Hoe wil je dat bewerkstelligenquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:
Waarom zijn er niet gewoon aparte in- en uitgangen of zo?
Als ik zoiets meemaak houdt ik mijn rugzak voor me en spring er tussen, dan gaan ze vanzelf wel aan de kant.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:
Ik ben op zoek naar een heleboel mensen die het met mij eens zijn :
Normen en waarden in de trein zijn allang verdwenen..
Ik reis dagelijks ( vaak tijdens de spits), jij ook ?
En elke keer als je op je eindbestemming bent en uit wilt stappen staat er een grote groep andere treinreizigers die geen zin heeft om even aan de kant te gaan ! Zo gaat het uitstappen echt niet sneller..
Anyway, ik ben op zoek naar mensen die dit probleem ook zien. En samen met mij naar een oplossing willen zoeken OF in ieder geval willen meedoen met andere mensen duidelijk maken dat ze geen geduld en fatsoen meer hebben.
Groetjes !
De Treinreiziger!![]()
(ps.: dit is btw ook een opdracht voor school)
Heb je ze ook aangesproken? Of werden deze personen door iemand anders aangesproken?quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:45 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik zat een tijdje geleden in een stiltecoupé. Het was helemaal stil op 2 mensen na. Die voerden op normale toon een gesprek. De rest van de mensen was gewoon stil en verlieten de coupé als ze telefoon kregen. Tot een van de 2 praters telefoon kreeg en hij nam direct op en bleef gewoon luid zitten bellen in de coupé. Terwijl andere mensen wel gewoon moeite doen om andere mensen niet tot last te zijn moet een of andere wereldvreemde het weer verpesten.
Ik ga niet zo vaak met de trein en heb ook eigenlijk niet de ballen er iets van te zeggen, maar toen was ik toch wel even verbijsterd. Hoe kan iemand nou z'on ongelofelijke plaat voor zijn kop hebben.
Lezen.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:49 schreef MobileSuit het volgende:
[..]
Heb je ze ook aangesproken? Of werden deze personen door iemand anders aangesproken?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef DeTreinreiziger het volgende:
Ik ben op zoek naar een heleboel mensen die het met mij eens zijn :
Normen en waarden in de trein zijn allang verdwenen..
Ik reis dagelijks ( vaak tijdens de spits), jij ook ?
En elke keer als je op je eindbestemming bent en uit wilt stappen staat er een grote groep andere treinreizigers die geen zin heeft om even aan de kant te gaan ! Zo gaat het uitstappen echt niet sneller..
Anyway, ik ben op zoek naar mensen die dit probleem ook zien. En samen met mij naar een oplossing willen zoeken OF in ieder geval willen meedoen met andere mensen duidelijk maken dat ze geen geduld en fatsoen meer hebben.
Groetjes !
De Treinreiziger!![]()
Ik zit op het moment voor stage in een ander land, maar heb hiervoor 2 jaar de trein gebruikt om op school te komen, en ik ben het helemaal eens met je verhaal!
Het gebeurd inderdaad erg vaak dat je jezelf naar buiten moet duwen omdat de mensen die op de trein staan te wachten gewoon zonder pardon naar binnen lopen.
Het kan anders, ik ben een paar keer op vakantie geweest in ierland, en daar wacht iedereen netjes in een rijtje op de bus/trein, en stappen ze ook in die volgorde in NADAT alle anderen uitgestapt zijn.
Als ze dat in ierland kunnen, moeten wij nederlanders dat toch ook kunnen?
(ps.: dit is btw ook een opdracht voor school)
Ik zelf verbaasde me vooral over het feit dat we ooit eens bij het eindstation aankwamen waar de trein schoongemaakt zou worden en vervolgens weer terug zou rijden een minuut of 20 later; Ik kom op mijn gemak de trap af gelopen, want tja, die trein staat hier nog wel even en waarom zou iemand nu al per se naar binnen moeten? Nou, ik ben nauwelijks bij de deur, wachtend op de mensen voor me die nog uitstapten, en er komen twee oudjes (echt, 60+) naar binnen gestormd, iedereen opzij duwend, snel de trap op naar boven. Ik wist niet wat ik meemaakte. Om zoveel redenen was deze situatie gewoon bizar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:38 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Bekend probleem.
Regelmatig zeg ik het gewoon: sorry, mogen we eerst even uitstappen?! En hoe mensen je dan aankijken.
Ook al zo'n herkenbaar verhaal inderdaad. Ze rennen die trein in alsof hun leven ervanaf hangt en ze de trein anders gaan missen. Gebeurt vaak op bijvoorbeeld Den Haag CS (want eindpunt en trein blijft toch vaak iets van een half uur staan voordat hij weer terug rijdt).quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:26 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik zelf verbaasde me vooral over het feit dat we ooit eens bij het eindstation aankwamen waar de trein schoongemaakt zou worden en vervolgens weer terug zou rijden een minuut of 20 later; Ik kom op mijn gemak de trap af gelopen, want tja, die trein staat hier nog wel even en waarom zou iemand nu al per se naar binnen moeten? Nou, ik ben nauwelijks bij de deur, wachtend op de mensen voor me die nog uitstapten, en er komen twee oudjes (echt, 60+) naar binnen gestormd, iedereen opzij duwend, snel de trap op naar boven. Ik wist niet wat ik meemaakte. Om zoveel redenen was deze situatie gewoon bizar.
Da's veel te laat. Zoiets moet je er gewoon op de basisschool in rossen, samen met het Jeugdverkeersdiploma of zo. Als ze 10-11 zijn een jaar lang 1 uur in de week een vak Efficiënt Burgerschap. Waarin je dus onder andere al dit soort dingen ingepeperd wordt:quote:Op woensdag 30 september 2009 16:13 schreef Peter6000 het volgende:
Oh wacht, de aanname is dat het wel een probleem is.
Dan kunnen oplossingen dus zijn:het uitdelen van folders, waarin mensen worden gewezen op hun niet gewenste gedrag het plaatsen van borden, waarop mensen worden gewezen op hun niet gewenste gedrag het regelmatig omroepen op het station, dat mensen zich dienen te gedragen bij het in- en uitstappen het creëren van banen, waarbij er bij iedere uitgang iemand staat om de mensen erop te wijzen dat zich dienen te gedragen bij het in- en uitstappen (dit heeft wel als nadeel dat er zo`n 7 betaalde krachten op een trein werken, ipv 2, hetgeen wellicht wordt doorberekend in de prijs van het kaartje) automatische hekwerken die uitklappen als de deuren opengaan (dit vergt wel behoorlijk wat aanpassingen op het perron omdat zo`n uitklappend hek anders iemand kan verwonden)
(ps, laat je nog wel ff weten hoe het afloopt met je opdracht, ik heb me wel vaker ingespannen met enquettes, en daarbij zouden we ook op de hoogte worden gehouden van de afloop, maar die zie ik dus gewoon nooit in mijn AT verschijnen)
Neem toch de trap man. De roltrap is voor luie mensen die vooral geen haast hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet stilstaan onderaan de roltrap
Niet stilstaan bovenaan de roltrap
Niet stilstaan OP de roltrap, en als je het toch doet, ga dan RECHTS staan.
Sterker nog, op het traject waar ik in het weekend regelmatig reis heeft de stiltecoupé een onweerstaanbare aantrekkingskracht voor moeders met kinderen. Ik sla tegenwoordig de stiltecoupé dus ook maar weer over, dat is vaak rustiger.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:13 schreef Dagonet het volgende:
Stiltecoupe's zijn een fiasco. Helaas. Mensen willen het werkelijk niet snappen.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:19 schreef veda het volgende:
De roltrap is voor luie mensen die vooral geen haast hebben.
Wat uiteraard luie mensen niet verhindert om met soortgelijke opmerkingen als de jouwe te komen.quote:De roltrap is ontworpen om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Echter, wanneer de meeste mensen blijven staan, worden er juist minder mensen vervoerd dan met een vaste trap. Daarom wordt bijvoorbeeld in de Londense metro stilstaande passagiers verzocht om rechts gaan staan op de trede waardoor anderen hen links kunnen passeren (Stand on right, walk on left).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |