Als ik eerlijk moet zijn ben ik een voorstander van het niet-aannemen van wat er op internet gezegd wordt, vooral de manier waarop dit dikwijls gebeurt is nogal krom. Zo wordt er gezegd dat je 'voor jezelf moet denken', maar dan gaan ze wel even haarfijn uitleggen als theologen waarom je niet / wel zou moeten geloven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:33 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ah okee, sorry. Ik ben blijkbaar zo gepokt en gemazeld door moslims die een voor hen welgevallige draai aan de werkelijkheid geven, dat ik misschien wat té achterdochtig word
Maar ik moet zeggen dat jij zonder dubbele agenda over dit soort zaken lijkt te communiceren, waarvoor dank.
TS heeft het over 'anti-zionistisch', niet over 'anti-joods'.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:42 schreef jogy het volgende:
Het grootste aantal Joden in het midden oosten buiten Israel wonen overigens in Iran en ze hebben representatie in de overheid voor zover ik weet. Ja, Iran is echt Anti Joods.
Daar denken de Koerden, Sjiieten en Soennieten in Irak anders over.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik vraag me af of iemand echt dacht hier iets mee te kunnen bereiken, of hem te kunnen beschadigen.
Volgens mij is in de islam iedere moslim een moslim, ongeacht zijn achtergrond.
Het grootste aantal Afrikanen buiten Afrika woonde jarenlang in de Verenigde Staten, maar ik geloof dat ze een weinig benijdenswaardige positie bekleedden. Om over het aantal Joden in Middeleeuws Europa nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:42 schreef jogy het volgende:
Het grootste aantal Joden in het midden oosten buiten Israel wonen overigens in Iran
Zolang ze zich verder gedeisd houden.quote:en ze hebben representatie in de overheid voor zover ik weet.
Mja, mij zegt dat niet veelquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:17 schreef Meh7 het volgende:
Niet echt relevant. Zou alleen maar in zijn voordeel zijn, dan wordt de stelling dat hij een antisemiet is alleen maar zwakker.
[ afbeelding ]
Kortom, geen antisemiet, maar een anti-zionist. Prima toch.
Heydrich had dus ook joods bloed, maar verachte zijn voorouders ook.quote:Wanneer Himmler in 1932 aan Heydrich terloops laat ontglippen dat ".. een smet in het bloed van twee generaties terug nauwelijks van belang was en dat deze in elk geval bij Heydrichs eigen kinderen geëlimineerd zou zijn", antwoordde Heydrich hem met flikkerende ogen: "Ik ben van plan zelf deze afkomst te elimineren. Niemand heeft grotere verachting voor de Joden dan ik."
Als je klikt op de link in de OP vind ik 'louter geruchten' al te zeer voorbijgaan aan het verhaal dat je daar leest. Er is wel sprake van invulling, maar niet op basis van helemaal niets.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:16 schreef TitusPullo het volgende:
Dat waren toch louter geruchten?
Ik doelde op de vermeende Joodse afkomst van Heydrich waarover paddy sprak, pardon.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:36 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als je klikt op de link in de OP vind ik 'louter geruchten' al te zeer voorbijgaan aan het verhaal dat je daar leest. Er is wel sprake van invulling, maar niet op basis van helemaal niets.
Ah okeequote:Op zondag 4 oktober 2009 12:39 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik doelde op de vermeende Joodse afkomst van Heydrich waarover paddy sprak, pardon.
Volgens Ayatolla Khomeini dient een ongelovige vrouw die sterft als zij zwanger is van een moslim met de rug naar Mekka begraven te worden zodat het ongeboren kind met de blik naar Mekka begraven wordt. Het kind wordt dan als moslim beschouwd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met open-minded bedoelde ik natuurlijk meer van dat het kind geen voorkeur heeft op het moment vanuit de theologie met wat hij moet worden of wil worden, maar dat het vooral afhankelijk is van de ouders.
Exact. En dat geldt voor elke religie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En ik heb het idee dat de context van vrijheid van keuze wat ondergeschikt is aan de grootsheid van de Islam op dit moment.
Ze mogen als jood geen overheidsfuncties bekleden toch? Waar lees jij dat dit nu wel kan?quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:42 schreef jogy het volgende:
Het grootste aantal Joden in het midden oosten buiten Israel wonen overigens in Iran en ze hebben representatie in de overheid voor zover ik weet. Ja, Iran is echt Anti Joods.
Oh, ik geloof graag dat hij Anti Zionistisch is, een groot aantal Joden zijn ook Anti Zionistisch, kijk maar naar Dit google linkje en dat zegt Ahmedinejad ook, hij is tegen Zionisme niet tegen de Joodse cultuur an sich.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:07 schreef Lkw het volgende:
[..]
TS heeft het over 'anti-zionistisch', niet over 'anti-joods'.
Het zal heus geen paradijs van vrijheid zijn maar relatief aan de rest van het Midden oosten Exclusief Israel doet Iran het heel netjes. Als Israel daadwerkelijk de grote vijanden van het Jodendom wil bestrijden kan het zijn pijlen beter ergens anders op richten, de landen die op dit moment nog een geweldadige houding hebben tegen de inheemse Joodse bevolking (als er buiten Iran en Israel ergens nog een gemeenschap in het midden oosten is dus)quote:Er wonen zo'n 25.000 joden in Iran, vergelijkbaar met het inwonersaantal van een dorp als Nijverdal. In heel Iran wonen zo'n 70 miljoen mensen, dus het percentage joden is zo'n 0.035 procent, ofwel 0,35 promille, ofwel minder dan het percentage alcohol dat je in je bloed mag hebben om de weg op te mogen.
Het klopt verder dat ze afvaardiging hebben in het parlement, maar ze mogen geen vooraanstaande posten innemen binnen het leger of het openbare leven.
Jonathan Cook vergelijkt hun positie met die van de Palestijnen die binnen de grenzen van Israël wonen.
Dat er een Joodse staat zou onstaan was ook voor de oorlog al duidelijk. Er waren verschillende delingsplannen, en de Britten hadden zich in 1917 al uitgesproken voor een Joodse staat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Basis van het zionisme is de Joodse staat. Door te zeggen dat de Holocaust (waarvan Israel een bijna rechtstreeks uitvloeisel is) niet gebeurd is, geef je dus aan dat de staat Israel ten onrechte is gecreëerd, en schop je dus de bodem onder het zionisme vandaan.
Het gaat er niet om dat er joden zijn die Anti-Zionistisch zijn, want die zijn er natuurlijk, het gaat erom dat jij het opeens over 'anti-joods' hebt, terwijl de insteek van dit topic anders is. Vandaar mijn opmerking.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Oh, ik geloof graag dat hij Anti Zionistisch is, een groot aantal Joden zijn ook Anti Zionistisch, kijk maar naar Dit google linkje en dat zegt Ahmedinejad ook, hij is tegen Zionisme niet tegen de Joodse cultuur an sich.
Je deed in je eerste post voorkomen alsof er flinke aantallen joden in Iran wonen die geen strobreed in de weg wordt gelegd. Dat heb ik middels wat cijfers een - volgens mij meer terechte - plek gegeven in het geheel.quote:Het zal heus geen paradijs van vrijheid zijn maar relatief aan de rest van het Midden oosten Exclusief Israel doet Iran het heel netjes. Als Israel daadwerkelijk de grote vijanden van het Jodendom wil bestrijden kan het zijn pijlen beter ergens anders op richten, de landen die op dit moment nog een geweldadige houding hebben tegen de inheemse Joodse bevolking (als er buiten Iran en Israel ergens nog een gemeenschap in het midden oosten is dus)
Ahmadinejad is dus een Joodse moslim.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:36 schreef DikVoormekaar het volgende:
Eens een Jood altijd een Jood..
En dat is zeker niet denigrerend naar mede nederlanders vani Joodse afkomst bedoekd.
Die islamitische Adolf zal er zolang hij leeft er regelmatig mee worden geconfronteerd.
Sjiisme en soennisme zijn islamitische stromingen, maar ik heb nog nooit van de stroming koerdisme gehoord. Koerden zijn net zo goed sjiieten of soennieten dus je hoeft ze niet apart te vermelden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:39 schreef Lkw het volgende:
[..]
Daar denken de Koerden, Sjiieten en Soennieten in Irak anders over.
En dat ligt aan het feit dat joden het slecht hebben in Iran of aan het feit dat er maar 10 miljoen joden wereldwijd zijn en het dus normaal is dat er weinig joden in Iran te vinden zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:07 schreef Lkw het volgende:
[..]
Er wonen zo'n 25.000 joden in Iran, vergelijkbaar met het inwonersaantal van een dorp als Nijverdal. In heel Iran wonen zo'n 70 miljoen mensen, dus het percentage joden is zo'n 0.035 procent, ofwel 0,35 promille, ofwel minder dan het percentage alcohol dat je in je bloed mag hebben om de weg op te mogen.
Die video is inmiddels 3 jaar oud. Dan zou het nu 1941 moeten zijn volgens Netanyahu de warmonger zionist maar Iran gedraagt zich nog altijd voorbeeldig vergeleken met Israël.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ook voor sancties jegens iran.
De term beeldspraak is je vreemd?quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:39 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Die video is inmiddels 3 jaar oud. Dan zou het nu 1941 moeten zijn volgens Netanyahu de warmonger zionist maar Iran gedraagt zich nog altijd voorbeeldig vergeleken met Israël.
It's 2009 and Whiskey_Tango is Borat.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De term beeldspraak is je vreemd?
Zeker wel. Want het ging erover dat voor moslims achtergrond niet zou uitmaken, er werd niet aan toegevoegd dat het slechts ging over stromingen binnen de islam.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:37 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Sjiisme en soennisme zijn islamitische stromingen, maar ik heb nog nooit van de stroming koerdisme gehoord. Koerden zijn net zo goed sjiieten of soennieten dus je hoeft ze niet apart te vermelden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |