en de motorbakken maken een mooi geluid bij het afremmenquote:
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.quote:
Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Duidelijk, en dus als ik een DD-AR zie, met een 1700/1800. Dan is dat de loc met de motor he? (eigenlijk wel logisch)quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Heb het antwoord al hierboven gekregenquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)
Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)
Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Vroeger deden ze het met 1600'squote:Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?Zoniet dan kan dus slechts een 1700 midden in een trein (DDM-2/3) opduiken. 1600 locs zal je, met Raillon als eigenaar, niet snel tegenkomen aan een DDM-1
Stoer ventquote:Op woensdag 30 september 2009 08:32 schreef James1988 het volgende:
er gaan zometeen 5 GtbV-formulieren ingevuld worden en richting zowel NSR als NS Hispeed.
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertragingquote:Op woensdag 30 september 2009 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stoer ventAlleen heeft het niet zo veel zin gok ik, aangezien ze naar elkaar gaan wijzen
Althans: NS zegt: doei, je moet niet bij ons zijn. HiSpeed zegt: Doei, wij hebben nog geen compensatieregeling, en bovendien betaal je toch maar de actieprijs
![]()
Maar ik ben benieuwdEn al klinkt het wat smalend, ik wens je serieus alle succes
Wat is hier raar aan? Gebeurt meer hoor, een loc in het midden.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Zo zo. Dat ziet er wel erg ruimhartig uitquote:Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Ik heb het vroeger eenmaal mogen aanschouwen dat DDM-1 gekoppeld reed. Ik neem tenmiste aan dat het DDM-1 was, omdat het loc, 7 bakken dubbeldeks, loc, 7 bakken dubbeldeks was.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?![]()
Dit is dus een DDAR, daarvan kunnen er 2 gekoppeld rijden. En aangezien er DDAR's rondrijden met loc, bestaat dus de kans dat je een loc in het midden krijgt. Het kunnen zelfs 2 locs zijn, als ook de andere DDAR zijn loc aan de kant van de ene DDAR heeft zitten.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Twee 1(6/8)00'en leveren gekoppeld te veel 75Hz in de retourstroom, daarom mogen ze niet in dubbeltractie rijden.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Edit: Een 1600/1800-loc kan niet gekoppeld rijden met een soortgenoot, omdat ze te veel stroom uit de bovenleiding trekken. Alleen daarom al is gekoppeld rijden van DDM-1 onmogelijk. DD-AR met 1700 heeft hier geen last van vanwege een ingebouwde beveiliging.
Dat is het DDM-1quote:Op woensdag 30 september 2009 11:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zag een week of 2 geleden in het weekend 6 bakken DD-AR rijden: motorwagen, 5 tussenbakken en een loc. Dus niet 2 gekoppelde 3-stammen, maar echt 6 bakken als 1 stam.
Deze reed voorbij Woerden (stopte niet), eerst richting Utrecht en later richting Den Haag/Rotterdam. Dat is dus niet gebruikelijk?
Iemand een idee wat de reden van die 'vreemde' combinatie was?
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:quote:Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Die regels geleden voor alle NS Hispeed treinen, dus ook de Thalys en ICE. Deze passeren wel overwegen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
O.a.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:57 schreef Alexxxxx het volgende:
BuzzyBee staat in de RAIL
http://img98.imageshack.us/img98/5584/scannen0005y.jpg
Kan ik die gewoon bij de Bruna kopen btw?
Boven je bed hangen, achter glas. EN dan fappen maarquote:Op woensdag 30 september 2009 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
* Duvel checkt lectuurmand naast de bank...quote:Op woensdag 30 september 2009 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
[gnm*]Nee, wel boeken over het gebruik van bezittelijke voornaamwoorden.[/gnm]quote:Op woensdag 30 september 2009 20:03 schreef greavy het volgende:
Zag even op bol.com bij me bestelling.
Me bestelde boek is onderweg![]()
![]()
"Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk."
Weet iemand nog wat goede boeken over (oude) spoorlijnen e.d.?
Vooralsnog kun je alleen nog maar hele reizen kopen dacht ik.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef thatsme het volgende:
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
Bron: NS Hispeed.nlquote:In verband met technisch onderzoek is het treinverkeer op de HSL-lijn per direct stil gelegd. FYRA zal op dit moment NIET rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Reizigers kunnen gebruik maken van de Beneluxtreinen of de binnenlandse intercities tussen Amsterdam en Rotterdam.
Wij houden u via deze site op de hoogte.
Ik ook.. hoelang het gaat duren en hoe die 10 reizigers in hemelsnaam nog in de Benelux moeten passen..quote:Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: NS Hispeed.nl
Ben benieuwd...
Ken je dat filmpje dan niet van die paperclips op de vloer van een trein/metro bij de elektromotor.quote:Op maandag 28 september 2009 21:56 schreef TeringHenkie het volgende:
Je zal waarschijnlijk krijgen dat alle passagiers met metalen objecten allemaal naar de vloer getrokken worden
Nee joh, machinisten zijn rondje om de kerk beu gewordenquote:Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: NS Hispeed.nl
Ben benieuwd...
Ja, zo kan ik ook wel vette compensatie aanbieden bij een kwartiertje vertraging. Het geldt gewoon nooit. Faalhazen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:
Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in de volgende situaties:
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
Erg dat ik eerder weet wat er met de HSL/Fyra aan de hand is dan een NS Hispeed-medewerkerquote:Op http://bit.ly/pp1zZ Prorail: Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Adam en Rdam geen Fyra-treinen. (dank @AlexMedia)
6 minutes ago from TweetDeck
Bron: prorail.nlquote:Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam
Tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal geen treinen.
* Reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Den Haag HS.
Prognose:
* Dit kan enkele dagen duren.
Dat vertel je het systeem de eerste keer als je je kaart activeert. (1e keer dus bij de servicebalie) Volgens mij kan dat nog niet bij de automaat (1e keer activeren). Daar kan je alleen saldo erop zetten. Weet ik allemaal niet 100% zeker, maar las ik ergens anders.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef thatsme het volgende:
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
NS:quote:Op woensdag 30 september 2009 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: prorail.nl
Uh oh... when the shit hits the fan, it hits the fan good.
quote:Schiphol-Rotterdam Centraal Donderdag 1 Oktober 00:02
Oorzaak
Tussen Rotterdam Centraal en Hoofddorp rijden geen treinen in opdracht van de politie.
Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal reizen via D'Haag HS en Schiphol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |