abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73194372
De kunst van het loslaten van je ex - Deel 85.
En hier weer verder dan maar?
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:34 schreef Fbabe het volgende:

[..]

De adviezen van Cosmopolitan Ik heb het iets aangepast om het in te korten en ook zo te draaien dat de mannen onder ons zich er ook in kunnen vinden.

1. Speel open kaart met jezelf; wees eerlijk tegenover jezelf over je motieven
2. Erken dat je jezelf verraden en verdrietig voelt
3. Ontdek waar je op wacht; je mag een tijdje hoop houden maar op een gegeven moment moet je inzien dat het voorbij is
4. Doe de reality check; naam afstand door je te realiseren hoe je relatie zou zijn als je doorgaat met iemand die of niet te vertrouwen is, of waar je te veel meningsverschillen mee hebt. Hoe vaak zou je dan door een emotioneel dal gaan.
5. Accepteer dat je iets in hem/ haar blijft zien; je hebt toch ooit iets in je ex gezien, door genuanceerd terug te denken aan de tijd dat je samen was zul je uiteindelijk rustiger terugkijken op je ex.
6. Koester je supporters; geef wel aan de mensen die je steunen aan wat je wilt, want zij weten niet altijd wat je nodig hebt (bv. ik wil alleen even 10 minuten klagen).
7. Probeer ook iets anders dan praten; vrouwen willen vaak alleen maar praten, maar je kan ook je verdriet naar buiten brengen door sporten, tekenen of schrijven.
8. Doorzie patronen; doe zelfonderzoek om te zien of je in een bepaald patroon zit mbt relaties (bv waarom val ik op egocentrische types of waarom ga ik alleen maar korte relaties aan). Dit zal je iets leren voor toekomstige relaties.
9. Zoek niet eeuwig naar een kopie van je ex.

Dat waren de tips.. Volgens mij niet echt iets nieuws ofzo.. Maar goed, altijd handig, alles zo op een rijtje!
1. check
2. check
3. check
4. check
5. check
6. check
7. check
8. check
9. no check, not even when Hell freezes over.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_73194410
Whahaha, we moeten echt ns afspreken wie het nieuwe topic maakt! Zo krijgen we ze allemaal dubbel..
pi_73194434
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:42 schreef Fbabe het volgende:
Whahaha, we moeten echt ns afspreken wie het nieuwe topic maakt! Zo krijgen we ze allemaal dubbel..
Sorry...
1 van deze twee moet dicht, welke?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_73194488
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Sorry...
1 van deze twee moet dicht, welke?
Geeft niet hoor
Die van mij kan wel dicht, dat moet ik zelf doen zeker, maar hoe?
pi_73194600
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:44 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Geeft niet hoor
Die van mij kan wel dicht, dat moet ik zelf doen zeker, maar hoe?
Oh, ik had de vorige keer een topicreport verzonden aan de mods. Dat kan door op dat driehoekje met uitroepteken dat boven ieder topic staat te klikken.

Ik durf het zelf niet te doen. Dan ben ik namelijk bang dat ik naast het uithuilen één of andere topicsluiter ben hier.
pi_73194804
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh, ik had de vorige keer een topicreport verzonden aan de mods. Dat kan door op dat driehoekje met uitroepteken dat boven ieder topic staat te klikken.

Ik durf het zelf niet te doen. Dan ben ik namelijk bang dat ik naast het uithuilen één of andere topicsluiter ben hier.
Ok, done! Nu kunnen we weer verder op het originele onderwerp!
pi_73194856
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:51 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Ok, done! Nu kunnen we weer verder op het originele onderwerp!
Haha, oké dan! Nu; wat vond u van mijn herstellingsproces zoals hierboven beschreven, mijn waarde Cosmo-kenner?
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 21:57:22 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_73195043
Zozo....we gaan weer hard

Bah.... wat ik nog het meest kut vind is het savonds alleen zijn.... niet meer tegen iemand aan kunnen kruipen.....zucht

Oh en @ Kieswiel:

Tof dat je mijn muziek gaaf vindt! Ben altijd blij om dat te horen
Nee ik treed momenteel niet op, wil wel weer meer met mijn muziek gaan doen. Ben een beetje in een "slaap" periode geweest kwa muziek. Maar nu weer inspiratie! Misschien binnenkort eens in Tivoli ofzo optreden hehehe
pi_73195091
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:57 schreef dick_laurent het volgende:
Zozo....we gaan weer hard

Bah.... wat ik nog het meest kut vind is het savonds alleen zijn.... niet meer tegen iemand aan kunnen kruipen.....zucht

Oh en @ Kieswiel:

Tof dat je mijn muziek gaaf vindt! Ben altijd blij om dat te horen
Nee ik treed momenteel niet op, wil wel weer meer met mijn muziek gaan doen. Ben een beetje in een "slaap" periode geweest kwa muziek. Maar nu weer inspiratie! Misschien binnenkort eens in Tivoli ofzo optreden hehehe
Geef een seintje dan, ben wel benieuwd.
Dat nummer "All my senses" is cool, van jouw/jullie?
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 22:00:54 #10
Dick Laurent Is Dead
pi_73195171
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Geef een seintje dan, ben wel benieuwd.
Dat nummer "All my senses" is cool, van jouw/jullie?
aber naturlich

en de zang in all my senses, is mijn pa! (ook muzikant.... van hem heb ik de muzikale genen gehad )
pi_73195224
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Haha, oké dan! Nu; wat vond u van mijn herstellingsproces zoals hierboven beschreven, mijn waarde Cosmo-kenner?
Waarde Cosmokenner haha!
Ik zal zelf het rijtje ook eens afgaan..
1. check
2. check
3. nog niet check --> nog steeds (ijdele) hoop
4. check --> relativeren, relativeren en nog eens relativeren
5. check --> maar ik vind hem wel een lul
6. check
7. check
8. check
9. Nog geen idee, ik val wel op een bepaald type.. Die lijken nu eenmaal op m'n ex

Dus we kunnen stellen dat jij nu officieel verder bent dan mij. Dus ik vind je herstellingsproces bewonderingswaardig, mijn waarde Cosmo-advies-aannemer
pi_73195272
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

aber naturlich

en de zang in all my senses, is mijn pa! (ook muzikant.... van hem heb ik de muzikale genen gehad )
Ich verstehe warum Sie so verliebt sind auf Berlin.
pi_73195376
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:02 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Waarde Cosmokenner haha!
Ik zal zelf het rijtje ook eens afgaan..
1. check
2. check
3. nog niet check --> nog steeds (ijdele) hoop
4. check --> relativeren, relativeren en nog eens relativeren
5. check --> maar ik vind hem wel een lul
6. check
7. check
8. check
9. Nog geen idee, ik val wel op een bepaald type.. Die lijken nu eenmaal op m'n ex

Dus we kunnen stellen dat jij nu officieel verder bent dan mij. Dus ik vind je herstellingsproces bewonderingswaardig, mijn waarde Cosmo-advies-aannemer
Het is maar goed dat jij me dus niet zag, afgelopen zaterdagochtend om 5 uur na de derde fles wijn en tig bier.

Ach, een terugvalletje mag wel toch?

Maar dank voor het compliment, ik haal er steun uit!
pi_73195446
1. twijfel
2. check, check, dubbelcheck
3. verstand: check, gevoel: tot mijn frustratie geen check
4. check
5. check
6. check
7. check
8. check
9. check

mwah, niet slecht
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 22:11:00 #15
Dick Laurent Is Dead
pi_73195536
haha ach, en ik dan...... jankend op mijn bed zittend afgelopen zondag ochtend...... Don't think that was very cute either

Maar ach... ik ben ook maar een mensch!

@ Barbusse
This is why I love Berlin:

pi_73195552
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het is maar goed dat jij me dus niet zag, afgelopen zaterdagochtend om 5 uur na de derde fles wijn en tig bier.

Ach, een terugvalletje mag wel toch?

Maar dank voor het compliment, ik haal er steun uit!
Gelukkig, en terugvalletjes komen toch wel... Bij mij elke dag wel een keer dat ik jankend (of gewoon een single tear) op de bank zit... Vanmiddag ook weer ff..
Zolang er maar steeds iets meer tijd tussen gaat zitten en dat je maar steeds minder lang overstuur bent.
Bij mij moet het er nu gewoon ff uit, het verdriet en dan is het weer ff iets beter.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik echt een jankerd ben . Bij elke zielige film of serie lig ik plat, dus ik had dit wel kunnen verwachten, haha
En btw, vrijdags je eens een keer heel de nacht lam zuipen, daar is niks mis mee
pi_73195554
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:08 schreef JoeBravo het volgende:
1. twijfel
2. check, check, dubbelcheck
3. verstand: check, gevoel: tot mijn frustratie geen check
4. check
5. check
6. check
7. check
8. check
9. check

mwah, niet slecht
Goede score kerel. Zie je wel, het komt goed. All is well, when it ends well.
pi_73195716
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Goede score kerel. Zie je wel, het komt goed. All is well, when it ends well.
zeker vooruitgang idd, had bij de laatste dip eens niet de neiging van een brug te springen!

Ik weet het, het is een morbide grap, maar niet minder waar en daarom voor mij een teken van vooruitgang.
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
pi_73195834
Mijn lijstje:

1. check
2. check
3. check
4. no check; ik geloof soms nog steeds dat het allemaal een misverstand was.
5. check
6. check
7. check
8. no check
9. no check (hij was voor mij perfect en ik val sowiezo op zijn type... we'll see)
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 22:19:13 #20
Dick Laurent Is Dead
pi_73195861
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Gelukkig, en terugvalletjes komen toch wel... Bij mij elke dag wel een keer dat ik jankend (of gewoon een single tear) op de bank zit... Vanmiddag ook weer ff..
Zolang er maar steeds iets meer tijd tussen gaat zitten en dat je maar steeds minder lang overstuur bent.
Bij mij moet het er nu gewoon ff uit, het verdriet en dan is het weer ff iets beter.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik echt een jankerd ben . Bij elke zielige film of serie lig ik plat, dus ik had dit wel kunnen verwachten, haha
En btw, vrijdags je eens een keer heel de nacht lam zuipen, daar is niks mis mee
Ik ben echt geen jankerd... maar ik heb in de afgelopen 2 maanden denk ik meer gehuild dan in mijn hele leven daarvoor
  maandag 28 september 2009 @ 22:19:44 #21
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_73195877
Hmmm, krijg net van m'n ex te horen dat het alleen zijn haar zwaar valt... Heb er een vreemd gevoel over :\
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_73195951
quote:

Damn, dude....al dit soort mooie dingen die ik gemist heb...
IK.
WIL.
WEG.
HIER.
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Terug vallen voor even is niet erg inderdaad. Ik zou me pas echt zorgen gaan maken over mezelf als het me niks zou doen na zoveel jaar. Maar de acceptatie is er zeker, en daarmee ook herstel.
En ik ben dus gelukkig niet de enige die zo gevoelig reageert op films of muziek.
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:15 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

zeker vooruitgang idd, had bij de laatste dip eens niet de neiging van een brug te springen!

Ik weet het, het is een morbide grap, maar niet minder waar en daarom voor mij een teken van vooruitgang.
Morbide humor is een manier om zelfs de meest grote tragedies te kunnen accepteren. Dus zeker een vooruitgang, een eerste stap naar loskomen. More sarcastic humour please!
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 22:22:23 #23
Dick Laurent Is Dead
pi_73195992
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:19 schreef J0ttem het volgende:
Hmmm, krijg net van m'n ex te horen dat het alleen zijn haar zwaar valt... Heb er een vreemd gevoel over :\
tja...wees blij dat je nog iets met gevoel er in hoort

ik krijg niks te horen.... alleen zakelijke koele emails waarin ze me" met vriendelijke groet" bedankte voor het inpakken van haar spullen

pi_73196071
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:19 schreef J0ttem het volgende:
Mijn ex voelde zich vandaag ook ineens ongelukkig. Maar ik ga er verder niks achter zoeken, zou jij ook niet moeten doen.
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 22:24:46 #25
Dick Laurent Is Dead
pi_73196075
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Damn, dude....al dit soort mooie dingen die ik gemist heb...
IK.
WIL.
WEG.
HIER.

[..]
Ja, ik krijg ook meteen betraande oogjes van deze video
Brings back so many memories...

Berlin
pi_73196086
1. check
2. check
3. check
4. check
5. check
6. check
7. check
8. check
9. ai...
pi_73196123
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:22 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

tja...wees blij dat je nog iets met gevoel er in hoort

ik krijg niks te horen.... alleen zakelijke koele emails waarin ze me" met vriendelijke groet" bedankte voor het inpakken van haar spullen

Ik begrijp dat je er zwaar pissed over bent, maar doe jezelf een plezier en verwacht geen redelijk antwoord van d'r. Ten eerste ga je dat toch niet krijgen. Ten tweede zul je nooit tevreden zijn met het antwoord als ze een antwoord geeft. Ten derde vind ik haar nogal emotioneel gehandicapt, als ze in je hoofd blijft zal ze alleen nog maar meer pijn doen. Niet omdat ze dat wilt, maar omdat ze niet beter weet en nooit zal weten.

Volgens mij zou ze erg goed op kunnen schieten met mijn ex...
pi_73196197
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:24 schreef Kieswiel het volgende:

9. ai...
Is geen probleem, want het is iets waar je aan kunt werken. Verder denk ik dat je al verder bent dan je denkt.
pi_73196970
Punt 9 is iets wat je altijd zult houden, bewust of onbewust.
Bij mij is het bewust en daarom is het ook moeilijk om te accepteren dat er ook andere leuke meiden rondlopen. Gelukkig is het allang niet zo erg als in het begin. Sterker nog: het speelt een kleine rol in m'n achterhoofd. Ben er niet zo actief meer mee bezig na al die jaren.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_73197037
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je er zwaar pissed over bent, maar doe jezelf een plezier en verwacht geen redelijk antwoord van d'r. Ten eerste ga je dat toch niet krijgen. Ten tweede zul je nooit tevreden zijn met het antwoord als ze een antwoord geeft. Ten derde vind ik haar nogal emotioneel gehandicapt, als ze in je hoofd blijft zal ze alleen nog maar meer pijn doen. Niet omdat ze dat wilt, maar omdat ze niet beter weet en nooit zal weten.
Heel herkenbaar punt.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_73197212
Staan best leuke dingen tussen moet ik zeggen.

Kan helaas niet alles afchecken daar is het nog tekort voor geleden. En net zoals de mensen voor mij is 9 het moeilijkste af te checken. Zou wel leuk zijn, om mijn gedachten op iemand anders te zetten, maar zie het niet zo snel gebeuren. Een ander soort type als me ex zou me trouwens wel goed doen. Heb wel behoefte aan een gekke meid die weet wat ze wil(tegenovergestelde van me ex)
  maandag 28 september 2009 @ 22:53:23 #32
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_73197231
Ik check alle punten.
De laatste dagen heb ik veel nagedacht en dat heeft me goed gedaan
Ja, behalve soms.
pi_73197259
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Punt 9 is iets wat je altijd zult houden, bewust of onbewust.
Bij mij is het bewust en daarom is het ook moeilijk om te accepteren dat er ook andere leuke meiden rondlopen. Gelukkig is het allang niet zo erg als in het begin. Sterker nog: het speelt een kleine rol in m'n achterhoofd. Ben er niet zo actief meer mee bezig na al die jaren.
Ik begrijp je punt niet helemaal. Kijk, dat je op een bepaald soort mensen valt is normaal. Maar je kunt wel door ervaringen uit het verleden er beter rekening mee houden dat "dit meisje weliswaar bijzonder leuk is, maar het zal een zelfde soort relatie worden als de vorige en dat wil ik niet meer."

Dat je op een bepaald slag vrouwen en/of mannen valt betekent natuurlijk niet dat je volgende vriendin een kopie van je ex moet zijn toch?
pi_73197361
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt niet helemaal. Kijk, dat je op een bepaald soort mensen valt is normaal. Maar je kunt wel door ervaringen uit het verleden er beter rekening mee houden dat "dit meisje weliswaar bijzonder leuk is, maar het zal een zelfde soort relatie worden als de vorige en dat wil ik niet meer."

Dat je op een bepaald slag vrouwen en/of mannen valt betekent natuurlijk niet dat je volgende vriendin een kopie van je ex moet zijn toch?
Wat ik probeer te zeggen is, dat veel mensen moeite hebben met punt 9. Als ik heel eerlijk ben ga ik kijken tot hoever ze overeenkomt met m'n ex. Dit is overigens niet altijd zo, maar het speelt wel soms.
Ik denk dat dit voor meer mensen een welbekend fenomeen is.

Hoop dat het nu wat duidelijker is ben geen held in het uitleggen van emoties.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_73197588
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is, dat veel mensen moeite hebben met punt 9. Als ik heel eerlijk ben ga ik kijken tot hoever ze overeenkomt met m'n ex. Dit is overigens niet altijd zo, maar het speelt wel soms.
Ik denk dat dit voor meer mensen een welbekend fenomeen is.

Hoop dat het nu wat duidelijker is ben geen held in het uitleggen van emoties.
Oké, je bent nu duidelijker. Maar zoals jij het nu zegt hoeft het ook totaal geen obstakel te zijn in je nieuwe relatie, of wel? Want eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo eigenlijk. Ik zie wel dat je er makkelijk een probleem van kùnt maken.
pi_73197666
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oké, je bent nu duidelijker. Maar zoals jij het nu zegt hoeft het ook totaal geen obstakel te zijn in je nieuwe relatie, of wel? Want eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo eigenlijk. Ik zie wel dat je er makkelijk een probleem van kùnt maken.
Het is soms wel een probleem hoor. Zeker als je hoopt dat zij net zo is als je ex, en er dan in een later stadium achter moet komen dat dat niet zo is. Zoeken naar een kopie is onzinnig, want er is maar eentje zoals de ex waarnaar je (eventueel) naar verlangt.
Bij mij is dat probleem erg gedaald, maar heb het zeer zeker wel meegemaakt. En met mij, velen anderen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_73197905
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:04 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Het is soms wel een probleem hoor. Zeker als je hoopt dat zij net zo is als je ex, en er dan in een later stadium achter moet komen dat dat niet zo is. Zoeken naar een kopie is onzinnig, want er is maar eentje zoals de ex waarnaar je (eventueel) naar verlangt.
Bij mij is dat probleem erg gedaald, maar heb het zeer zeker wel meegemaakt. En met mij, velen anderen.
Begrijpelijk allemaal. En dan ligt het probleem ook zeker bij jou, niet bij je nieuwe vriend(in). Gelukkig wil ik zeker geen kopie van m'n ex. Een aantal eigenschappen mag ze zeker hebben, maar een kopie...
pi_73198237
Qua uiterlijk zal je waarschijnlijk toch op hetzelfde type vallen.. Mijn ouders vonden mijn ex bijvoorbeeld precies dezelfde jongen als diegene waar ik daarvoor een relatie mee had gehad. Hij leek misschien ook wel in veel dingen op hem. Maar met mijn ex kon ik tenminste praten..
Dat was voor mij het verschil. Maar goed die 1e relatie had ik zelf ook verbroken, dus dan ligt het sowieso al anders denk ik zo.

Ben trouwens wel blij dat mijn overgetypte lijstje zoveel losmaakt
pi_73198507
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:19 schreef Fbabe het volgende:
Qua uiterlijk zal je waarschijnlijk toch op hetzelfde type vallen.. Mijn ouders vonden mijn ex bijvoorbeeld precies dezelfde jongen als diegene waar ik daarvoor een relatie mee had gehad. Hij leek misschien ook wel in veel dingen op hem. Maar met mijn ex kon ik tenminste praten..
Dat was voor mij het verschil. Maar goed die 1e relatie had ik zelf ook verbroken, dus dan ligt het sowieso al anders denk ik zo.

Ben trouwens wel blij dat mijn overgetypte lijstje zoveel losmaakt

Uiterlijk zal zeker meetellen, maar zal nooit echt doorslaggevend zijn denk ik. Wat jij al zegt, die relatie ervoor heb jij verbroken. Dus dat je nieuwe vriend qua uiterlijk een beetje op je vorige vriend lijkt betekent niet dat hij qua karakter dezelfde gozer is toch? Nu ik erover nadenk, vrijwel alle exen van mij waren blond. En dat terwijl ik brunette/zwart haar toch wel mooier vind...toch maar eens mijn horizon verbreden....

En best wel logisch dat je lijstje wat losmaakt hoor. Hetzelfde gebeurde toen iemand een lijstje neerzette waar de gelijkenis met het rouwproces uit bleek. Wij zijn namelijk gek op lijstjes.
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 23:26:29 #40
Dick Laurent Is Dead
pi_73198509
Ik ben benieuwd hoe mijn toekomstige vriendin zal zijn..... of zij kwa uiterlijk en karakter op mijn ex zal lijken.... kan ik echt niks over zeggen.

Ben helaas nooit heel popie geweest bij de dames. Mijn ex is mijn enige vriendin geweest *oei, kwetsbaar moment*

Dus ik zit nu een beetje met zo'n doemdenk gevoel van "I'll never find love again"

Maar goed, weet ook wel dat ik niet zo moet denken.... is nergens goed voor.
pi_73198610
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:26 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben benieuwd hoe mijn toekomstige vriendin zal zijn..... of zij kwa uiterlijk en karakter op mijn ex zal lijken.... kan ik echt niks over zeggen.

Ben helaas nooit heel popie geweest bij de dames. Mijn ex is mijn enige vriendin geweest *oei, kwetsbaar moment*

Dus ik zit nu een beetje met zo'n doemdenk gevoel van "I'll never find love again"

Maar goed, weet ook wel dat ik niet zo moet denken.... is nergens goed voor.
Love is all around, love is in the air, love is all. Je zorgen maken over iets wat je nu niet hebt is behoorlijk zinloos kerel. Je vind het pas als je er niet naar op zoek bent.
pi_73198681
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:26 schreef dick_laurent het volgende:

Dat is sowieso niet zo.. Geloof mij dat echt op ieder potje een dekseltje past! Echt waar! In mijn familie zitten echt mensen die ten eerste een verschrikkelijk karakter hebben en die ook nog ns gruwelijk lelijk zijn (no offense) En zelfs deze krijgen nog een partner waar ze gelukkig mee zijn..
Dus not all hope is lost
pi_73198775
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:31 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Dat is sowieso niet zo.. Geloof mij dat echt op ieder potje een dekseltje past! Echt waar! In mijn familie zitten echt mensen die ten eerste een verschrikkelijk karakter hebben en die ook nog ns gruwelijk lelijk zijn (no offense) En zelfs deze krijgen nog een partner waar ze gelukkig mee zijn..
Dus not all hope is lost
If even the true ugly people can find love...
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 23:35:07 #44
Dick Laurent Is Dead
pi_73198801
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:31 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Dus not all hope is lost
True.... en zo lelijk ben ik niet, denk ik.... hoop ik

en inderdaad Barbusse, je moet er juist niet naar op zoek zijn denk ik.... daar ben ik het wel mee eens.
pi_73198848
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

True.... en zo lelijk ben ik niet, denk ik.... hoop ik

en inderdaad Barbusse, je moet er juist niet naar op zoek zijn denk ik.... daar ben ik het wel mee eens.
Hey! Zelfs een loopgravenspecialist heeft wel eens datgene wat alcoholisten een moment van helderheid noemen.
  maandag 28 september 2009 @ 23:41:34 #46
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_73198993
Mijn ex was een schat van een meid, zonder echt karaktereigenschappen waar ik negatief over zou zijn..
Echter, ze was gewoon te lief en meegaand en ik hoop eigenlijk dat mijn volgende vriendin wat meer "eigen" is.

Ik heb verder nul verwachtingen, ik hoop dat gewoon dat ze lief is en natuurlijk veeel knapper dan m'n ex!

Btw, om eerlijk te zijn hoop ik ook dat ik zelf een stuk relaxter binnen de relatie zal zijn.
pi_73199069
Ik kan helaas niet zo positief zijn over m'n ex.
pi_73199325
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:34 schreef Fbabe het volgende:

[..]
1. Speel open kaart met jezelf; wees eerlijk tegenover jezelf over je motieven
2. Erken dat je jezelf verraden en verdrietig voelt
3. Ontdek waar je op wacht; je mag een tijdje hoop houden maar op een gegeven moment moet je inzien dat het voorbij is
4. Doe de reality check; naam afstand door je te realiseren hoe je relatie zou zijn als je doorgaat met iemand die of niet te vertrouwen is, of waar je te veel meningsverschillen mee hebt. Hoe vaak zou je dan door een emotioneel dal gaan.
5. Accepteer dat je iets in hem/ haar blijft zien; je hebt toch ooit iets in je ex gezien, door genuanceerd terug te denken aan de tijd dat je samen was zul je uiteindelijk rustiger terugkijken op je ex.
6. Koester je supporters; geef wel aan de mensen die je steunen aan wat je wilt, want zij weten niet altijd wat je nodig hebt (bv. ik wil alleen even 10 minuten klagen).
7. Probeer ook iets anders dan praten; vrouwen willen vaak alleen maar praten, maar je kan ook je verdriet naar buiten brengen door sporten, tekenen of schrijven.
8. Doorzie patronen; doe zelfonderzoek om te zien of je in een bepaald patroon zit mbt relaties (bv waarom val ik op egocentrische types of waarom ga ik alleen maar korte relaties aan). Dit zal je iets leren voor toekomstige relaties.
9. Zoek niet eeuwig naar een kopie van je ex.
1. Check, ben ik ook altijd tegen haar geweest.
2. Check, maar ga toch soms weer aan mezelf twijfelen, ondanks dat het niet aan mij ligt.
3. Gaat niet werken, ze beweert dat ze nu geweldig gelukkig en verliefd is
4. Juist die meningsverschillen waren er niet, we waren behoorlijk eensgezind over heel veel dingen die belangrijk zijn in een relatie... Maar goed, ze blijkt dus inderdaad niet te vertrouwen, dus check.
5. Zeker, ik vond alles van haar geweldig, tot het punt dat ze ineens respectloos met me omging van het ene op het andere moment. Maar buiten dat zie ik nog steeds wat ik in haar zag.
6. Dat doe ik zeker! Ik heb de mensen die me goed gesteund hebben ook echt heel goed bedankt! Dan kom je er ook achter wie je echte vrienden zijn.
7. Bij alles wat ik doe lijk ik nog aan haar te denken, juist het praten erover werkt bij mij (als man) opluchtend. Ik kan niet helemaal opgaan in iets en de rest vergeten, heb ik ook nooit gekund.
8. Ik doorzie inderdaad patronen in exen, maar dan denk ik ook weer dat ik dat juist wel de meest interessante vrouwen vind. Die hele lieve aanhankelijke vrouwen vind ik bijvoorbeeld niet echt interessant, terwijl ze misschien qua type meer met mij overeen komen.
9. I know, maar het leek op dat moment de perfecte vrouw (ondanks dat die niet bestaat, maar goed genoeg dan, dus perfect voor mij) en op praktisch gebied kwam het zelfs ook helemaal overeen.

Zucht, waarom kan ik het gewoon niet loslaten, moet ook altijd weer denken aan die zin uit het nummer Breakout van de Foo Fighters: "You make me dizzy running circles in my head, one of these days I'll chase you down". De boosheid van vorige week heeft ook plaats gemaakt voor verdriet, ik mis het contact met haar gewoon ontzettend, maar ik moet er niet aan toegeven...
Don't let my username fool you...
pi_73199345
Ik maak me zo druk om dat hele 'als je het zoekt vind je het niet'. Zodra ik een stap uit m'n huis zet betrap ik mezelf op de gedachte 'misschien kom ik 'm vandaag wel tegen'. Ik leg de nadruk steeds op gewoon een beetje lol hebben en niet teveel van dingen verwachten, maar elke keer denk ik het weer. In zoverre dat ik bijna niet meer ergens heen wil gaan omdat ik dan toch op zoek ga, en als ik op zoek ga, vind ik 'm niet, dus waarom zou ik dan ergens heen gaan?
Het komt als je het niet verwacht. Nou, ik verwacht het constant, lekker dan
pi_73199356
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:43 schreef Barbusse het volgende:
Ik kan helaas niet zo positief zijn over m'n ex.
Ik aan de ene kant wel, omdat ik het een hele knappe en lieve jongen vind/ vond.
Maar aan de andere kant, nu is hij ineens veranderd in een harteloze, egoistische jongen, die een muur heeft opgetrokken naar mij toe..
Als je dat een tijd geleden had gezegd tegen me, had ik je noooooooooit geloofd...
Dus positief en negatief.. Weet nog niet welke de overhand heeft....
pi_73199540
Volgens mij maken teveel mensen in dit topic zich teveel zorgen over "eventueel, wat als, het zou kunnen en misschien"...

In de liefde heb je niet zoveel te willen, en al helemaal niet als jij diegene bent die lief hebt en de ander de relatie verbreekt. Acceptatie zal er moeten komen, tenzij je je eigen leven in een hel wilt veranderen. Het is al erg genoeg dat het over is, wil je de rest van jezelf ook nog slopen? Richt je op de dingen die wel leuk/goed/vrolijk zijn, en op de dingen waar je wèl invloed op hebt.

Oké, dat waren mijn therapeutische twee centjes, ik ga zo maar slapen, lijkt me verstandig.
pi_73199573
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

De boosheid van vorige week heeft ook plaats gemaakt voor verdriet, ik mis het contact met haar gewoon ontzettend, maar ik moet er niet aan toegeven...
Volgens de experts is dat het een-na-laatste stadium van het verwerken, voor het accepteren.. Dacht ik..
Ik ben juist alles tegelijk, heel boos, verdrietig, alles.. Dus misschien is het een goed teken voor jou... Ik mis het contact ook heel erg.. Ik mis wat mijn ex en ik samen hadden.. Dat omvat wel alles eigenlijk... Denk dat je dat ook wel herkent..
pi_73199641
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:58 schreef Barbusse het volgende:

Oké, dat waren mijn therapeutische twee centjes, ik ga zo maar slapen, lijkt me verstandig.
Weltrusten! Ik heb nog vakantie en ga dan vrijwel elke nacht te laat slapen, haha!
Waarschijnlijk tot binnenkort!
pi_73199723
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:01 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Weltrusten! Ik heb nog vakantie en ga dan vrijwel elke nacht te laat slapen, haha!
Waarschijnlijk tot binnenkort!
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 00:06:39 #55
Dick Laurent Is Dead
pi_73199796
Ik ga ook maar weer eens mijn bed in..... bah, hetzelfde bed als waar ik "vroeger" met haar in sliep

Zucht....... I need a fresh start!

Trusteh lieve mensen.... ik geef jullie allemaal een virtuele knuffel
pi_73199854
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:06 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ga ook maar weer eens mijn bed in..... bah, hetzelfde bed als waar ik "vroeger" met haar in sliep

Trusteh lieve mensen.... ik geef jullie allemaal een virtuele knuffel
Dat heb ik dus ook. Vandaar dat ik weg wil.
Truste kerel!
pi_73199946
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Vandaar dat ik weg wil.
Truste kerel!
Heb ik ook, en ik slaap zelfs aan zijn kant omdat ik daar beter lig....
Maar heb mijn slaapkamer omgegooid en dan is het al wel iets beter.. Dan kan je de situatie net niet voor je zien hoe het was als jullie bv samen in bed lagen.. Bij mij werkte het
Weltrusten allebei!
  dinsdag 29 september 2009 @ 01:19:06 #58
64307 Untouchables
pi_73200737
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:52 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Ik aan de ene kant wel, omdat ik het een hele knappe en lieve jongen vind/ vond.
Maar aan de andere kant, nu is hij ineens veranderd in een harteloze, egoistische jongen, die een muur heeft opgetrokken naar mij toe..
Als je dat een tijd geleden had gezegd tegen me, had ik je noooooooooit geloofd...
Dus positief en negatief.. Weet nog niet welke de overhand heeft....
Misschien dat ie zich zo voordoet omdat hij het anders ook niet kan verwerken..
Ik kan me ergens voorstellen dat juist die kilheid een schild is wat ervoor zorgt dat hij, voor zijn eigen gevoel, niet met pijn hoeft te dealen.
Hij verhult zijn pijn wellicht door een sluier van ongevoeligheid.
pi_73201500
tvp
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_73201770
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:59 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Volgens de experts is dat het een-na-laatste stadium van het verwerken, voor het accepteren.. Dacht ik..
Ik ben juist alles tegelijk, heel boos, verdrietig, alles.. Dus misschien is het een goed teken voor jou... Ik mis het contact ook heel erg.. Ik mis wat mijn ex en ik samen hadden.. Dat omvat wel alles eigenlijk... Denk dat je dat ook wel herkent..
Ik herken het zeker. Pff, had een half jaar lang echt dagelijks contact, wist elk moment van de dag ongeveer wat ze aan het doen was. Als we al niet bij elkaar zaten, waren we wel uuuuuuurenlang met elkaar aan het chatten en dat op dagelijkse basis. Waren we niet online, smsten we meestal ook nog. Zelfs toen ze nog in haar vorige (kansloze) relatie vastzat... Wist alles van haar, nu ineens zie ik dingen (die ik niet leuk vind) op haar Hyves en that's it. Heb haar overigens wel alweer gedeblokkeerd op MSN, maar weet me wel in te houden om dan tegen haar aan te lullen. Ben bang dat ik teveel ga doen alsof er niets aan de hand is, terwijl ik me ondertussen van binnen zit op te vreten...
Don't let my username fool you...
pi_73202517
tvp
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_73202688
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 08:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik herken het zeker. Pff, had een half jaar lang echt dagelijks contact, wist elk moment van de dag ongeveer wat ze aan het doen was. Als we al niet bij elkaar zaten, waren we wel uuuuuuurenlang met elkaar aan het chatten en dat op dagelijkse basis. Waren we niet online, smsten we meestal ook nog. Zelfs toen ze nog in haar vorige (kansloze) relatie vastzat... Wist alles van haar, nu ineens zie ik dingen (die ik niet leuk vind) op haar Hyves en that's it. Heb haar overigens wel alweer gedeblokkeerd op MSN, maar weet me wel in te houden om dan tegen haar aan te lullen. Ben bang dat ik teveel ga doen alsof er niets aan de hand is, terwijl ik me ondertussen van binnen zit op te vreten...
Heel herkenbaar, zo was ik een maand geleden. Nu ben ik gelukkig al een stuk verder en maakt het me allemaal niet zoveel meer uit. Goede tip die ik hier heb gekregen is om niet haar hyves te checken, dat maakte het zo moeilijk bij mij. Sinds ik dat niet meer doe, voel ik me zoveel beter. Kan ook weer normaal met haar communiceren
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_73203050
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Geeft niet.
Ja tis erg lang, ik weet het. En ik kom af en toe eens aanwaaien idd.
Ik toch ook als je maar niet stil staat
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_73203807
Nou, bij mij is er iets vaags gebeurd en ik weet niet wat ik hier van moet vinden.

Gisteren begon ze op msn over een tweede kans. In het begin kwam het over alsof ze ons oprecht een tweede kans wou geven. Maar daarna bleek al gauw dat ze gewoon niet tegen het verdriet kon van het verbreken van onze relatie. Ze had nog steeds helemaal niks besloten, ze is nog steeds onzeker, maar ze zegt dat deze oplossing voor onze beide dragelijker is. Nu zijn we zogenaamd "single" en bouwen we onze relatie weer op. Tenminste, als ze weet wat ze nou eindelijk wil. Mijn grootste angst is dat ze gewoon doorzet en dat dan later blijkt dat ze er helemaal niet overheen was. Dat ze nog steeds haar vrijheid wilt..

Ik vind het ontzettend oneerlijk dat ze al na 3 dagen single te zijn, mij opnieuw vroeg om hieraan mee te doen. Had ik moeten weigeren? Dat was echt onmogelijk, ik was net over het punt dat het allemaal iets beter met me ging. Het voelt nu alsof ze dit alleen doet, zodat ze nu makkelijker kan beslissen over wat ze nou werkelijk wilt en dat ik dus gewoon gebruikt wordt. Wat gaat ze zeggen als ze toch besluit dat de relatie niet door kan gaan? Misschien is het voor veel mensen die net hun ex hebben verloren een droom, maar ik twijfel en zij twijfelt ook nog enorm over de toekomst. Ik heb nu al het idee dat ik het gewoon doe voor het samen zijn. Dat ik haar ga gebruiken om zelf een nieuw bestaan op te bouwen, tenzij ze eindelijk eens laat zien wat ze nou wilt. Ik vind het erg spijtig. Als we gewoon beide onze eigen levens ging leiden en misschien later na 1 a 2 jaar weer bij elkaar kwamen, dan was er een veel grotere kans dat het wat gaat worden. Misschien kan ik nu zelfs stellen dat onze relatie gedoemd is te mislukken.. Afhankelijk van wat zij wilt natuurlijk. Ik voel me afhankelijk en kwetsbaar, ze had beter moeten weten en ik zou bij god niet moeten weten of ik nu alles moet opofferen voor haar of dat ik stiekem toch verder ga afhankelijk van de situatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chung op 29-09-2009 10:25:41 ]
pi_73203918
"Whenever there is doubt, there is no doubt."

Als ik jou was zou ik gewoon voor mezelf kiezen. Jouw post lezende denk ik dat je anders continue in de angst zit dat ze weer weg wilt na verloop van tijd, dat ze weer gaat twijfelen. Er is te veel onzekerheid bij beide kanten. En dat is geen goede basis voor een stabiele relatie toch?
pi_73204033
Ja, er is nu zeker een onzekerheid aan beide kanten. Voor nu ga ik gewoon met haar mee, maar mijn gevoelens nemen wel afstand van haar. Als ze dan toch besluit om verder te gaan zonder mij, dan doet het me verder niet zoveel meer. En als ze dan toch besluit dat we er samen iets van kunnen maken, dan zullen we beide er hard aan moeten werken. Op korte termijn kan het niet hetzelfde zijn zoals vroeger en zolang ik afstand neem hoef ik ook niet bang te zijn voor haar beslissing. Zo verwerk ik het makkelijker en houd ik de mogelijkheden open.
pi_73204256
Succes er mee, verwarrende zaak hoor... Door haar aantrekken/afstoten houding denk ik echter dat er na verloop van tijd meer kapot is dan dat jullie kunnen/willen maken.
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:09:08 #68
64307 Untouchables
pi_73204909
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:29 schreef Chung het volgende:
Ja, er is nu zeker een onzekerheid aan beide kanten. Voor nu ga ik gewoon met haar mee, maar mijn gevoelens nemen wel afstand van haar. Als ze dan toch besluit om verder te gaan zonder mij, dan doet het me verder niet zoveel meer. En als ze dan toch besluit dat we er samen iets van kunnen maken, dan zullen we beide er hard aan moeten werken. Op korte termijn kan het niet hetzelfde zijn zoals vroeger en zolang ik afstand neem hoef ik ook niet bang te zijn voor haar beslissing. Zo verwerk ik het makkelijker en houd ik de mogelijkheden open.
Man..dit klinkt wel lastig..

Mijn mening, ze doet het omdat ze nu pas echt in de rouwfase komt en het is moeilijk om dan te handlen dat je het zelf verbroken hebt. I've been there en het makkelijkste is op dat moment om je ex op te bellen en het nog een keer te proberen.
Maar zoals je zegt, er is NIETS veranderd..Als jullie bij elkaar terugkomen is de situatie exact hetzelfde, want jullie hebben beide nog steeds niet geleerd echt zonder elkaar te zijn..

Ik snap je absoluut man en ik ben ook doorgegaan met deze situatie..uiteindelijk is het toch fout gegaan, omdat er niets wezenlijks was veranderd.
pi_73205330
Ja Untouchables. Ook ik weet dat er een grote kans is dat dit niet goed gaat komen. Zucht, het is eigenlijk wel jammer hoeveel mensen hier in verzeild raken. Vroeger was het allemaal zoveel makkelijker.

Ik weet dat we zoveel meer kans hebben als we het over een paar jaar nog een keer proberen. Echter, zij kiest de makkelijkste weg. En dan moet ik zeker weigeren en dan wordt het een drama. Ik probeer hier iets van te maken door dingen in mijn achterhoofd te houden en haar vaak te wijzen op wat ze nou wilt. Ik houd jullie op de hoogte! Tenminste, de mensen die willen weten hoe dit gaat uitpakken.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 11:53:38 #70
Dick Laurent Is Dead
pi_73206101
Zucht.... zwaar verslapen....school gemist vandaag. Ok, het was maar 1 college... maar toch niet handig

Vanmiddag met vrienden afgesproken om langs mijn oude stage te gaan. Effe oude collega's een bezoekje brengen. Zit erg in twijfel om mijn "brief" af te gaan geven bij haar.

Vind het wel erg moeilijk en eng.... moet ik aanbellen, hem persoonlijk overhandigen (als ze uberhaupt thuis is, dat weet ik natuurlijk niet eens) of moet ik hem gewoon door de bus gooien.... ?

I dunno I dunno I dunno
Vannacht ook weer heel benauwend over haar gedroomd. Argh... het begint bijna als een soort "ziekte" te voelen dit.

Where is the medicine?????
pi_73206104
Even een vraag tussendoor: waardoor komt het gevoel van 'pijn' in je hart als je verdriet hebt (ongelukkig voelen, depressief, liefdesverdriet, etc.)? Fysiologisch gezien zeg maar.
pi_73206359
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:53 schreef dick_laurent het volgende:

Where is the medicine?????
Hier:
+

@Deucefour: Ik heb geen idee eigenlijk.....
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 12:08:49 #73
Dick Laurent Is Dead
pi_73206528
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hier:
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]

*snik*
pi_73206657
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

*snik*
Ja, maar voor mijn gevoel wel dè manier om verder te kunnen. Niet persé Berlijn, maar ik moet hier weg.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:20:22 #75
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73206812
Wow gaat hard hier.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 12:22:08 #76
Dick Laurent Is Dead
pi_73206848
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, maar voor mijn gevoel wel dè manier om verder te kunnen. Niet persé Berlijn, maar ik moet hier weg.
Ik wil ook niets liever.

6 tot en met 9 November bin ich da! Het zal emotioneel voor me worden, want ik heb daar een jaar met haar gewoond. Maar ik ga er gewoon nieuwe herrineringen maken zonder haar.

Shit man, ik wil er echt van af van dit gevoel.... hoe verlaten, en eenzaam kan je je voelen En dan heb ik nog vrienden en ouders hier waar ik echt veel mee kan optrekken.... but it just does NOT help

Scheisse, richtig scheisse!
pi_73206902
Ah, hier zijn we gebleven!
pi_73207172
Maartjeh! Hoest met u nou?
pi_73207243
Eigenlijk gaat het best goed! Heb m'n ex redelijk achter me gelaten, heb natuurlijk nog wel m'n mindere momenten maar gelukkig genoeg afleiding. (O.a. met voorbereiden van de vakantie; vertrek komende vrijdag richting Italië! )

Beetje jammer dat mijn ex me maar niet met rust laat. Hij controleert me constant, stuurt me SMSjes (voornamelijk 's nachts) en waar ik ga, daar is hij. Heel vervelend, want dat maakt het voor mij ook weer lastiger.

Hoe is 't met jou, Barbusse?
pi_73207291
Een hoop gepraat hier over een tweede kans.. ik lees wel vaker, gewoon doen en 't een paar weken aankijken.

Maar zo simpel lijkt me dat niet, een tweede kans.. zou ik die aangrjipen?
Quote uit een film: Funny really, yes, but at the same time a huge resounding no.

Ofwel om te zeggen dat ik liever die keuze nooit hoef te maken zou niet helemaal waar zijn, maar om te zeggen dat ik blij zou zijn met die optie is ook zeker niet zo

Zoals untouchables al zei, het grootste deel zal toch nog hetzelfde zijn dus maar beter van niet

[ Bericht 3% gewijzigd door Chev op 29-09-2009 12:45:34 ]
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_73207362
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:37 schreef maartjeh het volgende:
Eigenlijk gaat het best goed! Heb m'n ex redelijk achter me gelaten, heb natuurlijk nog wel m'n mindere momenten maar gelukkig genoeg afleiding. (O.a. met voorbereiden van de vakantie; vertrek komende vrijdag richting Italië! )

Beetje jammer dat mijn ex me maar niet met rust laat. Hij controleert me constant, stuurt me SMSjes (voornamelijk 's nachts) en waar ik ga, daar is hij. Heel vervelend, want dat maakt het voor mij ook weer lastiger.

Hoe is 't met jou, Barbusse?
Na een enorme dip afgelopen weekend wel oké eigenlijk. Met dank aan dick_laurent, waardoor ik weer iets positiefs heb om me op te richten.

Bella Italia...heerlijk!
pi_73207369
Hm interessant Chev! Ik had een tweede kans kunnen grijpen/nemen samen met mijn ex, er was op dat moment niets wat ik liever wilde dan dat, maar achteraf ben ik blij dat we/ik 't niet gedaan heb(ben).
Natuurlijk mis ik 'm nog, maar echt weer 'samen-samen' zijn.... nee, toch maar niet.
pi_73207403
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Na een enorme dip afgelopen weekend wel oké eigenlijk. Met dank aan dick_laurent, waardoor ik weer iets positiefs heb om me op te richten.

Bella Italia...heerlijk!
Ah fijn om te horen dat het nu weer beter met je gaat!
En wat mag dat positiefs zijn, als ik zo brutaal mag zijn??

Ja, zéker! Heb afgelopen weekend al een voorproefje gehad, lekker uit eten geweest bij de Italiaan in Dordt.
pi_73207505
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:43 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Ah fijn om te horen dat het nu weer beter met je gaat!
En wat mag dat positiefs zijn, als ik zo brutaal mag zijn??

Ja, zéker! Heb afgelopen weekend al een voorproefje gehad, lekker uit eten geweest bij de Italiaan in Dordt.
Relocation is the key. Ik heb hier weinig meer te zoeken. Ga op zoek naar werk in het buitenland.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:05:28 #85
64307 Untouchables
pi_73207917
Ik vind het zeker stoer Barbusse, dat je het ergens anders gaat proberen.
Heb zelf ook echt even gedacht om mn spullen te pakken en s n half jaar te gaan backpacken, totdat ik me bedacht dat een halfjaar in hostels me niet bepaald aansprak!

Dick_Laurent, ik zou em eigenlijk gewoon persoonlijk afgeven. Het stomme is, ook al ga je misschien door de grond als je haar weer ziet, helemaal als ze koud en kil doet, het is volgens mij gewoon therapeutisch.
Je laat zien dat je niet "bang" voor haar bent en dan is het haar beurt om te dealen met jou.

Om nog even terug te komen op het tweede kansen fenomeen. Het is natuurlijk ontzettend makkelijk om te zeggen dat je zoiets niet moet doen..Eerlijk gezegd heb ik ook zoiets van, als je het zelf toch wel wilt, ga er gewoon voor. Mocht het fout gaan, dan is dat in ieder geval een les die je zelf hebt geleerd, in plaats van anderen.
pi_73208101
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:06 schreef dick_laurent het volgende:

Ai know the feeling. Zou bijna een ander bed kopen om dezelfde reden. Probleem is alleen dat ik net een maand voordat het uit ging een nieuw bed had gekocht...

Ik heb voor mezelf besloten er 3 weken tussenuit te gaan. Zit in "luxe" positie dat mijn studie zogoed als af is en nog niet full-time werk. Ga waarschijnlijk eind nov voor 3 weken richting Costa Rica. Geeft me wat om naar uit te kijken.

Er word de laatste dagen wel veel gepost hier zeg. Heeft het ermee te maken dat het weer nu kut aan het worden is en de zomer definitief voorbij is? Het bekende najaars depressie momentje? Kop op boys and girls daar moeten we niet in mee gaan.
pi_73208296
@Untouchables: Of het stoer is valt over te discussiëren. Maar na jouw opmerking voel ik me wel stoer. The thing is; ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niks meer te verliezen heb. En ik ben wel zo'n naïeve optimist om daaruit de conclusie te trekken dat ik vrij ben om te gaan en te staan waar ik wil. En dat voelt eigenlijk best prettig!

@Swatfire: Ik denk niet dat het komt doordat de zomer voorbij is hoor. Een aantal mensen hier hebben onlangs een dipje meegemaakt, en daardoor posten zij meer dan normaal. Denk ik dan hè?
pi_73208439
Ik had een mooi groot 2 persoons (210 bij 180m) bed gekocht om samen te gaan wonen, gelukkig hebben zij en ik daarin nooit het bed gedeeld.

Zou inderdaad anders wel een nieuw bed willen kopen..

Zeker 3 jaar bij haar in een mooi 2 persoons geslapen die zal ook wel bij grofvuil staan.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_73208636
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:26 schreef Chev het volgende:
Ik had een mooi groot 2 persoons (210 bij 180m) bed gekocht om samen te gaan wonen, gelukkig hebben zij en ik daarin nooit het bed gedeeld.

Zou inderdaad anders wel een nieuw bed willen kopen..

Zeker 3 jaar bij haar in een mooi 2 persoons geslapen die zal ook wel bij grofvuil staan.
Begrijpelijk. Het is toch de plek waar je samen de meeste tijd hebt doorgebracht. Dus in dat opzicht heb je wel mazzel. Hetzelfde geld wel beetje voor mij. Vind me huis alleen wat leeg, omdat zij al haar spulletjes heeft weg gehaald. Maar happy me doet me huis verder niet aan haar denken dus das wel prettig.

Kan me heel goed voorstellen dat mensen soms zelf verhuizen om hun ex te kunnen vergeten(zeker als je hebt samengewoond)
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 13:38:50 #90
Dick Laurent Is Dead
pi_73208752
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:34 schreef Swatfire het volgende:

[..]

Begrijpelijk. Het is toch de plek waar je samen de meeste tijd hebt doorgebracht. Dus in dat opzicht heb je wel mazzel. Hetzelfde geld wel beetje voor mij. Vind me huis alleen wat leeg, omdat zij al haar spulletjes heeft weg gehaald. Maar happy me doet me huis verder niet aan haar denken dus das wel prettig.

Kan me heel goed voorstellen dat mensen soms zelf verhuizen om hun ex te kunnen vergeten(zeker als je hebt samengewoond)

maar heb momenteel geen geld om te verhuizen, en ook geen idee waar ik een nieuw huis vandaan zou moeten toveren

en wil ook niet binnen de stad waar ik nu woon verhuizen, zie ik het nut niet zo van in... als ik ga verhuizen, is er maar een plek waar ik heen ga
pi_73209394
Ik kan niet wachten op het moment dat ik hier voor de laatste maal de deur achter me dicht trek....vrijwel alles doet me aan haar denken hier

Maar daar ben ik dus hard mee aan het werk, houdt je bezig, nietwaar?
pi_73209990
Poeh, ik ben wel blij dat ik nog niet samenwoon met haar. Lijkt me een stuk moeilijker te verwerken!

Is het niet ontzettend moeilijk om nu helemaal alleen te gaan verhuizen? Ik zou me echt ontzettend eenzaam voelen. Ik zit nu niet in jullie situatie, maar dan is het kiezen tussen eenzaamheid in je huis of eenzaamheid in het buitenland?
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:32:46 #93
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_73210314
De eenzaamheid heb je toch zelf in de hand?
Je hoeft niet de hele dag thuis te blijven hangen, ik ga gewoon lekker sporten, bij vrienden langs etc. afleiding genoeg.
Ik heb anderhalf jaar samengewoont met m'n ex, in m'n huidige woning is zelfs de kleur van m'n slaapkamer door haar uitgekozen, maar ik ondervind daar geen last van ofzo
Ja, behalve soms.
pi_73210407
Dat is waar. Maar er zijn altijd momenten dat je je toch eenzaam voelt. Onder de douch, 's avonds in bed etc. Maar goed, zolang je activiteiten blijft doen gaat het allemaal nog wel. Dat merk ik zelf ook. Vind het wel jammer dat ik geen knopje heb om mijn emo gevoelens uit te zetten. Ik vind weet niet of het ideaal is, maar dat maakt het wel makkelijker om over een relatie heen te komen?
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:01:24 #95
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_73211246
Ik heb dat knopje pas omgezet en het maakt het zeker een stuk makkelijker.
Ja, behalve soms.
pi_73212633
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:22 schreef Chung het volgende:
Poeh, ik ben wel blij dat ik nog niet samenwoon met haar. Lijkt me een stuk moeilijker te verwerken!
[knip]
Heeft er weinig mee te maken volgens mij gaat erom hoe sterk je gevoel voor de ander nog was op het uit ging.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_73214249
tvp
pi_73214528
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:48 schreef Chev het volgende:

[..]

Heeft er weinig mee te maken volgens mij gaat erom hoe sterk je gevoel voor de ander nog was op het uit ging.
True, maar factoren als samenwonnen(of kinderen) maken het vaak wel moeilijker. Als je gewend bent om samen te leven en opeens ben je alleen thuis dan komt de klap toch vaak harder aan. Ik woonde ook al half samen en dan voelt je huisje nu toch redelijk leeg aan.

Kwa eenzaamheid is het kwestie van lekker bezig blijven, maar er zijn altijd momenten waarop je eenzaam voelt. Dat is NIET slecht. Dat hoort bij het verwerkingsproces en is volkomen normaal zolang je er maar niet eeuwig in blijft hangen.
pi_73215611
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:01 schreef Grimbert het volgende:
Ik heb dat knopje pas omgezet en het maakt het zeker een stuk makkelijker.
Heel hard mn best doen dan lukt dat wel, maarja soms momenten van zwakheid en dan dwalen m'n gedachten weer af. Ben alleen bang dat door het zo te blokkeren dat het later ineens hard terugkomt (bv. bij een volgende relatie). De truc is om de herinnering en het gevoel los te koppelen, of de herinnering blokkkeren..maar of dat goed is weet ik niet. En dat is best moeilijk, want echt bijna ALLES doet me aan haar denken op een of andere manier dus is wel moeilijk...zelfs afleiding werkt niet echt..
pi_73215711
Ik weet wel dat ik nog enorm veel gevoelens voor haar had toen ze het uitmaakte. Het zat er al aan te komen, maar het was een klap en hartverscheurend.
Ik denk soms nog wel eens hoe het was geweest als ik 'dit' of 'dat' anders had gedaan, maar dat heeft geen zin. Dat is ook iets wat veel mensen bezighouden en zich in een depressie werken: 'had ik maar niet..... gedaan!'

Wat ook moeilijk is, is dat als je nog heel erg in je verdriet zit en je komt erachter dat je ex-wederhelft het heel erg naar d'r zin heeft en allerlei leuke dingen beleeft (nieuwe vriend is het pijnlijkste voorbeeld hiervan)

Mensen die in die moeilijke tijd tegen je zeggen 'dat het allemaal wel goedkomt' of 'dat je wel een beter iemand vindt' of 'dat ze je niet waard was' . Lief bedoeld, maar fuck je wilt het allemaal niet weten
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')