abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:26:03 #101
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73341249
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, dat is hetzelfde?
Nou, prima instelling lijkt mij.
lol zal ik mijn ervaring maar niet vertellen wat ik weet wat daar allemaal gaande is ben daar voorman geweest .. maar heb gewoon mijn functie neergelegd omdat ze wilde dat ik mijn personeel onder druk moest gaan zetten ten koste van hun handicap ..

dit is al jaren bekend maar wordt door alle partijen genegeerd.... behalve de SP ..

lees dit maar eens

http://www.sp.nl/nieuws/actie/wsw/

en dit is dan nog een oud rapport maar het is nu vele malen erger geworden ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_73341296
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dus je kúnt het wel?
Niet altijd. Soms wel, soms niet. Dat biedt geen enkele garantie, zeker niet voor een werkgever.
pi_73341314
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat las ik ook wel, 10 jaar in de bijstand en een kind van 1 jaar. Hallo, wie neemt er in vredesnaam kinderen terwijl ze in de bijstand zitten. Dat zou dus gerust verboden mogen worden
Dan heb je blijkbaar niet goed gelezen, dat kind is nou juist gemaakt toen er wel gewerkt is, en het was een ongelukje ..
dan heb je nog die dame met ADHD, de voormalige taxi-chauffeuse dus, die idd tijdens de bijstand opeenvolgend van een nieuwe relatie en daarna door haar ex bezwangerd werd, met 2 jaar ertussen wel te verstaan, dus niet achter elkaar volgeblaft zoals hier gesteld wordt .. en inmiddels met medicatie haar leven weer in het gareel heeft weten te brengen .. en de derde moeder is na de geboorte van haar derde kind wegens bekkeninstabiliteit via de ziektewet in de bijstand beland
pleased to meet you
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:28:49 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73341328
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:26 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, maar dat mag dus niet. Op het moment dat je gaat bijklussen, dan ben jij die misbruiker geworden. Er wordt ook tamelijk streng op gecontroleerd dat je vooral geen centje extra bijklust.
Hooguit moet je de teveel betaalde bijstand terugbetalen. Over een periode van -tig jaar. Dus het risico valt wel mee. En het is echt heel erg gemakkelijk om te doen hoor!

Mijn vriendin werkt op een kinderdagverblijf. Vrouwen met een uitkering gaan naar de dokter met "psychisch" en krijgen een verwijsbriefje om de kinderen, compleet vergoed natuurlijk, naar de kinderopvang te brengen. Dat doen ze drie dagen per week, van acht tot zes. En dan halen ze die kinderen met het busje van het schoonmaakbedrijf weer opl! Zo spannend en streng is het allemaal dus niet als je dat durft.
The End Times are wild
pi_73341393
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hooguit moet je de teveel betaalde bijstand terugbetalen. Over een periode van -tig jaar. Dus het risico valt wel mee. En het is echt heel erg gemakkelijk om te doen hoor!

Mijn vriendin werkt op een kinderdagverblijf. Vrouwen met een uitkering gaan naar de dokter met "psychisch" en krijgen een verwijsbriefje om de kinderen, compleet vergoed natuurlijk, naar de kinderopvang te brengen. Dat doen ze drie dagen per week, van acht tot zes. En dan halen ze die kinderen met het busje van het schoonmaakbedrijf weer opl! Zo spannend en streng is het allemaal dus niet als je dat durft.
In onze gemeente gaat dat anders. Dan wordt je uitkering meteen gestopt. Om weer in aanmerking te komen voor een uitkering, ben je al snel 6 maanden verder.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:32:40 #106
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73341446
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In onze gemeente gaat dat anders. Dan wordt je uitkering meteen gestopt. Om weer in aanmerking te komen voor een uitkering, ben je al snel 6 maanden verder.
zit jij in de omgeving van 010 dat is hier ook zo
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:28 schreef moussie het volgende:

[..]
en het was een ongelukje ..

pff hier heb ik toch altijd wat moeite mee ..
wel neuken maar niet de gevolgen er van in willen zien.
er zijn zat dingen om het tegen te houden .. dus ongelukjes in die zin bestaan niet meer ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_73341514
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:28 schreef moussie het volgende:

[..]

dan heb je nog die dame met ADHD, de voormalige taxi-chauffeuse dus, die idd tijdens de bijstand opeenvolgend van een nieuwe relatie en daarna door haar ex bezwangerd werd, met 2 jaar ertussen wel te verstaan, dus niet achter elkaar volgeblaft zoals hier gesteld wordt ..
Als je achter elkaar 2 kinderen krijgt (2 jaar is in dat op zicht niet lang) terwijl je in de bijstand zit. Dan ben je niet het helderste licht in mijn ogen. En de maatschappij mag ook wel eens beschermd worden tegen domhied, ipv dat wij altijd de dombo's tegen zichzelf moeten beschermen, of ze moeten compenseren.

Verder mag je dan rustig zeggen dat ze achter elkaar is vol geblaft.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73341517
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, want dit is speciaal voor mensen die om de één of andere reden niet in gewoon dienstverband kunnen werken.
Maar er zijn gevallen (waaronder ik mijzelf reken) waarin dat toch erg lastig is. Ik zou best administratief werk willen doen. Maar wat nou op die dagen dat ik ineens mijn handen niet meer kan gebruiken (ben daar sowieso al erg beperkt in omdat de zenuwen in mijn linkerarm dood zijn). Of telefoniste... prima. maar wat nou als ineens mijn stem het niet meer doet (wat regelmatig gebeurd, soms voor een uurtje, soms voor enkele dagen of weken of zelfs maanden), en wat als ik ineens niet meer kan staan en lopen (wat ook met periodes steeds terugkeert). Daar kan zelfs een dergelijke werkgever geen rekening mee gaan houden.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:37:02 #109
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73341562
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:52 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ja en?
Had mij premie gescheeld voor profiiteurs als jij.
Als Banjerkanjer echt alle aandoeningen heeft gehad die ze zegt gehad te hebben, is ze geen profiteur. Het vangnet is nu net voor dit soort mensen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73341572
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:32 schreef RAVW het volgende:

[..]

[..]

er zijn zat dingen om het tegen te houden .. dus ongelukjes in die zin bestaan niet meer ..

Iig wel in de Randstad. Ik vermoed dat het in de Randstad ook allemaal wat strenger is dan in de provincies.
pi_73341636
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:37 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als Banjerkanjer echt alle aandoeningen heeft gehad die ze zegt gehad te hebben, is ze geen profiteur. Het vangnet is nu net voor dit soort mensen.
Nee juist niet. De bijstand is niet bedoeld voor chronisch zieke mensen, daar is de WAO voor bedoeld. Alleen, daar zijn veel mensen in de afgelopen jaren uit wegbezuinigd en zodoende in de bijstand beland, wat juist is bedoeld als een vangnet voor korte termijn. En voor de korte termijn, is de bijstand echt een prima vangnet! Maar voor de lange termijn, levert het echt problemen op.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:39:52 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_73341641
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:35 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar er zijn gevallen (waaronder ik mijzelf reken) waarin dat toch erg lastig is. Ik zou best administratief werk willen doen. Maar wat nou op die dagen dat ik ineens mijn handen niet meer kan gebruiken (ben daar sowieso al erg beperkt in omdat de zenuwen in mijn linkerarm dood zijn). Of telefoniste... prima. maar wat nou als ineens mijn stem het niet meer doet (wat regelmatig gebeurd, soms voor een uurtje, soms voor enkele dagen of weken of zelfs maanden), en wat als ik ineens niet meer kan staan en lopen (wat ook met periodes steeds terugkeert). Daar kan zelfs een dergelijke werkgever geen rekening mee gaan houden.
Dan zou je op de dagen dat je stem het niet doet administratief werk kunnen doen, en op de dagen dat je armen pijn doen de telefoon beantwoorden.

Ik vind wel dat je als vrijwilligster enorm veel gedaan hebt , had je daar dan geen klachten?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:39:59 #113
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73341643
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:37 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

juist maar nu weet je ook meer achter gronden van iemand . vele mensen zien alleen maar dat iemand thuis zit geld te vangen.
maar kijken niet verders............maar veroordelen wel ..
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:43:05 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_73341739
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:32 schreef RAVW het volgende:

[..]

[..]

Ja, vind ik ook hoor, dat hoeft helemaal niet meer.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:44:39 #115
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73341783
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Iig wel in de Randstad. Ik vermoed dat het in de Randstad ook allemaal wat strenger is dan in de provincies.
vind het niet gek hoor
van mij mag het ook wel harder aangepakt worden.
Als ik al zie wat er in deze wijk rond loopt aan volk .. pffff
te gehandicapt om te werken zeggen ze dan maar wel de hele dag onder een auto liggen en/of kratten bier 4 hoog tillen.

laats nog een algemene controle gehad .. wel vreemd ineens een hele boel auto's minder op de parkeerplaats..

maar het zal wel aan mij liggen ...ja ze hadden de actie ruim van te voeren aangekondigd dat mensen hun konden verwachten .
En dan maar te bedenken dat dit de Elite wijk is van ...... pff als je zo om je heen kijkt af en toe ..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:45:09 #116
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73341794
domme quote, mag weg
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:45:53 #117
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73341827
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:39 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee juist niet. De bijstand is niet bedoeld voor chronisch zieke mensen, daar is de WAO voor bedoeld. Alleen, daar zijn veel mensen in de afgelopen jaren uit wegbezuinigd en zodoende in de bijstand beland, wat juist is bedoeld als een vangnet voor korte termijn. En voor de korte termijn, is de bijstand echt een prima vangnet! Maar voor de lange termijn, levert het echt problemen op.
Ik reken WAO/WIA ook onder vangnet.
pi_73341849
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je achter elkaar 2 kinderen krijgt (2 jaar is in dat op zicht niet lang) terwijl je in de bijstand zit. Dan ben je niet het helderste licht in mijn ogen. En de maatschappij mag ook wel eens beschermd worden tegen domhied, ipv dat wij altijd de dombo's tegen zichzelf moeten beschermen, of ze moeten compenseren.

Verder mag je dan rustig zeggen dat ze achter elkaar is vol geblaft.
Dat is dus die dame met ADHD, dat noem jij dan 'niet het helderste licht', maar je kan dus net zo goed zeggen dat het iemand is die gewoon ziek is .. en dan een ziekte waarvan sommigen zeggen dat die maar onzin is, want vroeger werden zulke kinderen genezen met een draai om hun oren .. ja ja

Maar ja, dat is ook echt wel zo'n beetje de insteek hier bij velen, dat als je ziek bent is dat aan jezelf te danken hebt .. met als hoogtepunt die parel van 'had me 20 jaar premies bespaart' ..
pleased to meet you
pi_73341869
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan zou je op de dagen dat je stem het niet doet administratief werk kunnen doen, en op de dagen dat je armen pijn doen de telefoon beantwoorden.

Ik vind wel dat je als vrijwilligster enorm veel gedaan hebt , had je daar dan geen klachten?
Jawel, en veel van die werkzaamheden heb ik in de loop van de tijd dan ook moeten afstoten, omdat er weer een ziekte bijkwam (auto-immuunziekten hebben nogal de neiging om zich op te stapelen, het blijft er maar zelden bij 1).

De laatste jaren heb ik niet zoveel meer kunnen doen, ik heb me nog een aantal jaren ingezet als bestuurslid voor een stichting. Maar pleegkinderen neem ik sinds 4 jaar niet meer op. Op dit moment houd ik me vooral bezig met de opvoeding van mijn eigen dochter die dik in de puberteit zit en vanavond voor het eerst alleen met vrienden en vriendinnen uit gaat. En ik zit weer middenin de onderzoeken van weer een volgende auto-immuunziekte (hashimoto) die ik er straks weer bij op mag gaan tellen.

Sinds 2 maanden kan ik wel weer kleine afstanden fietsen (na 5 jaar), dus dat is iig weer een stukje winst
pi_73341894
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:39 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jouw situatie is idd klote en als wat je hier typt echt waar is, dan zou je gewoon in de WAO horen en evenredig gecompenseerd moeten worden.
Verder zou ik in jouw geval erg kwaad worden als ik artikelen over dit soort parasieten zou lezen. Ten eerste zijn zulke artikelen niet echt bevordelijk voor de publieke opinie en ten tweede zijn al de bezuinigen op de sociale zekerheden het gevolg van teveel mensen (mensen die het echt nodig hebben en parasieten) die er gebruik van maken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73341910
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:45 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik ook, maar niet iedereen komt in het juiste vangnet terecht.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:49:35 #122
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73341923
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:45 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat is wel iets anders .. WAO en WIA zijn verzekeringen en die betaal jezelf ..
Want zo als ik al eerder aan gaf iemand die in de WAO komt wordt niet gekort als hij een partner heeft die ook werk heeft ..
Dit is wel het geval met een uitkering ..
pi_73341978
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jouw situatie is idd klote en als wat je hier typt echt waar is, dan zou je gewoon in de WAO horen en evenredig gecompenseerd moeten worden.
Verder zou ik in jouw geval erg kwaad worden als ik artikelen over dit soort parasieten zou lezen. Ten eerste zijn zulke artikelen niet echt bevordelijk voor de publieke opinie en ten tweede zijn al de bezuinigen op de sociale zekerheden het gevolg van teveel mensen (mensen die het echt nodig hebben en parasieten) die er gebruik van maken.
Vandaar ook, dat ik er op reageer. Ik ben niet zo blij met dit artikel. Er bestaan al veel vooroordelen over mensen in de bijstand, dit artikel gooit nog eens olie op het vuur.
pi_73342041
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:27 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Niet altijd. Soms wel, soms niet. Dat biedt geen enkele garantie, zeker niet voor een werkgever.
Maar daarom zeg ik, start iets voor jezelf op.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:53:00 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_73342043
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:47 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jawel, en veel van die werkzaamheden heb ik in de loop van de tijd dan ook moeten afstoten, omdat er weer een ziekte bijkwam (auto-immuunziekten hebben nogal de neiging om zich op te stapelen, het blijft er maar zelden bij 1).

De laatste jaren heb ik niet zoveel meer kunnen doen, ik heb me nog een aantal jaren ingezet als bestuurslid voor een stichting. Maar pleegkinderen neem ik sinds 4 jaar niet meer op. Op dit moment houd ik me vooral bezig met de opvoeding van mijn eigen dochter die dik in de puberteit zit en vanavond voor het eerst alleen met vrienden en vriendinnen uit gaat. En ik zit weer middenin de onderzoeken van weer een volgende auto-immuunziekte (hashimoto) die ik er straks weer bij op mag gaan tellen.

Sinds 2 maanden kan ik wel weer kleine afstanden fietsen (na 5 jaar), dus dat is iig weer een stukje winst
Dan begrijp ik niet dat ze jou uit de WAO gezet hebben.
De keuringsartsen krijgen toch alles wat er over jou gerapporteerd is en elke status van je dokters te lezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')