Ik weet niet of daar een standaard regel voor is, maar bij mij zetten ze het destijds nog bij 7 cm, omdat de laatste cm's niet vorderden. En als je op het laatst alsnog een keizersnede moet zetten ze hem gewoon nog bij volledige ontsluiting natuurlijk, dus het is niet dat het niet kan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:31 schreef amaranta het volgende:
Even een vraagje, maar vanaf hoeveel cm zetten ze een ruggenrpik en vanaf hoeveel cm niet meer? Of verschilt dat per ziekenhuis?
samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap.quote:Op dinsdag 29 september 2009 07:51 schreef Co_OL het volgende:
Morgen,
Vraagje. Wat is het beste alternatief voor trouwen ivm met het kind wat op komst is?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:32 schreef RockabeIIa het volgende:
dat reutelende hoopje geluk hier naast me
quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:09 schreef freecell het volgende:
Alshet gewoon lekker opschiet stoppen ze geloof ik bij een CM of 5 à 6![]()
Meisjes-echo'sMeisjesgolf?
mama_papa, wat een prachtige echo joh! Echt mazzel heb je met die foto's!
Zowiezo moet je het straks erkennen, dan wordt jij ook wettelijk de vader.quote:Op dinsdag 29 september 2009 07:51 schreef Co_OL het volgende:
Morgen,
Vraagje. Wat is het beste alternatief voor trouwen ivm met het kind wat op komst is?
Hmz.. persoonlijk zie ik me eigenlijk niet meer als een meisjes-mamaquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:09 schreef freecell het volgende:
Alshet gewoon lekker opschiet stoppen ze geloof ik bij een CM of 5 à 6![]()
Meisjes-echo'sMeisjesgolf?
Mijn bekkenpijn blijft nu tot 's morgens... Het gaat helemaal niet meer weg
Och, ik denk dat het vanzelf komt als je het geslacht hebt gezien. Je hebt dan nog ongeveer 20 weken om aan het idee te wennen. Ik heb trouwens wel steeds dat ik het over een 'hij' heb als ik over ukje praat, maar dat is misschien omdat we nogal snel een woord vermannelijken in de Nederlandse taal. Wellicht is dat anders in het Vlaams?quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hmz.. persoonlijk zie ik me eigenlijk niet meer als een meisjes-mamaZo stom eigenlijk want het komt alleen maar door het feit dat iedereen zegt dat het wel een jongen zal worden. En daardoor ben ik er al zo aan gewend geraakt. Dat is toch gewoon al te belachelijk eigenlijk?
![]()
Wat jammer van de pijn. Ik kan me er momenteel nog niets bij voorstellen, maar hoop zo erg dat de pijn toch nog verdwijnt.
ja, hier is de baby ook hij. En dat staat los van het geslacht (wat hij of zij kan zijn)quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:33 schreef octopussy het volgende:
[..]
Och, ik denk dat het vanzelf komt als je het geslacht hebt gezien. Je hebt dan nog ongeveer 20 weken om aan het idee te wennen. Ik heb trouwens wel steeds dat ik het over een 'hij' heb als ik over ukje praat, maar dat is misschien omdat we nogal snel een woord vermannelijken in de Nederlandse taal. Wellicht is dat anders in het Vlaams?
Tan, ik heb waarschijnlijk geen blaasontsteking maar mijn VK adviseerde me juist om cranberriesap te halen bij de supermarkt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:29 schreef Tan het volgende:
@Twinkly - Cranberriesap drink ik inderdaad, maar ik las dat je dat soort huis-tuin-en-keukenmiddelen beter niet kunt doen als je zwanger bent, omdat het bij zwangeren sneller overslaat naar nierbekkenontsteking, het kan uiteindelijk zelfs leiden tot vroeggeboorte. En omdat ik ook sinds gisterenavond heel licht pijn in mijn linkerzij heb (absoluut niet heftig en misschien staat het er helemaal los van), heb ik net toch maar even een potje pies weggebracht.
Ik ga wel vragen of ik het nog even kan proberen zonder kuur, maar ik vind het wel fijn om de kuur vast te hebben liggen. Ze adviseerde me iig gewoon lekker door te gaan met veel drinken, cranberriesap en extra vit. C, want dat is altijd goed.
Waarschijnlijk omdat dit de organisatie minder tijd kostquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:39 schreef amaranta het volgende:
Nou Troel, dat is niet niks dat infuus. Maar wat je zegt, nog even en je bent er van af.
Waarom is die intake niet bij je thuis??
Ik bedoelde meer dat ze hem er dan niet meer instoppen. Uitzetten doen ze meestal toch pas bij volledige ontsluiting?quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier lieten ze hem bij 7 gewoon zitten, maar dat denk ik ook met mijn energiepeil te maken.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:50 schreef freecell het volgende:
Ik hoorde deze week trouwens van iemand die door bekkenproblemen een indicatie had van 10 dagen ipv 8. Komt dat iemand hier bekend voor? Ik zie mogelijkheden
quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:55 schreef amaranta het volgende:
Nou deze workaholic gaat op dr vrije dag even naar dr werk![]()
Wil morgen met leesgroepjes starten maar moet eerst de spullen klaarmaken. En ik ben niet van plan om dat morgen om 7 uur te gaan doen ofzo.
Tot strakkies!
quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:18 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Alternatief is geregistreerd partnerschap. Hou er rekening mee dat dit een afgeklede versie is van trouwen.
Mocht je later willen trouwen dan hoef je ook niets te tekenen volgens mij, dus dat is als het ware de slagroom op de taart.
Zie, ik denk dat dat ook een rol speelt. Ik heb twee rokken in mijn kast hangen die ik eigenlijk nooit draagquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:58 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Leonieke, ik had me ook helemaal ingesteld op een jongen hoor, meer omdat ik zelf niet echt een meisje-meisje ben en een beetje bang was dat een meisje dan "lastig" zou zijn, maar toen we hoorden dat het een meisje wordt was ik eigenlijk direct om. (Mede omdat ik het nu al grappig vind dat mijn moeder hoopt dat alle jurkjes en meisjesdingen bij onze Frummel wel gaan aanslaan, ipv alle drama die ik haar heb aangedaan sinds ik kon praten en een mening had). Dus wat het ook wordt, waarschijnlijk maakt het niet uit en ben je zo om![]()
Ja klopt, ik bedoelde ook niet dat het slecht is, maar ik bedoelde dat het tijdens een zwangerschap niet verstandig is om 100% te vertrouwen op dergelijke middelen, omdat het verloop van een BO meestal veel sneller en anders is dan bij niet zwangeren.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tan, ik heb waarschijnlijk geen blaasontsteking maar mijn VK adviseerde me juist om cranberriesap te halen bij de supermarkt.
Voordat ik wist dat het een meisje zou worden was het voor mij een "Het".quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:05 schreef leonieke het volgende:
Een baby is hier sowieso ook "hij"![]()
[..]
Oeh, dat klinkt goed.... heb je zon spannende stoel? of gewoon iemand die masseert terwijl je in een stoel zit?quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:28 schreef DJRandall het volgende:
Zo, even een klein voordeeltje van mijn stomme werk. Ik heb net weer een stoelmassage gekregen. Daarna ben je echt helemaal gaar en ontspannen en heb je helemaal geen zin meer om te werken. Maar het is wel lekker...
Je zit in een aparte stoel en iemand masseert je dan. Het is niet echt masseren, maar meer met drukpunten enzo. Het is vooral achteraf lekker, het masseren zelf is wel gevoelig. Maar toch, weinig werkgevers die dat aanbieden...quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:31 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt goed.... heb je zon spannende stoel? of gewoon iemand die masseert terwijl je in een stoel zit?
Ja wie weet! (ik in elk geval niet hoorquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:04 schreef Takkembah het volgende:
Inderdaad Sorbo, we houden het spannend. Wie weet haalt een andere LLM mij nog wel in
* Takkembah gaat weer bankhangen en dutten (en hopelijk niet dromen over reuzenbaby's![]()
quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:09 schreef freecell het volgende:
Hier ook.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:09 schreef freecell het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |