abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:49:55 #26
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73282073
terug vind peuter !
pi_73289361
Goedenavond!

Wij waren vanmorgen bij de KNO arts. En gelukkig hoort Mahre goed (gevalletje oostindisch doof....)
We worden nu gebeld door de logopediste om te kijken hoe het praten gaat en wat we daar aan gaan doen enzo! Ben zo blij dat haar oortjes goed zijn!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:12:43 #28
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73289681
Lenaatje, wat fijn dat Mahres oren goed zijn!
Dan is wel de volgende vraag, hoe ga je om met oost-indisch doof...

Eli heeft daar ook een handje van. Je wordt gewoon straal genegeerd waar je bij staat. zwaar storend!
Nu ben ik begonnen met hem "terug te negeren" en dan na een hele tijd (echt wel drie kwartier of langer) te zeggen "nu weet je hoe het voelt om genegeerd te worden".
Op zich lijkt het te werken, icm steeds belonen als hij wel reageert met knuffels geven en gezellig kletsen en benoemen dat hij zo gezellig reageert, maar aan de andere kant heb ik ook wel een beetje het idee dat ik me laat kennen door een kind van amper 2 jaar oud...

In andere gevallen geven we hem gewoon straf, maar ik kan hem niet meer tillen, dus ik kan hem ook niet op zijn strafplek neerzetten. "Nee schat, ik kan je niet tillen, behalve als ik je straf moet geven." lijkt me niet een heel strak plan

Hoe gaan jullie om met kinders die je straal negeren?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73289741
Lenaatje, fijn dat ze is goedgekeurd!
Loopt ze met haar spraak erg achter dan?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:22:54 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73290091
Die kindjes... uhm. Ik tel in elk geval tot 3 en bij niet luisteren gaat ze dus de gang op... alleen ik kan ze dus wel tillen. Maar meestal draait ze snel bij en als ik tot 3 aan het tellen ben en ze wil niet dan rent ze meestal al de trap op om d'r schaap en speen te halen. En als ik gewoon vind dat ze moet luisteren dan gaat ze in de houtgreep bv met schoenen aan doen...
pi_73290289
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:12 schreef DaviniaHR het volgende:
Nu ben ik begonnen met hem "terug te negeren" en dan na een hele tijd (echt wel drie kwartier of langer) te zeggen "nu weet je hoe het voelt om genegeerd te worden".
Ik vind dit erg drastisch klinken.
Het lijkt me dat Eli gewoon aan het uitproberen is, grenzen verkennen, ontdekken wat het effect van zijn gedrag is. De oog-om-oog-tand-om-tand-methode zou niet de mijne zijn... Wellicht kun je benoemen dat je het niet fijn vindt als hij je negeert en verder gewoon normaal tegen hem doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73290347
Deepfreeze, ja ze loopt best achter met praten. Al gaat het wel steeds een beetje beter. Het nare is dat ze nu door heeft dat andere haar niet begrijpen en dan driftig word. Ze heeft echt eigen woorden voor dingen, voor haar heel logisch voor ons onbegrijpelijk. En ze laat de 1e delen van woorden weg. Denk dat ze gewoon even een zetje de goede richting op moet hebben.

Davina, ik heb juist laatst ergens gelezen dat je juist niet moet gaan negeren ook want dat lokt weer uit zeg maar! Meestal raak ik haar dan even aan of ga voor haar staan ofzo. Het zal wel weer over gaan denk ik.
pi_73290374
Negeren mag ze best, tot ik vraag om d'r rommel op te ruimen of aan tafel te komen oid. Als ze dat niet doet, gaat ze net als anders na een waarschuwing in de gang zitten. Negeren zou ik niet terugdoen, dat snapt ze denk ik nog niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73290485
Wat Moonah zegt bedoel ik inderdaad een beetje!

En Yppy zolang het niet om dingen gaat die echt moeten maak ik me ook niet druk als ze niet luisterd! En met de dingen die moeten doe ik zoals ik het al schreef hierboven! Ze mogen best een beetje in het eigen wereldje blijven hangen. Want vaak is het wel zo dat als ze niet luisterd ze speelt of een boekje leest ofzo!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:34:07 #35
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_73290572
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef YPPY het volgende:
Negeren mag ze best, tot ik vraag om d'r rommel op te ruimen of aan tafel te komen oid. Als ze dat niet doet, gaat ze net als anders na een waarschuwing in de gang zitten. Negeren zou ik niet terugdoen, dat snapt ze denk ik nog niet.
Dat!
Het negeren wordt hier nu weer minder, maar ik merk dat het ook erg met mijn eigen communicatie te maken heeft hoe er wel of niet op gereageerd wordt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_73290949
Lenaatje, Thies praat ook slecht. Wij hebben al een half jaar logopedie, dat is heel leuk en zet best zoden aan de dijk. Is dat niet iets voor Mahre?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:48:23 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73291219
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik vind dit erg drastisch klinken.
Het lijkt me dat Eli gewoon aan het uitproberen is, grenzen verkennen, ontdekken wat het effect van zijn gedrag is. De oog-om-oog-tand-om-tand-methode zou niet de mijne zijn... Wellicht kun je benoemen dat je het niet fijn vindt als hij je negeert en verder gewoon normaal tegen hem doen.
Het grenzen verkennen herken ik zeker!
en ik benoem het verder ook dat ik het niet fijn vind om genegeerd te worden, maar verder ben ik compleet gebonden wat ik anders kan doen. vandaar dat ik maar naar deze drastische maatregel greep.

anders had ik hem zonder pardon in de strafhoek gezet, maar dat gaat nu niet...
vandaar dat ik hier ook even kom polsen voor andere methoden om door te dringen als je alleenmaar woorden hebt...

je zegt dat thies slecht praat, hoe bedoel je dat? hij spreekt zijn woorden niet goed uit, of hij zegt weinig woorden?
pi_73291225
Moonah:
Ja we worden nu gebeld door een logopediste van het ziekenhuis om te kijken hoe en wat. Van haar leidster hoorde ik al dat het heel goed voor haar zou zijn. Ik had bij de vorige afspraak bij de KNO al gevraagd of dat kon maar ze wilde toen eerst testen of haar gehoor goed was, anders heeft het nl. geen zin.
Hoe gaat dat nu precies in zijn werk dan, kan me er niets bij voorstellen nl.
pi_73291439
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:48 schreef DaviniaHR het volgende:
je zegt dat thies slecht praat, hoe bedoel je dat? hij spreekt zijn woorden niet goed uit, of hij zegt weinig woorden?
Hij praat als Brugman! Het is alleen voor vreemden (en regelmatig ook voor J en mij) onverstaanbaar.

En ja, je bent natuurlijk zwanger. Dat beperkt je in je fysieke mogelijkheden tav Eli.
Ik kan je daar verder geen tips in geven, alleen heel consequent zijn. Maar dat zul je vast zijn.
pi_73291467
Bij Thies hebben ze trouwens zijn gehoor niet getest Lenaatje. Raar eigenlijk. Maar heb niet het idee dat het daaraan ligt.
pi_73291514
Bij ons komt dat meer omdat we met de neus en keelamandelen al aan het rommelen waren. toen zijn ook haar oortjes doorgeprikt. Bij de controle kwam de spraak ter sprake vandaar. En we hadden het idee dat ze slecht hoor, ook omdat de oren steeds vol zaten. vandaar dat het getest is
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:04:57 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73293705
Moonah, het zoontje van mijn vriendin praatte ook heel slecht verstaanbaar, totdat ie drie en een half was. Toen hebben ze ook een gehoortest gedaan en dat bleek dus idd het euvel te zijn, binnen een paar weken daarna praatte hij volledig verstaanbaar!

Vicky, hier kan je een geweldig leuk boekje downloaden om het stoppen met de fopspeen te laten slagen...misschien heb je er wat aan! Het werkt ook met een stappenplan van een aantal dagen, kijk maar eens .

Vandaag ben ik weer met Dean bij Total Kids Defence geweest, het is zo'n leuk programma, ze moeten bijvoorbeeld met z'n allen op een rijtje staan en dan staat er en rij moeders waarvan er dan, ombeurten, een naar ze moet kijken (staren). De kindjes moeten dan goed opletten en aangeven bij de juf welke moeder dat is. Zodat ze leren dat als er een volwassene heel lang naar ze staart dat signaleren en dat aan papa of mama vertellen. En dat ze nooit met vreemden mogen meegaan, maar dan moeten roepen met hun handje opgeheven "Nee! Ga weg!" enz. Maar dan enorm leuk en kindvriendelijk verpakt allemaal . En dat er natuurlijk ook goede vreemdelingen zijn waar ze naar toe kunnen lopen als als ze papa of mama kwijtraken, zoals politiemensen of brandweermannen.

Ze krijgen ook een boekje mee voor thuis met opdrachten als "eet twee stuks fruit per dag" en "help de juf moet opruimen". En wat ze moeten doen als er brand uitbreekt bijvoorbeeld.

Als ze het hele programma hebben doorlopen krijgen ze een bronzen embleem op hun taekwondoband. Zo schattig al die mini's in die pakjes . En Dean doet zo goed mee, hij is echt heel alert en doet alles heel nauwkeurig na terwijl er een hoop kindjes als ongeleide projectielen rondrennen..hij is echt leergierig .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:10:50 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73293804
Oh wat tof, fijn dat je ook ehct iets hebt wat hij leuk vind, want ik dnek ook dat dat het leergierige bevordert was zijn er ook weer ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:12:11 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73293834
Ja, maar het is wel een beetje een dramaqueen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:12:54 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73293848
dat is vast om indruk te maken, zodat stoere jongens zoals D. haar helpen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:36:39 #46
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73296127
Jeetje, dat klinkt goed Vief! Eigenlijk zouden alle kinderen zo'n training moeten krijgen.
En qua gehoortest, ik zal het eens aankaarten bij de logopedist.
pi_73299090
Mijn peuter is 4de geworden bij en kleurwedstrijd en had iets gewonnen. En tis al zo´n kleurwonder
Zijn papa zegt dat ie helemaal trots is
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:51:17 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73301024
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hij praat als Brugman! Het is alleen voor vreemden (en regelmatig ook voor J en mij) onverstaanbaar.

En ja, je bent natuurlijk zwanger. Dat beperkt je in je fysieke mogelijkheden tav Eli.
Ik kan je daar verder geen tips in geven, alleen heel consequent zijn. Maar dat zul je vast zijn.
Dat ben ik ook wel (hoop ik dan )
En de hele dag roepen dat ik het zo lief en fijn en gezellig vindt dat hij zo goed reageert, en dan kusjes, knuffel, kietelen, etc. hij vindt het prachtig.
zo wordt opvoeden eigenlijk een kwestie van operand condiioneren!
naja, als het werkt...

dan snap ik ook waarom thies logopedie krijgt dat is dan meer voor de ontwikkeling van de mondspieren en articuleren en zo, neem ik aan.

nicole, gefeliciteerd! wat goed dat hij een prijs heeft gewonnen! wat voor prijs is het?
pi_73304225
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:51 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dat ben ik ook wel (hoop ik dan )
En de hele dag roepen dat ik het zo lief en fijn en gezellig vindt dat hij zo goed reageert, en dan kusjes, knuffel, kietelen, etc. hij vindt het prachtig.
zo wordt opvoeden eigenlijk een kwestie van operand condiioneren!
naja, als het werkt...

dan snap ik ook waarom thies logopedie krijgt dat is dan meer voor de ontwikkeling van de mondspieren en articuleren en zo, neem ik aan.

nicole, gefeliciteerd! wat goed dat hij een prijs heeft gewonnen! wat voor prijs is het?
Een knuffel van het indoorspeelparadijs hier
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73304294
Als Chris echt weigert te luisteren, dan ga ik op ooghoogte zitten,en haal evt het leuke speeltje weg. Dan is het nog best lastig negeren..
Maar dat valt hier verder wel mee. Hij zit af en toe met zijn rug naar een muur, maar de gang heeft hij nog maar 1 keer gehaald (ik wordt niet geslagen/geschopt, zeker niet als je er bij lacht )

Vivi, dat kids defence klinkt leuk! Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt wel nuttig voor veel meer kindjes.

Nicole! Goed zeg!

Vanochtend met Chris wezen zwemmen. Dat was echt gezellig! En Chris was niet zo idioot bang als eerder weleens. Heerlijk in het peuterbadje gespeeld, en in het grote bad gedobberd. De tijd vloog voorbij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')