abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73228557
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:15 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel mooi
en de motorbakken maken een mooi geluid bij het afremmen
*brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrwrwrwrwrooeoeoeoeoemmmmmmmmdurdurdurdur*
pi_73228574
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:14 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Je bedoelt "of"?
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
pi_73228714
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.
pi_73228811
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.
Duidelijk, en dus als ik een DD-AR zie, met een 1700/1800. Dan is dat de loc met de motor he? (eigenlijk wel logisch)
pi_73228830
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)

Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
hula
pi_73228879
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)

Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Heb het antwoord al hierboven gekregen
  woensdag 30 september 2009 @ 00:51:35 #207
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_73230845
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)

Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden? Zoniet dan kan dus slechts een 1700 midden in een trein (DDM-2/3) opduiken. 1600 locs zal je, met Raillon als eigenaar, niet snel tegenkomen aan een DDM-1
Same shit, different day
SC hopper present
pi_73231087
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden? Zoniet dan kan dus slechts een 1700 midden in een trein (DDM-2/3) opduiken. 1600 locs zal je, met Raillon als eigenaar, niet snel tegenkomen aan een DDM-1
Vroeger deden ze het met 1600's Maar tegenwoordig idd niet meer nee.

Maar weet niet of ze gekoppeld konden rijden. Als het al kon, werd het wel een hele lange trein
hula
pi_73231917
ieder zijn ding
  woensdag 30 september 2009 @ 08:32:01 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73232518
Ik wil niet veel zeggen, maar als je als NS Hispeed met veel bombarie een hogesnelheidsdienst (al rijdt hij maar 160 km/h) aankondigt over de HSL, en er een godsvermogen voor durft te vragen, dan lijkt het me wel de bedoeling om die trein ook daadwerkelijk te laten rijden?

In 7 dagen tijd is het mij nu al 3x gebeurd dat de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam niet reed. Een NS-medewerker te Rotterdam wist me zelfs te vertellen dat gedurende zijn achturige shift van gisteren, de Fyra 5x niet heeft gereden.

Ik reis inmiddels op de kop af al een jaar iedere dag met de trein naar m'n werk, en zulke ellende als ik in de afgelopen 3 weken met Fyra heb gezien, heb ik nog nooit gezien*. Dat noem ik niet slecht, dat noem ik heel slecht.

Ik heb een toeslagmaandabonnement gekocht, omdat ik meen te verwachten een goede betrouwbare snelle verbinding te krijgen. De prijs viel nu nog mee (¤ 64,-) maar ik vind het zijn geld absoluut niet waard: de verbinding is allesbehalve betrouwbaar te noemen.

Ik ben totnutoe redelijk aardig geweest voor NS - vind ik zelf - maar nu is de maat vol: er gaan zometeen 5 GtbV-formulieren ingevuld worden en richting zowel NSR als NS Hispeed.

*m.u.v. overmacht door een persoonsongeval
pi_73233013
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:32 schreef James1988 het volgende:
er gaan zometeen 5 GtbV-formulieren ingevuld worden en richting zowel NSR als NS Hispeed.
Stoer vent Alleen heeft het niet zo veel zin gok ik, aangezien ze naar elkaar gaan wijzen Althans: NS zegt: doei, je moet niet bij ons zijn. HiSpeed zegt: Doei, wij hebben nog geen compensatieregeling, en bovendien betaal je toch maar de actieprijs


Maar ik ben benieuwd En al klinkt het wat smalend, ik wens je serieus alle succes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 september 2009 @ 09:09:22 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73233125
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stoer vent Alleen heeft het niet zo veel zin gok ik, aangezien ze naar elkaar gaan wijzen Althans: NS zegt: doei, je moet niet bij ons zijn. HiSpeed zegt: Doei, wij hebben nog geen compensatieregeling, en bovendien betaal je toch maar de actieprijs


Maar ik ben benieuwd En al klinkt het wat smalend, ik wens je serieus alle succes
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
pi_73233268


De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
pi_73233377
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Wat is hier raar aan? Gebeurt meer hoor, een loc in het midden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73233395
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Zo zo. Dat ziet er wel erg ruimhartig uit Als ze dit volhouden gaat het helemaal nooit ene stuiver opbrengen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 september 2009 @ 10:13:10 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73234503
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?
Ik heb het vroeger eenmaal mogen aanschouwen dat DDM-1 gekoppeld reed. Ik neem tenmiste aan dat het DDM-1 was, omdat het loc, 7 bakken dubbeldeks, loc, 7 bakken dubbeldeks was.

Zal wel een test zijn geweest, want het ding reed op een ochtend begin jaren 90 naar Leeuwarden en zoals iedereen weet schiet de perroncapaciteit in Leeuwarden iets tekort om zoveel bakken in één keer aan te kunnen zonder grote verschuivingen te plegen.

Edit: Een 1600/1800-loc kan niet gekoppeld rijden met een soortgenoot, omdat ze te veel stroom uit de bovenleiding trekken. Alleen daarom al is gekoppeld rijden van DDM-1 onmogelijk. DD-AR met 1700 heeft hier geen last van vanwege een ingebouwde beveiliging.

[ Bericht 11% gewijzigd door Peterselieman op 30-09-2009 10:44:48 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 30 september 2009 @ 10:30:37 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73234960
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Dit is dus een DDAR, daarvan kunnen er 2 gekoppeld rijden. En aangezien er DDAR's rondrijden met loc, bestaat dus de kans dat je een loc in het midden krijgt. Het kunnen zelfs 2 locs zijn, als ook de andere DDAR zijn loc aan de kant van de ene DDAR heeft zitten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73235259
Mkaaay dat wist ik niet
  woensdag 30 september 2009 @ 11:12:52 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73236173
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Edit: Een 1600/1800-loc kan niet gekoppeld rijden met een soortgenoot, omdat ze te veel stroom uit de bovenleiding trekken. Alleen daarom al is gekoppeld rijden van DDM-1 onmogelijk. DD-AR met 1700 heeft hier geen last van vanwege een ingebouwde beveiliging.
Twee 1(6/8)00'en leveren gekoppeld te veel 75Hz in de retourstroom, daarom mogen ze niet in dubbeltractie rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73237478
Ik zag een week of 2 geleden in het weekend 6 bakken DD-AR rijden: motorwagen, 5 tussenbakken en een loc. Dus niet 2 gekoppelde 3-stammen, maar echt 6 bakken als 1 stam.
Deze reed voorbij Woerden (stopte niet), eerst richting Utrecht en later richting Den Haag/Rotterdam. Dat is dus niet gebruikelijk?
Iemand een idee wat de reden van die 'vreemde' combinatie was?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 september 2009 @ 11:55:27 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73237544
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zag een week of 2 geleden in het weekend 6 bakken DD-AR rijden: motorwagen, 5 tussenbakken en een loc. Dus niet 2 gekoppelde 3-stammen, maar echt 6 bakken als 1 stam.
Deze reed voorbij Woerden (stopte niet), eerst richting Utrecht en later richting Den Haag/Rotterdam. Dat is dus niet gebruikelijk?
Iemand een idee wat de reden van die 'vreemde' combinatie was?
Dat is het DDM-1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73239275
Wat is eigenlijk het verschil tussen DDM-2 en DDM-3?
  woensdag 30 september 2009 @ 12:59:41 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73239364
Hooguit de kleur van de vloerbedekking bij aflevering of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73241003
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:

Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in de volgende situaties:

* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein

Bij de NS geldt alleen iets met landelijke uitslag, voor de rest krijg je geld terug.

Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
pi_73241590
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
Die regels geleden voor alle NS Hispeed treinen, dus ook de Thalys en ICE. Deze passeren wel overwegen.
pi_73245405
Berlijn - Nachttreinen

Zo hierbij het laatste deel foto's van mijn vakantie in Berlijn


De Ludmilla's van de Deutsche Bahn worden nog veelvuldig ingezet rondom Berlijn, en niet alleen voor goederentreinen. Dagelijks wordt de nachttrein van/naar Warszawa over de ongeelektrificeerde Ostbahn via Kostrzyn geleid, waardoor een dieselloc benodigd is. De 232 384 staat met D449 op het station van Berlin-Gesundbrunnen te wachten op het vertreksein. De trein heeft doorgaande rijtuigen naar Krakow, Gdynia en Kalingrad. Dinsdag 11 augustus 2009


Ruim een kwartier later staat de volgende nachttrein op Gesundbrunnen op het programma, de nachttrein naar Kiev Pass. Deze trein rijdt via Frankfurt/Oder waardoor een oudgediende van lokserie 115 mag opdraven. De DB 115 209 staat met een sleep Russische slaaprijtuigen te wachten op vertrek. Dinsdag 11 augustus 2009


Vanuit München Ost is City Night Line 1210 zojuist in Berlin Ostbahnhof aangekomen. DB 101 108 brengt de trein nu leeg naar station Lichtenberg, hier gefotografeerd op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Vanaf station Lichtenberg zal een DB 232 de trein ophalen en naar de Talgo-werkplaats bij de Warschauer Strasse brengen. Vanaf december 2009 zal deze trein en dit treintype ophouden te bestaan! Donderdag 13 augustus 2009


Vanuit Budapest rijdt dagelijks een nachttrein naar Berlin Wannsee. Op het Duitse traject wordt deze trein getrokken door een lok van de serie 115. De DB 115 448 is met Euro Night 448 inclusief zogenaamde "Autobeforderung" op weg naar Berlin Hauptbahnhof en Wannsee als het oude station van Berlin Schönefeld Flughafen gepasseerd wordt. Vrijdag 14 augustus 2009


De zaterdagse nachttrein richting Rusland is de mooiste van de week, aangezien hij bijna in zijn geheel bestaat uit prachtige blauwwitte slaaprijtuigen. De trein heeft als eindbestemming het Russische Saratov, maar heeft tevens doorgaande rijtuigen naar Adler, Novosibirsk, Astana, Tscheljabinsk, Ufa, Omsk en Sverdlovsk Pass. Railion verzorgd de tractie in de vorm van de 145 035 en zal de trein tot Frankfurt/Oder brengen. Het gehele circus rijdt tot de Pools/Wit-Russische grens onder treinnummer D1249 en passeert hier de overbekende stek nabij de Jannowitzbrücke gelegen tussen de Alexanderplatz en Ostbahnhof. Zaterdag 15 augustus 2009


Het station van Erkner, het eindpunt van de S3 aan de verre oostkant van Berlijn, wordt momenteel grondig gerenoveerd. Toch is er nog een redelijk plaatje te maken van doorgaande treinen, met rechts in beeld het nog steeds in gebruik zijnde Stellwerk. Het is ondertussen 16:00, maar hier staat de zon nog net goed voor treinen naar het oosten. De DB 145 035 is met de D441 naar Moskou Belorusskaja en rijtuigen naar Minsk en St. Petersburg op weg naar grensstation Frankfurt/Oder, waar de PKP de trein overneemt. Zondag 16 augustus 2009


De nachttrein uit Berlijn naar Rusland, welke al om 15:00 uit Berlijn vertrekt, heeft een lokwissel van DB 145 naar PKP SU45 in het grensstation van Frankfurt/Oder. De PKP SU45-164 voert het rangeersein als de kop van de trein genaderd wordt. Rechts daarvan het Stellwerk van Frankfurt. Dinsdag 18 augustus 2009



Afwijkende nachttrein betreft de Euro Night naar het Zweedse Malmö Central. Doordat de oude "Holzroller" van Scandlines al enkele weken defect aan de kant staat, heeft men HGK gevraagd tractie te leveren voor de rit vanaf Berlin Hbf tot aan de boot bij Sassnitz. HGK's 185 584 zal met EuroNight 210 over enkele ogenblikken vertrekken vanuit het tiefbahnhof van Berlin Hbf. De trein is samengesteld uit louter uit Zweedse slaaprijtuigen. Dinsdag 11 augustus 2009


Nog een nachtplaat van de nachttrein naar Warschau. Op het station van Berlin Lichtenberg heeft de trein een 2e stop, alvorens de DB 232 205 de trein via de ongeelectrificeerde Ostbahn naar Kostrzyn zal brengen. Daar neemt de PKP de trein over. Vrijdag 21 augustus 2009
pi_73245657
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73247610
BuzzyBee staat in de RAIL

http://img98.imageshack.us/img98/5584/scannen0005y.jpg


Kan ik die gewoon bij de Bruna kopen btw?
  woensdag 30 september 2009 @ 17:19:03 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73248239
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:57 schreef Alexxxxx het volgende:
BuzzyBee staat in de RAIL

http://img98.imageshack.us/img98/5584/scannen0005y.jpg


Kan ik die gewoon bij de Bruna kopen btw?
O.a.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73249161
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
pi_73251304
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
Boven je bed hangen, achter glas. EN dan fappen maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 september 2009 @ 19:11:00 #232
86072 thatsme
and That's you!
pi_73251700
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 30 september 2009 @ 20:03:32 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73253543
Zag even op bol.com bij me bestelling.
Me bestelde boek is onderweg
"Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk."

Weet iemand nog wat goede boeken over (oude) spoorlijnen e.d.?
  woensdag 30 september 2009 @ 20:24:56 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73254365
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
* Duvel checkt lectuurmand naast de bank...

Hier ook!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 september 2009 @ 20:26:29 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73254418
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:03 schreef greavy het volgende:
Zag even op bol.com bij me bestelling.
Me bestelde boek is onderweg
"Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk."

Weet iemand nog wat goede boeken over (oude) spoorlijnen e.d.?
[gnm*]Nee, wel boeken over het gebruik van bezittelijke voornaamwoorden.[/gnm]

*(Grammatica-Nazi-Modus)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73254440
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef thatsme het volgende:
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
Vooralsnog kun je alleen nog maar hele reizen kopen dacht ik.
  woensdag 30 september 2009 @ 21:38:08 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73257172
quote:
In verband met technisch onderzoek is het treinverkeer op de HSL-lijn per direct stil gelegd. FYRA zal op dit moment NIET rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Reizigers kunnen gebruik maken van de Beneluxtreinen of de binnenlandse intercities tussen Amsterdam en Rotterdam.

Wij houden u via deze site op de hoogte.
Bron: NS Hispeed.nl

Ben benieuwd...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 september 2009 @ 21:40:22 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73257253
Ze gaan onderzoeken waar het lawaai vandaan komt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73257292
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: NS Hispeed.nl

Ben benieuwd...
Ik ook.. hoelang het gaat duren en hoe die 10 reizigers in hemelsnaam nog in de Benelux moeten passen..
pi_73257323
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:56 schreef TeringHenkie het volgende:
Je zal waarschijnlijk krijgen dat alle passagiers met metalen objecten allemaal naar de vloer getrokken worden
Ken je dat filmpje dan niet van die paperclips op de vloer van een trein/metro bij de elektromotor.
Die werkt al genoeg als magneet.
............................
pi_73257428
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: NS Hispeed.nl

Ben benieuwd...
Nee joh, machinisten zijn rondje om de kerk beu geworden
  woensdag 30 september 2009 @ 21:44:59 #242
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73257438
Mooie serie platen Zug!

Morgen begint het chipkaart gebeuren voor de NS? Moet je dan weer iets activeren zeker 'k Heb het nu al compleet met dat ding gehad, Bork jr heeft al 2 brieven gehad en we zijn al 2 x voor Jan lul bij de GVU geweest. Daar sturen ze je van het kastje naar de muur, ik heb nu wel gehoord dat de GVU het zelf doet, dus niet heeft geleerd van de vorige uitrol, lijers!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 30 september 2009 @ 21:57:18 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73257906
Ik zie een item "Technisch onderzoek op de HSL" staan op Acturail.nl, dus het zal wel een probleem zijn met de baan en niet met de treinen, maar die locs mogen ze ook wel eens goed nakijken. Ben benieuwd hoe snel ze de boel goed krijgen...

Ik ga het risico niet nemen, ik pak morgen een klassieke intercity... 30 minuten eerder. Ben deze week al 3x te laat gekomen op m'n werk dankzij die onbetrouwbare Fyra... vandaag een opmerking over gekregen en dat was niet leuk.
pi_73258186
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:

Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in de volgende situaties:

* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
Ja, zo kan ik ook wel vette compensatie aanbieden bij een kwartiertje vertraging. Het geldt gewoon nooit. Faalhazen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 september 2009 @ 22:13:09 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73258426
quote:
Op http://bit.ly/pp1zZ Prorail: Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Adam en Rdam geen Fyra-treinen. (dank @AlexMedia)
6 minutes ago from TweetDeck
Erg dat ik eerder weet wat er met de HSL/Fyra aan de hand is dan een NS Hispeed-medewerker
  woensdag 30 september 2009 @ 23:31:22 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73261148
quote:
Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam
Tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal geen treinen.
* Reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Den Haag HS.
Prognose:
* Dit kan enkele dagen duren.
Bron: prorail.nl

Uh oh... when the shit hits the fan, it hits the fan good.
pi_73261596


zo dan?

En de fyra had de laatste dagen constant +10 , minimaal. \

En klasgenoten zagen vandaag foto's van locomotieven op mijn iphone, nu ben ik autist Overigens mag ik nog steeds iedereen vertellen hoe hij moet reizen met het OV, en ben de enige die er nog een beetje wat van bakt op school.. dus aaaach
pi_73262848
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef thatsme het volgende:
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
Dat vertel je het systeem de eerste keer als je je kaart activeert. (1e keer dus bij de servicebalie) Volgens mij kan dat nog niet bij de automaat (1e keer activeren). Daar kan je alleen saldo erop zetten. Weet ik allemaal niet 100% zeker, maar las ik ergens anders.
pi_73262996
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: prorail.nl

Uh oh... when the shit hits the fan, it hits the fan good.
NS:
quote:
Schiphol-Rotterdam Centraal Donderdag 1 Oktober 00:02

Oorzaak
Tussen Rotterdam Centraal en Hoofddorp rijden geen treinen in opdracht van de politie.

Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal reizen via D'Haag HS en Schiphol.
dag
pi_73263084
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

zo dan?
Juist. Al stukken beter Mooi de gehele loc erop!
Probeer de volgende keer die CTA er niet op te krijgen! (of helemaal)

En je krijgt scherpere foto's als je buiten foto's maakt



[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2009 00:38:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')