abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74218111
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Die dingen zijn onlosmakelijk verbonden tegenwoordig.
We hadden het gewoon bij de EEG moeten houden. EU
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_74218861
Ik geef Balkenende een goeie kans. Hij komt uit een land dat volledig in Europa zit (dus in de euro- én shengenzone, zonder opt-outs), waardoor hij het pro-Europa-kamp achter zich kan krijgen. Tegelijkertijd komt hij wel uit een redelijk eurosceptisch land, waardoor hij ook het contra-Europa-kamp kan overtuigen. En hij is christen-democraat, zijn partij maakt deel uit van de grootste fractie in het Europees Parlement. Bovendien is hij niet de bekendste naam en wellicht redelijk beïnvloedbaar. En hij komt uit een klein land, wat een voordeel is, aangezien de grote landen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Voor mij is hij favoriet, zijn concurrenten moet je vooral in de kleinere landen zoeken (ik hoorde dat de Belgische en Finse premier ook getipt worden).

Blair is volgens mij kansloos. Hij komt uit een te eurosceptisch land, dat bovendien heel wat opt-outs heeft en niet eens deel uitmaakt van de eurozone. Bovendien is hij te links (daar zitten Sarkozy en Merkel echt niet op te wachten) en wordt hij teveel geassocieerd met Bush en Irak.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:04:32 #103
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74219123
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:57 schreef Heero87 het volgende:
Voor mij is hij favoriet, zijn concurrenten moet je vooral in de kleinere landen zoeken
Je vergeet dan ook de voornaamste concurrent: Juncker, uit Luxemburg, de enige die al gezegd heeft te willen en die al zo'n beetje sinds 1992 met Europa bezig is. Die maakt zeker meer kans dan Blair, en volgens mij ook meer dan Balkenende.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74219310
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:09 schreef isogram het volgende:

[..]

De staat van dienst die Balkenende heeft, is heel beperkt. Door zich op tactische momenten stil te houden - het CDA heeft zijn marketing uitstekend voor elkaar - is het CDA uitgegroeid tot de grootste partij van Nederland na de zogenaamde 'puinhopen' van Paars. Het eerste rampenkabinet van Balkenende viel al na korte tijd. Hoewel de LPF daar natuurlijk de voornaamste oorzaak van is, kun je niet zeggen dat Balkenende de boel goed onder controle had.

Het zoetzure kabinet CDA-VVD-D66, dat geen recht deed aan de verkiezingsuitslag van 2003, was geen succes. Op een bepaald moment bungelde de Nederlandse economie onderaan in Europa en daalde de koopkracht. Het huidige grijze kabinet komt ook nauwelijks uit de verf, omdat het CDA veel veranderingen blokkeert. Per saldo stelt dit kabinet alle beslissingen uit tot nader order. Op cruciale momenten ontbreekt het Balkenende aan leiderschap. Ook heeft hij herhaaldelijk aangetoond dat hij niet de premier van alle Nederlanders is en een staatsman is het evenmin. Vooral zijn hysterische reactie op de film Fitna - waarbij hij niet als premier maar als berekenend CDA-politicus reageerde, is typerend.

Nu ben ik zelf geen CDA- en christenpolitiek-fan, maar Balkenende mag nog niet in de schaduw staan van Ruud Lubbers, die wél beschikte over leiderschap en die wél premier van alle Nederlanders was, net als Kok.

Ik verdenk het CDA ervan dat ze heel berekenend te werk gaan en donders goed snappen dat de houdbaarheidsdatum van Balkenende op z'n einde loopt. Een wisseling van de wacht, waarbij Verhagen een jaar voor premier mag spelen, om vervolgens vanuit die positie (als een soort staatsman) lijsttrekker te zijn bij de verkiezingen, klinkt ze wel goed in de oren. De vraag is alleen of kiezers dat ook zullen pikken.

Oja, voor de liefhebber:

Een zwak persoon als EU president as natuurlijk wel een goede tactiek. Veel landen denken invloed te kunnen uitoefenen, de functie wordt niet sterk ingevuld en de kritiek wordt onder de duim gehouden.. na een aantal jaar is er dan de roep voor een sterkere EU-president en voila.. mogelijkheid om flink aan te pakken als de tegenstanders er toch al redelijk aan gewend zijn..
dag
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:10:16 #105
66825 Reya
Fier Wallon
pi_74219320
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je vergeet dan ook de voornaamste concurrent: Juncker, uit Luxemburg, de enige die al gezegd heeft te willen en die al zo'n beetje sinds 1992 met Europa bezig is. Die maakt zeker meer kans dan Blair, en volgens mij ook meer dan Balkenende.
Juncker stuit mogelijk eerder op een Brits veto dan Balkenende.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:11:13 #106
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74219357
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Juncker stuit mogelijk eerder op een Brits veto dan Balkenende.
Ik ben zomaar bang dat alles wat niet Blair heet op een Brits veto kan stuiten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74219397
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Te pro-Europa, en dan ben je helaas kansloos (kijk naar Verhofstadt in 2004).
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:15:25 #108
66825 Reya
Fier Wallon
pi_74219501
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ben zomaar bang dat alles wat niet Blair heet op een Brits veto kan stuiten.
Je kunt natuurlijk niet blijven vetoën; ik denk sowieso dat het weinig zin heeft om op die manier Blair op te dringen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:16:41 #109
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74219541
Blair blijkt 'gedumpt' te zijn:
quote:
De kansen voor Jan Peter Balkenende om de eerste 'president van de Europese Raad' te worden, zijn toegenomen nadat de Europese sociaaldemocraten donderdag hun officieuze kandidaat Tony Blair opzichtig in de steek hebben gelaten.
http://www.parool.nl/paro(...)a-dumpen-Blair.dhtml
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:35:20 #110
66825 Reya
Fier Wallon
pi_74220094
Hij schijnt nog wel in de race te zijn voor speciaal gezant in Irak. Voornaamste taak is het zoeken naar massavernietigingswapens.
pi_74220731
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:35 schreef Reya het volgende:
Hij schijnt nog wel in de race te zijn voor speciaal gezant in Irak. Voornaamste taak is het zoeken naar massavernietigingswapens.
Hij is ook, samen met George W. Bush de enige die weten waar ze zijn
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:55:01 #112
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74220740
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:35 schreef Reya het volgende:
Zo'n baan wil ik ook wel, kun je tot je pensioen volhouden.

Overigens. Liep Balkenende toendertijd niet net zo hard achter Bush aan naar Irak? Beetje vreemd om dat Blair wel aan te rekenen en Balkenende niet, alleen omdat Nederlandse steun een stuk minder spannend is
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:55:44 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74220778
quote:
CDA-fractie wil Balkenende niet kwijt

HILVERSUM - De CDA-fractie wil niet dat premier Jan Peter Balkenende naar Brussel vertrekt. ''Wij willen hem niet kwijt'', zei CDA-vicefractievoorzitter Liesbeth Spies vrijdag in het EO-radioprogramma Dit is de dag.

Op de vraag of ze dat ook aan Balkenende heeft laten weten, antwoordde ze: ''Nou en of!''
http://www.nu.nl/algemeen(...)ende-niet-kwijt.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74221164
Voor de bühne .
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:14:50 #115
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74221479
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

We hadden het gewoon bij de EEG moeten houden. EU
Ik vind van niet, maarja.
pi_74221695
quote:
En zo lag het Europese presidentschap ineens binnen handbereik

“So then Wilders said to me. Are you gonna leave us? And than I said to the Second Room. Well, what is this? This is a great day for mankind! Geert Wilders don’t want me to leave the Netherlands! Is he gonna miss me that much? This is the most positive thing mister Wilders ever said to me, I said to the Second Room. And everybody laughed! Even Ernst Hirsh Ballin laughed. And he never laughs at my jokes. That’s because his name is Ernst, I always say. That is the Dutch word for serious you know. If he was British he would have been called Serious Hirsh Ballin. Right?”

http://chimsky.nl/?p=1341
pi_74223227
Geweldig
Beneath the gold, bitter steel
pi_74224191
Van mij mag hij vertrekken hoor. Ik vind het ook wel een eer voor Nederland.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:09:17 #119
862 Arcee
Look closer
pi_74227535
quote:
Balkenende sluit vertrek niet uit

` Premier Balkenende sluit niet uit dat
hij EU-president wordt,als hij daarvoor
wordt gevraagd.Hij zegt dat hij nog
niet is benaderd."Misschien komt er
geen verzoek en hoef ik er niet over na
te denken."

Balkenende herhaalde nog eens dat hij
geen kandidaat is.Op de vraag hoe je
dat kunt worden,zei hij:"als anderen je
vragen of je kandidaat bent".Hij zei
vanuit de regeringscoalitie geen druk
te voelen om in Den Haag te blijven.

Nooit eerder liet hij zo duidelijk de
mogelijkheid open dat hij naar Brussel
vertrekt.Tot nu toe deed hij speculatie
daarover af als flauwekul.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74227726
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Daar valt over te twisten
Niet.
pi_74227743
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:09 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ok, die gaat dus.
pi_74227810
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat een leugenaar is het ook, hè.
Eerst zeggen dat het niet waar is, flauwekul, onzin, etc. Heb het debat in de Tweede Kamer gezien waar hij flink onderstreept naar alle Kamerleden dat hij zijn ambtsperiode hier gewoon afmaakt en niet EU-president zal worden.
pi_74228570
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:16 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat een leugenaar is het ook, hè.
Eerst zeggen dat het niet waar is, flauwekul, onzin, etc. Heb het debat in de Tweede Kamer gezien waar hij flink onderstreept naar alle Kamerleden dat hij zijn ambtsperiode hier gewoon afmaakt en niet EU-president zal worden.
Nee hoor, hij lulde er omheen. Hij wekte wel de indruk, maar hij zei het niet. De kamer had alerter moeten zijn en hem tot een belofte moeten dwingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:00:52 #124
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74229261
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef Urquhart het volgende:
Van mij mag hij vertrekken hoor. Ik vind het ook wel een eer voor Nederland.
Als hij het verkloot met zijn zoet-zuur bullshit? ik hoop het zo he.. hahahaha.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74249771
Iemand gisteren have i got news for you gezien?
Daar kwam balkie ook in voor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')