We hadden het gewoon bij de EEG moeten houden. EUquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:50 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Die dingen zijn onlosmakelijk verbonden tegenwoordig.
Je vergeet dan ook de voornaamste concurrent: Juncker, uit Luxemburg, de enige die al gezegd heeft te willen en die al zo'n beetje sinds 1992 met Europa bezig is. Die maakt zeker meer kans dan Blair, en volgens mij ook meer dan Balkenende.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:57 schreef Heero87 het volgende:
Voor mij is hij favoriet, zijn concurrenten moet je vooral in de kleinere landen zoeken
Een zwak persoon als EU president as natuurlijk wel een goede tactiek. Veel landen denken invloed te kunnen uitoefenen, de functie wordt niet sterk ingevuld en de kritiek wordt onder de duim gehouden.. na een aantal jaar is er dan de roep voor een sterkere EU-president en voila.. mogelijkheid om flink aan te pakken als de tegenstanders er toch al redelijk aan gewend zijn..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:09 schreef isogram het volgende:
[..]
De staat van dienst die Balkenende heeft, is heel beperkt. Door zich op tactische momenten stil te houden - het CDA heeft zijn marketing uitstekend voor elkaar - is het CDA uitgegroeid tot de grootste partij van Nederland na de zogenaamde 'puinhopen' van Paars. Het eerste rampenkabinet van Balkenende viel al na korte tijd. Hoewel de LPF daar natuurlijk de voornaamste oorzaak van is, kun je niet zeggen dat Balkenende de boel goed onder controle had.
Het zoetzure kabinet CDA-VVD-D66, dat geen recht deed aan de verkiezingsuitslag van 2003, was geen succes. Op een bepaald moment bungelde de Nederlandse economie onderaan in Europa en daalde de koopkracht. Het huidige grijze kabinet komt ook nauwelijks uit de verf, omdat het CDA veel veranderingen blokkeert. Per saldo stelt dit kabinet alle beslissingen uit tot nader order. Op cruciale momenten ontbreekt het Balkenende aan leiderschap. Ook heeft hij herhaaldelijk aangetoond dat hij niet de premier van alle Nederlanders is en een staatsman is het evenmin. Vooral zijn hysterische reactie op de film Fitna - waarbij hij niet als premier maar als berekenend CDA-politicus reageerde, is typerend.
Nu ben ik zelf geen CDA- en christenpolitiek-fan, maar Balkenende mag nog niet in de schaduw staan van Ruud Lubbers, die wél beschikte over leiderschap en die wél premier van alle Nederlanders was, net als Kok.
Ik verdenk het CDA ervan dat ze heel berekenend te werk gaan en donders goed snappen dat de houdbaarheidsdatum van Balkenende op z'n einde loopt. Een wisseling van de wacht, waarbij Verhagen een jaar voor premier mag spelen, om vervolgens vanuit die positie (als een soort staatsman) lijsttrekker te zijn bij de verkiezingen, klinkt ze wel goed in de oren. De vraag is alleen of kiezers dat ook zullen pikken.
Oja, voor de liefhebber:
Juncker stuit mogelijk eerder op een Brits veto dan Balkenende.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je vergeet dan ook de voornaamste concurrent: Juncker, uit Luxemburg, de enige die al gezegd heeft te willen en die al zo'n beetje sinds 1992 met Europa bezig is. Die maakt zeker meer kans dan Blair, en volgens mij ook meer dan Balkenende.
Ik ben zomaar bang dat alles wat niet Blair heet op een Brits veto kan stuiten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Juncker stuit mogelijk eerder op een Brits veto dan Balkenende.
Te pro-Europa, en dan ben je helaas kansloos (kijk naar Verhofstadt in 2004).quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je vergeet dan ook de voornaamste concurrent: Juncker, uit Luxemburg, de enige die al gezegd heeft te willen en die al zo'n beetje sinds 1992 met Europa bezig is. Die maakt zeker meer kans dan Blair, en volgens mij ook meer dan Balkenende.
Je kunt natuurlijk niet blijven vetoën; ik denk sowieso dat het weinig zin heeft om op die manier Blair op te dringen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben zomaar bang dat alles wat niet Blair heet op een Brits veto kan stuiten.
http://www.parool.nl/paro(...)a-dumpen-Blair.dhtmlquote:De kansen voor Jan Peter Balkenende om de eerste 'president van de Europese Raad' te worden, zijn toegenomen nadat de Europese sociaaldemocraten donderdag hun officieuze kandidaat Tony Blair opzichtig in de steek hebben gelaten.
Hij is ook, samen met George W. Bush de enige die weten waar ze zijnquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:35 schreef Reya het volgende:
Hij schijnt nog wel in de race te zijn voor speciaal gezant in Irak. Voornaamste taak is het zoeken naar massavernietigingswapens.
Zo'n baan wil ik ook wel, kun je tot je pensioen volhouden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:35 schreef Reya het volgende:
Hij schijnt nog wel in de race te zijn voor speciaal gezant in Irak. Voornaamste taak is het zoeken naar massavernietigingswapens.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ende-niet-kwijt.htmlquote:CDA-fractie wil Balkenende niet kwijt
HILVERSUM - De CDA-fractie wil niet dat premier Jan Peter Balkenende naar Brussel vertrekt. ''Wij willen hem niet kwijt'', zei CDA-vicefractievoorzitter Liesbeth Spies vrijdag in het EO-radioprogramma Dit is de dag.
Op de vraag of ze dat ook aan Balkenende heeft laten weten, antwoordde ze: ''Nou en of!''
Ik vind van niet, maarja.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We hadden het gewoon bij de EEG moeten houden. EU
quote:En zo lag het Europese presidentschap ineens binnen handbereik
“So then Wilders said to me. Are you gonna leave us? And than I said to the Second Room. Well, what is this? This is a great day for mankind! Geert Wilders don’t want me to leave the Netherlands! Is he gonna miss me that much? This is the most positive thing mister Wilders ever said to me, I said to the Second Room. And everybody laughed! Even Ernst Hirsh Ballin laughed. And he never laughs at my jokes. That’s because his name is Ernst, I always say. That is the Dutch word for serious you know. If he was British he would have been called Serious Hirsh Ballin. Right?”
http://chimsky.nl/?p=1341
quote:Balkenende sluit vertrek niet uit
` Premier Balkenende sluit niet uit dat
hij EU-president wordt,als hij daarvoor
wordt gevraagd.Hij zegt dat hij nog
niet is benaderd."Misschien komt er
geen verzoek en hoef ik er niet over na
te denken."
Balkenende herhaalde nog eens dat hij
geen kandidaat is.Op de vraag hoe je
dat kunt worden,zei hij:"als anderen je
vragen of je kandidaat bent".Hij zei
vanuit de regeringscoalitie geen druk
te voelen om in Den Haag te blijven.
Nooit eerder liet hij zo duidelijk de
mogelijkheid open dat hij naar Brussel
vertrekt.Tot nu toe deed hij speculatie
daarover af als flauwekul.
Wat een leugenaar is het ook, hè.quote:
Nee hoor, hij lulde er omheen. Hij wekte wel de indruk, maar hij zei het niet. De kamer had alerter moeten zijn en hem tot een belofte moeten dwingen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:16 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat een leugenaar is het ook, hè.
Eerst zeggen dat het niet waar is, flauwekul, onzin, etc. Heb het debat in de Tweede Kamer gezien waar hij flink onderstreept naar alle Kamerleden dat hij zijn ambtsperiode hier gewoon afmaakt en niet EU-president zal worden.
Als hij het verkloot met zijn zoet-zuur bullshit? ik hoop het zo he.. hahahaha.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef Urquhart het volgende:
Van mij mag hij vertrekken hoor. Ik vind het ook wel een eer voor Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |