abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:05:15 #251
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73347029
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat een griezelige opmerkingen lees ik toch in dit topic, zo extreem zo onnadenkend, waarschijnlijk van mensen die nog nooit iets hebben meegemaakt in het leven, nu dat kan zo veranderen hoor!
Ik zit hier met dezelfde gedachte maar vraag me ondertussen ook hard af hoe oud die gasten zijn....
De onvolwassenheid druipt er namelijk vanaf
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:06:09 #252
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_73347046
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:43 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja, jij wel. Maar veel mensen niet. Niet iedereen is intelligent genoeg om een hoge opleiding te doen, of handig genoeg om bijv. een bedrijf op te zetten of iets dergelijks. Sommige mensen komen niet verder dan bijvoorbeeld ongeschoold werk. En dan nog, ik heb een hoge opleiding en het helpt nog niks. Ik heb net als m'n vriend met uitkering 250 euro vrij te besteden.
Dat is 225,- teveel.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_73347069
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:58 schreef roelke87 het volgende:
Het is juist dit dat mij stoorde. Dat is namelijk niet zo. Ondanks dat je wel aktief word tegengewerkt enzo, maar het verschil tussen een baan hebben en een bijstand is toch nog wel aanzienlijk hoor...
Je hebt de berichten van Maeghan over haar en haar vriend, en de berekeningen daarbij, niet gelezen?
quote:
En de hardste uitspraken komen meestal van de mensen die in een heel goed nestje geboren zijn en nog nooit 1 dag ECHT gewerkt hebben.
Die heb je erbij ja, pubers met een rijke pappie die hun dagen vullen met trollen op fora. Maar ik denk dat velen hier ook reageren vanuit hun eigen ervaring met een laagbetaalde baan, of omdat ze vrienden/familie hebben met een laagbetaalde baan.
pi_73347090
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:04 schreef roelke87 het volgende:

[..]

ja, want dat is mijn zelfbeschikkingsrecht. Dat is het eerste recht in de rechten van de mens en het belangrijkste recht dat iemand heeft. En jij wil dat van mij afnemen. En ik zeg dan inderdaad, from my cold dead hands... En als jij voor je rechten opkomen kinderachtig noemt... Ach dat mag... dat is dan weer jouw recht
HUH??

Het zelfbeschikkingsrecht is een internationaal bepaald begrip dat volkeren van de hele wereld toelaat te bepalen onder welke soevereiniteit ze vallen.

Wat heeft dit met het neuken zonder condoom te maken?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:09:31 #255
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73347127
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:06 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Dat is 225,- teveel.
ligt er aan wat vrije besteding is als hij hier nog zijn eten en zo van moet kopen is het niets maar heeft hij dit over alleen voor zakgeld is het veel te veel inderdaad

ik houd nog maar net 200 netto per maand over waar van ik ook nog eens moet leven.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_73347149
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:07 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Je hebt de berichten van Maeghan over haar en haar vriend, en de berekeningen daarbij, niet gelezen?
[..]

Die heb je erbij ja, pubers met een rijke pappie die hun dagen vullen met trollen op fora. Maar ik denk dat velen hier ook reageren vanuit hun eigen ervaring met een laagbetaalde baan, of omdat ze vrienden/familie hebben met een laagbetaalde baan.
Precies, ik zie vrienden van mij die inderdaad een 'normale' baan hebben met een modaal salaris zich rotwerken en krijgen bijna net zoveel als de mensen met een uitkering.
Zelf verdien ik iets meer (niet eens zoveel) maar ik heb daar zelf ook wel wat voor gedaan.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:11:41 #257
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_73347176
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:09 schreef RAVW het volgende:

[..]

ligt er aan wat vrije besteding is als hij hier nog zijn eten en zo van moet kopen is het niets maar heeft hij dit over alleen voor zakgeld is het veel te veel inderdaad

ik houd nog maar net 200 netto per maand over waar van ik ook nog eens moet leven.
Vrije besteding is geld wat je na alle lasten (dus ook eten) overhoudt lijkt mij. In principe zou je wat mij betreft met een uitkering zelfs geld tekort mogen komen aan het eind van de streep. Dan is de drang om te gaan werken alleen maar groter.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:19:33 #258
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73347342
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:11 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Vrije besteding is geld wat je na alle lasten (dus ook eten) overhoudt lijkt mij. In principe zou je wat mij betreft met een uitkering zelfs geld tekort mogen komen aan het eind van de streep. Dan is de drang om te gaan werken alleen maar groter.
ja dat dacht ik ook wel
Maar hoe zit het dan met de werkende lui die het zelfde hebben en dus net zo veel over hebben als iemand met een uitkering..
Ik moet ook de eerste week ga nadenken hoe ik de laatste week moet eten en drinken en dat met bijna 16 jaar werk ervaring bij 1 baas.
maar omdat ik rugklachten heb en ooit eens in een burn out heb gezeten word ik gewoon behandeld als zwaar gehandicapte die niets kan.
Dus als iemand die een uitkering heb al vrij mag leven van 250 ¤ dan moet ik er nog even 250¤ bij hebben ..
O nee dat gaat niet want dan wordt ik weer gekort in mijn huuur toeslag en zorg toeslag en ga er weer 300 ¤ op achteruit laat maar ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:21:18 #259
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_73347385
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:45 schreef roelke87 het volgende:
b) JIJ HEBT NIET TE BEPALEN OF EEN ANDER KINDEREN KRIJGT. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat zijn jouw zaken echt niet.
Maar je wil wel dat die ander voor jouw kinderen betaalt. Dan wordt het dus automatisch WEL zijn zaak.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_73347460
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ben ook alleen en moet zeggen ik ben heel bot. Zodra ik merk bij een date (en uiteraard komt het ter sprake) dat zij niet werkt houdt het voor mij op. Dan blijft het bij die ene date.
Maar dat heb ik met mannen. Ik hoef geen vent die niet werkt, heel simpel, ik vind dat niet meer als normaal eigenlijk.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:27:44 #261
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_73347544
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:19 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja dat dacht ik ook wel
Maar hoe zit het dan met de werkende lui die het zelfde hebben en dus net zo veel over hebben als iemand met een uitkering..
Ik moet ook de eerste week ga nadenken hoe ik de laatste week moet eten en drinken en dat met bijna 16 jaar werk ervaring bij 1 baas.
maar omdat ik rugklachten heb en ooit eens in een burn out heb gezeten word ik gewoon behandeld als zwaar gehandicapte die niets kan.
Dus als iemand die een uitkering heb al vrij mag leven van 250 ¤ dan moet ik er nog even 250¤ bij hebben ..
O nee dat gaat niet want dan wordt ik weer gekort in mijn huuur toeslag en zorg toeslag en ga er weer 300 ¤ op achteruit laat maar ..
Daarom zeg ik dat er wel 225,- vanaf mag en die mag je wat mij betreft idd bij jouw loon op zetten. Er moet een reden zijn om te gaan werken. Ik ken in mijn directe omgeving genoeg voorbeelden vn mensen die net zo goed niet kunnen gaan werken en nog meer overhouden als ze er zwart bij gaan klussen terwijl ze een uitkering zouden trekken.
Ik vind het juist bewonderenswaardig dat je in jouw omstandigheden toch blijft werken. Aan de andere kant zou ik het ook enigszins snappen als je zou stoppen omdat je dan vrijwel net zoveel overhoudt maar wel gewoon "lekker" thuis zit. Het feit is dat de overheid dit veel te interessant maakt. Laat mensen die in de bijstand zitten zich maar elke dag om 7.30, 12.00 en 17.00 melden om toch het ritme erin te houden en laat ze maar verplicht papier prikken in de omgeving, dan is het ook al sneller afgelopen.
#allmightygod
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:37:29 #262
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73347789
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:27 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dat er wel 225,- vanaf mag en die mag je wat mij betreft idd bij jouw loon op zetten. Er moet een reden zijn om te gaan werken. Ik ken in mijn directe omgeving genoeg voorbeelden vn mensen die net zo goed niet kunnen gaan werken en nog meer overhouden als ze er zwart bij gaan klussen terwijl ze een uitkering zouden trekken.
Ik vind het juist bewonderenswaardig dat je in jouw omstandigheden toch blijft werken. Aan de andere kant zou ik het ook enigszins snappen als je zou stoppen omdat je dan vrijwel net zoveel overhoudt maar wel gewoon "lekker" thuis zit. Het feit is dat de overheid dit veel te interessant maakt. Laat mensen die in de bijstand zitten zich maar elke dag om 7.30, 12.00 en 17.00 melden om toch het ritme erin te houden en laat ze maar verplicht papier prikken in de omgeving, dan is het ook al sneller afgelopen.
hoho papier prikken en schoffelen ..niet doen dat gaat ten koste van het groenbeheer
Die mensen moeten dan ook weer een andere baan zoeken.. want ik geloof dat er op dit moment meer thuis zitten dan die in het groen werken

Dus dat is niet echt een goed punt en denk hier ook eens aan HALT lui en TAAK straffen moeten ook nog gedaan worden
pi_73348219
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja daarom stel ik nu ook voor om iedereen maar gehandicapt te maken en in de bijstand te gooien dan kunnen ze eens zien hoe mensen die dit dagelijks mee maken het ervaren .. en kijken of ze dan nog zon grote mond hebben

En daarbij denk ik ook altijd aan Marco van Basten . die klaagde dat de ziektewetpremies / en kosten zo hoog waren hier in nederland maar sinds hij wat mankeer hoor je hem daar nooit meer over ...
DAT vind ik nu een goede opmerking!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 4 oktober 2009 @ 00:15:28 #264
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73348571
vind deze ook wel een beetje geschikt voor dit draaitje ..

Op een conferentie van dokters in Brussel
Een Engelse dokter zegt:
De geneeskunde in Engeland is zo geavanceerd dat wanneer we de
testikels van iemand bij iemand anders inplanten, die al na 6 weken
werk kan gaan zoeken.

Een Duitse dokter daarop:
Das nog niks!
Bij ons transplanteren we een stuk hersens van iemand bij een ander en
die kan na 4 weken al werk gaan zoeken.

De Russische dokter zegt:
Voï, Voï, das nog niks vergeleken met ons.
In Rusland is de geneeskunde zodanig ontwikkeld dat, wanneer we een
stuk hart van de ene naar de andere
transplanteren, op het eind van de 2de week, ze beiden werk kunnen gaan
zoeken.

Dit allemaal horende, zegt de Hollander:
Dat zijn allemaal onbenulligheden in vergelijking met onze geneeskunde!
Wij, in Nederland,
wij hebben iemand genomen
zónder hersenen,
zónder hart
en zónder kloten aan zen lijf,
we hebben hem benoemd tot Minister van Financiën
en nu is HEEL HET LAND op zoek naar werk...
pi_73348699
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:15 schreef RAVW het volgende:
vind deze ook wel een beetje geschikt voor dit draaitje ..

Op een conferentie van dokters in Brussel
Een Engelse dokter zegt:
De geneeskunde in Engeland is zo geavanceerd dat wanneer we de
testikels van iemand bij iemand anders inplanten, die al na 6 weken
werk kan gaan zoeken.

Een Duitse dokter daarop:
Das nog niks!
Bij ons transplanteren we een stuk hersens van iemand bij een ander en
die kan na 4 weken al werk gaan zoeken.

De Russische dokter zegt:
Voï, Voï, das nog niks vergeleken met ons.
In Rusland is de geneeskunde zodanig ontwikkeld dat, wanneer we een
stuk hart van de ene naar de andere
transplanteren, op het eind van de 2de week, ze beiden werk kunnen gaan
zoeken.

Dit allemaal horende, zegt de Hollander:
Dat zijn allemaal onbenulligheden in vergelijking met onze geneeskunde!
Wij, in Nederland,
wij hebben iemand genomen
zónder hersenen,
zónder hart
en zónder kloten aan zen lijf,
we hebben hem benoemd tot Minister van Financiën
en nu is HEEL HET LAND op zoek naar werk...

pi_73348865
Stupide is men oordeelt maar over alles en iedereen tot het henzelf overkomt, dan zijn ze stil...
Maar er zijn ook veel mensen die ooit in een bepaalde situatie zaten en dan later als ze er eindelijk uit zijn! Nog erger oordelen dan andere mensen...ik vind dat best wel erg dom overkomen nml.
Beetje zielig ook.
Ik begrijp dat dus ook niet...gelukkig niet zeg!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73349525
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:11 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Ik vrees toch echt (ben daarvan overtuigd) dat Maeghan hier toch bedoeld met dat vrij besteedbare bedrag: het bedrag wat zij kan besteden aan voeding en kleding etc.
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 02:20:10 #268
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73350195
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:31 schreef Mikkie het volgende:
Zie ik nou 1.700 netto staan in de OP van deel 1? Dan zijn we te ver doorgeschoten met subsidies en kortingen .
Handig dat deel 1 hier ook in de OP staat
pi_73350433
Ik las met verbazing soms topics op fok waarbij men beweerd te kunnen leven van 50 euro per week!
Met hoeveel personen doet voor mij dan echt niet zo terzake. 50 euro is gewoon te weinig, hiervan kun je niet normaal en gezond leven en dit hou je dus echt niet jaren vol heel simpel!

Wat mij opvalt momenteel, zal de gristen invloed zijn in de regering dat men -mits samenwonend -liefst getrouwd -natuurlijk volgens de normen!
Dat je het alleen enkel red mits je fulltime werkt...!
nu gaat dit altijd niet geweldig als er kids zijn en elk menselijk wezen beseft hopelijk wel dat je als 2 ouderparen zijnde niet kunt zweren op je leven dat je voor eeuwig samen zult zijn als je kinderen krijgt!
Toch?
Maar velen denken nu het arrogante in de botte brains te mogen krijgen inzake oordelen over anderen en zij zullen dit dus nooit doen...plots zwanger raken of plots een din hebben die het is geworden...goh hoe zou dat toch komen?
Maar alleeh!
We zijn allen hoogbegaafd op fok natuurlijks dus dit overkomt geen hond en scheiden is al helegaar uit den boze dus..fuck you!
Wie dat waagt is de kutkloteeikel van het jaar!

ok zucht pubers het leven haalt u wel in tzt! Whatever!

Maar goed...Dus er zijn mensen die het allone moeten gaan redden, met of zonder kids.
Dan krijgt men een keus..fulltime werken of partime met kids...lijkt me laatste toch beter?
Toch?
Kinderen zijn erg belangrijk dus, daar zorg je voor, wat er ook gebeurd! Tenzij je een slappe zak of muts bent!
Klaar..! Simpeler bestaat niet..een kind is de toekomst,... maar je wilt die toekomst ook rooskleurig maken voor het kind...of kinderen.

Daar vecht je voor.
Partime krijg je in nl als alleenstaande geen ene fuck meer dan dat was is.
Dus je werkt ervoor maar wordt er nooit iets beter op tenzij jij met een mannetje of vrouwtje het leven gaat delen!
Nu maar hopen dat die klojo of kutmuts ook werken wil!
Ja stel van niet zeg! Hallo?
Dus wat krijg je? Wanhopige mensen die zo nodig maar iemand nemen opdat zij verlost zijn van den boze...van de armoede dus!
Het gaat hierbij niet langer om hallelujah den liefde neen het gaat om gebruik maken van mensen!
Ik die niet alleen wil zijn omdat ik anders niet kan leven!
geld dus...en daar had die kutgristelijke unie nooit van zijn leven over nagedacht..
Onderwijl velen in de armoe stortend!
Euro, alleenstaande ouderparen inclu kids!
Rijke lui die wel kinderbijslag krijgen want hoezee zij planten zich ook nog eens voort!
Fantastisch allemaal maar zij hebben dat extra niet eens nodig!!!!!!!!!
Argh zij weten niet eens waarschijnlijk wanneer ze wat extra centjes krijgen want ze hebben al zat!
Heb zoveel gezien, rijken die rond 6 uur in den avond thuiskwamen waarbij de kids eindelijk bevrijd van naschoolse opvang naar huis mocht, eten en dan meteen bedje in hoor!
7 uur jawel!
KSssjt mama en papa zijn moe van het werken is dat normaal?
Is dat dan een normaal leven?
Nu is gebleken via onderzoek dat kids van werkende ouders helemaal niet zo gezond zijn!
ja..nee gek toch?
Een uurtje daags in bijzijn van de natuurlijke ouders, en dan je nest hoe vreselijk ongewenst kun je zijn?

Ken iemand geen kids...ging werken, kon enkel aan de slag via subsidies --wordt ook mega misbruik van gemaakt door bedrijven!
Nou een jaar hoor en toen..nee! Weg kssjt...want je subsidie loopt af!
je bent niet langer welkom en wat je deed was leuk hoor en fantastisch maar meer uren kunnen wij je niet bieden...wat?
Ja je hebt toch werkervaring opgedaan?
Nou wat zeik je dan toch?

En zo is de maatschappij tegenwoordig jij bent niets anders dan een nummer een wegwerp artikel!
Een zero want ga jij de pijp uit op je mooie baantje!
Denk maar niet dat er nog iemand een jaar na dato nadenkt over jou!
Want je stelt geen ene reet voor!
NIETS nada!

Dus leef je leven! Maar laat niets of niemand en zeker dat klotegeld niet je leven beheersen want er is niets beters in dit leven dan liefde
van de mensen om je heen!
Onthou dat!
FTS
  zondag 4 oktober 2009 @ 03:18:25 #270
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73350450
Ik heb een korte periode in de bijstand gezeten, ik vond het verschrikkelijk!!!

Kan me ook niet voorstellen dat mensen het prettig vinden, het is fijn voor velen dat het er is omdat het nodig is maar prettig is het niet.
Je hebt niet veel geld, te veel vrije tijd en daarnaast is het ook niet echt leuk om te zeggen als mensen vragen wat je voor werk doet, tenminste dat vind ik.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 4 oktober 2009 @ 03:29:04 #271
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73350485
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 03:11 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik las met verbazing soms topics op fok waarbij men beweerd te kunnen leven van 50 euro per week!
Met hoeveel personen doet voor mij dan echt niet zo terzake. 50 euro is gewoon te weinig, hiervan kun je niet normaal en gezond leven en dit hou je dus echt niet jaren vol heel simpel!

waarom zou dat niet kunnen dan .. ik zou niet anders weten waar ik het geld vandaan halen .... om nog meer te krijgen.
Ga nu even een beetje uit van mijn huishouden
Even snel een inschatting maken;

2 x heel brood 3,00
6 x beleg 5,50
4 potten groenten 5,00
diverse vlees 10.00
Drinken 10.00
2 maaltijden 5.00
rijst 3.00
(kan je verdelen over meerdere dagen)
aardappels 4.00

dan kom ik uit op 45, 50 en dan heb ik nog alles naar boven afgerond..
dan komt er nog suiker bij een senseo padjes dus dan kom ik op 50.00¤ uit niet verkeerd toch
en dit kan je best elke week anders doen ..
en dit is best luxe leven hoor
Want ik kan dan gewoon 2 stukjes vlees eten op een avond ( alleen vrijdag en zaterdag eet ik gewoon brood of wat anders)
  zondag 4 oktober 2009 @ 03:31:07 #272
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_73350493
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 03:11 schreef zhe-devilll het volgende:

Schenkstroop doet het met minder dan 2 euro dacht ik.
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  zondag 4 oktober 2009 @ 03:31:25 #273
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_73350495
Per dag dan.
  zondag 4 oktober 2009 @ 03:32:31 #274
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_73350502
Waarom zitten jullie eigenlijk in de bijstand? Quote dit bericht en geef je antwoord.
pi_73350546
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 03:29 schreef RAVW het volgende:

[..]

waarom zou dat niet kunnen dan .. ik zou niet anders weten waar ik het geld vandaan halen .... om nog meer te krijgen.
Ga nu even een beetje uit van mijn huishouden
Even snel een inschatting maken;

2 x heel brood 3,00
6 x beleg 5,50
4 potten groenten 5,00
diverse vlees 10.00
Drinken 10.00
2 maaltijden 5.00
rijst 3.00
(kan je verdelen over meerdere dagen)
aardappels 4.00

dan kom ik uit op 45, 50 en dan heb ik nog alles naar boven afgerond..
dan komt er nog suiker bij een senseo padjes dus dan kom ik op 50.00¤ uit niet verkeerd toch
en dit kan je best elke week anders doen ..
en dit is best luxe leven hoor
Want ik kan dan gewoon 2 stukjes vlees eten op een avond ( alleen vrijdag en zaterdag eet ik gewoon brood of wat anders)
En nu nog even diezelfde 50 euro zien te verdelen met (minimaal) 1 kind erbij, denk aan de nodige vitamientjes en mineralen en groenten in potjes zijn dus uit den boze

En oja... kids lusten ook nog wel eens iets lekkers, en vergeet vooral het fruit niet

(shampoo? tandpasta? etc?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')