abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:03:48 #51
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_73308816
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gezien de peilingen krijgen we geen coalitie voor elkaar, dus zitten we een jaar of 2 met een demissionair kabinet dus lijkt mij het geen goed idee.
Ik heb werkelijk geen idee hoe zo'n situatie zou schelen qua daadkracht als nu het geval is.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:08:02 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73308956
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:57 schreef isogram het volgende:
Het vertrouwen in Balkenende is naar een dieptepunt gedaald. Het is lager dan de score van het kabinet en ook lager dan de score die Wouter Bos krijgt. Bos scoort bijna onafgebroken beter dan Balkenende....

Dus - afgezien van de vraag of Balkenende naar Europa vertrekt - doet het CDA er misschien sowieso goed aan om straks een andere lijsttrekker te kiezen. De houdbaarheidsdatum van Balkenende lijkt wel te zijn verstreken....
Het is dan ook de vraag of Balkenende zo'n hoge post wel verdiend heeft. Hij heeft geen noemenswaardige zaken bereikt als premier, heeft nog geen enkel kabinet vier jaar kunnen leiden en heeft nu blijkbaar ook het vertrouwen van zowel de kiezer als een groot deel van de eigen achterban verloren.

Ik vind het ook erg vreemd dat zo'n politieke mislukking wordt 'weggepromoveerd' naar Europa, als je naar de nieuwsberichten kijkt blijkbaar alleen op basis van zijn vriendschap met Angela Merkel. Men klaagt zo vaak dat Europa niet leeft bij het publiek. Dit soort acties lijken me nu niet bepaald goed voor het beeld van Europa in Nederland. En ik weet niet wat het buitenland denkt over Balkenende, maar ik vraag me af wat voor effect dit gaat hebben op het beeld van Nederland in Europa..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73318400
Misschien toch een teleurstelling: http://www.nu.nl/algemeen(...)at-eu-president.html
pi_73336757
Zeg nooit nooit.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:11:11 #55
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73338947
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het is dan ook de vraag of Balkenende zo'n hoge post wel verdiend heeft. Hij heeft geen noemenswaardige zaken bereikt als premier, heeft nog geen enkel kabinet vier jaar kunnen leiden en heeft nu blijkbaar ook het vertrouwen van zowel de kiezer als een groot deel van de eigen achterban verloren.

Ik vind het ook erg vreemd dat zo'n politieke mislukking wordt 'weggepromoveerd' naar Europa, als je naar de nieuwsberichten kijkt blijkbaar alleen op basis van zijn vriendschap met Angela Merkel. Men klaagt zo vaak dat Europa niet leeft bij het publiek. Dit soort acties lijken me nu niet bepaald goed voor het beeld van Europa in Nederland. En ik weet niet wat het buitenland denkt over Balkenende, maar ik vraag me af wat voor effect dit gaat hebben op het beeld van Nederland in Europa..
Ik heb nooit begrepen wat er zo goed was aan Balkenene. Dat hij het toch 10 jaar aan de top heeft weten te blijven. Wat zegt dat
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73339011
Maar als we naar zijn kapsel kijken, dan lijkt het alsof hij het niet écht graag wil..
pi_73339851
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:08 schreef De_Hertog het volgende:
Het is dan ook de vraag of Balkenende zo'n hoge post wel verdiend heeft.
Natuurlijk heeft hij die post verdient. Ten eerste heeft hij Nederland uitgeleverd aan de EU door de bevolking te bedriegen, dat moet natuurlijk wel beloond, anders doen politici dat niet voor het grote Europese ideaal.

Daarnaast heeft hij niks bereikt en zich vele jaren een zwakke persoonlijkheid en een initiatiefloos leider getoond. Dat pleit ook voor hem. Je dacht toch niet dat Merkel en Sarkozy zaten te wachten op een sterke leider daar, met een sterk land achter zich? Dat gaat alleen maar van hun macht af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:56:23 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73340297
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:25 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dan gaat hij op europees niveau zoet-zuur speeches houden omg.
Europese VOC-mentaliteit?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:27:14 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_73359060
Vandaag in het commentaar van De Telegraaf:

"Wel staat vast dat als Balkenende naar Brussel vertrekt er onmiddelijk nieuwe verkiezingen in Nederland moeten worden uitgeschreven."

Wtf? Waarom in godsnaam?
pi_73360056
Omdat de Telegraaf.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:15:41 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_73360324
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:05 schreef Y. het volgende:
Omdat de Telegraaf.
En Telegraaflezers nemen dat zomaar aan?
pi_73360797
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:15 schreef remlof het volgende:

[..]

En Telegraaflezers nemen dat zomaar aan?
Nee, dat lijkt me niet

Het is ook dikke onzin natuurlijk. Waarom zou dat 'moeten'?
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:38:44 #63
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73361027
Ik zal niet zeggen dat hij de beste kandidaat is, maar ik denk niet dat hij het slecht zou doen.
pi_73361294
Ik zou het een prima keuze vinden.

Hij heeft toch een gebrek aan ruggengraat, dus hij zal nooit veel macht naar zich toe kunnen trekken en zo Europa echt te sterk kunnen maken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:49:51 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73361334
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:48 schreef Resistor het volgende:
Ik zou het een prima keuze vinden.

Hij heeft toch een gebrek aan ruggengraat, dus hij zal nooit veel macht naar zich toe kunnen trekken en zo Europa echt te sterk kunnen maken.
Hij is bovendien acceptabel voor de grote landen omdat hij uit een klein, invloedloos landje komt.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:51:42 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_73361376
Tony Blair lijkt mij een veel betere kandidaat. Enige dat ie tegen heeft is dat ie van "linkse signatuur" is, terwijl de christen-democarten bijna overal in Europa als sterkste uit verkiezingen komen. Dat ie Brits is is alleen maar een pro waarmee men euro-sceptici tegemoet komt.
pi_73361440
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:51 schreef remlof het volgende:
Tony Blair lijkt mij een veel betere kandidaat. Enige dat ie tegen heeft is dat ie van "linkse signatuur" is, terwijl de christen-democarten bijna overal in Europa als sterkste uit verkiezingen komen. Dat ie Brits is is alleen maar een pro waarmee men euro-sceptici tegemoet komt.
Hij heeft nog veel meer tegen. Hij is een sterke persoonlijkheid en een sterk leider, dat is natuurlijk niet de bedoeling op die positie. Daarnaast speelt mee dat Obama niet met hem of collega oorlogshitser Brown gezien wil worden zolang hij toenadering zoekt tot de islamitische wereld. De Amerikaanse president samen met een Britse leider ligt daar even niet zo lekker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:58:15 #68
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73361489
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:51 schreef remlof het volgende:
Ik ben bang dat het feit dat 'ie Brits is ook meteen betekent dat Frankrijk en Duitsland hem niet acceptabel vinden. Volgens mij schuift Merkel ook Balkenende naar voren omdat ze weet dat een Duitser net zo min geaccepteerd gaat worden.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:14:55 #69
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73361805
Het is trouwens sowieso verschrikkelijk als er een EU-president komt, Balkenende of niet. De hele rotzooi is er op typisch Brusselse wijze doorheen gejast:

Toestemming vragen aan het volk, nee krijgen, weer toestemming vragen, weer nee krijgen, nog eens toestemming vragen, nogmaals nee krijgen, en nog eens, en nog eens, en nog eens. En uiteindelijk net zo lang doordrammen tot je je zin krijgt. Stelletje zielige, achterbakse, machtswellustige kleuters.

EU
Stop the world, I want to get out.
pi_73361898
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:14 schreef Lkw het volgende:
EU
Het feit dat Nederland als geen ander profiteert van de EU, is jou zeker niet bekend. Nederland is als klein landje alleen maar gebaat bij internationale verregaande samenwerking.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:23:56 #71
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73362048
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:18 schreef Y. het volgende:

[..]

Het feit dat Nederland als geen ander profiteert van de EU, is jou zeker niet bekend. Nederland is als klein landje alleen maar gebaat bij internationale verregaande samenwerking.
Hoezo 'is dat mij niet bekend'? En waarom haal je de rest van mijn verhaal weg, waardoor je de kotssmilie uit z'n verband trekt? En profiteert 'Nederland als geen ander'? Wel eens van landen als Ierland en Bulgarije gehoord?

Daarbij is Nederland nog steeds een van de grootste donateurs aan Europa en draait de wereld - althans voor mij - om meer dan geld en dollar- danwel eurotekens alleen.

En tot slot hoef ik niet te horen bij een club die zo ondoorzichtig en onoprecht opereert als de EU in toenemende mate doet. Dan eet ik met alle liefde wel een paar boterhammen minder.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:30:39 #72
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73362243
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:18 schreef Y. het volgende:

[..]

Nederland profiteert van handelsverdragen, niet van de politieke unie.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:50:16 #73
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73362759
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nederland profiteert van handelsverdragen, niet van de politieke unie.
Die dingen zijn onlosmakelijk verbonden tegenwoordig.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:54:28 #74
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73362873
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Die dingen zijn onlosmakelijk verbonden tegenwoordig.
Die dingen zijn alleen maar onlosmakelijk verbonden omdat we alles in één pakket door onze strot geduwd krijgen, niet omdat het onvermijdelijk is.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:58:01 #75
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73362958
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:54 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die dingen zijn alleen maar onlosmakelijk verbonden omdat we alles in één pakket door onze strot geduwd krijgen, niet omdat het onvermijdelijk is.
Daar valt over te twisten, maar ieder zijn mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')