abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73203253
Ik hoorde deze week trouwens van iemand die door bekkenproblemen een indicatie had van 10 dagen ipv 8. Komt dat iemand hier bekend voor? Ik zie mogelijkheden
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:51:40 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_73203288
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:50 schreef freecell het volgende:
Ik hoorde deze week trouwens van iemand die door bekkenproblemen een indicatie had van 10 dagen ipv 8. Komt dat iemand hier bekend voor? Ik zie mogelijkheden

Lijkt me sterk, want bij de eerste intake mogen ze niet meer dan 8 dagen geven Het kan best zijn dat vanwege bekkeninstabiliteit je uiteindelijk die 2 dagen erbij krijgt, ik kreeg er vorige keer 2 dagen van 8 uur bij vanwege de borstvoeding.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73203344
Nou deze workaholic gaat op dr vrije dag even naar dr werk
Wil morgen met leesgroepjes starten maar moet eerst de spullen klaarmaken. En ik ben niet van plan om dat morgen om 7 uur te gaan doen ofzo.
Tot strakkies!
pi_73203361
Wij hadden 64 uur kraamzorg toegewezen gekregen, maar al de eerste dag heb ik met de verloskundige en kraamhulp afgesproken dat wij het niet meer dan 5 uur per dag hoefden te hebben want het zou mij veel te druk worden.
pi_73203365
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:55 schreef amaranta het volgende:
Nou deze workaholic gaat op dr vrije dag even naar dr werk
Wil morgen met leesgroepjes starten maar moet eerst de spullen klaarmaken. En ik ben niet van plan om dat morgen om 7 uur te gaan doen ofzo.
Tot strakkies!
pi_73203397
Jeumig Troel, je bent wel flink onder de pannen zo met die infusen zeg... bah. Hopelijk heb je in elk geval minder na-last dan vorige keer en is het wat beter te verdragen allemaal. Wel fijn dat je de intake ook meteen gehad hebt en wat extra uren krijgt dan.

Freecell voor je bekken...

Amarante werkse! Inderdaad beter nu dan morgen zo vroeg... (hier een ontzettend niet-ochtend-mens)

Oh Leonieke, ik had me ook helemaal ingesteld op een jongen hoor, meer omdat ik zelf niet echt een meisje-meisje ben en een beetje bang was dat een meisje dan "lastig" zou zijn, maar toen we hoorden dat het een meisje wordt was ik eigenlijk direct om. (Mede omdat ik het nu al grappig vind dat mijn moeder hoopt dat alle jurkjes en meisjesdingen bij onze Frummel wel gaan aanslaan, ipv alle drama die ik haar heb aangedaan sinds ik kon praten en een mening had). Dus wat het ook wordt, waarschijnlijk maakt het niet uit en ben je zo om
pi_73203429
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:18 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]
Alternatief is geregistreerd partnerschap. Hou er rekening mee dat dit een afgeklede versie is van trouwen.
Mocht je later willen trouwen dan hoef je ook niets te tekenen volgens mij, dus dat is als het ware de slagroom op de taart.
nu het beste voor het kind en straks groots alles vieren
pi_73203526
Een baby is hier sowieso ook "hij"
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:58 schreef Lijnloos het volgende:

Oh Leonieke, ik had me ook helemaal ingesteld op een jongen hoor, meer omdat ik zelf niet echt een meisje-meisje ben en een beetje bang was dat een meisje dan "lastig" zou zijn, maar toen we hoorden dat het een meisje wordt was ik eigenlijk direct om. (Mede omdat ik het nu al grappig vind dat mijn moeder hoopt dat alle jurkjes en meisjesdingen bij onze Frummel wel gaan aanslaan, ipv alle drama die ik haar heb aangedaan sinds ik kon praten en een mening had). Dus wat het ook wordt, waarschijnlijk maakt het niet uit en ben je zo om
Zie, ik denk dat dat ook een rol speelt. Ik heb twee rokken in mijn kast hangen die ik eigenlijk nooit draag en vroeger was het hier ook altijd een drama.
Waarschijnlijk zal ik ook wel direct om zijn, moesten ze zeggen dat het een meisje wordt, maar nu heb ik zoiets: zeg toch maar dat het een jongen zal zijn
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:12:32 #134
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73203664
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tan, ik heb waarschijnlijk geen blaasontsteking maar mijn VK adviseerde me juist om cranberriesap te halen bij de supermarkt.
Ja klopt, ik bedoelde ook niet dat het slecht is, maar ik bedoelde dat het tijdens een zwangerschap niet verstandig is om 100% te vertrouwen op dergelijke middelen, omdat het verloop van een BO meestal veel sneller en anders is dan bij niet zwangeren.
Maar ik kreeg wel het advies om vooral door te gaan nu met veel drinken, extra vit. C en cranberrie (en/of citroen-)sap. Dat kan zeker geen kwaad en draagt vast een steentje bij.

Mijn plan is als volgt, ik ga er vanuit dat ik een kuur krijg, maar ik vraag wel of ik nog even kan/mag wachten met innemen... omdat het allemaal wel steeds beter gaat t.o.v. zondag. Als de HA zegt dat het niet verstandig is, dan neem ik de kuur gewoon en anders wacht ik, maar heb ik de kuur wel gewoon liggen en kan ik meteen beginnen zodra het erger is.

Ander vraagje van BO-ervaringsdeskundigen hier. Weten jullie nog welke kuur jullie kregen? Ik kreeg altijd Amoxicilline. de BO gaat er bij mij snel mee over, maar ik krijg dus tal van andere klachten ervan.

Iemand ervaring met Nitrofurantoïne?

@Troel, wat vervelend zeg, dat infuus steeds, ik heb geloof ik niet helemaal meegekregen wat er aan de hand is met je?
Wel fijn dat je nu bijna 37 weken bent Nog eventjes 'volhouden' dus.
pi_73203667
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:05 schreef leonieke het volgende:
Een baby is hier sowieso ook "hij"
[..]

Voordat ik wist dat het een meisje zou worden was het voor mij een "Het".
pi_73204014
Zo, even een klein voordeeltje van mijn stomme werk. Ik heb net weer een stoelmassage gekregen. Daarna ben je echt helemaal gaar en ontspannen en heb je helemaal geen zin meer om te werken. Maar het is wel lekker...
pi_73204063
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:28 schreef DJRandall het volgende:
Zo, even een klein voordeeltje van mijn stomme werk. Ik heb net weer een stoelmassage gekregen. Daarna ben je echt helemaal gaar en ontspannen en heb je helemaal geen zin meer om te werken. Maar het is wel lekker...
Oeh, dat klinkt goed.... heb je zon spannende stoel? of gewoon iemand die masseert terwijl je in een stoel zit?
pi_73204154
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:31 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Oeh, dat klinkt goed.... heb je zon spannende stoel? of gewoon iemand die masseert terwijl je in een stoel zit?
Je zit in een aparte stoel en iemand masseert je dan. Het is niet echt masseren, maar meer met drukpunten enzo. Het is vooral achteraf lekker, het masseren zelf is wel gevoelig. Maar toch, weinig werkgevers die dat aanbieden...
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:42:39 #139
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73204288
Asyniur baby gevoeld ... die van ons bleef ook altijd stil als kwam voelen...
Twinkly psychologische mijlpaal lijkt me inderdaad best spannend!!!
Rocka
en hopelijk tot snel

Hier weer goedgekeurd door de verlos, donderdag nog wel extra groeiecho met doppler voor controle van doorbloeding van placenta. Maar verder geen hoge bloeddruk / eiwitten etc.

En verders.... ik heb af en toe wat steken onderin en bij mijn liezen en soms in mijn rug. Maar om dat nou voorwerk te noemen Al goed, ik had ook altijd wat langere cyclussen dan 28 dgn, dus we verwachten haar eigenlijk in oktober pas
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_73204335
Goede morgen
Ik heb nog weer aardig bijgeslapen. In totaal vanacht en vanochtend 6,5 uur geslapen. Kan ermee door dus.
pi_73204541
Hé Takkembah, dus je houdt het voorlopig nog even spannend? Maar goed, het is al bijna oktober!

Ik ben benieuwd!
pi_73204595
goedemorgen dames! ik heb ook eindelijk weer eens vrij normaal geslapen...
niet bijgelezen, want moet zo de deur uit...

voor iedereen een dikke
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:04:36 #143
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73204796
Inderdaad Sorbo, we houden het spannend. Wie weet haalt een andere LLM mij nog wel in

* Takkembah gaat weer bankhangen en dutten (en hopelijk niet dromen over reuzenbaby's
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_73204852
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:04 schreef Takkembah het volgende:
Inderdaad Sorbo, we houden het spannend. Wie weet haalt een andere LLM mij nog wel in

* Takkembah gaat weer bankhangen en dutten (en hopelijk niet dromen over reuzenbaby's
Ja wie weet! (ik in elk geval niet hoor )

Slaap lekker
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:07:31 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73204866
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:09 schreef freecell het volgende:
Mijn bekkenpijn blijft nu tot 's morgens... Het gaat helemaal niet meer weg
bijna op de helft...
pi_73204920
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:09 schreef freecell het volgende:

Mijn bekkenpijn blijft nu tot 's morgens... Het gaat helemaal niet meer weg

Hier ook.
Dus ik leef met je mee. Het is zo vervelend gewoon
Maar op de één of andere manier, leer ik er mee om gaan. Het is niet anders en we moeten het er toch maar mee doen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:16:52 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73205111
Qua bekkenpijn is het hier al 'van begin af aan' de hele dag pijnlijk. Eigenlijk heb ik alleen heel korte momenten geen pijn (bv als ik in bad lig, maar eruit komen is dan weer zo auwa dat ik het maar uit mijn hoofd laat).
Ik maak me zorgen om de ischias rechts. Eerst kon ik geen 3 kwartier rijden maar net zat ik 15 minuten in de auto en mijn bil was doof en mijn tenen tintelden

Wat betreft baby voelen: iemand zei hier laatst dat wisselen van hand vaak het 'probleem' is dat de baby stopt met bewegen. Manlief heeft dus braaf een uur met zijn hand op mijn buik gezeten. In het begin was Harry inderdaad rustig, maar later bewoog hij weer. Het was alleen zo dat manlief hem niet kon voelen. Maar dat is ook wel logisch... maar manlief vond het toch wel jammer

En ik wou net nog iets zeggen, maar daar zal ik zo wel weer opkomen als ik op invoeren klik
pi_73205303
Goedemorgen dames,

Mefke gefeliciteerd met je Driekusje!!
C_ool en Mama Papa, ook een meisjuh!! inderdaad weer een meisjesgolf ofzo

Ik heb zoooo verrot geslapen vannacht, ik vind het niet leuk meer. Vooral de nachtelijke hongerklop zit ik me behoorlijk aan te irriteren. Maakt niet uit hoeveel ik 's avonds eet, het komt geheid. Nadeel is als ik dus niks eet wordt ik misselijk, dus niet eten is gewoon geen optie. Blijkbaar kost de zwangerschap me gewoon veel energie ofzo? (en 6 dagen in de week werken zal ook wel niet echt helpen )

Nou ja donderdag weer naar de VK maar even horen of die ook zegt dat ik rustiger aan moet doen.

Ik begin ons meisje wel steeds meer te voelen dat is dan wel weer tof en af en toe ook als ik mijn hand op mijn buik leg. Maar wel op een bepaalde plek, zal wel met de placenta te maken hebben.

Nou ja ik hoop dat het verder goed gaat met iedereen!
pi_73205835
Sindell, kan je niet gewoon wat sultanas of crackers naast je bed leggen? Dan hoef je er 's nachts niet uit.
Gewoon lekker aan toegeven trouwens. Als jij honger hebt dan is dat met goede reden. Zwangerschap kost enorm veel energie! Als je dan ook nog eens 6(!) dagen per week werkt dan pleeg je roofbouw op je lichaam.
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:43:55 #150
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73205846
Dames met bekkenpijn, ik leef met jullie mee... deze zwangerschap is het me nog redelijk bespaard gebleven, maar ik weet inmiddels wat ik moet doen bij de eerste verschijnselen dankzij Mensendieck. Dat helpt geen zier als het verder gevorderd is trouwens...

Ik had vorige zwangerschap wel een piep klein beetje profijt van zo'n evenwichtsbal om op te zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')