Ik zit hier met dezelfde gedachte maar vraag me ondertussen ook hard af hoe oud die gasten zijn....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat een griezelige opmerkingen lees ik toch in dit topic, zo extreem zo onnadenkend, waarschijnlijk van mensen die nog nooit iets hebben meegemaakt in het leven, nu dat kan zo veranderen hoor!
Dat is 225,- teveel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, jij wel. Maar veel mensen niet. Niet iedereen is intelligent genoeg om een hoge opleiding te doen, of handig genoeg om bijv. een bedrijf op te zetten of iets dergelijks. Sommige mensen komen niet verder dan bijvoorbeeld ongeschoold werk. En dan nog, ik heb een hoge opleiding en het helpt nog niks. Ik heb net als m'n vriend met uitkering 250 euro vrij te besteden.
Je hebt de berichten van Maeghan over haar en haar vriend, en de berekeningen daarbij, niet gelezen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:58 schreef roelke87 het volgende:
Het is juist dit dat mij stoorde. Dat is namelijk niet zo. Ondanks dat je wel aktief word tegengewerkt enzo, maar het verschil tussen een baan hebben en een bijstand is toch nog wel aanzienlijk hoor...
Die heb je erbij ja, pubers met een rijke pappie die hun dagen vullen met trollen op fora. Maar ik denk dat velen hier ook reageren vanuit hun eigen ervaring met een laagbetaalde baan, of omdat ze vrienden/familie hebben met een laagbetaalde baan.quote:En de hardste uitspraken komen meestal van de mensen die in een heel goed nestje geboren zijn en nog nooit 1 dag ECHT gewerkt hebben.
HUH??quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:04 schreef roelke87 het volgende:
[..]
ja, want dat is mijn zelfbeschikkingsrecht. Dat is het eerste recht in de rechten van de mens en het belangrijkste recht dat iemand heeft. En jij wil dat van mij afnemen. En ik zeg dan inderdaad, from my cold dead hands... En als jij voor je rechten opkomen kinderachtig noemt... Ach dat mag... dat is dan weer jouw recht
ligt er aan wat vrije besteding is als hij hier nog zijn eten en zo van moet kopen is het niets maar heeft hij dit over alleen voor zakgeld is het veel te veel inderdaadquote:
Precies, ik zie vrienden van mij die inderdaad een 'normale' baan hebben met een modaal salaris zich rotwerken en krijgen bijna net zoveel als de mensen met een uitkering.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:07 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Je hebt de berichten van Maeghan over haar en haar vriend, en de berekeningen daarbij, niet gelezen?
[..]
Die heb je erbij ja, pubers met een rijke pappie die hun dagen vullen met trollen op fora. Maar ik denk dat velen hier ook reageren vanuit hun eigen ervaring met een laagbetaalde baan, of omdat ze vrienden/familie hebben met een laagbetaalde baan.
Vrije besteding is geld wat je na alle lasten (dus ook eten) overhoudt lijkt mij. In principe zou je wat mij betreft met een uitkering zelfs geld tekort mogen komen aan het eind van de streep. Dan is de drang om te gaan werken alleen maar groter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
ligt er aan wat vrije besteding is als hij hier nog zijn eten en zo van moet kopen is het niets maar heeft hij dit over alleen voor zakgeld is het veel te veel inderdaad
ik houd nog maar net 200 netto per maand over waar van ik ook nog eens moet leven.
ja dat dacht ik ook welquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:11 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Vrije besteding is geld wat je na alle lasten (dus ook eten) overhoudt lijkt mij. In principe zou je wat mij betreft met een uitkering zelfs geld tekort mogen komen aan het eind van de streep. Dan is de drang om te gaan werken alleen maar groter.
Maar je wil wel dat die ander voor jouw kinderen betaalt. Dan wordt het dus automatisch WEL zijn zaak.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:45 schreef roelke87 het volgende:
b) JIJ HEBT NIET TE BEPALEN OF EEN ANDER KINDEREN KRIJGT. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat zijn jouw zaken echt niet.
Maar dat heb ik met mannen. Ik hoef geen vent die niet werkt, heel simpel, ik vind dat niet meer als normaal eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben ook alleen en moet zeggen ik ben heel bot. Zodra ik merk bij een date (en uiteraard komt het ter sprake) dat zij niet werkt houdt het voor mij op. Dan blijft het bij die ene date.
Daarom zeg ik dat er wel 225,- vanaf mag en die mag je wat mij betreft idd bij jouw loon op zetten. Er moet een reden zijn om te gaan werken. Ik ken in mijn directe omgeving genoeg voorbeelden vn mensen die net zo goed niet kunnen gaan werken en nog meer overhouden als ze er zwart bij gaan klussen terwijl ze een uitkering zouden trekken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook wel
Maar hoe zit het dan met de werkende lui die het zelfde hebben en dus net zo veel over hebben als iemand met een uitkering..
Ik moet ook de eerste week ga nadenken hoe ik de laatste week moet eten en drinken en dat met bijna 16 jaar werk ervaring bij 1 baas.
maar omdat ik rugklachten heb en ooit eens in een burn out heb gezeten word ik gewoon behandeld als zwaar gehandicapte die niets kan.
Dus als iemand die een uitkering heb al vrij mag leven van 250 ¤ dan moet ik er nog even 250¤ bij hebben ..
O nee dat gaat niet want dan wordt ik weer gekort in mijn huuur toeslag en zorg toeslag en ga er weer 300 ¤ op achteruitlaat maar ..
hoho papier prikken en schoffelen ..niet doen dat gaat ten koste van het groenbeheerquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:27 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat er wel 225,- vanaf mag en die mag je wat mij betreft idd bij jouw loon op zetten. Er moet een reden zijn om te gaan werken. Ik ken in mijn directe omgeving genoeg voorbeelden vn mensen die net zo goed niet kunnen gaan werken en nog meer overhouden als ze er zwart bij gaan klussen terwijl ze een uitkering zouden trekken.
Ik vind het juist bewonderenswaardig dat je in jouw omstandigheden toch blijft werken. Aan de andere kant zou ik het ook enigszins snappen als je zou stoppen omdat je dan vrijwel net zoveel overhoudt maar wel gewoon "lekker" thuis zit. Het feit is dat de overheid dit veel te interessant maakt. Laat mensen die in de bijstand zitten zich maar elke dag om 7.30, 12.00 en 17.00 melden om toch het ritme erin te houden en laat ze maar verplicht papier prikken in de omgeving, dan is het ook al sneller afgelopen.
DAT vind ik nu een goede opmerking!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja daarom stel ik nu ook voor om iedereen maar gehandicapt te maken en in de bijstand te gooien dan kunnen ze eens zien hoe mensen die dit dagelijks mee maken het ervaren .. en kijken of ze dan nog zon grote mond hebben
En daarbij denk ik ook altijd aan Marco van Basten . die klaagde dat de ziektewetpremies / en kosten zo hoog waren hier in nederland maar sinds hij wat mankeer hoor je hem daar nooit meer over ...
quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:15 schreef RAVW het volgende:
vind deze ook wel een beetje geschikt voor dit draaitje ..
Op een conferentie van dokters in Brussel
Een Engelse dokter zegt:
De geneeskunde in Engeland is zo geavanceerd dat wanneer we de
testikels van iemand bij iemand anders inplanten, die al na 6 weken
werk kan gaan zoeken.
Een Duitse dokter daarop:
Das nog niks!
Bij ons transplanteren we een stuk hersens van iemand bij een ander en
die kan na 4 weken al werk gaan zoeken.
De Russische dokter zegt:
Voï, Voï, das nog niks vergeleken met ons.
In Rusland is de geneeskunde zodanig ontwikkeld dat, wanneer we een
stuk hart van de ene naar de andere
transplanteren, op het eind van de 2de week, ze beiden werk kunnen gaan
zoeken.
Dit allemaal horende, zegt de Hollander:
Dat zijn allemaal onbenulligheden in vergelijking met onze geneeskunde!
Wij, in Nederland,
wij hebben iemand genomen
zónder hersenen,
zónder hart
en zónder kloten aan zen lijf,
we hebben hem benoemd tot Minister van Financiën
en nu is HEEL HET LAND op zoek naar werk...
Ik vrees toch echt (ben daarvan overtuigd) dat Maeghan hier toch bedoeld met dat vrij besteedbare bedrag: het bedrag wat zij kan besteden aan voeding en kleding etc.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:11 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Vrije besteding is geld wat je na alle lasten (dus ook eten) overhoudt lijkt mij. In principe zou je wat mij betreft met een uitkering zelfs geld tekort mogen komen aan het eind van de streep. Dan is de drang om te gaan werken alleen maar groter.
Handig dat deel 1 hier ook in de OP staatquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:31 schreef Mikkie het volgende:
Zie ik nou 1.700 netto staan in de OP van deel 1? Dan zijn we te ver doorgeschoten met subsidies en kortingen.
waarom zou dat niet kunnen dan .. ik zou niet anders weten waar ik het geld vandaan halen .... om nog meer te krijgen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:11 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik las met verbazing soms topics op fok waarbij men beweerd te kunnen leven van 50 euro per week!
Met hoeveel personen doet voor mij dan echt niet zo terzake. 50 euro is gewoon te weinig, hiervan kun je niet normaal en gezond leven en dit hou je dus echt niet jaren vol heel simpel!
Schenkstroop doet het met minder dan 2 euro dacht ik.quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:11 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik las met verbazing soms topics op fok waarbij men beweerd te kunnen leven van 50 euro per week!
Met hoeveel personen doet voor mij dan echt niet zo terzake. 50 euro is gewoon te weinig, hiervan kun je niet normaal en gezond leven en dit hou je dus echt niet jaren vol heel simpel!
En nu nog even diezelfde 50 euro zien te verdelen met (minimaal) 1 kind erbij, denk aan de nodige vitamientjes en mineralen en groenten in potjes zijn dus uit den bozequote:Op zondag 4 oktober 2009 03:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
waarom zou dat niet kunnen dan .. ik zou niet anders weten waar ik het geld vandaan halen .... om nog meer te krijgen.
Ga nu even een beetje uit van mijn huishouden
Even snel een inschatting maken;
2 x heel brood 3,00
6 x beleg 5,50
4 potten groenten 5,00
diverse vlees 10.00
Drinken 10.00
2 maaltijden 5.00
rijst 3.00
(kan je verdelen over meerdere dagen)
aardappels 4.00
dan kom ik uit op 45, 50 en dan heb ik nog alles naar boven afgerond..
dan komt er nog suiker bij een senseo padjes dus dan kom ik op 50.00¤ uit niet verkeerd toch
en dit kan je best elke week anders doen ..
en dit is best luxe leven hoor
Want ik kan dan gewoon 2 stukjes vlees eten op een avond ( alleen vrijdag en zaterdag eet ik gewoon brood of wat anders)
Ik zit niet in de bijstand en als ik het zo lees is dat ook alleen maar een beetje gunstig voor alleenstaande moeders met kinderenquote:Op zondag 4 oktober 2009 03:32 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Waarom zitten jullie eigenlijk in de bijstand?
Nou :quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En nu nog even diezelfde 50 euro zien te verdelen met (minimaal) 1 kind erbij, denk aan de nodige vitamientjes en mineralen en groenten in potjes zijn dus uit den boze
En oja... kids lusten ook nog wel eens iets lekkers, en vergeet vooral het fruit niet
Voor ¤ 5 kun je ook zaadjes bij de Intratuin of Gamma halen en de kindertjes zelf leren hoe ze hun groentes kunnen kweken. ( http://www.plantaardig.co(...)ien_planten_oogsten/ )quote:4 potten groenten 5,00
Diepvries groente is iig beter dan potjes (maar ik ga voor vers)quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:50 schreef Loedertje het volgende:
xjs[..]
Nou :
[..]
Voor ¤ 5 kun je ook zaadjes bij de Intratuin of Gamma halen en de kindertjes zelf leren hoe ze hun groentes kunnen kweken. ( http://www.plantaardig.co(...)ien_planten_oogsten/ )
De groentes is de supermarkt bevatten overigens vaak minder vitamines en je kunt dan nog beter diepvries nemen ( voor 5 euro heb je veel diepvriesgroentes)
Fruit , als je eenmaal per week de fruitschaal vult dan negeren
kinderen doorgaans die fruitschaal en kun je alles na een week weggooien dus koop bij het kruidvat of de action gewoon een potje vitamine-pillen en je bent van alle gezeur over fruitvitamientjes af)
Hoe kom je aan die bedragen gekquote:Op zondag 4 oktober 2009 03:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
waarom zou dat niet kunnen dan .. ik zou niet anders weten waar ik het geld vandaan halen .... om nog meer te krijgen.
Ga nu even een beetje uit van mijn huishouden
Even snel een inschatting maken;
2 x heel brood 3,00
6 x beleg 5,50
4 potten groenten 5,00
diverse vlees 10.00
Drinken 10.00
2 maaltijden 5.00
rijst 3.00
(kan je verdelen over meerdere dagen)
aardappels 4.00
dan kom ik uit op 45, 50 en dan heb ik nog alles naar boven afgerond..
dan komt er nog suiker bij een senseo padjes dus dan kom ik op 50.00¤ uit niet verkeerd toch
en dit kan je best elke week anders doen ..
en dit is best luxe leven hoor
Want ik kan dan gewoon 2 stukjes vlees eten op een avond ( alleen vrijdag en zaterdag eet ik gewoon brood of wat anders)
Jij kent echt de prijzen niet.quote:Op zondag 4 oktober 2009 05:46 schreef RAVW het volgende:
Bij de lidl of Aldi kan je aardig wat vlees weg halen voor die prijs ...
en dan hoef je echt geen kip te eten elke dag ..
maar zo als gehakt kan je ook gebruiken door macaroni en andere gerechten
laten we zeggen voor 6 stukjes vlees diverse waar je drie dagen mee kan doen is 6 Euro en 4 euro gehakt waar je 2 dagen mee kan doen.
dus dan zit je al op 5 dagen twee dagen op brood of wat anders leven .. dan kom je er wel ..
ja je kan natuurlijk eisen gaan stellen maar het gaat er hier om of je het kan redden met 50 Euro in de week.
Zeg niet dat het super gezond is maar overleven met 50 Euro in de week dat gaat wel
En daar bij als je twee maaltijden koopt zit daar ook al vlees bij dus dat scheel ook weer
Je kan het ook nog anders doen alleen daar ben ik dan weer vel tegen, gewoon 5 verschillende maaltijden halen van 3 euro per stuk dan kom je uit op 15 euro maar dan heb je wel vlees, groente en aardappels vijf dagen lang..
Het is niet echt te eten en niet super gezond maar het gaat maar om een idee te krijgen
eh mja, heel gezond eten wat je opnoemtquote:Op zondag 4 oktober 2009 06:32 schreef RAVW het volgende:
schnitzels, slavinken, rookworsten, kipfilet, hamburgers, frikandellen, cordon bleu, enz enz ach zo kan ik nog wel even een heel rijtje opnoemen.
maar het ging er over dat iemand zei dat je het niet zou redden met 50 Euro per week te kunnen eten.
en ik geef het maar als voorbeeld.
Ja dat is voor mij helaas dagelijkse praktijk... En ik ben niet alleen, sinds het nieuwe zorgstelsel ken ik echt veel mensen die niet meer naar de tandarts gaan omdat ze dat niet kunnen betalen. Ik hoor daar ook bij. Ik kan dat gewoon echt niet betalen... die gasten vragen een fucking vermogen. En dan kom je in de situatie terecht dat je een jaar niet bent geweest uit angst voorkosten en daarna kun je niet meer gaan want dan betaald de verzekering sowieso niet uit.... En ik heb zelfs een tijd zo een extra dure verzekering gehad voor de tanden en dan nog deden ze maar max 600 per jaar uitkeren... op een verzekering die iets van 80 extra kostquote:Op zondag 4 oktober 2009 06:52 schreef RAVW het volgende:
ja daar ging het ook om
maar omdat er een paar waren hier die zeiden dat het niet haalbaar was dat je van 50 euro kon eten per week dacht laat ik eens wat opnoemen.
Niet dat je dit ook in de praktijk moet brengen maar het was puur als voorbeeld.
maar je geeft nu ook zelf toe als het echt een eenpersoonshuishouden is moet je daar wel van rond kunnen komen om te kunnen eten..
kijk natuurlijk weet ik dat de theorie en de praktijk vaak wel verschil van elkaar .
Want vaak ook nog mee gerekend moet worden waar ik nog niemand over gehoord heb zijn de onverwachtse kosten.
Dan heb ik het niet over koelkasten of stofzuigers die kapot gaan dat kan je inplannen
maar wat dacht je van tandarts kosten vaak zijn de mensen die in een bijstand zitten niet aanvullend verzekerd ..
En zo zijn er wel meer dingen ....
volgens mij ging het topic over blij in de bijstand... zo heet het tenminste.quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:28 schreef ShadyLane het volgende:Daar ging het topic niet over
Maak anders even een apart Klaagbaaktopic aan over hoe krap mensen het hebben in de bijstand en over hoezeer het zorgverzekeringsstelsel zuigt. Dan kan het hier gewoon ontopic verder over het probleem dat het voor mensen met een laagbetaalde baan nauwelijks loont om te gaan werken en over wat daaraan te doen zou zijn.
Prima, maar beschouw je eigen kinderen dan ook als jouw eigen zaken en bemoei je daar niet mee. Wees dan ook zo consequent om niet je handjes op te houden voor die koters van je, als niemand anders zich daar mee mag bemoeien.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:36 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Je mag er iets over zeggen. Maar het zijn jouw zaken echt niet. Wat en wanneer iemand eet, hoe en wanneer iemand sex heeft, hoe iemand doet ademen, hoe iemands stem klinkt. Zijn allemaal dingen waar jij helemaal niets mee te maken hebt.... Gaat jou niets aan. Zijn jouw zaken niet. Bemoei je met je eigen zaken. Klaar.
Met kind/kinderen krijg je een iets hogere uitkering + vergoedingen schoolreisjes/verenigingen (zoals ook de moeder in het stukje uit de Volkskrant laat zien) Daarnaast, zoals anderen hier ook schrijven, is er dé kinderbijslag voor de groeiende kinderen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
Anyway, het aangedragen lijstje voor rondkomen voor een vrijgezel voor 1 week van 50 euro ziet er best leuk uit. Maar met een kind, en langdurig, moet dat lijstje worden aangevuld,
van diezelfde 50 euro.
Oja, en ook de kleding voor jou en je kind/kinderen moeten nog vanuit deze 50 euro worden betaald.
Geen probleem, aanvraag bijzondere bijstand is zo gepiept.quote:En oja... fingers crossed dat je stofzuiger of nog erger je wasmachine kaduuk gaat.
Helaas weten oudere mensen met bijvoorbeeld een piepklein aow-tje deze vorm van bijstand niet te vinden of schamen ze zich dood om hun hand op te houden, zij zien dat als bedelen. De SP is een aantal jaren geleden o.a. bezig geweest om ook deze groep mensen te wijzen op de mogelijkheid een aanvraag te doen als hun wasmachine stuk gaat.quote:Heeft u geen of een laag inkomen? Of heeft u bijzondere kosten?
Dan kunt u recht hebben op een vorm van bijstand:
•algemene bijstand (een bijstandsuitkering),
•bijzondere bijstand en/of
•langdurigheidstoeslag.
Bijzondere bijstand is een uitkering waarmee u extra of hoge kosten kunt betalen. U moet aan de voorwaarden voldoen om recht te hebben op bijzondere bijstand. Zo moet u bijvoorbeeld Nederlander zijn of hiermee gelijkgesteld kunnen worden. Ook aan uw kosten worden eisen gesteld: ze moeten bijvoorbeeld wel noodzakelijk zijn en niet door een andere regeling worden vergoed. U kunt bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente in uw woonplaats.
Hoe wordt uw aanvraag behandeld?
Na uw aanvraag zal de gemeente onderzoeken of u aan alle voorwaarden voldoet. Heeft u (of uw partner) een inkomen boven bijstandsniveau of vermogen? Dan kan uw gemeente beslissen dat u zelf aan uw kosten moet meebetalen. Na de beoordeling van uw aanvraag ontvangt u een beschikking over uw recht op bijzondere bijstand.
Voorzieningen voor minima
Uw gemeente heeft mogelijk nog andere regelingen voor mensen met een laag inkomen, de minimavoorzieningen. Heeft u recht op bijzondere bijstand, dan heeft u vaak ook recht op deze voorzieningen.
Wat is de hoogte van de bijzondere bijstand?
De bijstand is nooit hoger dan de kosten waar u bijzondere bijstand voor aanvraagt en er kan een maximumvergoeding of richtprijs gelden. Soms ontvangt u bijzondere bijstand niet in geld, maar in de vorm van goederen of diensten. Dit wordt bijstand in natura genoemd.
Heeft u ten onrechte of te veel bijzondere bijstand ontvangen, dan kan de gemeente u verplichten die (gedeeltelijk) terug te betalen.
Welke verplichtingen heb ik?
Vanaf het moment dat u bijzondere bijstand aanvraagt moet u zich houden aan uw verplichtingen. Houdt u zich niet aan uw verplichtingen, dan kan de gemeente uw bijzondere bijstand verlagen of uw periodieke bijzondere bijstand beëindigen. Ook kan de bijstand in de vorm van een lening worden verstrekt.
Je hebt ook de plicht om mee te werken aan je terugkeer in het maatschappelijk leven en daarbij werk te verrichten wat je wél aankunt met al je ziektes. Bijstandsgerechtigden hebben het vaak over hun *Rechten* maar ze hebben ook *plichten*.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:04 schreef roelke87 het volgende:
[..]
ja, want dat is mijn zelfbeschikkingsrecht. Dat is het eerste recht in de rechten van de mens en het belangrijkste recht dat iemand heeft. En jij wil dat van mij afnemen. En ik zeg dan inderdaad, from my cold dead hands... En als jij voor je rechten opkomen kinderachtig noemt... Ach dat mag... dat is dan weer jouw recht
In de bijstand zit je niet bij een werkgever, dus je moet je shampoo en deo etc dan toch echt zelf kopenquote:Op zondag 4 oktober 2009 04:47 schreef RAVW het volgende:
Waarom wachten tot iets stuk gaat dan ben je vaak al te laat ...
Zo als ik al eerder schreef vakantie geld en terug gaven van energie rekening.
En altijd de aanbiedingen inde gaten houden en ook je familie en vrienden zeggen of ze even kunnen kijken of vragen of iemand nog wat over heeft .
Maar ik hoor jullie over de kleding van kinderen maar daar is toch de kinderbijslag voor?
Of gaat dat op aan andere zaken?
Shampoo krijg ik altijd en daar kan ik dan ruim een jaar mee doen.
Zo ook deo en andere dingen voordeel van bij de juiste werkgever zitten.
En daarbij af en toe eens een klusje doen bij mensen om hun pc op orde te maken ..
vraag ik geen geld voor maar gewoon DA bonnen of zo ..
Maar oke dit zijn extraatjes die vele andere niet krijgen maar die zullen op andere vlakken meer geluk hebben ..
Maar dat is het niet alleen let ook eens op het verbruik van stroom , water en gas.
dit kan per jaar echt honderden euro's schelen
op den lange duur is het vaak wel rendabel .. want een 80 watt in de bad kamer is niet echt nodig hoor.
Hier is alles voorzien van LEDs .. dit heeft mijn stroom afnamen zo erg terug gebracht dat ik weer eens veel terug kreeg ..
de led kosten misschien 6 ¤ per stuk maar als je er gewoon elke 2 maanden een vervangt dan zit je over een jaar met alles aan leds
Het jaar daarop krijg je weer +/- 200¤ terug van je afrekening.
leds kan je vaak ook gewoon lang aan laten staan dus geen probleem als je eens wat vergeet uit te doen ..
Zeker met kinderen is dit handig![]()
Zo kan ik nog wel even door gaan ..
Ik heb ook wel eens geprobeerd om iets uit dat potje te vragen, nooit gelukt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Met kind/kinderen krijg je een iets hogere uitkering + vergoedingen schoolreisjes/verenigingen (zoals ook de moeder in het stukje uit de Volkskrant laat zien) Daarnaast, zoals anderen hier ook schrijven, is er dé kinderbijslag voor de groeiende kinderen.
[..]
Geen probleem, aanvraag bijzondere bijstand is zo gepiept.
[..]
Helaas weten oudere mensen met bijvoorbeeld een piepklein aow-tje deze vorm van bijstand niet te vinden of schamen ze zich dood om hun hand op te houden, zij zien dat als bedelen. De SP is een aantal jaren geleden o.a. bezig geweest om ook deze groep mensen te wijzen op de mogelijkheid een aanvraag te doen als hun wasmachine stuk gaat.
Ik begrijp hier geen hout van sorrie,.....quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:11 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat mij opvalt momenteel, zal de gristen invloed zijn in de regering dat men -mits samenwonend -liefst getrouwd -natuurlijk volgens de normen!
Dat je het alleen enkel red mits je fulltime werkt...!
nu gaat dit altijd niet geweldig als er kids zijn en elk menselijk wezen beseft hopelijk wel dat je als 2 ouderparen zijnde niet kunt zweren op je leven dat je voor eeuwig samen zult zijn als je kinderen krijgt!
Toch?
Maar velen denken nu het arrogante in de botte brains te mogen krijgen inzake oordelen over anderen en zij zullen dit dus nooit doen...plots zwanger raken of plots een din hebben die het is geworden...goh hoe zou dat toch komen?
Maar alleeh!
We zijn allen hoogbegaafd op fok natuurlijks dus dit overkomt geen hond en scheiden is al helegaar uit den boze dus..fuck you!
Wie dat waagt is de kutkloteeikel van het jaar!
ok zucht pubers het leven haalt u wel in tzt! Whatever!
Maar goed...Dus er zijn mensen die het allone moeten gaan redden, met of zonder kids.
Dan krijgt men een keus..fulltime werken of partime met kids...lijkt me laatste toch beter?
Toch?
Kinderen zijn erg belangrijk dus, daar zorg je voor, wat er ook gebeurd! Tenzij je een slappe zak of muts bent!
Klaar..! Simpeler bestaat niet..een kind is de toekomst,... maar je wilt die toekomst ook rooskleurig maken voor het kind...of kinderen.
Daar vecht je voor.
Partime krijg je in nl als alleenstaande geen ene fuck meer dan dat was is.
Dus je werkt ervoor maar wordt er nooit iets beter op tenzij jij met een mannetje of vrouwtje het leven gaat delen!
Nu maar hopen dat die klojo of kutmuts ook werken wil!
Ja stel van niet zeg! Hallo?
Dus wat krijg je? Wanhopige mensen die zo nodig maar iemand nemen opdat zij verlost zijn van den boze...van de armoede dus!
Het gaat hierbij niet langer om hallelujah den liefde neen het gaat om gebruik maken van mensen!
Ik die niet alleen wil zijn omdat ik anders niet kan leven!
geld dus...en daar had die kutgristelijke unie nooit van zijn leven over nagedacht..
Onderwijl velen in de armoe stortend!
Euro, alleenstaande ouderparen inclu kids!
Rijke lui die wel kinderbijslag krijgen want hoezee zij planten zich ook nog eens voort!
Fantastisch allemaal maar zij hebben dat extra niet eens nodig!!!!!!!!!
Argh zij weten niet eens waarschijnlijk wanneer ze wat extra centjes krijgen want ze hebben al zat!
Heb zoveel gezien, rijken die rond 6 uur in den avond thuiskwamen waarbij de kids eindelijk bevrijd van naschoolse opvang naar huis mocht, eten en dan meteen bedje in hoor!
7 uur jawel!
KSssjt mama en papa zijn moe van het werken is dat normaal?
Is dat dan een normaal leven?
Nu is gebleken via onderzoek dat kids van werkende ouders helemaal niet zo gezond zijn!
ja..nee gek toch?
Een uurtje daags in bijzijn van de natuurlijke ouders, en dan je nest hoe vreselijk ongewenst kun je zijn?
Ken iemand geen kids...ging werken, kon enkel aan de slag via subsidies --wordt ook mega misbruik van gemaakt door bedrijven!
Nou een jaar hoor en toen..nee! Weg kssjt...want je subsidie loopt af!
je bent niet langer welkom en wat je deed was leuk hoor en fantastisch maar meer uren kunnen wij je niet bieden...wat?
Ja je hebt toch werkervaring opgedaan?
Nou wat zeik je dan toch?
En zo is de maatschappij tegenwoordig jij bent niets anders dan een nummer een wegwerp artikel!
Een zero want ga jij de pijp uit op je mooie baantje!
Denk maar niet dat er nog iemand een jaar na dato nadenkt over jou!
Want je stelt geen ene reet voor!
NIETS nada!
Dus leef je leven! Maar laat niets of niemand en zeker dat klotegeld niet je leven beheersen want er is niets beters in dit leven dan liefde
van de mensen om je heen!
Onthou dat!
FTS
Ja en daar gaat het dus fout. Wat dacht je van speklapjes?quote:
Het is je ontgaan dat alle dames in dit artikel blijkbaar werkten/inkomen hadden toen hun eerste kind geboren werd, en dat alleen die ene zieke dame tijdens de bijstand kinderen kreeg? Het is nou wel leuk om over die dames heen te vallen die ondanks alles de moed erin houden, die geleerd hebben om blij te zijn met weinig .. maar waar zijn de vaders van die kinderen, waarom pakken die hun verplichtingen niet op en zorgen (financieel) voor hun kinderen? Of zit er al betaalde alimentatie verwerkt in die bedragen, iig bij twee van die dames (bij eentje werd gezegd dat ze geen alimentatie krijgt)?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben ook alleen en moet zeggen ik ben heel bot. Zodra ik merk bij een date (en uiteraard komt het ter sprake) dat zij niet werkt houdt het voor mij op. Dan blijft het bij die ene date. Het zal toch niet gebeuren dat zij lekker thuis zit met haar uitkering en ik de hele dag werk om vervolgens ook nog voor de kosten (bij een verder stadium) op te gaan draaien? Noem het cru, ik noem het reeel. Ik ga zelfs nog verder maar dat ga ik hier maar niet melden want dan kunnen mensen nog eens een hekel aan mij krijgen
Moussie, als je in de bijstand zit, ontvang je als moeder geen kinderalimentatie. Vaders moeten de kinderalimentatie aan de gemeente betalen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat alle dames in dit artikel blijkbaar werkten/inkomen hadden toen hun eerste kind geboren werd, en dat alleen die ene zieke dame tijdens de bijstand kinderen kreeg? Het is nou wel leuk om over die dames heen te vallen die ondanks alles de moed erin houden, die geleerd hebben om blij te zijn met weinig .. maar waar zijn de vaders van die kinderen, waarom pakken die hun verplichtingen niet op en zorgen (financieel) voor hun kinderen? Of zit er al betaalde alimentatie verwerkt in die bedragen, iig bij twee van die dames (bij eentje werd gezegd dat ze geen alimentatie krijgt)?
Leuk volk ook, je vrouw en kind in de steek laten en met de schulden laten zitten net nadat haar werkgever failliet is gegaan .. of de ander, 8 maanden zwanger van de derde en de ziektewet in moeten door bekkeninstabiliteit, zo iemand laat je dan alleen met de kinderen .. anyway, waarom worden die gasten niet op de korrel genomen? Dat zijn de ware helden die de gemeenschap op laten draaien voor hun neukgedrag, niet de moeders die elk potje weten te vinden en daarmee zorgen dat ze hun kinderen, ondanks hun persoonlijke ellende, toch de mogelijkheid kunnen bieden zich optimaal te ontplooien ..
Dus je bent het met mij eens dat deze vrouwen voor de verkeerde partner gaan ? Maar ze laten zich wel volblaffen door deze foute partners. En nogmaals,....het zoontje Ismael doet direct denken aan wat voor iemand de vader is. Had je vantevoren ook kunnen bedenken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat alle dames in dit artikel blijkbaar werkten/inkomen hadden toen hun eerste kind geboren werd, en dat alleen die ene zieke dame tijdens de bijstand kinderen kreeg? Het is nou wel leuk om over die dames heen te vallen die ondanks alles de moed erin houden, die geleerd hebben om blij te zijn met weinig .. maar waar zijn de vaders van die kinderen, waarom pakken die hun verplichtingen niet op en zorgen (financieel) voor hun kinderen? Of zit er al betaalde alimentatie verwerkt in die bedragen, iig bij twee van die dames (bij eentje werd gezegd dat ze geen alimentatie krijgt)?
Leuk volk ook, je vrouw en kind in de steek laten en met de schulden laten zitten net nadat haar werkgever failliet is gegaan .. of de ander, 8 maanden zwanger van de derde en de ziektewet in moeten door bekkeninstabiliteit, zo iemand laat je dan alleen met de kinderen .. anyway, waarom worden die gasten niet op de korrel genomen? Dat zijn de ware helden die de gemeenschap op laten draaien voor hun neukgedrag, niet de moeders die elk potje weten te vinden en daarmee zorgen dat ze hun kinderen, ondanks hun persoonlijke ellende, toch de mogelijkheid kunnen bieden zich optimaal te ontplooien ..
Hehe, dat weet ik, maar als die vaders idd alimentatie betalen en dat dus verrekent is in dat bedrag dat we in dat artikel voorgeschoteld krijgen, waar blijf je dan met je verhaal van 'jouw kinderen op kosten van de gemeenschap'? Dat gedeelte wordt immers door de vaders betaald ..quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Moussie, als je in de bijstand zit, ontvang je als moeder geen kinderalimentatie. Vaders moeten de kinderalimentatie aan de gemeente betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |