abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_74693029
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:57 schreef Matthijs- het volgende:
Zijn er eigenlijk ook talen waarvan het handig is om ze te kunnen spreken? (afgezien van Ne & En)
Spaans, Chinees, Japans of Frans?

Maar een taal leren op 'professioneel' niveau duurt volgens mij jaren.
pi_74694318
Welke skills moet 'n trader nou zeker hebben, of goed in zijn zodat je tenminste een kans maakt..
Goed hoofdrekenen, stressbestendig..?
pi_74694803
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:11 schreef Maryn. het volgende:
Welke skills moet 'n trader nou zeker hebben, of goed in zijn zodat je tenminste een kans maakt..
Goed hoofdrekenen, stressbestendig..?
Ik denk dat dat hier al meerdere malen voorbij is gekomen. Goed analytisch kunnen nadenken, uiteraard stress bestendig en ietwat knowledige over de markten en hoe TA en FA indicatoren werken lijken mij een must. Wat het betekend, hoe je het moet interpreteren, en dat je gepassioneerd kunt vertellen over traden kom je al een heel eind!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74694968
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat dat hier al meerdere malen voorbij is gekomen. Goed analytisch kunnen nadenken, uiteraard stress bestendig en ietwat knowledige over de markten en hoe TA en FA indicatoren werken lijken mij een must. Wat het betekend, hoe je het moet interpreteren, en dat je gepassioneerd kunt vertellen over traden kom je al een heel eind!
Klopt idd, had het een en ander al voorbij zien komen maar dacht vraag 't nog ff.. misschien iets over 't hoofd gezien. Maar aan jouw schrijven merk ik dat er niet veel meer komt bij kijken dan dat, am I right?
pi_74700317
quote:
Zijn er eigenlijk ook talen waarvan het handig is om ze te kunnen spreken? (afgezien van Ne & En)
Alle andere talen zijn een plus, zeker talen als Frans, Duits en Spaans. Het is gewoon een voordeel dat veel "continentals" hebben boven Britten en Amerikanen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 15 november 2009 @ 09:46:12 #231
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_74713687
Vrijdag bericht gekregen dat ik ook bij een grote Europese IB op gesprek mag voor een capital markets functie. Het is weliswaar een 'losse' functie en geen 1st year analyst o.i.d. maar alles is meegenomen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_74766900
quote:
Russisch, naast de al eerder genoemde talen
pi_74938178
Gekke vraag. Een vage bekende vroeg mij om wat leestips over beetje basic corporate finance. Waarderings boeken zijn er volgens hem genoeg (ik heb geen idee, heb er nooit 1 gelezen ), maar hij zoekt iets waarin in vrij simpele taal een beetje basis begrippen worden doorgenomen.

Termen als poison pills, white knights, hostile/friendly take-overs, cash vs. shares, etc...

Iemand hier goeie suggesties?
pi_74945920
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:17 schreef Drive-r het volgende:
Gekke vraag. Een vage bekende vroeg mij om wat leestips over beetje basic corporate finance. Waarderings boeken zijn er volgens hem genoeg (ik heb geen idee, heb er nooit 1 gelezen ), maar hij zoekt iets waarin in vrij simpele taal een beetje basis begrippen worden doorgenomen.

Termen als poison pills, white knights, hostile/friendly take-overs, cash vs. shares, etc...

Geen idee, wel goed om te zien dat het IB-topic terug is!
Deze week hoop ik dan eindelijk mijn stagesollicitaties de deur uit te zenden.
  maandag 23 november 2009 @ 23:50:58 #235
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_74955379
quote:
(ik heb geen idee, heb er nooit 1 gelezen )
De training die je krijgt in je eerste weken is puur praktijkgericht?

Heb overigens ook al geen antwoord op je vraag, sorry.
Oh really?
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:06:13 #236
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_74969989
quote:

Principles of Corporate Finance - by Richard A Brealey (Author), Stewart C Myers (Author), Franklin Allen (Author)

Goed praktisch en toegankelijk boek welke alle bovengenoemde termen behandeld.

Investment Science - by David G. Luenberger

Ik vond dit persoonlijk een erg goed boek zonder poespas. De termen worden niet echt aangeschneden maar het geeft wel een uitstekende uitleg van alle facetten van finance. Het boek is wel erg wiskunde georiėnteerd dus een beta achtergrond is een must.

Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies (Wiley Finance) (Hardcover)
by McKinsey & Company Inc. (Author), Tim Koller (Author), Marc Goedhart (Author), David Wessels (Author) "The U.S. stock market's behavior from 1980 through today has confused and frustrated...

Goed en toegankelijk boek over valuation.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_74994099
Ik had eigenlijk verwacht dat de numerieke testen vrij pittig zouden worden, maar wat ik tot dusver heb gedaan viel me opzich nog wel mee. Het was veel percentage achtige dingen berekenen. Beetje onderbouw-middelbare school stuff, enige nadeel is de tijdsdruk.

Hetgeen wat ik wel minder vond waren de vragen met de plaatjes, waar je dan als antwoord moet geven wat voor plaatje je verwacht. Als er bijv. een vierkantje in een driehoekje in een cirkel in een rechthoek zit, en dan de volgende keer is het een driehoekje in een vierkantje in een rechthoek in een cirkel. En wat verwacht je dan als volgende plaatje.. Dat vind ik wel wat lastig plus dat mijn ogen daar niet goed tegen kunnen. Wordt daar helemaal tureluurs van. Maarja, gedaan is gedaan, afwachten dus : >

Ook wel grappig om te zien dat een boel banken er andere systemen/methodes op na houden wat betreft controle van je gegevens en welke gegevens zij noodzakelijk achten om te bepalen of je wel goed genoeg bent.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74995513
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat de numerieke testen vrij pittig zouden worden, maar wat ik tot dusver heb gedaan viel me opzich nog wel mee. Het was veel percentage achtige dingen berekenen. Beetje onderbouw-middelbare school stuff, enige nadeel is de tijdsdruk.

Hetgeen wat ik wel minder vond waren de vragen met de plaatjes, waar je dan als antwoord moet geven wat voor plaatje je verwacht. Als er bijv. een vierkantje in een driehoekje in een cirkel in een rechthoek zit, en dan de volgende keer is het een driehoekje in een vierkantje in een rechthoek in een cirkel. En wat verwacht je dan als volgende plaatje.. Dat vind ik wel wat lastig plus dat mijn ogen daar niet goed tegen kunnen. Wordt daar helemaal tureluurs van. Maarja, gedaan is gedaan, afwachten dus : >

Ook wel grappig om te zien dat een boel banken er andere systemen/methodes op na houden wat betreft controle van je gegevens en welke gegevens zij noodzakelijk achten om te bepalen of je wel goed genoeg bent.
Klinkt alsof het redelijk gegaan is, ik duim voor je!
Van die figuurtjesoefeningen word ik na een tijdje ook altijd duizelig..
pi_74995599
Volgens mij zijn er toch ernstige vraagtekens te zetten bij het nut van dit soort testen, ze lijken op een IQ test en die worden ook altijd in combinatie met andere testen afgenomen omdat er anders geen betrouwbaar beeld uit op valt te maken. Ik vraag mij af wat ze hier mee willen bereiken, dit lijkt toch een beetje op een te grote kwantitatieve selectiedrang.

Ik hoop natuurlijk wel op een gunstige uitkomst voor je, SE.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bolkesteijn op 25-11-2009 18:18:56 ]
  woensdag 25 november 2009 @ 18:45:21 #240
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_74996209
Ik heb vorige week Dinsdag het telefonisch interview gehad van 2x40min, tot op heden nog niets gehoord of ik door ben naar de 'superday'. Zal dan wel niks geworden zijn denk ik...
Nouja, a.s. Dinsdag een gesprek bij een andere grote jongen dus we zien wel.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_75004642
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:

Dat met die plaatjes krijg je niet snel op een test. Eerder de grafiekjes en zo'n verbale redenatie test.
pi_75004722
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij zijn er toch ernstige vraagtekens te zetten bij het nut van dit soort testen, ze lijken op een IQ test en die worden ook altijd in combinatie met andere testen afgenomen omdat er anders geen betrouwbaar beeld uit op valt te maken. Ik vraag mij af wat ze hier mee willen bereiken, dit lijkt toch een beetje op een te grote kwantitatieve selectiedrang.

Ik hoop natuurlijk wel op een gunstige uitkomst voor je, SE.
Die testjes zijn meestal ook niet enorm boeiend. Bij onze bank werd iemand die goeie interviews deed altijd wel aangenomen, een goeie test was meer mooi meegenomen. Mensen met een bijzonder goeie test kregen hoogstens een extra kans als de interviews niet goed gingen...
pi_75006216
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat met die plaatjes krijg je niet snel op een test. Eerder de grafiekjes en zo'n verbale redenatie test.
Nou, ik had ze toch wel degelijk! Niet heel veel oke, maar toch wel een paar . Maar zoals gezegd, we zien wel. Op naar de volgende!
  woensdag 25 november 2009 @ 23:46:37 #244
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75007349
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou, ik had ze toch wel degelijk! Niet heel veel oke, maar toch wel een paar . Maar zoals gezegd, we zien wel. Op naar de volgende!
Ik moet ook nog even gaan oefenen, kreeg net een mailtje van 1,5 regel dat ik Maandag naar de final round interviews (incl. assessment centre) mag komen in London. Ben best blij en is best spannend, omdat ik die ECM functie echt ambieer.
pi_75007562
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:46 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik moet ook nog even gaan oefenen, kreeg net een mailtje van 1,5 regel dat ik Maandag naar de final round interviews (incl. assessment centre) mag komen in London. Ben best blij en is best spannend, omdat ik die ECM functie echt ambieer.
Was dat die 'ene' van dat telefoon interview? Alvast gefeliciteerd man

Ik moet zeggen dat doordat ik van te voren al wat tests heb gemaakt, ik wel een beter idee kreeg wat ze exact wouden zien.

En wie weet krijgen we er weer een Londenaar op FOK! bij
  woensdag 25 november 2009 @ 23:53:14 #246
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75007564
Wat is ECM? Dit? Een voorzichtige gefeliciteerd overigens met je uitnodiging!

Het lijkt me alleen wel zuur om daarvoor helemaal naar Londen te gaan als je vervolgens niet wordt aangenomen..
Oh really?
pi_75008553
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:53 schreef Matthijs- het volgende:

Het lijkt me alleen wel zuur om daarvoor helemaal naar Londen te gaan als je vervolgens niet wordt aangenomen..
'Helemaal' naar Londen valt wel mee hoor Ik weet niet of je al heel veel gereisd hebt, maar de afstand Londen - Nederland is echt een peulenschil. Als ik zou willen zou ik elke ochtend kunnen vertrekken uit Drenthe om nog mijn colleges in Londen te volgen en dan daarna in het vliegtuig terug En de prijs valt ook wel mee, betaal 60 pond voor een retourtje. En je bent hoog uit 1 dag kwijt.
pi_75008617
quote:

[..]

Ah, ok - ik wist niet dat dit al voor de echte testen was. Goed werk!
pi_75008656
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:53 schreef Matthijs- het volgende:

ECM is Equity Capital Markets. Zit wel aan de private kant van de bank (dus bij M&A), maar houdt zich voornamelijk bezig met de publieke markten. Doen grote aandelen uitgiftes, beursgangen, etc...

Ach, naar Londen komen is natuurlijk prima. Je krijgt een ticket en hotel indien nodig, dus welke student heeft daar nou problemen mee?
pi_75027294
quote:

[..]

UBS is de enige met logical reasoning tests volgens mi (ABN AMRO had dat overigens ookj. _Alle banken hebben een numerical reasoning test en banken zoals barcap en hsbc ook nog een verbal reasoning test. Als je trading/sales wil doen zul je die 20 vragen toch zo ongeveer in <14 minuten foutloos moeten kunnen doen (tenminste, ik neem aan dat het totaal 21minuten is).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')