het eindequote:Telekids was een populair kinderprogramma op de Nederlandse familietelevisiezender RTL 4. De eerste uitzending was op 2 oktober 1989 om 18.25 uur, na het eerste zes uur nieuws. In het begin presenteerde alleen Irene Moors het programma en werd het iedere dag uitgezonden. Om er nog wat meer kracht onder te zetten kwam Carlo Boszhard in 1993 erbij, waarna het programma een grote populariteit kende. Telekids werd vanaf dat moment iedere zaterdagochtend live uitgezonden tussen 7 en 12 uur. Later werden alle tekenfilms naar het begin geschoven waardoor het studioprogramma om 9 uur begon. In de begintijd werd Telekids ook soms gepresenteerd door Manon Thomas en Caroline Tensen. Ook werd Telekids in de beginjaren gepresenteerd door Marc Postelmans, Marcel de Nijs en Bart Bosch. Deze presentatoren vielen in, wanneer Irene op vakantie ging. Deze heren verdwenen echter snel. Anniko van Santen presenteerde Telekids vanaf 1992. Zij nam de doordeweekse uitzendingen over van Irene. Nadat de doordeweekse uitzendingen waren geschrapt, presenteerde Anniko de, van Telekids afgeleide, programma's de Cartoon Express (1993-1999) en Teleteens.
ja, en dan ga ik me toch springen die ene keer in het jaar dat ik naar zo'n foute tent gaquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:56 schreef Bowlingbal het volgende:
Je weet dat je in een foute tent bent als ze dit liedje draaien op het eind
Nee, dat is bijna nooit een succes. Gewoon zo houden, jammer als je het gemist hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:00 schreef gateway het volgende:
jammer dat het is afgelopen..... Herhalen van telekids kan niet denk ik, heb je allemaal oude artiesten in het programma.... daar snappen de kleinen van nu niks van....
Maar Weer telekids met Carlo en Irene : Ik zeg: DOEN!
Ik weet het niet, vind ze nu namelijk totaal niet grappig meer bij life&cookin'quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:00 schreef gateway het volgende:
jammer dat het is afgelopen..... Herhalen van telekids kan niet denk ik, heb je allemaal oude artiesten in het programma.... daar snappen de kleinen van nu niks van....
NEE!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:00 schreef gateway het volgende:
Ja, 10 jaar lang een decennium geledenquote:
Maar even begonnen aan die marathonuitzending. Die uitzending smaakte naar meer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:01 schreef Qunix het volgende:
Hier meer!!!!!!
http://www.youtube.com/user/carloireneonline#grid/uploads
Meteen erna? Volgens mij pas in de loop van de komende weken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef thefreakje het volgende:
vanaf 18:0 staat de aflevering op rtlgemist.nl
Volgens mij was het de bedoeling dat de 4 telekidsfilms meteen erna werden uitgezonden, weet iemand op welke zender?
Nee.....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef thefreakje het volgende:
vanaf 18:0 staat de aflevering op rtlgemist.nl
Volgens mij was het de bedoeling dat de 4 telekidsfilms meteen erna werden uitgezonden, weet iemand op welke zender?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:10 schreef Kwaliteit het volgende:
YES VANDAAG!
niet alleen telekids deze maand.
ook zowat alle films!
hier de programmering:
Uitzending: RTL 4,
- ’20 Jaar Telekids’, zaterdag 3 oktober, tussen 16.30 en 18.00 uur.
- ‘Het Geheim Van De Zonnesteen’, op 18 oktober (7.45 uur) en 24 oktober (12.35 uur).
- ‘De Parel Van De Woestijn’, op 24 oktober (14.00 uur).
- ‘De Vloek Van Griebelstein’, op 25 oktober (8.00 uur) en 31 oktober (13.10 uur).
- ‘Het Monster Van Toth’, op 31 oktober (14.20 uur) en 1 november (7.30 uur).
ik ga overigens alles opnemen en proberen online te gooien.
Dikedrukte kan ook een uur eerder beginnen, nogal onduidelijk!
ik ga ervanuit dat deze half5 start! volgens RTL4 TEXT
Op hun website wel, staan toch wel wat leuke filmpjes. Ook hebben ze het een en ander op Youtube gezet. Is gewoon erg weinig plek in de normale programering.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:06 schreef Qunix het volgende:
Btw... RTL doet ook niet veel met zijn 20 jaar jubileum....
Ze hebben het verdeeld over de maand: Rad van Fortuin, Hou van Holland, Telekids en gister TV Kantine en er komen ook nog terugblikprogramma's geloof ik. Meer hoeft toch ook niet? 25 is een veel beter jubileum om te vieren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:06 schreef Qunix het volgende:
Btw... RTL doet ook niet veel met zijn 20 jaar jubileum....
Rad van fortuin?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:08 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Ze hebben het verdeeld over de maand: Rad van Fortuin, Hou van Holland, Telekids en gister TV Kantine en er komen ook nog terugblikprogramma's geloof ik. Meer hoeft toch ook niet? 25 is een veel beter jubileum om te vieren.
M'n DVDspeler doet nogal raar met branden, kan dus iets uitlopen..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:01 schreef StefanKollaart het volgende:
Ik heb het opgenomen, vanavond pleur ik
het op nieuwsgroepen en morgen op youtube
11 oktober, met Carlo Boszhard. En als het een succes wordt, gaan ze een serie maken.quote:
Flikker toch op man, Telekids is het beste kinderprogramma ooit gemaakt, de meeste hier zijn ermee opgegroeid!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:18 schreef TC03 het volgende:
Triest zeg, al die volwassen mensen hier die naar Telekids gaan zitten kijken.![]()
![]()
scheer je weg uit dit topic danquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:18 schreef TC03 het volgende:
Triest zeg, al die volwassen mensen hier die naar Telekids gaan zitten kijken.![]()
![]()
Ja, toen ze 5 waren. Nu ben je 20 of ouder.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:20 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
Flikker toch op man, Telekids is het beste kinderprogramma ooit gemaakt, de meeste hier zijn ermee opgegroeid!
sluit zich bij jou aanquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:20 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
Flikker toch op man, Telekids is het beste kinderprogramma ooit gemaakt, de meeste hier zijn ermee opgegroeid!
Voor ons is dat het beste ooit maar of het het beste ooit is..............quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:20 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
idd,quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:24 schreef Paul het volgende:
[..]
Voor ons is dat het beste ooit maar of het het beste ooit is..............
Ik heb even voor je ge-googled:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:25 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
idd,
ouders van ons blikken terug op pipo de clown en dingen van toen. Kinderen van nu zullen terugblikken op ....... ???
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, toen ze 5 waren. Nu ben je 20 of ouder.
hehe, allemaal onbekendquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:32 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
Ik heb even voor je ge-googled:
- Hannah Montana
- Dinosaur King
- Yin Yang Yo
- Bzt-show
Ja laatmaar :S
klopt jah,quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:34 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Jaa dus?![]()
Telekids was vroeger HET zaterdagochtendprogramma. Ik zat elke zaterdagochtend '' voor dat ik moest voetballen '' om 09:00 voor de buis.
Ik ben nu 22 maar ik vond het zeer vermakelijk om het weer terug te zien. Wel kort, iets langer dan anderhalf uur. Had liever gewoon een marathon gezien van 6 uur. Van 12:00 tot 18:00 onder het motto: Het allerbeste van Telekids
Maar hoe dan ook. Ik heb genoten
Ok!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:09 schreef nomar83 het volgende:
[..]
11 oktober, met Carlo Boszhard. En als het een succes wordt, gaan ze een serie maken.
Ik ben laatst in Beeld & Geluid geweest, je wilt niet weten hoeveel mensen boven de 20 graag herinneringen ophalen in de kindertelevisie-hoek. Retro en nostalgie is altijd in geweest, mensen vinden het heerlijk om mooie zaken uit de jeugd terug te zien, dus deze opmerking slaat gewoon nergens op.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:18 schreef TC03 het volgende:
![]()
Ik vroeg het niet eens, gewoon heel stilletjes de trap af...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:36 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
klopt jah,
ik stond smorgens om 6:55 op, vader en moeder wakker maken: mam, pap mag de tv aan
en dan zat ik smorgens al tv te kijken tot 12
ik kon niet bij de knopquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:53 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Ik vroeg het niet eens, gewoon heel stilletjes de trap af...en dan al om 6 uur 's nachts kijken naar het programma-overzicht van RTL4 en de tekenfilmpjes voor de eigenlijke uitzending. *snik* Mooie tijden.
ik ook, als je gaat kijken stiekem veel mensen die zeggen: ik heb gekekenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:55 schreef StefanKollaart het volgende:
Ben heel benieuwd naar de kijkcijfers.
Btw: ik ben een nzb-tje van deze uitzending aan het voorbereiden, om op de hoogte te blijven, kijk ff naar spot 1085208 op FTD. Je kan dit heel makkelijk doen door 1085208 in het zoekbalkje van FTD te typen.
Hoezo? Lekkere jeugdsentiment.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:18 schreef TC03 het volgende:
![]()
Ik ging altijd in m'n ouders bed liggen en dan gingen we op een mini-tv'tje telekids kijkenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hahah volgens mij heeft echt iedereen die dekbedherinneringen!
Je blijft er voor op?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:19 schreef StefanKollaart het volgende:
De kijkcijfers komen vannacht rond 04.00 beschikbaar!
Nee, ik meld t alleen evenquote:
Half 8, maar verwacht niet meer dan 200.000 kijkers hoor en dat is voor midden op de zaterdagmiddag al gigantisch hoog/quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:19 schreef StefanKollaart het volgende:
De kijkcijfers komen vannacht rond 04.00 beschikbaar!
245.000 dus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:21 schreef Remzz het volgende:
[..]
Half 8, maar verwacht niet meer dan 200.000 kijkers hoor en dat is voor midden op de zaterdagmiddag al gigantisch hoog/
Het valt mij echt gigantisch tegenquote:
Was jij degene die op 2 miljoen gokte? Op zaterdagmiddag kijken er gewoon niet zoveel mensen tv.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:35 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
Het valt mij echt gigantisch tegen
Tis twee keer zoveel dan vorige week op dat zelfde tijdstip. Plus dat er weinig promotie was. Ik vind het nette cijfers.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:35 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
Het valt mij echt gigantisch tegen
Promotie liet inderdaad te wensen over, wist er alleen van omdat ik het hier las.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:10 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Tis twee keer zoveel dan vorige week op dat zelfde tijdstip. Plus dat er weinig promotie was. Ik vind het nette cijfers.
De naam alleen al: de tuinruimers.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:53 schreef Adelante het volgende:
Ik vind het tegenvallen, op hetzelfde tijdstip kijken er wel 500.000 mensen naar tuinruimers op SBS6
beetje Bassie en Adriaan niveauquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:40 schreef Adelante het volgende:
Die films die ze hebben gemaakt, zijn het toch net niet
'20 Jaar Telekids', zaterdag 3 oktober om 15.30 uur.quote:
Dat was Parel van de Woestijn. De titel zegt het al.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Geweldige weer die film.
Ik weet trouwens niet meer welke film het was maar vroeger begon ik altijd spontaan te huilen als Carlo in een van de films helemaal alleen en verlaten is in een woestijn en een liedje zingt over zijn liefde voor Irene.
Kippenvel momentje elke keer als ik het weer zag.
Idd, vet saai :squote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:02 schreef PiraatPiet het volgende:
wel handig om je horoscoop te horen![]()
quote:Avonturenfilm Carlo Boszhard & Irene Moors gaan in Frankrijk op het huis van tante Hortensia passen en krijgen daar te maken met de vloek van Griebelstein.
http://www.rtl.nl/compone(...)0_Jaar_RTL_s1_a1.xmlquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:05 schreef maok het volgende:
Is die aflevering van 3 oktober nog ergens te zien? Ik heb het gemist en volgens mij staat het ook niet meer op RTL-gemist. Of kijk ik niet goed?
Ah, bedanktquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:17 schreef PiraatPiet het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)0_Jaar_RTL_s1_a1.xml
alstu..
Ik heb hem opgenomenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:05 schreef Adelante het volgende:
Nu op RTL4: Carlo & Irene en de vloek van Griebelstein
[..]
Nou, nu is het wachten op een doorstart natuurlijk, RTL kennende een slap aftreksel.quote:Telekids populairste RTL-programma ooit
HILVERSUM - Telekids is het populairste programma ooit uit de twintigjarige geschiedenis van RTL. Dit is vrijdagavond bekengemaakt in RTL Boulevard.
Televisiekijkers konden de afgelopen maand via internet stemmen op hun favoriete RTL-programma. In totaal zijn 58.000 stemmen uitgebracht.
Het winnende kinderprogramma van Irene Moors en later Carlo Boszhard werd uitgezonden tussen 1989 en 1999. Moors, die donderdagavond ook al een Beau Monde Award had gewonnen en naar eigen zeggen altijd naast televisieprijzen grijpt, reageerde vrijdag verrast.
''Het is zo mooi dat mensen nog steeds met zoveel liefde over Telekids praten. We zijn op het hoogtepunt gestopt'', aldus Moors.
Gooische Vrouwen
De tweede plaats van de lijst van populairste RTL-programma's staat de onlangs gestopte en met een Gouden Televizier-Ring bekroonde dramaserie Gooische Vrouwen. Op drie staat de soap Goede Tijden Slechte Tijden. De TV Kantine, eveneens van Moors en Boszhard, eindigde op de vierde plaats, net voor de comedyserie Vrienden voor het leven uit de jaren negentig.
De top 10 bestaat verder uit Baantjer, De Sterrenplaybackshow, All You Need Is Love en De André Van Duin Show. Op nummer tien staat RTL Boulevard.
Ron's Honeymoonquiz, RTL Nieuws, Big Brother, X Factor en Het Rad Van Fortuin haalden de top 10 allemaal net niet.
Die film is trouwens echt heel flut en kut gemaakt trouwens.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:05 schreef Adelante het volgende:
Nu op RTL4: Carlo & Irene en de vloek van Griebelstein
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |