In meer dan 20 jaar tijd lukt dat wel, idd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Oh, het is allemaal al op?? God wat gaat dat snel he , vermogen verspillen
En dat wat je kon verkopen voor een lucratief bedragquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Oh, het is allemaal al op?? God wat gaat dat snel he , vermogen verspillen
Moeten we nu medelijden krijgen?:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kreeg gewoon een hersentumor.
Maar je hebt die tumor nog steeds of niet?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
In meer dan 20 jaar tijd lukt dat wel, idd.
IN het artikel zie ik alleen een stel domme dozen, die zich door de eerste de beste vol laten blaffen en nu op kosten van de maatschappij kindertjes opvoeden en ook nog doorleuk melden dat ze dat zien als bijdrage aan de maatschappij. Hallo, denk eens na voordat je kinderen de wereld op zet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het gaat over bijstandsuitkeringen.
Jij bij voorkeur sowieso nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Moeten we nu medelijden krijgen?:
Maar je hebt hem nog of niet (3e keer)quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jij bij voorkeur sowieso niet
Waar lach ik hierom? Ik vraag het serieus....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja lachen he? Intelligente mensen maken graag grapjes over zulke dingen.
In het geval van banjerkanjer is dat wel heel erg veel gevraagd....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
IN het artikel zie ik alleen een stel domme dozen, die zich door de eerste de beste vol laten blaffen en nu op kosten van de maatschappij kindertjes opvoeden en ook nog doorleuk melden dat ze dat zien als bijdrage aan de maatschappij. Hallo, denk eens na voordat je kinderen de wereld op zet.
En helaas zijn dat soort mensen juist degenen met een gebrekkige mentaliteit, die ze dus ook nog over geven aan hun kroost. Raddraaiers in de dop.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
IN het artikel zie ik alleen een stel domme dozen, die zich door de eerste de beste vol laten blaffen en nu op kosten van de maatschappij kindertjes opvoeden en ook nog doorleuk melden dat ze dat zien als bijdrage aan de maatschappij. Hallo, denk eens na voordat je kinderen de wereld op zet.
Dan was ik 20 jaar geleden al dood geweest.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar je hebt hem nog of niet (3e keer)
Medelijden krijg je ook niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jij bij voorkeur sowieso niet
In dat geval vraag ik dus (wederom serieus) als je zo goed bent in het opzetten van bedrijven en die met winst doorverkopen, ....waarom neem je dan genoegen met een 'karig inkomen' van zo'n uitkering?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan was ik 20 jaar geleden al dood geweest.
Ja en?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan was ik 20 jaar geleden al dood geweest.
Ondanks dat ik ziek ben, heb ik daarna nog wel diverse pleegkids opgevangen en werk ik nog altijd. Op vrijwillige basis, om anderen te helpen. Jouw hele houding die je ten opzichte van mij aanneemt zegt niets over mij, maar je laat wel heel duidelijk zien wie jij zelf bent. Mensen als jij mijd ik in het normale leven. Ik heb liever mensen om me heen die intelligent zijn en enig gevoel van waarden en normen kennen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:49 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
In het geval van banjerkanjer is dat wel heel erg veel gevraagd....
Want bij gezinnen die een keertje 'echte' cola al als luxe zien staat uiteraard op iedere kinderkamer een eigen TV en laptop ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:25 schreef Zienswijze het volgende:
@ moussie: je hoeft niet elk kind een eigen TV en een laptop te geven op zijn kamer hoor. Gratis welteverstaan.
En je hoeft niet per se lid te zijn van een sportclub om te kunnen sporten. Je kan ook gewoon op straat een potje voetballen of rondjes rennen.
ach je vergeet een belangrijk ding als ik lees van diverse dames dat ze van 2004 al een uitkering hebben en zo en dan daarna lees dat ze kinderen hebben van 1, 3 , 5 , 7 jaarquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik kan op dit moment tikken, maar ik kan dat niet altijd. Er zijn periodes dat ik niet kan staan, of lopen, en er zijn zelfs periodes waarin ik niet kan spreken en zelfs niet hoesten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
In dat geval vraag ik dus (wederom serieus) als je zo goed bent in het opzetten van bedrijven en die met winst doorverkopen, ....waarom neem je dan genoegen met een 'karig inkomen' van zo'n uitkering?
Daarnaast, zelfs als je geen eigen onderneming wil opzetten, je kan typen (dat blijkt wel) , je kunt jezelf verweren (dat blijkt wel) , waarom ga je dan niet gewoon werken, ergens op de administratie oid?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Mensen als jij mijd ik in het normale leven. Ik heb liever mensen om me heen die intelligent zijn en enig gevoel van waarden en normen kennen.
Ja ze stoppen niet met neuken zonder condoom.......quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach je vergeet een belangrijk ding als ik lees van diverse dames dat ze van 2004 al een uitkering hebben en zo en dan daarna lees dat ze kinderen hebben van 1, 3 , 5 , 7 jaar
Hopelijk gaat er bij iemand nu een lichtje branden ...
even kijken of hier mensen wakker zijn...
Grote meid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ondanks dat ik ziek ben, heb ik daarna nog wel diverse pleegkids opgevangen en werk ik nog altijd. Op vrijwillige basis, om anderen te helpen. Jouw hele houding die je ten opzichte van mij aanneemt zegt niets over mij, maar je laat wel heel duidelijk zien wie jij zelf bent. Mensen als jij mijd ik in het normale leven. Ik heb liever mensen om me heen die intelligent zijn en enig gevoel van waarden en normen kennen.
Dat je hier in xx minuten een paar regels kan tikken betekent anders niet dat je met 180 aanslagen per minuut in de administratie ergens kan beginnen en dat ook nog eens 7-8 uur per dagquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
In dat geval vraag ik dus (wederom serieus) als je zo goed bent in het opzetten van bedrijven en die met winst doorverkopen, ....waarom neem je dan genoegen met een 'karig inkomen' van zo'n uitkering?
Daarnaast, zelfs als je geen eigen onderneming wil opzetten, je kan typen (dat blijkt wel) , je kunt jezelf verweren (dat blijkt wel) , waarom ga je dan niet gewoon werken, ergens op de administratie oid?
Ga eens werken ipv je hand ophouden?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Want bij gezinnen die een keertje 'echte' cola al als luxe zien staat uiteraard op iedere kinderkamer een eigen TV en laptop ..
En in een grotere stad op straat gaan voetballen .. het is je even ontgaan dat dat lang niet overal kan, even lekker buiten spelen? Voor je het weet wordt je als hangjeugd verwijdert of opgepakt ..
Ja en nee .. waarom? is dan meer de reden .. kijk ook eens naar de leeftijden van de kinderen ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja ze stoppen niet met neuken zonder condoom.......
Dan ga je wat anders doen, als je voor pleegkinderen kunt zorgen ,.....dan ga je bij de KDV werken of iets anders, het gaat om het idee. Start een eigen bedrijf (daar was ze goed in) en bepaal je eigen werktijden....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat je hier in xx minuten een paar regels kan tikken betekent anders niet dat je met 180 aanslagen per minuut in de administratie ergens kan beginnen en dat ook nog eens 7-8 uur per dag
Je bedoelt dat de een er nog niet uit is of de ander is er alweer ingeblaft?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ja en nee .. waarom? is dan meer de reden .. kijk ook eens naar de leeftijden van de kinderen ..
Ik tik altijd zittend.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik kan op dit moment tikken, maar ik kan dat niet altijd. Er zijn periodes dat ik niet kan staan, of lopen, en er zijn zelfs periodes waarin ik niet kan spreken en zelfs niet hoesten.
Dat las ik ook wel, 10 jaar in de bijstand en een kind van 1 jaar. Hallo, wie neemt er in vredesnaam kinderen terwijl ze in de bijstand zitten. Dat zou dus gerust verboden mogen wordenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach je vergeet een belangrijk ding als ik lees van diverse dames dat ze van 2004 al een uitkering hebben en zo en dan daarna lees dat ze kinderen hebben van 1, 3 , 5 , 7 jaar
Hopelijk gaat er bij iemand nu een lichtje branden ...
even kijken of hier mensen wakker zijn...
Ga eens even kijken hoe mensen het vroeger deden. Gingen ze toen ook janken dat ze niet naar een sportclub konden? Mensen worden tegenwoordig veel te veel verwend.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Want bij gezinnen die een keertje 'echte' cola al als luxe zien staat uiteraard op iedere kinderkamer een eigen TV en laptop ..
En in een grotere stad op straat gaan voetballen .. het is je even ontgaan dat dat lang niet overal kan, even lekker buiten spelen? Voor je het weet wordt je als hangjeugd verwijdert of opgepakt ..
Niemand die je in dienst neemt met zulke ziekteverschijnselen anders .. en vanuit het perspectief van een werkgever is dat heel goed te begrijpen ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan ga je wat anders doen, als je voor pleegkinderen kunt zorgen ,.....dan ga je bij de KDV werken of iets anders, het gaat om het idee. Start een eigen bedrijf (daar was ze goed in) en bepaal je eigen werktijden....
Tuurlijk, mogelijkheden genoeg hoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ga eens even kijken hoe mensen het vroeger deden. Gingen ze toen ook janken dat ze niet naar een sportclub konden? Mensen worden tegenwoordig veel te veel verwend.
En ja, ook in een grote stad kun je voetballen. Genoeg pleintjes en voetbalveldjes waar je een potje kan voetballen. En kom niet met hangjeugd, want voetballende jongens zijn iets anders dan overlastgevende hangjongens.
Ik woon zelf in Amsterdam en ik weet hoe het is. Juist in de buitenwijken van Amsterdam waar veel jonge kinderen opgroeien, worden veel speeltuintjes en pleintjes en voetbalveldjes aangelegd. Waar kinderen dus kunnen spelen, bewegen en sporten beoefoenen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk, mogelijkheden genoeg hoor.
Er zijn toch ook speciale instellingen voor mensen met een arbeidshandicap? Kan even niet op de naam komen, AM-Groep heet het geloof ik hier. Daar wordt rekening gehouden met wat iemand wél kan en daar wordt de arbeid op afgesteld.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Niemand die je in dienst neemt met zulke ziekteverschijnselen anders .. en vanuit het perspectief van een werkgever is dat heel goed te begrijpen ..
En om een eigen bedrijf op te kunnen starten moet je er wel 100% zijn, je kan niet even een weekje pauze nemen omdat het op dit moment even echt niet gaat
ja weet je waarom sommige dames nou een kind nemen en zeker als dit om de twee en half jaar is..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat las ik ook wel, 10 jaar in de bijstand en een kind van 1 jaar. Hallo, wie neemt er in vredesnaam kinderen terwijl ze in de bijstand zitten. Dat zou dus gerust verboden mogen worden
Zolang het kon, ben ik inderdaad bestuurslid geweest van een KDV. Ik deed en doe wel meer dan datquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan ga je wat anders doen, als je voor pleegkinderen kunt zorgen ,.....dan ga je bij de KDV werken of iets anders, het gaat om het idee. Start een eigen bedrijf (daar was ze goed in) en bepaal je eigen werktijden....
Wat een parasieten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja weet je waarom sommige dames nou een kind nemen en zeker als dit om de twee en half jaar is..
Dit om de regels te ontlopen dat als de kind verplicht naar school moet dat ze dan verplicht moeten gaan werken ..
Dus hup maar even een nieuwe maken en snel weer even twee jaar rekken ..
Heb zelf twee dames gehad die hier openlijk voor uit kwamen ... dus maar even geen feestje gebouwd maar wel vriendelijk gevraagd of ze mijn deur uit wilde lopen en nooit meer terug wilde komen.
Maar ook dan ga je een wederzijdse verplichting aan. Een werkgever moet er iig op kunnen vertrouwen dat jij ook werkelijk op zal kunnen komen dagen. In mijn geval, blijft dat altijd een wilde gok. Wat ik nu kan, kan over een uurtje ineens onmogelijk zijn voor onbepaalde tijd. En dat maakt het lastig om toch een vast dienstverband aan te kunnen gaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zijn toch ook speciale instellingen voor mensen met een arbeidshandicap? Kan even niet op de naam komen, AM-Groep heet het geloof ik hier. Daar wordt rekening gehouden met wat iemand wél kan en daar wordt de arbeid op afgesteld.
Hier ook, bij mij in de buurt is een voetbalveld, een groot grasveld (verboden voor honden, dus schoon) en een skatebaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Amsterdam en ik weet hoe het is. Juist in de buitenwijken van Amsterdam waar veel jonge kinderen opgroeien, worden veel speeltuintjes en pleintjes en voetbalveldjes aangelegd. Waar kinderen dus kunnen spelen, bewegen en sporten beoefoenen.
Het is dikke onzin om per se lid van een sportclub te zijn om te kunnen sporten.
Of dacht je dat mensen vroeger ook lid van een sportclub waren om te kunnen sporten?![]()
Die gingen toch ook gewoon buiten op pleintjes bewegen.
daar heb ik het steeds over dat is de WSW !!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zijn toch ook speciale instellingen voor mensen met een arbeidshandicap? Kan even niet op de naam komen, AM-Groep heet het geloof ik hier. Daar wordt rekening gehouden met wat iemand wél kan en daar wordt de arbeid op afgesteld.
En dan zijn er ook nog mensen in dit topic die dit allemaal goed gaan praten...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En in het eerste topic over dit onderwerp las ik dat die mevrouw zelfs haar sportclubs gedeeltelijk vergoed kreeg van de gemeente, dus je kind kan ook nog op voetbal als je in de bijstand zit.
Nee, want dit is speciaal voor mensen die om de één of andere reden niet in gewoon dienstverband kunnen werken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar ook dan ga je een wederzijdse verplichting aan. Een werkgever moet er iig op kunnen vertrouwen dat jij ook werkelijk op zal kunnen komen dagen. In mijn geval, blijft dat altijd een wilde gok. Wat ik nu kan, kan over een uurtje ineens onmogelijk zijn voor onbepaalde tijd. En dat maakt het lastig om toch een vast dienstverband aan te kunnen gaan.
Oh, dat is hetzelfde?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
daar heb ik het steeds over dat is de WSW !!
(Wet sociale werkvoorziening) ook in de volksmond sociale werkplaatsen genoemd
En zo is het!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als mensen echt niet kunnen werken dienen daar voorzieningen voor te zijn. Maar van de dames in het artikel is daar geen sprake van, die kunnen alle drie nog prima werken. Typische parasieten dus, en 1 van de redenen dat ik een schrikbarende hoeveelheid moet afdragen van mijn loonstrookje.
Dus je kúnt het wel?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zolang het kon, ben ik inderdaad bestuurslid geweest van een KDV. Ik deed en doe wel meer dan datIk werk bijvoorbeeld bij de SOS/THD en ik heb nog jaren gewerkt bij een televisiezender in een ziekenhuis voor langdurig zieke kinderen, veel jeugdwerk gedaan, bestuurslid geweest van een stichting mbt een ziektebeeld, etc... Zonder financiële vergoeding, maar wel beloond met een goed gevoel
En deze dingen zijn bekend bij het uitschot van de samenleving. Vandaar dat zulke jongeren soms express niet hun best doen op school omdat ze wéten dat ze later toch een aardig inkomen kunnen vergaren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:23 schreef LXIV het volgende:
Als een bijstandsmoeder 1700 krijgt, dan is dat 2200 voor een bijstandsgezin.
Als je nu beiden iedere week één avondje bijklust in de kroeg, of wat zwart schoonmaakt, dingen die werkelijk massaal gebeuren!, dan zit je dus al rond de 3000 euro netto p/m. Dat is toch een net salaris!
Dat is om van tequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:23 schreef LXIV het volgende:
Als je nu beiden iedere week één avondje bijklust in de kroeg, of wat zwart schoonmaakt, dingen die werkelijk massaal gebeuren!, dan zit je dus al rond de 3000 euro netto p/m. Dat is toch een net salaris!
Ja, maar dat mag dus niet. Op het moment dat je gaat bijklussen, dan ben jij die misbruiker geworden. Er wordt ook tamelijk streng op gecontroleerd dat je vooral geen centje extra bijklust.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:23 schreef LXIV het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |