Ik wou dat ik erbij kon zijnquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:42 schreef zatoichi het volgende:
Haha dat wordt hilarisch; een burgemeester die met probleemjongeren denkt te gaan praten die vorige week een of andere misdaad zijn begaan confronteren met de langzame gang van zaken op zijn gemeente![]()
Is dat wel zo? Die boete is het resultaat van een strafrechtelijk proces, die rekening van de gemeente is een civiele zaak. Als iemand mijn auto vernielt kan hij veroordeeld worden voor vandalisme, maar een eventuele boete wordt niet aan mij betaald om de reparatie van te betalen, daarvoor moet ik de dader aansprakelijk stellen. En als die dan vervolgens niet betaalt kan ik (of mijn verzekering namens mij) een civiele procedure starten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je hebt je boetes betaald.
Daarmee is het ook afgedaan.
Dit zijn redelijk standaard-tarieven voor boompjes... Ze komen met 4 man, moeten een paar kuub uitgraven en vervangen, en als ware ambtenaren zijn ze daar de hele dag mee bezig.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Die drieduizend euro lijkt me compleet uit de lucht gegrepen.
Vergis je hier maar niet in. Ik ken zelfs een persoon die met zijn auto tegen een boom is aan gereden, 3 weken in coma heeft gelegen en het wonder boven wonder heeft overleefd!!quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Airlocker het volgende:
Waarschijnlijk moet je het incident nog eventjes een keer uitleggen, en zal het verder wel loslopen. 3000 euro boete is belachelijk. Dat hoef je echt niet te betalen.
Die 3000 euro is naar mijn inziens ook geen boete. Maar de geleden schade (arm boompje en prullenbak) die betaald moet worden.. Of dient de keurige burger die netjes zijn belasting betaald dit weer eens ophoesten?quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Fout, daarmee is het strafrechtelijk afgedaan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Waarschijnlijk een "sorry voor het ongemak".
Ja als het geen boom maar een mens was geweest had hij toch ook gewoon moeten betalen? Natuurlijk is het klote voor hem, maar hij is tegen die boom gereden, die boom niet tegen hem...quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:59 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Vergis je hier maar niet in. Ik ken zelfs een persoon die met zijn auto tegen een boom is aan gereden, 3 weken in coma heeft gelegen en het wonder boven wonder heeft overleefd!!
Maar hij kreeg een factuur in de bus dat hij 5000 euro moest overmaken voor het vernielen van de boom.
Daarom ik probeer alleen het punt duidelijk te maken dat ts wellicht die 3000 euro moet betalen, Ts heeft dingen opzettelijk afgebroken, mijn kennis reed niet opzettelijk tegen een boom aan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:44 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja als het geen boom maar een mens was geweest had hij toch ook gewoon moeten betalen? Natuurlijk is het klote voor hem, maar hij is tegen die boom gereden, die boom niet tegen hem...
(heeft hij er verder niets aan overgehouden?)
Mn punt is als de gemeente schade op jou wil verhalen kom je echt niet bij een afspraak bij de burgemeester.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:51 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Die boete is het resultaat van een strafrechtelijk proces, die rekening van de gemeente is een civiele zaak. Als iemand mijn auto vernielt kan hij veroordeeld worden voor vandalisme, maar een eventuele boete wordt niet aan mij betaald om de reparatie van te betalen, daarvoor moet ik de dader aansprakelijk stellen. En als die dan vervolgens niet betaalt kan ik (of mijn verzekering namens mij) een civiele procedure starten.
*ho hum.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:42 schreef Catbert het volgende:
Had je maar geen spullen moeten mollen. En dan ook nog denken dat je er alleen met een boete afkomt
Dat dus.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:51 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Die boete is het resultaat van een strafrechtelijk proces, die rekening van de gemeente is een civiele zaak. Als iemand mijn auto vernielt kan hij veroordeeld worden voor vandalisme, maar een eventuele boete wordt niet aan mij betaald om de reparatie van te betalen, daarvoor moet ik de dader aansprakelijk stellen. En als die dan vervolgens niet betaalt kan ik (of mijn verzekering namens mij) een civiele procedure starten.
Dat mag de gemeente dan via de rechter doen in plaats van simpelweg een rekening sturen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:08 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Fout, daarmee is het strafrechtelijk afgedaan.
De gemeente heeft schade geleden en het staat de gemeente vrij deze kosten te verhalen.
Dat de agent zegt dat het afgedaan is klopt... strafrechtelijk gezien.
Blijft natuurlijk een feit dat TS een onrechtmatige daad gepleegd heeft en de kosten voor herstel moet voldoen.
Waaromquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat mag de gemeente dan via de rechter doen in plaats van simpelweg een rekening sturen.
Ik heb gevraagd waar het om ging en het was inderdaad betreffende het voorval in het park.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:09 schreef Natalie het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat ze je niet verteld hebben waarom de burgermeester je wil spreken. Ik maak namelijk niet op uit je verhaal dat het over het boompjes-voorval van jaren geleden gaat. Dat je daar vanuit gaat (en dat het daarover zal gaan) lijkt me overigens wel aannemelijk, hoor.
Heb je er verder ook niet naar geïnformeerd? Ze hadden je toch wel iets van info mogen geven, vind ik.
De prullenbak is vervangen, maar er is nooit een nieuwe boom geplaatst. Of dat verder van belang is weet ik niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:20 schreef Bullet-tooth het volgende:
3000 euro schade aan een boompje en een prullenbak is geen raar bedrag. Ze zullen beide al hebben vervangen neem ik aan, alleen blijven de kosten dan nog staan. Blijkbaar zijn ze in jouw gemeente niet zo snel.
Echt!? Dan zou ik liever zelf dat boompje met een paar vrienden ingraven.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit zijn redelijk standaard-tarieven voor boompjes... Ze komen met 4 man, moeten een paar kuub uitgraven en vervangen, en als ware ambtenaren zijn ze daar de hele dag mee bezig.
Of zoals ik ooit als cartoon tegenkwam: 4 man, klein boompje, tekst er bij: "en daarna doodop zeker?"...
Of ze de boom vervangen hebben is natuurlijk niet van belang.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:57 schreef Bluffsters het volgende:
[..]
De prullenbak is vervangen, maar er is nooit een nieuwe boom geplaatst. Of dat verder van belang is weet ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |