abonnement Unibet Coolblue
pi_73270323
Deel 38

De peuters:

18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna

En weer verder!!

Kers eindigde met:

Ben zo blij dat Devin 3x in de week naar de psz gaat, hij vindt het zo leuk!
Bijkomend voordeel: ik heb minder het idee dat we bepaalde dingen buitenshuis "moeten". Zoals vandaag bijvoorbeeld, hij ligt nu lekker relaxt TV te kijken nadat hij al vanaf 7 uur aan het spelen is geweest. Babybroertje vraagt nu veel aandacht en ik weet niet of we eraan toe komen om vandaag naar de speeltuin/kinderboerderij/winkel of wat dan ook te gaan. Maar het is minder erg, morgenochtend gaat hij namelijk weer lekker spelen met de "kinjes".


[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 11-10-2009 21:38:07 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73270386
Neuspeuters
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73270423


Kijk dan wat er in de klas staat van de basisschool waar Mikael straks heen gaat En t/m groep 3 hebben ze zoiets
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73271907
Ziet er goed uit!
pi_73272244
P&F

En wat een gaaf ding MeNicole.

Kersjes, kan het me wel voorstellen. Fijn dat Devin het naar zijn zin heeft op de psz..
pi_73272683
Wat gaaf om dat in je klas te hebben!

P&F, crea-meiden. Komt er ook geld uit dat gordijn, want dan wil ik ook zo'n gordijn...

Kersjes, kan me goed voorstellen dat je daar blij om bent, zeker met zo'n kleintje er nog bij.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:45:21 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73273191
KP doe mij zo;n gordijn

Hier net via via via nummer gekregen van de Reddingsklos, die zwemmen zaterdagmiddags in het zwembad vlakbij.
En een heel fijn gesprek gehad met die man.
Zijn dochtertje had dus ook die enorme angst die ik beschreef aan hem.
En ze zijn nu een jaar bezig en ze durft nu heel eventjes kopje onder met hulp en drijven.

Aanstaande zaterdag daar langs en dus met een andere medewerken van de vereninging verhaal uitleggen.
En dan na ze 4 wordt een plan opstellen, en dat wordt dus echt eerst maar eens zo kijken paar keer achter het raam, dan in de hal en zo langzaam aan een stapje verder.
Wel grappig andere zwemscholen zeiden allemaal niet aan beginnen nog.
En hij is juist nu langzaam aan op haar niveau beginnen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73273624
Wat goed en vooral fijn Evenstar. Óp die manier kennis maken met water en zwemmen lijkt me super voor angstige kinderen. Super!

Hoe zit het nu dan mt de psz. Want dacht dat je eerder schreef dat ze wel mocht of heb ik dat verkeerd gelezen?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:07:12 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73273814
Ze zouden overleggen, maar de groep is te gemengd, als in 2 jarigen bij bijna 4 jarigen.
Waren ze zelf ook bang dat dat meer problemen zou geven als die 3 maandjes wachten, noujah feitelijk 2 ig, want herfst vakantie, kerst etc er tussendoor.

ik dacht dat ik dat al wel gemeld had, vergeten dus
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73274087
Evenstar fijn dat ze nu zo in haar eigen tempo kan gaan wennen aan het zwemmen. Klinkt alsof alles in een mooi rustig tempo gaat zo!
pi_73274380
Fijn Evenstar!

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het preoperatieve spreekuur gebeld. Kim kan ipv 16 okt, as maandag 5 okt al naar de anesthesist! Is ze vast een stuk eerder aan de beurt! Het kan wel alleen maar op de donderdag, maar misschien dan wel al de 15e. De 8e is wel erg optimistisch.
Gisteravond en vannacht had ze erg veel last. Dus mag nu ook wel eens.
pi_73274463
Evenstar, wat fijn dat Arwen rustig mag leren zwemmen.

Ingrid: Goed dat je gebeld hebt. Soms moet je gewoon even die stout schoenen zoeken. Maar als ze echt last heeft, moet er gewoon iets gebeuren!
pi_73274611
Idd DF! Makkelijker voor mn kind op te komen dan voor mezelf.

En net belde Accare. 18 november intake. (voor iig de adhd test)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:01:22 #14
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73275477
Kijk eens aan Ingrid. Goed dat je gebeld hebt. En ook meteen vooruitgang geboekt voor je meisje!
18 november lijkt nog ver weg, maar ook dat is het zo. Dus ook daar dan meer duidelijkheid over. En misschien kom je er tegen die tijd achter dat ze zo vervelend was omdat ze zo'n pijn aan d'r tandjes had
pi_73276023
Ingrid, goed dat je gebeld hebt!
Wow, wat een gaaf ding MeNicole!
Evenstar, wat fijn!

Hier zijn we aan het aftellen hoor... Nog maar 17 nachtjes slapen. Heb ook met Amber de afspraak dat ze, als ze 4 is, geen fup meer krijgt. Ik herhaal het elke dag, ben heel benieuwd of het gaat werken. Gelukkig kan ik bij problemen terugvallen op de kinderpsych.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:21:48 #16
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73276059
@ Vicky, bij Fleur hebben we ook bij d'r vierde verjaardag afgeschaft. Ze heeft ze (ja het was er meer dan 1) in een zelf gemaakt doosje gestopt en die op de psz achtergelaten voor de nieuwe kindjes om ze te kunnen troosten.
pi_73276130
Ik heb Amber de keus gegeven. Ze mag 'm of opsturen (afgekeken van Sugar ), aan een ballon de lucht in laten gaan of in de prullenbak gooien. Ik dacht wel dat ze voor de ballon zou kiezen, maar nee hoor. Amber gooit d'r fup zelf in de prullenbak.. zegt ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:27:02 #18
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73276229
Goed dat ze de keuze krijgt. En er al naar toe aan het werken is. Het blijft een rot iets om af te leren, maar als ze er eenmaal vanaf zijn talen ze er eigenlijk ook niet meer naar. FLeur had wel d'r kleedje nog (schapenvel) die hoorde bij speen, maar zonder deed ie ook goed dienst. Heb bij Maud dan ook de hoop dat die de koppeling speen/schaap ook los kan laten als de tijd er voor is gekomen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:49:29 #19
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73277040
Chaca ik zie nu je onderschrift en niet alleen afrikanen hebben de tijd hoormompelt iets over getrouwd met een antiliaan (die inmiddels wel steeds stipt is) maar de rest van mijn schoonfam. uurtje eerder dan gepland mee afspreken doet wonderen.
pi_73277374
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:49 schreef Books het volgende:
Chaca ik zie nu je onderschrift en niet alleen afrikanen hebben de tijd hoormompelt iets over getrouwd met een antiliaan (die inmiddels wel steeds stipt is) maar de rest van mijn schoonfam. uurtje eerder dan gepland mee afspreken doet wonderen.
edit: lezen is ook een vak voor mij blijkt
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:10:32 #21
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73277732
Nou ben ik wel benieuwd wat je dan eerst neergezet had?!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:22:22 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73278112
meNicole, wat een leuk ding. bij de BSO van Willem & Cato hebben ze ook zoiets in een van de lokalen. erg leuk!
in de haak.
pi_73278159
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:10 schreef Books het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat je dan eerst neergezet had?!
ik dacht even dat je de Antillen onder Afrika schaarde omdat ik het woordje niet gemist had
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:30:16 #24
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73278368
Hahaha ik snap het.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:25:05 #25
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73279855
Ik hoorde die uitspraak tijdens een vakantie. En hij was eigenlijk heel postief toen. Wij hebben het altijd maar druk, drukker drukst, maar zij nemen de tijd voor dingen. En in dit geval ging het om genieten van kleine dingen als een zonsondergang of zoiets. Ik was bezig met op mijn klok te kijken om de meiden op tijd in bed te leggen en die uitdrukking kwam toen ter sprake. Neem de tijd en geniet en vergeet om op de klok te kijken. Dat mag best zo af en toe.... zeker in onze westerse wereld. /einde psychologisch gebabbel/
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:49:55 #26
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73282073
terug vind peuter !
pi_73289361
Goedenavond!

Wij waren vanmorgen bij de KNO arts. En gelukkig hoort Mahre goed (gevalletje oostindisch doof....)
We worden nu gebeld door de logopediste om te kijken hoe het praten gaat en wat we daar aan gaan doen enzo! Ben zo blij dat haar oortjes goed zijn!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:12:43 #28
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73289681
Lenaatje, wat fijn dat Mahres oren goed zijn!
Dan is wel de volgende vraag, hoe ga je om met oost-indisch doof...

Eli heeft daar ook een handje van. Je wordt gewoon straal genegeerd waar je bij staat. zwaar storend!
Nu ben ik begonnen met hem "terug te negeren" en dan na een hele tijd (echt wel drie kwartier of langer) te zeggen "nu weet je hoe het voelt om genegeerd te worden".
Op zich lijkt het te werken, icm steeds belonen als hij wel reageert met knuffels geven en gezellig kletsen en benoemen dat hij zo gezellig reageert, maar aan de andere kant heb ik ook wel een beetje het idee dat ik me laat kennen door een kind van amper 2 jaar oud...

In andere gevallen geven we hem gewoon straf, maar ik kan hem niet meer tillen, dus ik kan hem ook niet op zijn strafplek neerzetten. "Nee schat, ik kan je niet tillen, behalve als ik je straf moet geven." lijkt me niet een heel strak plan

Hoe gaan jullie om met kinders die je straal negeren?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73289741
Lenaatje, fijn dat ze is goedgekeurd!
Loopt ze met haar spraak erg achter dan?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:22:54 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73290091
Die kindjes... uhm. Ik tel in elk geval tot 3 en bij niet luisteren gaat ze dus de gang op... alleen ik kan ze dus wel tillen. Maar meestal draait ze snel bij en als ik tot 3 aan het tellen ben en ze wil niet dan rent ze meestal al de trap op om d'r schaap en speen te halen. En als ik gewoon vind dat ze moet luisteren dan gaat ze in de houtgreep bv met schoenen aan doen...
pi_73290289
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:12 schreef DaviniaHR het volgende:
Nu ben ik begonnen met hem "terug te negeren" en dan na een hele tijd (echt wel drie kwartier of langer) te zeggen "nu weet je hoe het voelt om genegeerd te worden".
Ik vind dit erg drastisch klinken.
Het lijkt me dat Eli gewoon aan het uitproberen is, grenzen verkennen, ontdekken wat het effect van zijn gedrag is. De oog-om-oog-tand-om-tand-methode zou niet de mijne zijn... Wellicht kun je benoemen dat je het niet fijn vindt als hij je negeert en verder gewoon normaal tegen hem doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73290347
Deepfreeze, ja ze loopt best achter met praten. Al gaat het wel steeds een beetje beter. Het nare is dat ze nu door heeft dat andere haar niet begrijpen en dan driftig word. Ze heeft echt eigen woorden voor dingen, voor haar heel logisch voor ons onbegrijpelijk. En ze laat de 1e delen van woorden weg. Denk dat ze gewoon even een zetje de goede richting op moet hebben.

Davina, ik heb juist laatst ergens gelezen dat je juist niet moet gaan negeren ook want dat lokt weer uit zeg maar! Meestal raak ik haar dan even aan of ga voor haar staan ofzo. Het zal wel weer over gaan denk ik.
pi_73290374
Negeren mag ze best, tot ik vraag om d'r rommel op te ruimen of aan tafel te komen oid. Als ze dat niet doet, gaat ze net als anders na een waarschuwing in de gang zitten. Negeren zou ik niet terugdoen, dat snapt ze denk ik nog niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73290485
Wat Moonah zegt bedoel ik inderdaad een beetje!

En Yppy zolang het niet om dingen gaat die echt moeten maak ik me ook niet druk als ze niet luisterd! En met de dingen die moeten doe ik zoals ik het al schreef hierboven! Ze mogen best een beetje in het eigen wereldje blijven hangen. Want vaak is het wel zo dat als ze niet luisterd ze speelt of een boekje leest ofzo!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:34:07 #35
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_73290572
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef YPPY het volgende:
Negeren mag ze best, tot ik vraag om d'r rommel op te ruimen of aan tafel te komen oid. Als ze dat niet doet, gaat ze net als anders na een waarschuwing in de gang zitten. Negeren zou ik niet terugdoen, dat snapt ze denk ik nog niet.
Dat!
Het negeren wordt hier nu weer minder, maar ik merk dat het ook erg met mijn eigen communicatie te maken heeft hoe er wel of niet op gereageerd wordt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_73290949
Lenaatje, Thies praat ook slecht. Wij hebben al een half jaar logopedie, dat is heel leuk en zet best zoden aan de dijk. Is dat niet iets voor Mahre?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:48:23 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73291219
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik vind dit erg drastisch klinken.
Het lijkt me dat Eli gewoon aan het uitproberen is, grenzen verkennen, ontdekken wat het effect van zijn gedrag is. De oog-om-oog-tand-om-tand-methode zou niet de mijne zijn... Wellicht kun je benoemen dat je het niet fijn vindt als hij je negeert en verder gewoon normaal tegen hem doen.
Het grenzen verkennen herken ik zeker!
en ik benoem het verder ook dat ik het niet fijn vind om genegeerd te worden, maar verder ben ik compleet gebonden wat ik anders kan doen. vandaar dat ik maar naar deze drastische maatregel greep.

anders had ik hem zonder pardon in de strafhoek gezet, maar dat gaat nu niet...
vandaar dat ik hier ook even kom polsen voor andere methoden om door te dringen als je alleenmaar woorden hebt...

je zegt dat thies slecht praat, hoe bedoel je dat? hij spreekt zijn woorden niet goed uit, of hij zegt weinig woorden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73291225
Moonah:
Ja we worden nu gebeld door een logopediste van het ziekenhuis om te kijken hoe en wat. Van haar leidster hoorde ik al dat het heel goed voor haar zou zijn. Ik had bij de vorige afspraak bij de KNO al gevraagd of dat kon maar ze wilde toen eerst testen of haar gehoor goed was, anders heeft het nl. geen zin.
Hoe gaat dat nu precies in zijn werk dan, kan me er niets bij voorstellen nl.
pi_73291439
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:48 schreef DaviniaHR het volgende:
je zegt dat thies slecht praat, hoe bedoel je dat? hij spreekt zijn woorden niet goed uit, of hij zegt weinig woorden?
Hij praat als Brugman! Het is alleen voor vreemden (en regelmatig ook voor J en mij) onverstaanbaar.

En ja, je bent natuurlijk zwanger. Dat beperkt je in je fysieke mogelijkheden tav Eli.
Ik kan je daar verder geen tips in geven, alleen heel consequent zijn. Maar dat zul je vast zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73291467
Bij Thies hebben ze trouwens zijn gehoor niet getest Lenaatje. Raar eigenlijk. Maar heb niet het idee dat het daaraan ligt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73291514
Bij ons komt dat meer omdat we met de neus en keelamandelen al aan het rommelen waren. toen zijn ook haar oortjes doorgeprikt. Bij de controle kwam de spraak ter sprake vandaar. En we hadden het idee dat ze slecht hoor, ook omdat de oren steeds vol zaten. vandaar dat het getest is
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:04:57 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73293705
Moonah, het zoontje van mijn vriendin praatte ook heel slecht verstaanbaar, totdat ie drie en een half was. Toen hebben ze ook een gehoortest gedaan en dat bleek dus idd het euvel te zijn, binnen een paar weken daarna praatte hij volledig verstaanbaar!

Vicky, hier kan je een geweldig leuk boekje downloaden om het stoppen met de fopspeen te laten slagen...misschien heb je er wat aan! Het werkt ook met een stappenplan van een aantal dagen, kijk maar eens .

Vandaag ben ik weer met Dean bij Total Kids Defence geweest, het is zo'n leuk programma, ze moeten bijvoorbeeld met z'n allen op een rijtje staan en dan staat er en rij moeders waarvan er dan, ombeurten, een naar ze moet kijken (staren). De kindjes moeten dan goed opletten en aangeven bij de juf welke moeder dat is. Zodat ze leren dat als er een volwassene heel lang naar ze staart dat signaleren en dat aan papa of mama vertellen. En dat ze nooit met vreemden mogen meegaan, maar dan moeten roepen met hun handje opgeheven "Nee! Ga weg!" enz. Maar dan enorm leuk en kindvriendelijk verpakt allemaal . En dat er natuurlijk ook goede vreemdelingen zijn waar ze naar toe kunnen lopen als als ze papa of mama kwijtraken, zoals politiemensen of brandweermannen.

Ze krijgen ook een boekje mee voor thuis met opdrachten als "eet twee stuks fruit per dag" en "help de juf moet opruimen". En wat ze moeten doen als er brand uitbreekt bijvoorbeeld.

Als ze het hele programma hebben doorlopen krijgen ze een bronzen embleem op hun taekwondoband. Zo schattig al die mini's in die pakjes . En Dean doet zo goed mee, hij is echt heel alert en doet alles heel nauwkeurig na terwijl er een hoop kindjes als ongeleide projectielen rondrennen..hij is echt leergierig .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:10:50 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73293804
Oh wat tof, fijn dat je ook ehct iets hebt wat hij leuk vind, want ik dnek ook dat dat het leergierige bevordert was zijn er ook weer ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:12:11 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73293834
Ja, maar het is wel een beetje een dramaqueen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:12:54 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73293848
dat is vast om indruk te maken, zodat stoere jongens zoals D. haar helpen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:36:39 #46
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73296127
Jeetje, dat klinkt goed Vief! Eigenlijk zouden alle kinderen zo'n training moeten krijgen.
En qua gehoortest, ik zal het eens aankaarten bij de logopedist.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73299090
Mijn peuter is 4de geworden bij en kleurwedstrijd en had iets gewonnen. En tis al zo´n kleurwonder
Zijn papa zegt dat ie helemaal trots is
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:51:17 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73301024
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hij praat als Brugman! Het is alleen voor vreemden (en regelmatig ook voor J en mij) onverstaanbaar.

En ja, je bent natuurlijk zwanger. Dat beperkt je in je fysieke mogelijkheden tav Eli.
Ik kan je daar verder geen tips in geven, alleen heel consequent zijn. Maar dat zul je vast zijn.
Dat ben ik ook wel (hoop ik dan )
En de hele dag roepen dat ik het zo lief en fijn en gezellig vindt dat hij zo goed reageert, en dan kusjes, knuffel, kietelen, etc. hij vindt het prachtig.
zo wordt opvoeden eigenlijk een kwestie van operand condiioneren!
naja, als het werkt...

dan snap ik ook waarom thies logopedie krijgt dat is dan meer voor de ontwikkeling van de mondspieren en articuleren en zo, neem ik aan.

nicole, gefeliciteerd! wat goed dat hij een prijs heeft gewonnen! wat voor prijs is het?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73304225
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:51 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dat ben ik ook wel (hoop ik dan )
En de hele dag roepen dat ik het zo lief en fijn en gezellig vindt dat hij zo goed reageert, en dan kusjes, knuffel, kietelen, etc. hij vindt het prachtig.
zo wordt opvoeden eigenlijk een kwestie van operand condiioneren!
naja, als het werkt...

dan snap ik ook waarom thies logopedie krijgt dat is dan meer voor de ontwikkeling van de mondspieren en articuleren en zo, neem ik aan.

nicole, gefeliciteerd! wat goed dat hij een prijs heeft gewonnen! wat voor prijs is het?
Een knuffel van het indoorspeelparadijs hier
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73304294
Als Chris echt weigert te luisteren, dan ga ik op ooghoogte zitten,en haal evt het leuke speeltje weg. Dan is het nog best lastig negeren..
Maar dat valt hier verder wel mee. Hij zit af en toe met zijn rug naar een muur, maar de gang heeft hij nog maar 1 keer gehaald (ik wordt niet geslagen/geschopt, zeker niet als je er bij lacht )

Vivi, dat kids defence klinkt leuk! Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt wel nuttig voor veel meer kindjes.

Nicole! Goed zeg!

Vanochtend met Chris wezen zwemmen. Dat was echt gezellig! En Chris was niet zo idioot bang als eerder weleens. Heerlijk in het peuterbadje gespeeld, en in het grote bad gedobberd. De tijd vloog voorbij
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:06:42 #51
108648 cattie
lieve moeder
pi_73318332
Vandaag waren we buiten kastanjes aan het zoeken. Ive had met een stok (het is net een hondje, overal zoekt hij stokken en die verzamelt hij dan in de fietsenstalling ) en stond bij een kastanjeboom . Opeens tekent hij wat op het zand met de stok en zegt: kijk mama, de letter a. En met wat goede wil leek het er ook nog op! Waar hij dat vandaan heeft.. Misschien van de oudere kinderen op het kdv. Zo knap van hem.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:17:29 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73318696
Ook een stokken verzamelaar en dat schrijven tof zeg!

Vief, klinkt goed die training.

DF, wat leuk dat jullie zo lekker gezwommen hebben.

En Menicole, cool een knuffel
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:39:59 #53
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73327822
Ive! Kom je nu ook zelf op Fok schrijven hoe het met je gaat?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:12:20 #54
108648 cattie
lieve moeder
pi_73328137
Dat zal nog wel een paar jaar duren.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:28:49 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73329125
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 09:39 schreef Moonah het volgende:
Ive! Kom je nu ook zelf op Fok schrijven hoe het met je gaat?
Dat zou nog wel een grap zijn! Dat in het pubertopic de kiners zelf komen vertellen hoe hard ze aan het puberen zijn!

Wel heel knap van Ive!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:27:01 #56
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73330319
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:28 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dat zou nog wel een grap zijn! Dat in het pubertopic de kiners zelf komen vertellen hoe hard ze aan het puberen zijn!

Wel heel knap van Ive!
Dan hebben we ook geen kloons meer nodig. Staat er bv. KindvanCattie.
pi_73331566
"Niet met het fruit gooien! Of met je speelgoed!"
"Niet op de muren tekenen!"
"Niet steeds je broertje slaan! Of aan zijn haar trekken! Of zijn speentje afpakken!"
"Niet krijsen!"
"Niet op de TV klimmen! Of de DVD's krombuigen!"
"Niet je potje omgooien nadat je er net in hebt geplast!"
"Niet steeds Toby wakker maken als hij eindelijk net slaapt!"
"Niet je boterham als sok gebruiken!"
"Niet de schone was van het wasrek trekken en als dweil gebruiken!"

etcetc...

Het is gezellig hier
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:26:28 #58
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73331673
Oh, jee storm op komst in huize kersjes. Sterkte... misschien maar ff in bed 'gooien'. Komt ie er met een beter humeur uit.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:08:15 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73337080
sterkte kersjes

Wat goed van Ive zeg

Hier vanochtend gesprek gehad bij de zwemjuf , en afgesproken, moet alleen even nog inschrijven maar ze hadden geen formulieren bij, dus even via het net

Eerste wat ze vroeg, is ze ooit onverwachts kopje onder geweest ? nee dus
tweede vraag, sonde kindje? en gezien ze geen typisch sonde kindje is, maar wel paar keer sonde onderzoek gehad heeft. met name destijds die van de passage foto. heeft ze dus daar van zoals ze dat noemen soort verdirnkingsangst, vandaar dat water op de ene manier tof is, maar ook heel eng.

Maf dat een zo;n onderzoek zoveel kan doen he..

Goed douchen gaan we thuis aanleren door een zonneklepje( of petje kapot knippen en dat dus op die manier haar gezicht vrij van water is, en ze kan zien dat er niets gebeurd ipv het dwangmatige handdoekje ervoor houden en krijsen en paniek.

Er was wel een beste wachtlijst, maar gezien de ernst dus afgesproken dat ze tweede kwartaal mee gaat doen. en dat begint hoe "stom" onbenullig het lijkt heel lang zaam eerst eens daar douchen, met dat klepje , dan zonder etc. steeds stapje verder.
Ze gaat zoverre dat het kan ( soms moet die vrouw assisteren ) haar zoveel mogelijk 1 op 1 aandacht geven.

Heb er een heel goed gevoel bij (en ook fijn dat het dus een oorzaak heeft)

Als ze maandje school gehad heeft, dan moet ik alvats langzaam beginnen hara voor te bereiden dat ze zwemles gaat krijgen.

Echt waar de een tegen je zegt ja dan wacht je maar een paar jaar groeit ze vanzelf wel overheen.. de ander heel doelgericht uitpluist oorzaak-gevolg-plan-aanpakken
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73343970
Evenstar bij prenatal verkopen ze ook een soort hoofdband om het harenwassen makkelijker te maken. Die werkt net zoals een petje. Alleen geen idee tot welke maat die gaan.

Kersjes hier net zo'n dag. Waarom is gillen ineens een stuk leuker als je het voor de slaapkamerdeur doet waarachter je zusje net slaapt Laten we hopen dat het aan de herfststorm ligt, dan is het snel weer voorbij...
pi_73344544
ow stiemie en kersjes, dat hadden we hier vandaag ook...

Ik had een drama boodschappentripje (maar stiekem ook wel heel schattig)
losse handjes, uit karretjes klimmend, niet meewerkend, en op strooptocht...
Pepijn vond de supermarkt 1 grote speeltuin vandaag...

"kiekiek, pepijn is stoppen(verstoppen)"
en toen was ik hem echt kwijt.... pepijn waar ben je... was meneer achter een rij pakken wasmiddel op zo'n reclame kopschap gekropen

"is wel een beetje vies hier hoor"
onder de broodschappen van de bakkerij

"pepijn gaat rennen"
en toen vloog hij de roltrap op rennend

"mama pepijn heeft licht uit daan"
en toen stonden alle vrieskasten uit want meneer had de uitknopjes ontdekt
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:43:21 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73344795
die is voor Evenstar en vooral voor de zwemjuf. Wat geweldig dat deze aanpak bestaat.

en deze is voor Pepijn..... sorry P_iglet. Ik moest echt lachen. Maar zie jouw angst en frustratie ook.

maud was vanavond zoooo . Ik ging naar boven om nog een kusje te geven. Klopt ze op het kussen - terwijl ze zelf helemaal in een hoekje lag - en zegt: dit is jouw plekje mama, jij lekker liggen. En vervolgens nestelt ze zich helemaal tegen me aan en samen zingen we haar slaapliedjes.
pi_73345241
Pepijn
Hilaaaarisch! Als het je eigen kind niet is

Maud

Evenstar, ik begrijp het niet volledig, Arwen heeft mogelijk trauma's? In ieder geval lijkt deze aanpak me heel prettig.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 4 oktober 2009 @ 01:12:42 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73349546
Stiemie bedankt voor de tip, maandag even naar prenatal langs gaat hier.

kersjes, toen Arwen kleiner was had ze enorme reflux, en ook na dat eerste jaar, en gezien de hevigheid van het spugen nog deden ze een slik/passage foto maken om te zien of het orgaan technisch van binnen wel liep zoals moest. Ze heeft een lichte beschadiging aan het klepje.
Maar doordat ze ivm voedselweigering (want alleen maar slechte ervaring emt bijvoeding) niet de barium pap zo wou drinken, hebben ze ee sonde via haar neus gedaan en op die manier de barium en water ingespoten.
Daardoor kan je een gevoel krijgen of je verdrinkt in iets.
Die voedselweigering is voor het grootste deel wel weg, maar nog steeds is nieuwe dingen eng, maar dat is nie gek.
Maar door nog wat enkele metingen ook dmv een draadje door de neus naar de slokdarm ivm zuurmetingen etc. en alles.
Wist ik wel zelf dat ze qua mond/hoofd wel een soort trauma idee had (gevoelsmatig)
Nu dus feitelijk een bevestiging wat mijn gevoel al zei, en ook een uitleg waardoor
( kijk 100% zeker weten doe je het uiteraard nooit ofdat ook echt de oorzaak is/was, maar t past wel in het algehele plaatje, en het bizarre vind ik dat ze dus het verhaal nog niet kende en als tweede vraag dus vroeg over sonde, er dus wel een duidelijke link is. te leggen )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:42:47 #65
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73356008
Oei Evenstar, klinkt heftig met die sonde enzo. En zeker voor een kleintje die niet begrijpt wat er geb eurt en waar het goed voor is, die je niet kan voorbereiden op wat er komen gaat
Hopelijk zal het niet al te beangstigend voor haar zijn en zal ze tzt lekker kunnen geneieten in het water!

De storm is gaan liggen, zowel buitenshuis als in het lijf van mijn jochie
.... met gevoel voor drama....
pi_73367717
Kersjes fijn dat de storm is gaan liggen.

Morgen naar de anesthesist. Toch wel spannend of er toestemming komt. Ze hoest sinds vandaag ineens. Best hard en met aanvallen, om de paar uur. Maar we zijn positief, tegen de tijd dat ze geholpen word is het wel over. Hopelijk ziet hij/zij het ook zo.

Verder ging het super goed vandaag! Gisteren in de stad ging het ook goed. Heel lief en rustig en goed geluisterd.
  maandag 5 oktober 2009 @ 06:48:28 #67
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73382802
P_iglet ! wat een boefje !
pi_73383425
Stormkinderen.. Hopelijk zijn ze inmiddels allemaal weer rustig
Maud
Piglet, wat heb je toch een heerljk jochie!!
Ive, wat goed dat je kunt schrijven!!

Ingrid, succes straks!

Hier een heerlijk weekend bij mijn ouders achter de rug. Chris was ook heel gezellig. We merken dat hij wat meer open wordt, wat makkelijker naar andere mensen toe. Met als toppunt een verjaardag zaterdagavond. Chris wilde iedereen een handje geven, hij ging zo bij iedereen langs. En hij speelde ook rustig met 2 oudere jochies (7&10), de oudste zwaaide Chris zelfs in het rond, en Chris kon er wel om lachen. Normaal was hij op zo'n feestje bij papa/mama op schoot gekropen. En nu gewoon heerlijk vrij
En gistermiddag bij het eten wees hij opeens naar een bal en zei goen. En die was ook groen. En daarna na een andere bal en zei blauw. En die was ook blauw. Geen idee of het toeval was, maar het gaat in ieder geval heerlijk met ons guppie
pi_73384553
Mikael is ziek. Tenminste dat denk ik Hij had zaterdagmiddag koorts. 's Avonds niet meer. 's Nachts was ie toch niet helemaal lekker. Zondagochtend ging het ook goed, maar tegen de middag toch weer koorts. Na een paracetemol ging het beter. Vannacht was ie weer niet helemaal lekker met zo'n zeehondenhoest erbij. Niet vaak maar gewoon soms. En nu heeft ie weer nergens last van en wil ie straks wel heel graag naar school. Maar ik ben bang dat ie net als het weekend toch weer in de middag koorts krijgt. Zal ik hem een paracetemol doen en dan toch naar school en als het niet gaat halen, of moet ik hem toch maar thuis houden
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:31:10 #70
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73385085
Even een tvp in dit topic Inmiddels even bijgelezen.

Ik wil toch even reageren op de zwemverhalen die ik lees en merk dat als je als ouder regelmatig met je zoon/dochter naar het zwembad gaat en daar langzaam zelf dingen oefent het al stukken beter gaat.
Sinds 2 jaar ga ik al zwemmen en we merkte in mei in de vakantie in Frankrijk dat er nog wat watervrees was voor het diepe gedeelte. Als ze kon staan was er geen probleem en ze spetterde vrolijk door het peuterbad. Dit geoefend en eind van de vakantie "zwemt" ze lekker door het diepe gedeelte...

In Duitsland was een deel van het bad 80 cm diep, kon ze precies in staan... Halverwege de week ging ze hier zonder bandjes in en de laatste dagen was ze met een meisje van bijna 6 aan het spelen om spullentjes van de bodem af te duiken. Ze kan een paar tellen onderwater zwemmen!

Gisteren weer gaan zwemmen en ook de bandjes vergeten, heledag zonder bandjes gedaan. Zelfs in het diepe moest ik haar maar even los laten, ging ze zwemmen... Dat lukte natuurlijk niet, maar totaal geen paniek dat ze onder water verdween...

Het vele oefenen heeft ervoor gezorgt dat Mare er vertrouwt is met het water. Als je echt watervrees hebt is het natuurlijk anders maar door oefening en er een leuk spelletje van te maken kom je een heel eind..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:34:18 #71
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73385165
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:04 schreef MeNicole2 het volgende:
Zal ik hem een paracetemol doen en dan toch naar school en als het niet gaat halen, of moet ik hem toch maar thuis houden
Moeilijk altijd, als hij zelf wil en hij is nu koorts vrij kun je het altijd proberen. En dan als het niet goed weer ophalen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:39:24 #72
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73385295
Leuk is dat he DF dat die kleintjes echt steeds meer mensjes worden, steeds meer kunnen en durven

Tazz ik heb zoveel geprobeerd al heb uren in een pierenbadje gezeten uren waterballonen gevechtjes gehad, vind ze leuk, haar mij met waterpistooltje nat laten schieten ook in het gezicht etc. en nat maken vind ze leuk, tot je bij haar hoofd komt dan is het hysterie.

Ik dacht altijd z is wat banging voor water maar echt watervrees nog niet aan gedacht.
Het is best moeilijk dan als je hoort dat je kindje valt onder het noemertje extreme watervrees.

Haar opa had ook zoiets van ah joh ik ga wel een keer met haar zwemmen ik kan dat wel even oplossen.
Ben ik blij dat hij erbij was bij het zwembad en dus het gesprek half opving
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73385331
Als hij er zelf wel zin in heeft, en op dat moment ook geen koorts heeft, zou ik het ook proberen. Paracetamol weet ik dan weer niet. Dan gaat hij misschien op school (psz?) toch wat langer door dan misschien goed zou zijn?

Tazz, ik vind het soms ook wel eng als ik kindjes zo watervrij zie zijn. Eigenlijk vind een een kleine portie gezonde angst soms wel goed. Ze moeten toch wel leren dat water niet altijd leuk is (slootjes in de buurt). En dat ze voorzichtig moeten zijn.
Maar het is wel fijn als ze gewoon vrolijk in het zwembad kunnen spelen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:44:16 #74
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73385415
kersjes, geven jullie devin straf?

evenstar, wat dijn dat er zo doortastend wordt gereageerd op je dochters angsten

pepijn! wat schattig, en ook wel heel vermoeiend

DF, wat leuk dat chris de kleuren leert. eli is ook echt met kleuren bezig. de hele kamer ligt vol met alle kleuren duplo, wat doet meneer, hij maakt een toren van alleenmaar rode blokjes, en gebruikt die toren daarna als wandelstok (Ben ik blij dat we geen parket hebben )

nicole, wat wil hij zelf? is hij wel vrolijk ondanks het geblaf? dan kan je altijd een ochtendje/middagje proberen, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:50:40 #75
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73385530
DF. ze weet ook dat ze alleen mag zwemmen in het zwembad, het slootje valkbij ons huis ziet ze alleen vanaf de brug en van de week ook uitgelegd dat daar zwemmen vies is.
Er hangen grote borden in het zwembad om kinderen onder handbereik te houden en ik ben maximaal 2 meter uit haar buurt. Ze weet dat als ze onder water is dat ze moet proberen te staan en dan komt ze weer boven... (in peuterbadjes enzo).
1x is ze in het diepe water gesprongen (zonder bandjes) wat verder weg van mij en toen ging z iets langer kopje onder, gelukkig "viste" een ander persoon haar boven water. Toen ook uitgelegd wat er gebeurd was en dat zonder bandjes altijd in de buurt moet blijven.
Normaal gebruik ik nog wel de bandjes in het diepe, kan ze lekker dobberen en drijven.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_73385674
Chris was eerst best bang voor water, dus ben al blij dat hij nu wat meer durft. Ik hoop dat hij over een jaartje ook zo lekker kan spelen als jou meid! En opletten moet je toch beide keren, of ze nou wel of niet zo vrij zijn..

Davinia, dit was echt de eerste keer dat hij iets met kleur deed. Chris gaat nu ook even heel hard. Hij wordt opener naar mensen toe, wordt motoriek handiger, begint te tellen, nu dus mogelijk de kleuren, begint zijn vieze luier te voelen, begint meer te praten, etc. In misschien 4-6 weken tijd. Heerlijk
pi_73385684
Ik ben met Amber gaan zwemmen vanaf het moment dat hetmocht. Bijna 3 jaar heb ik dit elke week gedaan en het heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Amber heeft totaal geen watervrees (nou ja, alleen haren wassen is een regelrechte ramp).
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73387127
WIij gaan zo heel af en toe met Mikael zwemmen en zijn papa ook. Hij is niet bang voor water maar echt gek is ie er ook niet op. Volgende maand gaan we elke dinsdagavond zwemmen. Ik met Leander en R met Mikael!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:07:12 #79
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73387464
Wij gaan sinds een paar weken zwemmen. Gewoon als we zin hebben.
Ze wilden eerst niet, nu gaan we zonder problemen.
Liggen ze samen te poedelen op hun buik in het ondiepe water, helemaal gezellig!
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:45:38 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73388370
KP ga je dan in je eentje met allebei, of is er nog een volwassene bij?
(ik durf 't nl niet zo goed, met 2 kinderen naar 't zwembad. maar dat komt ook dat de een in een ander bad wil dan de ander, dus dan is 't erg lastig ze tegelijk in de gaten te houden.)

tazz, ik ben 't met deepfreeze eens; angst voor 't diepe: niks mis mee zolang ze hun diploma's niet hebben.
in de haak.
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:59:40 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73388730
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:56 schreef Vicky het volgende:
Ik ben met Amber gaan zwemmen vanaf het moment dat hetmocht. Bijna 3 jaar heb ik dit elke week gedaan en het heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Amber heeft totaal geen watervrees (nou ja, alleen haren wassen is een regelrechte ramp).
hoe heb je dat gedaan toen je hoogzwanger was van tess? en de eerste tijd na de geboorte?
is opa/oma/neef/nicht/M toen gaan zwemmen met amber?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73389746
Ik ben vanochtend met Lis naar het CB geweest omdat ze 3 is. Alles keurig in orde. Alleen, ze weigerde halverwege de ogentest de plaatjes te benoemen Die mevrouw deed er ook wel erg lang over vond ik zelf en Lis had er gewoon geen zin meer in. Ik wil wedden dat als ze gelijk met het onderste (kleinste) regeltje was begonnen er niks aan de hand was. Nu moeten we nog een keer terugkomen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73390002
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:39 schreef snoopy het volgende:
Ik ben vanochtend met Lis naar het CB geweest omdat ze 3 is. Alles keurig in orde. Alleen, ze weigerde halverwege de ogentest de plaatjes te benoemen Die mevrouw deed er ook wel erg lang over vond ik zelf en Lis had er gewoon geen zin meer in. Ik wil wedden dat als ze gelijk met het onderste (kleinste) regeltje was begonnen er niks aan de hand was. Nu moeten we nog een keer terugkomen
Lekker handig van die cb mevrouw. Kindjes op die leeftijd hebben toch sowieso geen zin in lang opletten. Dylan trok op een gegeven moment ook die bril van zijn hoofd omdat ie het zat was.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73390113
Dat deed Lis dus ook. En ik had instructies gekregen om helemaal niks te zeggen omdat Lis anders afgeleid zou worden. En ze zei ook nog: ik zie wel dat er geen probleem is maar ik mag echt niet zeggen dat het goed is.
Moest Dylan ook terug?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73390189
Nee, Dylan hoefde niet terug want hij was/is altijd makkelijk om te praten om nog eventjes vol te houden. Ze heeft het toen wat versneld afgemaakt en het was goed. Ik houd mijn hart vast als Quinten over een tijdje moet want als die iets niet wil...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:09:22 #86
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73390436
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:45 schreef trui het volgende:
KP ga je dan in je eentje met allebei, of is er nog een volwassene bij?
(ik durf 't nl niet zo goed, met 2 kinderen naar 't zwembad. maar dat komt ook dat de een in een ander bad wil dan de ander, dus dan is 't erg lastig ze tegelijk in de gaten te houden.)

tazz, ik ben 't met deepfreeze eens; angst voor 't diepe: niks mis mee zolang ze hun diploma's niet hebben.
Ik neem altijd iemand mee.
Ze willen niet altijd de bandjes om, dus dat is ook gewoon nog gevaarlijk.
Geloof wel, dat als ze dat braaf doen enzo, dat ik alleen zou durven. Ze zijn niet zo avontuurlijk ingesteld en luisteren over het algemeen prima.
pi_73390552
Mikael is toch maar naar de psz. Hij wilde eerst wel daarna weer niet: Ben zo ziek mama Daarna wilde ie weer wel omdat zijn juffie der hondje mee had vandaag. Toen we er waren wilde ie toch liever weer mee naar huis en toen we wilden gaan wilde ie toch liever blijven Hij mocht Kobus, het hondje vastouden Ze bellen wel als ie koorts krijgt!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73393206
Even snel melden dat Kim is "goedgekeurd" bij de anesthesist. Een waar tranendal daar, terwijl er niks gebeurde verder. Hij verwacht wel een gevecht met het mondkapje en kijkt of ze iets kalmerends kan krijgen van tevoren. Nu wachten op de oproep.
Het ging trouwens heel goed! Goed geluisterd en gespeeld in het speelhoekje daar. Na afloop mocht ze nog even spelen toen Tyler de fles kreeg op het bankje vlak buiten de poli. Kwam ze heel blij naar me toe met 2 kleine knuffelbeertjes. Kreeg ze omdat ze zo lief zat te spelen. Op de terugweg lopend naar station 1001 eikeltjes, kastanjes , blaadjes en dennenappels gezocht. En weer keurig geluisterd in de ah to go. We moesten 25 min wachten. Wilde ze een raketje. Nog gekletst met de hooligans of wat voor lui dat ook waren. Waren ze vertederd omdat Kim haar ijsje wel wilde delen. Zo blij dat het goed ging! Zo gezellig verder ook.

[ Bericht 54% gewijzigd door _Ingrid_ op 05-10-2009 15:52:49 ]
pi_73393677
Kijk Ingrid, dat zijn betere verhalen
heb je al een datum voor de ingreep?

Nicole, Hoe is het met mikael gegaan

En fijn dat Lis bijna is goedgekeurd. Wel jammer dat je nog eens terugmoet, hopelijk gaat het dan wel direct goed..
pi_73393786
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Op de terugweg lopend naar station 1001 eikeltjes, kastanjes , blaadjes en dennenappels gezocht. En weer keurig geluisterd in de ah to go. We moesten 25 min wachten. Wilde ze een raketje. Nog gekletst met de hooligans of wat voor lui dat ook waren. Waren ze vertederd omdat Kim haar ijsje wel wilde delen. Zo blij dat het goed ging! Zo gezellig verder ook.
Heerlijk he zulke momenten, ik kan daar ook altijd zo van genieten
Wel sneu dat ze zo moest huilen, gelukkig ging het voor de rest goed.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73394011
Kim leuke dodo. Gezellig met mama gedaan
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:55 schreef Deepfreeze het volgende:


Nicole, Hoe is het met mikael gegaan
Ja het ging goed. Hij zag wel een beetje pips. Maar hij had nergens pijn zei ie. Hij is nu met oma mee om daar te slapen. Oma was ook beetje ziek dus ze gingen straks lekker samen op de bank tv kijken
En tot morgen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73394139
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Kijk Ingrid, dat zijn betere verhalen
heb je al een datum voor de ingreep?
Nee, daar krijgen we een oproep voor.
Wel zsm, maar is alleen op de donderdag.
pi_73395334
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:07 schreef MeNicole2 het volgende:
En tot morgen
Eens kijken of hij dan ook zo verlegen is als vorige keer. Zat hij toen niet ontzettend stil op de stoel niks te doen?
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:52:55 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_73404605
Vandaag zijn we met zijn allesn naar het cb geweest. Normaal ga ik alleen met Fee en Ive, maar vandag moesten ze beiden en ik verwachtte al dat ik dan wel wat asistentie zou kunnen gebruiken. Ive wilde absoluut niet gemeten en gewogen worden. Hij weegt 17 kg en zou 1 meter zijn (ik meette gisteren, toen hij wel fatsoenlijk bleef staan, 1.02 m). Eenmaal bij de arts ging het gelukkig wel goed. Hij deed alle opdrachtjes prima en is ook geslaagd voor de ogentest.
pi_73404666
Hee wat grappig Lis is ook 17 kg en 1 meter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:18:50 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_73405849
Ze zijn gemaakt voor elkaar! Zullen we ze aan elkaar gaan uithuwelijken?
pi_73406361
Wat zijn ze al groot! Hier amper 13 kg een maand terug en 91 cm.

Even hier, omdat het vooral over Anna gaat.
Onze kat is al maanden niet helemaal lekker, dierenarts, medicijnen, nierproblemen. Zaterdag naar de weekendarts en gisteren ook voor een infuus. Vandaag ging het alleen maar verder achteruit.

Vanmiddag toen ik thuis kwam, hebben we Anna een verhaal van Dikkie Dik gelezen, over een poes die dood gaat. Leek me wel van toepassing. Daarna vertelt dat dit ook met Gizmo zou gebeuren en dat wij haar weg zouden brengen om een sterretje te worden. Zelf is ze naar opa en oma gegaan. Daar heeft ze er veel over gepraat. Thuis ook weer, tijdens het tandenpoetsen moest ik er zelfs een liedje over zingen. En we hebben gezwaaid door alle deuren en ramen naar de sterretjes.

Het is mooi om te zien hoe ze er mee omgaat en hoe anders dat is dan hoe een volwassene reageert. Ze wil zingen over de poes die dood is. Vertelt dat de wespen ook dood zijn en dat ze speelt met vriendjes dat de vriendjes ook dood zijn.

De afgelopen tijd vooral veel bezig geweest met de kat, dus ik moet nog bijlezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73406425
YPPY, ik moest idd denken aan dat verhaal van Dikkie Dik. Mooi dat kinderen idd ook vaak gewoon verder spelen. Gelukkig maar. Maar verdrietig is het wel natuurlijk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73406507
Agos Yppy was dat het verhaal van poes Mimi? Dat is zo zielig Moi hoe je het met Anna besproken hebt, en veel sterkte voor jullie allemaal.
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:41:53 #100
1762 YPPY
Yppiaans
pi_73407075
Het verhaaltje hadden we al vaker gelezen, omdat het in een blokboek staat, het was wel makkelijk om op deze manier over het onderwerp te beginnen. Zo kon ik de vergelijking maken met onze kat. Het was wel duidelijk voor haar, zeker omdat de kat in het verhaal in het laatste plaatje weg is. Ze zal er de komende tijd vast vaak over beginnen, maar dat is niet erg. Er hangt ook een grote foto van de poes boven de eettafel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:03:55 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_73408082
Ik vind dat verhaaltje zielig maar ook wel mooi. Dat wordt vast nog veel liedjes zingen enzo. Het is toch weer iets wat een peuter moet leren. voor jullie alle drie.

Ive heeft het de laatste tijd over "schieteren" en dan zegt hij dingen als "ik schieter je, nu ben je dood" dat vind ik zo naar. Ik zeg hem dan dat hij dat niet mag zeggen, maar hij heeft natuurlijk nog geen flauw benul waar het over gaat.
pi_73408385
Oh ja dat is hier nu ook vaak, lopen er twee kinderen achter me aan te pieuw pieuwen. Quinten prikt daarbij met zijn vinger in mijn benen, die snapt het ook nog niet helemaal. Ik laat ze wel even, maar ben het dan ook snel zat en dan moeten ze maar iets anders gaan doen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:20:46 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73408796
volgens mij kun je dat soort spelletjes wel proberen tegen te houden, maar of dat veel oplevert? ik speel dan altijd een tijdje vrolijk mee, laat me 100x (nou ja) opnieuw doodschieten (en dan heel dramatisch op de bank ineenzijgen), tot ik er geen zin meer in heb. na afloop vertel ik er dan wel bij dat echt schieten natuurlijk geen spel is en helemaal niet leuk. en dat je als je dood bent niet echt weer levend kunt worden.
in de haak.
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:25:50 #104
108648 cattie
lieve moeder
pi_73409002
Het tegenhouden heeft denk ik ook helemaal geen zin. Maar ik merk dat ik het wel lastig vind om er mee om te gaan. Aan de ene kant wordt Ive al zo groot en begrijpt hij al zo veel, aan de andere kant is het nog maar een peuter en is er nog heel veel dat hij moet leren.
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:14:34 #105
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73410950
-binnendendert-
Tobias gaat woensdag al wennen op de kleuterschool

Yppy, Tobias heeft een paar keer naar Jerry gevraagd, dan weer een tijdje niet en dan ineens weer een paar keer. Ze verwerken het in stapjes heb ik het idee en op hn eigen manier

Schietspelletjes komen hier ook voorbij na een tijdje kap ik het wel af. Het is in zijn ogen gewoon een onschuldig spelletje natuurlijk.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73411349
Oh ja Tobias is natuurlijk al bijna vier, jeeminee wat gaat het hard zeg! Ik hoop dat hij het erg leuk vindt Saffier!

Ik moet zo langzamerhand ook maar mijn peuter gaan inschrijven bij school. Maar ik ben nog in ontkenning, hij is nog maar 2,7! Eerst maar eens bij de psz aanmelden, dan kan hij daar heen als hij drie is.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:26:22 #107
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73414845
Spannend, Saffier!
Heeft hij er zin in ?
pi_73414972
spannend Saffier!

Amber zou maandag a.s. gaan wennen maar dan zou ze 4 ochtenden wennen, dan wordt ze 4, en dan is het herfstvakantie. In overleg met de directeur van school start ze na de herfstvakantie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73415394
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:10 schreef beefcake het volgende:
die snapt het ook nog niet helemaal.
Fonske roept: "Handen omhoog!" en dan 'spuit' hij. Zo noemt hij dat...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:01:31 #110
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73415919
Hij heeft er heel erg zin in
Bij Tobias zit ook de herfstvakantie in de weg maar wij vonden het toch prettig dat hij een paar keer kon gaan wennen. Hij begint dinsdag na de herfstvakantie, op zijn verjaardag
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73416021
hier is het 5 ochtenden in 1 week voor de 4e verjaardag wennen..
dat vond ik ff iets te veel...
dus vandaar na de vakantie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73416048
Spannend al die kindjes die gaan wennen op school! Hier doen ze niet aan wennen..... Ze draaien in 1x helemaal mee.
pi_73416099
Ik dacht dat het hier wel 4 weken lang halve dagen 'wennen' was!

Ben benieuwd hoe Tobias het vindt Saffier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:12:17 #114
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73416126
Ah! Op die manier! Hier mogen ze 5 dagdelen komen wennen en Tobias begint daar morgen dus al mee. Gaat Amber na de vakantie nog wennen of gaat ze meteen de volle week? Tobias heeft trouwens de woensdagmiddag en vrijdagmiddag standaard vrij.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73416142
Ik weet nit of ze het al meteen aankan, maar ik ben wel van plan om haar zo snel mogelijk volledig mee te laten draaien.
Ze hebben iig een continuerooster op school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73416257
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:25 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Fonske roept: "Handen omhoog!" en dan 'spuit' hij. Zo noemt hij dat...
Als hij een waterpistool heeft klopt spuiten ook wel
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:13 schreef Vicky het volgende:
Ze hebben iig een continuerooster op school.
Dat lijkt me best fijn! Hier is het nog altijd de standaard schooltijden, 's morgens drie uurtjes en 's middags twee uurtjes (muv woensdag). Voor jou en Amber ook vast veel succes met het naar de grote school gaan!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:19:10 #117
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73416261
en het slapen 's middags afwennen Ik hoop dat dat een beetje gaat lukken. Hij slaapt met gemak nog 2 uur 's middags en gaat dan 's avonds om 19.30/20.00 uur weer plat. Als hij een keer overslaat ligt hij er al om 18.00/18.30 en ik kom als ik werk pas om 18.30 thuis. Nou ja, het zal wel loslopen...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:20:05 #118
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73416276
oh continue lijkt me heel fijn!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73416326
tis van 8.30 tot 11.45, dan is het lunchpauze en dan weer van 12.30 tot 15.00

Amber komt bij meester Sjoerd en de klas heet Jan Jappie en de Veelvraat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:27:04 #120
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73416408
Vicky en dan eten ze ook op school? KIndjes van mijn schoonzusje beginnen elke morgen om 8.15 en zijn dan om 14.15 klaar. Ook op woensdag en zo doende werkt mijn schoonzusje elke ochtend en is ze als de jongens thuiskomen gewoon thuis. Ze doen alles op school en hier hebben ze dat helaas niet maar het lijkt mij wel erg fijn. HIer is het ook niet zo'n probleem want ik woon recht tegenover de hoofdingang van de lagere school dus dat scheelt. Hoeven niet te fietsen of iets dergelijks alleen twijfelen we wel of we K hier naar school doen. Hoe hebben jullie die keuze gemaakt? Zal het proberen uit te leggen.

Het gehuchtje hier is heul christelijk en ikzelf ben ook zo wel opgevoeierd en heb dus ook altijd op de christelijke school gezeten maar nu hebben ze het regime aangepast en ik ben zelf niet belijdend of iets meer sinds mijn zestiende ongeveer. Mijn lief is katholiek en doet er ook niet echt iets aan ja net zoals ik. Rouw, trouw en doop en dan meer omdat we uitgenodigd worden betreffende de familie. Het regime is nu vanaf sept. dit jaar 80% les en 20% bijbelstudie vanaf de start en een weekopening en sluiting met de hele school (was vroeger ook al) en vanaf dit jaar is daarbij gekomen een dagopening en sluiting klassikaal en iedere week verplicht een psalm moeten leren vanaf groep 3 voor cijfers. Door deze wijzigingen vervallen de engelse lessen en de normale vakken zoals aardrijkskunde en biologie. Nu is K haar papa een antiliaan (daardoor wordt er hier nogal wat naar het engels vertaald in huis en papiamento pikt ze ook wat van mee) en woont driekwart van de fam ook nog eens in Engeland en K is niet zo strak stramien lopertje dus eigenlijk denken wij dat ze daar haar draai niet zou kunnen vinden maar beter zou passen op de school op het grote dorp zelf. WIj wonen in een bij gehuchtje waar alleen de christelijke dependance staat en waarbij er maar drie klassen zijn voor groep 3 t/m 8. In de folder van de openbare wordt gewoon de lesnorm aangehouden zeg maar qau vakken en kun je kiezen voor humanistische vorming of godsdienst als bijvak. We gaan ook zeker hier nog kijken maar ik zou graag willen weten hoe jullie de schoolkeuze maken zeg maar. Hier moeten we in oktober/november inschrijven voor volgend jaar november als ze vier wordt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Books op 06-10-2009 09:36:58 ]
pi_73416420
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:27 schreef Books het volgende:
Vicky en dan eten ze ook op school? KIndjes van mijn schoonzusje beginnen elke morgen om 8.15 en zijn dan om 14.15 klaar. Ook op woensdag en zo doende werkt mijn schoonzusje elke ochtend en is ze als de jongens thuiskomen gewoon thuis. Ze doen alles op school en hier hebben ze dat helaas niet maar het lijkt mij wel erg fijn. HIer is het ook niet zo'n probleem want ik woon recht tegenover de hoofdingang van de lagere school dus dat scheelt. Hoeven niet te fietsen of iets dergelijks alleen twijfelen we wel of we K hier naar school doen. Hoe hebben jullie die keuze gemaakt?
Tussen de middag wel. 's cohtends alleen als Amber naar de VSO gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73416421
's Middags slapen doet Quinten al een hele tijd niet meer Er zijn wel eens uitzonderingen natuurlijk, maar in principe is hij wakker van 7 tot 19 uur
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73416455
Amber ook. De ene dag wordt ze om half 7 wakker, de ander dag pas rond 8-en.
Ze ligt elke avond tussen 18.45 en 9.45 in bed. En slapen overdag gebeurd heeeeeel sporadisch. Amber valt wel eens in slaap op de bank nadat ze bij de psz geweest is
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:30:33 #124
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73416493
Bij ons is het 2 weken wennen. De kinderen zijn dan tot 11.30 op school.
Na deze 2 weken wordt gekeken of ze hele dagen kunnen komen. Meestal is dat gewoon het geval, maar er zijn gewoon kinderen die dat absoluut nog niet volhouden.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:06:25 #125
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73417179
Spannend zeg, een nieuw tijdperk breekt aan... ze gaan naar school!

Wij hebben op 2 november een afspraak op de school waar Devin hoogstwaarschijnlijk naar toe zal gaan. Een openbare, op loopafstand van waar we binnenkort gaan wonen. Zelf ben ik groot Montessori-fan en zou het leuk vinden als hij ook een Montessoriaantje zou worden, maar de dichtsbijzijnde zit best ver weg. Niet te lopen en een behoorlijk stuk fietsen waarbij je drukke en gevaarlijke kruisingen over moet.
Nou ja, we hebben nog even

Yppy, sterkte met het verlies van jullie poes

Davinia, hij moet wel eens op de gang staan als hij stout geweest is. Hoezo?
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:19:22 #126
1762 YPPY
Yppiaans
pi_73417445
Die stukjes over oefenen op school en meesters die veel eten ga ik niet lezen. Ik ontken.

Wat een verschil Books, ik zou die vakken als Engels, maar zeker aardrijkskunde en biologie heel belangrijk vinden. Je bent anders op de middelbare school met een gigantische achterstand en daarnaast hoort het bij je algemene ontwikkeling in de grote samenleving. Godsdienstonderwijs vind ik prima, maar nu gaat het wel erg ten koste van de algemene basis die je tegenwoordig wel nodig hebt.

Vandaag heeft ze een trui, rokje en maillot van Helly Kitty aan. En het boekje van Dikkie Dik is mee naar het kdv. In d'r haar elastiekjes met een soort van engeltjes, geen idee hoe ze die link legt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:26:50 #127
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73417623
Ik ontken het ook...
school is voor kleuters en hoort niet in het topic thuis..

Yppy, Jarno en Anna, sterkte met verlies van de poes
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:28:23 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73417657
Spannend Amber bijna naar school en Tobias nog sneller , gaat hard he!

Arwen draait gewoo mee vanaf na de kerstvakantie.

Groep 1-2
maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
Ochtend 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30
En dan op dinsdag en donderdag:
Groep 1-2
maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
Ochtend 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30
Middag 13:00-14:30 13:00-14:30

Overblijven
De kinderen die tot 14.30 uur school hebben blijven ook in de middagpauze op school. Zij spelen dan op het schoolplein onder toezicht van leraren. Wij maken geen gebruik van "overblijfouders".

Samen eten
Elke dag eten de kinderen samen met hun leerkracht. De maaltijd is een sociale activiteit en biedt de gelegenheid om even de aandacht te richten op het voedsel als vrucht van aarde en mens.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:29:08 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73417668
Och Yppy, ik ben er helemaal ontroerd van,
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73417707
Ik ontken ook nog steeds hoor Jarno...

Oei Books, dan zou een andere school toch wel een afweging waard zijn. Engels, bio en aardrijkskunde vind ik toch wel belangrijke vakken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:37:17 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73417859
Mibos ( sorry ik kan niet aan je andere nick wennen ) ik zou ook voor die andere school gaan, het is wel wat meer energie insteken om daar te komen, maar het gaat wel om de toekomst van je meisje.
Hier wordt er naar mijn mening echt een heel breed scala geleerd:

Onderbouw:
Nederlandse taal
rekenen/wiskunde
leefomgeving
aardrijkskunde
geschiedenis
dierkunde plantkunde
menskunde
mineralogie
meetkunde
natuurkunde
tekenen
schilderen
vormtekenen
boetseren
handenarbeid handwerken
toneel
muziek
euritmie
De vaklessen Engels en Duits worden bij ons op school vanaf groep 3 spelenderwijs aangeboden. Zo raken de kinderen al jong vertrouwd met die taalklanken.

De overige vaklessen zijn: verkeer in elk leerjaar, tuinbouw in groep 7 of 8, speltijd in groep 3 en 4 en gymnastiek vanaf groep 5. In de speltijd staan vooral de kring-, zang- en bewegingsspelen centraal.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:01:35 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73418463
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Kersjes het volgende:
Spannend zeg, een nieuw tijdperk breekt aan... ze gaan naar school!

Wij hebben op 2 november een afspraak op de school waar Devin hoogstwaarschijnlijk naar toe zal gaan. Een openbare, op loopafstand van waar we binnenkort gaan wonen. Zelf ben ik groot Montessori-fan en zou het leuk vinden als hij ook een Montessoriaantje zou worden, maar de dichtsbijzijnde zit best ver weg. Niet te lopen en een behoorlijk stuk fietsen waarbij je drukke en gevaarlijke kruisingen over moet.
Nou ja, we hebben nog even

Yppy, sterkte met het verlies van jullie poes

Davinia, hij moet wel eens op de gang staan als hij stout geweest is. Hoezo?
Gewoon, omdat je zoveel dingen steeds moet waarschuwen. Daarom vroeg ik me af of hij dan straf kreeg. bij eli is het best effectief, namelijk
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73419802
Schoolkeuze.. Ook al zoiets verwegs, maar we zijn er al wel mee bezig.. Maar tot nu toe lijkt montessori dus de winnaar. Als is dat wel op fietsafstand over 2 drukke wegen. Maar wel veel kinderen uit onze wijk, dus dat is wel handig in geval van nood en spelen..
Maar we gaan ook nog bij de openbare school in de buurt kijken. DIe is op zich ook wel goed. Maar toch heel anders. Dat klassikale leren was voor mij een drama. Er was alleen geen andere keus destijds. Nu dus wel. En montessori vind ik dan een fijn alternatief.
Er moet ook nog ergens een freinetschool 1 drukke straat fietsen zijn. Dus daar gaan we misschien ook nog wel langs..

Brooks, het missen van die basisvakken + het instampen van geloof, terwijl je zelf niet actief gelooft zou mij te ver gaan. Een geloofsschool kan prima, maar ze moeten het niet voor alles stellen.
En psalmen leren voor een cijfer

Chris ligt alweer in bed..Vanochten even naar de IKEA geweest en op de terugweg werd het wel erg stil achterin. Ligt meneer gewoon te slapen. Zeker anderhalf uur eerder dan normaal. En toen ik hem naar binnen tilde lag hij op mijn schouder te snurken
Nu dus wel lekker in bed. Eens kijken of we hem vanavond iets eerder naar bed kunnen krijgen.
pi_73428283
Kim gaat naar een openbare basisschool. Begint waarschijnlijk 5 januari.

En ik heb met ziekenhuis, afdeling opname gebeld.
Kim kan volgende week donderdag terecht! Ze vond het raar dat ik belde. Nou pech dan.
De tijd krijgen we per post te weten.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:32:30 #135
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73430199
ja het stoot ons ook steeds meer voor het hoofd en we hebben nu de gids van de openbare aangevraagd en ik heb vanmiddag even zitten lezen op hun site en dat past zoveel beter dat ik er denk ik al uit ben maar moet het ook nog even aan mijn lief laten lezen. Die staat ook niet achter de schoo hier tegenover.Vinden de normale vakken belangrijker dan de bijbelse geschiedenis die wijziging hebben ze dit schooljaar voor het eerst ingevoerd en het is ook nu echt 80%/20% en voorheen toen wij erop zaten was het gewoon normaal met enkel een weekopening en sluiting. Sinterklaas en Kerst staan ook niet meer op stapel en dat vind ik niet leuk voor mijn kinderen en het feit dat ze dan sinds dit jaar ook nog overgestapt zijn op een rokjessysteem. Dus deze gaat het niet worden.

Ingrid jammer dan dat ze het raar vinden maar wel goed dat je gebeld heb en wat fijn dat het al zo snel kan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:04:10 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73431022
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:32 schreef Books het volgende:
ja het stoot ons ook steeds meer voor het hoofd en we hebben nu de gids van de openbare aangevraagd en ik heb vanmiddag even zitten lezen op hun site en dat past zoveel beter dat ik er denk ik al uit ben maar moet het ook nog even aan mijn lief laten lezen. Die staat ook niet achter de schoo hier tegenover.Vinden de normale vakken belangrijker dan de bijbelse geschiedenis die wijziging hebben ze dit schooljaar voor het eerst ingevoerd en het is ook nu echt 80%/20% en voorheen toen wij erop zaten was het gewoon normaal met enkel een weekopening en sluiting. Sinterklaas en Kerst staan ook niet meer op stapel en dat vind ik niet leuk voor mijn kinderen en het feit dat ze dan sinds dit jaar ook nog overgestapt zijn op een rokjessysteem. Dus deze gaat het niet worden.

Ingrid jammer dan dat ze het raar vinden maar wel goed dat je gebeld heb en wat fijn dat het al zo snel kan.
rokjessysteem? kun je zoiets in de tijd van nu nog wel van mensen eisen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:08:02 #137
108648 cattie
lieve moeder
pi_73435063
Mag ik zeggen dat ik die school een beetje eng vind? Rokjes, geen Sinterklaas en Kerst, 20% geloof (ten koste van normale vakken).
pi_73435181
ik vind het ook maar een beetje engig..
beetje indoctrinerend..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73436316
Ehm, een rokjes systeem... Dan is de keus nog een stukje makkelijker lijkt me
Of jij moet ook dagelijks in lange rokken lopen, goed naar je man luisteren en zondags 2 keer naar de kerk gaan

Ingrid, fijn dat het volgende week al kan.

Chris is een goede huishoudster.. Hij wilde na het eten perse naar de wasmachine, waar net een wasje klaar was. Ik was in de keuken aan het opruimen. Chris heeft dus gewoon de wasmachine leeg gemaakt, de wasmand naar de woonkamer gesleept, en vervolgens mij al het wasgoed aangegeven om op te hangen.
Hoe makkelijk kan een man het je maken
pi_73436935
Ik wist het ook wel wat die schoolkeus betreft Books! Ik zou de openbare kiezen! Maar volgens mij ben je er zelf al wel uit!

Mahre en ik hebben zo'n lekker dagje gehad, zonder gejengel en boosgedoe! Heerlijk. Vanmorgen wezen shoppen met haar en daarna lekker wat gegeten en gedronken bij de Hema. En ze vond het allemaal leuk en gezellig! En vooral bij de Hema genoot ze echt! Dit is echt voor het eerst dat ik op mijn gemak kon winkelen met haar erbij. Daarna nog een kinderverjaardag. Dus helemaal goed!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:58:37 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73437057
Gheghe Chris! Leuk he?
Gezellig Lenaatje. Ik vind het ook heerlijk om met Thies de stad in te gaan. Bloemen op de markt uitzoeken, banaantje eten, mama beetje shoppen.

Evenstar, wat ontzettend fijn dat je zo'n goede badjuffrouw hebt getroffen! Super!
En Ypsel, sterkte ermee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73437424
Fijn Lenaatje, zo'n heerlijk dagje zonder gedoe..
Ik ga op dinsdagochtend ook regelmatig naar de stad. Banaantje kopen op de markt en tussen de duifjes opeten. Even lekker eruit. En even snel door wat winkels neuzen..

Yppy, hoe gaat net nu met jullie meis? Ging het goed op het KDV?
pi_73438546
Ja heerlijjk. Ik ga het nu ook echt vaker doen hoor! eerder ging ik ff snel alleen als Tazz thuis was. Maar zo is het veel leuker. Bij de bakker lekker een kaasstengeltje en ik neem altijd een pakje drinken mee. Ze liep lekker door de winkels te dralen maar bleef in de buurt, en spiegels vies maken enzo!

Ik wil Yppy ook nog een keer sterkte wensen. Anna reageerd wel goed hoor, knap van haar!
pi_73448213
Alvast maar even een tvp-tje, zaterdag mogen wij hier ook aanschuiven en wordt mn dreumes alweer een peuter. Nou ze kletst werkelijk de oren van mn kop af en toe, nog niet helemaal verstaanbaar, maar het idee is er .
Laatst lekker een ochtendje met haar in de stad geweest en samen bij de Hema geluncht, mevrouw had poffertjes en heeft heerlijk zitten smullen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_73448228
Welkom vast Nijna
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73448243
Dank je beef
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_73448359
Nijna, gezellig!! Staat er een groot feest in de planning voor zaterdag?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:45:56 #148
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73448547
kletsende peutertjes...

Volgende week donderdag op herhaling voor de ogentest. Eerste keer niets geworden, gaat moeilijk plaatjes benoemen als je niet praat, maar ze babbelt inmiddels aardig mee, niet op niveau leeftijdgenootjes, beetje vergelijkbaar met een peuter van 2 of 2,5.
Gisteren toch maar even geoefend, eerst alles opgenoemd: huis, poes, eend, theepot
En toen omgedraaid, ik aanwijzen...: huiz, poezz, eennnd, teepot... En vanochtend weer, allemaal wist ze te benoemen. Ik hoop dat ze volgende week niet dichtslaat of interesse verliest..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_73449425
Ik hoop met je mee Tazz

Hier nu een peuter die als een samurai meedanst met de Backyardigans
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:33:21 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73449737
beef ik vind dat zo leuk kleine dansende kindjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:43:27 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73453516
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Ehm, een rokjes systeem... Dan is de keus nog een stukje makkelijker lijkt me
Of jij moet ook dagelijks in lange rokken lopen, goed naar je man luisteren en zondags 2 keer naar de kerk gaan

Ingrid, fijn dat het volgende week al kan.

Chris is een goede huishoudster.. Hij wilde na het eten perse naar de wasmachine, waar net een wasje klaar was. Ik was in de keuken aan het opruimen. Chris heeft dus gewoon de wasmachine leeg gemaakt, de wasmand naar de woonkamer gesleept, en vervolgens mij al het wasgoed aangegeven om op te hangen.
Hoe makkelijk kan een man het je maken
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73455592
DF, wij hebben een feestje zaterdag ja .

Tazz, hopelijk wil ze ze op het bureau ook benoemen!

Beef, gezellig dat dansen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:19:24 #153
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73456720
Jaaaaaa, dansen
Hier ook een groot liefhebber. En altijd met een big smile op zijn gezicht, hij geniet er enorm van!

Davinia, straffen werkt hier eigenlijk niet zo goed We doen het ook niet vaak, zijn er geen fan van.
We proberen wel duidelijk te maken dat er bepaalde regels zijn waar hij zich aan moet houden en hoe groter zijn wereld wordt, des te meer daar bij komen.

Toen ik hem vandaag ging ophalen van de psz stond hij met de juffen en een huilend jongetje in de gang. Hij had hem dus geslagen
Ze vertelden dat hij de laatste tijd wel vaker gaat slaan of duwen, voornamelijk als iets niet lukt of niet mag en dat hij erg boos kan worden. Dat laatste is geen shock, hij heeft altijd al een vurig temperament gehad, maar dat hij andere kindjes zomaar gaat slaan... Vond ik echt echt niet leuk om te horen
Nou is er natuurlijk veel gaande in zijn leven de laatste tijd: psz gaat hij pas een paar weken heen, broertje erbij, op stapel staande verhuizing... da's een hele hoop voor zo'n kleintje en ik begrijp dat dat effect kan hebben op zijn gedrag.
Maar dan heb ik toch ergens de angst dat mijn lieve jochie zo'n je-weet-wel kind (aan het worden?) is
En ik weet niet zo goed wat ik eraan kan doen om dat te stoppen. behalve natuurlijk blijven herhalen dat hij niet mag slaan, lief moet zijn, goed moet luisteren etc.
.... met gevoel voor drama....
pi_73456898
Het is met Anna op het KDV wel goed gegaan, details ken ik niet want toen ik d'r ophaalde zaten ze met z'n allen rustig aan tafel een soepstengel te eten en ik was de enige ouder dus ik had alle aandacht van de mini's daar, vond ik even niet zo moment om het over de dode poes te hebben met de juf. . Maar ze hadden wel het Dikkie Dik boek gelezen in de kring en het er (waarschijnlijk) over gehad.

Ik heb het idee dat het kwartje steeds verder aan het vallen is bij Anna. Gisteren tijdens het pyama aandoen viel ze me ineens om de nek en zei ze 'gizmo mijn lieffie waar is -ie!' (ze noemde de kat altijd/vaak lieffie). Echt heel moeilijk, ik zat ook opeens helemaal dicht. . En ze wil nog zwaaien 's avonds naar de sterren (al heb ik het gisteren weten te beperken tot alleen zwaaien op d'r kamertje anders kun je élk raam in huis af met haar op je arm .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:33:54 #155
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73457093
Anna is aan het rouwen.
Heeft ze foto's waar ze samen met de poes op staat?
.... met gevoel voor drama....
pi_73457187
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:33 schreef Kersjes het volgende:
Anna is aan het rouwen.
Heeft ze foto's waar ze samen met de poes op staat?
Ja, we hadden ook al bedacht die op d'r kamertje te hangen (ze heeft zo'n soort van lint om foto's aan te hangen).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73464485
Aggos Anna

Kersjes ik denk dat het afreageren is van Devin, het is ook niet niks al die veranderingen. Zolang jullie blijven hameren dat zijn gedrag not done is zal het wel weer beter gaan als jullie weer in rustiger vaarwater zitten. Dat is hier iig wel het geval geweest bij mijn jongens. Het is iets waar je even doorheen moet en dat is niet altijd leuk

En dat dansen is zo leuk inderdaad Ze houden er ook van om op de Kinderen voor Kinderen cd of Michael Jackson DVD te dansen, ze vragen er vaak om. Quinten is een die hard en danst echt op alles, zelfs hier op
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73471109
Arme Anna Klinkt inderdaad of ze in de rouw is. Of misschien een fotoboekje voor haar maken met foto's van haar en de poes?

Kersjes Linde is sinds Esmee er is ook ineens begonnen met slaan en schoppen. Ik leg haar nu steeds maar uit dat mensen en dieren verdrietig worden als je ze slaat of schopt. En dat werkt wel aardig, al moet ze wel regelmatig bevestiging nodig...

Als Linde straf krijgt moet ze op het matje voor de balkondeur zitten. Het is alleen nog niet een echte strafplek want soms gaat ze er ook al uit zichzelf zitten
pi_73471757
Ze is er echt wel mee bezig, maar dat is goed, ze moet het ook verwerken. Ik vind het zelf alleen moeilijk soms, maar het is wel goed voor d'r.

Dat kan ook al goed zijn Stiemie, misschien ziet ze het voor zichzelf ook wel als een plekje om rustig te kunnen worden, om bij te komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:31:19 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73472637
Kersjes, wellicht weet devin zich idd geen raad met al die veranderingen. het eerste wat bij mij opkomt is om een aantal keer (wellicht voor het slapen gaan, of op een ander rustig moment) echt even met hem op schoot te gaan zitten (toby bij M op schoot, of anderszins even niet in de buurt) en uitleggen dat je snapt dat er zoveel veranderd is, en dat het allemaal heel veel is. ja, dat kan heel overweldigend zijn, maar dat is helemaal niet erg. toby is erbij gekomen, maar jij bent nog steeds mama's liefste devin. en omdat ej zo'n grote jongen bent, mag je met andere grote kindjes spelen, bla bla.

ik weet niet in hoeverre devin dan al terugpraat, maar ik merk iig aan eli dat hij heel goed reageert op gewoon even een rustige uitleg. je krijgt geen respons, of soms een verdwaalde "ja", maar hij is daarna wel altijd een stuk rustiger en speelt beter na zo'n uitleg.

en over dat negeren, ik ben de afgelopen tijd heel bewust bezig geweest met op goede momenten te zeggen hoe fijn en gezellig ik het vind dat eli zo goed reageert als we wat vragen. dat is toch zo ontzettend lief van hem, en daar ben ik zo blij mee, bla bla, etc... en ik word een stuk minder genegeerd!
en als ik wel word genegeerd, loop ik gewoon weg. komt hij vanzelf achter me aan (bv niet uit bed willen komen voor een schone luier terwij in zn blote niksie in zn bedje ligt. wil je geen luier? dan gaat mama naar beneden. doei! na 3x op een neer (stukje) ging meneer braaf liggen )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 06:52:53 #161
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73476916
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:51 schreef Stiemie het volgende:


Als Linde straf krijgt moet ze op het matje voor de balkondeur zitten. Het is alleen nog niet een echte strafplek want soms gaat ze er ook al uit zichzelf zitten
Herkenbaar! Floor geeft Pien ene duw op de trap en zegt dan ook gewoon doodleuk "Hoek zitten ?"
Thuis is het strafplekje niet in de hoek, misschien op de creche.

Laatst had Floor Pien echt heel erg hard gebeten. Ik zet haar op het plekje en wat denk je ? Gaat Pien erbij zitten met een boekje
Daarna Floor op de gang gezet en dat maakte echt indruk. In ieder geval zei ze dat ze niet mocht bijten en dat ze Pien een kusje ging geven...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:48:33 #162
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73477725
Quinten

Davinia, dat doen we sowieso al veel. Vertellen over de situatie hier in huis en ook daarbuiten. Ook laten we hem zelf verwoorden wat er allemaal gebeurd is en nog gaat gebeuren, hij snapt echt v eel al

KP, jouw tweeling

Gisteren ouderavond gehad op de psz. Niet individueel over je eigen kind, maar bedoeld als algemene informatieavond. De directeur en een kleuterjuf van de basisschool waar ze de brede school mee vormen kwamen vertellen, we kregen info over verschillende leer - en speel methodes en het leukste: een dia-voorstelling waarbij uitgebreid verteld werd over hoe zo'n psz-ochtend eruitziet en wat ze allemaal doen!
Nou hadden ze 's ochtends met de kinderen ook al wat dia's gekeken en dat vonden ze prachtig, ze herkenden zichzelf, bekende situaties en omgeving... Ze kregen er geen genoeg van

Oh, en het cracker-mysterie is opgelost! Als ik aan Devin vraag wat hij de psz op zijn cracker had dan zegt hij altijd "Kaaaaaaas en worst ook". Nou wist ik wel dat er smeerkaas- en worst gegeven wordt , maar natuurlijk niet tegelijk. Dacht ik. Blijken ze 2 crackers te krijgen en veel kindjes nemen van elk 1
.... met gevoel voor drama....
pi_73479160
Ik heb vandaag een, Mikael blijf van je broertje af, niet schreeuwen in zijn oor, niet op zijn neus drukken, nee hij wil je brood niet, en nee ook je ijsthee mag ie niet, nee hij kan nog niet spelen met je hamer en nee je schroevendraaier ook niet, zit nu niet aan zijn voeten te trekken, laat Jimmy met rust, trek niet aan zijn staart, ga gewoon plassen en hou op met zeuren, laat je broer nou met rust, gooi al die auto's nou niet op de grond en ook de puzzels niet, nee je krijgt geen snoep en nee ook geen chips, nee je moet niet naar school en ja je gaat toch echt wel naar papa, pak Leander zijn speentje nou niet de hele tijd af en geef hem zijn tutje terug, hand voor je mond als je hoest en helemaal als je boven je broertje hangt, prik niet in zijn ogen, GEEF ZIJN SPEEN TERUG, niet zo dicht met je hoofd bij Leander zijn hoofd, zit niet te smeren met je drinken, zit niet zo te schreeuwen, als je nu niet normaal doet ga je naar bed,, dag.
Nog 1,5 uur en dan gaat ie naar zijn papa
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:31:45 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73479740
nicole, pfff! hopelijk gaat het snel weer beter en je hebt iig zometeen wel rust

kersjes, kan je ook aan devin vragen waaarom hij agressief doet / deed? of krijg je dan geen respons? ik weet natuurlijk hoe goed hij verbaal is, maar wellicht is dat nog een optie? probeer alleen mee te denken

wat ik wel echt merk aan mezelf dat ik het best ingewikkeld vind om van de zorgtaak zo over te gaan op de opvoedtaak. in het begin was het heel erg "drinkt hij wel genoeg, plast hij wel genoeg, komt het wel genoeg aan, waarom huilt hij" en wat later dan het hele bijvoedingsintroductiefeest, maar dat is vooral nog echt fysiek verzorgen, zeg maar. nu ineens wordt het veel meer echt opvoeden. dat je moet zorgen datje een respons krijgt, hoe je ermee omgaat als je iets vraagt en meneer geeft een stralende " Nee! " als antwoord geeft in afwachting wat jij dan gaat doen. echt zn grenzen verleggen / verkennen. op zich niks mis mee, hartstikke leuk om te zien wat hij al in de strijd kan gooien, maar de verhouding wordt ineens zo anders.

herkennen jullie dit?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73479986
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:31 schreef DaviniaHR het volgende:
herkennen jullie dit?
Zeker! De peuterperiode is daarin denk ik ook heel belangrijk. Je legt de basis zeg maar, dus consequent zijn is heel belangrijk. Ik vind het af en toe moeilijk maar het werpt echt vruchten af na een tijdje.
Ook beleefdheidsdingetjes als dankjewel zeggen, wat zeg je ipv wàààt, mag ik ipv ik wil. Bij Dylan is dat nu een automatisme doordat we dat in zijn peutertijd steeds maar herhaald hebben, tot we er zelf haast gek van werden Voordeel daarvan is ook weer dat we bij Quinten bijna niet hoeven te corrigeren want hij praat Dylan na
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73517978
Ja hoor Davinia, heb je eindelijk het eten/drinken/zorgen helemaal in de vingers. Moet je weer met andere dingen aan de sla

Hoe warm eten jullie kinderen hun eten eigenlijk? Bij Chris moet het echt lauw zijn, anders wil hij het niet hebben. Het is hem echt snel te warm en zegt ook au. Ook met de thee trouwens. Terwijl ik het dan echt lauw-koud vind.
Ik vraag me af wanneer we nou gewoon voor hem kunnen opscheppen ipv eerst 5-10 minuten zijn eten te blazen. En je eigen eten dus ook nog maar halfwarm is..
Of is mijn kind gewoon wat koppig
pi_73518027
Ik schep Mikael zijn eten ook 5 a 10 minuten op voordat wij gaan eten.Zo is het afgekoeld en kan hij meteen eten als wij ook gaan. Warm dinken wil ie helemaal niet
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73518050
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:18 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik schep Mikael zijn eten ook 5 a 10 minuten op voordat wij gaan eten.Zo is het afgekoeld en kan hij meteen eten als wij ook gaan.
Dit dus.

Anna lust wel thee, maar lauw (richting koud).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:43:53 #169
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73518910
Hier wordt redelijk warm gegeten... We scheppen meestal tegelijkertijd op en blazen haar eten voor 1 a 2 minuutjes.. En de rest mag ze zelf blazen. Dit hebben we haar geleerd en zeggen we iedere keer als het warm is.. En als ze dan toch niet wil blazen dan merkt ze dat... (niet dat we haar gloeiend heet eten in haar mond laten stoppen). Dan hoor je haar lekker droog zeggen: au, blazen hè?

Soms, als het niet lekker is, dan is het eten inmiddels wel eens koud, maar daar horen we haar niet over... En als ze dat wel zou doen is dat een mooie motivatie om iets sneller te eten...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_73518974
ok.. dan is het wel normaal..
We hadden gisteren muffins gebakken op de kruipgroep. Daar was 1 jongetje die at zijn muffin best wel warm op, en Chris wilde er niks van weten totdat de muffin lauwkoud was.
pi_73520638
Mirte eet t meer koud dan warm, als ze uberhaupt eet, want dat doet ze sowieso niet zo heel denderend warm eten...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:00:59 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73522998
eli eet zn eten ook halfkoud. als het te warm is laat hij het uit zn mond vallen.
wat wij doen met pasta en rijst en zo is om zijn portie eerst af te scheppen, en dan spoelen (schrikken) onder de koude kraan, dan ons eten afgieten, en dan kan je de warme saus of ander spul er zo overheen gooien, en koelt het vanzelf heel sterk af omdat de rijst / pasta zou koud is. is wel zo handig met opdienen en zo
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73523048
Amber eet eht ook half warm/half koud. Zodra het te heet is laat ze het ook uit haar mond vallen.

Nijna, Amber eet ook niet goed warm eten. Ik heb me erbij neergelegd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:20:07 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73525371
* Kersjes gaat lekker niks zeggen over dat er hier de laatste 2 weken verbazingwekkend goed gegeten wordt. Warm eten vaak zelfs 2x per dag, maar ook brood en zelfs tussendoortjes gaan erin als koek

Davinia, ik zou zijn gedrag zelf niet direct als agressief beschrijven. Pfff, ik vind het heel moeilijk om uit mijn woorden te komen, maar hij is gewoon een emotioneel en enthousiast type en kan zich dan niet anders uiten ofzo. Gisteren in de speeltuin ook: hij was net van de glijbaan geweest, stond op en duwde een kindje omver dat voor hem stond om vervolgens weer lachend verder te spelen alsof er niks aan de hand was
Thuis moet ik hem nu ook goed in de gaten houden want hij is dol op zijn broertje, echt waar, komt hem de hele tijd knuffelen en kusjes geven. Maar dan zomaar ineens gaat hij hem slaan, terwijl hij nog steeds liefkozend tegen hem aan het kirren is.
Alsof hij zich echt niet kan beheersen en zijn liefde en euforie van dat moment alleen geuit kan worden door te slaan of te duwen. Dat doet hij ook als hij met ons knuffelt, soms zelfs met bijten erbij
Maar ja, thuis mag je wel stoeien en de wildebras uithangen met papa en mama en buitenshuis mag dat niet. En dat snapt hij ws. nog niet zo.
En hij is zo lief en zorgzaam! Ben gewoon bang dat hij op deze manier alleen nog gezien gaat worden als "dat kindje dat altijd slaat".

Morgen gaan we met zijn neefjes naar Ballorig. Spannend, in meerdere opzichten
.... met gevoel voor drama....
pi_73532527
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:02 schreef Vicky het volgende:

Nijna, Amber eet ook niet goed warm eten. Ik heb me erbij neergelegd
Ik ook
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:29:54 #176
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_73532720
ik sta nog in de lijst! Jeuj!
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb vandaag .. een drukke dag gehad
hihi herkenbaar.. aan het einde van zo'n dag zie ik vooral mijn eigen moeder in mijzelf wat krijgt een kind toch veel ' kritieken ' te verduren op zo'n dag.
Probeer ook heel vaak te zeggen dat ik ook heeeel erg trots op 'm ben
pi_73534070
Hoe lang blijven jullie je peuter in het voorzitje van de fiets proppen, omdat het zo gezellig is?
Voetbakjes op de laagste stand en zijn knietjes net niet tegen het stuur. Als dat gebeurt gaan de voetbakjes er gewoon af, de gespen kunnen toch allang niet meer dicht
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:28:07 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73534548
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:14 schreef Saffier het volgende:
-binnendendert-
Tobias gaat woensdag al wennen op de kleuterschool
Jeumig Saffier wat gaat het toch snel
En als ik de foto's zo zie dan is het ook al een hele knul

geniet nog maar even lekker van mijn eigenste baby
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73534744
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:13 schreef beefcake het volgende:
Hoe lang blijven jullie je peuter in het voorzitje van de fiets proppen, omdat het zo gezellig is?
Voetbakjes op de laagste stand en zijn knietjes net niet tegen het stuur. Als dat gebeurt gaan de voetbakjes er gewoon af, de gespen kunnen toch allang niet meer dicht
bakfiets dan zitten ze allebei gezellig voor je
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73534928
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:34 schreef snoopy het volgende:

[..]

bakfiets dan zitten ze allebei gezellig voor je
Ja daar zeg je wat, had ik moeten bedenken voordat ik mijn dure moederfiets kocht
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:44:42 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73535054
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:13 schreef beefcake het volgende:
Hoe lang blijven jullie je peuter in het voorzitje van de fiets proppen, omdat het zo gezellig is?
Voetbakjes op de laagste stand en zijn knietjes net niet tegen het stuur. Als dat gebeurt gaan de voetbakjes er gewoon af, de gespen kunnen toch allang niet meer dicht
ik heb dat ook nog heel lang volgehouden, wel tot 'cato' 4 was geloof ik, voor afstanden die/momenten dat ik 'willem' niet zelf wilde laten fietsen. maar op een gegeven moment ging 't echt niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 09-10-2009 22:52:28 ]
in de haak.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:50:53 #182
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73535254
Vóórstoeltje?
Ik vraag me af hoe lang mijn lange lijs nog in het achterstoeltje past

Tobias heeft het trouwens erg naar zijn zin gehad met wennen bij de kleuters, hij mocht op zijn eerste dag (net als zijn eerste dagje psz) naar de bieb
Versléten toen hij thuis was maar wel naar zijn zin en hij zit bij zijn grote vriend J. in de klas waar hij ook mee op de psz zit/zat. Vandaag voor het laatst want J. werd vandaag al 4. Zijn moeder en ik zijn zó blij dat ze samen blijven

Bar geniet jij maar lekker van je kleine krummel
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:51:39 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73535268
Oh en Beef? Er zijn langere riempjes te koop voor de voetensteuntjes hoor
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73535329
Oh het kan nog wel even dus En Quinten is ook niet lang voor zijn leeftijd, dat scheelt ook weer.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:51 schreef Saffier het volgende:
Oh en Beef? Er zijn langere riempjes te koop voor de voetensteuntjes hoor
Ik kan natuurlijk ook die van het achterstoeltje erin doen

[ Bericht 66% gewijzigd door beefcake op 09-10-2009 22:58:33 ]
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:57:58 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73535472
je moet vooral op de kilogrammen letten, beef.
in de haak.
pi_73535507
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:57 schreef trui het volgende:
je moet vooral op de kilogrammen letten, beef.
Ehm, daar zit ie eigenlijk al overheen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73535938
Juliette zit meestal ook voorop. Dan kan ze Myrthe beter zien (die laat ik vaak voor me fietsen) en dat vindt ze veel leuker dan achterop.
Een klein uitgevallen buurmeisje van ons is bijna 5 en zit nog wel eens in het voorstoeltje.. Het fietst toch ook veel lichter met een kind voorop?
pi_73536385
Ik vind het het lichtste fietsen als ze in de fietskar zitten. Het verschil tussen voorop of achterop merk ik niet zo, behalve dat ik wat slinger gevoeliger ben met kind voorop.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73537537
Dat heb ik dus juist als er niemand voorop zit, dan slinger ik eerder. Net wat je gewend bent waarschijnlijk. Een fietskar vind ik niet licht, maar dat komt vast ook weer doordat ik dan gewoonlijk met 4 kinderen rondfietste.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:10:10 #190
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73541112
Ik heb er nog steeds 1 voor en 1 achterop. Nu nog prima te doen, maar het wordt wel een soort circus balanceer act als ze verstoppertje op de fiets gaan doen

Geloof wel dat voorop bijna niet meer kan, maar dan hebben we de bakfiets nog !
pi_73541833
Hier gaan we ook bijna over naar een achterzitje.. Chris is al over de 14 kilo, en deze gaat tot 15. En hij begint steeds meer te wiebelen voorop. En zijn knieen zitten tegen het stuur. En met een winterjas is het steeds meer proppen.
Dus we zijn rustig op zoek.

Gisteravond een zielig jochie hier. Hij was net even te rustig en te aanhankelijk. En net even te warm. Bleek zijn temp 39,3 te zijn. Geen idee waarvan, maar hij is nu vrolijk op de glijbaan aan het spelen. Dus hij heeft nu in ieder geval nergens last van..
Oh, en nu is hij eten aan het schooien bij papa.
pi_73548754
Mag Mirte erbij in het lijstje 10 oktober 2007 . Ze is ontzettend verwend en ligt nu te slapen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_73549887
Nijna welkom en gefeliciteerd met je grootste kleine meisje
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:56:48 #194
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73551147
Van harte met Mirte !
En welkom op de peuterafdeling !
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:58:45 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73551198
gefeliciteerd mirte!



[ Bericht 74% gewijzigd door trui op 10-10-2009 20:46:15 ]
in de haak.
pi_73551700
Mirte, gefeliciteerd met je 2e verjaardag!
Welkom Nijna, met je peuter!!
pi_73554778
Dank jullie . Ze ligt helemaal uitgeteld in bed
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_73555606
Welkom Nijna en gefeliciteerd met je meisje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:12:09 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73561695
\\Nijna welkom hier , en proficiat met je meisje, en ik zie op de valreep ook nog dat Thies jarig is proficiat met je mooie jochie Moonah, al weer 3 jaar mama
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73561832
Welkom Nijna.

Thies, stoere knul! We zijn helemaal vergeten je een kaartje te sturen. Gaan we alsnog doen. Heeft ie een leuke feestje gehad Moonah? Tuurlijk wel, bij jullie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73568210

Ze is papa aan het helpen in de tuin
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_73568386
Oh Nijna, wat wordt ze al groot!

Heb bij sommige fok-kinderen echt hun baby-foto's nog in mijn hoofd
pi_73568440
Komt misschien ook omdat ik bijna nooit een foto plaats...
Groot wordt ze zeker en (eigen)wijs ook
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:16:41 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73570250
Nijna! Gefeliciteerd met Mirte!

En ook Thies jarig geweest? Gefeliciteerd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73578558
Mirte en Thies gefeliciteerd!
pi_73590190
Oh ja Thies natuurlijk ook jarig geweest, van harte
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_73600285
Moonah en Nijna nog van harte gefeliciteerd met jullie kindjes
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73601288
Thies, gefeliciteerd met je 3 jaar en 2 dagen

Hier een zielig jochie. Zaterdag en zondag de hele dag door net even iets te rustig en ook steeds koortsig. Gisteravond ook nog zijn avondeten eruit gespuugd en met 39,7 in bed gestopt. Vanochtend er met 39,3 weer uitgehaald. Meestal daalt het in de nacht wel meer als Chris ziek is. Dus eens kijken wat de dag brengt.
Hij eet en drinkt opzich wel redelijk. En dat spugen was ook maar 1 malig. Maar hij zit duidelijk niet lekker in zijn velletje
Dus lekker een KDV-vrij dagje. En papa had al vrij van zijn werk, dus dat wordt gezellig..
pi_73601915
Beterschap voor Chris
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:22:11 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73601972
Ach Chris... Zo sneu, ziek zijn. beterschap hoor!

Dank voor de felicitaties! We hebben een fijn feest gehad zaterdag. Om 23 uur ging het laatste bezoek weg, en lag mijn menneke pas in bed. Hij heeft zich prima geamuseerd.
Vandaag feest op de psz. Grappig, da's toch een speciale happening merk ik aan mezelf.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:29:32 #211
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73602081
Nog gefeliciteerd aan de jarigen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_73602108
Thies, ook nog gefeliciteerd!

Ik heb een kater.. Amber heeft deze week haar laatste PSZ week.. vind het wel een beetje raar hoor...
Ze is 1,5 jaar onder de hoede van juf N. geweest, een ontzettend lief en leuk mens.. Ik ga haar echt heel erg missen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:49:41 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73602458
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:23 schreef Vivi het volgende:
Heb je een leuk feestje gehad? Foto's ? En wat heeft Thies gekregen?
Hij heeft een superfeest gehad! Van ons kreeg hij een fiets. En verder is hij vreselijk verwend met hijskranen, vrachtauto's, boekjes, een loopfiets, duplo, een gitaar ehm.... en wat in hemelsnaam nog meer.

De fiets moest nog even goed afgesteld worden...

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:58:50 #214
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73602622
Leuk! *op actiefoto's van de Thies op de fiets wacht*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:58:54 #215
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73602623
Thies, gefeliciteerd met je 3e verjaardag
En wat een leuke verjaardagshoed! Heeft mama in elkaar geknutseld zeker?

En Mirte is alweer 2! Gefeliciteerd

Vicky, kleine meisjes worden groot... Amber zal het vast geweldig naar d'r zin krijgen bij de kleuters, gaat helemaal goed komen joh

DF, beterschap voor je mannetje
.... met gevoel voor drama....
pi_73604166
Chris beterschap!

Vicky komt goed! Zal voor beiden wel ff wennen zijn. Ze vind het vast heel leuk.

Nog een vraagje. Kim gaat dus as donderdag naar de kaakchirurg. Waar ze met een kapje onder narcose moet. Nog tips om haar voor te bereiden? Ik weet wel dat ik of Djeez mee moet en dat het waarschijnlijk kapje onder dwang moet. Dat zei de anesthesist. Maar het is wel de hoogste tijd. Want ze heeft steeds vaker en langer pijn. Net ook weer.

Verder gaat het ineens een stuk beter. Minder vervelend en na waarschuwen luistert ze snel weer. Probeert nu ook meer met Tyler te spelen, geeft hem speeltjes en helpt hem. Gelukkig niet vaak meer slaan. Veel gezelliger in huis zo!
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:30:39 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73606353
Nou Ingrid, niet om het een of ander hoor, maar bij mij is vroeger toen ik een jaar of 5 was ook zo'n kapje onder dwang opgezet en ik heb daar echt een enorm trauma aan over gehouden.

ik dacht echt dat ik ging stikken probeerde me los te worstelen maar de anesthesist die het kapje erop hield was natuurlijk veel sterker, ik dacht echt dat ik dood ging en heb er heel lang last van gehad.

Ik snap trouwens uberhaupt niet dat dat onder dwang moet, wat zijn dat voor barbaarse praktijken? Je kan heel goed "droog" oefenen met haar lijkt me zo, en het kapje op haar gezicht doen als een spelletje en dan zeggen dat ze in moet blijven ademen, en als je dat een aantal keer doet snapt ze het wrs een stuk beter en is het veel minder eng dan dat ze ,out of the blue, zo'n ding op haar gezicht gedrukt krijgt door een vreemde, dat kan je zelf toch ook wel bedenken Vraag anders Sjak eens wat tips per PM, die is anesthesist.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:31:25 #218
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73606386
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:30 schreef Vivi het volgende:
Nou Ingrid, niet om het een of ander hoor, maar bij mij is vroeger toen ik een jaar of 5 was ook zo'n kapje onder dwang opgezet en ik heb daar echt een enorm trauma aan over gehouden.

ik dacht echt dat ik ging stikken probeerde me los te worstelen maar de anesthesist die het kapje erop hield was natuurlijk veel sterker, ik dacht echt dat ik dood ging en heb er heel lang last van gehad.

Ik snap trouwens uberhaupt niet dat dat onder dwang moet, wat zijn dat voor barbaarse praktijken? Je kan heel goed "droog" oefenen met haar lijkt me zo, en het kapje op haar gezicht doen als een spelletje en dan zeggen dat ze in moet blijven ademen, en als je dat een aantal keer doet snapt ze het wrs ene stuk beter en is het veel minder eng dan dat z eout of the blue zo;n ding op haar gezicht gedrukt krijgt door een vreemde, dat kan je zelf toch ook wel bedenken Vraag anders Sjak eens wat tips per PM, die is anesthesist.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:41:26 #219
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73606740
Och arme Kim. Dat moet je idd echt niet onder dwang doen Ingrid, dat lijkt me heel, heel erg zielig. Zoals Vief het zegt is toch een heel goede mogelijkheid? Ik vrees dat je anders ook echt het vertrouwen van Kim schaadt. En oh, wat is zo'n anesthesist toch eigenlijk ook een hork zeg. Laat ze zich een beetje leren inleven en ouders goede tips geven.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:45:50 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_73606877
Niet onder dwang doen, echt niet! Bert heeft er ook nog steeds trauma;s van. WIj hebben gelukkig bij Ruben toen van te voren kunnen oefenen met een soortgelijk kapje en dat vond hij wel leuk. Uiteindelijk blijft het natuurlijk niet leuk om het te moeten, maar echte dwang is gelukkig niet nodig geweest.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:46:04 #221
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73606883
Ingrid, ik zou echt echt echt!! gaan oefenen hoor.
Plus ik zou even bellen , nu weet ik niet of dormicum mag bij kiezen trekken.
Maar Arwen heeft een " hoofd" trauma , zij heeft dit overgehouden aan een lullig onderzoekje met een sonde..
Toen Arwen de bioptie moest kreeg ze ook een lichte narcose.
Echter wel besproken dat Arwen zo mondgevoelig etc allemaal is.
Ze hebben bij Arwen toen een prikje gegeven met dormicum, daar worden ze heel slaapdronken van, en gafhet kapje dus geen problemen meer omdat ze dit niet bewust heeft meegemaakt.
Wellicht dat ze dat ook bij Kim kunnen doen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73608326
ik weet niet anders dan dat in dem eeste ziekenhuisen kinderen tegenwoordig van te voren een afspraak bij de anesthesie hebben, waarbij dan ook geoefend word of een filmpje gekeken etc. En mocht je problemen verwachten zijn er ook altijd nog pedagogisch medewerkers enzo.

Er zijn altijd kinderen waarbij enige dwang onvermijdelijk is, maar om daar zomaar vanuit te gaan vind ik nogal lomp. Probeer dan eerst of het op een of ander emanier wel kindvriendelijk kan.


Hier een heel zielig ventje, Pepijn heeft koorts, spuugt af en toe en is vooral heel hangerig en ellendig. Echt ziek. Hij ligt nu voor de 2e keer vandaag te slapen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:30:52 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73608364
Ach gossie,

Wij hebben geen filmpje oid gehad destijds, maar wel het spelen etc. gedoe en zoals ik al zei dat prikje.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73609201
Vivi, ik zeg ook waarschijnlijk. Dit is wat de anesthesist vertelde.
Ik zie onder dwang ook niet zitten. Maar het moet wel gebeuren , op een zo prettig mogelijke manier.
Ik was al van plan te vragen of we kunnen oefenen, nu helemaal!

Evenstar hij had het nog over een soort roesje, waar ze wat kalmer van wordt. Misschien is dat hetzelfde wat jij bedoelt. Dat ging hij uitzoeken, want dat is bij een bepaald aantal kg dat dat kan.
pi_73610231
gatsie Ingrid, daar wordt je niet vrolijk van zeg....
Was het maar vast vrijdag hem dan was het achter de rug....

Thies en Mirthe jarig geweest! Feli!!!

Beterschap voor de zieken!

ben net met Meike naar de tandarts geweest, ging prima. Ze deed netjes haar mondje open. Er komen nog 3 kiezen bij. Alles zag er mooi uit, dus gewapend met Teigetje-tandenborstel liepen we weer naar buiten. Meike was helemaal nog niet klaar, want ze had nog niet eens gekleurd.....

Op de psz gaat het zo goed! Ze wil er ook graag heen.
je ziet haar groeien in zelfvertrouwen. Echt geweldig.
Vandaag kwam ze alleen thuis met gehavende wang, had een kindje haar geknepen.
Nu is het al de derde keer dat hetzelfde kindje haar toetakelt.
Kan ik daar wat over zeggen tegen de juf, dat ze dat in de gaten houdt?
Of ben ik dan een erge zeurmoeder?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73612120
Karin, ik zou het denk ik wel aangeven dat je het vervelend vindt dat ze nu al 3 keer door hetzelfde kindje is toegetakeld. Misschien kunnen ze het dan wat beter in de gaten houden (al kan je als peuterjuf niet alles voorkomen, je hebt niet overal ogen zitten ).
Ik zou je geen erge zeurmoeder vinden.

Zijn er meer peuters die ineens bedenken dat ze niet meer hoeven te slapen tussen de middag...? Ze heeft net 2 uur lang haar kamer overhoop gehaald, ik hoopte dat ze in slaap zou vallen, maar niet dus...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_73612170
Ik vind dat je er best iets van kan zeggen hoor als het steeds door hetzelfde kindje gedaan wordt.

En Ingrid misschien kan je online iets vinden, bv op youtube, om samen als voorbereiding te kijken? Of een boekje zoals Nijntje in het ziekenhuis van de bieb halen?
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:31:10 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73612369
Alle jarigen nog gefeliciteerd.

Ingrid, inderdaad proberen te oefenen. Desnoods met een stofkapje. En wel fijn om te lezen dat het weer wat gezelliger is bij jullie.

En uiteraard beterschap voor alle zieken.

Nijna. Mijn peutertje vind dat ze thuis en ook niet meer hoeft te slapen 's middags of inderdaad eerst d'r kamer verbouwd, 10x mama moet roepen voordat ze uiteindelijk uitgeput om kwart over 2 in slaap valt om dan door mij weer om 3 uur wakker gemaakt te worden. Bij de oppas en op het kdv heeft ze daar overigens geen last van....
pi_73612488
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:22 schreef Nijna het volgende:
Karin, ik zou het denk ik wel aangeven dat je het vervelend vindt dat ze nu al 3 keer door hetzelfde kindje is toegetakeld. Misschien kunnen ze het dan wat beter in de gaten houden (al kan je als peuterjuf niet alles voorkomen, je hebt niet overal ogen zitten ).
Ik zou je geen erge zeurmoeder vinden.

Zijn er meer peuters die ineens bedenken dat ze niet meer hoeven te slapen tussen de middag...? Ze heeft net 2 uur lang haar kamer overhoop gehaald, ik hoopte dat ze in slaap zou vallen, maar niet dus...
Meike heeft ook een uur lang Hoera lopen zingen voor ze ging slapen (er was een kindje jarig op school)
valt vervolgens in slaap, en als ik haar straks wakker maak wil ze er niet uit. standaard actie tegenwoordig.

Ik geef het woe. wel ff aan op de psz, al begrijp ik ook dat ze niet overal voor kunnen zijn. Maar dan zijn ze er wel even alert op. Juf gaf in een eerder gesprekje al een keer aan dat dat kindje nogal een handenbindertje is.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73614523
Nou, ik heb eindelijk wat duidelijkheid. (tig keer doorverbonden) Het is standaard dat er mits er tijd is, een gesprek komt met de pedagogisch medewerker. Die kan van alles uitleggen en heeft er een speciaal koffertje met spullen voor. Normaal moet je 2 uur van tevoren aanwezig zijn en is er dus voldoende tijd.
pi_73614618
Ach, pepijn ook al ziek.. Beterschap!!

Ingrid, ik zou ook oefenen, misschien een boekje van de bieb, of een flimpje/foto's op internet. En gewoon vertellen en misschien voorspelen met een pop?

Karin, ik zou er ook iets van zeggen. Zeker als het al de 3e keer is. Al is het voor dat kindje misschien ook maar een fase, dat is nog geen reden om het maar "toe te staan".

Chris kon gisteren en vandaag ook moelijk de middagslaap vatten. En ook max 1,5 geslapen tegenover 2,5 uur normaal. Maar hij doet ook weinig (bankhangen/met de trein spelen). Dus dan is het weer niet zo gek.
Morgen eigenlijk naar de tandarts met Chris. Dus hopelijk gaat dat lukken...
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:01:50 #232
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_73615569
iemand vroeg alweer een tijd geleden om de tekeningen die lotte maakt:


ze kan ook prikken:


met dit als resultaat:
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:04:25 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73615656
Oooh, wat knap! En wat leuk! Echt een supertekening!
En jeetje, dat ze ook al zo goed kan prikken...!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73615765
Leuk zeg Ik80, en dat prikken joh! Knap!
Meike kan ook al zo leuk tekenen, echte poppetjes met wangen enzo haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73615865
Oh wat knap zeg! Linde is helemaal nog niet zo van het tekenen. Inkleuren gaat wel steeds beter en netter, maar zelf iets tekenen doet ze nog niet. Ze kan wel heeeel mooi krassen trouwens
pi_73615929
Wat knap zeg!
pi_73615960
Wat knap zeg!! Daar kan Amber nog wat van leren. Die kan alleen maar kalken en krassen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:17:30 #238
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73616058
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:22 schreef Nijna het volgende:


Zijn er meer peuters die ineens bedenken dat ze niet meer hoeven te slapen tussen de middag...? Ze heeft net 2 uur lang haar kamer overhoop gehaald, ik hoopte dat ze in slaap zou vallen, maar niet dus...
Check, slapen is voor sukkels, denkt Floor.
Pien wil wel graag slapen, maar dat lukt niet als je zus continu auditie doet voor de X-factor!
pi_73620316
KP, dat lijkt me helemaal lastig, wil de een wel slapen en de ander niet... (maar Floor zien we dus over een aantal jaar bij X-factor?! ).
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:26:17 #240
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73620481
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:23 schreef Nijna het volgende:
KP, dat lijkt me helemaal lastig, wil de een wel slapen en de ander niet... (maar Floor zien we dus over een aantal jaar bij X-factor?! ).
Meestal slaapt Pien gewoon door de audities heen, maar als dat niet het geval is, dan haal ik onze X-factor eruit. Over het algemeen heeft ze dan een 45 min. "gelegen" en dat is voor haar genoeg.

Vandaag waren we op pad en waren ze vanaf 17.00 alleen maar aan het bijten, huilen, vallen en duwen.
Ze slapen nu al bijna een uur.
Volledig gesloopt.
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:32:35 #241
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73620753
Nu we het toch ovder de x-factor hebben...

De meiden slapen graag in een slaapzak. Nu heb ik nog slaapzakken tot 110 cm. Ik kan natuurlijk een stuk stof ofzoiets eronderaan vastmaken, maar kan je dat ook gewoon ergens kopen? Het is nu nog niet te klein, maar sommigen wel smal,...anyway....
Iemand een idee?
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:56:58 #242
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73621867
Ipv PM reageer ik hier even op onze "barbaarse"praktijken

in de meeste ziekenhuizen worden kinderen voorbereid door een pedagogisch medewerker op een operatie, voornamelijk op de narcose want dat is het engst. Als kinderen op de operatiekamer komen, vaak samen met moeder of vader en de pedagogisch medewerker dan zijn er een aantal scenario's mogelijk.

Sommige anesthesisten willen dat het kindje op de operatietafel ligt. Dat is voor het kindje niet fijn maar wel veilig. Ze krijgen dan een knijpertje op de vinger en de kap gaat op het gezicht. Het spul wat gebruikt wordt werkt echt supersnel. Meestal slaapt een kind binnen 10 seconden.
Bij andere anesthesisten mogen de ouders het kindje op schoot houden, dit is voor ons wat onhandiger maar als je dat graag wilt dan kan dat. Dan komt er iemand achter en voor de papa of mama staan en helpt het kindje vast te houden en op de operatietafel te tillen als het slaapt. Zodra het kapje erop gaat is het hetzelfde verhaal als hierboven.

Het spul wat we tegenwoordig gebruiken is anders dan vroeger, het werkt sneller en stinkt minder. De kapjes die we in de meeste ziekenhuizen gebruiken zijn ook niet meer zwart maar doorzichtig met verschillende kleurtjes en soms ook lekkere geuren. Dit scheelt al veel ongemak.

Meestal lukt het om een kind rustig in slaap te krijgen. Maar soms komen ze al over hun toeren binnen. Dan kunnen we echt heel hard proberen om het kind rustig te krijgen maar heel eerlijk gezegd lukt dat eigenlijk nooit! Dan hebben we twee opties, het kind helemaal gek laten worden of weg te sturen. Of toch (dan maar met een beetje dwang) de kap erop en snel in slaap brengen. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de tweede methode. Het is hoe dan ook een onprettige situatie. Een klein voordeel is bij huilende kinderen dat ze NOG sneller in slaap vallen omdat ze dieper ademhalen

Wat goed is om te weten dat de meeste kinderen vlak voor ze in een diepe slaap vallen heel erg kunnen gaan bewegen. Dat weten ze zelf niet. Het is raar om te zien maar het is een fase die iedereen die onder narcose gaat doorgaat om in de diepe slaap te komen. Het kan geen kwaad!

Hoe je Kim kunt voorbereiden...
Je kunt haar goed uitleggen dat ze lekker gaat slapen, dat ze daarna weer wakker wordt en dat jij of Djees snel weer bij haar zijn. Dat het gaat gebeuren om de pijn van haar tandjes over te laten gaan. Dat de mensen die op de operatiekamer werken er heel raar uitzien. Ze hebben gekke kleren aan (blauw of groen) het lijken wel pyjama's en dragen mutsen. Soms hele gekke. Vraag haar eens om daar op te letten en dan na de operatie aan jou te vertellen hoe raar ze eruit zagen. Het kapje ruikt een beetje gek, naar stiften. Aan het einde zit een ballon, die mag ze proberen op te blazen. Zeg dit ook tegen Djeez, laat hem vragen naar de ballon, of als hij de ballon ziet wijs haar erop zodat het anesthesieteam weet dat daarover gesproken is. (Kijk Kim daar is de ballon die je straks mag opblazen). Ga niet tegen haar zeggen dat ze het niet eng mag vinden, maar zeg ook niet dat het eng is. Het is gek, anders.

Heb je daar wat aan?
Lekker douchen!
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:04:20 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_73622214
Goed verhaal Sjak!

Wat kan Lotte al goed tekenen! Ive's werk is meer "abstract".

Karin, ik zou er zeker wat van zeggen. Heb ik ook gedaan toen Ive een paar keer vertelde dat hij door een meisje werd geduwd en geslagen. Toen ik Ive trouwens vroeg of ze wel sorry had gezegd, was zijn antwoord: Nee, Y kan niet praten.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:08:47 #244
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_73622433
dank voor de leuke reactie!
Wij staan ook verbaasd van de sprngen die ze momenteel weer maakt.

Heel duidelijk dat narcose verhaal, ik ga dat zo in mijn achterhoofd houden, het kan altijd nog van pas komen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:22:55 #245
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73623140
Jeetje Sjak, zoals jij het brengt klinkt het bijna leuk
Ik heb je tips opgeslagen maar hoop ze zelf nooit te hoeven gebruiken.

Ingrid, heel veel succes!

Wat kan Lotte goed knutselen zeg

Opa en oma zijn terug van vakantie en hebben een hoop kado's meegenomen, ook van de in het buitenland woonachtige familie. Hij is zo verwend Vooral de mondharmonica valt in de smaak, hij heeft er de halve middag op gespeeld.
Nog even dooroefenen en hij kan F. begeleiden tijdens haar concerten langs alle grote podia
.... met gevoel voor drama....
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:24:27 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73623227
Wat knap van Lotte
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:29:34 #247
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73623489
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:22 schreef Kersjes het volgende:
Jeetje Sjak, zoals jij het brengt klinkt het bijna leuk
Ik heb je tips opgeslagen maar hoop ze zelf nooit te hoeven gebruiken.


Nog even dooroefenen en hij kan F. begeleiden tijdens haar concerten langs alle grote podia
Devin en Floor on tour
pi_73624127
Sjak, heel duidelijke uitleg! Gaat vast goedkomen. Dank je!
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:44:24 #249
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73624196
Dat komt zeker goed, sterkte. En als je nog vragen hebt weet je me te vinden!
Lekker douchen!
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:48:14 #250
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_73624398
Sjak wat een goed verhaal.
Ik heb zelf echt nog steeds trauma's van dat zwarte kapje, ik kan die beelden echt zo nog oproepen. En nog steeds kan ik geen spuitsneeuw ruiken (want dat ruikt naar een kapje) of citroenlimonade drinken (want dat kreeg ik altijd als ik uit narcose kwam en dan proefde je 'het kapje') er nog door.

Ben hier lang niet geweest! Maar Anna peutert volop. Elke dag is een feest emn elke dag moet ik weer zo vreselijk lachen om Anna d'r acties!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:57:57 #251
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73624987
Ik schrijf net nog naar Ingrid. Kinderen die onder narcose moeten willen graag zelf controle houden (volwassenen ook maar die kunnen zich toch makkelijker overgeven). Ze kunnen de dokters en zusters helpen. Dat geeft ze macht en dat is goed. Bijvoorbeeld door de ballon op te blazen, door zelf het kapje vast te houden, door te zeggen op welke vinger de knijper mag enzovoort.

Maar ja, ik had ooit een jochie van 4 op OK die zeer goed was voorbereid, en vlak voor het in slaap gaan zegt hij: Mama, eigenlijk he, eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk. En dat vatte het voor mij allemaal samen. Want wat had hij gelijk, het is gewoon niet leuk hoe hard we onze best ook doen.
Lekker douchen!
pi_73625739
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 17:01 schreef ik80lll het volgende:
iemand vroeg alweer een tijd geleden om de tekeningen die lotte maakt:
[ afbeelding ]

ze kan ook prikken:
[ afbeelding ]

met dit als resultaat:
[ afbeelding ]
Wat goed die mannetjes!

Hier zijn het nog steeds auto's. Of zoals deze, specifieker, een monster-truck die op straat rijdt. Want zeg nooit zomaar auto tegen een sportwagen, jeep, oldtimer, pick-up,....
De onderkant van het blad dus, vanboven is geklieder om de verf eens uit te proberen denk ik...
pi_73634836
Knappe knutselaars hier!

Ingrid heel veel succes met Kim en haar narcose! Ik weet uit ervaring dat het erg veel indruk maakt dus het is zeker niet iets om licht mee om te gaan (maar dat doe je denk ik ook niet). Ik was vier jaar toen mijn neusamandelen geknipt moesten worden. Ik mocht kiezen of ik op de tafel of bij een verpleegster (denk ik, iemand in groen pak iig) op schoot wilde. Ik koos voor het laatste (ik was erachteraf van overtuigd dat ik de hele tijd bij haar op schoot had gezeten tijdens de ingreep ). Ik vond het niet echt eng, wel erg spannend. Ik weet nog hoe het kapje over mijn neus en mond ging en dat ik het vond stinken. Ik weet nog hoe misselijk ik was na het ontwaken en dat mijn zus toen naast me zat te spelen met een muziekdoosje. Ik kan me niet herinneren dat er geoefend is hiervoor, ik denk het niet. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat zoiets je bijblijft en het dus maar beter zo prettig mogelijk kan gebeuren.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73638182
Vanmiddag gaan we een rondleiding op de school waar Mikael waarschijnlijk heen gaat. Mikael is helemaal blij Kan je daar ook spelen en ook lezen en ook leren en en en en En daarna: Maar ik ga wel toch weer mee naar huis he?
Maar ik vind het wel spannend. Gister had Kevin al een infoboekje gekregen en die zat ik dus even door te lezen. Ze hebben 2 klassen van groep 0 t/m 2. De ene klas heeft 2 juffen en de andere 1. Is het raar dat ik aangeef dat ik wil dat Mikael gewoon 1 juf heeft dus dat hij in die klas geplaatst kan worden?

En die tekeningen Dat kan Mikael ook echt nog niet. Die zet 3 krassen en is dan klaar. Vind ie helemaal niks aan
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73638940
Zal ik dan Meike's kabouter Lui tekening ook maar es plempen dan:

wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73645303
Wat een mooie tekeningen en geknutsel. Hier blijft het nog bij gekras. Al dan niet gericht op iets op het papier

Hoe gaat het met Pepijn?

Chris is vandaag wel bijna beter. De koorts is weg (nu 36,7 gisterochtend nog 39,3), hij eet genoeg, alleen nog een kort lontje..
Vanochtend naar de tandarts geweest. Maar Chris weigerde zijn mond open te doen. Dus dan volgende keer maar kijken..
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:10:03 #257
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73646927
MeNicole, ik denk niet dat het raar is om te vragen hoor. Volgens mij kan je best je voorkeur voor een bepaalde klas aangeven. Of er altijd rekening mee gehouden kan worden is natuurlijk een tweede

Chris, volgende keer beter!

Devin is vanmorgen weer eens naar het CB geweest. Hij is nu 2 jaar en 4 maanden oud, weegt bijna 13 kilo en is 93,5 cm lang. Hij werkte goed mee met alle testjes behalve met het aanwijzen van lichaamsdelen van de pop. Hij vond het maar raar en keek helemaal zo:
Ik had Toby vast en vroeg of hij dan misschien wist waar zijn voetjes waren. En dat werkte, hij wist al Toby's lichaamsdelen foutloos aan te wijzen!
.... met gevoel voor drama....
pi_73647193
Oh Kersjes, dat is wel fijn, een meewerkende peuter!
Die van mij gaat echt in de ik-ken-jou-niet-dus-ik-praat-ook-niet-met-je stand.
Waardoor je een leuk dossier krijgt: "wil niet met de bal gooien"
Fijn dat Devin goed meewerkte.
Was het een verlaat bezoekje dan? Meike is toen ze net 2 was geweest voor het laatst geweest.
O ja en vorige week is ze meegeweest toen Lars naar het cb moest. Erg gezellig, een peuter die steeds door je heen tettert als je met de arts praat....

Fijn dat Chris weer beter is. Jammer dat hij niet wilde meewerken met het tandartsbezoekje, maar wel fijn dat ze daar makkelijk in zijn. Meike vindt het 1 groot feest bij de tandarts (nog wel)

Goh en de tweeling maakt er toch altijd wel een feest van he KP?
Het lijkt me aan de ene kant zwaar hoor, een tweeling, maar aan de andere kant, je ligt volgens mij de helft van de dag in een deuk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73647646
Nicole, ik zou het ook gewoon vragen. Zeker als je denkt dat Mikael het beter doet met 1 juf..

Devin goedgekeurd, met hulp van kleine broer
Hij is best lang voor zijn gewicht zeker?
of is de mijne stevig
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:36:22 #260
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73647700
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:


Goh en de tweeling maakt er toch altijd wel een feest van he KP?
Het lijkt me aan de ene kant zwaar hoor, een tweeling, maar aan de andere kant, je ligt volgens mij de helft van de dag in een deuk.
het is enorm genieten,inderdaad!
Iedere dag is bijzonder en gelachen wordt er veel !
pi_73647826
Devin, bij Toby aanwijzen is natuurlijk ook veel leuker.
Mirte wees het wel aan bij de pop en vertelde ook nog even wat ze nog meer wist en wat de arts niet vroeg . Ze wilde geen blokjes stapelen, maar dat was geen punt.
"Ze heeft zeker wel een eigen willetje he...?!" kreeg ik te horen .

En ze slaapt .

Vanaf welke leeftijd "moeten" ze naar de tandarts?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:41:22 #262
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73647859
Karin, we hadden een brief gehad met een afspraak voor begin september.Toen was Toby net geboren, kwam niet zo lekker uit dus. De eerstvolgende mogelijkheid op dagen dat Devin niet naar de psz gaat was dit.
En is Meike altijd zo bij vreemden, of alleen als ze iets van d'r willen?

Wij moeten binnenkort ook maar eens de tandarts gaan proberen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan bij opa in de stoel... Zal hij meewerken omdat het zijn lieve opa is waar hij zo dol op is? Of gaat hij juist muiten omdat hij weet dat hij alles van hem gedaan krijgt als hij wil? Vreemde ogen dwingen wel namelijk. Nou ja, we zien wel.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:43:08 #263
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73647917
DF, Devin is best wel een latje
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:45:10 #264
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73647976
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:40 schreef Nijna het volgende:


En ze slaapt .
Hoera !
pi_73648120
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:41 schreef Kersjes het volgende:
Karin, we hadden een brief gehad met een afspraak voor begin september.Toen was Toby net geboren, kwam niet zo lekker uit dus. De eerstvolgende mogelijkheid op dagen dat Devin niet naar de psz gaat was dit.
En is Meike altijd zo bij vreemden, of alleen als ze iets van d'r willen?

Wij moeten binnenkort ook maar eens de tandarts gaan proberen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan bij opa in de stoel... Zal hij meewerken omdat het zijn lieve opa is waar hij zo dol op is? Of gaat hij juist muiten omdat hij weet dat hij alles van hem gedaan krijgt als hij wil? Vreemde ogen dwingen wel namelijk. Nou ja, we zien wel.
Dus als ik het goed begrijp is opa de tandarts? Dat is ideaal zeg!

Nijna, Meike is nu voor de 2e keer echt meegeweest, en dat ze ook in de stoel ging.
Dus vanaf 2 jaar hier.
Daarvoor was ze ook al wel meegeweest, maar mocht ze nog niet in de stoel van de tandarts. (ws omdat hij er toch nog geen poen voor kreeg, en tijd=geld enzo)

Kersjes, Meike is niet zo vrij bij vreemde mensen.
Als het maar vanuit haar komt wil ze best wel met andere mensen kletsen en dingen doen, maar ze moeten haar niet ineens rechtsstreeks benaderen, dan klapt ze dicht.
Al moet ik zeggen dat het wel beter gaan nu ze naar de psz gaat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73648197
Nijna, het doorsnee advies is om ze vanaf 2 jaar mee te nemen naar de tandarts. De 1e keer (keren) is in de mond kijken soms al een hele stap. Maar dan wennen ze alvast aan de omgeving en zien ze bij papa/mama wat er gebeurd.
pi_73648330
Meike gaat overigens bij de tandarts bij mij op schoot, niet alleen in de stoel
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73649180
We zijn wezen kijken bij de school waar Mikael nu zeker weten straks heen gaat Tis zo'n leuke school. ivm de boekenweek was elke klas iets aan het koken. En het rook er zo lekker door, we kregen er honger van Mikael kreeg nog een leuk boek ook door de boekenweek. De leraren die daar rondlopen zijn veel van mijn oude basisschool of van de SPW opleiding nog.
Hij krijgt straks gewoon 1 juf. We konden dat gewoon aangeven. Gaat ook vooral gewoon om het eerste jaar. Daarna maakt het niet zoveel uit!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:37:52 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73649629
Stomme gedachte van mij wellicht, maar hij heeft op de pSZ toch ook niet maar 1 juf?
wat maakt dat ene jaartje nu uit dat die dan perse 1 juf moet, en daarna maakt het weer niet uit
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73649748
Ik zie op het KDV echt elke week nieuwe stagaires of invalsters, dus dat zou ook één van mijn minste zorgen zijn idd. . (Wat niet wegneemt dat het fijn kan zijn).

Verder hebben wij echt een droompeuter nu lijkt het. Luisteren, eten, slapen, het gaat gewoon allemaal. . *afklopt* Ze is echt heel erg ondeugend op een leuke manier, weet prima op tijd te stoppen met stout doen en wil ook steeds vaker ff kroelen (of uitrusten zoals ze zelf zegt, kruipt ze lekker op schoot tegen je aan ). Het bewijst maar weer eens dat alles een fase is, want ze vindt zelfs alles opeens lekker (of: "heeeeeeeluk!").
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73649955
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:37 schreef _evenstar_ het volgende:
Stomme gedachte van mij wellicht, maar hij heeft op de pSZ toch ook niet maar 1 juf?
wat maakt dat ene jaartje nu uit dat die dan perse 1 juf moet, en daarna maakt het weer niet uit
Nee daar heeft ie er 2 maar die zijn er altijd elke keer als hij er is.
Wij vinden het voor hem gewoon beter om het eerste jaar op school ook niet nog eens te moeten wisselen van juf aangezien ie in zijn thuis situatie ook al om de paar dagen moet wisselen. Nu gaat dat allemaal wel goed maar we zijn gewoon bang dat als de school erbij komt dat het teveel word. Als ie eenmaal gewend is aan het naar school gaan dan word het voor hem gewoon makkelijker denken we.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73651094
fijn dat het goed voelt, nicole!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73651239
Mirte sliep en Iris heeft liggen spoken.... ik zweer je dat ze nu al samenspannen...

Tandarts: ik ga nog naar mijn oude tandarts, lief heeft er 1 hier in de woonplaats. Weet niet zo goed waar ik met Mirte heen zal gaan, zit zelf te denken of ik over zal stappen naar die hier, maar ben ook wel erg gehecht aan mn oude tandarts... Ze mag in elk geval mee naar mn afspraak in december...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_73672870
Nicole, fijn dat ze mikeal op die groep met 1 juf kunnen zetten. Ik hoor ook steeds meer dat scholen de duobanen proberen te vermijden, en toch 1 leerkracht per groep te krijgen.

Chris is weer naar het KDV. Nog iets verhoging, maar hij leek net zo vrolijk als gisteren. En dan kan hij daar ook wel spelen. En het afscheid ging weer eens lekker. Ik kon hem zo in het lokaal neerzetten, zonder dat hij ging brullen. Vanuit de auto zag ik dat hij met een klein groepje lekker aan het spelen was.
pi_73673292
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, fijn dat ze mikeal op die groep met 1 juf kunnen zetten. Ik hoor ook steeds meer dat scholen de duobanen proberen te vermijden, en toch 1 leerkracht per groep te krijgen.
Ja dat proberen ze op deze school ook. Maar dan alleen in de kleuterklassen. Omdat naar school gaan voor die kleintjes al een hele verandering is is het vaak fijner als ze 1 juf hebben.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:20:57 #276
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73679216
Even een hoera !!!

Dame 1 in campingbed op logeerkamer, dame 2 in eigen bed...
Het is al 10 minuten STIL !!!

HEERLIJK
pi_73680163
Jeej kp Geniet ervan
Hier wordt alleen nog een middagdut gedaan in geval van nood en dat is heel weinig. Maar het is nu wel weer makkelijker met het halen/brengen van de oudste van/naar school en naar de winkels, hond uitlaten enzo
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73680926
KP olé olé
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:30:29 #279
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73681273
pi_73683578
Fijn KP!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:45:05 #281
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73683692
En nu weer wakker en op het potje geplast !
pi_73685580
We moeten ons morgen om 7.45 melden bij de opname. Ze is dan rond 9.15 aan de beurt als alles volgens schema gaat.
Met de tips van Sjak hebben we haar voorbereid. Ze weet nu ongeveer hoe het zal gaan. Morgen kan als het goed is de pedagogisch medewerker nog wat uitleggen/laten zien.
Ze had net weer veel last en zei al dat de tandjes dokter gaat helpen morgen in een gek pak en muts op.
pi_73687113
Ingrid, veel succes voor morgen!

Fijn K_P, 2 van die lieve meiden
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:20:04 #284
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73692320
Sterkte morgen Ingrid!
Lekker douchen!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:24:23 #285
24188 Belana
kloon van belana
pi_73692502
KP dat klinkt goed

Ingrid, succes morgen
stormy waters...
sailin'
pi_73692538
Fijn K_P! Is het de eerste keer dat je ze uit elkaar haalt?

Ingrid, sterkte morgen met de operatie van Kim! Hopen dat het allemaal gaat meevallen!
Hoe lang duurt de ingreep?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73693290
Heel veel succes voor Kim en voor jullie ook Ingrid!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Jubileum moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 20:50:26 #288
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73693506
Veel succes morgen Ingrid

Hielden ze elkaar wakker KP?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:57:21 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_73693756
Succes Ingrid!

Vandaag waren we in artis met Ive en Fee. Ive vertelde de hele tijd wat hij wilde zien en al gezien had enzo. Zo leuk! We zagen ook een luipaardhaai, dat had hij niet helemaal goed verstaan, want later zei hij dat hij een nijlpaardhaai had gezien. Zo schattig ook.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 06:32:49 #290
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73703376
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn K_P! Is het de eerste keer dat je ze uit elkaar haalt?
Ja, alhoewel Floor op de creche ook wel eens van de slaapzaal gehaald wordt en dan ff apart gelegd wordt, zodat ze wel even tot rust kan komen (en de rest vd kinderen ook)
Floor heeft niet echt behoefte aan slaap, maar moet wel even een uurtje rustig liggen, dan blijft ze de rest vd dag gezellig.

Ze waren er wel erg van onder de indruk. Pien werd als eerst wakker en vroeg meteen naar Floor. We zijn naar de logeerkamer gelopen en ze sprong bijna bovenop haar slapende zus! Zo gelukkig en blij om elkaar te zien. Erg aandoenlijk om te zien


Succes vandaag, Ingrid!
pi_73703423
Dankj jullie wel!

Wij zijn aangekleed en ik heb al 2 broodjes op. Werd duizelig wakker, erg vreemd. Misschien is mn lichaam in de war van vroeg opstaan. 6.00 al.

Nu gaan we Kim wakker maken en aankleden en dan Tyler afzetten. Vergeten te vragen hoe lang de ingreep duurt, vast niet lang. En hoe lang ze daarna moet blijven geen idee. Vragen we straks wel. Heb voor in het ziekenhuis in dora boekje en kinderboekenweek boek koekjes oid gekocht.
We hadden eerst een prinsessenboek met liedjes, maar is wel erg lawaaierig, krijgt xze morgen ofzo thuis wel.
pi_73703950
Ingrid, succes vandaag!

Ive, wat knap! En al die dierennamen zijn ook best lastig soms

Zusjes

Wij gaan vandaag zulke leuke dingen doen
Straks langs de kjinderboerderij, hij vraagt er al zeker een week om, en vanmiddag gaan we even kijken bij de kermis hier. Stelt weinig voor altijd, maar een paar attracties op een ongezellig plein in het centrum, maar ze zullen vast wel een draaimolen hebben
Hij heeft het nu nog over zijn rondje in de draaimolen van afgelopen zomer, wil ook steeds weer de foto's en het filmpje ervan zien op de computer. En elke keer als je mij dan hoort roepen "Kun je ook zwaaien Devin?" dan zwaait hij als een bezetene naar het scherm
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:34:28 #293
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73704861
Ingrid, succes vandaag met Kim.

Mahre krijgt straks een vriendje van het KDV te spelen, ze heeft er zin in...

En net op het consultatie bureau ging het erg goed... *not*, onderweg erheen lekker babbelen, in de wachtkamer lekker babbelen. Komen we in de spreek kamer... is ze stil en heeft de hele tijd niets gezegd...
Goed, ze mocht de plaatjes ook in het boekje aanwijzen en dat ging gelukkig goed, alleen met rechts de onderste rij niet. En we waren klaar en komen weer in de wachtkamer, gelijk weer babbelen...
Over 5 maanden de laatste keer naar CB en dan zijn we er klaar mee...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:13:39 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73709221
Ingrid, heel veel succes en sterkte vandaag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73712136
Hihi, is grappig toch Tazz.

Ben je al terug Ingrid? Hoe ging het?

Wat een leuke meiden heb je toch KP.

Vanmiddag komt mevrouws beste vriendinnetje spelen. Daarna ga ik pannenkoeken bakken. En ik ben alleen thuis. Ik heb aangeboden ze allebei meteen onder de douche te zetten, ervaringen met stroophaar kennende, dus ik ben tot middernacht aan het boenen als het mee zit. Ben benieuwd hoe het gaat. Ze vindt het echt prachtig dat ze weer met d'r vriendin mag spelen. Echt Jut en Jul samen. Allebei druk en grappig en hyperenthousiast.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:12:27 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73713232
Ook benieuwd is hoe het met Kim is.

En Yppy gezellig
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73713456
Hopelijk is kim inmiddels van haar tandjespijn af!

Yppy, succes met poetsen
Wel gezellig voor jullie meiden Yppy en Tazz!

Hoe was de kinderboerderij Kersjes?

Hier is volgende week ook kermis, misschien ga ik daar nog langs met Chris. Lekker in de draaimolen.
Vanochtend weer kruipgroep gehad. En het lijkt echt alsof de ergste mama-plak-fase voorbij is. Mag ook wel na een half jaar elke donderdagochtend bij mij op schoot wonen
pi_73714052
Leuk YPPY, een echt vriendinnetje! Grappig.
Dat is hier echt nog niet aan de orde, Meike speelt wel naast een ander maar nog niet met.

Gister kwam ze trouwens weer uit de psz met het verhaal dat hetzelfde kindje nu aan haar haren had getrokken....pfff, ik had net sochtends tegen de juf gezegd of ze erop wilden letten. Dat kind is ook gewoon een pestkop, ik zag gister toen ik binnenkwam ook al dat ze een ander kindje aan het plagen was. Ik zeg steeds tegen Meike dat ze het maar tegen de juf moet zeggen als dat kindje haar plaagt. Maar mijn vriend is inmiddels op het ram-maar-terug punt beland...maar dat is ook geen oplossing natuurlijk.

Fijn joh Deepfreeze, dat hij wat van je loskomt. is voor jezelf ook een stuk leuker zo.

Was ook wel benieuwd naar Kim....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73714596
Nou, het is gelukt. Maar de weg ernaartoe was best zwaar.
In het ziekenhuis praatjes genoeg, koffertje erbij met kapje etc. Kim wist heel wat te vertellen over wat er ging gebeuren. Na een tijdje zetpil en een spuitje met iets wat met een "d" begint. Alleen wilde ze dat niet en kotste het grootste deel eruit.
Eventjes wachten en toen aan de beurt. Ik moest haar tillen, ze wilde niet in bed. Prima. Toen waren we er. Djeez moest mee van Kim. Hij trok het pak ed aan. Kim werd wild. Ik wil niet, kom we gaan naar huis, etc. Schoppen, slaan, gillen, in mij klimmen. Toen toch mee met Djeez en co. Ik moest buiten wachten. Ik hoorde haar op de gang zelfs nog schreeuwen. Op een gegeven moment werd ik erbij geroepen. Ik kreeg een jas, muts en dingen over de schoenen aan. Het duurde even, maar ik kreeg haar kalm. Ik ging mee naar binnen voor de narcose. Samen rijden in het bed. Kim op de tafel en ik ernaast staan. Ze lieten de ballon zien en het kapje. Kim werd weer nerveus. Snel het kapje erbij en tegen Kim praten ze mocht de ballon opblazen. Wilde ze niet. Met veel praten afleiden, handje vast en rugje aaien viel ze in slaap. Gelukkig zag het er niet heel eng uit. Dus wel rustig de narcose in gegaan. Na een klein half uurtje werden we geroepen. Ik ging weer heen en ze was aardig helder. Terug naar beneden werd ze al huileriger. Ze heeft zo'n 2 uur bij mij op schoot gezeten en veel gehuild. Erg zielig. Ze wilde niks drinken, ook geen waterijsje. Op een gegeven moment nam een verpleegkundige het over. Wij gingen op de gang wachten. Toen lukt het eindelijk. Ze had nog wat slijm en bloed opgehoest en toen een pakje drinken leeg gedronken. Gelukkig maar! Nu mochten we naar huis. En toen we weg mochten kreeg ze ineens praatjes voor 10. Ze leefde helemaal op. Bij opa en oma Tyler de fles gegeven, Kim beetje gespeeld, af en toe wat pijn en 1,5 pakje leeggedronken. We moeten in de gaten houden dat ze goed drinkt en geen koorts krijgt.
Ze slaapt nu.
Ik vond het gedeelte voor en na de narcose wel heftig. Maar het is gelukt, er zijn wel 2 kiezen getrokken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:02:05 #300
108648 cattie
lieve moeder
pi_73715122
Heftig hoor Ingrid.
Hopelijk heeft ze nu nergens meer last van.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:32:30 #301
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73718461
Wat goed van Kim! En uiteraard een voor hoe het ondanks het huilen zo goed is gegaan. Super! Hopelijk snel pijnvrij.

En spelende vriendjes en vriendinnetjes

Nog een beterschapswens voor de zieken.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ze is helaas snotverkouden, maar doet het - met uitzondering van slapen - ontzettend lekker. Ze is lief, ontdeugend, een spookje, een boef en vooral een grote kwebbelkont.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')