Vind ik een goed plan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat er een regel moet komen dat je sowieso maar voor maximaal 2 kinderen kinderbijslag krijgt. Immers neem je er meer (blabla je neemt geen kinderen je krijgt ze ...bullshit natuurlijk) is dat je eigen keuze en dien je er ook zelf maar voor te zorgen.
Tenzij je mensen wilt gaan dwingen tot abortus is dit net haalbaar. En ik denk dat de meeste mensen dat te ver zullen vinden gaan. Ik wel in ieder geval. Beter zorgen dat het minder aantrekkelijk wordt om kinderen te krijgen zodat ze er gewoon niet aan willen beginnen.quote:Daarnaast vind ik, dat ze gerust kunnen stellen dat wanneer ouders geen inkomen door arbeid hebben, ze ook geen kinderen (of wederom een maximum van twee) mogen nemen.
Hard wellicht maar wel zo fair.
Mwa enigzins haalbaar door het overal aan te geven (bijvoorbeeld een campagne op tv) en de uitkering stop te zetten wanneer blijkt dat men toch nog kinderen neemt (na de tweede). Ongelukje of niet, dan moet je maar goed uitkijken. Een harde maatregel dat weer wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Vind ik een goed plan.
[..]
Tenzij je mensen wilt gaan dwingen tot abortus is dit net haalbaar. En ik denk dat de meeste mensen dat te ver zullen vinden gaan. Ik wel in ieder geval. Beter zorgen dat het minder aantrekkelijk wordt om kinderen te krijgen zodat ze er gewoon niet aan willen beginnen.
Weten jullie niet dat voortplanting een absolute eerste levensbehoefte is net als eten?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Vind ik een goed plan.
[..]
Tenzij je mensen wilt gaan dwingen tot abortus is dit net haalbaar. En ik denk dat de meeste mensen dat te ver zullen vinden gaan. Ik wel in ieder geval. Beter zorgen dat het minder aantrekkelijk wordt om kinderen te krijgen zodat ze er gewoon niet aan willen beginnen.
Daar hoef je niet ziek voor te zijn hoor om op bijstandsniveau te leven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er is maar weinig voor nodig, iedereen kan ziek worden.
Mwah, melk en vruchtensappen zijn wat dat aangaat toch meer de 'luxe' artikelen, en limonadesiroop is tegenwoordig ongeveer even duur als fris van de Aldi/Lidl .. jonge kinderen zie ik wat dat aangaat toch niet tijdens het spelen even een stiefkwartier de tijd nemen om een bakje thee naar binnen te werken ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is merk-cola zo belangrijk dan? Ik proef eigenlijk geen verschil tussen Highway en Coca-Cola..
En, zoals gezegd, het is op zich al een luxe artikel
oeps je vergeet wel iets ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:49 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Weten jullie niet dat voortplanting een absolute eerste levensbehoefte is net als eten?
Als je het eten onbetaalbaar maakt stoppen mensen echt niet met eten hoor... Dat is ook zo met neuken en kinderen krijgen. Daarnaast, welke idioot heeft de pil uit de vergoeding gemieterd? En uitkering stopzetten omdat je meer kinderen krijgt dan jullie wenselijk vinden? Wat hebben jullie gedaan dat jullie het in je hoofd halen er ook maar iets mee te maken te hebben hoeveel ik neuk? Dat gaat jullie gewoon echt niets aan.... Begrijp ook niet waarom je jezelf zo goed voelt dat je denkt dat te mogen of kunnen beslissen voor anderenDie arrogantie is een beetje TE veel...
Dit dus. Ik herken dit zo erg. Ging ik zelf geld verdienen om voor mezelf te zorgen, ging ik er letterlijk op achteruit. Niet alleen in geld, maar ook qua controle. En inderdaad dit voorbeeld wat jij geeft is gewoon te gek voor woorden, maar het is echt niet de enige die dit overkomt. De mensen die er geen misbruik van maken worden echt genaait waar ze bij staanquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
Daar hoef je niet ziek voor te zijn hoor om op bijstandsniveau te leven.
Als ik al om me heen kijkt naar mijn collega's die vaak net boven het minimum zitten
En als je dan ziet hoe hun er bij zitten en leven.
denk ik ook echt wel zo iets van zou het niet gewoon beter zijn als die gasten gewoon thuis gaan zitten want leven en rond komen met wat ze nu hebben gaat ook niet maar wel de volle pond overall voor betalen.
Omdat ze NET boven het minimum zitten vervallen er diverse potjes en dingen , en ook omdat hij / zij werkt wordt er gewoon verwacht dat je dan wel genoeg verdient.
Zeker die alleen staan.
En nog zo'n vreemd iets hier in Nederland ..
En Collega van mij heeft anderhalf jaar geleden een scheiding gehad waardoor hun diep in de schulden is gekomen.
Heeft dus huur toeslag en zorg toeslag aan gevraagd .. dit ook gekregen..
Hij is het afgelopen jaar bij ons bijna 7 dagen in de week gaan werken elk uurtje dat hij kon werken heeft hij gepakt om zijn schulden aan het eind van het jaar af te kunnen lossen zo dat hij een nieuw leven op kan gaan bouwen.
Dit had hij ook gedaan heeft voor ruim 600 overwerk uren uit laten betalen en is zijn schulden de helft minder geworden.
Maar nu kwam de belasting er aan dat hij onterecht huur/ zorg toeslag gekregen had om dat zijn jaar inkomen ver boven de norm uit kwam. (ivm zijn overuren)
En dus alles moest terugvorderen inc boeten omdat hij gefraudeerd had omdat hij onterecht due toeslagen had aangevraagd
Dus hij zit nu nog meer in de schuld voordat hij die dagen uitbetaald had gekregen.
Nouja, ik heb geen auto. Waarom betaal ik jouw snelwegen? Die zijn veel duurder dan 1, 2, 3 of zelfs 40 kinderen van mij. Omdat we dat nu eenmaal met zijn allen doen. Het idee te kunnen bepalen wie wel en niet mag baren en dat vervolgens ook nog te koppelen aan inkomen is echt schandalig. Dat zijn nazi-praktijken. Letterlijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
oeps je vergeet wel iets ..
Ik hoef ehct niet te weten hoeveel jij ligt te neuken .. maar wat mij wel zorgen baart is de lasten die daar bij komen ..
Wie gaat die betalen?
En daar gaat het nou net over...
Waarom moet ik voor jou geneuk 3 dagen langer werken om jou kind te kunnen onderhouden ..
heb geen auto maar ik betaal er ook aan mee hoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:03 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb geen auto. Waarom betaal ik jouw snelwegen? Die zijn veel duurder dan 1, 2, 3 of zelfs 40 kinderen van mij. Omdat we dat nu eenmaal met zijn allen doen. Het idee te kunnen bepalen wie wel en niet mag baren en dat vervolgens ook nog te koppelen aan inkomen is echt schandalig. Dat zijn nazi-praktijken. Letterlijk.
Je neukt je maar helemaal suf, maar gebruik dan gewoon een condoom,........dat is toch niet teveel gevraagd?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:49 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Weten jullie niet dat voortplanting een absolute eerste levensbehoefte is net als eten?
Als je het eten onbetaalbaar maakt stoppen mensen echt niet met eten hoor... Dat is ook zo met neuken en kinderen krijgen. Daarnaast, welke idioot heeft de pil uit de vergoeding gemieterd? En uitkering stopzetten omdat je meer kinderen krijgt dan jullie wenselijk vinden? Wat hebben jullie gedaan dat jullie het in je hoofd halen er ook maar iets mee te maken te hebben hoeveel ik neuk? Dat gaat jullie gewoon echt niets aan.... Begrijp ook niet waarom je jezelf zo goed voelt dat je denkt dat te mogen of kunnen beslissen voor anderenDie arrogantie is een beetje TE veel...
Zo gaat het idd vaak in Nederland. Er wordt gekeken naar regeltjes, en niet naar de intenties. Sterker nog: goede intenties worden gewantrouwd, en slechte intenties zijn het uitgangspunt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
En nog zo'n vreemd iets hier in Nederland ..
En Collega van mij heeft anderhalf jaar geleden een scheiding gehad waardoor hun diep in de schulden is gekomen.
Heeft dus huur toeslag en zorg toeslag aan gevraagd .. dit ook gekregen..
Hij is het afgelopen jaar bij ons bijna 7 dagen in de week gaan werken elk uurtje dat hij kon werken heeft hij gepakt om zijn schulden aan het eind van het jaar af te kunnen lossen zo dat hij een nieuw leven op kan gaan bouwen.
Dit had hij ook gedaan heeft voor ruim 600 overwerk uren uit laten betalen en is zijn schulden de helft minder geworden.
Maar nu kwam de belasting er aan dat hij onterecht huur/ zorg toeslag gekregen had om dat zijn jaar inkomen ver boven de norm uit kwam. (ivm zijn overuren)
En dus alles moest terugvorderen inc boeten omdat hij gefraudeerd had omdat hij onterecht due toeslagen had aangevraagd
Dus hij zit nu nog meer in de schuld voordat hij die dagen uitbetaald had gekregen.
Kortom, Nederland graaft zijn eigen graf en niemand met een hoge functie die er wat aan doet? Geweldigquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zo gaat het idd vaak in Nederland. Er wordt gekeken naar regeltjes, en niet naar de intenties. Sterker nog: goede intenties worden gewantrouwd, en slechte intenties zijn het uitgangspunt.
En zo komt het, dat mensen die van goede wille zijn en zich juist willen inzetten, juist daar ook op worden afgerekend.
Dat vind ik een verstandige keuze, maar het is wel een vrije keuze van jou. Laten we er vooral voor zorgen dat we zelf deze keuzes kunnen blijven maken. Wie gaat immers de inkomensgrens voor een kind bepalen? Met mijn uitkering van 800 euro hoor ik bij de top 5% rijkste mensen ter wereld. Lijkt me dat je dan toch wel mag neuken? Dan moeten ze in afrika mara geen kinderen meer krijgen met hun 100 dollar per jaar aan inkomen. Maar Van den Ende zegt misschien, nou als je een kind echt goed wil opvoeden zelf. Zonder kinderbijslag, dan moet je toch minstens wel eigenlijk een kleine 100 miljoen per jaar verdienen. Anders heeft zo een kind geen zwembad, pretpark en wagenpark. Dat is bekans kindermishandeling....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
heb geen auto maar ik betaal er ook aan mee hoor.
dus wat dat betreft zitten we gelijk ..
ja de fout ligt ook niet bij jou maar aan de regering.
ik zelf zou ook heel graag kinderen willen maar ja de juiste dame/ of ze heeft geen werk.. is een probleem en daarbij omdat ik dan zoveel moet inleveren aan lasten kan ik geen dame onderhouden dus houd het van mij gezien ook op ..
Dat laatste was voor iemand anders, ik had jullie door elkaar gehaald.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als je het artikel goed leest weet je toch voldoende. Mevrouw krijgt een kind van lover 1, gaat vervolgens naar lover2 en krijgt een zoontje Ismael (dat is geen NL vader!) vervolgens weer terug naar lover 1 en daarna weer een ander.....dat is een bepaald slag vrouwen. En daar zijn er heel heel veel van in de bijstand. Ook uitzonderingen maar dat zijn er maar weinig, vandaar de naam uitzonderingen.
En zieken afzeiken doe ik niet. Zoals je ziet gaf ik al eerder toe dat sommigen er wel recht op hebben. Al ben ik in het begin altijd zeer sceptisch, dat weer wel.
nou ja vrije keuze ??quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:11 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Dat vind ik een verstandige keuze, maar het is wel een vrije keuze van jou.Y
Dat is niet goed voor het kind ook, dus dat kun je niet maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Mwa enigzins haalbaar door het overal aan te geven (bijvoorbeeld een campagne op tv) en de uitkering stop te zetten wanneer blijkt dat men toch nog kinderen neemt (na de tweede). Ongelukje of niet, dan moet je maar goed uitkijken. Een harde maatregel dat weer wel.
Zonder eten ga je dood, zonder neuken niet. Daarnaast kun je ook seks hebben zonder kinderen te krijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:49 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Nou, dan hadden de nazi's toch nog 1 goed punt. Ik vind dat men daar wel degelijk iets over mag zeggen namelijk. Als iemand niet in staat is om een kind op te voeden, moet ie dat niet doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:03 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb geen auto. Waarom betaal ik jouw snelwegen? Die zijn veel duurder dan 1, 2, 3 of zelfs 40 kinderen van mij. Omdat we dat nu eenmaal met zijn allen doen. Het idee te kunnen bepalen wie wel en niet mag baren en dat vervolgens ook nog te koppelen aan inkomen is echt schandalig. Dat zijn nazi-praktijken. Letterlijk.
Weleens een oergezonde Hollandse stamppot gemaakt voor 1 persoon, en een keer voor 6 personen? Welke was p.p. goedkoper?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
Wel of geen kinderen hebben, maakt hierin nogal een verschil. \Als alleenstaande, kan ik me heel minimaal voeden, no problem.
Maar als ouder, heb ik de plicht en verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat mijn kind dagelijkse en gezonde voeding binnenkrijgt,
Ik ben ook alleen en moet zeggen ik ben heel bot. Zodra ik merk bij een date (en uiteraard komt het ter sprake) dat zij niet werkt houdt het voor mij op. Dan blijft het bij die ene date. Het zal toch niet gebeuren dat zij lekker thuis zit met haar uitkering en ik de hele dag werk om vervolgens ook nog voor de kosten (bij een verder stadium) op te gaan draaien? Noem het cru, ik noem het reeel. Ik ga zelfs nog verder maar dat ga ik hier maar niet melden want dan kunnen mensen nog eens een hekel aan mij krijgenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
En om nou bij de eerste kennismaking gelijk te vragen werk je .. ja welkom,
en zo nee, oprotten vind ik ook een beetje bot
Dus als je wat verder ben dan loop je daar toch weer tegen aan als echt verder met iemand wil gaan ..
spreek me er niet van ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:25 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is niet goed voor het kind ook, dus dat kun je niet maken.
[..]
Gezien er vrouwen zijn die depressief worden als ze onvruchtbaar blijken zal het voor sommige vrouwen wel heel belangrijk zijn.
Je mag er iets over zeggen. Maar het zijn jouw zaken echt niet. Wat en wanneer iemand eet, hoe en wanneer iemand sex heeft, hoe iemand doet ademen, hoe iemands stem klinkt. Zijn allemaal dingen waar jij helemaal niets mee te maken hebt.... Gaat jou niets aan. Zijn jouw zaken niet. Bemoei je met je eigen zaken. Klaar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou, dan hadden de nazi's toch nog 1 goed punt. Ik vind dat men daar wel degelijk iets over mag zeggen namelijk. Als iemand niet in staat is om een kind op te voeden, moet ie dat niet doen.
En voor dingetje die zat te klagen dat de pil niet meer vergoed wordt: ik betaal 26 euro voor een jaar, wat een megabedrag zeg! Als je al geen 2,15 of zo per maand kan betalen voor anticonceptie, waar ga je een kind dan van opvoeden?
Wat een discussietechniekquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:11 schreef roelke87 het volgende:
Dat vind ik een verstandige keuze, maar het is wel een vrije keuze van jou. Laten we er vooral voor zorgen dat we zelf deze keuzes kunnen blijven maken. Wie gaat immers de inkomensgrens voor een kind bepalen? Met mijn uitkering van 800 euro hoor ik bij de top 5% rijkste mensen ter wereld. Lijkt me dat je dan toch wel mag neuken? Dan moeten ze in afrika mara geen kinderen meer krijgen met hun 100 dollar per jaar aan inkomen. Maar Van den Ende zegt misschien, nou als je een kind echt goed wil opvoeden zelf. Zonder kinderbijslag, dan moet je toch minstens wel eigenlijk een kleine 100 miljoen per jaar verdienen. Anders heeft zo een kind geen zwembad, pretpark en wagenpark. Dat is bekans kindermishandeling....
Snappen jullie het probleem? Of nog steeds niet? Naast dat het natuurlijk echt de natte droom van Hitler was met zijn fokkampen en verplichte sterilisatie voor doven enzo... Dus naast dat het etisch echt niet kan, zit je ook nog met de praktijk. Het idee is dom, slecht, narcistisch, arrogant en onuitvoerbaar
Dat is een totaal ander standpunt dan enkele anderen waar ik op reageerde in namenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:36 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Wat een discussietechniek
Niks verplichte sterilisatie, niks 'rechten ontnemen', niks 'niet mogen neuken'. Je hebt alle vrijheid om te doen wat je wilt. Je kunt alleen niet voor elke keuze die je maakt een uitkering verwachten.
Als ik nu besluit dat ik mijn leven wil besteden aan het uitlaten van honden die anders zielig binnen zitten, of aan het gezelschap houden van eenzame bejaarden, dan houdt niemand me tegen. Ik heb alle vrijheid om dat te doen. Ik krijg er alleen geen uitkering voor.
O gelukkig het ligt niet aan mij dat ik zo "vreemd "denktquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben ook alleen en moet zeggen ik ben heel bot. Zodra ik merk bij een date (en uiteraard komt het ter sprake) dat zij niet werkt houdt het voor mij op. Dan blijft het bij die ene date. Het zal toch niet gebeuren dat zij lekker thuis zit met haar uitkering en ik de hele dag werk om vervolgens ook nog voor de kosten (bij een verder stadium) op te gaan draaien? Noem het cru, ik noem het reeel. Ik ga zelfs nog verder maar dat ga ik hier maar niet melden want dan kunnen mensen nog eens een hekel aan mij krijgen
Vind jij. Ik deel die mening niet. En met mij vele anderen, zoals mensen die een vettax of een vleestax voorstellen, invloed willen uitoefenen op kantinevoer op scholen en in bedrijven, verzekeraars die korting geven aan niet-rokers, vegetariers of juist extra geld vragen aan mensen met overgewicht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:36 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Je mag er iets over zeggen. Maar het zijn jouw zaken echt niet. Wat en wanneer iemand eet, hoe en wanneer iemand sex heeft, hoe iemand doet ademen, hoe iemands stem klinkt. Zijn allemaal dingen waar jij helemaal niets mee te maken hebt.... Gaat jou niets aan. Zijn jouw zaken niet. Bemoei je met je eigen zaken. Klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |