Seriously dude... wanneer kom je dit in de praktijk tegen? Ik vind dat iedereen die VWO heeft gedaan de cosinusregel uit z'n hoofd moet kennen, anders kun je geen koffiezetten en een eitje bakken voor ontbijtquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:16 schreef EricT het volgende:
ik vind wel dat je moet weten waaruit de donkere en lichtere banden van het myofoibril bestaat
Maar je hebt die basiskennis wel nodig, zodat je in de kliniek veel makkelijker dingen kunt beredeneren etc. Ik vind het erg fijn namelijk dat wij in het eerste jaar vooral veel celbiologie hebben gehad en andere 'triviale zaken'. De kleine dingen vergeet je natuurlijk weer, maar het grote geheel blijft wel hangen. En dat lijkt me toch het belangrijkstequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:29 schreef fusionfake het volgende:
als je enkel de dingen gaat doen die je in de praktijk tegen komt ben je met 2/3 jaar wel klaar met gnk
exactemundo, daar gaat het omquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:17 schreef June. het volgende:
[..]
Maar je hebt die basiskennis wel nodig, zodat je in de kliniek veel makkelijker dingen kunt beredeneren etc. Ik vind het erg fijn namelijk dat wij in het eerste jaar vooral veel celbiologie hebben gehad en andere 'triviale zaken'. De kleine dingen vergeet je natuurlijk weer, maar het grote geheel blijft wel hangen. En dat lijkt me toch het belangrijkste.
Ik zou het door de plastische laten doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:25 schreef dotKoen het volgende:
Nou, vandaag bij de HA geweest met een co erbij. Naevus in (zijkant) gezicht die af en toe jeukt en wat gevoelig is. Onderzoek met een dermatoscoop redelijk benigne aspect (vond ik zelf ook). Toch wordt naevus wordt over 1,5 week geëxideerd.
Heb ik besproken, HA denkt niet dat het veel verschil maakt. Verder zit het plekje bij mijn oor en bij de haargrens, niet echt opvallend. Of doel je niet op het cosmetische resultaat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:51 schreef starla het volgende:
[..]
Ik zou het door de plastische laten doen.
Knappe vent die een moedervlek op z'n eigen gezicht met de dermatoscoop kan bekijkenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:25 schreef dotKoen het volgende:
Nou, vandaag bij de HA geweest met een co erbij. Naevus in (zijkant) gezicht die af en toe jeukt en wat gevoelig is. Onderzoek met een dermatoscoop redelijk benigne aspect (vond ik zelf ook). Toch wordt naevus wordt over 1,5 week geëxideerd.
Wat een laffe regel. Het is gewoon een truukje, dat kan een dermatoloog ook wel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:18 schreef intoxicated het volgende:
In zat ziekenhuizen mogen excisies in het gelaat of op de handen überhaupt alleen door de plastische gedaan worden. Hoe simpel, onbeduidend en klein ook.
Ja, dat deed de huisarts uiteraard. En de co. En zelf heb ik de laesie met het erg praktische instrument, genaamd een spiegel, bekeken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:28 schreef Repeat het volgende:
[..]
Knappe vent die een moedervlek op z'n eigen gezicht met de dermatoscoop kan bekijken
Net zoals dat ellenlang reflecteren en het zinloze groepjeswerkquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:50 schreef MaxC het volgende:
[..]
Dat zou nog kunnen maar dat je weet wat de Z-banden etc. zijn gaat weer te ver.
Klinisch totaal niet relevant en hoe meer aandacht je daaraan besteed hoe meer het ten koste gaat van je relevante klinische kennis
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:35 schreef Honeymooner het volgende:
Doe mij maar wat meer kennis en wat minder reflecteren..
Tja, in Nijmegen valt het allemaal wel reuze mee. Sowieso in de eerste 3 jaarquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:35 schreef Honeymooner het volgende:
Doe mij maar wat meer kennis en wat minder reflecteren..
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:37 schreef gohan16 het volgende:
oesophagogastroduodenoscopie is nóg beter
Wat doen jullie in het eerste jaar in Maastricht?quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:03 schreef Seam het volgende:Komende vrijdag toets over genetica
En ik moet mijn opdracht pathologie nog afronden, die was trouwens wel belachelijk makkelijk
<3 Hebben ze nog weer nieuwe nummers gemaakt?quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:38 schreef iofn het volgende:
You're yellow like the desert in Damascus is, you're yellow cause your liver has metastasis.
Amateur Transplants
Die over levermeta's is redelijk oud. Heb ooit een interview met ze gehoord dat ze heel er lang gezocht hebben naar iets dat rijmt op metastases. Ze hebben laatst (deze zomer, geloof ik) een live album (In Theatre) uitgebracht met wat nieuwe nummers, maar ook bekende nummers.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:38 schreef Pluizel het volgende:
[..]
<3 Hebben ze nog weer nieuwe nummers gemaakt?
We beginnen met een blok acute nood, gevolgd door een blok traumata, longen, circulatie, abdomen, en hersenen. Theorie is redelijk basaal en richt zich vooral op de fysiologie/histologie/anatomie. Maar qua praktijk hebben we een nog een dissectiecursus van een half jaar 4 uur per week, 5 oefenconsulten, en per blok zo'n 5-10 trainingen die betrekking hebben tot lichamelijk onderzoek, lab enz.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:48 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Wat doen jullie in het eerste jaar in Maastricht?
Dat is toch chill. Ik zit de hele dag al in het ziekenhuis dan heb ik echt geen zin om er 's avonds of in het weekend ook nog eens te zitten om te werken... Doe mij maar het hersenloze baantjequote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef MaxC het volgende:
Hebben hier trouwens mensen nog wat leuke medische bijbaantjes?
Bedrijf waar ik bijles gaf is failliet en zie alleen maar hersenloze baantjes op vacature site's.
Ik werk in een studententeam (Radiologie). Relaxte tijden en niet al te zwaar werkquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef MaxC het volgende:
Bedrijf waar ik bijles gaf is failliet en zie alleen maar hersenloze baantjes op vacature site's.
Kamers bijvullen (contrast, katheters etc.) en in orde houden, kamers een beetje netjes houden, zorgen dat dingen op tijd besteld worden en voor de rest gewoon overal een handje helpen. Ik werk op de afdeling interventieradiologie en daar word altijd steriel gewerkt dus dingen klaarleggen, echo bedienen dat soort dingen. Maar het verschilt logischerwijs wel per afdeling.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:54 schreef Knuffleheinz het volgende:
Wat moet je precies doen in zo'n studententeam?
Wat dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:24 schreef Merel1808 het volgende:
Studieadviseurs
Wat een drama! Het enige doel in hun leven is zorgen dat er zo veel mogelijk mensen stoppen geloof ik, hopeloos!
Hoe wat wie waar? En je gaat zelf toch niet stoppen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:24 schreef Merel1808 het volgende:
Studieadviseurs
Wat een drama! Het enige doel in hun leven is zorgen dat er zo veel mogelijk mensen stoppen geloof ik, hopeloos!![]()
Neenee, zeker niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:06 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hoe wat wie waar? En je gaat zelf toch niet stoppen?
Ah balenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:16 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Neenee, zeker niet.
Vorig moest ik halverwege het jaar op een gesprekje komen omdat ik 2 blokken niet gehaald had, en toen werd me gewoon serieus stevig geadviseerd om maar in januari te stoppen, want dat was voordelig met de studiefinanciering, blabla, en dat mensen die het eerste semester slecht presteerden waarschijnlijk gewoon geen geneeskunde-materiaal waren, volstrekt belachelijk.
En nu ben ik dus door naar het 2e jaar, maar ik heb nog een aantal dingen open staan. Als je 1 of 2 dingen open hebt staan (beetje afhankeljk van wat het is) mag je gewoon door, maar als je meer open hebt staan kun je alleen door 'onder voorwaarden', als je in die categorie viel moest je voor 9 oktober een afspraak met de studieadviseur hebben. Dus ik heb netjes de uitslagen van al mijn hertentamens afgewacht, en toen bleek dus dat ik niet zomaar door mocht gaan, dus moest ik een afspraak maken; hebben die lui pas over 3 weken tijd!En dan gaan ze mij op mn kop geven dat ik eerder had moeten komen, en dat slechte planning een teken is dat je je studie niet gaat halen, en of ik hier wel echt mee door wil en niet toch nog wil gaan stoppen.
In plaats van dat die lui een beetje proberen studenten te motiveren ofzo
Hebben jullie op de site van het umc geen prikbord of iets dergelijks? Bij ons staan daar regelmatig vacatures op voor werk in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef MaxC het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |