andere lifters, vier personen en niet meer...
Je zou maar uit moeten leggen aan de ouders... .
Ik rij regelmatig met 5 personen, dat mag ook gewoon. De laatste keer dat er echt een rit is gemaakt met iemand achterin was zijn eigen keuze. Daarbij, het kwam zo uit, nood breekt wet etc. Wij gingen vroeger met een heel team in een busje zonder stoelen naar een wedstrijd. Overigens heb ik zelf onlangs een korte rit achterin (de auto !) gemaakt bij de moeder van die vriend die zelf een tijd terug achterin meereed.
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:55:45 #29
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73358154
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:51 schreef JoeThePlumber het volgende:
Er zijn vast andere mensen die best bereid zijn om hun mee te nemen of bij hun kan logeren...

Zo niet, neem wat extra borrels en neem de eerste bus/trein in ochtend...
Prima dat jij zo leeft hoor, maar voor mij is jouw voorbeeld een verschil tussen theorie en praktijk. Tuurlijk moet je niet iemand in je kofferbak meenemen, maar het is bij ons kennelijk een normaal iets, uit nood ontstaan. Ik heb nog wel meer voorbeelden van 'dom' gedrag.
pi_73358282
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:55 schreef elcastel het volgende:

[..]

Prima dat jij zo leeft hoor, maar voor mij is jouw voorbeeld een verschil tussen theorie en praktijk. Tuurlijk moet je niet iemand in je kofferbak meenemen, maar het is bij ons kennelijk een normaal iets, uit nood ontstaan. Ik heb nog wel meer voorbeelden van 'dom' gedrag.
Blijkbaar weet je al waar je het over hebt...

Zou niet graag in je schoenen willen staan...
pi_73358299
Er kunnen gewoon 7 mensen in zo'n auto overigens.

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:01:21 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73358326
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:55 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik hoop voor jou echt niet dat je over een x-aantal jaren 's nachts de politie aan de deur krijgt omdat je kind volgens jouw regels leeft en dus bij een dronken vriendje achterin de auto is gaan zitten. Of nog leuker, dat jouw kind in jouw stationwagen nog een extra vriendje heeft meegenomen, met dit soort eindes als gevolg.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:01:56 #33
66444 Lord_Vetinari
pi_73358348
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:00 schreef Koploperkopper het volgende:
Er kunnen gewoon 7 mensen in zo'n auto overigens.

[ afbeelding ]
Niet in alle uitvoeringen. En bovendien is het een optie. 9 van de 10 estates hebben het niet.
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:04:04 #34
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73358425
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik hoop voor jou echt niet dat je over een x-aantal jaren 's nachts de politie aan de deur krijgt omdat je kind volgens jouw regels leeft en dus bij een dronken vriendje achterin de auto is gaan zitten. Of nog leuker, dat jouw kind in jouw stationwagen nog een extra vriendje heeft meegenomen, met dit soort eindes als gevolg.
Dat hoop ik ook niet, al snap ik niet waarom je de drank erbij haalt, want dat is bij mij toch een stap te ver. Verder heb ik het niet over regels, maar op uitzonderingen op regels, of denk je dat ik elke dag teveel mensen in mij auto stouw ? Ik zeg alleen dat het hier wel eens voorkomt, ik praat niks goed, maar je hoeft het ook niet uit z'n verband te rukken.
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:05:01 #35
36431 bleiblei
pi_73358459
quote:

[..]

Of wel volgens zijn/haar regels leeft en een vriend/vriendin achter heeft gelaten omdat de verzekering moeilijk zou doen als er iets zou gebeuren waarna zijn/haar vriend/vriendin iets overkomen is in het uitgaansgebied om 4 uur snachts.
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:07:07 #36
36431 bleiblei
pi_73358521
quote:

[..]

Als er een dronken figuur achter het stuur gaat zitten, is dat de grote fout.
Oorzaak en gevolg jeweets. Het zit em in de flexibiliteit. Het mag geen gewoonte zijn, maar een keer als het nodig is wat flexibeler opstellen is niets mis mee hoor. Of doe jij absoluut nooit niet wat officieel volgens de regel niet zou mogen? Als in, nooit een pakket van de Ikea vervoeren wat prima gaat maar officieel niet zou mogen. Of hier en daar 10km te hard rijden om zo iemand netjes in te kunnen halen, of of of etc. etc. etc.

Dit is gewoon een lullig ongeluk. Met een nog lulligere afloop omdat mensen niet helemaal op de juiste manier vervoerd werden.
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:10:59 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_73358636
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als er een dronken figuur achter het stuur gaat zitten, is dat de grote fout.
Oorzaak en gevolg jeweets. Het zit em in de flexibiliteit. Het mag geen gewoonte zijn, maar een keer als het nodig is wat flexibeler opstellen is niets mis mee hoor.
Het hoeft niet de schuld van de bestuurder te zijn, he? Auto's hebben niet voor niks een bepaald aantal plaatsen en het is niet voor niks dat we gordels e.d. hebben. Op het moment dat je het toestaat (ook al is het maar 'een keer' en het gaat fout, is en blijft het jouw schuld, ook al rijdt een ander van achter bij je naar binnen.
quote:
Of doe jij absoluut nooit niet wat officieel volgens de regel niet zou mogen? Als in, nooit een pakket van de Ikea vervoeren wat prima gaat maar officieel niet zou mogen. Of hier en daar 10km te hard rijden om zo iemand netjes in te kunnen halen, of of of etc. etc. etc.
Ik weeg dat soort zaken wel af, ja. Ik zal nooit iemand in de achterbak meenemen in ieder geval.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:07:15 #38
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73361649
Niet om het een of het ander, maar die 850 heeft wel een behoorlijk sterk dak.
BE YOUR DOG
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:23:33 #39
254565 brilkikker
Niet Plons de Kikker
pi_73363614
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:46 schreef bleiblei het volgende:

Oh was dat de reden waarom er 2 teveel in die auto (zonder gordel ) zaten ? Nee dan is het natuurlijk goed.. Je weet niet waarom er zeven ipv vijf in de Station zaten dus verzin je er zelf maar een reden voor?

Kom op zeg , en ja in dit geval hadden er twee of drie beter een taxi kunnen bellen , hadden ze misschien nog geleefd..

Zonde van 2 levens..
Een kikker met bril..
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:25:56 #40
66444 Lord_Vetinari
pi_73363671
Geen hockey na tragisch ongeval
Van onze Telesportredactie
DEN BOSCH - Het hockeyduel tussen de dames van Den Bosch en HGC is zondag afgelast wegens een tragisch auto-ongeval waarbij zaterdagavond in Wassenaar twee 18-jarge hockeyers van HGC omkwamen. Het betreft een man en een vrouw waarmee de speelsters uit Dames 1 bevriend waren.

De clubleiding vroeg aan de hockeybond en Den Bosch om afgelasting van de wedstrijd in Brabant. Volgens voorzitter Madeleine Buise van HGC wordt het duel op 14 oktober ingehaald. „De speelsters hoorden onderweg naar Den Bosch wat er was gebeurd. Ze waren zo van slag dat spelen er echt niet inzat.” Volgens Buise werden meer duels van (junioren)teams van HGC afgelast.

De thuiswedstrijd van het eerste mannenteam van HGC ging zondagmiddag wel door. „We spelen met rouwbanden en we nemen een minuut stilte in acht”, sprak Buise, die eraan toevoegde dat de club diep geraakt is. „Er hangt een deken van verdriet over HGC. Het ongeluk gebeurde hier eigenlijk om de hoek. De zeven inzittenden van de auto waren lid of lid geweest van HGC, er zijn veel hockeyfamilies getroffen.”

----------------

Hockeytypes, dus. Die zijn meestal niet zuinig met de drankjes tijdens Leidens Ontzet.
pi_73363751
Daar kan je als chauffeur nog lang last van hebben, en dan bedoel ik niet de fysieke pijn. Als ik moet bobben rij ik altijd rustiger en veiliger dan als ik alleen in de auto zit.

Maar goed, het kan net zo goed helemaal buiten de schuld van de chauffeur om liggen. Misschien zat er zo'n grapjas in de auto die voor de gein aan de handrem trok...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:30:13 #42
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73363775
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:57 schreef Deadre het volgende:
Door een aanrijding in Wassenaar is gisteravond een 18 jarig meisje om het leven gekomen. Volgens een woordvoerder van de politie zijn er ook zes gewonden gevallen, van wie een zeer ernstig.

Een auto met zeven inzittenden raakte door nog onbekende reden van de weg en vloog daarna over de kop. Door het ongeval dat plaatsvond op de Landscheidingsweg/Rijksstraatweg is de rijksweg A44 nog zeker enkele uren afgesloten voor verkeer. De zegsman van de politie sprak van een "enorme ravage". Een traumahelikopter en meerdere brandweerwagens en ambulances zijn ter plaatse.

Update 12.40 uur
Naast het 18-jarige meisje is ook een 18-jarige jongen overleden aan het ongeluk. Er zijn nog vijf gewonden. Of die in levensgevaar zijn is niet bekend.

[Upd] 2e dode ongeluk Wassenaar

[ afbeelding ]

1 van de slachtoffers ligt levenloos op de achterbank ik vermoed alcohol in het spel, de jonge generatie drinkt zich dood
Ik zie niemand liggen op de achterbank?
From feudal serf to spender.
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:32:55 #43
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_73363839
quote:

[..]

Of nog leuker, dat jouw kind in jouw stationwagen nog een extra vriendje heeft meegenomen, met dit soort eindes als gevolg.
Het ongeluk is zou mogelijk dus het gevolg kunnen zijn van de extra inzittenden? Tenminste, dat is wat jij hier stelt.

Hoe groot schat je die kans in? Lijkt me nogal een zeer kleine kans namelijk.
Krekker is de bom!
pi_73364201
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:30 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Je ziet 2 laarzen met een koeienprint ofzo..
l|||-------|||l
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:46:31 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73364247
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:30 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Witte laarzen met zwarte vlekken.

Ik denk dat de meesten jongeren wel eens iemand in de achterbak van de auto hebben vervoerd, of zelf op deze wijze vervoerd zijn. Incidenteel moet zoiets ook gewoon kunnen.

Bij kinderfeestjes e.d. mag je kinderen ook wel zonder kinderzitje vervoeren (incidenteel vervoer zonder goedgekeurd zitje mag).

In dit geval met een heel tragische afloop helaas.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:47:58 #46
66444 Lord_Vetinari
pi_73364291
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het ongeluk is zou mogelijk dus het gevolg kunnen zijn van de extra inzittenden? Tenminste, dat is wat jij hier stelt.

Nee, dat stel ik niet. Ik zeg namelijk verderop dat auto's ontworpen zijn voor een bepaald aantal inzittenden. De doden in dit ongeval zaten op een plaats die hiervoor niet bestemd was. De anderen hebben het allemaal overleefd. Dus, door deze extra mensen mee te nemen, zijn ze overleden. De plek waar ze zaten was namelijk niet ingericht om hen in geval van ongeval te beschermen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:53:54 #47
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73364469
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:45 schreef Silvanovisch het volgende:

[..]

Je ziet 2 laarzen met een koeienprint ofzo..
Oh men.
From feudal serf to spender.
  Boks-Chick zondag 4 oktober 2009 @ 18:54:24 #48
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73364483
Ik denk idd voordat de wildste conclusies worden gemaakt, eerst de toedracht van het ongeluk bekent moet worden.

De bestuurder is inmiddels aangeklaagd omdat hij 2 mensen in de achterbak had las ik op de fp.
Die jongen heeft de rest van zijn leven een trauma. Als ik hem was weet ik niet of ik ooit nog achter een stuur zou kunnen kruipen.
Tragisch. Geen andere woorden voor.
lolwut
pi_73367872
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:46 schreef MaLo het volgende:

[..]

Witte laarzen met zwarte vlekken.

Ik denk dat de meesten jongeren wel eens iemand in de achterbak van de auto hebben vervoerd, of zelf op deze wijze vervoerd zijn. Incidenteel moet zoiets ook gewoon kunnen.

Bij kinderfeestjes e.d. mag je kinderen ook wel zonder kinderzitje vervoeren (incidenteel vervoer zonder goedgekeurd zitje mag).

In dit geval met een heel tragische afloop helaas.
'

Ja hebben wij ook wel eens gedaan, en wij zijn ook vaak genoeg met veels te veel mensen in een te kleine auto gaan rijden, achteraf stom natuurlijk maar als je jong bent denk je daar niet echt over na.
pi_73369034
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
achteraf stom natuurlijk maar als je jong bent denk je daar niet echt over na.
Wat een kutsmoes. Ook jongeren moeten verantwoordelijkheid kennen. Zeker als ze al de 18 zijn gepasseerd en een rijbewijs hebben.
ROBODEMONS..................|:(
pi_73369476
Ongelofelijk triest dit
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:01:28 #52
183273 Butcherbird2
Voorheen Butcherbird
pi_73369969
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:28 schreef Mirjam het volgende:
3 oktober he.
lekker leiden in, zuipen, nog meer zuipen, met z'n allen gezellig in de auto naar huis, dat kan heus wel.
en dan ben je dood.
Lekker voorbarige reactie. Het ongeluk is zaterdagavond om een uur of 10 gebeurd. Dat je dan al lam terug komt van 3 oktober lijkt me sterk.
pi_73418397
http://www.spitsnieuws.nl(...)_was_aan_het_do.html

'Volvo-bestuurder was aan het dollen'

De 18-jarige Volvo-bestuurder die twee inzittenden in zijn achterbak de dood injoeg, was aan het dollen op de weg.

De 18-jarige Saskia Koster en de even oude Hidde Groen kwamen afgelopen weekend in Wassenaar om het leven toen de met zeven man gevulde stationwagen waarin ze zaten, over de kop sloeg en tegen een verkeersheuvel botste.

De chauffeur was volgens de inzittenden aan het dollen met de studenten Saskia en Hidde die bij scherpe bochten alle kanten op vlogen in de achterbak, zo weet De Telegraaf.

Ooggetuigen zagen de auto rare manoeuvres maken. Plotseling had de jongen achter het stuur de Volvo op de Wassenaarse Landscheidinsgweg niet meer onder controle.

De bestuurder moet binnenkort op het politiebureau een verklaring af komen leggen.
Hij had pas een maand zijn rijbewijs.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:18:02 #54
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73418863
Ja dat is dan weer niet handig natuurlijk. Blijft een slecht verhaal.
pi_73418909
Ongelooflijk.
Tralalalaaa
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:21:13 #56
272893 honinkjeinderaat
Haalt overal de angel uit
pi_73418959
Sommige mensen hebben het karakter waardoor ze zichzelf overschatten, kunnen ze zelf ook niks aan doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:21:16 #57
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73418963
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:58 schreef Estate het volgende:

De 18-jarige Volvo-bestuurder die twee inzittenden in zijn achterbak de dood injoeg, was aan het dollen op de weg.

De 18-jarige Saskia Koster en de even oude Hidde Groen kwamen afgelopen weekend in Wassenaar om het leven toen de met zeven man gevulde stationwagen waarin ze zaten, over de kop sloeg en tegen een verkeersheuvel botste.

De chauffeur was volgens de inzittenden aan het dollen met de studenten Saskia en Hidde die bij scherpe bochten alle kanten op vlogen in de achterbak, zo weet De Telegraaf.

Ooggetuigen zagen de auto rare manoeuvres maken. Plotseling had de jongen achter het stuur de Volvo op de Wassenaarse Landscheidinsgweg niet meer onder controle.

De bestuurder moet binnenkort op het politiebureau een verklaring af komen leggen.
Zo, dan ben je fucked for life.
zzz
pi_73418968
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:28 schreef Mirjam het volgende:
3 oktober he.
en dan ben je dood.

Je was er bij? Je hebt de drankjes geteld? Je hebt een blaastestje uitgevoerd?
Nee? Doe dan niet van die lompe voorbarige kutreacties, je bent toch geen tokkie
pi_73419016
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee? Doe dan niet van die lompe voorbarige kutreacties, je bent toch geen tokkie
ach, het had makkelijk gekund.
het was niet zo, ook prima.
maakt de bestuurder niet minder een lamlul.
dat soort manoeuvres op een weg waarvan je weet dat die gevaarlijk is, overal harde afscheidingen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:23:26 #60
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73419021
Aiii, dat was niet zo slim . Maar dat zal hij zelf nu ook wel doorhebben .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:26:58 #61
31101 _Led_
pi_73419125
Nou ja, als ie er maar wat van geleerd heeft zullen we maar denken.
zzz
pi_73419194
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:23 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dat soort manoeuvres op een weg waarvan je weet dat die gevaarlijk is, overal harde afscheidingen.
Zoveel 'had makkelijk gekund'. Er word toch ook niet op prijs gesteld als er een topic over mishandeling of verkrachting is en de eerste reacties zijn 'oh.. vast een marokkaan', terwijl dat ook 'makkelijk had gekund' als het niet zo bleek te zijn

Maar ontopic: vreselijk zo aan je einde te komen
pi_73419200
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:23 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nou ja, we zijn allemaal jong geweest (niet dat we nu zo oud zijn ), en hebben allemaal wel eens wat te hard gereden toen we het rijbewijs net hadden en domme stunts uitgehaald.
En wij zijn na een feestje ook wel eens met mensen in de kofferbak naar huis gereden. Was ook een station-wagon.

Jammer dat het zo moet aflopen. Meestal gaat het goed, maar dus niet altijd.
pi_73419208
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:26 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, als ie er maar wat van geleerd heeft zullen we maar denken.
hij heeft er zeker van geleerd....
pi_73419227
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zoveel 'had makkelijk gekund'. Er word toch ook niet op prijs gesteld als er een topic over mishandeling of verkrachting is en de eerste reacties zijn 'oh.. vast een marokkaan', terwijl dat ook 'makkelijk had gekund' als het niet zo bleek te zijn

dat is natuurlijk wel iets heel anders.
mijn aanname was veel te voorbarig, maar niet geheel ondenkbaar
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:30:30 #66
31101 _Led_
pi_73419228
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou zeg, gelijk weer een marokkaan beschuldigen van dit ongeluk, dat slaat echt helemaal nergens op !
zzz
pi_73419250
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:29 schreef Mirjam het volgende:

[..]

hij heeft er zeker van geleerd....
Die is ook voor z'n leven getekend natuurlijk, maar daar kan ik me persoonlijk nou niet echt druk om maken. En natuurlijk heeft iedereen wel eens minder handige acties gedaan in de auto (zeker als je net je rijbewijs hebt en je na 100km denkt dat je het allemaal wel goed kan), maar het is te debiel voor woorden omdat in een grote Volvo die vol met andere mensen zit te doen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2009 11:35:35 ]
pi_73419351
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die is ook voor z'n leven getekend natuurlijk, maar daar kan ik me persoonlijk nou niet echt druk om maken. En natuurlijk heeft iedereen wel eens minder handige acties gedaan in de auto (zeker als je net je rijbewijs hebt en je na 100km denkt dat je het allemaal wel goed kan), maar het is te debiel voor woorden omdat ik een grote Volvo die vol met andere mensen zit te doen

Er wordt ook onderzoek naar de technische staat van de auto gedaan. Misschien vermoeden ze dat daar ook iets niet mee in orde was voor het ongeluk:
quote:
Ramp-Volvo schudde flink heen en weer Van onze Haagse redactie
Wassenaar - De Wassenaarse rampauto schudde voor het fatale ongeluk op de Landscheidingsweg flink heen en weer. Dit hebben getuigen verklaard direct na het dramatische ongeluk van zaterdagavond waarbij de 18-jarige Saskia Koster en haar leeftijdsgenoot Hidde Groen omkwamen.

De inzittenden van de auto zouden grapjes hebben gemaakt over de twee die los in de achterbak zaten en bij een eerdere U-bocht op de weg flink werden verschoven. Hierna zou de 18-jarige Wassenaarse bestuurder voor de grap een keer flink het stuur heen en weer hebben getrokken of de andere vier passagiers zouden heen en weer hebben gewiegd.

De politie wil niet op deze opzienbare feiten reageren maar laat wel weten dat alles wordt meegenomen in het onderzoek dat zij vanwege de grote impact in het dorp zo snel mogelijk wil afronden.

Het afgenomen bloed van de 18-jarige bestuurder is inmiddels bij het NFI, waar wordt gekeken of de jongen had gedronken. "Maar er wordt in dit onderzoek nog veel meer bekeken", aldus een politiewoordvoerder. "Niet alleen de gereden snelheid maar bijvoorbeeld ook de technische staat van de auto is belangrijk om te kunnen achterhalen wat er nu precies is gebeurd en of iemand dat kwalijk genomen kan worden."

Emotioneel

De politie heeft de 18-jarige bestuurder nog niet kunnen horen, omdat de jongen nog te aangeslagen is. Hij zal zeer binnenkort alsnog naar het bureau moeten komen om een uitgebreide verklaring af te leggen. Hij blijft volgens de politie verdacht. De Wassenaarder, die pas net een maand zijn rijbewijs had, moet naar alle waarschijnlijkheid sowieso voorkomen. Dit omdat hij als bestuurder verantwoordelijk is voor hoe zijn passagiers in de auto zitten.

De twee omgekomen Wassenaarse jongelui zaten zonder gordel en niet op een zitplaats in de achterbak van de Volvo station. Ze kwamen van een feestje, waar ze besloten met zijn allen nog te gaan stappen in het Casino in Scheveningen. De groep van 7 inzittenden was pas net vertrokken vanuit hun dorp en maakte op de Landscheidingsweg een bocht terug om op de baan richting de badplaats te rijden. Net over het viaduct ging het mis, kwam de auto tegen de betonnen stoep in de middenberm terecht, ramde een paal en kwam op zijn kop.

Het meisje, dat net was begonnen met haar studie in Amsterdam, was op slag dood. Hidde Groen werd met grote spoed naar het ziekenhuis gebracht, maar redde het niet. De overige inzittenden konden na een nacht het ziekenhuis weer verlaten.
Telegraaf
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:54:02 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73419862
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]

Ach kom nou zeg, als er op de Veluwe een ongeluk gebeurt met iemand van tussen de 14 en de 25 dan staat FOK! ook gelijk vol met "ze zullen wel gezopen hebben" opmerkingen.
Zelfs als al bekend is dat dat niet het geval is.

Dan zie ik je ook niet verontwaardigd reageren, waarom nu dan wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73419924
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach kom nou zeg, als er op de Veluwe een ongeluk gebeurt met iemand van tussen de 14 en de 25 dan staat FOK! ook gelijk vol met "ze zullen wel gezopen hebben" opmerkingen.

Omdat ik die topics meestal niet zie, zoveel post ik niet in NWS
pi_73421779
quote:
Zoals ik al zei, die gaat hier nog lang last van hebben. Moge dit een les zijn voor iedereen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:56:54 #72
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_73432459
Zoals ik al zei, alcohol in het spel.

bron FP

Het ongeluk van afgelopen weekend in Wassenaar was te wijten aan 'dollen' door de 18-jarige bestuurder. Saskia Koster en Hidde Groen, beiden in de achterbak van de Volvo, overleden bij dit ongeluk.

Overlevende inzittenden vertelden De Telegraaf hoe de bestuurder met Saskia en Hidde aan het dollen was. Expres zouden er scherpe bochten zijn gemaakt, zodat zij dan alle kanten opvlogen in de kofferbak.

Ooggetuigen zagen dat de auto vreemde manoeuvres maakte, waarna de bestuurder de macht over het stuur verloor. Hierbij schampte het voertuig een lantaarnpaal, sloeg over de kop en kwam ondersteboven op de andere weghelft tot stilstand. De bestuurder had slechts een maand zijn rijbewijs.

In de Stationwagon bevonden zich nog vijf anderen, allen 18 jaar, die bij deze roekeloosheid gewond raakten. De bestuurder uit Wassenaar is na een bloedtest op alcohol opgesloten, meldt de politie.
Er werden zeven ambulances en een traumahelikopter ingezet. Koster overleed ter plekke aan haar verwondingen terwijl Groen zwaargewond naar een ziekenhuis werd vervoerd, waar hij later alsnog omkwam. De andere inzittenden werden naar verschillende ziekenhuizen gebracht. Naar omstandigheden maken zij het redelijk, volgens de politie.

De burgemeester van Wassenaar, Jan Hoekema, sprak met de getroffen families: "Dit hakt er enorm in. In enkele seconden zijn de levens van een paar gezinnen totaal verwoest."
Schijt aan iedereen
pi_73432557
Ben toch wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren met die bestuurder.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:13:02 #74
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_73432936
Hopelijk komt ie nooit meer de weg op, en krijgt ie een fikse straf.
pi_73433014
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:13 schreef Lekiamh het volgende:
Hopelijk komt ie nooit meer de weg op, en krijgt ie een fikse straf.
juist.
hij zal het nooit vergeten, maar laat het hem ook maar nooit vergeten.
lamlul.
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:18:37 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_73433107
Die jongen is gestraft voor het leven. Sterker die heeft geen leven meer.

Ik had het er gisteren over met andere users dat ik ook domme dingen heb gedaan of dat anderen domme dingen deden in de jeugd/adolescentie die verkeerd hadden kunnen aflopen.
De gevolgen van de fout die deze jongen heeft gemaakt zijn gruwelijk. En moet ie de rest van zijn leven meeleven. Natuurlijk moet ie gestraft worden. Maar de straf door de gevolgen is al erg.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_73433277
eens met tong80

Zo goed als iedereen doet wel eens iets doms in het leven. Zeker als jeugdige.
We zijn allemaal mensen en nemen allemaal wel eens een domme beslissing.
Als al die domme daden/beslissingen zo fout zouden aflopen...

heel triest voor iedereen die betrokken is bij dit ongeluk
  FOK!fotograaf dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:19:34 #78
145146 Andyy
pi_73437837
2 klasgenoten waren bekenden van de doden, hoorde het verhaal en dacht toen: eigen schuld.
Had maar niks gezegd
  woensdag 7 oktober 2009 @ 15:54:03 #79
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73459471
quote:
Bloemen maken rampplek levensgevaarlijk

WASSENAAR - De bloemen op de middenberm van de Landscheidingsweg in Wassenaar, waar zaterdagavond twee jongeren de dood vonden, leveren levensgevaarlijke verkeerssituaties op.

Voetgangers steken er nu de weg over en automobilisten remmen om het eerbetoon te bekijken. Burgemeester Jan Hoekema erkent de problemen, maar neemt vooralsnog geen maatregelen...
Goed zo, gewoon afwachten. Misschien gebeurt er wel helemaal niks.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73459503
Mensen toch.
pi_73460080
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

In 8 van de 10 ongelukken met jeugdige automobilisten in de weekenden is er gewoon alcohol in het spel. Je kunt het verschrikkelijk vinden dat dat meteen zonder bewijzen hier word geroepen, maar later blijkt het toch bevestigd te worden. hier ook dus.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:32:01 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73460734
Het ging me dan ook om de verontwaardiging van de user die door mij gequote werd
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73461411
quote:

Een echte aanwinst achter het stuur, dus.
Die is de eerste weken wel patser-af.
pi_84346762
quote:
Rechter vonnist in zaak over roekeloos rijden

DEN HAAG - De officier van justitie vindt dat een 19-jarige Wassenaarder op 3 oktober 2009 zo roekeloos heeft gereden dat twee 18-jarige vrienden van hem zijn omgekomen. Daarom zou de verdachte acht maanden de cel in moeten en vier jaar niet mogen rijden. De rechtbank in Den Haag velt donderdag een oordeel in de zaak.

De verdachte reed met zes inzittenden van een feestje in Wassenaar naar het casino in Scheveningen, toen de auto op de Landscheidingsweg over de kop sloeg. Een jongen en een meisje van 18 die in de achterbak zaten, werden uit de wagen geslingerd en overleden.

Het Openbaar Ministerie (OM) beschuldigt de Wassenaarder van roekeloos rijgedrag. „De verdachte had pas drie weken zijn rijbewijs en dan moet je juist extra voorzichtig zijn en niet gaan stunten met een volle auto.” Getuigen zeiden dat de 19-jarige onverantwoordelijk reed. Hij ging hard over verkeersdrempels, nam een bocht met piepende banden, maakte snelle stuurbewegingen en reed te hard.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rdelijk__.html?p=4,2

4 Jaar rijontzegging? Zou zo iemand niet gewoon nooit meer een rijbewijs moeten krijgen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84348982
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)rdelijk__.html?p=4,2

4 Jaar rijontzegging? Zou zo iemand niet gewoon nooit meer een rijbewijs moeten krijgen?
Nee, dat hoeft niet. Hij heeft niet moedwillig z'n vrienden omgebracht. Het is gewoon een dom, onverantwoord joch dat z'n eigen leven en dat van veel anderen totaal op z'n kop heeft gezet. Een levenslange rijontzegging is echt zwaar overdreven. Een lange proefperiode na de rijontzegging is daarentegen geen gek idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')