abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:28:54 #151
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73342902
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:24 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En kun je van die 50 euro ook met zijn vieren eten en drinken zoals je dat nu gewend bent?
niet zo als ik nu leeft .. maar als ik mijn luxe laat staan met iets meer zou ik het denk ik wel redden.
denk toch dat je met 75 euro per week voor 4 mensen toch wel een heel eind komt.
En met goede discipline kom je een heel eind hoor

ken mensen die hebben nog minder maar komen er wel van rond..
oke luxe is het niet maar het houd je wel in leven ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:29:14 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_73342915
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:27 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is een hoop geld in zo'n korte tijd.
Ja, het is verschrikkelijk. Komt bij dat je meteen het idee in je achterhoofd krijgt dat er wel meer van dit soort wijken zijn.
pi_73343013
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, het is verschrikkelijk. Komt bij dat je meteen het idee in je achterhoofd krijgt dat er wel meer van dit soort wijken zijn.
Precies, zal je altijd zien dat de uitzonderingen hier op FOK zitten en de paupers niet. (die zijn natuurlijk aan het stappen van ons geld, op zoek naar de volgende jongen die ze met jong willen schoppen, psst meisje)
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:33:13 #154
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73343028
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

ja leuke gedachten he en dan maar te bedenken dat WIJ al jaren moeten bezuinigen om de crisis ...pfff
terwijl deheer Balkenende dus zijn taak niet goed uitvoert om dit soort praktijken tegen te gaan ... net zo als met de banken ....

nee de hardwerkende burgen die kan zich geen luxe meer veroorloven omdat die graaiers die te lui zijn om echt hard te werken voor hun geld er mee van door zijn gegaan ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_73343115
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nou nou, het opstarten van een bedrijf kost welgeteld......vrijwel niets. Tenzij je een nieuwe BV wilt opzetten dan kost het 18.000 euro oprichtingskosten die je vervolgens weer mag investeren in je bedrijf.
Het opstarten van een eenmanszaak kost vrijwel niets, slechts inschrijving bij de Kamer van Koophandel.
Het overnemen van een bestaande BV kost....vrijwel niets.
Het opstarten van een Limited kost,....vrijwel niets.

Daarnaast steunt de sociale dienst mensen in de WW met het starten van een eigen onderneming, daar zijn OOK weer potjes voor , kortom, de investering kost niets.

De gezondheid kan een issue zijn maar op de dagen dat het niet zo is kan je gewoon voor jezelf uitmaken wat je doet. Ik zeg niet dat ze miljonair moet worden via haar onderneming maar met haar achtergrond (dus hoge opleiding en de bestaande ervaring) zou het peanuts moeten zijn.
Zelden zoveel onzin gezien. Kost je niets?
Ik zit in een bijstand momenteel. Eigenlijk kan ik niet eens meer werken maar door mijn leeftijd kan ik niet afgekeurd worden blijkbaar. Ondanks dat de artsen, de gemeente en de psychologen het er over eens zijn. Ik kzou een bedrijf kunnen beginnen met steun ja. Dan krijg ik geen uitkering meer. Gaat het mis, moet ik de 15,000 euro die ze willen lenen terug betalen en tijdens die tijd heb ik geen recht op uitkering!

Goede motivatie om te beginnen voor je zelf. Als je weet dat je nog verder in de shit komt als het mis gaat. Op het einde van de maand heb ik 800 euro. Daar moet ik alles van doen. Hoe ze bij dat bedrag komen van 1700 is mij een raadsel en klopt ook niet. Heel heel dom bericht. Dankbaar voor de bijstand? Ja absoluut! Blij in de bijstand, alsof het verdomme een luxe-leventje is dat iedereen wenst? Haha.
pi_73343131
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:28 schreef RAVW het volgende:

[..]

niet zo als ik nu leeft .. maar als ik mijn luxe laat staan met iets meer zou ik het denk ik wel redden.
denk toch dat je met 75 euro per week voor 4 mensen toch wel een heel eind komt.
En met goede discipline kom je een heel eind hoor

ken mensen die hebben nog minder maar komen er wel van rond..
oke luxe is het niet maar het houd je wel in leven ..
Voor even ga je dat ook best redden.

De bijstand, is dan ook bedoeld voor even. Vaak komen mensen in de bijstand terecht na een scheiding, na een overlijden van een partner, na ziekte wat dan ook. Meestal gaat het iig vooraf gegaan door een periode van een goed inkomen. Dat betekent, dat je huis leuk is ingericht, dat je kledingkast is gevuld etc. Beland je dan voor een jaar (bijvoorbeeld) in de bijstand, dan heb je het wel wat krapper, maar je zingt die tijd prima uit,

Als dat ene jaar 10 jaar wordt, krijg je een andere situatie, In die 10 jaar gaat je wasmachine kapot, begeeft je koelkast het, geeft je stofzuiger er de brui aan, is je bank versleten en zijn de zolen onder je schoenen weggelopen en vallen er gaten in je kleding.

Ineens blijkt, dat je van die 50 euro per week die je in dat eerste jaar aan slechts eten uit kon geven, nu ook ineens koelkasten, wasmachines en andere artikelen moet kopen, en je ook niet naakt over straat kunt lopen.

Probleem is alleen... van die 50 euro waarvan je eerder al zo spaarzaam at, kon je niets sparen om ook nog in de aanschaf van deze zaken te voorzien. Een nieuwe (goedkope) stofzuiger betekent ineens 2 weken niet kunnen eten, en aan een nieuwe wasmachine wil je niet eens denken

Blij in de bijstand!
pi_73343205
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als mensen echt niet kunnen werken dienen daar voorzieningen voor te zijn. Maar van de dames in het artikel is daar geen sprake van, die kunnen alle drie nog prima werken. Typische parasieten dus, en 1 van de redenen dat ik een schrikbarende hoeveelheid moet afdragen van mijn loonstrookje.
Ja en nee.. Er is nog een ander soort parasieten dat ook dringend aangepakt moet worden. En dat zijn de graaiers aan de top. Die kosten de samenleving ook erg veel geld, hoor..
Wat mensen in de bijstand betreft: Ik ken er een paar die te goeder trouw zijn, en ik ken er één die een ongelooflijke uitvreetster is.
Zich zo ontzettend lopen aanstellen over gewrichtsslijtage in haar schouders dat ze geen sollicitatieplicht meer had, maar wel 2x in de week zwart bijverdienen als schoonmaakster en het onderste uit de kan halen wat betreft toeslagen en bijzondere bijstand ed. ( Ging haar tv kapot, ging ze een nieuwe lospeuteren bij de bijzondere bijstand, terwijl ze gewoon onlangs een tweede had aangeschaft voor op de slaapkamer, dat soort dingen.)
En maar klagen, terwijl ze iedere paar weken nieuwe kleren kocht en meerdere keren per jaar op vakantie ging..
Moe werd ik ervan.. Heb zelfs op het punt gestaan haar aan te geven. Maar ja, zoiets doe ik toch niet zo snel..
pi_73343232
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:36 schreef roelke87 het volgende:

[..]

Ik zit in een bijstand momenteel. Eigenlijk kan ik niet eens meer werken maar door mijn leeftijd kan ik niet afgekeurd worden blijkbaar. Ondanks dat de artsen, de gemeente en de psychologen het er over eens zijn. Ik kzou een bedrijf kunnen beginnen met steun ja. Dan krijg ik geen uitkering meer. Gaat het mis, moet ik de 15,000 euro die ze willen lenen terug betalen en tijdens die tijd heb ik geen recht op uitkering!

Goede motivatie om te beginnen voor je zelf. Als je weet dat je nog verder in de shit komt als het mis gaat. Op het einde van de maand heb ik 800 euro. Daar moet ik alles van doen. Hoe ze bij dat bedrag komen van 1700 is mij een raadsel en klopt ook niet. Heel heel dom bericht.
Je moet er ook niet vanuit gaan dat het fout gaat, als je dat doet moet je binnen blijven zitten want tja, het kan fout gaan en dan zit je onder een auto....

Je moet iets doen waar je goed in bent, dan is de kans op falen nihil.
pi_73343340
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je moet er ook niet vanuit gaan dat het fout gaat, als je dat doet moet je binnen blijven zitten want tja, het kan fout gaan en dan zit je onder een auto....

Je moet iets doen waar je goed in bent, dan is de kans op falen nihil.
Je weet dat er afgelopen 5 jaar elk jaar meer starters over de kop gaan? De grootste groep van die mensen komt uit de bijstand met zo een renteloze lening (want je moet het wel terugdokken!) in het bedrijfsleven terecht. Beginnen een zaak waar ze inderdaad goed in zijn. En gaan toch over de kop. Want voor een bedrijf goed te runnen is meer nodig dan alleen een hele goede loodgieter, lasser, tegelzetter, computerpik of fysiotherapeut zijn.

Dan worden deze mensen persoonlijk failliet verklaard, want 18.000 euro voor een bv. krijg je niet. 15.000 is de max.... En dan hebben ze helemaal niets meer. Nooit meer.

Je stelt het je allemaal iets te rooskleurig voor ben ik bang.

Echt, de laatste 5 jaar elk jaar een nieuw record met starters die failliet gaan.
(edit: overigens vind ik het slechtste advies dat je kunt geven aan iemand die ondernemer wil worden: ga er maar van uit dat het goed gaat.... zo werkt het dus echt niet ) Ben daar nu zelf al 2 jaar mee bezig... daar komt meer bij kijken dan je denkt.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:46:59 #160
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73343381
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Probleem is alleen... van die 50 euro waarvan je eerder al zo spaarzaam at, kon je niets sparen om ook nog in de aanschaf van deze zaken te voorzien. Een nieuwe (goedkope) stofzuiger betekent ineens 2 weken niet kunnen eten, en aan een nieuwe wasmachine wil je niet eens denken

Blij in de bijstand!
Wel vreemd hoor ik doe al jaren met dit bedrag maar ook dat soort dingen heb ik gewoon kunnen doen hoor
ben twee jaar geleden verhuist van een twee naar een 4 kamer woning ..
geen reserve potjes meer in huis maar wel er nu nieuw bij zitten

Het is maar hoe je het aanpakt.
daarbij ga ik niet op vakantie geen uitjes of stappen.
En als je vakantie geld er is dat besteden in je huis, net zo als andere extra inkomsten die je terug krijgt via
- Eneco.... terug gaven van eindafrekening. ( a class apparaten nemen en alles voorzien van LED lights )
het kost een hoop maar het betaald zich op de lange termijn weer terug .. en dan ga je er voordeel uit halen.
-belasting terug gave
-verjaardags cadeaus.
-Spullen die je niet gebruikt verkopen en/ of opsparen.
kleding en zo hoeft niet door te zijn als je het maar goed aan pakt ..
maar oke voor 1 persoon is het makkelijker dan er dan ook nog eens 3 er bij te hebben ..

[ Bericht 0% gewijzigd door RAVW op 03-10-2009 20:53:24 ]
pi_73343415
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:45 schreef roelke87 het volgende:

[..]

Je weet dat er afgelopen 5 jaar elk jaar meer starters over de kop gaan? De grootste groep van die mensen komt uit de bijstand met zo een renteloze lening (want je moet het wel terugdokken!) in het bedrijfsleven terecht. Beginnen een zaak waar ze inderdaad goed in zijn. En gaan toch over de kop. Want voor een bedrijf goed te runnen is meer nodig dan alleen een hele goede loodgeiter, lasser, tegelzetter, computerpik of fysiotherapeut zijn.

Dan worden deze mensen persoonlijk failliet verklaard, want 18.000 euro voor een bv. krijg je niet. 15.000 is de max.... En dan hebben ze helemaal niets meer. Nooit meer.

Je stelt het je allemaal iets te rooskleurig voor ben ik bang.

Echt, de laatste 5 jaar elk jaar een nieuw record met starters die failliet gaan.
Klopt ik ben actief in deze sector, ik kan je derhalve vertellen dat de meeste zaken die de laatste jaren failliet gaan uitzendbureau's en thuiszorgorganisaties zijn. Waarom dat is kun jij waarschijnlijk zelf wel bedenken. Maar zoals ik zei, het opstarten van een eenmanszaak (waarom een BV, dan moet je al een minimumomzet hebben om zo belastingtechnisch voordeel te hebben) of Ltd kost niets.
Dus als jij een goed zakelijk inzicht hebt (en dat heeft iemand in dit topic naar eigen zeggen) kun je als consultant een hoop geld verdienen in deze huidige economie.
pi_73343526
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

Wel vreemd hoor ik doe al jaren met dit bedrag maar ook dat soort dingen heb ik gewoon kunnen doen hoor
ben twee jaar geleden verhuist van een twee naar een 4 kamer woning ..
geen reserve potjes meer in huis maar wel er nu nieuw bij zitten

Het is maar hoe je het aanpakt.
daarbij ga ik niet op vakantie geen uitjes of stappen.
En als je vakantie geld er is dat besteden in je huis, net zo als andere extra inkomsten die je terug krijgt via
- Eneco.... terug gaven van eindafrekening. ( a class apparaten nemen en alles voorzien van LED lights )
het kost een hoop maar het betaald zich op de lange termijn weer terug .. en dan ga je er voordeel uit halen.
-belasting terug gave
-verjaardags cadeaus.
-Spullen die je niet gebruikt verkopen en opsparen.
kleding en zo hoeft niet door te zijn als je het maar goed aan pakt ..
maar oke voor 1 persoon is het makkelijker dan er dan ook nog eens 3 er bij te hebben ..
Wel of geen kinderen hebben, maakt hierin nogal een verschil. \Als alleenstaande, kan ik me heel minimaal voeden, no problem.

Maar als ouder, heb ik de plicht en verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat mijn kind dagelijkse en gezonde voeding binnenkrijgt, Daarbij moet ik er ook voor zorgen dat mijn kind in nette en verzorgde kleding loopt, en weet je wat het kenmerk is van kinderen? Ze groeien! Ze groeien uit hun kleren! Voor de gaten er in vallen!

Snap je? Je kunt de kosten van een alleenstaande niet gaan vergelijken met die van een alleenstaande ouder, kinderen kosten nu eenmaal geld.
pi_73343531
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Klopt ik ben actief in deze sector, ik kan je derhalve vertellen dat de meeste zaken die de laatste jaren failliet gaan uitzendbureau's en thuiszorgorganisaties zijn. Waarom dat is kun jij waarschijnlijk zelf wel bedenken. Maar zoals ik zei, het opstarten van een eenmanszaak (waarom een BV, dan moet je al een minimumomzet hebben om zo belastingtechnisch voordeel te hebben) of Ltd kost niets.
Dus als jij een goed zakelijk inzicht hebt (en dat heeft iemand in dit topic naar eigen zeggen) kun je als consultant een hoop geld verdienen in deze huidige economie.
Ik heb niet het hele topic gelezen en kan dus niet oordelen over anderen hier. Wel weet ik dat als je al in de bijstand zit de kans klein is dat je een goed zakelijk inzicht hebt! Een BV moet je ALTIJD in de bijstand nemen. Nooit een eenmanszaak wat de gemeente je wil aansmeren. Bij een BV ben je namelijk niet hoofdelijk aansprakelijk. En dat is heel belangrijk als je met geleend geld werkt. Daarom is het ook belachelijk dat ze die laatste 3000 euro niet een dag willen lenen. Want voor de bv te beginnen hoef je alleen op het moment van inschrijving dat geld te hebben. Daarna kun je het direct weer opnemen bij de bank en dat is 100% legaal. Niet netjes, wel legaal. LTD kun je nieteens in Nederland, dat is Iers toch? Wordt toch ook alleen gebruikt voor postbusbedrijven? Ik weet in elk geval dat de bedrijven in mijn omgeving (ondernemersfamilie) echt geen zaken doen met .ltd vanwege de ervaringen met dat soort bedrijven. Daarnaast, hier in de Gemeente krijg je geen lening voor een ltd. Of een eenmanszaak, of bv of een vof moet je beginnen. Wil je hun hulp krijgen tenminste.
pi_73343535
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:36 schreef roelke87 het volgende:

[..]

Goede motivatie om te beginnen voor je zelf. Als je weet dat je nog verder in de shit komt als het mis gaat. Op het einde van de maand heb ik 800 euro. Daar moet ik alles van doen. Hoe ze bij dat bedrag komen van 1700 is mij een raadsel en klopt ook niet. Heel heel dom bericht. Dankbaar voor de bijstand? Ja absoluut! Blij in de bijstand, alsof het verdomme een luxe-leventje is dat iedereen wenst? Haha.
huh, niet afgekeurd kunnen worden op basis van leeftijd .. wat is dat voor vage onzin? Ze willen je niet overhevelen, ivm leeftijd oid?

Maaruh, bij die 1700 euro zit dus ook de kinderbijslag van ruim ¤ 200 en het kindgebonden budget .. en zoals ik al eerder zei, die bedragen krijgt Jan Modaal met zijn ¤ 30.500 ook, nota bene ¤ 5 minder (77 ipv 82 euro) .. en dat zijn nou juist de dikke cijfers die het op een heel hoog bedrag doen lijken ..
pleased to meet you
pi_73343599
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe, verplicht arborteren, verplicht aan de prikpil?

Hoe dan ook, waar het mij meer om ging is hoe dat gaat na zo'n artikel, opinievorming op basis van een beetje heel erg creatief rekenen, gelardeerd met woorden als 'luxe in de bijstand' etc .. en dan heb je het nota bene over een fles merk-cola, een hele euro duurder ..
Is merk-cola zo belangrijk dan? Ik proef eigenlijk geen verschil tussen Highway en Coca-Cola..
En, zoals gezegd, het is op zich al een luxe artikel
pi_73343617
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

als je soms manden je stem kwijt bent, of op kritische momenten niet bereikbaar omdat je het op dat moment net niet trekt kan je helemaal niets bereiken .. of dacht je nou echt dat ze jou blijven consulteren als je voor de zoveelste keer een afspraak niet na kan komen op een cruciaal moment?
pleased to meet you
pi_73343628
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:53 schreef moussie het volgende:

[..]

huh, niet afgekeurd kunnen worden op basis van leeftijd .. wat is dat voor vage onzin? Ze willen je niet overhevelen, ivm leeftijd oid?

Maaruh, bij die 1700 euro zit dus ook de kinderbijslag van ruim ¤ 200 en het kindgebonden budget .. en zoals ik al eerder zei, die bedragen krijgt Jan Modaal met zijn ¤ 30.500 ook, nota bene ¤ 5 minder (77 ipv 82 euro) .. en dat zijn nou juist de dikke cijfers die het op een heel hoog bedrag doen lijken ..
Ja daar komt het op neer eigenlijk. Ze willen me niet laten keuren. Voor de rest heb ik al 2 jaar geen sollicitatieplicht ofzo. Ze doen gewoon niets met me. Ik krijg 800 euro + nog 45 voor de ziekteverzekering. That's it. Ik erger me dan ook aan dit soort berichten. Die doen het lijken alsof het verdorie 1 groot feest is. En echt, ik ben heel dankbaar dat ik in Nederland leef en bijstand heb. Maar blij? Nee, voor mij is het alsof je een ongeluk hebt en de arts je leven redde maar wel je been moest amputeren. Dankbaar ja! Blij... nee sorry.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:58:32 #168
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73343645
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Wel of geen kinderen hebben, maakt hierin nogal een verschil. \Als alleenstaande, kan ik me heel minimaal voeden, no problem.

Maar als ouder, heb ik de plicht en verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat mijn kind dagelijkse en gezonde voeding binnenkrijgt, Daarbij moet ik er ook voor zorgen dat mijn kind in nette en verzorgde kleding loopt, en weet je wat het kenmerk is van kinderen? Ze groeien! Ze groeien uit hun kleren! Voor de gaten er in vallen!

Snap je? Je kunt de kosten van een alleenstaande niet gaan vergelijken met die van een alleenstaande ouder, kinderen kosten nu eenmaal geld.
nee dat weet ik wel heb ook diverse dames over de vloer gehad met kinderen en ik weet ook welke eisen daaraan gesteld worden ..
En ook dat het meer kost ...
het is niet makkelijk en soms ook zeer frustreren om goed rond te komen.
maar dat wil niet zeggen dat het einde zoek is... al lijkt het dat soms wel .. zeker de laatste jaren is het zeker geen pretje om als als alleen staande ouder rond te moeten komen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:00:32 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73343676
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:10 schreef RAVW het volgende:

[..]

Bewoners Overvecht frauderen voor miljoenen

UTRECHT - Bewoners van de Utrechtse wijk Overvecht hebben in een periode van anderhalf jaar tijd voor 12,5 miljoen euro gefraudeerd.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)voor-miljoenen.dhtml
Fraude is ook zo gemakkelijk. De totale bijstand inclusief alle toeslagen, emolumenten en belastingkortingen is ongeveer 1200 netto voor een alleenstaande. Daarbij krijg je dan voor ca. 400 euro ook nog een sociale huurwoning.

Ga je nu "zwart" toch bij elkaar wonen dan heb je dus samen 2400 euro netto. De huurwoning die je over hebt verhuur je onder voor 800 euro. Dat is dan 2800 euro netto. Prima bedragje, en dan hoef je nog geen moment te werken, zelfs niet zwart.
The End Times are wild
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:01:48 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_73343700
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:57 schreef moussie het volgende:

[..]

als je soms manden je stem kwijt bent, of op kritische momenten niet bereikbaar omdat je het op dat moment net niet trekt kan je helemaal niets bereiken .. of dacht je nou echt dat ze jou blijven consulteren als je voor de zoveelste keer een afspraak niet na kan komen op een cruciaal moment?
Maanden je stem kwijt? Ik dacht dat Banjerkanjer problemen met haar stem had? Of jij ook?
pi_73343707
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:53 schreef roelke87 het volgende:

[..]

Ik heb niet het hele topic gelezen en kan dus niet oordelen over anderen hier. Wel weet ik dat als je al in de bijstand zit de kans klein is dat je een goed zakelijk inzicht hebt! Een BV moet je ALTIJD in de bijstand nemen. Nooit een eenmanszaak wat de gemeente je wil aansmeren. Bij een BV ben je namelijk niet hoofdelijk aansprakelijk. En dat is heel belangrijk als je met geleend geld werkt. Daarom is het ook belachelijk dat ze die laatste 3000 euro niet een dag willen lenen. Want voor de bv te beginnen hoef je alleen op het moment van inschrijving dat geld te hebben. Daarna kun je het direct weer opnemen bij de bank en dat is 100% legaal. Niet netjes, wel legaal. LTD kun je nieteens in Nederland, dat is Iers toch? Wordt toch ook alleen gebruikt voor postbusbedrijven? Ik weet in elk geval dat de bedrijven in mijn omgeving (ondernemersfamilie) echt geen zaken doen met .ltd vanwege de ervaringen met dat soort bedrijven. Daarnaast, hier in de Gemeente krijg je geen lening voor een ltd. Of een eenmanszaak, of bv of een vof moet je beginnen. Wil je hun hulp krijgen tenminste.
Een LTD is naar Engels recht, maar gewoon te gebruiken in Nederland. Je hebt gelijk dat 'oplichters' vaak gebruik maken van een LTD maar ook eerlijke ondernemers. Dit vanwege het feit dat een LTD goedkoop is en in 1 dag opgericht.

Een BV is makkelijk ivm aansprakelijkheid , dat wel maar de kosten liggen bij een BV veel hoger én je zit in een ongunstige belastingschaal. Daar heb je bij een eenmanszaak weer geen last van.
Over die aansprakelijkheid bij een eenmanszaak heb je gelijk maar iemand die 'niets' heeft , heeft toch ook niets waar beslag op gelegd kan worden .

Het gaat mij erom (jij hebt niet gelezen dus je kan het idd niet weten) dat er mensen hier actief zijn die wel voldoende zakelijk inzicht schijnen te hebben dus die kunnen dat wel doen.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Maanden je stem kwijt?? Overdrijf nou toch niet zo,....je stem even kwijt ok, maar maanden ....gaat er bij mij niet in.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:05:02 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_73343784
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, dat líjkt niet hoog, dat ís het dus ook.
pi_73343798
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:58 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee dat weet ik wel heb ook diverse dames over de vloer gehad met kinderen en ik weet ook welke eisen daaraan gesteld worden ..
En ook dat het meer kost ...
het is niet makkelijk en soms ook zeer frustreren om goed rond te komen.
maar dat wil niet zeggen dat het einde zoek is... al lijkt het dat soms wel .. zeker de laatste jaren is het zeker geen pretje om als als alleen staande ouder rond te moeten komen.
Op een gegeven moment, is het einde echt zoek. Je begint spaarzaam, dan komen de achterstanden, dan worden achterstanden extra uitgaven (deurwaarders etc) tot je uiteindelijk op de klippen loopt. En dan heb je niets geks gedaan, dan heb je slechts voorzien in de basisbehoeften.
pi_73343825
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Een LTD is naar Engels recht, maar gewoon te gebruiken in Nederland. Je hebt gelijk dat 'oplichters' vaak gebruik maken van een LTD maar ook eerlijke ondernemers. Dit vanwege het feit dat een LTD goedkoop is en in 1 dag opgericht.

Een BV is makkelijk ivm aansprakelijkheid , dat wel maar de kosten liggen bij een BV veel hoger én je zit in een ongunstige belastingschaal. Daar heb je bij een eenmanszaak weer geen last van.
Over die aansprakelijkheid bij een eenmanszaak heb je gelijk maar iemand die 'niets' heeft , heeft toch ook niets waar beslag op gelegd kan worden .

Het gaat mij erom (jij hebt niet gelezen dus je kan het idd niet weten) dat er mensen hier actief zijn die wel voldoende zakelijk inzicht schijnen te hebben dus die kunnen dat wel doen.
Oh ok, ik ben het met je eens dat er nog steeds mensen in de bijstand zitten die er niet horen.
Maar wel in 2 richtingen. Ik hoor er bijvoorbeeld niet. Toch kan ik echt niet werken. Moet ik dan omdat ik met een beperking ben geboren maar stoppen met leven? Want ik sta echt buitenspel hoor.

Van de andere kant zijn er zeker mensen in de bijstand waarvan ik weet dat ze ernaast zwart werken. Dat kan echt niet. Dan steel je van de allerarmste. Want door dat soort misbruik kan ik dus niets opbouwen. Ik zal waarschijnlijk nooit een auto bezitten of een eigen huis. Dat is zo ontzettend frustrerend he... Als je echt niet kunt tel je gewoon niet mee.

Ja die ltd dacht ik al, iers of engels. Uitsluitend bedoeld om de belasting en regelgeving van Nederland te omzeilen. Je moet dan immers in Engeland je belasting afdragen. Daar ga je echt geen lening voor krijgen van de Gemeente. Dat is dus gewoon geen optie. Maar daarnaast, bedrijven doen in Nederland over het algemeen geen zaken met LTD. Zijn notoire wanbetalers en fraudeurs. Ik begrijp dat advies dan ook niet zo goed van je.
pi_73343866
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Maanden je stem kwijt?? Overdrijf nou toch niet zo,....je stem even kwijt ok, maar maanden ....gaat er bij mij niet in.
Je stembanden worden ook aangestuurd door een zenuw, en tsja als je nu net een ziekte (of zelfs meerdere) hebt die je zenuwen aantasten, dan kan dat. En het is dan niet enkel dat je niet kunt spreken, maar zelfs hoesten kan dan niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')