abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73212380
Nagenoeg vier jaar geleden hebben twee vrienden en ik onszelf in een dronken bui wat baldadig gedragen, wat ten koste ging van een boompje en een prullenbak. Dom als we waren zijn we ondanks deze misdragingen vrolijk verder gegaan met "chillen" en drinken en binnen no-time stond de politie dus ook voor onze neus en zijn we meegenomen naar het bureau. Na een nachtje ontnuchteren in de cel zijn we de volgende ochtend vrijgelaten en alle drie opgezadeld met een (terechte) boete van ¤350. Na de toezegging van een agent dat de zaak hiermee afgedaan was, heb ik het hele voorval achter me gelaten en me sindsdien ook als een voorbeeldig burger opgesteld

Een half jaar later ontving (vreemd genoeg alleen) ik ineens een factuur van de gemeente, waarin ons vriendelijk verzocht werd binnen twee weken een bedrag van ongeveer DRIEDUIZEND euro over te maken. Na enig research op internet heb ik telers nagenoeg identieke bomen voor minder dan ¤100 zien verkopen, waarna ik besloten heb dit bedrag niet als een kip zonder kop over te maken. Binnen de gestelde termijn van twee weken zijn een vriend en ik naar het gemeentehuis gegaan, waar ons verteld werd dat een medewerker zo snel mogelijk contact met ons op zou nemen om een afspraak te maken.

Zo'n 2 jaar later heb ik nooit meer iets gehoord over de hele affaire gehoord en de beloofde afspraak is dus ook nooit gemaakt. Plots lag er echter ineens weer een factuur van de gemeente in de bus, die identiek was aan de voorgaande en waarin ons weer verzocht werd deze binnen twee weken te voldoen. Opnieuw ben ik naar het gemeentehuis geweest, om deze keer zelf een afspraak te maken, die er deze keer ook daadwerkelijk van kwam. De vrouw die ik sprak had echter nagenoeg geen inzicht over de hele zaak en uiteindelijk is het er alleen op neergekomen dat zij contact op zou nemen met het politie bureau om te vragen of wij daadwerkelijk een boete betaald hadden en ook de toezegging gekregen hadden dat het hele gebeuren daarmee afgehandeld was.

Vandaag was ik buiten een sigaret aan het roken toen de telefoon ging en ik dus een medewerker van het gemeentehuis aan de telefoon kreeg. We zijn inmiddels 1,5 jaar verder na het gesprek bij het gemeentehuis en het is zelfs al vier jaar geleden dat het voorval zelf plaats vond. Ik werd gevraagd een dezer dagen bij het gemeentehuis langs te komen voor een gesprek met de burgemeester en uiteindelijk hebben we voor volgende week een afspraak gemaakt.

Wat ik me nu afvraag is, wtf kan ik hier van verwachten? Een ultimatum; "of binnen nu en 2 weken dokken of je draait de bak in", een evoluatie gesprek; "heb je jezelf sindsdien goed gedragen, zoja laten we het voorval voor wat het is" of kan ik iets anders verwachten?

Ben benieuwd of iemand bekend is met een dergelijke situatie en als dat het geval is zou ik daar graag meer over horen. Ik zal sowieso na mijn gesprek met de burgemeester nog laten horen wat er uiteindelijk uit voort gekomen is.
pi_73212462
Waarschijnlijk moet je het incident nog eventjes een keer uitleggen, en zal het verder wel loslopen. 3000 euro boete is belachelijk. Dat hoef je echt niet te betalen.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  Forum Admin dinsdag 29 september 2009 @ 15:41:52 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_73212468
Mocht je toch moeten betalen zou ik in ieder geval om gespecificeerde rekening vragen.
Die drieduizend euro lijkt me compleet uit de lucht gegrepen.
pi_73212486
Haha dat wordt hilarisch; een burgemeester die met probleemjongeren denkt te gaan praten die vorige week een of andere misdaad zijn begaan confronteren met de langzame gang van zaken op zijn gemeente
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:43:40 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_73212513
Heeft zo'n burgemeester niks beters te doen ?

Tvp voor de afloop . Misschien wordt 't wel gezellig een biertje drinken met die knakker, who knows .
Huilen dan.
pi_73212550
Woon je in Amsterdam, TS?
Dit, dus.
pi_73212593
Waarschijnlijk een "sorry voor het ongemak".

Je hebt je boetes betaald.
Daarmee is het ook afgedaan.
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:46:21 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73212597
Volgens mij is dat bij ons ook wel een keer gebeurt, maar toen ging het om kleine kinderen die een uitbrander van de burgemeester kregen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73212637
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:42 schreef zatoichi het volgende:
Haha dat wordt hilarisch; een burgemeester die met probleemjongeren denkt te gaan praten die vorige week een of andere misdaad zijn begaan confronteren met de langzame gang van zaken op zijn gemeente
Ik wou dat ik erbij kon zijn
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_73212719
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is dat wel zo? Die boete is het resultaat van een strafrechtelijk proces, die rekening van de gemeente is een civiele zaak. Als iemand mijn auto vernielt kan hij veroordeeld worden voor vandalisme, maar een eventuele boete wordt niet aan mij betaald om de reparatie van te betalen, daarvoor moet ik de dader aansprakelijk stellen. En als die dan vervolgens niet betaalt kan ik (of mijn verzekering namens mij) een civiele procedure starten.
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:53:13 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73212773
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Die drieduizend euro lijkt me compleet uit de lucht gegrepen.
Dit zijn redelijk standaard-tarieven voor boompjes... Ze komen met 4 man, moeten een paar kuub uitgraven en vervangen, en als ware ambtenaren zijn ze daar de hele dag mee bezig.

Of zoals ik ooit als cartoon tegenkwam: 4 man, klein boompje, tekst er bij: "en daarna doodop zeker?"...
censuur :O
pi_73212909
Ik zou bijna gaan denken dat iemand je voor de gek probeert te houden...
Ik wat voor gat woon je, als een burgemeester zijn dure tijd inroostert om te bakkeleien over een incidentje dat 4 jaar geleden plaatsvond? Ik kan dit nauwelijks geloven...
pi_73212951
Hebben je 2 vrienden ook al die brieven ontvangen? Lekker samen een kopje koffie drinken dan met de burgemeester
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:59:03 #14
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_73212953
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Airlocker het volgende:
Waarschijnlijk moet je het incident nog eventjes een keer uitleggen, en zal het verder wel loslopen. 3000 euro boete is belachelijk. Dat hoef je echt niet te betalen.
Vergis je hier maar niet in. Ik ken zelfs een persoon die met zijn auto tegen een boom is aan gereden, 3 weken in coma heeft gelegen en het wonder boven wonder heeft overleefd!!
Maar hij kreeg een factuur in de bus dat hij 5000 euro moest overmaken voor het vernielen van de boom.
pi_73212980
Ze zijn in ieder geval mooi op tijd met een corrigerend gesprek.

Foei, niet meer doen jongetje.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73213018
Ontnuchteren in een cel?
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:03:04 #17
3542 Gia
User under construction
pi_73213056
Ik denk ook dat de boete los staat van de schade. En dat het hier gaat om een schadevergoeding.
pi_73213169
quote:
Die 3000 euro is naar mijn inziens ook geen boete. Maar de geleden schade (arm boompje en prullenbak) die betaald moet worden.. Of dient de keurige burger die netjes zijn belasting betaald dit weer eens ophoesten?

@TS, kun je deze schade niet verhalen bij je verzekering? Uiteraard geef ik het weinig kans van slagen, maar proberen kan altijd!
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:07:19 #19
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_73213202
dit kan nog leuk worden
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:08:13 #20
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_73213226
quote:
Waarschijnlijk een "sorry voor het ongemak".

Fout, daarmee is het strafrechtelijk afgedaan.
De gemeente heeft schade geleden en het staat de gemeente vrij deze kosten te verhalen.

Dat de agent zegt dat het afgedaan is klopt... strafrechtelijk gezien.
Blijft natuurlijk een feit dat TS een onrechtmatige daad gepleegd heeft en de kosten voor herstel moet voldoen.
pi_73213269
Wat ik vreemd vind is dat ze je niet verteld hebben waarom de burgermeester je wil spreken. Ik maak namelijk niet op uit je verhaal dat het over het boompjes-voorval van jaren geleden gaat. Dat je daar vanuit gaat (en dat het daarover zal gaan) lijkt me overigens wel aannemelijk, hoor.

Heb je er verder ook niet naar geïnformeerd? Ze hadden je toch wel iets van info mogen geven, vind ik.

Zou me er niet te bang om maken. Je hebt tot tweemaal een factuur gehad, en tweemaal contact gezocht met de gemeente. Je hebt ze niet betaald en zover ik begrijp heb je ook nooit een herinneringsnota of aanmaning ontvangen. Het zal waarschijnlijk niet meer zijn dan een gesprekje over het voorval, misschien wat uitleg van jouw kant, en zijn kant (ivm die nota's) etc. Denk niet dat hij met een paar agenten op je staat te wachten, hoor
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:15:14 #22
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_73213441
Hehehe, TVP. Moet je voor de afspraak met de burgervader vrij nemen of iets dergelijks? Anders moet je dat natuurlijk wel in rekening brengen
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:20:13 #23
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_73213595
3000 euro schade aan een boompje en een prullenbak is geen raar bedrag. Ze zullen beide al hebben vervangen neem ik aan, alleen blijven de kosten dan nog staan. Blijkbaar zijn ze in jouw gemeente niet zo snel .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:27:23 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73213822
welke gemeente betreft dit?
pi_73213878
Ik vind het allemaal niet zo raar? Je molt de boel; je wordt gepakt door de politie en krijgt een boete wegens vandalisme. De gedupeerde stuurt een rekening om het vernielde goed te laten repareren. Dit is toch altijd het geval? Of zouden jullie niet de schade verhalen als je slachtoffer bent van vandalisme, omdat de dader al een boete heeft gehad?

Maar het duurt allemaal wel een beetje lang...

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 16:32:17 ]
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:42:34 #26
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73214309
Had je maar geen spullen moeten mollen. En dan ook nog denken dat je er alleen met een boete afkomt
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73214363
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:59 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Vergis je hier maar niet in. Ik ken zelfs een persoon die met zijn auto tegen een boom is aan gereden, 3 weken in coma heeft gelegen en het wonder boven wonder heeft overleefd!!
Maar hij kreeg een factuur in de bus dat hij 5000 euro moest overmaken voor het vernielen van de boom.
Ja als het geen boom maar een mens was geweest had hij toch ook gewoon moeten betalen? Natuurlijk is het klote voor hem, maar hij is tegen die boom gereden, die boom niet tegen hem...

(heeft hij er verder niets aan overgehouden?)
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:45:23 #28
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_73214410
Waarom gaat iedereen altijd meteen vergelijkingen met mensen maken? Stelletje idioten.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:47:26 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_73214475
Beste wat je kunt overkomen, denk ik. Een gesprek met de burgemeester, op niveau, goede mogelijkheid om eens duidelijk je verhaal te doen. Ze nemen je in elk geval serieus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:53:13 #30
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_73214691
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:44 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja als het geen boom maar een mens was geweest had hij toch ook gewoon moeten betalen? Natuurlijk is het klote voor hem, maar hij is tegen die boom gereden, die boom niet tegen hem...

(heeft hij er verder niets aan overgehouden?)
Daarom ik probeer alleen het punt duidelijk te maken dat ts wellicht die 3000 euro moet betalen, Ts heeft dingen opzettelijk afgebroken, mijn kennis reed niet opzettelijk tegen een boom aan.
En gelukkig heeft hij hier verder op een aantal littekens na niks aan overgehouden.
pi_73215042
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:51 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Die boete is het resultaat van een strafrechtelijk proces, die rekening van de gemeente is een civiele zaak. Als iemand mijn auto vernielt kan hij veroordeeld worden voor vandalisme, maar een eventuele boete wordt niet aan mij betaald om de reparatie van te betalen, daarvoor moet ik de dader aansprakelijk stellen. En als die dan vervolgens niet betaalt kan ik (of mijn verzekering namens mij) een civiele procedure starten.
Mn punt is als de gemeente schade op jou wil verhalen kom je echt niet bij een afspraak bij de burgemeester.

Dan krijg je of simpelweg een civiele rechtzaak tegen je aangespannen.

Na 4 jaar van raar gedoe zal hij waarschijnlijk sorry zal zeggen of iets in die geest.
Van alle conclusies is dat de meest logische.
Of denk je nou echt dat je daar dan komt en dan iets heel naars te horen krijgt of een soort van dreiging?
Zo werkt dat gewoon niet.
Daar heeft hij ook z'n ambtenaren voor lijkt me.
pi_73216013
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:42 schreef Catbert het volgende:
Had je maar geen spullen moeten mollen. En dan ook nog denken dat je er alleen met een boete afkomt
*ho hum.

Het gaat TS dan ook niet om de boete an sich, maar om het bedrag van 3000 euries voor 1 boompje die je voor 100 euries kan krijgen en een vuilnisbak. Dan rijst de vraag of ze bij de gemeente echt alleen maar van die tokkies werken die er blijkbaar zolang over doen dat je 2500 aan arbeidskosten kwijt bent .
pi_73216029
Hoeveel suiker wil je in je thee??
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73216266
Hoewel het allemaal wel erg lang duurt moet ik zeggen dat ik het vergoeden van aangerichte schade eigenlijk niet meer dan logisch vind.

Zoals iemand anders al zei kan het vervangen van die boom/prullenbak anders door de belastingbetaler opgehoest gaan worden, terwijl jij em gemold hebt. Gewoon betalen dus Wees dus een vent, en betaal samen met je maten netjes die rekening

Overigens ben ik bang dat TS hier niet veel komt, dus we nooit zullen weten hoe dit afloopt.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:58:23 #35
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73216538
zo zie je maar weer, drank maakt meer kapot dan je lief is. En terecht dat je moet dokken, had je maar niet zo dom moeten zijn om op het plaats delict rond te blijven hangen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_73216546
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:51 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Dat dus.

En die kosten zijn zo hoog omdat je ook nog een prullenbak en de kosten van de mensen die het spulletje hebben vervangen moet betalen. En natuurlijk administratieve rompslomp.
pi_73216860
De politie heeft terecht gezegd dat het 'hiermee afgedaan is'. Zij zijn namelijk van het strafrecht en wat dat betreft was het daarmee afgedaan.

Die 350,- euro boete was gewoon je straf, maar dat geld is echt niet naar de gemeente gegaan. Die sturen dus apart een rekening Wel een beetje hoog, maar das een tweede...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_73216918
Wie is jouw burgemeester?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:14:50 #40
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73216975
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:08 schreef Wupppie het volgende:

[..]

Fout, daarmee is het strafrechtelijk afgedaan.
De gemeente heeft schade geleden en het staat de gemeente vrij deze kosten te verhalen.

Dat de agent zegt dat het afgedaan is klopt... strafrechtelijk gezien.
Blijft natuurlijk een feit dat TS een onrechtmatige daad gepleegd heeft en de kosten voor herstel moet voldoen.
Dat mag de gemeente dan via de rechter doen in plaats van simpelweg een rekening sturen.
pi_73217007
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat mag de gemeente dan via de rechter doen in plaats van simpelweg een rekening sturen.
Waarom

Sterker nog, je MOET eerst een factuur sturen vóór je naar een rechter kan stappen.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_73218077
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:09 schreef Natalie het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat ze je niet verteld hebben waarom de burgermeester je wil spreken. Ik maak namelijk niet op uit je verhaal dat het over het boompjes-voorval van jaren geleden gaat. Dat je daar vanuit gaat (en dat het daarover zal gaan) lijkt me overigens wel aannemelijk, hoor.

Heb je er verder ook niet naar geïnformeerd? Ze hadden je toch wel iets van info mogen geven, vind ik.
Ik heb gevraagd waar het om ging en het was inderdaad betreffende het voorval in het park.
pi_73218195
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:20 schreef Bullet-tooth het volgende:
3000 euro schade aan een boompje en een prullenbak is geen raar bedrag. Ze zullen beide al hebben vervangen neem ik aan, alleen blijven de kosten dan nog staan. Blijkbaar zijn ze in jouw gemeente niet zo snel .
De prullenbak is vervangen, maar er is nooit een nieuwe boom geplaatst. Of dat verder van belang is weet ik niet.

En ik kom hier idd zelden, maar zal na de meeting nog wel laten horen wat het eind resultaat is.
pi_73218325
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit zijn redelijk standaard-tarieven voor boompjes... Ze komen met 4 man, moeten een paar kuub uitgraven en vervangen, en als ware ambtenaren zijn ze daar de hele dag mee bezig.

Of zoals ik ooit als cartoon tegenkwam: 4 man, klein boompje, tekst er bij: "en daarna doodop zeker?"...
Echt!? Dan zou ik liever zelf dat boompje met een paar vrienden ingraven.
pi_73218422
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:57 schreef Bluffsters het volgende:

[..]

De prullenbak is vervangen, maar er is nooit een nieuwe boom geplaatst. Of dat verder van belang is weet ik niet.
Of ze de boom vervangen hebben is natuurlijk niet van belang.

Als je mijn auto / TV / fiets / rodondendron / ramen vernielt en mij de schade vergoedt, wil dat niet zeggen dat ik dat moet laten repareren va dat geld.

pi_73223139
TVP.

En zoals al eerder is gezegd. Die boom moet wel gepland worden en de oude vernielde boom moet uitgegraven worden.
pi_73223273
Je bent hoogstpersoonlijk door de burgemeester geselecteerd om ALLE basisscholen in je gemeente af te gaan om uit te leggen hoe kansloos vandalisme is! Gefeliciteerd! Als je zo doorgaat ben je over 25 jaar Ridder in de orde van Oranje Nassau!
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:49:37 #48
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_73224022
[quote]Op dinsdag 29 september 2009 20:42 schreef Poeke het volgende:
Hey TS; keep us posted okay, ben erg benieuwd naar je gesprek

Ikke ook
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:42:05 #49
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73229083
Trouwens, je mag uiteraard gerechtvaardigd vertrouwen op de toezeggingen van de desbetreffende ambtenaar destijds. Verder staat daar de prioriteit van de zaak bij de gemeente daar ook naar.
pi_73229546
Hoe zit dat trouwens met die rekening? Jij hebt hem alleen ontvangen, staat er wel iets in over die vrienden van je?

Overigens vreemd dat alleen jij die rekening krijgt. Dat lijkt mij niet helemaal kloppen, en al helemaal niet dat de gemeente er 4 jaar over doet om dit te regelen.

Dit is natuurlijk een verkapte tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')