abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73342060
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is dus die dame met ADHD, dat noem jij dan 'niet het helderste licht', maar je kan dus net zo goed zeggen dat het iemand is die gewoon ziek is .. en dan een ziekte waarvan sommigen zeggen dat die maar onzin is, want vroeger werden zulke kinderen genezen met een draai om hun oren .. ja ja

Maar ja, dat is ook echt wel zo'n beetje de insteek hier bij velen, dat als je ziek bent is dat aan jezelf te danken hebt .. met als hoogtepunt die parel van 'had me 20 jaar premies bespaart' ..
Maar waarom moet ze twee kinderen op de wereld zetten, terwijl ze niet eens voor zichzelf kan zorgen? Moeten we als maatschappij ons daar niet tegen beschermen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:54:13 #127
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73342082
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Vandaar ook, dat ik er op reageer. Ik ben niet zo blij met dit artikel. Er bestaan al veel vooroordelen over mensen in de bijstand, dit artikel gooit nog eens olie op het vuur.
dat ligt er aan hoe je het leest ...
je kan het van twee kanten belichten ..

ik heb het nu twee keer gelezen en bij de eerste keer had ik zo iets van .. grrrrr
bij de tweede keer ben ik eens gaan kijken van uit hun oogpunten (ook ben ik het niet eens met diverse dingen) maar ik begrijp het wel ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_73342098
quote:

[..]

Vandaar ook, dat ik er op reageer. Ik ben niet zo blij met dit artikel. Er bestaan al veel vooroordelen over mensen in de bijstand, dit artikel gooit nog eens olie op het vuur.
Maar je kan ook niet ontkennen dat ze alle drie best kunnen werken.
En dat het niet echt slim is om 2 kinderen te baren terwijl je geen werk hebt en in dubieuze relaties zit en dus bijstand gevoelig?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73342114
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar daarom zeg ik, start iets voor jezelf op.
Dat kan niet, ik was in het verleden wel zelfstandig ondernemer. Maar voor mij zijn nu de gewone normale dagelijkse dingen al een enorme uitdaging.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:56:16 #130
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73342121
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar daarom zeg ik, start iets voor jezelf op.
waar van ?

Ze heeft er toch over dat ze het niet breed heb en ook haar gezondheid ... en dan kom jij even met start je toch gewoon iets op ....
ja als we allemaal zo dachten dan is het eind zoek zeg ..
Dus mensen hebben geen uitkering meer nodig want dan gaan ze maar voor hun zelf beginnen .. probleem ook opgelost
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:58:01 #131
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73342163
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik ook, maar niet iedereen komt in het juiste vangnet terecht.
Nee helaas. En dat komt mede omdat er gewoon echt te veel profiteurs zijn. Gek genoeg heeft die groep minder last van de bezuinigingen dan degenen die het vangnet echt nodig hebben.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:58:09 #132
249559 crew  Lavenderr
pi_73342168
quote:

[..]

Maar er ís natuurlijk ook vuur he, laatst die hele wijk die misbruik maakt van de bijstand, wist niet wat ik lás!
Dus ze moeten streng zijn, dat vind ik niet meer dan terecht.
Voor mensen die wél werken en zich blauw betalen aan belasting en nergens korting op krijgen omdat ze toevallig net modaal hebben is het heel zuur om dit soort dingen te lezen.
pi_73342216
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar je kan ook niet ontkennen dat ze alle drie best kunnen werken.
En dat het niet echt slim is om 2 kinderen te baren terwijl je geen werk hebt en in dubieuze relaties zit en dus bijstand gevoelig?
Jawel, maar ik vind het hele artikel nogal over de top. Er wordt de indruk gewekt dat een bijstandsmoeder 1700 euro te besteden heeft per maand, en alleen de titel is al provocerend. Er bestaan al zoveel vooroordelen mbt bijstandsmoeders, dit artikel bevestigd die vooroordelen slechts en doet er nog een schepje bovenop. Maar ik denk echt, dat er geen enkele bijstandsmoeder is die blij is om in de bijstand te zitten. Wel voor even, als brug vanuit een relatie naar een eigen inkomen, maar niet voor de lange termijn.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:01:11 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73342234
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar er ís natuurlijk ook vuur he, laatst die hele wijk die misbruik maakt van de bijstand, wist niet wat ik lás!
Voor mensen die wél werken en zich blauw betalen aan belasting en nergens korting op krijgen omdat ze toevallig net modaal hebben is het heel zuur om dit soort dingen te lezen.
Ik snap trouwens niet waarom het nodig is dat mensen in de bijstand frauderen. Gezien het bedrag moet het toch prima allemaal uit kunnen komen. Hoe mensen het dan voor elkaar krijgen om soms voor tonnen fraude te plegen!
The End Times are wild
pi_73342249
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat nieuws heb ik gemist, linkje?
pi_73342294
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:56 schreef RAVW het volgende:

[..]

waar van ?

Ze heeft er toch over dat ze het niet breed heb en ook haar gezondheid ... en dan kom jij even met start je toch gewoon iets op ....
ja als we allemaal zo dachten dan is het eind zoek zeg ..
Dus mensen hebben geen uitkering meer nodig want dan gaan ze maar voor hun zelf beginnen .. probleem ook opgelost
Nou nou, het opstarten van een bedrijf kost welgeteld......vrijwel niets. Tenzij je een nieuwe BV wilt opzetten dan kost het 18.000 euro oprichtingskosten die je vervolgens weer mag investeren in je bedrijf.
Het opstarten van een eenmanszaak kost vrijwel niets, slechts inschrijving bij de Kamer van Koophandel.
Het overnemen van een bestaande BV kost....vrijwel niets.
Het opstarten van een Limited kost,....vrijwel niets.

Daarnaast steunt de sociale dienst mensen in de WW met het starten van een eigen onderneming, daar zijn OOK weer potjes voor , kortom, de investering kost niets.

De gezondheid kan een issue zijn maar op de dagen dat het niet zo is kan je gewoon voor jezelf uitmaken wat je doet. Ik zeg niet dat ze miljonair moet worden via haar onderneming maar met haar achtergrond (dus hoge opleiding en de bestaande ervaring) zou het peanuts moeten zijn.
pi_73342314
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar waarom moet ze twee kinderen op de wereld zetten, terwijl ze niet eens voor zichzelf kan zorgen? Moeten we als maatschappij ons daar niet tegen beschermen?
Hoe, verplicht arborteren, verplicht aan de prikpil?

Hoe dan ook, waar het mij meer om ging is hoe dat gaat na zo'n artikel, opinievorming op basis van een beetje heel erg creatief rekenen, gelardeerd met woorden als 'luxe in de bijstand' etc .. en dan heb je het nota bene over een fles merk-cola, een hele euro duurder ..
pleased to meet you
pi_73342347
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nou nou, het opstarten van een bedrijf kost welgeteld......vrijwel niets. Tenzij je een nieuwe BV wilt opzetten dan kost het 18.000 euro oprichtingskosten die je vervolgens weer mag investeren in je bedrijf.
Het opstarten van een eenmanszaak kost vrijwel niets, slechts inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Daarnaast steunt de sociale dienst mensen in de WW met het starten van een eigen onderneming, daar zijn OOK weer potjes voor , kortom, de investering kost niets.

De gezondheid kan een issue zijn maar op de dagen dat het niet zo is kan je gewoon voor jezelf uitmaken wat je doet. Ik zeg niet dat ze miljonair moet worden via haar onderneming maar met haar achtergrond (dus hoge opleiding en de bestaande ervaring) zou het peanuts moeten zijn.
Lichamelijk gezien is het op dit moment iig niet haalbaar. Zodra het zou kunnen, zou ik het ook meteen doen.
pi_73342439
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat er een regel moet komen dat je sowieso maar voor maximaal 2 kinderen kinderbijslag krijgt. Immers neem je er meer (blabla je neemt geen kinderen je krijgt ze ...bullshit natuurlijk) is dat je eigen keuze en dien je er ook zelf maar voor te zorgen.

Daarnaast vind ik, dat ze gerust kunnen stellen dat wanneer ouders geen inkomen door arbeid hebben, ze ook geen kinderen (of wederom een maximum van twee) mogen nemen.

Hard wellicht maar wel zo fair.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:10:18 #140
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73342443
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:01 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat nieuws heb ik gemist, linkje?
Bewoners Overvecht frauderen voor miljoenen

UTRECHT - Bewoners van de Utrechtse wijk Overvecht hebben in een periode van anderhalf jaar tijd voor 12,5 miljoen euro gefraudeerd.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)voor-miljoenen.dhtml
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:12:23 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73342494
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe dan ook, waar het mij meer om ging is hoe dat gaat na zo'n artikel, opinievorming op basis van een beetje heel erg creatief rekenen, gelardeerd met woorden als 'luxe in de bijstand' etc .. en dan heb je het nota bene over een fles merk-cola, een hele euro duurder ..
Cola is luxe, ongeacht het merk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:14:43 #142
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73342547
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Cola is luxe, ongeacht het merk.
nou nou ... voor 40 euro cent kan je al cola halen hoor omdan van luxe te spreken ..
dan maar gewoon melk halen .. dat is ruim een 1¤ voor1 liter terwijl je daar 3 liter cola voor heb
lidl en aldi kan je voor ehct 30 euro echt wel een week goed drinken en eten halen hoor.
ja je moet geen eisen stellen .. ik kan voor 50 Euro in de week eten drinken en roken.
En dan ben ik niet echt zuinig met uitgaves ..
pi_73342601
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En dat opstarten gaat natuurlijk vanzelf, dat je de telefoon niet kan oppakken of op afspraken met toekomstige zakenpartners/cliënten niet kan praten of helemaal niet komt opdagen omdat je het niet trekt, wie weet voor hoelang, is natuurlijk niet van belang ..
beetje lastig ook als je bij de soos zit om uit te leggen wat je idee is en of ze die willen financieel willen steunen als je niet kan praten op dat moment .. en al kan je dat wel, en zelfs al is je idee goed en eigenlijk best de moeite waard, het simpele feit dat je een ziekte/arbeidshandicap hebt, en dan geen status quo aandoening zoals een missend been oid maar progressief, is reden genoeg om je aanvraag af te wijzen .. been there, done that .. en dan heb ik het een stuk minder erg dan banjerkanjer, ik heb 'alleen maar' kanker met als gevolg een arbeidshandicap
pleased to meet you
pi_73342674
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:17 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat opstarten gaat natuurlijk vanzelf, dat je de telefoon niet kan oppakken of op afspraken met toekomstige zakenpartners/cliënten niet kan praten of helemaal niet komt opdagen omdat je het niet trekt, wie weet voor hoelang, is natuurlijk niet van belang ..
beetje lastig ook als je bij de soos zit om uit te leggen wat je idee is en of ze die willen financieel willen steunen als je niet kan praten op dat moment .. en al kan je dat wel, en zelfs al is je idee goed en eigenlijk best de moeite waard, het simpele feit dat je een ziekte/arbeidshandicap hebt, en dan geen status quo aandoening zoals een missend been oid maar progressief, is reden genoeg om je aanvraag af te wijzen .. been there, done that .. en dan heb ik het een stuk minder erg dan banjerkanjer, ik heb 'alleen maar' kanker met als gevolg een arbeidshandicap
Dan heb jij op dat moment wellicht een verkeerde medewerker gehad. De sociale dienst is weldegelijk bereid iemand uit de WW te helpen, ook al zijn ze fysiek beperkt. Daar hebben ze veel geld voor over. Kwestie van een goed verhaal hebben en dat bedoel ik niet letterlijk. Ook met beperkingen helpen ze je, dat weet ik uit eigen ervaring (niet mijn eigen ervaring, ik ben zover ik weet gezond) , ik heb iemand begeleid hierin.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:21:33 #145
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73342720
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:17 schreef moussie het volgende:

[..]

helemaal goed ...
dat is ook waar ik tegen aan loop van binnen is mijn lichaam gewoon helemaal op en kan eigenlijk geen zware arbeid meer doen.
maar omdat je het niet ziet hebben ze er gewoon schijt aan ..
terwijl iemand die met een gebroken poot aan komt gaan ze zielig lopen dan .. terwijl die na 7 weken al gewoon weer normaal kan lopen
pi_73342730
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan heb jij op dat moment wellicht een verkeerde medewerker gehad. De sociale dienst is weldegelijk bereid iemand uit de WW te helpen, ook al zijn ze fysiek beperkt. Daar hebben ze veel geld voor over. Kwestie van een goed verhaal hebben en dat bedoel ik niet letterlijk. Ook met beperkingen helpen ze je, dat weet ik uit eigen ervaring (niet mijn eigen ervaring, ik ben zover ik weet gezond) , ik heb iemand begeleid hierin.
WW .. wtf heeft de WW met dit geheel te maken .. we hebben het over de bijstand?
pleased to meet you
pi_73342798
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:14 schreef RAVW het volgende:

[..]

nou nou ... voor 40 euro cent kan je al cola halen hoor omdan van luxe te spreken ..
dan maar gewoon melk halen .. dat is ruim een 1¤ voor1 liter terwijl je daar 3 liter cola voor heb
lidl en aldi kan je voor ehct 30 euro echt wel een week goed drinken en eten halen hoor.
ja je moet geen eisen stellen .. ik kan voor 50 Euro in de week eten drinken en roken.
En dan ben ik niet echt zuinig met uitgaves ..

En kun je van die 50 euro ook met zijn vieren eten en drinken zoals je dat nu gewend bent?
pi_73342837
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:21 schreef moussie het volgende:

[..]

WW .. wtf heeft de WW met dit geheel te maken .. we hebben het over de bijstand?
Bijstand geldt hetzelfde voor.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:27:29 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73342867
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
CWI gaat over de WW dus daar heeft de sociale dienst weinig mee te maken, die gaat weer over de bijstand.

Maar goed, ik denk dat een deel van degenen die arbeidsgehandicapt zijn wel deels zouden kunnen werken als hun werkzaamheden aangepast zouden kunnen worden aan hun kunnen van die dag.
Maar als je niet constant dezelfde problemen hebt, dan wordt het al heel lastig om een werkgever te vinden die daar zin in heeft. Er zijn er ook weinig waar je op donderdag wel kunt komen werken als op de ingeroosterde dinsdag blijkt dat je lijf het die dag even niet doet.
Dus de mogelijkheden zijn er misschien wel, maar de posities niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73342875
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:10 schreef RAVW het volgende:

[..]

Bewoners Overvecht frauderen voor miljoenen

UTRECHT - Bewoners van de Utrechtse wijk Overvecht hebben in een periode van anderhalf jaar tijd voor 12,5 miljoen euro gefraudeerd.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)voor-miljoenen.dhtml
Dat is een hoop geld in zo'n korte tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')