abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_75004642
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat de numerieke testen vrij pittig zouden worden, maar wat ik tot dusver heb gedaan viel me opzich nog wel mee. Het was veel percentage achtige dingen berekenen. Beetje onderbouw-middelbare school stuff, enige nadeel is de tijdsdruk.

Hetgeen wat ik wel minder vond waren de vragen met de plaatjes, waar je dan als antwoord moet geven wat voor plaatje je verwacht. Als er bijv. een vierkantje in een driehoekje in een cirkel in een rechthoek zit, en dan de volgende keer is het een driehoekje in een vierkantje in een rechthoek in een cirkel. En wat verwacht je dan als volgende plaatje.. Dat vind ik wel wat lastig plus dat mijn ogen daar niet goed tegen kunnen. Wordt daar helemaal tureluurs van. Maarja, gedaan is gedaan, afwachten dus : >

Ook wel grappig om te zien dat een boel banken er andere systemen/methodes op na houden wat betreft controle van je gegevens en welke gegevens zij noodzakelijk achten om te bepalen of je wel goed genoeg bent.
Dat met die plaatjes krijg je niet snel op een test. Eerder de grafiekjes en zo'n verbale redenatie test.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75004722
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij zijn er toch ernstige vraagtekens te zetten bij het nut van dit soort testen, ze lijken op een IQ test en die worden ook altijd in combinatie met andere testen afgenomen omdat er anders geen betrouwbaar beeld uit op valt te maken. Ik vraag mij af wat ze hier mee willen bereiken, dit lijkt toch een beetje op een te grote kwantitatieve selectiedrang.

Ik hoop natuurlijk wel op een gunstige uitkomst voor je, SE.
Die testjes zijn meestal ook niet enorm boeiend. Bij onze bank werd iemand die goeie interviews deed altijd wel aangenomen, een goeie test was meer mooi meegenomen. Mensen met een bijzonder goeie test kregen hoogstens een extra kans als de interviews niet goed gingen...
pi_75006216
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat met die plaatjes krijg je niet snel op een test. Eerder de grafiekjes en zo'n verbale redenatie test.
Nou, ik had ze toch wel degelijk! Niet heel veel oke, maar toch wel een paar . Maar zoals gezegd, we zien wel. Op naar de volgende!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:46:37 #244
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75007349
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou, ik had ze toch wel degelijk! Niet heel veel oke, maar toch wel een paar . Maar zoals gezegd, we zien wel. Op naar de volgende!
Ik moet ook nog even gaan oefenen, kreeg net een mailtje van 1,5 regel dat ik Maandag naar de final round interviews (incl. assessment centre) mag komen in London. Ben best blij en is best spannend, omdat ik die ECM functie echt ambieer.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_75007562
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:46 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik moet ook nog even gaan oefenen, kreeg net een mailtje van 1,5 regel dat ik Maandag naar de final round interviews (incl. assessment centre) mag komen in London. Ben best blij en is best spannend, omdat ik die ECM functie echt ambieer.
Was dat die 'ene' van dat telefoon interview? Alvast gefeliciteerd man

Ik moet zeggen dat doordat ik van te voren al wat tests heb gemaakt, ik wel een beter idee kreeg wat ze exact wouden zien.

En wie weet krijgen we er weer een Londenaar op FOK! bij
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 25 november 2009 @ 23:53:14 #246
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75007564
Wat is ECM? Dit? Een voorzichtige gefeliciteerd overigens met je uitnodiging!

Het lijkt me alleen wel zuur om daarvoor helemaal naar Londen te gaan als je vervolgens niet wordt aangenomen..
Oh really?
pi_75008553
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:53 schreef Matthijs- het volgende:

Het lijkt me alleen wel zuur om daarvoor helemaal naar Londen te gaan als je vervolgens niet wordt aangenomen..
'Helemaal' naar Londen valt wel mee hoor Ik weet niet of je al heel veel gereisd hebt, maar de afstand Londen - Nederland is echt een peulenschil. Als ik zou willen zou ik elke ochtend kunnen vertrekken uit Drenthe om nog mijn colleges in Londen te volgen en dan daarna in het vliegtuig terug En de prijs valt ook wel mee, betaal 60 pond voor een retourtje. En je bent hoog uit 1 dag kwijt.
pi_75008617
quote:

[..]

Ah, ok - ik wist niet dat dit al voor de echte testen was. Goed werk!
pi_75008656
quote:

ECM is Equity Capital Markets. Zit wel aan de private kant van de bank (dus bij M&A), maar houdt zich voornamelijk bezig met de publieke markten. Doen grote aandelen uitgiftes, beursgangen, etc...

Ach, naar Londen komen is natuurlijk prima. Je krijgt een ticket en hotel indien nodig, dus welke student heeft daar nou problemen mee?
pi_75027294
quote:

[..]

UBS is de enige met logical reasoning tests volgens mi (ABN AMRO had dat overigens ookj. _Alle banken hebben een numerical reasoning test en banken zoals barcap en hsbc ook nog een verbal reasoning test. Als je trading/sales wil doen zul je die 20 vragen toch zo ongeveer in <14 minuten foutloos moeten kunnen doen (tenminste, ik neem aan dat het totaal 21minuten is).
pi_75027692
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:00 schreef jbm het volgende:

[..]

UBS is de enige met logical reasoning tests volgens mi (ABN AMRO had dat overigens ookj. _Alle banken hebben een numerical reasoning test en banken zoals barcap en hsbc ook nog een verbal reasoning test. Als je trading/sales wil doen zul je die 20 vragen toch zo ongeveer in <14 minuten foutloos moeten kunnen doen (tenminste, ik neem aan dat het totaal 21minuten is).
Zij zijn niet de enige die testen op die manier. Maar volgens mij wel samen met Citi de enige 2 die tijdens het inschrijven voor zo'n stage dat je direct een online een toets kunt maken nadat je alles opgestuurd hebt en binnen een uurtje die test kunt doen, ongeacht of je volledig incapabel bent of niet. Voor de mensen die het dus niet van hun CV moeten hebben kunnen bij deze 2 direct scoren. Het is alleen de vraag of je bij deze 2 wil werken Ik weet zo niet of Citi het via SHL doet, maar UBS wel. Oftewel iedereen die goed door de oefentoets van SHL komt vliegt met gemak door die van UBS heen. (want die was stukken makkelijker)

Maarja, wat wil je ook als je je bijna aanmeldt voor 20 banken
pi_75031131
Hier overigens een erg grappige site gevonden, die een soort blog is over investment banking.
Oh really?
  donderdag 26 november 2009 @ 20:51:54 #253
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75032744
quote:

Ik vind het eigenlijk wel leuk om naar London te reizen, en nu kom ik ook eindelijk eens op London City. (normaal vloog ik daar nooit op, te duur, en Gatwick lag gunstiger t.o.v. mijn huis) Het vervelende is alleen wel dat ik 's avonds alweer naar huis moet, dus amper tijd heb om even de stad in te gaan of met mijn maten te meeten.

Verder zal de assessment day bestaan uit 3 competency based interviews, 1 case-study (10 min presenteren/ essay schrijven), groepsopdracht en een papieren numerieke test. Gaat een pittig dagje worden
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_75033741
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zij zijn niet de enige die testen op die manier. Maar volgens mij wel samen met Citi de enige 2 die tijdens het inschrijven voor zo'n stage dat je direct een online een toets kunt maken nadat je alles opgestuurd hebt en binnen een uurtje die test kunt doen, ongeacht of je volledig incapabel bent of niet. Voor de mensen die het dus niet van hun CV moeten hebben kunnen bij deze 2 direct scoren. Het is alleen de vraag of je bij deze 2 wil werken Ik weet zo niet of Citi het via SHL doet, maar UBS wel. Oftewel iedereen die goed door de oefentoets van SHL komt vliegt met gemak door die van UBS heen. (want die was stukken makkelijker)

Maarja, wat wil je ook als je je bijna aanmeldt voor 20 banken
Er zijn niet veel banken die CV's selecteren vóór de online tests (ik zou er zo geen weten). Het feit dat je niet direct na het submitten van je application een invite krijgt voor zo'n test betekent niet dat er eerst een selectie plaats vindt!
pi_75045900
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:15 schreef jbm het volgende:

[..]

Er zijn niet veel banken die CV's selecteren vóór de online tests (ik zou er zo geen weten). Het feit dat je niet direct na het submitten van je application een invite krijgt voor zo'n test betekent niet dat er eerst een selectie plaats vindt!
Misschien niet voor de online test, maar de meeste banken die ik ken doen de test "offline" en pas tijdens de interviews (dus na het selecteren van de CVs). Enfin, gewoon afwachten, je zult van de meeste banken pas ene invite voor interviews krijgen in het nieuwe jaar.
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:22:19 #256
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75048923
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:51 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel leuk om naar London te reizen, en nu kom ik ook eindelijk eens op London City. (normaal vloog ik daar nooit op, te duur, en Gatwick lag gunstiger t.o.v. mijn huis) Het vervelende is alleen wel dat ik 's avonds alweer naar huis moet, dus amper tijd heb om even de stad in te gaan of met mijn maten te meeten.

Verder zal de assessment day bestaan uit 3 competency based interviews, 1 case-study (10 min presenteren/ essay schrijven), groepsopdracht en een papieren numerieke test. Gaat een pittig dagje worden
Het lijkt mij ook erg leuk, maar niet als het 10x zou moeten eer het raak is.
Oh really?
pi_75057039
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Misschien niet voor de online test, maar de meeste banken die ik ken doen de test "offline" en pas tijdens de interviews (dus na het selecteren van de CVs). Enfin, gewoon afwachten, je zult van de meeste banken pas ene invite voor interviews krijgen in het nieuwe jaar.
Of je wordt natuurlijk keihard geweigerd (dit is overigens pas mijn 1e weigering die ik tot dusver heb gekregen. So far so good.

Moest wel grinniken om die typische standaard mail..

Due to the large number of inquiries that we receive from highly
qualified applicants, our selection process is a competitive one.
Although your skills and experience are strong, we regret that we are
not able to proceed with your application and we are unable to provide
any further feedback at this stage in the process.

We wish you the best of luck in finding the career opportunity you
desire. Thank you for your interest in [Amerikaanse Bank].

Vandaag ook weer een tig tal verhalen gehoord van master studenten die aan het applyen zijn voor de graduate positions. Dus niet de summer internships waar ik voor apply maar voor een baan direct na hun master. Die hebben bijna al hun assesment dagen nu al. Een vriend van ons kreeg van een Zwiterse bank al de uitnodiging om na zijn master daar te komen werken, hij was succesvol door zijn assesment dag gekomen. Maand erna kreeg hij te horen dat ze toch vol zaten. Oi, die was daar niet blij mee

Andere vriend op de afdeling heeft net eergisteren zijn assesment dag bij een Amerikaanse bank gehad, en dat was hij op een gegeven moment zo zat. Hij moest 4 competency interviews doen, 1 presentatie en 3 toetsen. Het laatste interview was hij zo zat dat ze hem continu dezelfde vragen stelden, in de zin van, Give us an example where you worked as a leader of a group, give us an example where someone interfered and how did you react upon this? What actions did you take to solve this? Have you got any other examples where you have proven to solve problems? ..Etcetera, en dan als een wijsneus terug reageren dat je die vragen al beantwoord hebt, helpt niet natuurlijk Ook zat hij in een groepje met een aantal graduates van Cambridge, en die voelden zich erg verheven(lees arrogant) boven de rest die van birckbeck lse ucl queen mary enzo vandaan kwamen. Altijd jammer als mensen zich verheven voelen boven anderen.

Hij heeft me wel een aantal numeracy/logical/verbal tests meegegeven die hij gekocht had, kan me dus wel goed voorbereiden nu voor eind januari - maart.
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:09:26 #258
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75057265
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Andere vriend op de afdeling heeft net eergisteren zijn assesment dag bij een Amerikaanse bank gehad, en dat was hij op een gegeven moment zo zat. Hij moest 4 competency interviews doen, 1 presentatie en 3 toetsen. Het laatste interview was hij zo zat dat ze hem continu dezelfde vragen stelden, in de zin van, Give us an example where you worked as a leader of a group, give us an example where someone interfered and how did you react upon this? What actions did you take to solve this? Have you got any other examples where you have proven to solve problems? ..Etcetera, en dan als een wijsneus terug reageren dat je die vragen al beantwoord hebt, helpt niet natuurlijk Ook zat hij in een groepje met een aantal graduates van Cambridge, en die voelden zich erg verheven(lees arrogant) boven de rest die van birckbeck lse ucl queen mary enzo vandaan kwamen. Altijd jammer als mensen zich verheven voelen boven anderen.
Hehe, had van de week een sollicitatiegesprek met een persoon die in Londen in strategieconsulting heeft gewerkt en grappig genoeg begon hij er ook over hoezeer hij dit soort interviews totaal niet waarderen kon.

Jammer overigens dat de studenten uit Cambridge zich zo opstellen. Ik had een beetje het beeld dat Oxbridge juist een broedplaats van rustige, nuchtere en sympathieke mensen was en de snelle arrogante jongens wat meer uit Londen kwamen.
Oh really?
pi_75057481
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:09 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Hehe, had van de week een sollicitatiegesprek met een persoon die in Londen in strategieconsulting heeft gewerkt en grappig genoeg begon hij er ook over hoezeer hij dit soort interviews totaal niet waarderen kon.
Mja, het probleem is dat je bijna alle vragen die je in je applicatie proces invult, (dat zijn in wezen de paragrafen van je coverletter) weer opnieuw moet vertellen tijdens de (tig) interviews. Ik hoor dan ook vaak dat veel studenten & professors toch wel enige vragen hebben bij hoe de banken hun screening doen. Je hebt soms ook gewoon domweg mazzel nodig, ook een verhaal van iemand gehoord dat ze nog wel een aantal plekken over hadden voor een graduate positie bij een bank, maar dat daar slechts alleen de multilinguals een kans kregen, waar ze sowieso een oost-europeze taal moesten spreken anders konden ze het shaken, Russisch, Turks of Pools bijvoorbeeld.
pi_75058177
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:09 schreef Matthijs- het volgende:

[..]
Jammer overigens dat de studenten uit Cambridge zich zo opstellen. Ik had een beetje het beeld dat Oxbridge juist een broedplaats van rustige, nuchtere en sympathieke mensen was en de snelle arrogante jongens wat meer uit Londen kwamen.
Ik zeg natuurlijk niet dat alle studenten uit Cambridge zich zo opstellen, maar heb van meerdere gehoord dat er een substantiele groep tijdens deze applicatie dagen (die erg tof zijn) zich verheven voelt boven andere, en zo ook ageert naar de rest. Ik heb daar echt een broertje dood aan, en dat kan ook nog wat opleveren sinds ik niet iemand ben die snel op mn mondje is gevallen.

Ik ga volgende week een masterstudent helpen die zijn verbal skills wil verbeteren en die wil graag dat ik hem beoordeel op een presentatie die hij de week later bij KPMG moet gaan geven. Hij is door de assesment dag heen gekomen, en nu kreeg hij de opdracht een presentatie voor te bereiden. Ben benieuwd Hij daarentegen helpt me met de online tests
pi_75068296
quote:

[..]

Die ga ik een keer naar een sturen
(Maar dan uiteraard een paar woordjes aangepast)
pi_75075710
Ik heb eventueel nog een aantal testjes die over de

Inductive Reasoning
Numerical Reasoning
Verbal Tests

gaan, heb er ook antwoorden bij dus wordt het wat makkelijker. Als er nog lurkers of anderen interesse in hebben, laat maar even weten. En Public, je hebt PM!
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:26:18 #263
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75080487
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
En Public, je hebt PM!
Thanks mate! Zeker nuttig om even te oefenen voor de real deal. Als er verder iemand anders nog tips heeft, zijn ze van harte welkom.
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:05:48 #264
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75091098

Even wat entertainment tussendoor; 1:44 begint het leuke stukje. Kreeg wel een smile op mijn gezicht van dit filmpje
pi_75095195
quote:

[..]

Of je wordt natuurlijk keihard geweigerd (dit is overigens pas mijn 1e weigering die ik tot dusver heb gekregen. So far so good.

Vandaag ook weer een tig tal verhalen gehoord van master studenten die aan het applyen zijn voor de graduate positions. Dus niet de summer internships waar ik voor apply maar voor een baan direct na hun master. Die hebben bijna al hun assesment dagen nu al. Een vriend van ons kreeg van een Zwiterse bank al de uitnodiging om na zijn master daar te komen werken, hij was succesvol door zijn assesment dag gekomen. Maand erna kreeg hij te horen dat ze toch vol zaten. Oi, die was daar niet blij mee

Hij heeft me wel een aantal numeracy/logical/verbal tests meegegeven die hij gekocht had, kan me dus wel goed voorbereiden nu voor eind januari - maart.
Vind je het gek...Birckbeck?? Queen Mary?? Valt me nog mee dat die bank daar überhaupt recruit! Nu wil ik zelf niet 'verheven' klinken, maar er is écht een gigantisch verschil tussen de studenten van een 2de/3de rangs uni en oxbridge/lse (in het algemeen).

CS heeft deze week zijn fast track ac's gedaan, en begint pas de komende weken te selecteren (graduate posities), barcap, ubs, DB, BoA Merrill hebben ook al hun ac's voor graduates erop zitten (barcap is overigens altijd de eerste; hun fast-tracks zijn begin september al)
pi_75096658
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:05 schreef Public_NME het volgende:

Even wat entertainment tussendoor; 1:44 begint het leuke stukje. Kreeg wel een smile op mijn gezicht van dit filmpje
pi_75101559
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:14 schreef jbm het volgende:

[..]

Vind je het gek...Birckbeck?? Queen Mary?? Valt me nog mee dat die bank daar überhaupt recruit! Nu wil ik zelf niet 'verheven' klinken, maar er is écht een gigantisch verschil tussen de studenten van een 2de/3de rangs uni en oxbridge/lse (in het algemeen).

CS heeft deze week zijn fast track ac's gedaan, en begint pas de komende weken te selecteren (graduate posities), barcap, ubs, DB, BoA Merrill hebben ook al hun ac's voor graduates erop zitten (barcap is overigens altijd de eerste; hun fast-tracks zijn begin september al)
Je spreekt jezelf hier wel wat tegen, [écht een gigantisch verschil / (in het algemeen)]
Ik ken inmiddels toch al wel wat mensen in het wereldje en heb echt een broertje dood aan mensen die zich verheven voelen boven anderen. Nu praat ik vooral met master studenten (van verschillende universiteiten, van de top universiteiten in Amerika tot universiteiten in oost europa waar ik nog nooit van gehoord heb) die op dit moment proberen in te stromen bij verscheidene banken, en overal hoor ik hetzelfde. We noemen dat hier een 'a slight air of scumbag entitlement' Moet wel gezegd worden dat er ook echt mensen rondlopen elke keer waar je van denkt, hoe de FUCK( ) zijn die voor deze dagen uitgenodigd?

Dat mensen zich zo arrogant en asociaal gedragen, zie ik mee als gedrag wat terug te relateren valt naar de cultuur verschillen, ik ga hier nou niet allemaal vooroordelen uitspreken, maar merk wel degelijk dat bepaalde volksgroepen zich anders gedragen dan de 'grote groep'

Mede ook doordat ik toch wel enigszins uit een ondernemer familie kom, en het dus meer moet hebben van het 'gladde praten' en ik niet bepaald bekend sta dat ik het kaas van mn brood laat eten zou ik het ook niet raar vinden dat ik in de 1e week van mijn 10 weekse stage (uitgaande dat ik door de assesment dagen ben gekomen) naar huis mag. Naja, dan weet ik iig. dat die wereld niet geschikt is voor mij en blijf ik traden wel als hobby voor mij houden en ga ik aan de slag bij een klein handelshuis in Londen of andere stad.
pi_75102616
Het verschil tussen studenten van de topuniversiteiten (Amerikaanse ivies, Oxbridge, LSE, etc.) en de meer modale universiteiten is inderdaad enorm. Veel banken recruiten ook alleen maar op de topuniversiteiten. Een opleiding op laten we zeggen Harvard of Oxford is onvergelijkbaar met een opleiding op bijvoorbeeld een modale Engelse universiteit of een Nederlandse universiteit. Natuurlijk is het nooit goed om arrogant te gaan lopen doen, maar het is wel begrijpelijk.
pi_75103025
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:55 schreef nickybolletje het volgende:
Het verschil tussen studenten van de topuniversiteiten (Amerikaanse ivies, Oxbridge, LSE, etc.) en de meer modale universiteiten is inderdaad enorm. Veel banken recruiten ook alleen maar op de topuniversiteiten. Een opleiding op laten we zeggen Harvard of Oxford is onvergelijkbaar met een opleiding op bijvoorbeeld een modale Engelse universiteit of een Nederlandse universiteit. Natuurlijk is het nooit goed om arrogant te gaan lopen doen, maar het is wel begrijpelijk.
Arrogant lopen doen is nooit goed, en begrijpelijk is het al helemaal niet..

Anywayz, ik snap zelf ook wel dat mensen trots zijn op het feit dat ze het hebben kunnen schoppen tot 1 van de ivies en dergelijke, maar dat wil niet zeggen dat ze zich daar ook maar naar moeten gedragen. Ik blijf er wel bij dat bij bepaalde groepen, dit haantjes gedrag erg hoog is, vooral die grote bevolkingsgroep die we hier in de UK hebben.

Wat betreft de ranking van de universiteiten, verschil is er inderdaad. Daar kan men niet om heen. En tuurlijk zijn de studenten die daar zitten wel wat slimmer. Moet wel gezegd worden dat het frappant is dat de toelating eisen van bijv. top universiteiten om een master te doen relatief lager zijn dan daar hun undergraduate te doen. Zo was ik nooit met mijn VWO diploma op Oxford of LSE gekomen, maar ik voldoe op dit moment met mijn universitaire diploma (uiteraard nog in wording maar uitgaande van de huidige resultaten die ik nu heb) aan de eisen om bij Oxford of LSE een master te gaan doen. De masters waar ik interesse in heb, heb ik slechts een 65% score nodig op mijn diploma voor LSE, en een 7 op IELTS, (en 20 ruggen) en een 67% voor Oxford, ook een 7 voor IELTS(en een zak vol geld), terwijl ik minstens mijn diploma met een first class honours degree wil afronden (rond de 80%). Dus heb nog enorme speling ook.

Maarja, daar ga ik nog steeds niet van uit, ik ga er gewoon voor dat ik door 1 van mijn assesment dagen kom, 10 weekjes kan rondlopen en dan mooi na mijn laatste jaar aan het werk kan als trader. (ik doe nu al niks anders) Ik ben het studeren wel goed zat zo langzamer hand.

zondag 29 november 2009 @ 04:21:05 #270
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75103249
Ik zou ook graag wat willen vragen aan de deskundigen hier. In hoeverre wordt (iha, of in jouw situatie in het bijzonder) er nu daadwerkelijk gebruik gemaakt van (wiskundige) modellen voor derivatenbeprijzing etc.? En wordt er actief naar vooruitgang gezocht, hetzij door eigen onderzoek, hetzij door copy/paste van academici bijv.? Ik ben nl. wel benieuwd in hoeverre iemand met mijn interesses & achtergrond, d.w.z. een academicus op het gebied van stochastiek/financiële wiskunde, die helemaal niet vies is van pragmatische problemen en ook het implementeren in een programmeertaal van een (zelf) ontwikkeld idee niet schuwt bijv., in de huidige tijd (nog) interessant is voor investeringsbanken e.d.?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')