quote:
Wel mee eens, tenminste, als ze tijdens het sollicitatiegesprek ook geen boerka droeg.quote:Op maandag 28 september 2009 10:36 schreef Gia het volgende:
Geen uitkering voor boerkadragers
Een boerkadraagster die weigert haar boerka af te doen voor werk, hoeft volgens Cohen niet meer om een uitkering te komen.
Meer participatie op de arbeidsmarkt van deze vrouwen. Het uit het isolement halen van deze vrouwen.quote:
Die kunnen ook niet overal werken waar ze willen.quote:Op maandag 28 september 2009 10:39 schreef DennisMoore het volgende:
En mensen met een groene hanekam enzo?
Precies, dus zo'n regel kan best vrij algemeen worden geformuleerdquote:Op maandag 28 september 2009 10:44 schreef Gia het volgende:
Die kunnen ook niet overal werken waar ze willen.
En ook van die mensen wordt verwacht dat ze zich representatief kleden als ze ergens op sollicitatiegesprek gaan. Iemand die willens en wetens zich zo uit dat hij/zij nergens aan het werk kan, mag wmb een uitkering onder zijn/haar zolen schrijven.
quote:Op maandag 28 september 2009 10:45 schreef bluespice het volgende:
Als men na 5 jaar in een islamitische slagerij of slachthuis gewerkt te hebben en al die jaren sociale premies e.d. heeft betaald tegen zijn/haar wil werkloos wordt dan moet er m.i. wel een uitzondering gemaakt kunnen worden.
Iets subtiels op je schouder of bovenarm valt toch wel mee (het is ook niet mijn smaak).quote:Op maandag 28 september 2009 10:40 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat mensen met tatoeages ook hun recht op een uitkering moeten verliezen.
Boerkadraagsters kunnen tenminste spellen.quote:Op maandag 28 september 2009 10:45 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Boerka of niet het is gewoon duidelijk geregeld in de wet. Iemand die zich niet toonbaar wil of kan maken mag men weigeren omdat de indificatieplicht hierdoor wordt belemmerd.
Dood laten gaan van de honger dusquote:Op maandag 28 september 2009 10:52 schreef DiRadical het volgende:
Maar als jij het nodig vind op een tatoeage op je slaap te zetten en je kunt daardoor geen baan vinden lijkt het mij logisch dat je je niet zomaar kunt beroepen op een gift van de samenleving
Mooi dan kan ik toch iets leren van die mensen. Wel handig.quote:Op maandag 28 september 2009 10:53 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Boerkadraagsters kunnen tenminste spellen.
Waarom? Ook zij zijn sollicitatieplichtig. Iemand die door zijn/haar uiterlijk zorgt dat hij/zij niet aangenomen wordt, mag gewoon gekort worden, dan wel de uitkering gestopt. Dat is verwijtbaar werkeloos.quote:Op maandag 28 september 2009 10:45 schreef bluespice het volgende:
Als men na 5 jaar in een islamitische slagerij of slachthuis gewerkt te hebben en al die jaren sociale premies e.d. heeft betaald tegen zijn/haar wil werkloos wordt dan moet er m.i. wel een uitzondering gemaakt kunnen worden.
Die regel was er allang, het wordt nu alleen gesteld dat het dus ook geldt voor boerkadraagsters.quote:Op maandag 28 september 2009 10:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Precies, dus zo'n regel kan best vrij algemeen worden geformuleerd.
Ik denk dat een consultant bij de sociale dienst of het UWV best kan bepalen wanneer iemand er representatief uitziet en wanneer niet. Verder hangt het uiteraard ook van de baan af.quote:Alleen weer wat lastig waar je de grens legt om iemand bij voorbaat uit te sluiten voor een uitkering. In hoeverre is het van iemand te verlangen zich aan te passen qua uiterlijk, qua gedrag, etc.
Daar zitten wel grenzen aan toch?
Goed plan.quote:Op maandag 28 september 2009 10:36 schreef Gia het volgende:
Geen uitkering voor boerkadragers
Een boerkadraagster die weigert haar boerka af te doen voor werk, hoeft volgens Cohen niet meer om een uitkering te komen.
Ben het hier wel mee eens, maar hoeveel boerkadraagsters zullen alleenstaand zijn en daarom een uitkering nodig hebben?
Uitstekend idee, maar of het iets oplost betwijfel ik.
Als de burqa voor islam staat, dan zou je dus 1 miljard niet-burqadraagsters beledigen.quote:Op maandag 28 september 2009 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zal die 20 dames leren!
Weer een joekel van een probleem verholpen, in de strijd tegen de Islam! Als positief bij-effect hoeven we waarschijnlijk (door deze bezuiniging) de AOW leeftijd niet te verhogen!
Taste the sarcasm. Jij weet net zo goed dat het hier gaat om symboolpolitiek. Je lost er namelijk niets mee op.quote:Op maandag 28 september 2009 11:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de burqa voor islam staat, dan zou je dus 1 miljard niet-burqadraagsters beledigen.![]()
Een burqa staat voor het jezelf afsluiten van de maatschappij. Prima, maar dan mag de maatschappij zich ook van jou afsluiten.
Precies wat ik zei: Een halfslachtige maatregel van Cohen, die allang bestaat.quote:Op maandag 28 september 2009 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zal die 20 dames leren!
Weer een joekel van een probleem verholpen, in de strijd tegen de Islam! Als positief bij-effect hoeven we waarschijnlijk (door deze bezuiniging) de AOW leeftijd niet te verhogen!
- het is geen symboolpolitiek. Het is een statementquote:Op maandag 28 september 2009 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Taste the sarcasm. Jij weet net zo goed dat het hier gaat om symboolpolitiek. Je lost er namelijk niets mee op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |