Denk je nu echt dat mensen die geen lening durven aangaan voor een studie wel naar het buitenland durven?quote:Op maandag 28 september 2009 12:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Of die jaag je naar het buitenland en dan zijn ze dus uit het systeem terwijl dat niet gehoeven had.
Sorry foutje gelukkig heb ik meer verstand van moleculaire biologiequote:
Die hebben we ook nodig, maar voor de bouwvakker is dat niet relevant. Die moet gewoon uitvoeren wat er op tekening staat. Dat is hun vak en daar hebben ze vaak nog plezier in ookquote:Op maandag 28 september 2009 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies metselaars hebben we nodig en niet iemand die "A realistic molecular model of cement hydrates" in PNAS publiceerd
http://www.pnas.org/content/early/2009/09/02/0902180106.abstract
En zonder bouwvakker en metaalwerker komt de ingenieur niet verder dan een mooi vel uit de plotter.quote:Op maandag 28 september 2009 12:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die hebben we ook nodig, maar voor de bouwvakker is dat niet relevant. Die moet gewoon uitvoeren wat er op tekening staat. Dat is zijn vak
Over een enkele jaren kunnen ze die studie gewoon schrappen, dan heb ik een programma geschreven dat jongens als jij overbodig maaktquote:Op maandag 28 september 2009 12:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sorry foutje gelukkig heb ik meer verstand van moleculaire biologie
Werk met de handen = zwaar. Ik denk dat menig MBOer zo redeneert.quote:Op maandag 28 september 2009 12:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die hebben we ook nodig, maar voor de bouwvakker is dat niet relevant. Die moet gewoon uitvoeren wat er op tekening staat. Dat is hun vak en daar hebben ze vaak nog plezier in ookIk snap dan ook nooit helemaal waarom er zoveel MBO naar de verkoop of administratie gaan.
System biology heeft nog wel wat jaartjes nodig maar het is wel mooi als het ooit luktquote:Op maandag 28 september 2009 12:43 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Over een enkele jaren kunnen ze die studie gewoon schrappen, dan heb ik een programma geschreven dat jongens als jij overbodig maakt![]()
.
Daar staat dan weer tegenover dat één geniale ingenieur een productiviteitsgroei teweeg kan brengen waar hele legers bouwvakkers nog niet tegenop kunnen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En zonder bouwvakker en metaalwerker komt de ingenieur niet verder dan een mooi vel uit de plotter.
Ze hadden beter in die brief kunnen zetten dat je niet moet lenen voor consumptieve uitgaven.quote:Op maandag 28 september 2009 12:44 schreef Casparovvv het volgende:
Wat ik overigens dubieus vind is dat een aantal maanden geleden half studerend Nederland een brief kreeg van de IBG met daarin een waarschuwing tegen overmatig lenen. Nu stelt Bos een maatregel voor die dat onvermijdelijk maakt.
juistquote:Op maandag 28 september 2009 12:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze hadden beter in die brief kunnen zetten dat je niet moet lenen voor consumptieve uitgaven.
Ik bedoel maar dat we zeker niet alleen moeten focussen op het hoger onderwijs als het gaat om een kenniseconomie. Ten eerste laat je dan een hoop potentiële mankracht links liggen, en ten tweede stellen kundige metaalbewerkers de ingenieur in staat complexere ontwerpen te maken. Het is denk veel nuttiger om eens te gaan kijken of we wel alle studies moeten gaan sponsoren. Franse taal en letterkunde, volgens mij kan dat geld beter besteed worden als ik de overheidsfinanciën eens bekijk.quote:Op maandag 28 september 2009 12:44 schreef Reya het volgende:
Daar staat dan weer tegenover dat één geniale ingenieur een productiviteitsgroei teweeg kan brengen waar hele legers bouwvakkers nog niet tegenop kunnen.
En daar staat tegenover dat die bouwvakkers en ingenieur moeten betalen voor al die mensen die sociale geografie hebben gestudeerd, of franse literatuur en daar verder niets mee kunnen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar staat dan weer tegenover dat één geniale ingenieur een productiviteitsgroei teweeg kan brengen waar hele legers bouwvakkers nog niet tegenop kunnen.
3500 netto?!quote:Op maandag 28 september 2009 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Startsalarissen!! Je mag 15 jaar doen over het afbetalen! Dan heb je het niet meer over een startsalaris.
Gemiddeld kun je echt wel 400 euro aflossen. In het eerste jaar misschien nog niet, maar als je zo'n 3500 netto verdient, kun je makkelijk 1000 euro aflossen. Moet je alleen niet te duur gaan wonen.
Geestelijke arbeid is meestal net zo zwaar. Ik erger me altijd zo aan die stukjes in de krant over het doorwerken tot '67. Het 'werkvolk', om ze even heel denigrerend zo te noemen, doet net alsof een minister helemaal niks doetquote:Op maandag 28 september 2009 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Werk met de handen = zwaar. Ik denk dat menig MBOer zo redeneert.
Daar kan ik je enkel gelijk in geven.quote:Op maandag 28 september 2009 12:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik bedoel maar dat we zeker niet alleen moeten focussen op het hoger onderwijs als het gaat om een kenniseconomie. Ten eerste laat je dan een hoop potentiële mankracht links liggen, en ten tweede stellen kundige metaalbewerkers de ingenieur in staat complexere ontwerpen te maken. Het is denk veel nuttiger om eens te gaan kijken of we wel alle studies moeten gaan sponsoren.
Inderdaad, als je 1800 netto verdient als HBO/WO starter mag je je handjes dichtknijpen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
3500 netto?!In wat voor wereld leef jij? De meeste academici zullen dat inkomen nooit bereiken.
Ik heb geen idee of sociaal geografen en gallologen zo slecht liggen op de arbeidsmarkt. Op mijn voormalige werk was praktisch de helft van het personeel sociaal geograaf; die hielden zich vooral bezig met klanttevredenheidsonderzoeken, en niet onverdienstelijk.quote:Op maandag 28 september 2009 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daar staat tegenover dat die bouwvakkers en ingenieur moeten betalen voor al die mensen die sociale geografie hebben gestudeerd, of franse literatuur en daar verder niets mee kunnen.
En verder natuurlijk voor al die pretstudies omdat men niet wilde gaan werken
nah wellicht als ze richting de 55 gaan wel. Niet in het begin nee, maar dat zal meneer ook wel niet bedoelen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
3500 netto?!In wat voor wereld leef jij? De meeste academici zullen dat inkomen nooit bereiken.
Nouja van fysieke arbeid slijt je letterlijk een beetje stratemaker is met 50 op en heeft geen gewrichten meer over. Wat ik wel raar vind is dat mensen moeten stoppen mijn promoter is net met pensioen maar hij is nog volop aan het werk en niet van plan te stoppen toch heeft hij officieel geen baan meer. Waarom dit soort mensen niet gewoon door laten werken.quote:Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Geestelijke arbeid is meestal net zo zwaar. Ik erger me altijd zo aan die stukjes in de krant over het doorwerken tot '67. Het 'werkvolk', om ze even heel denigrerend zo te noemen, doet net alsof een minister helemaal niks doet. Of alsof academci niets doen. Volgens mij dat een arts in een werkweek geestelijk 10 keer zo veel arbeid verricht als een bouwvakker fysiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |