abonnement Unibet Coolblue
pi_73216649
Ik ben op zoek naar een heleboel mensen die het met mij eens zijn :

Normen en waarden in de trein zijn allang verdwenen..
Ik reis dagelijks ( vaak tijdens de spits), jij ook ?
En elke keer als je op je eindbestemming bent en uit wilt stappen staat er een grote groep andere treinreizigers die geen zin heeft om even aan de kant te gaan ! Zo gaat het uitstappen echt niet sneller..
Waarom zijn er niet gewoon aparte in- en uitgangen of zo?

Anyway, ik ben op zoek naar mensen die dit probleem ook zien. En samen met mij naar een oplossing willen zoeken OF in ieder geval willen meedoen met andere mensen duidelijk maken dat ze geen geduld en fatsoen meer hebben.

Groetjes !
De Treinreiziger!


(ps.: dit is btw ook een opdracht voor school )
pi_73216679
En wat is je opdracht? Moet je een clubje starten?
pi_73216682
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:
(ps.: dit is btw ook een opdracht voor school )
Dus eigenlijk moeten wij je helpen met school. Mag niet!
pi_73216779
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:
Ik ben op zoek naar een heleboel mensen die het met mij eens zijn :

Normen en waarden in de trein zijn allang verdwenen..
Ik reis dagelijks ( vaak tijdens de spits), jij ook ?
En elke keer als je op je eindbestemming bent en uit wilt stappen staat er een grote groep andere treinreizigers die geen zin heeft hebben om even aan de kant te gaan ! Zo gaat het uitstappen echt niet sneller..
Waarom zijn er niet gewoon aparte in- en uitgangen of zo?

Anyway, ik ben op zoek naar mensen die dit probleem ook zien. En samen met mij naar een oplossing willen zoeken OF in ieder geval willen meedoen met andere mensen duidelijk maken dat ze geen geduld en fatsoen meer hebben.

Groetjes !
De Treinreiziger!


(ps.: dit is btw ook een opdracht voor school )

Enne, oplossing: sportschool en veel eiwitten.
kei lief.
pi_73216797
Ik probeer me zo breed mogelijk te maken en loop iedereen gewoon omver. Instappers moeten wachten
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:10:29 #6
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_73216852
Knetterbiele.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:12:17 #7
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73216905
Gasmasker opzetten en een paar gifgasgranaten afsteken. Wordt het ook nog eens lekker rustig in de trein. Voor het uitstappen kan ik een cattleprod of een shotgun aanraden.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_73216978
Bij het uitstappen je voorste been in een hoek van 90 graden met je romp zetten en daarmee de grond raken. Als je geluk hebt pak je een paar ongeduldige bejaarden mee.
What Would Goku Do
pi_73216986
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef Lolque het volgende:

[..]


Enne, oplossing: sportschool en veel eiwitten.
als je zelf niet zo goed Nederlands kunt, staat het beetje dom om andere mensen te gaan verbeteren
pi_73217002
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:
Ik ben op zoek naar een heleboel mensen die het met mij eens zijn :

Normen en waarden in de trein zijn allang verdwenen..
Ik reis dagelijks ( vaak tijdens de spits), jij ook ?
En elke keer als je op je eindbestemming bent en uit wilt stappen staat er een grote groep andere treinreizigers die geen zin heeft om even aan de kant te gaan ! Zo gaat het uitstappen echt niet sneller..
Waarom zijn er niet gewoon aparte in- en uitgangen of zo?

Anyway, ik ben op zoek naar mensen die dit probleem ook zien. En samen met mij naar een oplossing willen zoeken OF in ieder geval willen meedoen met andere mensen duidelijk maken dat ze geen geduld en fatsoen meer hebben.

Groetjes !
De Treinreiziger!


(ps.: dit is btw ook een opdracht voor school )
De meeste groepsaanduidende woorden fungeren als kern van het onderwerp; de persoonsvorm bij zo'n onderwerp is daarom enkelvoudig. Juist is dus:

- Een groep ambtenaren ging op werkbezoek.
- Een menigte demonstranten had zich verzameld.
- Een bende hooligans heeft vernielingen aangericht.
- Een kudde schapen liep te grazen.
pi_73217014
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:15 schreef cafca het volgende:

[..]

als je zelf niet zo goed Nederlands kunt, staat het beetje dom om andere mensen te gaan verbeteren
Dit was gewoon een inkoppertje hoor.
kei lief.
pi_73217016
Het gore lef om ondergetekende te tutoyeren
pi_73217034
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:16 schreef Lolque het volgende:

[..]

Dit was gewoon een inkoppertje hoor.
Ja, en fout verbeterd, eikel.
pi_73217070
Bij treinen valt het wel mee. Bij bussen is het wel altijd een strijd om als eerste bij de deur te staan. Netjes in de rij wachten is er niet bij.

Al komt het sporadisch wel eens voor.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:18:25 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73217086
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:16 schreef Lolque het volgende:

[..]

Dit was gewoon een inkoppertje hoor.
Hoezo? Jij verbetert iets wat goed is naar iets wat niet goed is.
2000 light years from home
pi_73217087
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:16 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Ja, en fout verbeterd, eikel.
*Schaam schaam*
Wat moet het dan wel zijn?

wtf?
kei lief.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:19:06 #17
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_73217105
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef Lolque het volgende:

[..]


Enne, oplossing: sportschool en veel eiwitten.
Wat een faal zeg.... iemand verbeteren terwijl die het goed doet
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
pi_73217139
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:16 schreef Lolque het volgende:

[..]

Dit was gewoon een inkoppertje hoor.
lama
pi_73217143
Wat ik al eerder postte.

De meeste groepsaanduidende woorden fungeren als kern van het onderwerp; de persoonsvorm bij zo'n onderwerp is daarom enkelvoudig. Juist is dus:

- Een groep ambtenaren ging op werkbezoek.
- Een menigte demonstranten had zich verzameld.
- Een bende hooligans heeft vernielingen aangericht.
- Een kudde schapen liep te grazen.
pi_73217254
Zijn er eigenlijk ooit normen en waarden geweest op de trein?
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:27:19 #21
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_73217317
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:20 schreef IBAZ het volgende:
Wat ik al eerder postte.

De meeste groepsaanduidende woorden fungeren als kern van het onderwerp; de persoonsvorm bij zo'n onderwerp is daarom enkelvoudig. Juist is dus:

- Een groep ambtenaren ging op werkbezoek.
- Een menigte demonstranten had zich verzameld.
- Een bende hooligans heeft vernielingen aangericht.
- Een kudde schapen liep te grazen.
Waarom leg je het nog een keer uit?
95% weet hopelijk wel hoe het werkt.......
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:29:22 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73217374
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:18 schreef Lolque het volgende:

[..]

*Schaam schaam*
Wat moet het dan wel zijn?

wtf?
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:15 schreef IBAZ het volgende:

[..]

De meeste groepsaanduidende woorden fungeren als kern van het onderwerp; de persoonsvorm bij zo'n onderwerp is daarom enkelvoudig. Juist is dus:

- Een groep ambtenaren ging op werkbezoek.
- Een menigte demonstranten had zich verzameld.
- Een bende hooligans heeft vernielingen aangericht.
- Een kudde schapen liep te grazen.
2000 light years from home
pi_73217732
ik heb geen probleem met uitstappen dus het ligt aan jou huilie
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:44:47 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_73217790
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:24 schreef katerwater het volgende:
Zijn er eigenlijk ooit normen en waarden geweest op de trein?
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:49:38 #25
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_73217946
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:24 schreef katerwater het volgende:
Zijn er eigenlijk ooit normen en waarden geweest op de trein?
Nee, maar wel joden en zigeuners.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_73218894
Er moet een soort prioriteitsysteem komen ofzo.
Wat er nu gebeurt is dat mensen zitten te dringen omdat ze een goede zitplek willen. Ik ben van mening dat hoe verder je reist hoe groter je recht op een zitplek is (en eventueel nog vanaf een bepaalde leeftijd of in het geval van een handicap). Daar moeten ze iets mee doen. Genoeg mensen die sprinten voor een goede plek en dan de volgende halte uitstappen. Echt zo belachelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 19:24:07 ]
pi_73219546
Je moet een rode loper meenemen, met wat paaltjes en een touw er tussen.

Als je dan uit stapt rol je de loper uit, en zet je de paaltjes op. Pas als iedereen is uitgestapt haal je de paaltjes weg.

Als je een punt wilt maken, kun je dit ook op een station uitvoeren bij een aantal treinen die gewoon aankomen. Denk dat je er wel aandacht mee trekt.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_73220347
Normen en waarden in de trein..

Als je stil bent dan is iedereen passief agressief met verwijtende blikken.

Trek je je mond open of je langs mag, of iets wil dan is 99% opeens de vriendelijkheid zelve. Wel apart op zich.
pi_73220563
Het is wel vervelend als mensen dat doen, ja. Maar ik heb het nog niet zo vaak voor zien komen.
Cool story, Hansel.
pi_73220569
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:11 schreef IHVK het volgende:
Normen en waarden in de trein..

Als je stil bent dan is iedereen passief agressief met verwijtende blikken.

Trek je je mond open of je langs mag, of iets wil dan is 99% opeens de vriendelijkheid zelve. Wel apart op zich.
Mischien heb je een eng hoofd . Of verwachten ze dat je hen in het Turks uit zult schelden.
Cool story, Hansel.
pi_73220665
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:17 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Mischien heb je een eng hoofd . Of verwachten ze dat je hen in het Turks uit zult schelden.
Of een betoverende stem.

Maar nee niet per se tegen mij.

Als iemand wil zitten bijvoorbeeld en iemand anders plaatst een tas naast hem. Vaak zijn er boze blikken.
Maar als je vraag, mag ik daar zitten. is het 9 van de 10 keer. Ja hoor. !

je edit te snel
pi_73220820
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Of een betoverende stem.

Maar nee niet per se tegen mij.

Als iemand wil zitten bijvoorbeeld en iemand anders plaatst een tas naast hem. Vaak zijn er boze blikken.
Maar als je vraag, mag ik daar zitten. is het 9 van de 10 keer. Ja hoor. !

je edit te snel
Dat doen ze in de hoop dat je verder loopt . Maar aan de andere kant, ik ga ook geen oogcontact zoeken met elke willekeurige persoon die voorbijloopt.
Cool story, Hansel.
pi_73221338
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Of een betoverende stem.

Maar nee niet per se tegen mij.

Als iemand wil zitten bijvoorbeeld en iemand anders plaatst een tas naast hem. Vaak zijn er boze blikken.
Maar als je vraag, mag ik daar zitten. is het 9 van de 10 keer. Ja hoor. !

je edit te snel
Natuurlijk zijn ze dan aardig. Ze weten dat het niet sociaal wenselijk is om iemand een plek te weigeren en ze willen geen gedoe.
Ik vind het ook niet prettig wanneer er direct naast me een vreemde gaat zitten. Vooral omdat in veel treinen je praktisch schouder aan schouder zit. Daarom zet ik altijd een tas naast me, of nog beter: Ik ga aan de buitenkant zitten en zet de tas bij het raam. Werkt best goed. Ik heb m'n personal space nou eenmaal nodig.
pi_73221362
Moet ik overigens ook aan toevoegen dat ik zelf nooit naast iemand ga zitten. Dan blijf ik liever staan bij de deur.
pi_73221366
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Of een betoverende stem.

Maar nee niet per se tegen mij.

Als iemand wil zitten bijvoorbeeld en iemand anders plaatst een tas naast hem. Vaak zijn er boze blikken.
Maar als je vraag, mag ik daar zitten. is het 9 van de 10 keer. Ja hoor. !

je edit te snel
Haha ze zullen sowieso ja zeggen inderdaad, zeg maar ns nee en kijk voor de grap hoe iemand reageert. In de metro zie ik elke ochtend deze taferelen.. vooral mooi hoe niemand naast iemand durft te gaan zitten
pi_73221469
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:38 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze dan aardig. Ze weten dat het niet sociaal wenselijk is om iemand een plek te weigeren en ze willen geen gedoe.
Ik vind het ook niet prettig wanneer er direct naast me een vreemde gaat zitten. Vooral omdat in veel treinen je praktisch schouder aan schouder zit. Daarom zet ik altijd een tas naast me, of nog beter: Ik ga aan de buitenkant zitten en zet de tas bij het raam. Werkt best goed. Ik heb m'n personal space nou eenmaal nodig.
Ik heb er tegenwoordig nogal schijt aan. Ja het liefst zit je alleen met niemand naast je, maar ik doe nooit mijn tas naast me als het druk is.
En verder vraag ik altijd of mensen hun tas willen wegdoen als er nergens anders meer plek is. Ik ga heus niet op de trap zitten.
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:43:33 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73221491
Als ik de trein uit moet en de uitgang wordt geblokkeerd door zo'n halve cirkel aan mensen die me het doorgaan belemmeren dan kijk ik ze even aan, gaan ze dan nog niet opzij dan duw ik ze gewoon weg. Moeten ze maar niet het uitstappen belemmeren. Staat nota bene nog expliciet vermeldt in de trein: Mensen die uitstappen maken plaats voor u, laat hen dus voorgaan.

En mensen die in hun eentje twee plekken bezet houden in de spits hebben pech, er komt toch echt wel iemand naast hen zitten op mijn route.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_73221520
Het komt juist door de toegenomen liberalisering van de samenleving. Alles kan en mag, met dit als gevolg.
pi_73221528
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:43 schreef Dagonet het volgende:
Als ik de trein uit moet en de uitgang wordt geblokkeerd door zo'n halve cirkel aan mensen die me het doorgaan belemmeren dan kijk ik ze even aan, gaan ze dan nog niet opzij dan duw ik ze gewoon weg. Moeten ze maar niet het uitstappen belemmeren. Staat nota bene nog expliciet vermeldt in de trein: Mensen die uitstappen maken plaats voor u, laat hen dus voorgaan.

En mensen die in hun eentje twee plekken bezet houden in de spits hebben pech, er komt toch echt wel iemand naast hen zitten op mijn route.
Was jij dat?
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:45:52 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73221564
Ligt er maar net aan waar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_73221693
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:45 schreef Dagonet het volgende:
Ligt er maar net aan waar.
Rotterdam!
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:53:44 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73221820
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Rotterdam!
Dat was ik niet. Laatste keer in Rotterdam was jaaaaaaaaaren geleden. Per auto.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_73222017
Heel asociaal misschien maar als ik de trein uitstap en mensen maken geen enkele aanstalten om opzij te gaan beuk ik me er gewoon doorheen hoor.
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:08:52 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73222406
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:59 schreef no1uknow het volgende:
Heel asociaal misschien maar als ik de trein uitstap en mensen maken geen enkele aanstalten om opzij te gaan beuk ik me er gewoon doorheen hoor.
Hoe moet je er anders uit? Die mensen weten dat heus wel en nemen het blijkbaar op de koop toe in de hoop als eerste de trein in te zijn. Ik zie het ze dagelijks doen, zelf stel ik me netjes op aan de zijkant van de deur en zie dan hoe anderen zichzelf een positie verwerven op welke plek ze ook maar kunnen vinden. En staan ze niet vooraan en duurt het ze te lang dan duwen ze je half tussen perron en trein. Zolang ze maar een zitplaatsje hebben zodat ze als een koe uit het raam kunnen staren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_73222441
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:42 schreef IHVK het volgende:
Ja het liefst zit je alleen met niemand naast je, maar ik doe nooit mijn tas naast me als het druk is.
Ik ook niet. In de ochtendspits weet je dat er toch wel iemand naast je komt zitten, omdat het gewoon hartstikke druk is. En dan toch die tas laten liggen....dat kan socialer.

Ik vind trouwens juist het in- en uitstappen een voorbeeld van hoe het nog wel fatsoenlijk kan. Mensen staan altijd netjes links en rechts van de deur te wachten. Is maar bij hoge uitzondering dat er iemand instapt terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn. Nee, het echt asociale vind ik dat iedereen het fenomeen 'stiltecoupe' aan z'n laars lapt. Als ik met een collega ben lopen we altijd even door naar een niet-stiltecoupe, kleine moeite lijkt me.
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:13:19 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73222577
Stiltecoupe's zijn een fiasco. Helaas. Mensen willen het werkelijk niet snappen.
En een tas naast je heeft ook weinig zin, dan moet je maar moeilijk gaan frotten met je tas wanneer er iemand naast je komt dat toch wel gebeurt. Kan je beter je tas meteen goed neerzetten zolang je nog beweegruimte hebt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_73223493
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoe moet je er anders uit? Die mensen weten dat heus wel en nemen het blijkbaar op de koop toe in de hoop als eerste de trein in te zijn. Ik zie het ze dagelijks doen, zelf stel ik me netjes op aan de zijkant van de deur en zie dan hoe anderen zichzelf een positie verwerven op welke plek ze ook maar kunnen vinden. En staan ze niet vooraan en duurt het ze te lang dan duwen ze je half tussen perron en trein. Zolang ze maar een zitplaatsje hebben zodat ze als een koe uit het raam kunnen staren.
Precies mijn gedachte, maar ik probeer het nog redelijk over te laten komen.
pi_73223841
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:13 schreef Dagonet het volgende:
Stiltecoupe's zijn een fiasco. Helaas. Mensen willen het werkelijk niet snappen.
En een tas naast je heeft ook weinig zin, dan moet je maar moeilijk gaan frotten met je tas wanneer er iemand naast je komt dat toch wel gebeurt. Kan je beter je tas meteen goed neerzetten zolang je nog beweegruimte hebt.
Ik zat een tijdje geleden in een stiltecoupé. Het was helemaal stil op 2 mensen na. Die voerden op normale toon een gesprek. De rest van de mensen was gewoon stil en verlieten de coupé als ze telefoon kregen. Tot een van de 2 praters telefoon kreeg en hij nam direct op en bleef gewoon luid zitten bellen in de coupé. Terwijl andere mensen wel gewoon moeite doen om andere mensen niet tot last te zijn moet een of andere wereldvreemde het weer verpesten.

Ik ga niet zo vaak met de trein en heb ook eigenlijk niet de ballen er iets van te zeggen, maar toen was ik toch wel even verbijsterd. Hoe kan iemand nou z'on ongelofelijke plaat voor zijn kop hebben.
pi_73223993
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:15 schreef IBAZ het volgende:

[..]

De meeste groepsaanduidende woorden fungeren als kern van het onderwerp; de persoonsvorm bij zo'n onderwerp is daarom enkelvoudig. Juist is dus:

- Een groep ambtenaren ging op werkbezoek.
- Een menigte demonstranten had zich verzameld.
- Een bende hooligans heeft vernielingen aangericht.
- Een kudde schapen liep te grazen.
Leuk dat je van taaladvies kunt quoten, maar daarmee ben je er nog niet.

In de betreffende zin staat namelijk het woordje die. Daardoor kan de zinsnede "die geen zin heeft/hebben om aan de kant te gaan" op twee manieren worden geïnterpreteerd:

Als onderdeel van de hoofdzin: En elke keer als je op je eindbestemming bent en uit wilt stappen staat er een grote groep (andere treinreizigers) die geen zin heeft om even aan de kant te gaan!

Of als bijzin: En elke keer als je op je eindbestemming bent en uit wilt stappen staat er een grote groep (andere treinreizigers die geen zin hebben om even aan de kant te gaan)!

Beide varianten zijn dus correct.
pi_73224003
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik zat een tijdje geleden in een stiltecoupé. Het was helemaal stil op 2 mensen na. Die voerden op normale toon een gesprek. De rest van de mensen was gewoon stil en verlieten de coupé als ze telefoon kregen. Tot een van de 2 praters telefoon kreeg en hij nam direct op en bleef gewoon luid zitten bellen in de coupé. Terwijl andere mensen wel gewoon moeite doen om andere mensen niet tot last te zijn moet een of andere wereldvreemde het weer verpesten.

Ik ga niet zo vaak met de trein en heb ook eigenlijk niet de ballen er iets van te zeggen, maar toen was ik toch wel even verbijsterd. Hoe kan iemand nou z'on ongelofelijke plaat voor zijn kop hebben.
Sommige mensen willen het gewoon niet snappen. Geen greintje fatsoen hebben dat soort lui.
Cool story, Hansel.
pi_73224054
Ik ging er vroeger altijd wel mensen op wijzen, op een luchtige toon, niet verwijtend ofzo. Maar ik ben er inmiddels ook mee opgehouden. Er is werkelijk niemand anders die het doet, zo blijkt, en om nou in je eentje steeds de enige te gaan lopen zijn die 'moeilijk doet', daar heb ik ook geen trek in.
pi_73242952
Mensen met een laptop die denken recht te hebben op 2 stoelen =\
Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren.
pi_73243026
Tja, heeft er puur me te maken dat de treinen vaak te vol zijn en iedereen een plek wil hebben.
pi_73244522
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:

Waarom zijn er niet gewoon aparte in- en uitgangen of zo?
Hoe wil je dat bewerkstelligen
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_73244742
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:
Ik ben op zoek naar een heleboel mensen die het met mij eens zijn :

Normen en waarden in de trein zijn allang verdwenen..
Ik reis dagelijks ( vaak tijdens de spits), jij ook ?
En elke keer als je op je eindbestemming bent en uit wilt stappen staat er een grote groep andere treinreizigers die geen zin heeft om even aan de kant te gaan ! Zo gaat het uitstappen echt niet sneller..
Waarom zijn er niet gewoon aparte in- en uitgangen of zo?

Anyway, ik ben op zoek naar mensen die dit probleem ook zien. En samen met mij naar een oplossing willen zoeken OF in ieder geval willen meedoen met andere mensen duidelijk maken dat ze geen geduld en fatsoen meer hebben.

Groetjes !
De Treinreiziger!


(ps.: dit is btw ook een opdracht voor school )
Als ik zoiets meemaak houdt ik mijn rugzak voor me en spring er tussen, dan gaan ze vanzelf wel aan de kant.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73245100
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik zat een tijdje geleden in een stiltecoupé. Het was helemaal stil op 2 mensen na. Die voerden op normale toon een gesprek. De rest van de mensen was gewoon stil en verlieten de coupé als ze telefoon kregen. Tot een van de 2 praters telefoon kreeg en hij nam direct op en bleef gewoon luid zitten bellen in de coupé. Terwijl andere mensen wel gewoon moeite doen om andere mensen niet tot last te zijn moet een of andere wereldvreemde het weer verpesten.

Ik ga niet zo vaak met de trein en heb ook eigenlijk niet de ballen er iets van te zeggen, maar toen was ik toch wel even verbijsterd. Hoe kan iemand nou z'on ongelofelijke plaat voor zijn kop hebben.
Heb je ze ook aangesproken? Of werden deze personen door iemand anders aangesproken?
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 15:55:43 #57
128220 Peter6000
pi_73245342
Vroeger hadden we geen internet en moesten we helemaal naar de bibliotheek voor schoolopdrachten, en vaak was het boek waar de gewenste informatie instond ook nog eens uitgeleend.

Mijn ervaring met uitstappen is dat vrijwel iedereen netjes wacht tot iedereen uitgestapt is, alvorens in te stappen. Mensen staan wel in halve cirkels rondom de in- uitgang, maar er is ruimte genoeg om naar buiten te lopen.

Ik zie dus eigenlijk geen probleem: dus er is wat mij betreft ook geen oplossing nodig.

Ik hoop dat mijn ervaring ertoe bijdraagt dat je een goede beoordeling voor je opdracht krijgt.

Veel succes ermee.
pi_73245829
Ik vind het mislukken van het fenomeen 'stiltecoupe' vooral zo jammer omdat ik 's ochtends moeilijk op gang kom. Ik kan het 's middags best hebben om naar dom geblaat te luisteren, maar 's ochtends gewoon liever effe niet. Dan wil ik rustig wakker kunnen worden, nog een beetje zitten doezelen .
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 16:13:59 #59
128220 Peter6000
pi_73246018
Oh wacht, de aanname is dat het wel een probleem is.

Dan kunnen oplossingen dus zijn:

  • het uitdelen van folders, waarin mensen worden gewezen op hun niet gewenste gedrag
  • het plaatsen van borden, waarop mensen worden gewezen op hun niet gewenste gedrag
  • het regelmatig omroepen op het station, dat mensen zich dienen te gedragen bij het in- en uitstappen
  • het creëren van banen, waarbij er bij iedere uitgang iemand staat om de mensen erop te wijzen dat zich dienen te gedragen bij het in- en uitstappen (dit heeft wel als nadeel dat er zo`n 7 betaalde krachten op een trein werken, ipv 2, hetgeen wellicht wordt doorberekend in de prijs van het kaartje)
  • automatische hekwerken die uitklappen als de deuren opengaan (dit vergt wel behoorlijk wat aanpassingen op het perron omdat zo`n uitklappend hek anders iemand kan verwonden)

    (ps, laat je nog wel ff weten hoe het afloopt met je opdracht, ik heb me wel vaker ingespannen met enquettes, en daarbij zouden we ook op de hoogte worden gehouden van de afloop, maar die zie ik dus gewoon nooit in mijn AT verschijnen )
  • pi_73246541
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 15:49 schreef MobileSuit het volgende:

    [..]

    Heb je ze ook aangesproken? Of werden deze personen door iemand anders aangesproken?
    Lezen.

    " Ik ga niet zo vaak met de trein en heb ook eigenlijk niet de ballen er iets van te zeggen, maar toen was ik toch wel even verbijsterd."


    Nee dus en ook niet door andere personen.
    pi_73246640
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:
    Ik ben op zoek naar een heleboel mensen die het met mij eens zijn :

    Normen en waarden in de trein zijn allang verdwenen..
    Ik reis dagelijks ( vaak tijdens de spits), jij ook ?
    En elke keer als je op je eindbestemming bent en uit wilt stappen staat er een grote groep andere treinreizigers die geen zin heeft om even aan de kant te gaan ! Zo gaat het uitstappen echt niet sneller..
    Waarom zijn er niet gewoon aparte in- en uitgangen of zo?

    Anyway, ik ben op zoek naar mensen die dit probleem ook zien. En samen met mij naar een oplossing willen zoeken OF in ieder geval willen meedoen met andere mensen duidelijk maken dat ze geen geduld en fatsoen meer hebben.

    Groetjes !
    De Treinreiziger!

    Ik zit op het moment voor stage in een ander land, maar heb hiervoor 2 jaar de trein gebruikt om op school te komen, en ik ben het helemaal eens met je verhaal!
    Het gebeurd inderdaad erg vaak dat je jezelf naar buiten moet duwen omdat de mensen die op de trein staan te wachten gewoon zonder pardon naar binnen lopen.

    Het kan anders, ik ben een paar keer op vakantie geweest in ierland, en daar wacht iedereen netjes in een rijtje op de bus/trein, en stappen ze ook in die volgorde in NADAT alle anderen uitgestapt zijn.

    Als ze dat in ierland kunnen, moeten wij nederlanders dat toch ook kunnen?


    (ps.: dit is btw ook een opdracht voor school )
    Op naar de sterren en daar voorbij!
      donderdag 1 oktober 2009 @ 11:38:03 #62
    23158 Miss_MacPhisto
    This is not an exit.
    pi_73269482
    Bekend probleem.

    Regelmatig zeg ik het gewoon: sorry, mogen we eerst even uitstappen?! En hoe mensen je dan aankijken.
    Smell the flowers while you can....
    pi_73270912
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 11:38 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
    Bekend probleem.

    Regelmatig zeg ik het gewoon: sorry, mogen we eerst even uitstappen?! En hoe mensen je dan aankijken.
    Ik zelf verbaasde me vooral over het feit dat we ooit eens bij het eindstation aankwamen waar de trein schoongemaakt zou worden en vervolgens weer terug zou rijden een minuut of 20 later; Ik kom op mijn gemak de trap af gelopen, want tja, die trein staat hier nog wel even en waarom zou iemand nu al per se naar binnen moeten? Nou, ik ben nauwelijks bij de deur, wachtend op de mensen voor me die nog uitstapten, en er komen twee oudjes (echt, 60+) naar binnen gestormd, iedereen opzij duwend, snel de trap op naar boven. Ik wist niet wat ik meemaakte. Om zoveel redenen was deze situatie gewoon bizar.

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2009 12:35:58 ]
      donderdag 1 oktober 2009 @ 12:38:28 #64
    104543 Marseille
    Allons enfants de la patrie...
    pi_73271239
    gewoon doorlopen en schijt hebben aan andere mensen
    .
      donderdag 1 oktober 2009 @ 14:13:17 #65
    23158 Miss_MacPhisto
    This is not an exit.
    pi_73273970
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 12:26 schreef RRGJL het volgende:

    [..]

    Ik zelf verbaasde me vooral over het feit dat we ooit eens bij het eindstation aankwamen waar de trein schoongemaakt zou worden en vervolgens weer terug zou rijden een minuut of 20 later; Ik kom op mijn gemak de trap af gelopen, want tja, die trein staat hier nog wel even en waarom zou iemand nu al per se naar binnen moeten? Nou, ik ben nauwelijks bij de deur, wachtend op de mensen voor me die nog uitstapten, en er komen twee oudjes (echt, 60+) naar binnen gestormd, iedereen opzij duwend, snel de trap op naar boven. Ik wist niet wat ik meemaakte. Om zoveel redenen was deze situatie gewoon bizar.
    Ook al zo'n herkenbaar verhaal inderdaad. Ze rennen die trein in alsof hun leven ervanaf hangt en ze de trein anders gaan missen. Gebeurt vaak op bijvoorbeeld Den Haag CS (want eindpunt en trein blijft toch vaak iets van een half uur staan voordat hij weer terug rijdt).
    Smell the flowers while you can....
      Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 oktober 2009 @ 16:23:22 #66
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_73278139
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 16:13 schreef Peter6000 het volgende:
    Oh wacht, de aanname is dat het wel een probleem is.

    Dan kunnen oplossingen dus zijn:

  • het uitdelen van folders, waarin mensen worden gewezen op hun niet gewenste gedrag
  • het plaatsen van borden, waarop mensen worden gewezen op hun niet gewenste gedrag
  • het regelmatig omroepen op het station, dat mensen zich dienen te gedragen bij het in- en uitstappen
  • het creëren van banen, waarbij er bij iedere uitgang iemand staat om de mensen erop te wijzen dat zich dienen te gedragen bij het in- en uitstappen (dit heeft wel als nadeel dat er zo`n 7 betaalde krachten op een trein werken, ipv 2, hetgeen wellicht wordt doorberekend in de prijs van het kaartje)
  • automatische hekwerken die uitklappen als de deuren opengaan (dit vergt wel behoorlijk wat aanpassingen op het perron omdat zo`n uitklappend hek anders iemand kan verwonden)

    (ps, laat je nog wel ff weten hoe het afloopt met je opdracht, ik heb me wel vaker ingespannen met enquettes, en daarbij zouden we ook op de hoogte worden gehouden van de afloop, maar die zie ik dus gewoon nooit in mijn AT verschijnen )
  • Da's veel te laat. Zoiets moet je er gewoon op de basisschool in rossen, samen met het Jeugdverkeersdiploma of zo. Als ze 10-11 zijn een jaar lang 1 uur in de week een vak Efficiënt Burgerschap. Waarin je dus onder andere al dit soort dingen ingepeperd wordt:

    Niet stilstaan onderaan de roltrap
    Niet stilstaan bovenaan de roltrap
    Niet stilstaan OP de roltrap, en als je het toch doet, ga dan RECHTS staan.
    Uitstappers voor laten gaan
    Niet allemaal in de achterste deur van de trein duiken maar verspreiden over het perron
    Stiltecoupé = Bekke dicht
    Voeten op de bank is aso
    Met 50 euro een dalkaartje afrekenen in een stadsbus is
    portemonnee op de bodem van de derde van je drie handtassen is

    En zo gaat het maar door. Als je op jonge leeftijd werkt aan wat bewustwording ten aanzien van dat soort dingen, eventueel gecombineerd met bijscholing op het gebied van ruimtelijk inzicht (alleen voor meisjes), dan kom je al een heel eind. Alleen dat kost dan dus NU geld en energie, en het onderwijs staat er toch al niet zo best voor. Terwijl je er op zijn vroegst over 10 jaar profijt van zou beginnen te hebben
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_73279707
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]
    Niet stilstaan onderaan de roltrap
    Niet stilstaan bovenaan de roltrap
    Niet stilstaan OP de roltrap, en als je het toch doet, ga dan RECHTS staan.
    Neem toch de trap man. De roltrap is voor luie mensen die vooral geen haast hebben.
    pi_73280111
    Het kan dus wel normaal.
    De trein stond nog stil op DH Centraal, ik moest even heel kort belletje plegen, 1.5 minuut. Ik bellen en vlak voordat ik op wil hangen vraagt iemand heel netjes of ik misschien iets zachter kon praten. Gewoon vriendelijk.
    pi_73291936
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 21:13 schreef Dagonet het volgende:
    Stiltecoupe's zijn een fiasco. Helaas. Mensen willen het werkelijk niet snappen.
    Sterker nog, op het traject waar ik in het weekend regelmatig reis heeft de stiltecoupé een onweerstaanbare aantrekkingskracht voor moeders met kinderen. Ik sla tegenwoordig de stiltecoupé dus ook maar weer over, dat is vaak rustiger.
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
    pi_73292063
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 17:19 schreef veda het volgende:
    De roltrap is voor luie mensen die vooral geen haast hebben.
    quote:
    De roltrap is ontworpen om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Echter, wanneer de meeste mensen blijven staan, worden er juist minder mensen vervoerd dan met een vaste trap. Daarom wordt bijvoorbeeld in de Londense metro stilstaande passagiers verzocht om rechts gaan staan op de trede waardoor anderen hen links kunnen passeren (Stand on right, walk on left).
    Wat uiteraard luie mensen niet verhindert om met soortgelijke opmerkingen als de jouwe te komen.
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 23:12:36 #71
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_73292219
    vd week nog een klein chinees vrouwtje.. wilde echt al naar binnen terwijl er eerst nog 40 man uit moesten.. ik stapte heel taktisch uit met mn tas aan de rechterkant, beetje draaien en hop ze stuiterde zo die trein weer uit

    ik zo Goeiemorgen, ff op je beurt wachten mevrouwtje!

    ze keek echt
    ☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
    Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
    pi_73292263
    Normen en waarden bestaan tegenwoordig domweg niet meer! Triest!
    pi_73292415
    Ik ben redelijk breed en loop meestal voorop door de menigte heen
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
      donderdag 1 oktober 2009 @ 23:49:52 #74
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_73293338
    Mwa, ik heb het idee dat het de laatste tijd weer iets beter gaat, mensen lijken toch weer iets beter te wachten tot iedereen is uitgestapt. Het verschilt ook wel of het een dubbeldekker is (waarbij bijvoorbeeld mensen al beneden willen gaan zitten terwijl er van boven nog mensen uit komen) of zo'n lange gewone trein (waar je simpelweg nog niet de coupé in kunt voordat iedereen er uit is).

    Ikzelf probeer altijd goed uit de weg te gaan staan totdat iedereen is uitgestapt, rechts of links naast de deur. Laatst stapte ik in Utrecht in de dubbeldekker naar Nijmegen. Er waren al een hele zooi mensen uitgestapt en er kwam niemand meer aan, dus degene voormij begon met instappen. Ik volgde, waarna er ineens nog twee vrouwen de trap kwamen afdenderen, die met hun tassen tegen me aanmepten en vroegen of ik nog even kon wachten. Als je zo sloom bent heb je dat recht verspeeld, vind ik.
    pi_73293482
    Ik reis nu vanaf 1 mei elke dag doordeweek met de trein. Het is pas deze week, en dan toevallig wel al 2 keer, dat er inderdaad niet gewacht werd met instappen voordat iedereen uitgestapt was. Dus in 4 maanden tijd (ik tel augustus - vakantie - even niet mee) maar 2 keer. Te verwaarlozen? Hoop overigens niet dat het 'nu' vaker gaat voorkomen, het is namelijk wel onbeschoft en irritant.
    “To destroy a people you must first sever their roots.”
    pi_73293516
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 23:49 schreef egeltje1985 het volgende:
    .....waarna er ineens nog twee vrouwen de trap kwamen afdenderen, die met hun tassen tegen me aanmepten en vroegen of ik nog even kon wachten. Als je zo sloom bent heb je dat recht verspeeld, vind ik.
    Dat dan weer wel ja.
    “To destroy a people you must first sever their roots.”
    pi_73294032
    Laatst een situatie die zo zielig was dat het eigenlijk weer grappig was.

    Men neme een stampvolle trein, ik noem een trein in de randstad om 8 uur in de ochtend doordeweeks.

    De trein was een dubbeldekker met 2 van die grote schuifdeuren. Toen we aankwamen op het station was het druk in de hal van die trein, niet extreem, maar gewoon druk, over de hele breedte van de deur stonden uitstappers. Staat er dus een wijf van 60+, redelijk groot, met haar twee kleinkinderen van een jaar of 6 a 7, op het perron, aan de andere kant van de deur. Beide kinderen hebben een hand van haar vast.

    Gaat ze dus uitgebreid voor die deur staan terwijl hij open gaat, nog even lekker breed met die kinderen aan beide handen staan, zodat ze ongeveer de breedte van de hele twee deuren innemen. En zodra de deur open gaat, niemand een kans geven om er uit te gaan, maar direct er in stappen, over de hele breedte van de deur.

    Aangezien niemand een kind van 7 of een oma'tje gaat omkegelen gaf dit best een grappig effect. We moesten echt moeite doen om haar niet om te ploegen met zijn allen. Maar snapt dat mens dat nu echt niet, of wil ze dat niet snappen? Je staat voor een dichte treindeur, die op het punt staat open te gaan, en daarachter ziet het zwart van de mensen. Dat is toch niet zo moeilijk?
    My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
    pi_73294486
    Je vergeet de idioot-factor. Die zie je steeds vaker steeds harder terugkomen. En waarom zo'n asociaal iemand niet omkegelen? Hebben die kinderen ook weer wat geleerd
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:11:36 #79
    171782 Dubbel_Fristie
    :D:D :P:P :):) :H:H
    pi_73294852
    Tis waarden en normen
    pi_73295750
    Ha, van die verhalen heb ik ook wel.

    Trein in/uitstappen:
    Ik zie inderdaad wel eens asociale types die zich gewoon door de uitstappende menigte naar binnen drukken en zich nergens wat van aantrekken. Een aparte uitzondering daarop was een keer een blinde man die naar binnen ging. De deuren open - mensen uitstappen en ineens gooide hij zich ervoor en worstelde izhc naar binnen, tegen benen aanslaand met zijn stok. Iedereen ging opzij, hele groep in elkaar gedruk want ja, je duwt ook geen blinde achteruit naar buiten...

    Stiltecoupés:
    De meest bijzondere is vrij recent. Ik zat in de stiltecoupe (het was laat, ik wilde wat bijslapen) en daar zaten een stuk of 4 vrouwen uitgebreid te kakelen. De rest van de coupé was stil, behalve zij die dat niet doorhadden. Vooral één van hen had een luide stem en zo'n harde schaterlach... Op een gegeven moment spraken tee andere reizigers hen erop aan 'Sorry hoor, maar dit is een stiltecoupé, zou u het iets rustiger aan kunnen doen?'
    En die wijven toen... Helemaal verongelijkt dat ze toch zeker wel mochten praten, dat die stiltecoupés neeeergens op sloegen (de dapperste van de twee ging nog door dat praten vast wel mocht, als het maar zachtjes was) en dat mensen die wilden werken in de trein dat bést ergens anders konden doen...
      Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:46:59 #81
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_73296707
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 23:49 schreef egeltje1985 het volgende:
    Er waren al een hele zooi mensen uitgestapt en er kwam niemand meer aan, dus degene voormij begon met instappen. Ik volgde, waarna er ineens nog twee vrouwen de trap kwamen afdenderen, die met hun tassen tegen me aanmepten en vroegen of ik nog even kon wachten. Als je zo sloom bent heb je dat recht verspeeld, vind ik.
    Volledig mee eens Uitstappers gaan voor, maar ze moeten wel aansluiten
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:49:28 #82
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_73296744
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 00:48 schreef Tha_T het volgende:
    Je vergeet de idioot-factor. Die zie je steeds vaker steeds harder terugkomen. En waarom zo'n asociaal iemand niet omkegelen? Hebben die kinderen ook weer wat geleerd
    Inderdaad. Absurd gewoon. Zeker van bejaarden. Die hebben toch niet voor niks honderd jaar levenservaring. Zou je denken
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:12:30 #83
    272404 Gekewiltvrede
    vrede voor iedereen
    pi_73297102
    Ik ben het met degene die dit onderwerp starte uit belang van de onbekwaamheid en arrogantie in het openbaar vervoer. Mijn mam heeft 20 jaar in het openbaar vervoer gezeten als condecteur. Genoten heeft hij! niet veel jongelui maar vooral veel ouderen en de wat rijkere mensen. Iedereen ging opzij en respect werd gerespecteerd. Het is vooral aan de jeugd te verwijten wat hier allemaal in het dagelijkse leven op een negatieve manier gebeurd. Ze zijn de generatie die ons moeten volgen, die voor ons moeten zorgen, die de wereld levende moeten houden. En dat doet niet degene in dat zwarte jack met die afgeschoren haren die een joint staat te roken. Lieve mensen waar moet dat heen? ...
    Waar is de vrede, waar is de vrede, de vrede is waar? ... nergens. Nergens in deze liefhebbende wereld. Maar is de wereld wel zo leuk en zo aardig, of gewoon alleen maar akelig ... vrede.
    pi_73297330
    First off:
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:12 schreef Gekewiltvrede het volgende:
    Mijn mam heeft 20 jaar in het openbaar vervoer gezeten als condecteur. Genoten heeft hij!
    wtf?

    Second:
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:12 schreef Gekewiltvrede het volgende:
    Het is vooral aan de jeugd te verwijten wat hier allemaal in het dagelijkse leven op een negatieve manier gebeurd. Ze zijn de generatie die ons moeten volgen, die voor ons moeten zorgen, die de wereld levende moeten houden. En dat doet niet degene in dat zwarte jack met die afgeschoren haren die een joint staat te roken. Lieve mensen waar moet dat heen? ...
    Je probeert een punt te maken maar je generaliseert dermate ver door dat het grappig wordt.

    Ten eerste; genoeg 40+'ers die ik zie dringen bij treindeuren.
    Ten tweede; Nee ik ga jullie niet verzorgen. Zorg maar dat je jezelf kunt bedruipen als 65+ bent
    Ten derde; Hoe kun je nu redeneren dat iemand die kaal is en blowt per definitie er niet voor zorgt dat ie succesvol in zijn leven zal zijn. Voor hetzelfde geld is het nog een student en geniet ie er nog volop van (Kan hem geen ongelijk geven)

    En zoiets hoopt op vrede in de wereld . Fail!
    pi_73297455
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 00:22 schreef Akwableet het volgende:
    Laatst een situatie die zo zielig was dat het eigenlijk weer grappig was.

    -knip-
    Ach, dat vrouwtje ging waarschijnlijk voor het eerst in 15 jaar met de trein, dat vind ik dan ook wel weer sneu. Bij doorgewinterde treinreizigers ben ik onverbiddelijk, die krijgen gewoon een bodycheck
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:42:06 #86
    272404 Gekewiltvrede
    vrede voor iedereen
    pi_73297630
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:27 schreef Tha_T het volgende:
    First off:
    [..]

    wtf?

    Second:
    [..]

    Je probeert een punt te maken maar je generaliseert dermate ver door dat het grappig wordt.

    Ten eerste; genoeg 40+'ers die ik zie dringen bij treindeuren.
    Ten tweede; Nee ik ga jullie niet verzorgen. Zorg maar dat je jezelf kunt bedruipen als 65+ bent
    Ten derde; Hoe kun je nu redeneren dat iemand die kaal is en blowt per definitie er niet voor zorgt dat ie succesvol in zijn leven zal zijn. Voor hetzelfde geld is het nog een student en geniet ie er nog volop van (Kan hem geen ongelijk geven)

    En zoiets hoopt op vrede in de wereld . Fail!
    wtf betekent? .... Maarja ja mijn man heeft genoten van zijn baan, mag het? Het zijn vooral jongeren die dringen, daarnaast qua intelegentie achteruit gan van je wil niet weten. En ook het respect niet hebben voor de oudere generatie. U gaat niet voor u moeder, vader, tante oma zorgen. lekkere zoon bent u dan. Een zoon die liever de beest gaat uithangen dan de oudere genaratie respecteren. Een student mag genieten, maar wel op een manier dat de volwassenen op een negatieve manier moeten meegenieten
    Waar is de vrede, waar is de vrede, de vrede is waar? ... nergens. Nergens in deze liefhebbende wereld. Maar is de wereld wel zo leuk en zo aardig, of gewoon alleen maar akelig ... vrede.
      Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:44:07 #87
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_73297673
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:12 schreef Gekewiltvrede het volgende:
    Het is vooral aan de jeugd te verwijten wat hier allemaal in het dagelijkse leven op een negatieve manier gebeurd. Ze zijn de generatie die ons moeten volgen, die voor ons moeten zorgen, die de wereld levende moeten houden. En dat doet niet degene in dat zwarte jack met die afgeschoren haren die een joint staat te roken. Lieve mensen waar moet dat heen? ...
    Nee. JULLIE hadden die jeugd moeten opvoeden. JULLIE verzaakten.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:50:19 #88
    272404 Gekewiltvrede
    vrede voor iedereen
    pi_73297791
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Nee. JULLIE hadden die jeugd moeten opvoeden. JULLIE verzaakten.
    De jeugd is goed opgevoed door ons. Maar de jeugd volge liever de voetstapjes van stoere pieter die rookt en steelt dan moeder die zei dat hij naar school moest. Ook muziek en tv speelt daarin een rol. Waar je naakte dames hebt een rokende jongens die vloeken. En dan maar op de ouders afschuiven, kind toch
    Waar is de vrede, waar is de vrede, de vrede is waar? ... nergens. Nergens in deze liefhebbende wereld. Maar is de wereld wel zo leuk en zo aardig, of gewoon alleen maar akelig ... vrede.
    pi_73297842
    Gewoon doorwalsen bij het uitstappen 'mag ik uitstappen?' > duw duw >

    En stiltecoupés zijn niet een verplichting om stil te zijn.. de NS wil ook niet handhaven..
    dag
      Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:07:16 #90
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_73298156
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:42 schreef Gekewiltvrede het volgende:

    [..]

    wtf betekent? ....
    Warempel, 'Tis Fnuikend!
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:15:07 #91
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_73298386
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:52 schreef Peter het volgende:
    Gewoon doorwalsen bij het uitstappen 'mag ik uitstappen?' > duw duw >

    En stiltecoupés zijn niet een verplichting om stil te zijn.. de NS wil ook niet handhaven..
    wel dus, kan je gewoon een proces verbaal voor krijgen wegens art 73 wet persoons vervoer2000...

    Een ieder is verplicht de aanwijzingen betreffende de orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang op te volgen die door of vanwege de vervoerder duidelijk kenbaar zijn gemaakt.
    ☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
    Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
    pi_73298396
    Ouderen doen net zo hard mee aan dat asociale gedrag in de trein, en dan met name Surinaamse en Antilliaanse vrouwen willen nog wel eens keihard in de telefoon schreeuwen.
    Cool story, Hansel.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:17:19 #93
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_73298451
    ME POKKIE!!!! ME POKKIE!!!!
    ☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
    Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
    pi_73298615
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:42 schreef Gekewiltvrede het volgende:

    [..]

    wtf betekent? .... Maarja ja mijn man heeft genoten van zijn baan, mag het?
    Laat maar, die grap ga je niet snappen.
    quote:
    Het zijn vooral jongeren die dringen
    Bron? Of zijn het de welbekende onderbuikgevoelens?
    quote:
    , daarnaast qua intelegentie achteruit gan van je wil niet weten.
    Inderdaad. Bijzonder triest om dat te zien idd
    quote:
    En ook het respect niet hebben voor de oudere generatie. U gaat niet voor u moeder, vader, tante oma zorgen. lekkere zoon bent u dan.
    Dank je. Ik ben er ook trots op . Mensen zoals jij zorgen ervoor dat er geen zak gebeurt in Nederland omdat met iedereen rekening gehouden moet worden. En waarom moet ik automatisch respect hebben voor oudere mensen. Wat heb jij gedaan waarom ik u zou moeten zeggen en opstaan in de bus? Face it, je bent dezelfde persoon als mij maar dan wat ouder.
    quote:
    Een zoon die liever de beest gaat uithangen dan de oudere genaratie respecteren. Een student mag genieten, maar wel op een manier dat de volwassenen op een negatieve manier moeten meegenieten
    Ah, het bekende "Je mag genieten maar nie als ik er last van heb". Ga toch weg, Nederland is al te klein. Wind je toch niet op over zulke zaken.
      Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:25:35 #95
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_73298703
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:42 schreef Gekewiltvrede het volgende:
    U gaat niet voor u moeder, vader, tante oma zorgen. lekkere zoon bent u dan. Een zoon die liever de beest gaat uithangen dan de oudere genaratie respecteren.
    Ziet eerst den balk in eigen oog, pas dan den splinter in dat van een ander.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:28:48 #96
    272404 Gekewiltvrede
    vrede voor iedereen
    pi_73298787
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Warempel, 'Tis Fnuikend!
    a oké ik snap het, dankuwel
    Waar is de vrede, waar is de vrede, de vrede is waar? ... nergens. Nergens in deze liefhebbende wereld. Maar is de wereld wel zo leuk en zo aardig, of gewoon alleen maar akelig ... vrede.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:34:03 #97
    272404 Gekewiltvrede
    vrede voor iedereen
    pi_73298912
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:22 schreef Tha_T het volgende:

    [..]

    Laat maar, die grap ga je niet snappen.
    [..]

    Bron? Of zijn het de welbekende onderbuikgevoelens?
    [..]

    Inderdaad. Bijzonder triest om dat te zien idd
    [..]

    Dank je. Ik ben er ook trots op . Mensen zoals jij zorgen ervoor dat er geen zak gebeurt in Nederland omdat met iedereen rekening gehouden moet worden. En waarom moet ik automatisch respect hebben voor oudere mensen. Wat heb jij gedaan waarom ik u zou moeten zeggen en opstaan in de bus? Face it, je bent dezelfde persoon als mij maar dan wat ouder.
    [..]

    Ah, het bekende "Je mag genieten maar nie als ik er last van heb". Ga toch weg, Nederland is al te klein. Wind je toch niet op over zulke zaken.
    Ja, het is de jeugd. Maar u bent zelf jongere/jeugd en wilt dat niet zien. Vroeger was de jeugd anders en haalden ze het wel uit hun bolle kop om zulke dingen uit te halen. Respect was toen nog respect, nu heeft het geen betekenis meer. Zonde, wat jullie moeten voor de wereld zorgen. Jullie zijn de jongste generatie die ons moeten volgen. En wat jammer dat 80% van de jongeren alleen maar rookt, drugs gebruikt, drinkt, feest en vloekt. En jah respect voor ouderen zul je hebben, dat is gewoon één van de regels die moet blijven. En anders moet u heel snel weg gaan hier
    Waar is de vrede, waar is de vrede, de vrede is waar? ... nergens. Nergens in deze liefhebbende wereld. Maar is de wereld wel zo leuk en zo aardig, of gewoon alleen maar akelig ... vrede.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:34:44 #98
    272404 Gekewiltvrede
    vrede voor iedereen
    pi_73298932
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ziet eerst den balk in eigen oog, pas dan den splinter in dat van een ander.
    ach ja, ik ben natuurlijk de oude zeur of niet. U bent niet meer met alle andere een akelig jong
    Waar is de vrede, waar is de vrede, de vrede is waar? ... nergens. Nergens in deze liefhebbende wereld. Maar is de wereld wel zo leuk en zo aardig, of gewoon alleen maar akelig ... vrede.
    pi_73298999
    Tja sommige mensen zijn nu eenmaal in de veronderstelling dat ze alleen op de wereld zijn, en trekken zich vrij weinig van anderen aan. Maareh, face it, dat is in heel de wereld zo.
    pi_73299017
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:52 schreef Peter het volgende:
    En stiltecoupés zijn niet een verplichting om stil te zijn.. de NS wil ook niet handhaven..
    Nee, het is op dit moment voornamelijk een appèl aan fatsoen. Ik zie zelden een conducteur er verder wat van zeggen, ook niet als degene van wie ze een kaartje mogen stempelen druk aan het bellen is.
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
    pi_73299051
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:42 schreef Gekewiltvrede het volgende:
    Het zijn vooral jongeren die dringen
    Uhm, nee. Dat gaat uiterst harmonieus de generaties over. Toch een vorm van . vrede ., denk ik dan maar .
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
    pi_73299275
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:34 schreef Gekewiltvrede het volgende:

    [..]

    Ja, het is de jeugd. Maar u bent zelf jongere/jeugd en wilt dat niet zien. Vroeger was de jeugd anders en haalden ze het wel uit hun bolle kop om zulke dingen uit te halen. Respect was toen nog respect, nu heeft het geen betekenis meer.
    Of ik een "jongere" ben valt nog te bezien maar goed. Maar jij wilt dus voorstellen om alles 30 jaar terug te draaien? Dat gaat niet meer. De wereld verandert, zo ook de mensen die daarop rondlopen. En daar kun je óf in mee gaan óf je zet je hakken in het zand en gaat zeiken over jeugd die niet meer respectvol is. Jammer dat jij voor die laatste optie gaat.
    quote:
    Zonde, wat jullie moeten voor de wereld zorgen.
    Niks moet. dood gaan dat moet maar voor de rest ben ik vrij om te doen wat ik wil.
    quote:
    Jullie zijn de jongste generatie die ons moeten volgen.
    Nee hoor dat denken bekrompen 50 en 60+'ers. Maar diezelfde 50 en 60+'ers hebben wel niet door dat de rest van de bevolking je uitkotst. Maakt niet uit, blijf in de bubbel zitten als het even kan.
    quote:
    En wat jammer dat 80% van de jongeren alleen maar rookt, drugs gebruikt, drinkt, feest en vloekt.
    Hoppa daar zijn die onderbuikgevoelens weer. Denk eraan Geert Wilders te stemmen. Of PvdA, die gaan ook zo goed om met onderbuikgevoelens
    quote:
    En jah respect voor ouderen zul je hebben, dat is gewoon één van de regels die moet blijven.
    Sorry maar aan dát feestje doe ik niet mee. Nogmaals, wat heb je gedaan dat je een dergelijke behandeling verdient?
    quote:
    En anders moet u heel snel weg gaan hier
    Nah, gelukkig bevalt het me hier nog. Alleen de nazaten van baby-boomers moeten we nog even eruit werken.
    pi_73299581
    Dringen zie je bij alle generaties, het zijn wel vooral de jongeren die Heel Hard bellen of praten. Behalve die keer dat ik een groep Limburgse vrouwen van 50 trof die naar de Huishoudbeurs onderweg was.
      Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:08:11 #104
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_73299825
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:34 schreef Gekewiltvrede het volgende:
    ach ja, ik ben natuurlijk de oude zeur of niet. U bent niet meer met alle andere een akelig jong
    Je mag best een oude zeur zijn hoor, dat zal me worst wezen. Je oordeelt alleen wel erg voortvarend over andere mensen.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_73306337
    ik zie het idd ook vaak genoeg, reis elke dag met de trein

    * mensen dringen zsm naar binnen voordat er iemand is uitgestapt
    * de roltrappen staat iedereen verdeelt ondanks BORDEN 1 METER NAAST DE ROLTRAP MET FELLE KLEUREN hoe het moet
    * die stiltecoupe's zijn ook erg, na een dag hard werken wil ik ff tot rust komen en stap dan graag een stiltecoupe binne, maar altijd zit er iemand wel met z'n muziek zo hard dat ik het door m'n eigen oordoppen heen hoor (die je NIET hoor als je naast me zit), een groepje te praten (en niet normaal praten,neeneeneenee, gewoon HARD praten dat je ze 4 coupes ook nog verder hoor)
    GRRR

    tis simpel mensen
    treinen/metro/bus/tram
    eerst mensen uit, dan mensen in.
    roltrap
    rechts staan, links lopen
    gewone coupe, ga je gang, hou het gewoon netjes volgens regels van fatsoen (dus ook geen half lege hamburgerverpakkingen op de stoel met een lege prullenbak ernaast )
    stiltecoupe: bek houden want mensen komen voor hun rust
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:33:26 #106
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_73307700
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ziet eerst den balk in eigen oog, pas dan den splinter in dat van een ander.
    ik hou van dat spreekwoord.
    pi_73308253
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:
    Waarom zijn er niet gewoon aparte in- en uitgangen of zo?
    Dat gaat dus nooit werken, mits er poortjes in komen die maar 1 kant op kunnen, of iets dergelijks.
    Mensen blijven ook instappen bij een uitgang, en uitstappen bij een ingang.
    pi_73325625
    Mensen die pal voor de in/uitgang staan (bij tram/ trein).
    Flikker toch op naar de zijkant...
    Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 10:33:46 #109
    236612 XtremeNL
    Internet Superheld
    pi_73673810
    Terecht klacht, ik heb een bloed hekel aan dat beklemmende halve cirkeltje om de deur heen. Ik stap meestal uit door de stang van de deur vast te pakken en dan naar buiten te slingeren. Als ze dan niet aan de kant gaan worden ze omver gekegeld, makkelijk.
    The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
    Only a fool would take anything posted here as fact.
    Naakte fotos van mijn zusje
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')