Vind ik een goed plan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat er een regel moet komen dat je sowieso maar voor maximaal 2 kinderen kinderbijslag krijgt. Immers neem je er meer (blabla je neemt geen kinderen je krijgt ze ...bullshit natuurlijk) is dat je eigen keuze en dien je er ook zelf maar voor te zorgen.
Tenzij je mensen wilt gaan dwingen tot abortus is dit net haalbaar. En ik denk dat de meeste mensen dat te ver zullen vinden gaan. Ik wel in ieder geval. Beter zorgen dat het minder aantrekkelijk wordt om kinderen te krijgen zodat ze er gewoon niet aan willen beginnen.quote:Daarnaast vind ik, dat ze gerust kunnen stellen dat wanneer ouders geen inkomen door arbeid hebben, ze ook geen kinderen (of wederom een maximum van twee) mogen nemen.
Hard wellicht maar wel zo fair.
Mwa enigzins haalbaar door het overal aan te geven (bijvoorbeeld een campagne op tv) en de uitkering stop te zetten wanneer blijkt dat men toch nog kinderen neemt (na de tweede). Ongelukje of niet, dan moet je maar goed uitkijken. Een harde maatregel dat weer wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Vind ik een goed plan.
[..]
Tenzij je mensen wilt gaan dwingen tot abortus is dit net haalbaar. En ik denk dat de meeste mensen dat te ver zullen vinden gaan. Ik wel in ieder geval. Beter zorgen dat het minder aantrekkelijk wordt om kinderen te krijgen zodat ze er gewoon niet aan willen beginnen.
Weten jullie niet dat voortplanting een absolute eerste levensbehoefte is net als eten?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Vind ik een goed plan.
[..]
Tenzij je mensen wilt gaan dwingen tot abortus is dit net haalbaar. En ik denk dat de meeste mensen dat te ver zullen vinden gaan. Ik wel in ieder geval. Beter zorgen dat het minder aantrekkelijk wordt om kinderen te krijgen zodat ze er gewoon niet aan willen beginnen.
Daar hoef je niet ziek voor te zijn hoor om op bijstandsniveau te leven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er is maar weinig voor nodig, iedereen kan ziek worden.
Mwah, melk en vruchtensappen zijn wat dat aangaat toch meer de 'luxe' artikelen, en limonadesiroop is tegenwoordig ongeveer even duur als fris van de Aldi/Lidl .. jonge kinderen zie ik wat dat aangaat toch niet tijdens het spelen even een stiefkwartier de tijd nemen om een bakje thee naar binnen te werken ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is merk-cola zo belangrijk dan? Ik proef eigenlijk geen verschil tussen Highway en Coca-Cola..
En, zoals gezegd, het is op zich al een luxe artikel
oeps je vergeet wel iets ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:49 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Weten jullie niet dat voortplanting een absolute eerste levensbehoefte is net als eten?
Als je het eten onbetaalbaar maakt stoppen mensen echt niet met eten hoor... Dat is ook zo met neuken en kinderen krijgen. Daarnaast, welke idioot heeft de pil uit de vergoeding gemieterd? En uitkering stopzetten omdat je meer kinderen krijgt dan jullie wenselijk vinden? Wat hebben jullie gedaan dat jullie het in je hoofd halen er ook maar iets mee te maken te hebben hoeveel ik neuk? Dat gaat jullie gewoon echt niets aan.... Begrijp ook niet waarom je jezelf zo goed voelt dat je denkt dat te mogen of kunnen beslissen voor anderenDie arrogantie is een beetje TE veel...
Dit dus. Ik herken dit zo erg. Ging ik zelf geld verdienen om voor mezelf te zorgen, ging ik er letterlijk op achteruit. Niet alleen in geld, maar ook qua controle. En inderdaad dit voorbeeld wat jij geeft is gewoon te gek voor woorden, maar het is echt niet de enige die dit overkomt. De mensen die er geen misbruik van maken worden echt genaait waar ze bij staanquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
Daar hoef je niet ziek voor te zijn hoor om op bijstandsniveau te leven.
Als ik al om me heen kijkt naar mijn collega's die vaak net boven het minimum zitten
En als je dan ziet hoe hun er bij zitten en leven.
denk ik ook echt wel zo iets van zou het niet gewoon beter zijn als die gasten gewoon thuis gaan zitten want leven en rond komen met wat ze nu hebben gaat ook niet maar wel de volle pond overall voor betalen.
Omdat ze NET boven het minimum zitten vervallen er diverse potjes en dingen , en ook omdat hij / zij werkt wordt er gewoon verwacht dat je dan wel genoeg verdient.
Zeker die alleen staan.
En nog zo'n vreemd iets hier in Nederland ..
En Collega van mij heeft anderhalf jaar geleden een scheiding gehad waardoor hun diep in de schulden is gekomen.
Heeft dus huur toeslag en zorg toeslag aan gevraagd .. dit ook gekregen..
Hij is het afgelopen jaar bij ons bijna 7 dagen in de week gaan werken elk uurtje dat hij kon werken heeft hij gepakt om zijn schulden aan het eind van het jaar af te kunnen lossen zo dat hij een nieuw leven op kan gaan bouwen.
Dit had hij ook gedaan heeft voor ruim 600 overwerk uren uit laten betalen en is zijn schulden de helft minder geworden.
Maar nu kwam de belasting er aan dat hij onterecht huur/ zorg toeslag gekregen had om dat zijn jaar inkomen ver boven de norm uit kwam. (ivm zijn overuren)
En dus alles moest terugvorderen inc boeten omdat hij gefraudeerd had omdat hij onterecht due toeslagen had aangevraagd
Dus hij zit nu nog meer in de schuld voordat hij die dagen uitbetaald had gekregen.
Nouja, ik heb geen auto. Waarom betaal ik jouw snelwegen? Die zijn veel duurder dan 1, 2, 3 of zelfs 40 kinderen van mij. Omdat we dat nu eenmaal met zijn allen doen. Het idee te kunnen bepalen wie wel en niet mag baren en dat vervolgens ook nog te koppelen aan inkomen is echt schandalig. Dat zijn nazi-praktijken. Letterlijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
oeps je vergeet wel iets ..
Ik hoef ehct niet te weten hoeveel jij ligt te neuken .. maar wat mij wel zorgen baart is de lasten die daar bij komen ..
Wie gaat die betalen?
En daar gaat het nou net over...
Waarom moet ik voor jou geneuk 3 dagen langer werken om jou kind te kunnen onderhouden ..
heb geen auto maar ik betaal er ook aan mee hoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:03 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb geen auto. Waarom betaal ik jouw snelwegen? Die zijn veel duurder dan 1, 2, 3 of zelfs 40 kinderen van mij. Omdat we dat nu eenmaal met zijn allen doen. Het idee te kunnen bepalen wie wel en niet mag baren en dat vervolgens ook nog te koppelen aan inkomen is echt schandalig. Dat zijn nazi-praktijken. Letterlijk.
Je neukt je maar helemaal suf, maar gebruik dan gewoon een condoom,........dat is toch niet teveel gevraagd?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:49 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Weten jullie niet dat voortplanting een absolute eerste levensbehoefte is net als eten?
Als je het eten onbetaalbaar maakt stoppen mensen echt niet met eten hoor... Dat is ook zo met neuken en kinderen krijgen. Daarnaast, welke idioot heeft de pil uit de vergoeding gemieterd? En uitkering stopzetten omdat je meer kinderen krijgt dan jullie wenselijk vinden? Wat hebben jullie gedaan dat jullie het in je hoofd halen er ook maar iets mee te maken te hebben hoeveel ik neuk? Dat gaat jullie gewoon echt niets aan.... Begrijp ook niet waarom je jezelf zo goed voelt dat je denkt dat te mogen of kunnen beslissen voor anderenDie arrogantie is een beetje TE veel...
Zo gaat het idd vaak in Nederland. Er wordt gekeken naar regeltjes, en niet naar de intenties. Sterker nog: goede intenties worden gewantrouwd, en slechte intenties zijn het uitgangspunt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
En nog zo'n vreemd iets hier in Nederland ..
En Collega van mij heeft anderhalf jaar geleden een scheiding gehad waardoor hun diep in de schulden is gekomen.
Heeft dus huur toeslag en zorg toeslag aan gevraagd .. dit ook gekregen..
Hij is het afgelopen jaar bij ons bijna 7 dagen in de week gaan werken elk uurtje dat hij kon werken heeft hij gepakt om zijn schulden aan het eind van het jaar af te kunnen lossen zo dat hij een nieuw leven op kan gaan bouwen.
Dit had hij ook gedaan heeft voor ruim 600 overwerk uren uit laten betalen en is zijn schulden de helft minder geworden.
Maar nu kwam de belasting er aan dat hij onterecht huur/ zorg toeslag gekregen had om dat zijn jaar inkomen ver boven de norm uit kwam. (ivm zijn overuren)
En dus alles moest terugvorderen inc boeten omdat hij gefraudeerd had omdat hij onterecht due toeslagen had aangevraagd
Dus hij zit nu nog meer in de schuld voordat hij die dagen uitbetaald had gekregen.
Kortom, Nederland graaft zijn eigen graf en niemand met een hoge functie die er wat aan doet? Geweldigquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zo gaat het idd vaak in Nederland. Er wordt gekeken naar regeltjes, en niet naar de intenties. Sterker nog: goede intenties worden gewantrouwd, en slechte intenties zijn het uitgangspunt.
En zo komt het, dat mensen die van goede wille zijn en zich juist willen inzetten, juist daar ook op worden afgerekend.
Dat vind ik een verstandige keuze, maar het is wel een vrije keuze van jou. Laten we er vooral voor zorgen dat we zelf deze keuzes kunnen blijven maken. Wie gaat immers de inkomensgrens voor een kind bepalen? Met mijn uitkering van 800 euro hoor ik bij de top 5% rijkste mensen ter wereld. Lijkt me dat je dan toch wel mag neuken? Dan moeten ze in afrika mara geen kinderen meer krijgen met hun 100 dollar per jaar aan inkomen. Maar Van den Ende zegt misschien, nou als je een kind echt goed wil opvoeden zelf. Zonder kinderbijslag, dan moet je toch minstens wel eigenlijk een kleine 100 miljoen per jaar verdienen. Anders heeft zo een kind geen zwembad, pretpark en wagenpark. Dat is bekans kindermishandeling....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
heb geen auto maar ik betaal er ook aan mee hoor.
dus wat dat betreft zitten we gelijk ..
ja de fout ligt ook niet bij jou maar aan de regering.
ik zelf zou ook heel graag kinderen willen maar ja de juiste dame/ of ze heeft geen werk.. is een probleem en daarbij omdat ik dan zoveel moet inleveren aan lasten kan ik geen dame onderhouden dus houd het van mij gezien ook op ..
Dat laatste was voor iemand anders, ik had jullie door elkaar gehaald.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als je het artikel goed leest weet je toch voldoende. Mevrouw krijgt een kind van lover 1, gaat vervolgens naar lover2 en krijgt een zoontje Ismael (dat is geen NL vader!) vervolgens weer terug naar lover 1 en daarna weer een ander.....dat is een bepaald slag vrouwen. En daar zijn er heel heel veel van in de bijstand. Ook uitzonderingen maar dat zijn er maar weinig, vandaar de naam uitzonderingen.
En zieken afzeiken doe ik niet. Zoals je ziet gaf ik al eerder toe dat sommigen er wel recht op hebben. Al ben ik in het begin altijd zeer sceptisch, dat weer wel.
nou ja vrije keuze ??quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:11 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Dat vind ik een verstandige keuze, maar het is wel een vrije keuze van jou.Y
Dat is niet goed voor het kind ook, dus dat kun je niet maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Mwa enigzins haalbaar door het overal aan te geven (bijvoorbeeld een campagne op tv) en de uitkering stop te zetten wanneer blijkt dat men toch nog kinderen neemt (na de tweede). Ongelukje of niet, dan moet je maar goed uitkijken. Een harde maatregel dat weer wel.
Zonder eten ga je dood, zonder neuken niet. Daarnaast kun je ook seks hebben zonder kinderen te krijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:49 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Nou, dan hadden de nazi's toch nog 1 goed punt. Ik vind dat men daar wel degelijk iets over mag zeggen namelijk. Als iemand niet in staat is om een kind op te voeden, moet ie dat niet doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:03 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb geen auto. Waarom betaal ik jouw snelwegen? Die zijn veel duurder dan 1, 2, 3 of zelfs 40 kinderen van mij. Omdat we dat nu eenmaal met zijn allen doen. Het idee te kunnen bepalen wie wel en niet mag baren en dat vervolgens ook nog te koppelen aan inkomen is echt schandalig. Dat zijn nazi-praktijken. Letterlijk.
Weleens een oergezonde Hollandse stamppot gemaakt voor 1 persoon, en een keer voor 6 personen? Welke was p.p. goedkoper?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
Wel of geen kinderen hebben, maakt hierin nogal een verschil. \Als alleenstaande, kan ik me heel minimaal voeden, no problem.
Maar als ouder, heb ik de plicht en verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat mijn kind dagelijkse en gezonde voeding binnenkrijgt,
Ik ben ook alleen en moet zeggen ik ben heel bot. Zodra ik merk bij een date (en uiteraard komt het ter sprake) dat zij niet werkt houdt het voor mij op. Dan blijft het bij die ene date. Het zal toch niet gebeuren dat zij lekker thuis zit met haar uitkering en ik de hele dag werk om vervolgens ook nog voor de kosten (bij een verder stadium) op te gaan draaien? Noem het cru, ik noem het reeel. Ik ga zelfs nog verder maar dat ga ik hier maar niet melden want dan kunnen mensen nog eens een hekel aan mij krijgenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
En om nou bij de eerste kennismaking gelijk te vragen werk je .. ja welkom,
en zo nee, oprotten vind ik ook een beetje bot
Dus als je wat verder ben dan loop je daar toch weer tegen aan als echt verder met iemand wil gaan ..
spreek me er niet van ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:25 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is niet goed voor het kind ook, dus dat kun je niet maken.
[..]
Gezien er vrouwen zijn die depressief worden als ze onvruchtbaar blijken zal het voor sommige vrouwen wel heel belangrijk zijn.
Je mag er iets over zeggen. Maar het zijn jouw zaken echt niet. Wat en wanneer iemand eet, hoe en wanneer iemand sex heeft, hoe iemand doet ademen, hoe iemands stem klinkt. Zijn allemaal dingen waar jij helemaal niets mee te maken hebt.... Gaat jou niets aan. Zijn jouw zaken niet. Bemoei je met je eigen zaken. Klaar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou, dan hadden de nazi's toch nog 1 goed punt. Ik vind dat men daar wel degelijk iets over mag zeggen namelijk. Als iemand niet in staat is om een kind op te voeden, moet ie dat niet doen.
En voor dingetje die zat te klagen dat de pil niet meer vergoed wordt: ik betaal 26 euro voor een jaar, wat een megabedrag zeg! Als je al geen 2,15 of zo per maand kan betalen voor anticonceptie, waar ga je een kind dan van opvoeden?
Wat een discussietechniekquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:11 schreef roelke87 het volgende:
Dat vind ik een verstandige keuze, maar het is wel een vrije keuze van jou. Laten we er vooral voor zorgen dat we zelf deze keuzes kunnen blijven maken. Wie gaat immers de inkomensgrens voor een kind bepalen? Met mijn uitkering van 800 euro hoor ik bij de top 5% rijkste mensen ter wereld. Lijkt me dat je dan toch wel mag neuken? Dan moeten ze in afrika mara geen kinderen meer krijgen met hun 100 dollar per jaar aan inkomen. Maar Van den Ende zegt misschien, nou als je een kind echt goed wil opvoeden zelf. Zonder kinderbijslag, dan moet je toch minstens wel eigenlijk een kleine 100 miljoen per jaar verdienen. Anders heeft zo een kind geen zwembad, pretpark en wagenpark. Dat is bekans kindermishandeling....
Snappen jullie het probleem? Of nog steeds niet? Naast dat het natuurlijk echt de natte droom van Hitler was met zijn fokkampen en verplichte sterilisatie voor doven enzo... Dus naast dat het etisch echt niet kan, zit je ook nog met de praktijk. Het idee is dom, slecht, narcistisch, arrogant en onuitvoerbaar
Dat is een totaal ander standpunt dan enkele anderen waar ik op reageerde in namenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:36 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Wat een discussietechniek
Niks verplichte sterilisatie, niks 'rechten ontnemen', niks 'niet mogen neuken'. Je hebt alle vrijheid om te doen wat je wilt. Je kunt alleen niet voor elke keuze die je maakt een uitkering verwachten.
Als ik nu besluit dat ik mijn leven wil besteden aan het uitlaten van honden die anders zielig binnen zitten, of aan het gezelschap houden van eenzame bejaarden, dan houdt niemand me tegen. Ik heb alle vrijheid om dat te doen. Ik krijg er alleen geen uitkering voor.
O gelukkig het ligt niet aan mij dat ik zo "vreemd "denktquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben ook alleen en moet zeggen ik ben heel bot. Zodra ik merk bij een date (en uiteraard komt het ter sprake) dat zij niet werkt houdt het voor mij op. Dan blijft het bij die ene date. Het zal toch niet gebeuren dat zij lekker thuis zit met haar uitkering en ik de hele dag werk om vervolgens ook nog voor de kosten (bij een verder stadium) op te gaan draaien? Noem het cru, ik noem het reeel. Ik ga zelfs nog verder maar dat ga ik hier maar niet melden want dan kunnen mensen nog eens een hekel aan mij krijgen
Vind jij. Ik deel die mening niet. En met mij vele anderen, zoals mensen die een vettax of een vleestax voorstellen, invloed willen uitoefenen op kantinevoer op scholen en in bedrijven, verzekeraars die korting geven aan niet-rokers, vegetariers of juist extra geld vragen aan mensen met overgewicht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:36 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Je mag er iets over zeggen. Maar het zijn jouw zaken echt niet. Wat en wanneer iemand eet, hoe en wanneer iemand sex heeft, hoe iemand doet ademen, hoe iemands stem klinkt. Zijn allemaal dingen waar jij helemaal niets mee te maken hebt.... Gaat jou niets aan. Zijn jouw zaken niet. Bemoei je met je eigen zaken. Klaar.
Ik denk dat diegenen het eenieder gunnen om twintig kinderen te krijgen en groot te brengen, zolang ze daarbij geen beroep doen op bijstand en allerlei toeslagen. Als dat niet zo is hoor ik het graag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:38 schreef roelke87 het volgende:
Dat is een totaal ander standpunt dan enkele anderen waar ik op reageerde in namenEcht helemaal anders...
Toen ik nog kon werken, hield ik toch echt HEEL VEEL MEER over hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:31 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Weleens een oergezonde Hollandse stamppot gemaakt voor 1 persoon, en een keer voor 6 personen? Welke was p.p. goedkoper?
Ik snap dat kinderen geld kosten, en wat je verder schreef over dat ze uit hun kleren groeien klopt, maar het is te doen. En, waar het in dit topic om gaat: je houdt er kennelijk weinig minder aan over dan wanneer je gaat werken. Ook mensen zonder kinderen.
Dan kun je niet goed lezen dnek ik, niemand in dit topic heeft namelijk gezegd voorstander te zijn van gedwongen sterilisatie of abortus oid. Het ging alleen over afschaffen van kidnerbijslag bij meer dan twee kinderen en het korten op/intrekken van de uitkering. Kortom, mensen hebben gewoon en keuze en niemands lichaam wordt op wat voor manie rdan ook gedwongen behandeld.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:38 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Dat is een totaal ander standpunt dan enkele anderen waar ik op reageerde in namenEcht helemaal anders...
Met hetzelfde gemak worden die kinderen van werkende (maar mishandelende) ouders weggehaald en bij mij neergezet. Zonder vergoeding.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:39 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik denk dat diegenen het eenieder gunnen om twintig kinderen te krijgen en groot te brengen, zolang ze daarbij geen beroep doen op bijstand en allerlei toeslagen. Als dat niet zo is hoor ik het graag.
Ja, jij wel. Maar veel mensen niet. Niet iedereen is intelligent genoeg om een hoge opleiding te doen, of handig genoeg om bijv. een bedrijf op te zetten of iets dergelijks. Sommige mensen komen niet verder dan bijvoorbeeld ongeschoold werk. En dan nog, ik heb een hoge opleiding en het helpt nog niks. Ik heb net als m'n vriend met uitkering 250 euro vrij te besteden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Toen ik nog kon werken, hield ik toch echt HEEL VEEL MEER over hoor
Dit is echt puur gelul. Nogmaals, ..kun je geen condoom gebruiken?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:36 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Je mag er iets over zeggen. Maar het zijn jouw zaken echt niet. Wat en wanneer iemand eet, hoe en wanneer iemand sex heeft, hoe iemand doet ademen, hoe iemands stem klinkt. Zijn allemaal dingen waar jij helemaal niets mee te maken hebt.... Gaat jou niets aan. Zijn jouw zaken niet. Bemoei je met je eigen zaken. Klaar.
Precies. Je bent vrij om te doen wat je wilt, het ging er alleen om dat niet altijd alles gesubsidieerd wordt. Ik hou erg van reizen. Het is mijn droom om jaren achtereen de meest afgelegen plekken te bezoeken. Nou kan ik daarvoor geen beroep doen op een of andere subsidie of uitkering. Hoor je mij schreeuwen dat dat nazi-praktijken zijn, dat ik gedwongen word om in NL te blijven, niet de kans krijg om vrije keuzes te maken en dat ik gediscrimineerd word omdat mensen met een hoger inkomen dit allemaal wel 'mogen'?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:40 schreef Maeghan het volgende:
Dan kun je niet goed lezen dnek ik, niemand in dit topic heeft namelijk gezegd voorstander te zijn van gedwongen sterilisatie of abortus oid. Het ging alleen over afschaffen van kidnerbijslag bij meer dan twee kinderen en het korten op/intrekken van de uitkering. Kortom, mensen hebben gewoon en keuze en niemands lichaam wordt op wat voor manie rdan ook gedwongen behandeld.
Je kan het eens proberen. Je weet maar nooit. =Pquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:43 schreef ShadyLane het volgende:
Precies. Je bent vrij om te doen wat je wilt, het ging er alleen om dat niet altijd alles gesubsidieerd wordt. Ik hou erg van reizen. Het is mijn droom om jaren achtereen de meest afgelegen plekken te bezoeken. Nou kan ik daarvoor geen beroep doen op een of andere subsidie of uitkering. Hoor je mij schreeuwen dat dat nazi-praktijken zijn, dat ik gedwongen word om in NL te blijven, niet de kans krijg om vrije keuzes te maken en dat ik gediscrimineerd word omdat mensen met een hoger inkomen dit allemaal wel 'mogen'?
Ja dat is dus hetzelfde he... Korten op de uitkering? Waarom? iemand heeft recht op een basisbedrag. En bij 2 kinderen krijgt hij plotseling minder dan bij 1 kind? Wat een gedachtengang... Sowieso, het idee dat je kunt of zelfs maar consequenties MAG koppelen in negatieve zin aan het krijgen van kinderen....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:40 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dan kun je niet goed lezen dnek ik, niemand in dit topic heeft namelijk gezegd voorstander te zijn van gedwongen sterilisatie of abortus oid. Het ging alleen over afschaffen van kidnerbijslag bij meer dan twee kinderen en het korten op/intrekken van de uitkering. Kortom, mensen hebben gewoon en keuze en niemands lichaam wordt op wat voor manie rdan ook gedwongen behandeld.
Ja dat kan ik wel. Had jouw pa ook gekunt. Maar dat doe ik niet. En dat zijn jouw zaken niet? Wat snap je daar nu niet aan? Waarom zou jij of wie dan ook inspraak moeten hebben in het voorplantingsgedrag van een soortgenoot? Wie heeft jou wat meer gemaakt dan mij?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit is echt puur gelul. Nogmaals, ..kun je geen condoom gebruiken?
Ja en dan, wat koop ik in deze situatie dan voor die hoge opleiding? Niets toch zeker?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, jij wel. Maar veel mensen niet. Niet iedereen is intelligent genoeg om een hoge opleiding te doen, of handig genoeg om bijv. een bedrijf op te zetten of iets dergelijks. Sommige mensen komen niet verder dan bijvoorbeeld ongeschoold werk. En dan nog, ik heb een hoge opleiding en het helpt nog niks. Ik heb net als m'n vriend met uitkering 250 euro vrij te besteden.
Maar als jij al vantevoren weet dat je het met minimale financiele middelen moet zien te redden , dan is het toch bijna kindermishandeling om maar kinderen te blijven nemen? Immers kun je het kind dan niet alles bieden wat hij of zij nodig heeft. Nogmaals, twee kinderen gesubsidieerd krijgen is zat, wil je er meer, moet je ook zelf voor de kosten ophoesten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:45 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Ja dat is dus hetzelfde he... Korten op de uitkering? Waarom? iemand heeft recht op een basisbedrag. En bij 2 kinderen krijgt hij plotseling minder dan bij 1 kind? Wat een gedachtengang... Sowieso, het idee dat je kunt of zelfs maar consequenties MAG koppellen in negatieve zin aan het krijgen van kinderen....
Ga lekker in China wonen ofzo. Daar is dat al zo. Maar ja, daar krijg je ook klappen en stroomstoten een kogel in je nek als je iets verkeerds zegt over de grote leider. Jullie moeten zelf toch oko wel begrijpen dat het a) niet werkt (zie china waar harde maatregelen toch niet werken en alleen maar ertoe hebben geleid dat ze een enorm te kort aan vrouwen hebben binnen 15 jaar!) en b) JIJ HEBT NIET TE BEPALEN OF EEN ANDER KINDEREN KRIJGT. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat zijn jouw zaken echt niet. Hoe kom je erbij dat een regering of een buurman daar inspraak in heeft?
Het ging erover dat er dus wel degelijk mensen zijn die als ze gaan werken weinig meer overhouden dan wanneer ze in de bijstand blijven zitten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ja en dan, wat koop ik in deze situatie dan voor die hoge opleiding? Niets toch zeker?
Ik doe geen waardeoordelen koppelen aan of het verstandig is kinderen te nemen of niet. Maar het is wel de realiteit voor zo een half miljoen mensen in Nederland dat ze nooit werk zullen krijgen. Moeten die dan maar stoppen met leven? Geen hobbies doen. Geen kinderen nemen. Want dat staat jou niet aan? Daardoor kun jij nog maar 2 keer op vakantie in plaats van 3 keer?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar als jij al vantevoren weet dat je het met minimale financiele middelen moet zien te redden , dan is het toch bijna kindermishandeling om maar kinderen te blijven nemen? Immers kun je het kind dan niet alles bieden wat hij of zij nodig heeft. Nogmaals, twee kinderen gesubsidieerd krijgen is zat, wil je er meer, moet je ook zelf voor de kosten ophoesten.
Ik zeg niet dat ze geen kinderen mogen nemen, sterker nog ...tot 2 wil ik best meebetalen, goed van mij he?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:50 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Ik doe geen waardeoordelen koppelen aan of het verstandig is kinderen te nemen of niet. Maar het is wel de realiteit voor zo een half miljoen mensen in Nederland dat ze nooit werk zullen krijgen. Moeten die dan maar stoppen met leven? Geen hobbies doen. Geen kinderen nemen. Want dat staat jou niet aan? Daardoor kun jij nog maar 2 keer op vakantie in plaats van 3 keer?
Het gaat je gewoon echt niets aan... Zelf betalen voor de opvoeding? Heej is dat ooit eens niet zo geweest dan?
Ja maar wat is er dan anders dan nu? Iedereen betaald nu al de opvoeding van zijn/haar kinderen. Mensen met goede inkomens krijgen ook kindergeld... natuurlijk niet alle inkomens, maar er wordt hier nu gedaan alsof de kinderen van mensen die niet kunnen werken een enorme kostenpost zijn die ervoor zorgt dat de samenleving bijna omvalt... En dat is denk ik hele grote onzin.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze geen kinderen mogen nemen, sterker nog ...tot 2 wil ik best meebetalen, goed van mij he?
Het gaat erom dat wanneer jij er bewust voor kiest (en dat doe jij heel uitgesproken) om er meer te nemen, dan moet je ook zelf maar voor de kosten opdraaien, is dat nou zo moeilijk?
Als je een uitkering heb dan heb je geen eigen inkomsten die je zelf verdient heb.. dus betalen wel andere mensen JOU pleziertjes en kinderen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:50 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Heej is dat ooit eens niet zo geweest dan?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:54 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind dat je erg in de verdediging schiet roelke. Natuurlijk staan er reacties in dit topic over 'uitvreters', 'profiteurs' etc, maar ook genoeg die een ander geluid laten horen. Bovendien is de algemene strekking dat het niet loont om te gaan werken en dat dat het probleem is. Daar kun je toch ook gewoon op reageren? Mij lijkt dat, ongeacht hoe ruim of karig een uitkering is, het sowieso verstandig zou zijn om een en ander zo te regelen dat iemand die gaat werken er in elk geval genoeg op vooruit gaat om het de moeite waard te maken. Misschien kun je daarover eens meepraten en laten weten hoe je daarover denkt.
Je kan mij hier in ieder geval niet mee bedoelen want ik heb juist heel veel meegemaakt in mijn leven. Ik weet derhalve ook echt waar ik over praat. Daarnaast zorg ik voor een goede solva- en liquiditeitspositie van mijn persoontje.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat een griezelige opmerkingen lees ik toch in dit topic, zo extreem zo onnadenkend, waarschijnlijk van mensen die nog nooit iets hebben meegemaakt in het leven, nu dat kan zo veranderen hoor!
Iquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:48 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Het ging erover dat er dus wel degelijk mensen zijn die als ze gaan werken weinig meer overhouden dan wanneer ze in de bijstand blijven zitten.
ja daarom stel ik nu ook voor om iedereen maar gehandicapt te maken en in de bijstand te gooien dan kunnen ze eens zien hoe mensen die dit dagelijks mee maken het ervaren .. en kijken of ze dan nog zon grote mond hebbenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat een griezelige opmerkingen lees ik toch in dit topic, zo extreem zo onnadenkend, waarschijnlijk van mensen die nog nooit iets hebben meegemaakt in het leven, nu dat kan zo veranderen hoor!
Dit is puur gelul. Niemand zegt dat jij geen kinderen mag opvoeden maar jij zegt heel stellig dat je zoveel wilt neuken als je wil en nog meer van die praat. Dat is knap kinderachtig te noemen en ook nog eens heel onverstandig. Zeker gezien het feit dat je niet wilt dat men je dingen oplegt en derhalve indirect aangeeft dat je geen condoom gebruikt, ...je weet dat je daarmee nog meer ziektes kunt oplopen en nog zwakker kan worden?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:58 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Bovendien is de algemene strekking dat het niet loont om te gaan werken en dat dat het probleem is
Het is juist dit dat mij stoorde. Dat is namelijk niet zo. Ondanks dat je wel aktief word tegengewerkt enzo, maar het verschil tussen een baan hebben en een bijstand is toch nog wel aanzienlijk hoor...
Maar sowieso, het is tegenwoordig heel normaal om niet sociaal te zijn. Iedereen denkt aan zijn eigen en past daar de wereld dan maar op aan. Met heeft totaal geen oog meer voor anderen. Alles gaat over geld. En de hardste uitspraken komen meestal van de mensen die in een heel goed nestje geboren zijn en nog nooit 1 dag ECHT gewerkt hebben. En met echt werken bedoel ik zweten, je rug horen kraken... 's avonds thuis doodmoe het eten overslaan omdat je ogen dichtvallen. Zo heb ik zelf nog grof vuil opgehaald voor ik ziek werdHet meest ondankbare werk dat je kunt doen en toch mag ik nu blijkbaar geen kinderen meer opvoeden en ze leren dat hard werken goed is.... Nee, daarvoor heb ik te weinig geld volgens sommige
ja, want dat is mijn zelfbeschikkingsrecht. Dat is het eerste recht in de rechten van de mens en het belangrijkste recht dat iemand heeft. En jij wil dat van mij afnemen. En ik zeg dan inderdaad, from my cold dead hands... En als jij voor je rechten opkomen kinderachtig noemt... Ach dat mag... dat is dan weer jouw rechtquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit is puur gelul. Niemand zegt dat jij geen kinderen mag opvoeden maar jij zegt heel stellig dat je zoveel wilt neuken als je wil en nog meer van die praat. Dat is knap kinderachtig te noemen en ook nog eens heel onverstandig. Zeker gezien het feit dat je niet wilt dat men je dingen oplegt en derhalve indirect aangeeft dat je geen condoom gebruikt, ...je weet dat je daarmee nog meer ziektes kunt oplopen en nog zwakker kan worden?
En over 'echt' werken , tja. Ik vind niet dat een bouwvakker wel echt werkt en een advocaat niet. Kwestie van soort werk. Ik vind dat ze allebei werken en dat de een wat meer zweet dan een ander ach....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |