abonnement Unibet Coolblue
pi_75027692
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:00 schreef jbm het volgende:

[..]

UBS is de enige met logical reasoning tests volgens mi (ABN AMRO had dat overigens ookj. _Alle banken hebben een numerical reasoning test en banken zoals barcap en hsbc ook nog een verbal reasoning test. Als je trading/sales wil doen zul je die 20 vragen toch zo ongeveer in <14 minuten foutloos moeten kunnen doen (tenminste, ik neem aan dat het totaal 21minuten is).
Zij zijn niet de enige die testen op die manier. Maar volgens mij wel samen met Citi de enige 2 die tijdens het inschrijven voor zo'n stage dat je direct een online een toets kunt maken nadat je alles opgestuurd hebt en binnen een uurtje die test kunt doen, ongeacht of je volledig incapabel bent of niet. Voor de mensen die het dus niet van hun CV moeten hebben kunnen bij deze 2 direct scoren. Het is alleen de vraag of je bij deze 2 wil werken Ik weet zo niet of Citi het via SHL doet, maar UBS wel. Oftewel iedereen die goed door de oefentoets van SHL komt vliegt met gemak door die van UBS heen. (want die was stukken makkelijker)

Maarja, wat wil je ook als je je bijna aanmeldt voor 20 banken
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75031131
Hier overigens een erg grappige site gevonden, die een soort blog is over investment banking.
Oh really?
  donderdag 26 november 2009 @ 20:51:54 #253
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75032744
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:53 schreef Matthijs- het volgende:

Het lijkt me alleen wel zuur om daarvoor helemaal naar Londen te gaan als je vervolgens niet wordt aangenomen..
Ik vind het eigenlijk wel leuk om naar London te reizen, en nu kom ik ook eindelijk eens op London City. (normaal vloog ik daar nooit op, te duur, en Gatwick lag gunstiger t.o.v. mijn huis) Het vervelende is alleen wel dat ik 's avonds alweer naar huis moet, dus amper tijd heb om even de stad in te gaan of met mijn maten te meeten.

Verder zal de assessment day bestaan uit 3 competency based interviews, 1 case-study (10 min presenteren/ essay schrijven), groepsopdracht en een papieren numerieke test. Gaat een pittig dagje worden
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_75033741
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zij zijn niet de enige die testen op die manier. Maar volgens mij wel samen met Citi de enige 2 die tijdens het inschrijven voor zo'n stage dat je direct een online een toets kunt maken nadat je alles opgestuurd hebt en binnen een uurtje die test kunt doen, ongeacht of je volledig incapabel bent of niet. Voor de mensen die het dus niet van hun CV moeten hebben kunnen bij deze 2 direct scoren. Het is alleen de vraag of je bij deze 2 wil werken Ik weet zo niet of Citi het via SHL doet, maar UBS wel. Oftewel iedereen die goed door de oefentoets van SHL komt vliegt met gemak door die van UBS heen. (want die was stukken makkelijker)

Maarja, wat wil je ook als je je bijna aanmeldt voor 20 banken
Er zijn niet veel banken die CV's selecteren vóór de online tests (ik zou er zo geen weten). Het feit dat je niet direct na het submitten van je application een invite krijgt voor zo'n test betekent niet dat er eerst een selectie plaats vindt!
pi_75045900
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:15 schreef jbm het volgende:

[..]

Er zijn niet veel banken die CV's selecteren vóór de online tests (ik zou er zo geen weten). Het feit dat je niet direct na het submitten van je application een invite krijgt voor zo'n test betekent niet dat er eerst een selectie plaats vindt!
Misschien niet voor de online test, maar de meeste banken die ik ken doen de test "offline" en pas tijdens de interviews (dus na het selecteren van de CVs). Enfin, gewoon afwachten, je zult van de meeste banken pas ene invite voor interviews krijgen in het nieuwe jaar.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:22:19 #256
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75048923
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:51 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel leuk om naar London te reizen, en nu kom ik ook eindelijk eens op London City. (normaal vloog ik daar nooit op, te duur, en Gatwick lag gunstiger t.o.v. mijn huis) Het vervelende is alleen wel dat ik 's avonds alweer naar huis moet, dus amper tijd heb om even de stad in te gaan of met mijn maten te meeten.

Verder zal de assessment day bestaan uit 3 competency based interviews, 1 case-study (10 min presenteren/ essay schrijven), groepsopdracht en een papieren numerieke test. Gaat een pittig dagje worden
Het lijkt mij ook erg leuk, maar niet als het 10x zou moeten eer het raak is.
Oh really?
pi_75057039
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Misschien niet voor de online test, maar de meeste banken die ik ken doen de test "offline" en pas tijdens de interviews (dus na het selecteren van de CVs). Enfin, gewoon afwachten, je zult van de meeste banken pas ene invite voor interviews krijgen in het nieuwe jaar.
Of je wordt natuurlijk keihard geweigerd (dit is overigens pas mijn 1e weigering die ik tot dusver heb gekregen. So far so good.

Moest wel grinniken om die typische standaard mail..

Due to the large number of inquiries that we receive from highly
qualified applicants, our selection process is a competitive one.
Although your skills and experience are strong, we regret that we are
not able to proceed with your application and we are unable to provide
any further feedback at this stage in the process.

We wish you the best of luck in finding the career opportunity you
desire. Thank you for your interest in [Amerikaanse Bank].


Vandaag ook weer een tig tal verhalen gehoord van master studenten die aan het applyen zijn voor de graduate positions. Dus niet de summer internships waar ik voor apply maar voor een baan direct na hun master. Die hebben bijna al hun assesment dagen nu al. Een vriend van ons kreeg van een Zwiterse bank al de uitnodiging om na zijn master daar te komen werken, hij was succesvol door zijn assesment dag gekomen. Maand erna kreeg hij te horen dat ze toch vol zaten. Oi, die was daar niet blij mee

Andere vriend op de afdeling heeft net eergisteren zijn assesment dag bij een Amerikaanse bank gehad, en dat was hij op een gegeven moment zo zat. Hij moest 4 competency interviews doen, 1 presentatie en 3 toetsen. Het laatste interview was hij zo zat dat ze hem continu dezelfde vragen stelden, in de zin van, Give us an example where you worked as a leader of a group, give us an example where someone interfered and how did you react upon this? What actions did you take to solve this? Have you got any other examples where you have proven to solve problems? ..Etcetera, en dan als een wijsneus terug reageren dat je die vragen al beantwoord hebt, helpt niet natuurlijk Ook zat hij in een groepje met een aantal graduates van Cambridge, en die voelden zich erg verheven(lees arrogant) boven de rest die van birckbeck lse ucl queen mary enzo vandaan kwamen. Altijd jammer als mensen zich verheven voelen boven anderen.

Hij heeft me wel een aantal numeracy/logical/verbal tests meegegeven die hij gekocht had, kan me dus wel goed voorbereiden nu voor eind januari - maart.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:09:26 #258
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75057265
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Andere vriend op de afdeling heeft net eergisteren zijn assesment dag bij een Amerikaanse bank gehad, en dat was hij op een gegeven moment zo zat. Hij moest 4 competency interviews doen, 1 presentatie en 3 toetsen. Het laatste interview was hij zo zat dat ze hem continu dezelfde vragen stelden, in de zin van, Give us an example where you worked as a leader of a group, give us an example where someone interfered and how did you react upon this? What actions did you take to solve this? Have you got any other examples where you have proven to solve problems? ..Etcetera, en dan als een wijsneus terug reageren dat je die vragen al beantwoord hebt, helpt niet natuurlijk Ook zat hij in een groepje met een aantal graduates van Cambridge, en die voelden zich erg verheven(lees arrogant) boven de rest die van birckbeck lse ucl queen mary enzo vandaan kwamen. Altijd jammer als mensen zich verheven voelen boven anderen.
Hehe, had van de week een sollicitatiegesprek met een persoon die in Londen in strategieconsulting heeft gewerkt en grappig genoeg begon hij er ook over hoezeer hij dit soort interviews totaal niet waarderen kon.

Jammer overigens dat de studenten uit Cambridge zich zo opstellen. Ik had een beetje het beeld dat Oxbridge juist een broedplaats van rustige, nuchtere en sympathieke mensen was en de snelle arrogante jongens wat meer uit Londen kwamen.
Oh really?
pi_75057481
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:09 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Hehe, had van de week een sollicitatiegesprek met een persoon die in Londen in strategieconsulting heeft gewerkt en grappig genoeg begon hij er ook over hoezeer hij dit soort interviews totaal niet waarderen kon.
Mja, het probleem is dat je bijna alle vragen die je in je applicatie proces invult, (dat zijn in wezen de paragrafen van je coverletter) weer opnieuw moet vertellen tijdens de (tig) interviews. Ik hoor dan ook vaak dat veel studenten & professors toch wel enige vragen hebben bij hoe de banken hun screening doen. Je hebt soms ook gewoon domweg mazzel nodig, ook een verhaal van iemand gehoord dat ze nog wel een aantal plekken over hadden voor een graduate positie bij een bank, maar dat daar slechts alleen de multilinguals een kans kregen, waar ze sowieso een oost-europeze taal moesten spreken anders konden ze het shaken, Russisch, Turks of Pools bijvoorbeeld.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75058177
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:09 schreef Matthijs- het volgende:

[..]
Jammer overigens dat de studenten uit Cambridge zich zo opstellen. Ik had een beetje het beeld dat Oxbridge juist een broedplaats van rustige, nuchtere en sympathieke mensen was en de snelle arrogante jongens wat meer uit Londen kwamen.
Ik zeg natuurlijk niet dat alle studenten uit Cambridge zich zo opstellen, maar heb van meerdere gehoord dat er een substantiele groep tijdens deze applicatie dagen (die erg tof zijn) zich verheven voelt boven andere, en zo ook ageert naar de rest. Ik heb daar echt een broertje dood aan, en dat kan ook nog wat opleveren sinds ik niet iemand ben die snel op mn mondje is gevallen.

Ik ga volgende week een masterstudent helpen die zijn verbal skills wil verbeteren en die wil graag dat ik hem beoordeel op een presentatie die hij de week later bij KPMG moet gaan geven. Hij is door de assesment dag heen gekomen, en nu kreeg hij de opdracht een presentatie voor te bereiden. Ben benieuwd Hij daarentegen helpt me met de online tests
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75068296
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Moest wel grinniken om die typische standaard mail..

Due to the large number of inquiries that we receive from highly
qualified applicants, our selection process is a competitive one.
Although your skills and experience are strong, we regret that we are
not able to proceed with your application and we are unable to provide
any further feedback at this stage in the process.

We wish you the best of luck in finding the career opportunity you
desire. Thank you for your interest in [Amerikaanse Bank].


Die ga ik een keer naar een sturen
(Maar dan uiteraard een paar woordjes aangepast)
pi_75075710
Ik heb eventueel nog een aantal testjes die over de

Inductive Reasoning
Numerical Reasoning
Verbal Tests

gaan, heb er ook antwoorden bij dus wordt het wat makkelijker. Als er nog lurkers of anderen interesse in hebben, laat maar even weten. En Public, je hebt PM!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:26:18 #263
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75080487
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
En Public, je hebt PM!
Thanks mate! Zeker nuttig om even te oefenen voor de real deal. Als er verder iemand anders nog tips heeft, zijn ze van harte welkom.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:05:48 #264
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75091098


Even wat entertainment tussendoor; 1:44 begint het leuke stukje. Kreeg wel een smile op mijn gezicht van dit filmpje
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_75095195
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of je wordt natuurlijk keihard geweigerd (dit is overigens pas mijn 1e weigering die ik tot dusver heb gekregen. So far so good.

Moest wel grinniken om die typische standaard mail..

Due to the large number of inquiries that we receive from highly
qualified applicants, our selection process is a competitive one.
Although your skills and experience are strong, we regret that we are
not able to proceed with your application and we are unable to provide
any further feedback at this stage in the process.

We wish you the best of luck in finding the career opportunity you
desire. Thank you for your interest in [Amerikaanse Bank].


Vandaag ook weer een tig tal verhalen gehoord van master studenten die aan het applyen zijn voor de graduate positions. Dus niet de summer internships waar ik voor apply maar voor een baan direct na hun master. Die hebben bijna al hun assesment dagen nu al. Een vriend van ons kreeg van een Zwiterse bank al de uitnodiging om na zijn master daar te komen werken, hij was succesvol door zijn assesment dag gekomen. Maand erna kreeg hij te horen dat ze toch vol zaten. Oi, die was daar niet blij mee

Andere vriend op de afdeling heeft net eergisteren zijn assesment dag bij een Amerikaanse bank gehad, en dat was hij op een gegeven moment zo zat. Hij moest 4 competency interviews doen, 1 presentatie en 3 toetsen. Het laatste interview was hij zo zat dat ze hem continu dezelfde vragen stelden, in de zin van, Give us an example where you worked as a leader of a group, give us an example where someone interfered and how did you react upon this? What actions did you take to solve this? Have you got any other examples where you have proven to solve problems? ..Etcetera, en dan als een wijsneus terug reageren dat je die vragen al beantwoord hebt, helpt niet natuurlijk Ook zat hij in een groepje met een aantal graduates van Cambridge, en die voelden zich erg verheven(lees arrogant) boven de rest die van birckbeck lse ucl queen mary enzo vandaan kwamen. Altijd jammer als mensen zich verheven voelen boven anderen.

Hij heeft me wel een aantal numeracy/logical/verbal tests meegegeven die hij gekocht had, kan me dus wel goed voorbereiden nu voor eind januari - maart.
Vind je het gek...Birckbeck?? Queen Mary?? Valt me nog mee dat die bank daar überhaupt recruit! Nu wil ik zelf niet 'verheven' klinken, maar er is écht een gigantisch verschil tussen de studenten van een 2de/3de rangs uni en oxbridge/lse (in het algemeen).

CS heeft deze week zijn fast track ac's gedaan, en begint pas de komende weken te selecteren (graduate posities), barcap, ubs, DB, BoA Merrill hebben ook al hun ac's voor graduates erop zitten (barcap is overigens altijd de eerste; hun fast-tracks zijn begin september al)
pi_75096658
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:05 schreef Public_NME het volgende:


Even wat entertainment tussendoor; 1:44 begint het leuke stukje. Kreeg wel een smile op mijn gezicht van dit filmpje
pi_75101559
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:14 schreef jbm het volgende:

[..]

Vind je het gek...Birckbeck?? Queen Mary?? Valt me nog mee dat die bank daar überhaupt recruit! Nu wil ik zelf niet 'verheven' klinken, maar er is écht een gigantisch verschil tussen de studenten van een 2de/3de rangs uni en oxbridge/lse (in het algemeen).

CS heeft deze week zijn fast track ac's gedaan, en begint pas de komende weken te selecteren (graduate posities), barcap, ubs, DB, BoA Merrill hebben ook al hun ac's voor graduates erop zitten (barcap is overigens altijd de eerste; hun fast-tracks zijn begin september al)
Je spreekt jezelf hier wel wat tegen, [écht een gigantisch verschil / (in het algemeen)]
Ik ken inmiddels toch al wel wat mensen in het wereldje en heb echt een broertje dood aan mensen die zich verheven voelen boven anderen. Nu praat ik vooral met master studenten (van verschillende universiteiten, van de top universiteiten in Amerika tot universiteiten in oost europa waar ik nog nooit van gehoord heb) die op dit moment proberen in te stromen bij verscheidene banken, en overal hoor ik hetzelfde. We noemen dat hier een 'a slight air of scumbag entitlement' Moet wel gezegd worden dat er ook echt mensen rondlopen elke keer waar je van denkt, hoe de FUCK( ) zijn die voor deze dagen uitgenodigd?

Dat mensen zich zo arrogant en asociaal gedragen, zie ik mee als gedrag wat terug te relateren valt naar de cultuur verschillen, ik ga hier nou niet allemaal vooroordelen uitspreken, maar merk wel degelijk dat bepaalde volksgroepen zich anders gedragen dan de 'grote groep'

Mede ook doordat ik toch wel enigszins uit een ondernemer familie kom, en het dus meer moet hebben van het 'gladde praten' en ik niet bepaald bekend sta dat ik het kaas van mn brood laat eten zou ik het ook niet raar vinden dat ik in de 1e week van mijn 10 weekse stage (uitgaande dat ik door de assesment dagen ben gekomen) naar huis mag. Naja, dan weet ik iig. dat die wereld niet geschikt is voor mij en blijf ik traden wel als hobby voor mij houden en ga ik aan de slag bij een klein handelshuis in Londen of andere stad.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75102616
Het verschil tussen studenten van de topuniversiteiten (Amerikaanse ivies, Oxbridge, LSE, etc.) en de meer modale universiteiten is inderdaad enorm. Veel banken recruiten ook alleen maar op de topuniversiteiten. Een opleiding op laten we zeggen Harvard of Oxford is onvergelijkbaar met een opleiding op bijvoorbeeld een modale Engelse universiteit of een Nederlandse universiteit. Natuurlijk is het nooit goed om arrogant te gaan lopen doen, maar het is wel begrijpelijk.
pi_75103025
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:55 schreef nickybolletje het volgende:
Het verschil tussen studenten van de topuniversiteiten (Amerikaanse ivies, Oxbridge, LSE, etc.) en de meer modale universiteiten is inderdaad enorm. Veel banken recruiten ook alleen maar op de topuniversiteiten. Een opleiding op laten we zeggen Harvard of Oxford is onvergelijkbaar met een opleiding op bijvoorbeeld een modale Engelse universiteit of een Nederlandse universiteit. Natuurlijk is het nooit goed om arrogant te gaan lopen doen, maar het is wel begrijpelijk.
Arrogant lopen doen is nooit goed, en begrijpelijk is het al helemaal niet..

Anywayz, ik snap zelf ook wel dat mensen trots zijn op het feit dat ze het hebben kunnen schoppen tot 1 van de ivies en dergelijke, maar dat wil niet zeggen dat ze zich daar ook maar naar moeten gedragen. Ik blijf er wel bij dat bij bepaalde groepen, dit haantjes gedrag erg hoog is, vooral die grote bevolkingsgroep die we hier in de UK hebben.

Wat betreft de ranking van de universiteiten, verschil is er inderdaad. Daar kan men niet om heen. En tuurlijk zijn de studenten die daar zitten wel wat slimmer. Moet wel gezegd worden dat het frappant is dat de toelating eisen van bijv. top universiteiten om een master te doen relatief lager zijn dan daar hun undergraduate te doen. Zo was ik nooit met mijn VWO diploma op Oxford of LSE gekomen, maar ik voldoe op dit moment met mijn universitaire diploma (uiteraard nog in wording maar uitgaande van de huidige resultaten die ik nu heb) aan de eisen om bij Oxford of LSE een master te gaan doen. De masters waar ik interesse in heb, heb ik slechts een 65% score nodig op mijn diploma voor LSE, en een 7 op IELTS, (en 20 ruggen) en een 67% voor Oxford, ook een 7 voor IELTS(en een zak vol geld), terwijl ik minstens mijn diploma met een first class honours degree wil afronden (rond de 80%). Dus heb nog enorme speling ook.

Maarja, daar ga ik nog steeds niet van uit, ik ga er gewoon voor dat ik door 1 van mijn assesment dagen kom, 10 weekjes kan rondlopen en dan mooi na mijn laatste jaar aan het werk kan als trader. (ik doe nu al niks anders) Ik ben het studeren wel goed zat zo langzamer hand.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 29 november 2009 @ 04:21:05 #270
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75103249
Ik zou ook graag wat willen vragen aan de deskundigen hier. In hoeverre wordt (iha, of in jouw situatie in het bijzonder) er nu daadwerkelijk gebruik gemaakt van (wiskundige) modellen voor derivatenbeprijzing etc.? En wordt er actief naar vooruitgang gezocht, hetzij door eigen onderzoek, hetzij door copy/paste van academici bijv.? Ik ben nl. wel benieuwd in hoeverre iemand met mijn interesses & achtergrond, d.w.z. een academicus op het gebied van stochastiek/financiële wiskunde, die helemaal niet vies is van pragmatische problemen en ook het implementeren in een programmeertaal van een (zelf) ontwikkeld idee niet schuwt bijv., in de huidige tijd (nog) interessant is voor investeringsbanken e.d.?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_75105571
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:55 schreef nickybolletje het volgende:
Het verschil tussen studenten van de topuniversiteiten (Amerikaanse ivies, Oxbridge, LSE, etc.) en de meer modale universiteiten is inderdaad enorm. Veel banken recruiten ook alleen maar op de topuniversiteiten. Een opleiding op laten we zeggen Harvard of Oxford is onvergelijkbaar met een opleiding op bijvoorbeeld een modale Engelse universiteit of een Nederlandse universiteit. Natuurlijk is het nooit goed om arrogant te gaan lopen doen, maar het is wel begrijpelijk.
Zoals al gezegd wordt - het is nooit goed om arrogant te zijn en ook niet begrijpelijk. Van mensen die zogenaamde intelligenter zijn dan de rest, mag je juist een nuchtere blik op de wereld verwachten. Ik werkte bij een top-tier bank en wij kregen recruits van een vrij uiteenlopende achtergrond. Natuurlijk overheersen bepaalde universiteiten, maar dat wordt gelukkig ook steeds minder.

Ik kan heel lang verhalen over mijn ervaringen met arrogant starters en hun toekomst binnen een goeie bank, maar laat ik het samenvatten: "hoogmoed komt altijd ten val". Dat heb ik in 4 jaar wel geleerd. Meestal hard ook. De meeste succesvolle bankiers zijn down-to-earth en nemen alles voor wat het waard is (en niet voor de achtergrond, pedigree, kleur, etc...).

Mijn 2 centen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75106095
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf hier wel wat tegen, [écht een gigantisch verschil / (in het algemeen)]
Nee hoor...in het algemeen is er een groot verschil. Klinkt logisch toch?
pi_75106190
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoals al gezegd wordt - het is nooit goed om arrogant te zijn en ook niet begrijpelijk. Van mensen die zogenaamde intelligenter zijn dan de rest, mag je juist een nuchtere blik op de wereld verwachten. Ik werkte bij een top-tier bank en wij kregen recruits van een vrij uiteenlopende achtergrond. Natuurlijk overheersen bepaalde universiteiten, maar dat wordt gelukkig ook steeds minder.

Ik kan heel lang verhalen over mijn ervaringen met arrogant starters en hun toekomst binnen een goeie bank, maar laat ik het samenvatten: "hoogmoed komt altijd ten val". Dat heb ik in 4 jaar wel geleerd. Meestal hard ook. De meeste succesvolle bankiers zijn down-to-earth en nemen alles voor wat het waard is (en niet voor de achtergrond, pedigree, kleur, etc...).

Mijn 2 centen.
Drive-r, de zogenaamde 'no d*ck policy' heeft mij mijn werkgever ook al een aantal zijn werk gedaan
pi_75106346
quote:
Op zondag 29 november 2009 12:27 schreef jbm het volgende:

[..]

Nee hoor...in het algemeen is er een groot verschil. Klinkt logisch toch?
Om eerlijk te zijn heb ik echt nul idee van hoe groot het verschil is. We hadden altijd studenten van verschillende universiteiten uit de UK en ik kon het verschil niet merken ofzo. Wellicht dat het "gemiddelde" heel anders is, no clue.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 29 november 2009 @ 14:39:14 #275
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75109750
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb eventueel nog een aantal testjes die over de

Inductive Reasoning
Numerical Reasoning
Verbal Tests

gaan, heb er ook antwoorden bij dus wordt het wat makkelijker. Als er nog lurkers of anderen interesse in hebben, laat maar even weten. En Public, je hebt PM!
Interesse heb ik altijd.
Oh really?
pi_75110064
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb eventueel nog een aantal testjes die over de

Inductive Reasoning
Numerical Reasoning
Verbal Tests

gaan, heb er ook antwoorden bij dus wordt het wat makkelijker. Als er nog lurkers of anderen interesse in hebben, laat maar even weten. En Public, je hebt PM!
Ook ik heb wel interesse, dus mijn dank zal groot zijn.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_75111026
Jongens, ik wil het best opsturen, maar dan lijkt me een email adres niet geheel onhandig nietwaar? Even PM'en dus
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 29 november 2009 @ 19:33:15 #278
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75118407
Niemand die wat op mijn vraag wil zeggen?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_75118948
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:33 schreef keesjeislief het volgende:
Niemand die wat op mijn vraag wil zeggen?
Ik heb zelf niet zoveel verstand ervan, maar volgens mij zijn er wel degelijk veel mensen bij banken actief die dit soort werk doen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quantitative_analyst
  zondag 29 november 2009 @ 22:36:39 #280
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75127918
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:48 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ik heb zelf niet zoveel verstand ervan, maar volgens mij zijn er wel degelijk veel mensen bij banken actief die dit soort werk doen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quantitative_analyst
Dank je! Ik ken dat soort termen e.d. inderdaad wel, maar vooral 'van buiten', ik ken die wereld niet van binnen en niemand die er werkt. Vandaar dat ik hoopte hier wat inside info te kunnen vinden. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_75128572
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:36 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dank je! Ik ken dat soort termen e.d. inderdaad wel, maar vooral 'van buiten', ik ken die wereld niet van binnen en niemand die er werkt. Vandaar dat ik hoopte hier wat inside info te kunnen vinden. .
Het is ook een boel common sense in dit geval, immers de meeste trades worden allemaal automatisch gedaan. Deze modellen zullen toch op 1 of andere manier geschreven moeten worden? En gezien je achtergrond lijkt me dat meer dan geschikt!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2009 @ 23:15:15 #282
230491 Zith
pls tip
pi_75129633
Tvp, ben niet geinteresseerd in het leventje van bankers en traders maar ik volg Corp. Finance Management voor m'n MSc en moet zeggen dat het best leuk is
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75130143
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:36 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dank je! Ik ken dat soort termen e.d. inderdaad wel, maar vooral 'van buiten', ik ken die wereld niet van binnen en niemand die er werkt. Vandaar dat ik hoopte hier wat inside info te kunnen vinden. .
Sorry, ken die kant van de bank niet...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 30 november 2009 @ 00:41:25 #284
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75131898
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is ook een boel common sense in dit geval, immers de meeste trades worden allemaal automatisch gedaan. Deze modellen zullen toch op 1 of andere manier geschreven moeten worden? En gezien je achtergrond lijkt me dat meer dan geschikt!
Ja, het lijkt logisch inderdaad, maar het is natuurlijk altijd erg informatief om inside stories te horen.

Hoe dan ook bedankt allemaal!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 30 november 2009 @ 08:56:09 #285
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_75134421
quote:
Op zondag 29 november 2009 04:21 schreef keesjeislief het volgende:
Ik zou ook graag wat willen vragen aan de deskundigen hier. In hoeverre wordt (iha, of in jouw situatie in het bijzonder) er nu daadwerkelijk gebruik gemaakt van (wiskundige) modellen voor derivatenbeprijzing etc.? En wordt er actief naar vooruitgang gezocht, hetzij door eigen onderzoek, hetzij door copy/paste van academici bijv.? Ik ben nl. wel benieuwd in hoeverre iemand met mijn interesses & achtergrond, d.w.z. een academicus op het gebied van stochastiek/financiële wiskunde, die helemaal niet vies is van pragmatische problemen en ook het implementeren in een programmeertaal van een (zelf) ontwikkeld idee niet schuwt bijv., in de huidige tijd (nog) interessant is voor investeringsbanken e.d.?
Misschien is fund management iets meer voor jou, en dan de research afdeling, niet als fundamental analyst maar als quant analyst. Het toepassen van wiskundige modellen is enorm belangrijk voor het analyseren van equity, markten, verloop, scenario planning etc. voor dit soort bedrijven.
No bad soldiers under a good leader
pi_75156989
Ben bezig met applicatie,
ik krijg de volgende vraag:

'Which countries do you have the legal right to work in?'

en heb vijf hokjes om landen in te vullen waarbij ik uit de hele wereld kan kiezen..
binnen de EU mag ik sowieso werken.. dus gewoon een paar Europese landen invullen waaronder engeland?
pi_75157658
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:58 schreef Finitio het volgende:
Ben bezig met applicatie,
ik krijg de volgende vraag:

'Which countries do you have the legal right to work in?'

en heb vijf hokjes om landen in te vullen waarbij ik uit de hele wereld kan kiezen..
binnen de EU mag ik sowieso werken.. dus gewoon een paar Europese landen invullen waaronder engeland?
Vul gewoon European Union in? En wellicht de UK nog specifiek, mocht er een of andere domme HR doos aan de andere kant zitten...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75157795
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Vul gewoon European Union in? En wellicht de UK nog specifiek, mocht er een of andere domme HR doos aan de andere kant zitten...
Ja daar zocht ik naar.. maar nergens te vinden die Europese Unie..
waarschijnlijk doe ik iets fout, want ik kan m'n middelbare schoolcijfers ook al vanwege ruimtegebrek niet allemaal invoeren bij 'Education - Pre-university cont.'
pi_75157863
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:13 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja daar zocht ik naar.. maar nergens te vinden die Europese Unie..
waarschijnlijk doe ik iets fout, want ik kan m'n middelbare schoolcijfers ook al vanwege ruimtegebrek niet allemaal invoeren bij 'Education - Pre-university cont.'
Dat soort problemen kom je vaak tegen, heel irritant. Anders gewoon je gemiddelde geven ofzo. Of alleen je hoogste cijfers
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75157926
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat soort problemen kom je vaak tegen, heel irritant. Anders gewoon je gemiddelde geven ofzo. Of alleen je hoogste cijfers
Haha daar ben ik inderdaad mee bezig
Argh het gaat ook moeilijk worden om m'n dubbele studie er goed in te krijgen.
  maandag 30 november 2009 @ 22:52:16 #291
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75164983
Hij laat iedereen alle hoeken van de kamer zien bij micro-economie, maar moet ie een papiertje invullen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh really?
pi_75165594
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:52 schreef Matthijs- het volgende:
Hij laat iedereen alle hoeken van de kamer zien bij micro-economie, maar moet ie een papiertje invullen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, zo ken ik er nog wel een paar, volgens mij ben ik niet de enige die nog hard aan zijn Micro Economie moet werken, eh Matthijs-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75167141
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:55 schreef nickybolletje het volgende:Het verschil tussen studenten van de topuniversiteiten (Amerikaanse ivies, Oxbridge, LSE, etc.) en de meer modale universiteiten is inderdaad enorm. Veel banken recruiten ook alleen maar op de topuniversiteiten. Een opleiding op laten we zeggen Harvard of Oxford is onvergelijkbaar met een opleiding op bijvoorbeeld een modale Engelse universiteit of een Nederlandse universiteit.
Dat is echt onzin. Ten eerste hangt het van de studie af. En ten tweede hangt het ook van de cijfers af. Technische universiteiten uit Nederland staan écht goed bekend, en dat geldt ook voor econometristen en medische studies. En zo zijn er vast nog heel wat meer studies die ook goed scoren internationaal maar waar ik niet van op hoogte ben. De universiteiten die jij noemt hebben toch vooral een goede naam, maar dat zegt niet zozeer wat over de kwaliteit van de universiteit, dat is vooral het idee wat deze universiteiten zo graag in stand houden. Dat idee moet toch echt de wereld eens uit, en helemaal bij banken, want het is niet bepaalde de creme de la creme van goed ondernemerschap wat de meeste banken de laatste tijd hebben laten zien, maar dan wordt er liever de andere kant op gekeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 30-11-2009 23:57:03 ]
pi_75169095
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:52 schreef Matthijs- het volgende:
Hij laat iedereen alle hoeken van de kamer zien bij micro-economie, maar moet ie een papiertje invullen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha tsjah..
ik kan je zeggen dat het behoorlijk tegenvalt die sollicitaties.. net uren bezig geweest met 1 applicatie ..
en nog niet tevreden eigenlijk, voor de volgende ga ik nog meer tijd nemen.
pi_75178324
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:58 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha tsjah..
ik kan je zeggen dat het behoorlijk tegenvalt die sollicitaties.. net uren bezig geweest met 1 applicatie ..
en nog niet tevreden eigenlijk, voor de volgende ga ik nog meer tijd nemen.
Ik had het je toch verteld! En laat je niet terugslaan door het feit dat je misschien afgewezen wordt! Een vriend van me was een hele dag bezig om zich in te schrijven voor een internship bij KPMG, uren en uren bezig, de volgende dag kreeg hij al het mailtje dat hij niet gekozen werd! Weetje hoe zuur!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75188308
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Ten eerste hangt het van de studie af. En ten tweede hangt het ook van de cijfers af. Technische universiteiten uit Nederland staan écht goed bekend, en dat geldt ook voor econometristen en medische studies. En zo zijn er vast nog heel wat meer studies die ook goed scoren internationaal maar waar ik niet van op hoogte ben. De universiteiten die jij noemt hebben toch vooral een goede naam, maar dat zegt niet zozeer wat over de kwaliteit van de universiteit, dat is vooral het idee wat deze universiteiten zo graag in stand houden. Dat idee moet toch echt de wereld eens uit, en helemaal bij banken, want het is niet bepaalde de creme de la creme van goed ondernemerschap wat de meeste banken de laatste tijd hebben laten zien, maar dan wordt er liever de andere kant op gekeken.
Dat is geen onzin. Het gaat niet alleen om de kwaliteit van de studie, maar ook om de werkdruk. Ik weet niet of je enig idee hebt van wat zich afspeelt op de topuniversiteiten van deze wereld, maar studenten daar hebben voldoende laten zien dat ze knetterhard kunnen werken. Op de middelbare school weken van meer dan 100 uur per week om uberhaupt toegelaten te worden, en dan op de universiteit weer hetzelfde aantal uren. Niet te vergelijken met de Nederlandse student...
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:00:47 #297
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75189678
Zo een klein verslagje van mijn assessment day/final round day in Canary Wharf:

Na aankomst werden we gelijk in een kamer gestopt en kregen een case van 13 pagina's onder onze neus; we moesten per persoon in 1,5u een geschreven report van 400 woorden produceren en een presentatie maken op een overhead sheet. Geen probleem zou je zeggen, maar de truc zit natuurlijk in de case. Het was een investeringsbeslissing voor een coffeebedrijf die zich ging richten op het opzetten van een productielocatie in het buitenland. Uiteraard moest je vrij veel variabelen berekenen (zoals gemiddelde handelsprijs over het jaar, koersverschillen, cost of sales, net profit) en dus was het stressen geblazen.

Ik mocht daarna gelijk als eerste presenteren aan de MD en dat ging op zich aardig. Hij was vrij mild en ik kon mijn keuzes goed beargumenteren, alleen mijn presentatie zag er niet echt goed uit omdat ik te wienig tijd had om iets fatsoenlijks op te zetten. Na een half uur mocht ik gelijk door naar mijn 1e interview met een Engelse VP, dat ging erg goed, we konden het goed vinden en we hebben een goed gesprek gehad over de marktomstandigheden en de economie (Dubai, Neelie Kroes, Lloyd's e.d.). Daarna gelijk door naar een interview met een Maleisische senior analyst, wat ook erg goed ging. En toen kwam het laatste interview; dat was een technische analyst en die sloopte me met een zeer moeilijk wiskundig raadsel (a.k.a. de brainteaser) wat ik niet eens meer heb kunnen onthouden. Ik had hier (uiteraard) geen antwoord op, dus kwam hij met de vraag 'hoeveel pingpongballen passen er in een Boeing747?'. Nadat ik hier zo goed mogelijk een antwoord op het kunnen proberen te vinden (L*H*B voor het volume v/d 747 en ook voor de pingpong ballen, daarna wat vanaf halen omdat het geen rechthoekenzijn bijv.). Ging niet echt van een leien dakje...

Toen gelijk door naar een groepsopdracht; er was een case voor ons 4en en alle bovenstaande personen zaten in de kamer om ons te beoordelen. We kregen een case van 4 pagina's en die mochten we 15min doorkijken, daarna hadden we 40min om tot een gezamenlijk besluit te komen.
Het ging erom om een besparing van 8mln te doen, maar de truc was dat we allemaal een ander project binnen het bedrijf toegewezen hadden gekregen, en we van elkaar niet wisten welk project dat was. Dus eerst moesten we uittekenen wat we voor mogelijkheden tot schrappen van projecten hadden. Dit hadden we net gedaan, toen er iemand kwam met 2 andere onderdelen van de case, met de mededeling '2 van jullie teamleden konden de vergadering niet halen, dus hier zijn de resterende delen', met zoals jullie kunnen raden 2 aparte projecten die we konden schrappen. Dit maakte het dus nog lastiger binnen gezien de tijdsdruk. (de projecten hadden ook nog gedeeltelijke projecten die je kon schrappen, om het nog makkelijker te maken....)

Uiteindelijk kwamen we met z'n 4en tot een goede conclusie met nog 10min te gaan, maar toen kwam er weer iemand binnen met een email; 'er zijn grote problemen binnen het bedrijf, de cost-cutting operatie moet naar een besparing van 10mln'. Lekker dan, dus gelijk weer stressen om nog 2mln eraf te krijgen en onze aanbevelingen op papier te krijgen. Uiteindelijk net binnen de tijd gelukt... (het probleem was dat alle investeringen gelinkt waren aan de core-values van het bedrijf, oftewel we moesten flinke keuzes maken)

En toen mochten we nog een analytische test doen van 20 vragen in 20 minuten, was pittig. Het waren gewoon papieren testen van SHL. Thuis gingen deze testen heel goed, maar hier een stuk minder, ik haalde maar 15 vragen en heb ze sowieso niet allemaal goed. Achteraf gezien had ik moeten vragen of we de test eerst konden maken, want ik was toen nog een stuk frisser. (de andere kandidaten hadden de test vorige week al gedaan, na 2 interviews) Ik denk zelf dat ik op de punten van het analytische interview i.c.m. de test afgewezen ga worden, maar we horen het wel.

Het was zeer interessant om mee te maken, maar echt een slopende dag. We hebben geen pauze gehad en zelfs geen lunch. (ik was zo verstandig om wat te eten mee te nemen, maar die anderen hebben de hele dag zonder eten gewerkt!) Uiteindelijk moest ik nog haasten om mijn vliegtuig te halen, maar dat ging gelukkig zonder horten of stoten. Om 22.45u was ik weer thuis in Utrecht.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_75190453
Leuk dat je uitgebreid verslag hebt gedaan van je ervaringen. Je hebt dus duidelijk een stress-test ondergaan.

Wat is je achtergrond btw?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 18:30:45 #299
230491 Zith
pls tip
pi_75190507
quote:
Uiteindelijk kwamen we met z'n 4en tot een goede conclusie met nog 10min te gaan, maar toen kwam er weer iemand binnen met een email; 'er zijn grote problemen binnen het bedrijf, de cost-cutting operatie moet naar een besparing van 10mln'. Lekker dan, dus gelijk weer stressen om nog 2mln eraf te krijgen en onze aanbevelingen op papier te krijgen. Uiteindelijk net binnen de tijd gelukt... (het probleem was dat alle investeringen gelinkt waren aan de core-values van het bedrijf, oftewel we moesten flinke keuzes maken)
Je snapt dat het ze niet om je conclusies ging maar om te zien hoe stressbestendig je was? -moet ik vaak extra op groepsleden inpraten als ze achteraf gaan zeuren dat hun conclusie helemaal niet zo goed was- (als je groep gelijk na 20min een conclusie had zouden ze nog 5 problemen erbij gooien)

Klinkt verder als een leuke dag en ervaring
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:04:18 #300
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75191956
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:30 schreef Zith het volgende:

[..]

Je snapt dat het ze niet om je conclusies ging maar om te zien hoe stressbestendig je was?
Uiteraard, gelukkig ging het heel goed en zat ik met goede teamgenoten waarmee het makkelijk samenwerken was. Derhalve hadden we ook niet zo heel veel stress, we pakten alles heel gestructureerd aan voor zover mogelijk.
quote:
Wat is je achtergrond btw?
MSc Business Administration (sep 2008) en loop nu een meewerkstage bij grote asset manager.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')