abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73339147
En hier verder over zin en onzin over werken/hand ophouden voor geld elke maand.
pi_73339162
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:17 schreef Bommenlegger het volgende:
En hier verder over zin en onzin over werken/hand ophouden voor geld elke maand.
Ja , we waren gebleven bij het gegeven dat sommige domme mensen niet inzien dat wanneer je iets NIET hoeft te betalen , indirect inkomsten zijn.
pi_73339177
Muis was aan zet voor de verdediging van hand ophouden.
pi_73339227
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nou ok daar gaan we: Ik krijg: GEEN kinderbijslag, GEEN zorgtoeslag, GEEN vrijstelling gemeentelijke belastingen, GEEN tegemoedkoming voor kinderen. Sterker nog, ...ik betaal WEL gemeentelijke belastingen. Ik krijg GEEN tegemoetkoming voor sport en/of ontspanning maar moet daar weer WEL voor betalen.

Waar haal ik dus ook dat voordeel ??
Niet om het één of ander hoor, maar ik heb ook keihard gewerkt en alle premies betaald voor ik ziek en arbeidsongeschikt werd. Met het betalen van al die premies waarmee ik zogenaamd mijn rechten op uitkering betaalde in geval van arbeidsongeschiktheid, werd ik vervolgens pardoes wegbezuinigd uit de WAO en de bijstand in geslingerd.

Mocht het zo zijn dat ook jij eens vreselijk ziek gaat worden of wat ongeluk op je pad treft, dan heb ook jij al dat prachtige voordeel. Ik denk alleen niet, dat je daar erg blij van zal gaan worden.
pi_73339228
Ik wil nog graag een antwoord van Moussie over dat niet optellen bij je inkomen van kwijtgescholden belastingen e.d.
pi_73339286
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:20 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Niet om het één of ander hoor, maar ik heb ook keihard gewerkt en alle premies betaald voor ik ziek en arbeidsongeschikt werd. Met het betalen van al die premies waarmee ik zogenaamd mijn rechten op uitkering betaalde in geval van arbeidsongeschiktheid, werd ik vervolgens pardoes wegbezuinigd uit de WAO en de bijstand in geslingerd.

Mocht het zo zijn dat ook jij eens vreselijk ziek gaat worden of wat ongeluk op je pad treft, dan heb ook jij al dat prachtige voordeel. Ik denk alleen niet, dat je daar erg blij van zal gaan worden.
Kan je fluiten?
Fluit er dan maar naar.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:22:26 #7
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73339290
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja , we waren gebleven bij het gegeven dat sommige domme mensen niet inzien dat wanneer je iets NIET hoeft te betalen , indirect inkomsten zijn.
dat is inderdaad wel het geval je moet alle plussen bij elkaar optellen en dan de minnen daar weer van af halen ..
Dat is wat je netto over houd per maand om van te leven..

Dus niet van ik heb maar 1000¤ van mijn loon maar ook de huur toeslag er bij op tellen..
en de rest van de potjes ook dingen die je normaal wel hoor te betalen want dat is het geld wat je overhoud ..
dus die aan de plus kant komen te staan ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_73339311
quote:

[..]

Hoeveel jaar heb jij gewerkt totdat je arbeidsongeschikt werd?
pi_73339316
quote:

[..]

Ja ok, maar het gaat nu om die moedertjes zonder partner (vaste, waarschijnlijk wel meerdere neukertjes) die hun hand ophouden. Niet over mensen die écht iets mankeren.....
pi_73339324
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Kan je fluiten?
Fluit er dan maar naar.
Wil je het echt weten? Nee, dat kan ik niet. Als je Myasthenia Gravis hebt, ben je niet in staat om te fluiten.
pi_73339336
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:23 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Hoeveel jaar heb jij gewerkt totdat je arbeidsongeschikt werd?
10 jaar.
pi_73339351
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:23 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Wil je het echt weten? Nee, dat kan ik niet. Als je Myasthenia Gravis hebt, ben je niet in staat om te fluiten.
Luister wijsneus, hoelang heb jij gewerkt voor je ongeschikt raakte om te werken?
pi_73339357
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
Ik wil nog graag een antwoord van Moussie over dat niet optellen bij je inkomen van kwijtgescholden belastingen e.d.
Dat is toch niet specifiek voor uitkeringsgerechtigden, daar kan iedereen met een (te laag) inkomen gebruik van maken
pleased to meet you
pi_73339358
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja ok, maar het gaat nu om die moedertjes zonder partner (vaste, waarschijnlijk wel meerdere neukertjes) die hun hand ophouden. Niet over mensen die écht iets mankeren.....
Het gaat over bijstandsuitkeringen.
pi_73339359
@ moussie: je hoeft niet elk kind een eigen TV en een laptop te geven op zijn kamer hoor. Gratis welteverstaan.

En je hoeft niet per se lid te zijn van een sportclub om te kunnen sporten. Je kan ook gewoon op straat een potje voetballen of rondjes rennen.
pi_73339370
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:24 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Luister wijsneus, hoelang heb jij gewerkt voor je ongeschikt raakte om te werken?
Stel je toon maar een beetje bij.
pi_73339377
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:24 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

10 jaar.
Wow, en jij verwacht omdat je maar 10 jaar gewerkt hebt het volle pond te krijgen?
Misschien wil je ons eens vertellen hoe oud je bent?
pi_73339421
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, alleen als je kinderen hebt krijg je de fokpremie.
Wat Piet zegt... en voor vakantiegeld wordt er door het klootjesvolk dus gewoon gewerkt, terwijl mensen met een uitkering hun hand ophouden terwijl ze in feite het hele jaar al vakantie hebben.

Ik ben helemaal niet tegen uitkeringen, maar af en toe zou je na het lezen van dit soort bedragen spontaan willen afschaffen..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:28:15 #19
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73339444
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:25 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Wow, en jij verwacht omdat je maar 10 jaar gewerkt hebt het volle pond te krijgen?
die zit nog niet op de helft van mij
En als ik uitval krijg ik nog minder dan het minimum.
EN dan heb ik wel ruim 2,3 keer zo veel gewerkt
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_73339458
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Stel je toon maar een beetje bij.
Waarom zou ik bij een parasiet die maar een werkleven heeft van 10 jaar?
En dan verwachten op de volle pot.
Schaam je.
Elke cent die je kriigt moet je blij mee zijn.
Jij bent alleen tevreden als je het onderste uit de kan hebt,
Want je hebt AL 10 jaar sociale lasten betaald.
pi_73339470
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:25 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Mijn WAO uitkering was iig het viervoud van mijn bijstandsuitkering. Ik heb een aantal eigen bedrijven gehad, en leidinggevende functies. Ik ben niet een of andere mbo snol maar heb gewoon mijn universitaire studie afgerond. Ik zou het zeer op prijs stellen als je je toon wat aanpast.
pi_73339504
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:28 schreef RAVW het volgende:

[..]

die zit nog niet op de helft van mij
En als ik uitval krijg ik nog minder dan het minimum.
EN dan heb ik wel ruim 2,3 keer zo veel gewerkt
Ik zit er ook ruim boven, maar dat kan je dit soort volk niet wijsmaken,
Voor mij zijn en blijven het klagers zonder recht op klagen.
Laten ze verdomme blij zijn met wat ze krijgen om de hele dag geen ene flikker uit te voeren.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:31:45 #23
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73339534
Zie ik nou 1.700 netto staan in de OP van deel 1? Dan zijn we te ver doorgeschoten met subsidies en kortingen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73339547
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Mijn WAO uitkering was iig het viervoud van mijn bijstandsuitkering. Ik heb een aantal eigen bedrijven gehad, en leidinggevende functies. Ik ben niet een of andere mbo snol maar heb gewoon mijn universitaire studie afgerond. Ik zou het zeer op prijs stellen als je je toon wat aanpast.
Als jij dat allemaal had, en je je zo slim voordoet, dan was je zo wijs geweest om wat aan de kant te leggen.
Maar dat deed je niet, dus ben je niks meer dan een domme muts met een hoop babbels.
Enne....je krijgt wat je verdiend.
Nog meer?
pi_73339599
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:32 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Als jij dat allemaal had, en je je zo slim voordoet, dan was je zo wijs geweest om wat aan de kant te leggen.
Maar dat deed je niet, dus ben je niks meer dan een domme muts met een hoop babbels.
Enne....je krijgt wat je verdiend.
Nog meer?
Hoe oud ben jij, 13? Hopelijk kom je tot betere inzichten als je later groot bent.
pi_73339624
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:30 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ik zit er ook ruim boven, maar dat kan je dit soort volk niet wijsmaken,
Laten ze verdomme blij zijn met wat ze krijgen om de hele dag geen ene flikker uit te voeren.
Het is dat het tegen mijn natuur ingaat, maar mensen zoals jij zou ik haast een leerzame ervaring toe willen wensen .. al was het alleen maar om je te laten beseffen dat gezondheid en een goedbetaalde baan vandaag geen garantie biedt voor de toekomst
pleased to meet you
pi_73339658
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:34 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij, 13? Hopelijk kom je tot betere inzichten als je later groot bent.
Je raad maar een end weg snotneus.
Je kan beter met je grote praat naar ONZ gaan.
Daar zitten users van je leeftijd.
Dat je met deze reactie komt geeft me het het recht om te denken dat je daar beter thuis hoort.
(TIP: weet je niks zinnigs te zeggen, zeg dan niks.)
pi_73339662
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als je met 10 jaar werkervaring diverse bedrijfjes gehad hebt zegt iets in mij dat je geen goede ondernemer bent. Universitair of niet, je bent 'fout' bezig geweest dat durf ik nu al te beweren. Of kun jij aangeven waarom jij diverse bedrijven gehad hebt?
pi_73339667
De sociale zekerheid is veel te ver doorgeschoten. Uitkeringen prima, maar alleen uitkeringen voor mensen die het echt nodig hebben. Iedereen moet werken, tenzij je echt niet anders kan.
En vrouwen (of mannen) die het vertikken om een volwaardig diploma te halen maar het wel presteren om 4 kinderen te krijgen met een onbetrouwbare patner, waardoor ze later gaan scheiden, verdienen het niet om een uitkering te krijgen.
pi_73339686
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als je met 10 jaar werkervaring diverse bedrijfjes gehad hebt zegt iets in mij dat je geen goede ondernemer bent. Universitair of niet, je bent 'fout' bezig geweest dat durf ik nu al te beweren. Of kun jij aangeven waarom jij diverse bedrijven gehad hebt?
Juist wel, een goedlopend bedrijf doorverkopen is best lucratief.
pi_73339703
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:36 schreef Zienswijze het volgende:
De sociale zekerheid is veel te ver doorgeschoten. Uitkeringen prima, maar alleen uitkeringen voor mensen die het echt nodig hebben. Iedereen moet werken, tenzij je echt niet anders kan.
En vrouwen (of mannen) die het vertikken om een volwaardig diploma te halen maar het wel presteren om 4 kinderen te krijgen met een onbetrouwbare patner, waardoor ze later gaan scheiden, verdienen het niet om een uitkering te krijgen.
Dit dus! Het is vaak ook echt 'een bepaald type vrouw' , dat valt nu al op.
pi_73339711
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is dat het tegen mijn natuur ingaat, maar mensen zoals jij zou ik haast een leerzame ervaring toe willen wensen .. al was het alleen maar om je te laten beseffen dat gezondheid en een goedbetaalde baan vandaag geen garantie biedt voor de toekomst
Voor ik verder ga, hoeveel jaar heb jij gewerkt?
pi_73339725
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En dan durven klagen?
pi_73339727
quote:

[..]

En dat geloof ik dus niet. Wel dat een goedlopend bedrijf doorverkopen goed is maar niet dat jij diverse goedlopende bedrijven gehad hebt in die tien jaar tijd. Noem eens een bedrijfsnaam, eentje maar. Dan weet ik namelijk genoeg.
pi_73339760
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En dat geloof ik dus niet. Wel dat een goedlopend bedrijf doorverkopen goed is maar niet dat jij diverse goedlopende bedrijven gehad hebt in die tien jaar tijd. Noem eens een bedrijfsnaam, eentje maar. Dan weet ik namelijk genoeg.
50 euro erop dat ze dat niet zegt.
pi_73339765
quote:

[..]

Als dat zo lucratief was begrijp ik niet zo goed wat jij in de bijstand te zoeken hebt.
pi_73339781
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte om jou te overtuigen, maar wel om mijn privacy (en dat van anderen) te beschermen.
pi_73339804
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als dat zo lucratief was begrijp ik niet zo goed wat jij in de bijstand te zoeken hebt.
Omdat het een doos is.
Eentje met grootheidswaanzin.
pi_73339816
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wegbezuinigd uit de WAO nadat ik 100% arbeidsongeschikt raakte door ziekte.
pi_73339833
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:40 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte om jou te overtuigen, maar wel om mijn privacy (en dat van anderen) te beschermen.
Hoe voorspellend.
Als jij het zo goed geboerd had, dan loop je hier niet te zeiken dan je te weinig krijgt uit de ruif.
pi_73339857
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:41 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik geloof je niet. Heel je verhaal niet trouwens......vuile profiteur.
pi_73339862
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:42 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Hoe voorspellend.
Als jij het zo goed geboerd had, dan loop je hier niet te zeiken dan je te weinig krijgt uit de ruif.
Zoek even een quote van mij waarin ik dat beweer?
pi_73339866
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:41 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je hebt het toch verkocht en geld gebeurd?
pi_73339897
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:43 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Verleden en heden... er is een verschil.
pi_73339900
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:43 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ja maar daarna toen ik weer als loonslaaf ben gaan werken blabla (wedden...)
pi_73339910
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:43 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Zoek even een quote van mij waarin ik dat beweer?
Zie boven.
pi_73339919
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja maar daarna toen ik weer als loonslaaf ben gaan werken blabla (wedden...)
Nee hoor, ik kreeg gewoon een hersentumor.
pi_73339925
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Verleden en heden... er is een verschil.
Oh, het is allemaal al op?? God wat gaat dat snel he , vermogen verspillen
pi_73339937
quote:

[..]

En die is niet weggehaald?
pi_73339949
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:30 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ik kan er ook slecht tegen. Je hebt mensen die iedere dag proberen om hun "probleem" te boven te komen en dat is in mijn optiek een reden om ruimhartig uitkeringen te verstrekken.
Als je gaat zitten afwachten en sikkeneuren heb je wat mij betreft recht op 3 broden per week en een paar pakken melk.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_73339966
quote:

[..]

In meer dan 20 jaar tijd lukt dat wel, idd.
pi_73339967
quote:

[..]

En dat wat je kon verkopen voor een lucratief bedrag
pi_73340001
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En die is niet weggehaald?
Ja lachen he? Intelligente mensen maken graag grapjes over zulke dingen.
pi_73340005
quote:

[..]

Moeten we nu medelijden krijgen?:
pi_73340007
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:45 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In meer dan 20 jaar tijd lukt dat wel, idd.
Maar je hebt die tumor nog steeds of niet?
pi_73340020
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het gaat over bijstandsuitkeringen.
IN het artikel zie ik alleen een stel domme dozen, die zich door de eerste de beste vol laten blaffen en nu op kosten van de maatschappij kindertjes opvoeden en ook nog doorleuk melden dat ze dat zien als bijdrage aan de maatschappij. Hallo, denk eens na voordat je kinderen de wereld op zet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73340032
Iedereen met een kut baan kan hier zijn woede uiten dat mensen die de hele dag niets doen bijna evenveel verdienen!
pi_73340053
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:47 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Moeten we nu medelijden krijgen?:
Jij bij voorkeur sowieso niet
pi_73340062
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:48 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar je hebt hem nog of niet (3e keer)
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:47 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja lachen he? Intelligente mensen maken graag grapjes over zulke dingen.
Waar lach ik hierom? Ik vraag het serieus....
pi_73340073
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

IN het artikel zie ik alleen een stel domme dozen, die zich door de eerste de beste vol laten blaffen en nu op kosten van de maatschappij kindertjes opvoeden en ook nog doorleuk melden dat ze dat zien als bijdrage aan de maatschappij. Hallo, denk eens na voordat je kinderen de wereld op zet.
In het geval van banjerkanjer is dat wel heel erg veel gevraagd....
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:50:08 #61
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73340086
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En helaas zijn dat soort mensen juist degenen met een gebrekkige mentaliteit, die ze dus ook nog over geven aan hun kroost. Raddraaiers in de dop.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73340099
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar je hebt hem nog of niet (3e keer)
Dan was ik 20 jaar geleden al dood geweest.
pi_73340119
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:48 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Medelijden krijg je ook niet.
Eerst grootspraak dat je je bedrijf lucratief hebt verkocht, en daarna janken dat je te weinig uit de ruif krijgt, maakt je niet erg geloofwaardig.
pi_73340154
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In dat geval vraag ik dus (wederom serieus) als je zo goed bent in het opzetten van bedrijven en die met winst doorverkopen, ....waarom neem je dan genoegen met een 'karig inkomen' van zo'n uitkering?

Daarnaast, zelfs als je geen eigen onderneming wil opzetten, je kan typen (dat blijkt wel) , je kunt jezelf verweren (dat blijkt wel) , waarom ga je dan niet gewoon werken, ergens op de administratie oid?
pi_73340157
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja en?
Had mij premie gescheeld voor profiiteurs als jij.
pi_73340194
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:49 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

In het geval van banjerkanjer is dat wel heel erg veel gevraagd....
Ondanks dat ik ziek ben, heb ik daarna nog wel diverse pleegkids opgevangen en werk ik nog altijd. Op vrijwillige basis, om anderen te helpen. Jouw hele houding die je ten opzichte van mij aanneemt zegt niets over mij, maar je laat wel heel duidelijk zien wie jij zelf bent. Mensen als jij mijd ik in het normale leven. Ik heb liever mensen om me heen die intelligent zijn en enig gevoel van waarden en normen kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')