abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:03:55 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_73408082
Ik vind dat verhaaltje zielig maar ook wel mooi. Dat wordt vast nog veel liedjes zingen enzo. Het is toch weer iets wat een peuter moet leren. voor jullie alle drie.

Ive heeft het de laatste tijd over "schieteren" en dan zegt hij dingen als "ik schieter je, nu ben je dood" dat vind ik zo naar. Ik zeg hem dan dat hij dat niet mag zeggen, maar hij heeft natuurlijk nog geen flauw benul waar het over gaat.
pi_73408385
Oh ja dat is hier nu ook vaak, lopen er twee kinderen achter me aan te pieuw pieuwen. Quinten prikt daarbij met zijn vinger in mijn benen, die snapt het ook nog niet helemaal. Ik laat ze wel even, maar ben het dan ook snel zat en dan moeten ze maar iets anders gaan doen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:20:46 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73408796
volgens mij kun je dat soort spelletjes wel proberen tegen te houden, maar of dat veel oplevert? ik speel dan altijd een tijdje vrolijk mee, laat me 100x (nou ja) opnieuw doodschieten (en dan heel dramatisch op de bank ineenzijgen), tot ik er geen zin meer in heb. na afloop vertel ik er dan wel bij dat echt schieten natuurlijk geen spel is en helemaal niet leuk. en dat je als je dood bent niet echt weer levend kunt worden.
in de haak.
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:25:50 #104
108648 cattie
lieve moeder
pi_73409002
Het tegenhouden heeft denk ik ook helemaal geen zin. Maar ik merk dat ik het wel lastig vind om er mee om te gaan. Aan de ene kant wordt Ive al zo groot en begrijpt hij al zo veel, aan de andere kant is het nog maar een peuter en is er nog heel veel dat hij moet leren.
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:14:34 #105
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73410950
-binnendendert-
Tobias gaat woensdag al wennen op de kleuterschool

Yppy, Tobias heeft een paar keer naar Jerry gevraagd, dan weer een tijdje niet en dan ineens weer een paar keer. Ze verwerken het in stapjes heb ik het idee en op hn eigen manier

Schietspelletjes komen hier ook voorbij na een tijdje kap ik het wel af. Het is in zijn ogen gewoon een onschuldig spelletje natuurlijk.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73411349
Oh ja Tobias is natuurlijk al bijna vier, jeeminee wat gaat het hard zeg! Ik hoop dat hij het erg leuk vindt Saffier!

Ik moet zo langzamerhand ook maar mijn peuter gaan inschrijven bij school. Maar ik ben nog in ontkenning, hij is nog maar 2,7! Eerst maar eens bij de psz aanmelden, dan kan hij daar heen als hij drie is.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:26:22 #107
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73414845
Spannend, Saffier!
Heeft hij er zin in ?
pi_73414972
spannend Saffier!

Amber zou maandag a.s. gaan wennen maar dan zou ze 4 ochtenden wennen, dan wordt ze 4, en dan is het herfstvakantie. In overleg met de directeur van school start ze na de herfstvakantie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73415394
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:10 schreef beefcake het volgende:
die snapt het ook nog niet helemaal.
Fonske roept: "Handen omhoog!" en dan 'spuit' hij. Zo noemt hij dat...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:01:31 #110
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73415919
Hij heeft er heel erg zin in
Bij Tobias zit ook de herfstvakantie in de weg maar wij vonden het toch prettig dat hij een paar keer kon gaan wennen. Hij begint dinsdag na de herfstvakantie, op zijn verjaardag
Ylana
pi_73416021
hier is het 5 ochtenden in 1 week voor de 4e verjaardag wennen..
dat vond ik ff iets te veel...
dus vandaar na de vakantie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73416048
Spannend al die kindjes die gaan wennen op school! Hier doen ze niet aan wennen..... Ze draaien in 1x helemaal mee.
pi_73416099
Ik dacht dat het hier wel 4 weken lang halve dagen 'wennen' was!

Ben benieuwd hoe Tobias het vindt Saffier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:12:17 #114
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73416126
Ah! Op die manier! Hier mogen ze 5 dagdelen komen wennen en Tobias begint daar morgen dus al mee. Gaat Amber na de vakantie nog wennen of gaat ze meteen de volle week? Tobias heeft trouwens de woensdagmiddag en vrijdagmiddag standaard vrij.
Ylana
pi_73416142
Ik weet nit of ze het al meteen aankan, maar ik ben wel van plan om haar zo snel mogelijk volledig mee te laten draaien.
Ze hebben iig een continuerooster op school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73416257
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:25 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Fonske roept: "Handen omhoog!" en dan 'spuit' hij. Zo noemt hij dat...
Als hij een waterpistool heeft klopt spuiten ook wel
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:13 schreef Vicky het volgende:
Ze hebben iig een continuerooster op school.
Dat lijkt me best fijn! Hier is het nog altijd de standaard schooltijden, 's morgens drie uurtjes en 's middags twee uurtjes (muv woensdag). Voor jou en Amber ook vast veel succes met het naar de grote school gaan!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:19:10 #117
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73416261
en het slapen 's middags afwennen Ik hoop dat dat een beetje gaat lukken. Hij slaapt met gemak nog 2 uur 's middags en gaat dan 's avonds om 19.30/20.00 uur weer plat. Als hij een keer overslaat ligt hij er al om 18.00/18.30 en ik kom als ik werk pas om 18.30 thuis. Nou ja, het zal wel loslopen...
Ylana
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:20:05 #118
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73416276
oh continue lijkt me heel fijn!
Ylana
pi_73416326
tis van 8.30 tot 11.45, dan is het lunchpauze en dan weer van 12.30 tot 15.00

Amber komt bij meester Sjoerd en de klas heet Jan Jappie en de Veelvraat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:27:04 #120
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73416408
Vicky en dan eten ze ook op school? KIndjes van mijn schoonzusje beginnen elke morgen om 8.15 en zijn dan om 14.15 klaar. Ook op woensdag en zo doende werkt mijn schoonzusje elke ochtend en is ze als de jongens thuiskomen gewoon thuis. Ze doen alles op school en hier hebben ze dat helaas niet maar het lijkt mij wel erg fijn. HIer is het ook niet zo'n probleem want ik woon recht tegenover de hoofdingang van de lagere school dus dat scheelt. Hoeven niet te fietsen of iets dergelijks alleen twijfelen we wel of we K hier naar school doen. Hoe hebben jullie die keuze gemaakt? Zal het proberen uit te leggen.

Het gehuchtje hier is heul christelijk en ikzelf ben ook zo wel opgevoeierd en heb dus ook altijd op de christelijke school gezeten maar nu hebben ze het regime aangepast en ik ben zelf niet belijdend of iets meer sinds mijn zestiende ongeveer. Mijn lief is katholiek en doet er ook niet echt iets aan ja net zoals ik. Rouw, trouw en doop en dan meer omdat we uitgenodigd worden betreffende de familie. Het regime is nu vanaf sept. dit jaar 80% les en 20% bijbelstudie vanaf de start en een weekopening en sluiting met de hele school (was vroeger ook al) en vanaf dit jaar is daarbij gekomen een dagopening en sluiting klassikaal en iedere week verplicht een psalm moeten leren vanaf groep 3 voor cijfers. Door deze wijzigingen vervallen de engelse lessen en de normale vakken zoals aardrijkskunde en biologie. Nu is K haar papa een antiliaan (daardoor wordt er hier nogal wat naar het engels vertaald in huis en papiamento pikt ze ook wat van mee) en woont driekwart van de fam ook nog eens in Engeland en K is niet zo strak stramien lopertje dus eigenlijk denken wij dat ze daar haar draai niet zou kunnen vinden maar beter zou passen op de school op het grote dorp zelf. WIj wonen in een bij gehuchtje waar alleen de christelijke dependance staat en waarbij er maar drie klassen zijn voor groep 3 t/m 8. In de folder van de openbare wordt gewoon de lesnorm aangehouden zeg maar qau vakken en kun je kiezen voor humanistische vorming of godsdienst als bijvak. We gaan ook zeker hier nog kijken maar ik zou graag willen weten hoe jullie de schoolkeuze maken zeg maar. Hier moeten we in oktober/november inschrijven voor volgend jaar november als ze vier wordt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Books op 06-10-2009 09:36:58 ]
pi_73416420
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:27 schreef Books het volgende:
Vicky en dan eten ze ook op school? KIndjes van mijn schoonzusje beginnen elke morgen om 8.15 en zijn dan om 14.15 klaar. Ook op woensdag en zo doende werkt mijn schoonzusje elke ochtend en is ze als de jongens thuiskomen gewoon thuis. Ze doen alles op school en hier hebben ze dat helaas niet maar het lijkt mij wel erg fijn. HIer is het ook niet zo'n probleem want ik woon recht tegenover de hoofdingang van de lagere school dus dat scheelt. Hoeven niet te fietsen of iets dergelijks alleen twijfelen we wel of we K hier naar school doen. Hoe hebben jullie die keuze gemaakt?
Tussen de middag wel. 's cohtends alleen als Amber naar de VSO gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73416421
's Middags slapen doet Quinten al een hele tijd niet meer Er zijn wel eens uitzonderingen natuurlijk, maar in principe is hij wakker van 7 tot 19 uur
pi_73416455
Amber ook. De ene dag wordt ze om half 7 wakker, de ander dag pas rond 8-en.
Ze ligt elke avond tussen 18.45 en 9.45 in bed. En slapen overdag gebeurd heeeeeel sporadisch. Amber valt wel eens in slaap op de bank nadat ze bij de psz geweest is
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:30:33 #124
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73416493
Bij ons is het 2 weken wennen. De kinderen zijn dan tot 11.30 op school.
Na deze 2 weken wordt gekeken of ze hele dagen kunnen komen. Meestal is dat gewoon het geval, maar er zijn gewoon kinderen die dat absoluut nog niet volhouden.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:06:25 #125
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73417179
Spannend zeg, een nieuw tijdperk breekt aan... ze gaan naar school!

Wij hebben op 2 november een afspraak op de school waar Devin hoogstwaarschijnlijk naar toe zal gaan. Een openbare, op loopafstand van waar we binnenkort gaan wonen. Zelf ben ik groot Montessori-fan en zou het leuk vinden als hij ook een Montessoriaantje zou worden, maar de dichtsbijzijnde zit best ver weg. Niet te lopen en een behoorlijk stuk fietsen waarbij je drukke en gevaarlijke kruisingen over moet.
Nou ja, we hebben nog even

Yppy, sterkte met het verlies van jullie poes

Davinia, hij moet wel eens op de gang staan als hij stout geweest is. Hoezo?
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:19:22 #126
1762 YPPY
Yppiaans
pi_73417445
Die stukjes over oefenen op school en meesters die veel eten ga ik niet lezen. Ik ontken.

Wat een verschil Books, ik zou die vakken als Engels, maar zeker aardrijkskunde en biologie heel belangrijk vinden. Je bent anders op de middelbare school met een gigantische achterstand en daarnaast hoort het bij je algemene ontwikkeling in de grote samenleving. Godsdienstonderwijs vind ik prima, maar nu gaat het wel erg ten koste van de algemene basis die je tegenwoordig wel nodig hebt.

Vandaag heeft ze een trui, rokje en maillot van Helly Kitty aan. En het boekje van Dikkie Dik is mee naar het kdv. In d'r haar elastiekjes met een soort van engeltjes, geen idee hoe ze die link legt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:26:50 #127
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73417623
Ik ontken het ook...
school is voor kleuters en hoort niet in het topic thuis..

Yppy, Jarno en Anna, sterkte met verlies van de poes
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:28:23 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73417657
Spannend Amber bijna naar school en Tobias nog sneller , gaat hard he!

Arwen draait gewoo mee vanaf na de kerstvakantie.

Groep 1-2
maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
Ochtend 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30
En dan op dinsdag en donderdag:
Groep 1-2
maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
Ochtend 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30
Middag 13:00-14:30 13:00-14:30

Overblijven
De kinderen die tot 14.30 uur school hebben blijven ook in de middagpauze op school. Zij spelen dan op het schoolplein onder toezicht van leraren. Wij maken geen gebruik van "overblijfouders".

Samen eten
Elke dag eten de kinderen samen met hun leerkracht. De maaltijd is een sociale activiteit en biedt de gelegenheid om even de aandacht te richten op het voedsel als vrucht van aarde en mens.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:29:08 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73417668
Och Yppy, ik ben er helemaal ontroerd van,
pi_73417707
Ik ontken ook nog steeds hoor Jarno...

Oei Books, dan zou een andere school toch wel een afweging waard zijn. Engels, bio en aardrijkskunde vind ik toch wel belangrijke vakken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:37:17 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73417859
Mibos ( sorry ik kan niet aan je andere nick wennen ) ik zou ook voor die andere school gaan, het is wel wat meer energie insteken om daar te komen, maar het gaat wel om de toekomst van je meisje.
Hier wordt er naar mijn mening echt een heel breed scala geleerd:

Onderbouw:
Nederlandse taal
rekenen/wiskunde
leefomgeving
aardrijkskunde
geschiedenis
dierkunde plantkunde
menskunde
mineralogie
meetkunde
natuurkunde
tekenen
schilderen
vormtekenen
boetseren
handenarbeid handwerken
toneel
muziek
euritmie
De vaklessen Engels en Duits worden bij ons op school vanaf groep 3 spelenderwijs aangeboden. Zo raken de kinderen al jong vertrouwd met die taalklanken.

De overige vaklessen zijn: verkeer in elk leerjaar, tuinbouw in groep 7 of 8, speltijd in groep 3 en 4 en gymnastiek vanaf groep 5. In de speltijd staan vooral de kring-, zang- en bewegingsspelen centraal.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:01:35 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73418463
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Kersjes het volgende:
Spannend zeg, een nieuw tijdperk breekt aan... ze gaan naar school!

Wij hebben op 2 november een afspraak op de school waar Devin hoogstwaarschijnlijk naar toe zal gaan. Een openbare, op loopafstand van waar we binnenkort gaan wonen. Zelf ben ik groot Montessori-fan en zou het leuk vinden als hij ook een Montessoriaantje zou worden, maar de dichtsbijzijnde zit best ver weg. Niet te lopen en een behoorlijk stuk fietsen waarbij je drukke en gevaarlijke kruisingen over moet.
Nou ja, we hebben nog even

Yppy, sterkte met het verlies van jullie poes

Davinia, hij moet wel eens op de gang staan als hij stout geweest is. Hoezo?
Gewoon, omdat je zoveel dingen steeds moet waarschuwen. Daarom vroeg ik me af of hij dan straf kreeg. bij eli is het best effectief, namelijk
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73419802
Schoolkeuze.. Ook al zoiets verwegs, maar we zijn er al wel mee bezig.. Maar tot nu toe lijkt montessori dus de winnaar. Als is dat wel op fietsafstand over 2 drukke wegen. Maar wel veel kinderen uit onze wijk, dus dat is wel handig in geval van nood en spelen..
Maar we gaan ook nog bij de openbare school in de buurt kijken. DIe is op zich ook wel goed. Maar toch heel anders. Dat klassikale leren was voor mij een drama. Er was alleen geen andere keus destijds. Nu dus wel. En montessori vind ik dan een fijn alternatief.
Er moet ook nog ergens een freinetschool 1 drukke straat fietsen zijn. Dus daar gaan we misschien ook nog wel langs..

Brooks, het missen van die basisvakken + het instampen van geloof, terwijl je zelf niet actief gelooft zou mij te ver gaan. Een geloofsschool kan prima, maar ze moeten het niet voor alles stellen.
En psalmen leren voor een cijfer

Chris ligt alweer in bed..Vanochten even naar de IKEA geweest en op de terugweg werd het wel erg stil achterin. Ligt meneer gewoon te slapen. Zeker anderhalf uur eerder dan normaal. En toen ik hem naar binnen tilde lag hij op mijn schouder te snurken
Nu dus wel lekker in bed. Eens kijken of we hem vanavond iets eerder naar bed kunnen krijgen.
pi_73428283
Kim gaat naar een openbare basisschool. Begint waarschijnlijk 5 januari.

En ik heb met ziekenhuis, afdeling opname gebeld.
Kim kan volgende week donderdag terecht! Ze vond het raar dat ik belde. Nou pech dan.
De tijd krijgen we per post te weten.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:32:30 #135
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73430199
ja het stoot ons ook steeds meer voor het hoofd en we hebben nu de gids van de openbare aangevraagd en ik heb vanmiddag even zitten lezen op hun site en dat past zoveel beter dat ik er denk ik al uit ben maar moet het ook nog even aan mijn lief laten lezen. Die staat ook niet achter de schoo hier tegenover.Vinden de normale vakken belangrijker dan de bijbelse geschiedenis die wijziging hebben ze dit schooljaar voor het eerst ingevoerd en het is ook nu echt 80%/20% en voorheen toen wij erop zaten was het gewoon normaal met enkel een weekopening en sluiting. Sinterklaas en Kerst staan ook niet meer op stapel en dat vind ik niet leuk voor mijn kinderen en het feit dat ze dan sinds dit jaar ook nog overgestapt zijn op een rokjessysteem. Dus deze gaat het niet worden.

Ingrid jammer dan dat ze het raar vinden maar wel goed dat je gebeld heb en wat fijn dat het al zo snel kan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:04:10 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73431022
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:32 schreef Books het volgende:
ja het stoot ons ook steeds meer voor het hoofd en we hebben nu de gids van de openbare aangevraagd en ik heb vanmiddag even zitten lezen op hun site en dat past zoveel beter dat ik er denk ik al uit ben maar moet het ook nog even aan mijn lief laten lezen. Die staat ook niet achter de schoo hier tegenover.Vinden de normale vakken belangrijker dan de bijbelse geschiedenis die wijziging hebben ze dit schooljaar voor het eerst ingevoerd en het is ook nu echt 80%/20% en voorheen toen wij erop zaten was het gewoon normaal met enkel een weekopening en sluiting. Sinterklaas en Kerst staan ook niet meer op stapel en dat vind ik niet leuk voor mijn kinderen en het feit dat ze dan sinds dit jaar ook nog overgestapt zijn op een rokjessysteem. Dus deze gaat het niet worden.

Ingrid jammer dan dat ze het raar vinden maar wel goed dat je gebeld heb en wat fijn dat het al zo snel kan.
rokjessysteem? kun je zoiets in de tijd van nu nog wel van mensen eisen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:08:02 #137
108648 cattie
lieve moeder
pi_73435063
Mag ik zeggen dat ik die school een beetje eng vind? Rokjes, geen Sinterklaas en Kerst, 20% geloof (ten koste van normale vakken).
pi_73435181
ik vind het ook maar een beetje engig..
beetje indoctrinerend..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73436316
Ehm, een rokjes systeem... Dan is de keus nog een stukje makkelijker lijkt me
Of jij moet ook dagelijks in lange rokken lopen, goed naar je man luisteren en zondags 2 keer naar de kerk gaan

Ingrid, fijn dat het volgende week al kan.

Chris is een goede huishoudster.. Hij wilde na het eten perse naar de wasmachine, waar net een wasje klaar was. Ik was in de keuken aan het opruimen. Chris heeft dus gewoon de wasmachine leeg gemaakt, de wasmand naar de woonkamer gesleept, en vervolgens mij al het wasgoed aangegeven om op te hangen.
Hoe makkelijk kan een man het je maken
pi_73436935
Ik wist het ook wel wat die schoolkeus betreft Books! Ik zou de openbare kiezen! Maar volgens mij ben je er zelf al wel uit!

Mahre en ik hebben zo'n lekker dagje gehad, zonder gejengel en boosgedoe! Heerlijk. Vanmorgen wezen shoppen met haar en daarna lekker wat gegeten en gedronken bij de Hema. En ze vond het allemaal leuk en gezellig! En vooral bij de Hema genoot ze echt! Dit is echt voor het eerst dat ik op mijn gemak kon winkelen met haar erbij. Daarna nog een kinderverjaardag. Dus helemaal goed!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:58:37 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73437057
Gheghe Chris! Leuk he?
Gezellig Lenaatje. Ik vind het ook heerlijk om met Thies de stad in te gaan. Bloemen op de markt uitzoeken, banaantje eten, mama beetje shoppen.

Evenstar, wat ontzettend fijn dat je zo'n goede badjuffrouw hebt getroffen! Super!
En Ypsel, sterkte ermee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73437424
Fijn Lenaatje, zo'n heerlijk dagje zonder gedoe..
Ik ga op dinsdagochtend ook regelmatig naar de stad. Banaantje kopen op de markt en tussen de duifjes opeten. Even lekker eruit. En even snel door wat winkels neuzen..

Yppy, hoe gaat net nu met jullie meis? Ging het goed op het KDV?
pi_73438546
Ja heerlijjk. Ik ga het nu ook echt vaker doen hoor! eerder ging ik ff snel alleen als Tazz thuis was. Maar zo is het veel leuker. Bij de bakker lekker een kaasstengeltje en ik neem altijd een pakje drinken mee. Ze liep lekker door de winkels te dralen maar bleef in de buurt, en spiegels vies maken enzo!

Ik wil Yppy ook nog een keer sterkte wensen. Anna reageerd wel goed hoor, knap van haar!
pi_73448213
Alvast maar even een tvp-tje, zaterdag mogen wij hier ook aanschuiven en wordt mn dreumes alweer een peuter. Nou ze kletst werkelijk de oren van mn kop af en toe, nog niet helemaal verstaanbaar, maar het idee is er .
Laatst lekker een ochtendje met haar in de stad geweest en samen bij de Hema geluncht, mevrouw had poffertjes en heeft heerlijk zitten smullen.
Fake it till you make it...
pi_73448228
Welkom vast Nijna
pi_73448243
Dank je beef
pi_73448359
Nijna, gezellig!! Staat er een groot feest in de planning voor zaterdag?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:45:56 #148
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73448547
kletsende peutertjes...

Volgende week donderdag op herhaling voor de ogentest. Eerste keer niets geworden, gaat moeilijk plaatjes benoemen als je niet praat, maar ze babbelt inmiddels aardig mee, niet op niveau leeftijdgenootjes, beetje vergelijkbaar met een peuter van 2 of 2,5.
Gisteren toch maar even geoefend, eerst alles opgenoemd: huis, poes, eend, theepot
En toen omgedraaid, ik aanwijzen...: huiz, poezz, eennnd, teepot... En vanochtend weer, allemaal wist ze te benoemen. Ik hoop dat ze volgende week niet dichtslaat of interesse verliest..
pi_73449425
Ik hoop met je mee Tazz

Hier nu een peuter die als een samurai meedanst met de Backyardigans
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:33:21 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73449737
beef ik vind dat zo leuk kleine dansende kindjes
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:43:27 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73453516
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Ehm, een rokjes systeem... Dan is de keus nog een stukje makkelijker lijkt me
Of jij moet ook dagelijks in lange rokken lopen, goed naar je man luisteren en zondags 2 keer naar de kerk gaan

Ingrid, fijn dat het volgende week al kan.

Chris is een goede huishoudster.. Hij wilde na het eten perse naar de wasmachine, waar net een wasje klaar was. Ik was in de keuken aan het opruimen. Chris heeft dus gewoon de wasmachine leeg gemaakt, de wasmand naar de woonkamer gesleept, en vervolgens mij al het wasgoed aangegeven om op te hangen.
Hoe makkelijk kan een man het je maken
pi_73455592
DF, wij hebben een feestje zaterdag ja .

Tazz, hopelijk wil ze ze op het bureau ook benoemen!

Beef, gezellig dat dansen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:19:24 #153
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73456720
Jaaaaaa, dansen
Hier ook een groot liefhebber. En altijd met een big smile op zijn gezicht, hij geniet er enorm van!

Davinia, straffen werkt hier eigenlijk niet zo goed We doen het ook niet vaak, zijn er geen fan van.
We proberen wel duidelijk te maken dat er bepaalde regels zijn waar hij zich aan moet houden en hoe groter zijn wereld wordt, des te meer daar bij komen.

Toen ik hem vandaag ging ophalen van de psz stond hij met de juffen en een huilend jongetje in de gang. Hij had hem dus geslagen
Ze vertelden dat hij de laatste tijd wel vaker gaat slaan of duwen, voornamelijk als iets niet lukt of niet mag en dat hij erg boos kan worden. Dat laatste is geen shock, hij heeft altijd al een vurig temperament gehad, maar dat hij andere kindjes zomaar gaat slaan... Vond ik echt echt niet leuk om te horen
Nou is er natuurlijk veel gaande in zijn leven de laatste tijd: psz gaat hij pas een paar weken heen, broertje erbij, op stapel staande verhuizing... da's een hele hoop voor zo'n kleintje en ik begrijp dat dat effect kan hebben op zijn gedrag.
Maar dan heb ik toch ergens de angst dat mijn lieve jochie zo'n je-weet-wel kind (aan het worden?) is
En ik weet niet zo goed wat ik eraan kan doen om dat te stoppen. behalve natuurlijk blijven herhalen dat hij niet mag slaan, lief moet zijn, goed moet luisteren etc.
pi_73456898
Het is met Anna op het KDV wel goed gegaan, details ken ik niet want toen ik d'r ophaalde zaten ze met z'n allen rustig aan tafel een soepstengel te eten en ik was de enige ouder dus ik had alle aandacht van de mini's daar, vond ik even niet zo moment om het over de dode poes te hebben met de juf. . Maar ze hadden wel het Dikkie Dik boek gelezen in de kring en het er (waarschijnlijk) over gehad.

Ik heb het idee dat het kwartje steeds verder aan het vallen is bij Anna. Gisteren tijdens het pyama aandoen viel ze me ineens om de nek en zei ze 'gizmo mijn lieffie waar is -ie!' (ze noemde de kat altijd/vaak lieffie). Echt heel moeilijk, ik zat ook opeens helemaal dicht. . En ze wil nog zwaaien 's avonds naar de sterren (al heb ik het gisteren weten te beperken tot alleen zwaaien op d'r kamertje anders kun je élk raam in huis af met haar op je arm .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:33:54 #155
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73457093
Anna is aan het rouwen.
Heeft ze foto's waar ze samen met de poes op staat?
pi_73457187
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:33 schreef Kersjes het volgende:
Anna is aan het rouwen.
Heeft ze foto's waar ze samen met de poes op staat?
Ja, we hadden ook al bedacht die op d'r kamertje te hangen (ze heeft zo'n soort van lint om foto's aan te hangen).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_73464485
Aggos Anna

Kersjes ik denk dat het afreageren is van Devin, het is ook niet niks al die veranderingen. Zolang jullie blijven hameren dat zijn gedrag not done is zal het wel weer beter gaan als jullie weer in rustiger vaarwater zitten. Dat is hier iig wel het geval geweest bij mijn jongens. Het is iets waar je even doorheen moet en dat is niet altijd leuk

En dat dansen is zo leuk inderdaad Ze houden er ook van om op de Kinderen voor Kinderen cd of Michael Jackson DVD te dansen, ze vragen er vaak om. Quinten is een die hard en danst echt op alles, zelfs hier op
pi_73471109
Arme Anna Klinkt inderdaad of ze in de rouw is. Of misschien een fotoboekje voor haar maken met foto's van haar en de poes?

Kersjes Linde is sinds Esmee er is ook ineens begonnen met slaan en schoppen. Ik leg haar nu steeds maar uit dat mensen en dieren verdrietig worden als je ze slaat of schopt. En dat werkt wel aardig, al moet ze wel regelmatig bevestiging nodig...

Als Linde straf krijgt moet ze op het matje voor de balkondeur zitten. Het is alleen nog niet een echte strafplek want soms gaat ze er ook al uit zichzelf zitten
pi_73471757
Ze is er echt wel mee bezig, maar dat is goed, ze moet het ook verwerken. Ik vind het zelf alleen moeilijk soms, maar het is wel goed voor d'r.

Dat kan ook al goed zijn Stiemie, misschien ziet ze het voor zichzelf ook wel als een plekje om rustig te kunnen worden, om bij te komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:31:19 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73472637
Kersjes, wellicht weet devin zich idd geen raad met al die veranderingen. het eerste wat bij mij opkomt is om een aantal keer (wellicht voor het slapen gaan, of op een ander rustig moment) echt even met hem op schoot te gaan zitten (toby bij M op schoot, of anderszins even niet in de buurt) en uitleggen dat je snapt dat er zoveel veranderd is, en dat het allemaal heel veel is. ja, dat kan heel overweldigend zijn, maar dat is helemaal niet erg. toby is erbij gekomen, maar jij bent nog steeds mama's liefste devin. en omdat ej zo'n grote jongen bent, mag je met andere grote kindjes spelen, bla bla.

ik weet niet in hoeverre devin dan al terugpraat, maar ik merk iig aan eli dat hij heel goed reageert op gewoon even een rustige uitleg. je krijgt geen respons, of soms een verdwaalde "ja", maar hij is daarna wel altijd een stuk rustiger en speelt beter na zo'n uitleg.

en over dat negeren, ik ben de afgelopen tijd heel bewust bezig geweest met op goede momenten te zeggen hoe fijn en gezellig ik het vind dat eli zo goed reageert als we wat vragen. dat is toch zo ontzettend lief van hem, en daar ben ik zo blij mee, bla bla, etc... en ik word een stuk minder genegeerd!
en als ik wel word genegeerd, loop ik gewoon weg. komt hij vanzelf achter me aan (bv niet uit bed willen komen voor een schone luier terwij in zn blote niksie in zn bedje ligt. wil je geen luier? dan gaat mama naar beneden. doei! na 3x op een neer (stukje) ging meneer braaf liggen )
  donderdag 8 oktober 2009 @ 06:52:53 #161
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73476916
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:51 schreef Stiemie het volgende:

Als Linde straf krijgt moet ze op het matje voor de balkondeur zitten. Het is alleen nog niet een echte strafplek want soms gaat ze er ook al uit zichzelf zitten
Herkenbaar! Floor geeft Pien ene duw op de trap en zegt dan ook gewoon doodleuk "Hoek zitten ?"
Thuis is het strafplekje niet in de hoek, misschien op de creche.

Laatst had Floor Pien echt heel erg hard gebeten. Ik zet haar op het plekje en wat denk je ? Gaat Pien erbij zitten met een boekje
Daarna Floor op de gang gezet en dat maakte echt indruk. In ieder geval zei ze dat ze niet mocht bijten en dat ze Pien een kusje ging geven...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:48:33 #162
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73477725
Quinten

Davinia, dat doen we sowieso al veel. Vertellen over de situatie hier in huis en ook daarbuiten. Ook laten we hem zelf verwoorden wat er allemaal gebeurd is en nog gaat gebeuren, hij snapt echt v eel al

KP, jouw tweeling

Gisteren ouderavond gehad op de psz. Niet individueel over je eigen kind, maar bedoeld als algemene informatieavond. De directeur en een kleuterjuf van de basisschool waar ze de brede school mee vormen kwamen vertellen, we kregen info over verschillende leer - en speel methodes en het leukste: een dia-voorstelling waarbij uitgebreid verteld werd over hoe zo'n psz-ochtend eruitziet en wat ze allemaal doen!
Nou hadden ze 's ochtends met de kinderen ook al wat dia's gekeken en dat vonden ze prachtig, ze herkenden zichzelf, bekende situaties en omgeving... Ze kregen er geen genoeg van

Oh, en het cracker-mysterie is opgelost! Als ik aan Devin vraag wat hij de psz op zijn cracker had dan zegt hij altijd "Kaaaaaaas en worst ook". Nou wist ik wel dat er smeerkaas- en worst gegeven wordt , maar natuurlijk niet tegelijk. Dacht ik. Blijken ze 2 crackers te krijgen en veel kindjes nemen van elk 1
pi_73479160
Ik heb vandaag een, Mikael blijf van je broertje af, niet schreeuwen in zijn oor, niet op zijn neus drukken, nee hij wil je brood niet, en nee ook je ijsthee mag ie niet, nee hij kan nog niet spelen met je hamer en nee je schroevendraaier ook niet, zit nu niet aan zijn voeten te trekken, laat Jimmy met rust, trek niet aan zijn staart, ga gewoon plassen en hou op met zeuren, laat je broer nou met rust, gooi al die auto's nou niet op de grond en ook de puzzels niet, nee je krijgt geen snoep en nee ook geen chips, nee je moet niet naar school en ja je gaat toch echt wel naar papa, pak Leander zijn speentje nou niet de hele tijd af en geef hem zijn tutje terug, hand voor je mond als je hoest en helemaal als je boven je broertje hangt, prik niet in zijn ogen, GEEF ZIJN SPEEN TERUG, niet zo dicht met je hoofd bij Leander zijn hoofd, zit niet te smeren met je drinken, zit niet zo te schreeuwen, als je nu niet normaal doet ga je naar bed,, dag.
Nog 1,5 uur en dan gaat ie naar zijn papa
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:31:45 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73479740
nicole, pfff! hopelijk gaat het snel weer beter en je hebt iig zometeen wel rust

kersjes, kan je ook aan devin vragen waaarom hij agressief doet / deed? of krijg je dan geen respons? ik weet natuurlijk hoe goed hij verbaal is, maar wellicht is dat nog een optie? probeer alleen mee te denken

wat ik wel echt merk aan mezelf dat ik het best ingewikkeld vind om van de zorgtaak zo over te gaan op de opvoedtaak. in het begin was het heel erg "drinkt hij wel genoeg, plast hij wel genoeg, komt het wel genoeg aan, waarom huilt hij" en wat later dan het hele bijvoedingsintroductiefeest, maar dat is vooral nog echt fysiek verzorgen, zeg maar. nu ineens wordt het veel meer echt opvoeden. dat je moet zorgen datje een respons krijgt, hoe je ermee omgaat als je iets vraagt en meneer geeft een stralende " Nee! " als antwoord geeft in afwachting wat jij dan gaat doen. echt zn grenzen verleggen / verkennen. op zich niks mis mee, hartstikke leuk om te zien wat hij al in de strijd kan gooien, maar de verhouding wordt ineens zo anders.

herkennen jullie dit?
pi_73479986
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:31 schreef DaviniaHR het volgende:
herkennen jullie dit?
Zeker! De peuterperiode is daarin denk ik ook heel belangrijk. Je legt de basis zeg maar, dus consequent zijn is heel belangrijk. Ik vind het af en toe moeilijk maar het werpt echt vruchten af na een tijdje.
Ook beleefdheidsdingetjes als dankjewel zeggen, wat zeg je ipv wàààt, mag ik ipv ik wil. Bij Dylan is dat nu een automatisme doordat we dat in zijn peutertijd steeds maar herhaald hebben, tot we er zelf haast gek van werden Voordeel daarvan is ook weer dat we bij Quinten bijna niet hoeven te corrigeren want hij praat Dylan na
pi_73517978
Ja hoor Davinia, heb je eindelijk het eten/drinken/zorgen helemaal in de vingers. Moet je weer met andere dingen aan de sla

Hoe warm eten jullie kinderen hun eten eigenlijk? Bij Chris moet het echt lauw zijn, anders wil hij het niet hebben. Het is hem echt snel te warm en zegt ook au. Ook met de thee trouwens. Terwijl ik het dan echt lauw-koud vind.
Ik vraag me af wanneer we nou gewoon voor hem kunnen opscheppen ipv eerst 5-10 minuten zijn eten te blazen. En je eigen eten dus ook nog maar halfwarm is..
Of is mijn kind gewoon wat koppig
pi_73518027
Ik schep Mikael zijn eten ook 5 a 10 minuten op voordat wij gaan eten.Zo is het afgekoeld en kan hij meteen eten als wij ook gaan. Warm dinken wil ie helemaal niet
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73518050
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:18 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik schep Mikael zijn eten ook 5 a 10 minuten op voordat wij gaan eten.Zo is het afgekoeld en kan hij meteen eten als wij ook gaan.
Dit dus.

Anna lust wel thee, maar lauw (richting koud).
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:43:53 #169
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73518910
Hier wordt redelijk warm gegeten... We scheppen meestal tegelijkertijd op en blazen haar eten voor 1 a 2 minuutjes.. En de rest mag ze zelf blazen. Dit hebben we haar geleerd en zeggen we iedere keer als het warm is.. En als ze dan toch niet wil blazen dan merkt ze dat... (niet dat we haar gloeiend heet eten in haar mond laten stoppen). Dan hoor je haar lekker droog zeggen: au, blazen hè?

Soms, als het niet lekker is, dan is het eten inmiddels wel eens koud, maar daar horen we haar niet over... En als ze dat wel zou doen is dat een mooie motivatie om iets sneller te eten...
pi_73518974
ok.. dan is het wel normaal..
We hadden gisteren muffins gebakken op de kruipgroep. Daar was 1 jongetje die at zijn muffin best wel warm op, en Chris wilde er niks van weten totdat de muffin lauwkoud was.
pi_73520638
Mirte eet t meer koud dan warm, als ze uberhaupt eet, want dat doet ze sowieso niet zo heel denderend warm eten...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:00:59 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73522998
eli eet zn eten ook halfkoud. als het te warm is laat hij het uit zn mond vallen.
wat wij doen met pasta en rijst en zo is om zijn portie eerst af te scheppen, en dan spoelen (schrikken) onder de koude kraan, dan ons eten afgieten, en dan kan je de warme saus of ander spul er zo overheen gooien, en koelt het vanzelf heel sterk af omdat de rijst / pasta zou koud is. is wel zo handig met opdienen en zo
pi_73523048
Amber eet eht ook half warm/half koud. Zodra het te heet is laat ze het ook uit haar mond vallen.

Nijna, Amber eet ook niet goed warm eten. Ik heb me erbij neergelegd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:20:07 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73525371
* Kersjes gaat lekker niks zeggen over dat er hier de laatste 2 weken verbazingwekkend goed gegeten wordt. Warm eten vaak zelfs 2x per dag, maar ook brood en zelfs tussendoortjes gaan erin als koek

Davinia, ik zou zijn gedrag zelf niet direct als agressief beschrijven. Pfff, ik vind het heel moeilijk om uit mijn woorden te komen, maar hij is gewoon een emotioneel en enthousiast type en kan zich dan niet anders uiten ofzo. Gisteren in de speeltuin ook: hij was net van de glijbaan geweest, stond op en duwde een kindje omver dat voor hem stond om vervolgens weer lachend verder te spelen alsof er niks aan de hand was
Thuis moet ik hem nu ook goed in de gaten houden want hij is dol op zijn broertje, echt waar, komt hem de hele tijd knuffelen en kusjes geven. Maar dan zomaar ineens gaat hij hem slaan, terwijl hij nog steeds liefkozend tegen hem aan het kirren is.
Alsof hij zich echt niet kan beheersen en zijn liefde en euforie van dat moment alleen geuit kan worden door te slaan of te duwen. Dat doet hij ook als hij met ons knuffelt, soms zelfs met bijten erbij
Maar ja, thuis mag je wel stoeien en de wildebras uithangen met papa en mama en buitenshuis mag dat niet. En dat snapt hij ws. nog niet zo.
En hij is zo lief en zorgzaam! Ben gewoon bang dat hij op deze manier alleen nog gezien gaat worden als "dat kindje dat altijd slaat".

Morgen gaan we met zijn neefjes naar Ballorig. Spannend, in meerdere opzichten
pi_73532527
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:02 schreef Vicky het volgende:

Nijna, Amber eet ook niet goed warm eten. Ik heb me erbij neergelegd
Ik ook
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:29:54 #176
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_73532720
ik sta nog in de lijst! Jeuj!
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb vandaag .. een drukke dag gehad
hihi herkenbaar.. aan het einde van zo'n dag zie ik vooral mijn eigen moeder in mijzelf wat krijgt een kind toch veel ' kritieken ' te verduren op zo'n dag.
Probeer ook heel vaak te zeggen dat ik ook heeeel erg trots op 'm ben
pi_73534070
Hoe lang blijven jullie je peuter in het voorzitje van de fiets proppen, omdat het zo gezellig is?
Voetbakjes op de laagste stand en zijn knietjes net niet tegen het stuur. Als dat gebeurt gaan de voetbakjes er gewoon af, de gespen kunnen toch allang niet meer dicht
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:28:07 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73534548
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:14 schreef Saffier het volgende:
-binnendendert-
Tobias gaat woensdag al wennen op de kleuterschool
Jeumig Saffier wat gaat het toch snel
En als ik de foto's zo zie dan is het ook al een hele knul

geniet nog maar even lekker van mijn eigenste baby
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73534744
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:13 schreef beefcake het volgende:
Hoe lang blijven jullie je peuter in het voorzitje van de fiets proppen, omdat het zo gezellig is?
Voetbakjes op de laagste stand en zijn knietjes net niet tegen het stuur. Als dat gebeurt gaan de voetbakjes er gewoon af, de gespen kunnen toch allang niet meer dicht
bakfiets dan zitten ze allebei gezellig voor je
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73534928
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:34 schreef snoopy het volgende:

[..]

bakfiets dan zitten ze allebei gezellig voor je
Ja daar zeg je wat, had ik moeten bedenken voordat ik mijn dure moederfiets kocht
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:44:42 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73535054
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:13 schreef beefcake het volgende:
ik heb dat ook nog heel lang volgehouden, wel tot 'cato' 4 was geloof ik, voor afstanden die/momenten dat ik 'willem' niet zelf wilde laten fietsen. maar op een gegeven moment ging 't echt niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 09-10-2009 22:52:28 ]
in de haak.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:50:53 #182
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73535254
Vóórstoeltje?
Ik vraag me af hoe lang mijn lange lijs nog in het achterstoeltje past

Tobias heeft het trouwens erg naar zijn zin gehad met wennen bij de kleuters, hij mocht op zijn eerste dag (net als zijn eerste dagje psz) naar de bieb
Versléten toen hij thuis was maar wel naar zijn zin en hij zit bij zijn grote vriend J. in de klas waar hij ook mee op de psz zit/zat. Vandaag voor het laatst want J. werd vandaag al 4. Zijn moeder en ik zijn zó blij dat ze samen blijven

Bar geniet jij maar lekker van je kleine krummel
Ylana
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:51:39 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73535268
Oh en Beef? Er zijn langere riempjes te koop voor de voetensteuntjes hoor
Ylana
pi_73535329
Oh het kan nog wel even dus En Quinten is ook niet lang voor zijn leeftijd, dat scheelt ook weer.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:51 schreef Saffier het volgende:
Oh en Beef? Er zijn langere riempjes te koop voor de voetensteuntjes hoor
Ik kan natuurlijk ook die van het achterstoeltje erin doen

[ Bericht 66% gewijzigd door beefcake op 09-10-2009 22:58:33 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:57:58 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73535472
je moet vooral op de kilogrammen letten, beef.
in de haak.
pi_73535507
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:57 schreef trui het volgende:
je moet vooral op de kilogrammen letten, beef.
Ehm, daar zit ie eigenlijk al overheen
pi_73535938
Juliette zit meestal ook voorop. Dan kan ze Myrthe beter zien (die laat ik vaak voor me fietsen) en dat vindt ze veel leuker dan achterop.
Een klein uitgevallen buurmeisje van ons is bijna 5 en zit nog wel eens in het voorstoeltje.. Het fietst toch ook veel lichter met een kind voorop?
pi_73536385
Ik vind het het lichtste fietsen als ze in de fietskar zitten. Het verschil tussen voorop of achterop merk ik niet zo, behalve dat ik wat slinger gevoeliger ben met kind voorop.
pi_73537537
Dat heb ik dus juist als er niemand voorop zit, dan slinger ik eerder. Net wat je gewend bent waarschijnlijk. Een fietskar vind ik niet licht, maar dat komt vast ook weer doordat ik dan gewoonlijk met 4 kinderen rondfietste.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:10:10 #190
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73541112
Ik heb er nog steeds 1 voor en 1 achterop. Nu nog prima te doen, maar het wordt wel een soort circus balanceer act als ze verstoppertje op de fiets gaan doen

Geloof wel dat voorop bijna niet meer kan, maar dan hebben we de bakfiets nog !
pi_73541833
Hier gaan we ook bijna over naar een achterzitje.. Chris is al over de 14 kilo, en deze gaat tot 15. En hij begint steeds meer te wiebelen voorop. En zijn knieen zitten tegen het stuur. En met een winterjas is het steeds meer proppen.
Dus we zijn rustig op zoek.

Gisteravond een zielig jochie hier. Hij was net even te rustig en te aanhankelijk. En net even te warm. Bleek zijn temp 39,3 te zijn. Geen idee waarvan, maar hij is nu vrolijk op de glijbaan aan het spelen. Dus hij heeft nu in ieder geval nergens last van..
Oh, en nu is hij eten aan het schooien bij papa.
pi_73548754
Mag Mirte erbij in het lijstje 10 oktober 2007 . Ze is ontzettend verwend en ligt nu te slapen!
pi_73549887
Nijna welkom en gefeliciteerd met je grootste kleine meisje
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:56:48 #194
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73551147
Van harte met Mirte !
En welkom op de peuterafdeling !
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:58:45 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73551198
gefeliciteerd mirte!

[ Bericht 74% gewijzigd door trui op 10-10-2009 20:46:15 ]
in de haak.
pi_73551700
Mirte, gefeliciteerd met je 2e verjaardag!
Welkom Nijna, met je peuter!!
pi_73554778
Dank jullie . Ze ligt helemaal uitgeteld in bed
pi_73555606
Welkom Nijna en gefeliciteerd met je meisje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:12:09 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73561695
\\Nijna welkom hier , en proficiat met je meisje, en ik zie op de valreep ook nog dat Thies jarig is proficiat met je mooie jochie Moonah, al weer 3 jaar mama
pi_73561832
Welkom Nijna.

Thies, stoere knul! We zijn helemaal vergeten je een kaartje te sturen. Gaan we alsnog doen. Heeft ie een leuke feestje gehad Moonah? Tuurlijk wel, bij jullie.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')