abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:24:55 #151
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73367678
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:38 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

En dat ligt aan het feit dat joden het slecht hebben in Iran of aan het feit dat er maar 10 miljoen joden wereldwijd zijn en het dus normaal is dat er weinig joden in Iran te vinden zijn.
Daar ging het niet om. Ik specificeerde slechts de classificatie 'grootste gemeenschap joden in het Midden Oosten buiten Israël' van de betreffende poster in absolute en relatieve verhoudingen. Voor een beter begrip van over welke aantallen we het dan hebben en los van hoeveel joden er sowieso rondlopen op de wereld.

Daarnaast relativeerde ik de insteek dat de joden gewoon volwaardig mee mogen doen in Iran.

Deze twee zaken hangen niet noodzakelijkerwijs samen.
Stop the world, I want to get out.
pi_73367716
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:21 schreef Lkw het volgende:

[..]

Zeker wel. Want het ging erover dat voor moslims achtergrond niet zou uitmaken, er werd niet aan toegevoegd dat het slechts ging over stromingen binnen de islam.

En er bestaat zeker wel zoiets als een Koerdische achtergrond, waarop de Koerden door andere moslims in Irak worden onderscheiden of zelfs afgerekend.
De Koerden worden afgerekend op hun nationale aspiraties en niet omdat ze slechte moslims zijn dus die strijd heeft niets met de islam of moslims te maken maar is eerder een clash tussen meerdere nationalistische kampen.
pi_73367790
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:24 schreef Lkw het volgende:

[..]

Daar ging het niet om. Ik specificeerde slechts de classificatie 'grootste gemeenschap joden in het Midden Oosten buiten Israël' van de betreffende poster in absolute en relatieve verhoudingen. Voor een beter begrip van waar we het nu eigenlijk over hebben.
Waar we het nu eigenlijk over hebben is dat de joden het in Iran best goed hebben vergeleken met andere landen in het MO.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:33:17 #154
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73368119
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:25 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

De Koerden worden afgerekend op hun nationale aspiraties en niet omdat ze slechte moslims zijn dus die strijd heeft niets met de islam of moslims te maken maar is eerder een clash tussen meerdere nationalistische kampen.
Inderdaad, ik stel dus ook nergens dat de Koerdische kwestie iets te maken heeft met religieuze meningsverschilen. Ik stel alleen dat de opvatting 'we zijn allemaal moslims, achtergrond maakt niet uit' niet opgaat.

Moslims maken net als ieder ander verschil tussen religieuze of etnische achtergrond, iets wat de betreffende poster volgens mij niet begreep.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:36:35 #155
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73368305
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:27 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

Waar we het nu eigenlijk over hebben is dat de joden het in Iran best goed hebben vergeleken met andere landen in het MO.
Volgens mij hebben we het daar niet persé over, maar goed. De eerder genoemde Cook vergeleek hun positie met de Palestijnen binnen de grenzen van Israël. Voor zover ik kan inschatten klopt dat redelijk, maar ik zou niet willen stellen dat beide groepen het 'best goed hebben'. Zolang ze niet als volwaardige burgers worden behandeld in ieder geval niet.
pi_73368407
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:33 schreef Lkw het volgende:

[..]

Moslims maken net als ieder ander verschil tussen religieuze of etnische achtergrond
Nee dat doen ze dus niet. De "moslims" die dat doen zijn dus allereerst nationalisten en dan pas een moslim terwijl dat niet strookt met de islam. Islam en nationalisme gaan niet samen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:40:21 #157
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73368503
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:38 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

Nee dat doen ze dus niet. De "moslims" die dat doen zijn dus allereerst nationalisten en dan pas een moslim terwijl dat niet strookt met de islam. Islam en nationalisme gaan niet samen.
Blijkbaar wel in Irak. Jij kunt hen uitsluiten als echte moslims omdat ze niet handelen naar wat jij voor moslims in petto hebt, maar de realiteit is dat ze het wel doen.
pi_73368568
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:36 schreef Lkw het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we het daar niet persé over, maar goed. De eerder genoemde Cook vergeleek hun positie met de Palestijnen binnen de grenzen van Israël. Voor zover ik kan inschatten klopt dat redelijk, maar ik zou niet willen stellen dat beide groepen het 'best goed hebben'. Zolang ze niet als volwaardige burgers worden behandeld in ieder geval niet.
Ik zei dat de joden beter in Iran worden behandeld dan elders in het MO.
En geloof het of niet, maar de joden in Iran hebben meer rechten dan de islamitische vluchtelingen in Iran (denk aan de Afghaanse of Iraakse vluchtelingen die niet naar de uni mogen gaan)
pi_73368801
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:40 schreef Lkw het volgende:

[..]

Blijkbaar wel in Irak. Jij kunt hen uitsluiten als echte moslims omdat ze niet handelen naar wat jij voor moslims in petto hebt, maar de realiteit is dat ze het wel doen.
Ook niet in Irak. Het zijn twee verschillende conflicten... 1 is sjiieten vs soennieten en het tweede conflict is tussen Koerdische nationalisten en Arabische en andere Iraakse nationalisten.

Zo heeft de moslimbroederschap ook 3% van de zetels in het parlement van Iraaks Koerdistan in hun handen. Het ultieme bewijs dat de vijandigheden tussen sommige Koerden en Arabieren geen islamitisch geinspireerd conflict is.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:46:55 #160
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73368907
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:41 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

Ik zei dat de joden beter in Iran worden behandeld dan elders in het MO.
En geloof het of niet, maar de joden in Iran hebben meer rechten dan de islamitische vluchtelingen in Iran (denk aan de Afghaanse of Iraakse vluchtelingen die niet naar de uni mogen gaan)
Ik weet wat je zei. Maar ik zie er geen bewijzen voor, wat niet persé inhoudt dat het niet klopt. Maar ook niet dat het wel klopt.

Wat ik wel weet is welke vergelijking een door mij gewaardeerde schrijver als Cook maakt over de kwestie, dus plaats ik het in dat verband. Wat in zou houden dat ook Palestijnen in Israël 'best goed' worden behandeld..

Wat ik van die classificatie vind, heb ik al gezegd.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:51:24 #161
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73369203
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:45 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

Ook niet in Irak. Het zijn twee verschillende conflicten... 1 is sjiieten vs soennieten en het tweede conflict is tussen Koerdische nationalisten en Arabische en andere Iraakse nationalisten.

Zo heeft de moslimbroederschap ook 3% van de zetels in het parlement van Iraaks Koerdistan in hun handen. Het ultieme bewijs dat de vijandigheden tussen sommige Koerden en Arabieren geen islamitisch geinspireerd conflict is.
Nogmaals, ik zeg toch ook niet dat het een islamitisch geïnspireerd conflict is. Ik zeg dat moslims net als ieder ander wel degelijk onderscheid maken op basis van de achtergrond van mensen. Hun geloof inspireert ze daar niet noodzakelijkerwijs toe, maar houdt ze er ook niet vanaf.

Dat is een open deur en volkomen legitiem, dus ik snap niet zo goed wat je probleem ermee is.
pi_73369729
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:46 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik weet wat je zei. Maar ik zie er geen bewijzen voor, wat niet persé inhoudt dat het niet klopt. Maar ook niet dat het wel klopt.

Wat ik wel weet is welke vergelijking een door mij gewaardeerde schrijver als Cook maakt over de kwestie, dus plaats ik het in dat verband. Wat in zou houden dat ook Palestijnen in Israël 'best goed' worden behandeld..

Wat ik van die classificatie vind, heb ik al gezegd.
Kan best dat de Palestijnen in Israël beter worden behandeld dan elders in het MO net zoals de joden in Iran dus. Denk aan hoe de Palestijnen in Libanon of Jordanië zijn/worden behandeld. Dat wil niet zeggen dat de Palestijnen in Israël het goed hebben, maar iig wel beter dan elders in het MO net zoals de joden in Iran.
pi_73369953
Al was hij aboriginal, in Islam speelt je afkomst toch geen rol.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:01:44 #164
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73369985
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:58 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

Kan best dat de Palestijnen in Israël beter worden behandeld dan elders in het MO net zoals de joden in Iran dus. Denk aan hoe de Palestijnen in Libanon of Jordanië zijn/worden behandeld. Dat wil niet zeggen dat de Palestijnen in Israël het goed hebben, maar iig wel beter dan elders in het MO net zoals de joden in Iran.
Ik weet niet goed genoeg hoe joden in de afzonderlijke landen in het Midden Oosten worden behandeld om het met je oneens of eens te kunnen zijn. Ik weet alleen dat ze specifiek in Sana (Jemen) erg slecht zijn behandeld, maar dat is alles en dus niet veel.

Ik weet niet eens of er bijvoorbeeld joden wonen in Saoedi-Arabië. Lijkt me niet al teveel, maar je weet maar nooit wat voor enclaves je daar nog vindt.
pi_73370010
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:51 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zeg toch ook niet dat het een islamitisch geïnspireerd conflict is. Ik zeg dat moslims net als ieder ander wel degelijk onderscheid maken op basis van de achtergrond van mensen. Hun geloof inspireert ze daar niet noodzakelijkerwijs toe, maar houdt ze er ook niet vanaf.

Dat is een open deur en volkomen legitiem, dus ik snap niet zo goed wat je probleem ermee is.
Het weerhoudt ons Moslims er zeker wel vanaf! Ga anders maar eens iets lezen over hz. Bilal Habesi!

Je bent echt niet ingelezen als je zulke uitspraken maakt.

edit:

"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imam Ahmad.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:03:58 #166
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73370136
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:01 schreef Burakius het volgende:
Al was hij aboriginal, in Islam speelt je afkomst toch geen rol.
En dat zegt een ultra-nationalistische Turk.
pi_73370198
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:51 schreef Lkw het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen open deur. De mensen die onderscheid maken zijn zoals ik al eerder zei, nationalisten en dan pas moslim en dat is onislamitisch en niet hoe een moslim zich behoort te gedragen. Zo was Atatürk ook een moslim, maar denk jij bij Atatürk aan "moslim/islam"?

Natuurlijk zijn er "moslims" die onderscheid maken, maar niet omdat de islam hen opdraagt om onderscheid te maken maar eerder omdat ze zelf bekrompen nationalisten zijn en toevallig moslim.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:05:09 #168
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73370203
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:02 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het weerhoudt ons Moslims er zeker wel vanaf! Ga anders maar eens iets lezen over hz. Bilal Habesi!

Je bent echt niet ingelezen als je zulke uitspraken maakt.
Ik zie de praktijk en die zegt genoeg. Waarbij nogmaals opgemerkt dat het heel menselijk is, waardoor ik alleen maar nog bevreemder ben dat verschillende moslims willen ontkennen wat ze met hun eigen ogen kunnen zien.
pi_73370240
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:03 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik ben anti-nationalistisch. Om het met een mooie vers af te sluiten van Sultan Suleyman:

The people think of wealth and power as the greatest fate,
But in this world a spell of health is the best state.
What men call sovereignty is a worldly strife and constant war;
Worship of God is the highest throne, the happiest of all estates

Ras boeit geen kloot . Het gaat om je daden.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:06:35 #170
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73370319
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen open deur. De mensen die onderscheid maken zijn zoals ik al eerder zei, nationalisten en dan pas moslim en dat is onislamitisch en niet hoe een moslim zich behoort te gedragen. Zo was Atatürk ook een moslim, maar denk jij bij Atatürk aan "moslim/islam"?

Natuurlijk zijn er "moslims" die onderscheid maken, maar niet omdat de islam hen opdraagt om onderscheid te maken maar eerder omdat ze zelf bekrompen nationalisten zijn en toevallig moslim.
Jemig, volgens mij zijn we het gewoon eens hoor. De islam inspireert ze er niet toe én houdt ze er niet vanaf. Misschien in theorie, maar niet in de praktijk. Iedereen die ogen heeft kan dat zien.
pi_73370326
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik zie de praktijk en die zegt genoeg. Waarbij nogmaals opgemerkt dat het heel menselijk is, waardoor ik alleen maar nog bevreemder ben dat verschillende moslims willen ontkennen wat ze met hun eigen ogen kunnen zien.
De praktijk hoeft niet de theorie te zijn. Daarmee is je uitspraak al verworpen. De Islam maakt geen onderscheid tussen rassen. Als iemand dit op straat wel doet dan doet hij iets wat indruist tegen de Islam.
pi_73370357
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:03 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Burakius een UNT noemen, so hé ken jij hem echt even totaal niet,

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2009 21:07:53 ]
pi_73370462
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:06 schreef Lkw het volgende:

[..]

Jemig, volgens mij zijn we het gewoon eens hoor. De islam inspireert ze er niet toe én houdt ze er niet vanaf. Misschien in theorie, maar niet in de praktijk. Iedereen die ogen heeft kan dat zien.
Die praktijk is vooral door toedoen van verwestering. Dus het zijn on-Islamitische invloeden. De Islam echter weerhoudt wél onderscheid op basis van ras etc. Nogmaals de praktijk is niet de theorie. Je kunt niet naar de praktijk kijken en zeggen , dit is de Islam.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:08:52 #174
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73370494
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ben anti-nationalistisch. Om het met een mooie vers af te sluiten van Sultan Suleyman:

The people think of wealth and power as the greatest fate,
But in this world a spell of health is the best state.
What men call sovereignty is a worldly strife and constant war;
Worship of God is the highest throne, the happiest of all estates

Ras boeit geen kloot . Het gaat om je daden.
Toch weerhoudt het je er niet van om ons telkens te herinneren aan de grote ''daden'' van het Turkse rijk.
pi_73370504
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dit is al de tweede keer dat hij het zegt. En vorige keer probeerde je het hem ook al uit te leggen. Hij is hardleers
pi_73370527
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:08 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Toch weerhoudt het je er niet van om ons telkens te herinneren aan de grote ''daden'' van het Turkse rijk.
Ottomaanse Rijk(moslims dus en niet Turken) . Pikant verschil
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:09:41 #177
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73370544
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:06 schreef Burakius het volgende:

[..]

De praktijk hoeft niet de theorie te zijn. Daarmee is je uitspraak al verworpen. De Islam maakt geen onderscheid tussen rassen. Als iemand dit op straat wel doet dan doet hij iets wat indruist tegen de Islam.
Hoezo is mijn uitspraak dan al verworpen? We leven altijd nog in de praktijk en niet in de theorie. In je eigen woorden nota bene: reken mensen af op hun daden, niet op wat ze zeggen of iets anders.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:10:54 #178
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73370625
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ken hem van de talloze discussies die ik met hem gevoerd heb. Ik ken hem ook van Wikipedia, waar hij stiekem neerzette dat Rumi van Turkse afkomst is. Hypocriet dat hij is.

Iemand die geen enkele waarde hecht aan afkomst, houdt zich naar mijn mening niet bezig met zulke acties.
pi_73370671
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

Hoezo is mijn uitspraak dan al verworpen? We leven altijd nog in de praktijk en niet in de theorie. In je igen woorden nota bene: reken mensen af op hun daden, niet op wat ze zeggen of iets anders.
Jij zegt Islam weerhoudt niet etc. Dan laat ik je de theorie zien en zeg dat het wel weerhoudt. Als jij dan in de praktijk een "Moslim" een daad ziet doen wat on-Islamitisch is, kun je het niet afschrijven aan de Islam. Wat je wel kunt zeggen is dat die Moslim zich waarschijnlijk niet heeft verdiept in zijn eigen geloof en een "cultuurmoslim" is. Hij is dus eigenlijk juist het product van het "Westen" (wat ik haat om te zeggen). Dus eigenlijk kan men dan via jouw theorie zeggen, dat het de "Joods-Christelijke-Atheistische" cultuur is die hem onderscheid laat maken op basis van ras.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:11:40 #180
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73370682
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ottomaanse Rijk(moslims dus en niet Turken) . Pikant verschil
Niet alleen het Ottomaanse rijk hoor.
pi_73370744
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik ken hem van de talloze discussies die ik met hem gevoerd heb. Ik ken hem ook van Wikipedia, waar hij stiekem neerzette dat Rumi van Turkse afkomst is. Hypocriet dat hij is.
Slechts omdat ik je op je plaats wou zetten met je ultra-Perzische wank uitspraken Daarom laat ik je van tijd tot tijd herinneren dat het Turken waren (de mensen die je denigreert) die meer dan 1000 jaar over de Perzen heeft geregeerd. Pure provocatie richting jou
pi_73370755
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Eenzijdige momentopnames wat voor jou een rechtvaardiging lijkt te zijn om voorbij te gaan aan inhoud dus?
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:13:06 #183
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73370781
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

Die praktijk is vooral door toedoen van verwestering. Dus het zijn on-Islamitische invloeden. De Islam echter weerhoudt wél onderscheid op basis van ras etc. Nogmaals de praktijk is niet de theorie. Je kunt niet naar de praktijk kijken en zeggen , dit is de Islam.
Kom op, is het nu opeens de schuld van het Westen? Dat is wel heel makkelijk hè.

Daarbij kijk ik wél naar de praktijk. Ik geloof best dat ergens in de koran staat dat je geen onderscheid mag maken op basis van afkomst of achtergrond, maar we leven niet in de koran, we leven in de wereld anno 2009. Ofwel de praktijk.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:14:11 #184
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73370842
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

Slechts omdat ik je op je plaats wou zetten met je ultra-Perzische wank uitspraken Daarom laat ik je van tijd tot tijd herinneren dat het Turken waren (de mensen die je denigreert) die meer dan 1000 jaar over de Perzen heeft geregeerd. Pure provocatie richting jou
Ik heb geen zin om herhaling te vallen. Lees eens boeken zou ik zeggen. Het waren toch echt de Turken die een beroep deden op de Perzische bureaucraten. Simpel omdat ze geen enkel idee hadden hoe te moeten regeren, het waren immers dan ook bloeddorstige hordes zonder enig kennis. Noem mij een invloedrijke Turkse wetenschapper? Ze hadden wellicht een groot rijk, maar nooit een beschaving.
pi_73370863
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:13 schreef Lkw het volgende:

[..]

Kom op, is het nu opeens de schuld van het Westen? Dat is wel heel makkelijk hè.

Daarbij kijk ik wél naar de praktijk. Ik geloof best dat ergens in de koran staat dat je geen onderscheid mag maken op basis van afkomst of achtergrond, maar we leven niet in de koran, we leven in de wereld anno 2009. Ofwel de praktijk.
Dus je zegt dat de Islam het niet werhoudt, terwijl diegene zich niet eens heeft ingelezen in de Islam. Dan is het niet de Islam wat hem niet weerhoudt, omdat diegene de Islam al niet kent.....

Dus dan klopt je theorie niet. Snap je ?

Je kunt niet zeggen dat het niet weerhoudt, terwijl diegene het niet eens heeft gelezen.
pi_73370912
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:14 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om herhaling te vallen. Lees eens boeken zou ik zeggen. Het waren toch echt de Turken die een beroep deden op de Perzische bureaucraten. Simpel omdat ze geen enkel idee hadden hoe te moeten regeren, het waren immers dan ook bloeddorstige hordes. Ze hadden wellicht een groot rijk, maar nooit een beschaving.
Hey, Perzische Moslims waren geweldig! Mij hoor je niet klagen over ze I love em
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:15:31 #187
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73370917
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eenzijdige momentopnames wat voor jou een rechtvaardiging lijkt te zijn om voorbij te gaan aan inhoud dus?
Welke inhoud? De beste man heeft geen enkel inhoud in zijn post.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:16:44 #188
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73370987
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hey, Perzische Moslims waren geweldig! Mij hoor je niet klagen over ze I love em
Zijn we het toch een keer eens met elkaar.
pi_73371064
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Welke inhoud? De beste man heeft geen enkel inhoud in zijn post.
Punt bevestigd, thnx.
Lees anders even terug, inhoudelijk, begrijpend lezen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:19:20 #190
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73371177
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Punt bevestigd, thnx.
Lees anders even terug, inhoudelijk, begrijpend lezen.
Triggershot, probeer nou maar niet zo wijs te doen. Pseudo-intellectueel die je bent. Lees eens goed wat ik zeg. Burakius is een hypocriet, niets meer en niets minder.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:19:37 #191
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73371198
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jij zegt Islam weerhoudt niet etc. Dan laat ik je de theorie zien en zeg dat het wel weerhoudt. Als jij dan in de praktijk een "Moslim" een daad ziet doen wat on-Islamitisch is, kun je het niet afschrijven aan de Islam. Wat je wel kunt zeggen is dat die Moslim zich waarschijnlijk niet heeft verdiept in zijn eigen geloof en een "cultuurmoslim" is. Hij is dus eigenlijk juist het product van het "Westen" (wat ik haat om te zeggen). Dus eigenlijk kan men dan via jouw theorie zeggen, dat het de "Joods-Christelijke-Atheistische" cultuur is die hem onderscheid laat maken op basis van ras.
Ofwel:
- De islam is onfeilbaar, want elk product van de islam die iets fout doet, is geen echte moslim
- Als moslims iets fout doen, ligt dat aan het Westen

Zoiets dus:
- Deze appelboom is onfeilbaar. Nou ja, hij brengt rotte appels voort, maar dat ligt nooit aan de boom maar altijd aan de appel. Maw: zelfs als de helft van de appels rot zou zijn, is er nog steeds niks mis met de boom.
- Als de boom rotte appels voortbrengt, ligt dat niet aan de boom waaraan hij groeit, maar aan een andere boom in de boomgaard.

Volgens mij moet jij maar geen fruitboer worden.
pi_73371331
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Triggershot, probeer nou maar niet zo wijs te doen. Pseudo-intellectueel die je bent. Lees eens goed wat ik zeg. Burakius is een hypocriet, niets meer en niets minder.
Dat ik een decadent debiel ben is geen geheim hoor, allang al bekend, FOK! wide zelfs. Mijn next aim is dit wereldwijd bekend te maken, maar ook nu gaat de discussie niet over personen, maar over inhoud.

Burakius zei dat er in de islam afkomst geen rol speelt en daar ga je gewoon compleet aan voorbij door hem enkel uit te maken voor UNT, wanneer je op inhoud zou reageren had je wel wat over de islam en zijn interpretatie gesproken, niet zijn persoon.
pi_73371524
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:14 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om herhaling te vallen. Lees eens boeken zou ik zeggen. Het waren toch echt de Turken die een beroep deden op de Perzische bureaucraten. Simpel omdat ze geen enkel idee hadden hoe te moeten regeren, het waren immers dan ook bloeddorstige hordes zonder enig kennis. Noem mij een invloedrijke Turkse wetenschapper? Ze hadden wellicht een groot rijk, maar nooit een beschaving.
Dat zou ik niet stellen na een dagje Istanbul in ieder geval.
pi_73371645
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:19 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ofwel:
- De islam is onfeilbaar, want elk product van de islam die iets fout doet, is geen echte moslim
- Als moslims iets fout doen, ligt dat aan het Westen

Zoiets dus:
- Deze appelboom is onfeilbaar. Nou ja, hij brengt rotte appels voort, maar dat ligt nooit aan de boom maar altijd aan de appel. Maw: zelfs als de helft van de appels rot zou zijn, is er nog steeds niks mis met de boom.
- Als de boom rotte appels voortbrengt, ligt dat niet aan de boom waaraan hij groeit, maar aan een andere boom in de boomgaard.

Volgens mij moet jij maar geen fruitboer worden.
De mens is zwak, als je een fout maakt, ben je niet meteen niet-moslim.

Appelboom is een mooi voorbeeld voor in een andere situatie, maar het klopt hier niet. Als de boom niet gezond is, zullen de appels rot zijn. Appels kiezen niet zelf, mensen wel.
Ik ben een pure Turk.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:27:49 #195
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73371785
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat ik een decadent debiel ben is geen geheim hoor, allang al bekend, FOK! wide zelfs. Mijn next aim is dit wereldwijd bekend te maken, maar ook nu gaat de discussie niet over personen, maar over inhoud.

Burakius zei dat er in de islam afkomst geen rol speelt en daar ga je gewoon compleet aan voorbij door hem enkel uit te maken voor UNT, wanneer je op inhoud zou reageren had je wel wat over de islam en zijn interpretatie gesproken, niet zijn persoon.
Je begrijpt mij volgens mij niet. Wellicht dat er in de Islam afkomst geen rol speelt. Dat laat ik even buiten beschouwing. Waar het mij omgaat is het feit dat een zelfbenoemde moslim als Burakius is met dergelijke uitspraken op de proppen komt, terwijl hij diegene is die er niet vies van is om bij veel discussies afkomst er bij te betrekken. Dat noem ik hypocriet. Overigens wil ik opmerken dat afkomst wellicht geen rol speelt in de islam, maar wel degelijk bij moslims. Je kan dus stellen dat hypocritisme geen onbekend geval is onder de moslims.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:29:09 #196
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73371872
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:25 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

De mens is zwak, als je een fout maakt, ben je niet meteen niet-moslim.

Appelboom is een mooi voorbeeld voor in een andere situatie, maar het klopt hier niet. Als de boom niet gezond is, zullen de appels rot zijn. Appels kiezen niet zelf, mensen wel.
Natuurlijk gaat het beeld mank. Ik wil er ook niet mee zeggen dat de islam in de kern rot is. Maar het geeft wel mooi weer hoe sommige moslims weigeren ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen. Sterker nog, als er iets fout gaat, is het per definitie andermans schuld en in geen geval de schuld van de moslim zelf. Dat steekt me en is niet terecht.

Van fouten kun je juist leren. Van fouten of zwakheden stelselmatig ontkennen of uit automatisme toeschrijven aan een ander, leer je niks.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:29:36 #197
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73371899
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat zou ik niet stellen na een dagje Istanbul in ieder geval.
De stad die grotendeels gesticht is door de Grieken en Romeinen? Het is gewoon algemeen bekend dat de Turken nooit een beschaving hebben gehad en zij op wetenschappelijk gebied ook nooit invloedrijk zijn geweest. Overigens moet ik erbij zeggen dat het wel grote vechters waren.
pi_73372004
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:29 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De stad die grotendeels gesticht is door de Grieken en Romeinen? Het is gewoon algemeen bekend dat de Turken nooit een beschaving hebben gehad en zij op wetenschappelijk gebied ook nooit invloedrijk zijn geweest.
Ik heb het over de Ottomaanse gebouwen en kunstwerken. Ben je er ooit geweest?

Er is inderdaad ook veel te zien op Klassieke Oudheid gebied. Mooie stad.

Verder grote onzin natuurlijk, de rest van je post. Het is maar wat je beschouwt onder beschaving en naar welke periode je kijkt en met welke bril.
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 21:31:48 #199
249559 crew  Lavenderr
pi_73372083
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:29 schreef Lkw het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het beeld mank. Ik wil er ook niet mee zeggen dat de islam in de kern rot is. Maar het geeft wel mooi weer hoe sommige moslims weigeren ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen. Sterker nog, als er iets fout gaat, is het per definitie andermans schuld en in geen geval de schuld van de moslim zelf. Dat steekt me en is niet terecht.

Van fouten kun je juist leren. Van fouten of zwakheden stelselmatig ontkennen of uit automatisme toeschrijven aan een ander, leer je niks.
Ik heb ook moeite met die uitspraak dat als moslims iets fout doen het de schuld van het westen is. Eigen verantwoording is er blijkbaar niet.
pi_73372127
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:27 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je begrijpt mij volgens mij niet. Wellicht dat er in de Islam afkomst geen rol speelt. Dat laat ik even buiten beschouwing. Waar het mij omgaat is het feit dat een zelfbenoemde moslim als Burakius is met dergelijke uitspraken op de proppen komt, terwijl hij diegene is die er niet vies van is om bij veel discussies afkomst er bij te betrekken. Dat noem ik hypocriet. Overigens wil ik opmerken dat afkomst wellicht geen rol speelt in de islam, maar wel degelijk bij moslims. Je kan dus stellen dat hypocritisme geen onbekend geval is onder de moslims.
Dus omdat hij stelt dat geval X niet focust op afkomst moet jij er reageren door zijn persoon bij te betrekken? Beetje een vaag manier van daadwerkelijk iet willen toevoegen aan een discussie, tenzij natuurlijk je doel enkel en alleen was om met ad hominems te strooien en offtopic kracht bij wou geven. Daarnaast vind ik het een beetje een vrij opvallend standpunt waarmee je je betoog afsluit. Volgens mij is er geen enkel volk, land, systeem geloof of wat soort collectief aanhang dan ook wat je niet kunt betichten van hypocrisie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')