abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73443267
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:31 schreef qonmann het volgende:

die zijn wel wijzer..
Omdat Afghanistan onder de Taliban een veel beter alternatief is, zeker?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:45:01 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73443604
quote:
Nonsens. Daar staat nergens in dat men voor een missie is. De stemverklaring staat hier.

http://plein66.nl/thoughts/show/7470

Vind het verder nutteloos gezeik, maargoed dat doen er wel eens meer.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:45:48 #267
177885 JoaC
Het is patat
pi_73443626
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat Afghanistan onder de Taliban een veel beter alternatief is, zeker?
Geert Wilders is een infiltrant van de Taliban.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_73444273
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:45 schreef JoaC het volgende:

[..]

Geert Wilders is een infiltrant van de Taliban.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou je bijna denken....ik weet zeker dat als we een topic in het alu hoedje forum hierover openen dat er best iemand zal zijn die dat onweerlegbaar kan bewijzen is

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2009 00:07:12 ]
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:36:38 #269
177885 JoaC
Het is patat
pi_73444922
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zou je bijna denken....ik weet zeker dat als we een topic in het alu hoedje forum hierover openen dat er best iemand zal zijn die dat onweerlegbaar kan bewijzen is
Die bewaren we tot overmorgen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_73810830
D66 tweede in peiling.
quote:
D66 tweede in peiling
De PVV van Geert Wilders krijgt in de peiling van Maurice de Hond een zetel meer dan vorig week en komt uit op 29. Het CDA verliest een zetel (van 26 naar 25) en zou de derde grootste partij zijn, na de PVV en D66 (26).

De PvdA wint een zetel in de peiling. De partij zou uitkomen op veertien zetels als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. De sociaaldemocraten hebben nu 33 zetels in de Tweede Kamer.

De ChristenUnie verliest in de peiling een zetel en houdt er zes over. De VVD en SP verliezen er elk ook een en komen uit op respectievelijk zestien en vijftien.

http://www.spitsnieuws.nl(...)in_peiling.html#more
Het kabinet krijgt er volgens de peilingen flink van langs zo te zien....

Enfin, zou een coalitie bestaande uit D66 en de PVV (plus nog een andere partij) mogelijk zijn, alhoewel Pechtold en Wilders niet bepaald elkaars vrienden zijn?

Zo nee, welke andere mogelijke coalitie zou er tot stand komen volgens jullie?
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:51:38 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73812122
Ik denk een zakenkabinet
pi_73812224
Sterf, VVD. Sterf.
pi_73813323
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]

Enfin, zou een coalitie bestaande uit D66 en de PVV (plus nog een andere partij) mogelijk zijn, alhoewel Pechtold en Wilders niet bepaald elkaars vrienden zijn?

Er is van alles mogelijk en het is niet noodzakelijk dat de PVV, die overigens maar over bitter weinig gekwalificeerde mensen beschikt, in de regering komt.

Heeft Maurice de Hond hierover nog geen rapportje geschreven dat een beetje gunstig uitpakt voor de door hem zo geliefde PVV?
pi_73813482
Oke, het zou heel goed kunnen dat de PVV niet in de aankomende regering komt te zitten. Welke coalitie zou dan kunnen worden gevormd?

CDA + D66 + VDD is < 75 zetels.
CDA + D66 + PvdA is < 75 zetels.

D66 + PvdA + SP + GL < 75 zetels en 4 partijen

D66 + PvdA + VVD + CDA zou mogelijk zijn, maar dan zit je wel met een coalitie van 4 partijen. Plus dat zit je weer met een kabinet bestaande uit het CDA en PvdA, juist nadat het kabinet een flinke afstraffing in de vorm van flink zetelverlies t.o.v. 2006 heeft gekregen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:31:36 #275
104871 remlof
Europees federalist
pi_73813516
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:27 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik tot nu toe ook niet, maar nu zou ik het wel overwegen. Net op het punt dat PvdA op een dieptepunt in de peilingen staat, wat ik dus ook niet echt snap.
Volgens mij is de PvdA over het dieptepunt heen. Waarschijnlijk dankzij de duidelijkheid die Bos nu eindelijk schept over de AOW en Afghanistan.
Yankee go home!
pi_73813576
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:30 schreef Zienswijze het volgende:
Oke, het zou heel goed kunnen dat de PVV niet in de aankomende regering komt te zitten. Welke coalitie zou dan kunnen worden gevormd?

D66 + PvdA + VVD + CDA zou mogelijk zijn, maar dan zit je wel met een coalitie van 4 partijen.
Dat dus, PVV gaat dus echt never nooit niet in de regering komen omdat andere partijen niet met ze wil regeren. Wat opzich natuurlijk niet zo verwonderlijk is gezien het gedrag ...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73814181
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:30 schreef Zienswijze het volgende:

D66 + PvdA + VVD + CDA zou mogelijk zijn, maar dan zit je wel met een coalitie van 4 partijen. Plus dat zit je weer met een kabinet bestaande uit het CDA en PvdA, juist nadat het kabinet een flinke afstraffing in de vorm van flink zetelverlies t.o.v. 2006 heeft gekregen.
We kunnen het schema ook een beetje wijzigen natuurlijk.
pi_73814257
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:52 schreef yyentle het volgende:

[..]

Zoals?
pi_73814266
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:52 schreef yyentle het volgende:

[..]

Schemas maken is 1 ding, of partijen met elkaar in de regering willen zitten is toch echt een 2e ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73814349
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Schemas maken is 1 ding, of partijen met elkaar in de regering willen zitten is toch echt een 2e ..
Dat bedoel ik dus.
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:03:49 #281
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_73819933
Er is maar 1 combinatie mogelijk met 3 partijen en dat is CDA+PVV+D66.

Dit is al lastig omdat er weinig partijen staan te springen om samen te werken met PVV.
Als PVV nou heel veel zetels krijgt, komen ze er bijna niet meer omheen.
D66 heeft dan wel aangegeven met iedere partij, dus ook PVV te willen onderhandelen, maar dat wil nog niks zeggen.

Er komt dus een coalitie van minstens 4 partijen.
Zowel "Links" als "Rechts" kan geen meerderheid vormen.
De combinatie CDA+D66 is dan al heel groot.
Al wil CDA liever niet met partijen als GL en de SP in zee gaan, omdat ze die waarschijnlijk te "rood" vinden.
D66 gaat niet met hele "conservatieve" partijen als PVV, CU en SGP samen.

Wordt moeilijk om hier iets van te maken.
pi_73820016
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:03 schreef Ixnay het volgende:
Er is maar 1 combinatie mogelijk met 3 partijen en dat is CDA+PVV+D66.

Dit is al lastig omdat er weinig partijen staan te springen om samen te werken met PVV.
Als PVV nou heel veel zetels krijgt, komen ze er bijna niet meer omheen.
D66 heeft dan wel aangegeven met iedere partij, dus ook PVV te willen onderhandelen, maar dat wil nog niks zeggen.

Er komt dus een coalitie van minstens 4 partijen.
Zowel "Links" als "Rechts" kan geen meerderheid vormen.
De combinatie CDA+D66 is dan al heel groot.
Al wil CDA liever niet met partijen als GL en de SP in zee gaan, omdat ze die waarschijnlijk te "rood" vinden.
D66 gaat niet met hele "conservatieve" partijen als PVV, CU en SGP samen.

Wordt moeilijk om hier iets van te maken.
Nederland wordt langzaam maar zeker onbestuurbaar.
Steeds meer partijen en de achterban schreeuwt steeds harder
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73820837
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:05 schreef qonmann het volgende:
Steeds meer partijen
Valt mee:

Aldus: http://www.parlement.com/9291000/modules/g18dztac
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:51:20 #284
104871 remlof
Europees federalist
pi_73823002
Niet steeds meer partijen, maar wel de 150 zetels steeds meer evenredig verdeeld.

Begin jaren 70 had je bijvoorbeeld als linkse partijen CPN, PSP, PPR en EVP en rechts van het midden de christelijke partijen GVP en RPF, elk goed voor paar zetels. Die zijn samengegaan in respectievelijk GroenLinks en ChristenUnie.
Yankee go home!
pi_73823234
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Valt mee:

[ afbeelding ]
Aldus: http://www.parlement.com/9291000/modules/g18dztac
Ik formuleerde het niet zorgvuldig genoeg.
Ik bedoelde: De grote partijen verliezen steeds meer zetels, zodat je steeds meer partijen nodig hebt om een coalitie te vormen.

Uit het NRC van afgelopen zaterdag

De ballon loopt steeds verder leeg

Volgens de peilingen beschikken de 3 grote partijen ( CDA, PvdA & VVD) nu over 67 zetels
In 1977 hadden ze er 130

[ Bericht 17% gewijzigd door qonmann op 18-10-2009 22:03:30 ]
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73830891
Dat D66 nu de tweede partij van Nederland is, is heel interessant. Want dat de PVV groter is, boeit totaal niet. Niemand gaat met Wilders regeren. Bij deze verkiezingsuitslag zou Pechtold inderdaad minister-president kunnen worden van zijn eerste kabinet. Er zijn veel coalitiescenario's denkbaar, maar zonder het CDA erin begin je (helaas) niet veel. Paars + zou ik het mooist vinden: D66 + VVD + PvdA + GroenLinks.... maar dat scenario is nu nog niet haalbaar. Een wat realistischer, haalbaar alternatief is D66 + CDA + PvdA + GroenLinks.
pi_73830928
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:54 schreef qonmann het volgende:
De ballon loopt steeds verder leeg
Volgens de peilingen beschikken de 3 grote partijen ( CDA, PvdA & VVD) nu over 67 zetels
In 1977 hadden ze er 130
Er zit anders nogal wat schommeling in de getallen. Kijk even naar de score van 2003. Bovendien zijn de verkiezingen nog ver weg; anderhalf jaar. Tegen die tijd kunnen de politieke verhoudingen compleet anders liggen.
pi_73833623
Wat een gezwalk. Het wordt tijd voor een twee of drie partijenstelsel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_73838665
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:14 schreef isogram het volgende:
Dat D66 nu de tweede partij van Nederland is, is heel interessant. Want dat de PVV groter is, boeit totaal niet. Niemand gaat met Wilders regeren. Bij deze verkiezingsuitslag zou Pechtold inderdaad minister-president kunnen worden van zijn eerste kabinet. Er zijn veel coalitiescenario's denkbaar, maar zonder het CDA erin begin je (helaas) niet veel. Paars + zou ik het mooist vinden: D66 + VVD + PvdA + GroenLinks.... maar dat scenario is nu nog niet haalbaar. Een wat realistischer, haalbaar alternatief is D66 + CDA + PvdA + GroenLinks.
Zou de PvdA willen regeren als ze daadwerkelijk maar 15 zetels halen?
pi_73838918
Ik zie dan eerder een kabinet van D66+VVD+GL+CDA uit de hoge hoed komen. Een liberaal kabinet met een christelijke rand lijkt me haalbaar.
pi_73847575
Geen idee of de PvdA nog wil regeren als ze 14-15 zetels halen. Maar de VVD als alternatief opperen is dan ook niet zo zinvol, want de VVD staat ongeveer op een zelfde zetelaantal in de peilingen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:56:13 #292
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_73866028
Ik denk dat het aantal stemmen CDA+PVDA+VVD een goede indicatie is voor de tevredenheid van het volk. Die is nog nooit zo laag geweest volgens mij.

Pechtold lijkt me de juiste president voor nu. Maar hoe komt die explosieve groei ineens?
pi_73873666
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:56 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat het aantal stemmen CDA+PVDA+VVD een goede indicatie is voor de tevredenheid van het volk. Die is nog nooit zo laag geweest volgens mij.

Pechtold lijkt me de juiste president voor nu. Maar hoe komt die explosieve groei ineens?
Ontevreden PvdA (kabinetsbeleid, Hamer als fractievoorzitter) en VVD-achterban (Pechtold beter dan Rutte).
pi_74008479
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zoals?
Zoals Maurice de Hond antwoord geeft op onder andere vraag 1 in dit filmpje.

http://player.omroep.nl/?aflID=10225249

Wetenschappelijk verantwoord, zullen we maar zeggen.

Dit filmpje bevat overigens meesterlijke stukjes voor youtube.
pi_74066323
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:56 schreef Ixnay het volgende:

CDA+PvdA+VVD geeft geen meerderheid.
pi_74476444
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

CDA+PvdA+VVD geeft geen meerderheid.
Onderschat D66 niet. Alexander Pechtold is beschaafd en intelligent en durft kwesties aan de kaak te stellen.

Dat spreekt veel mensen aan.
  zaterdag 7 november 2009 @ 14:46:32 #297
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_74482124
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:04 schreef yyentle het volgende:

[..]

Onderschat D66 niet. Alexander Pechtold is beschaafd en intelligent en durft kwesties aan de kaak te stellen.

Dat spreekt veel mensen aan.
LOL. Het enige dat Pechtold aan de kaak stelt is Wilders, verder niets.Zoals hij ook deed bij Fortuyn doet hij ook bij Wilders. En dat is haat zaaien en demoniseren. Daarmee maakt hij stemming en komt ie op TV.
Hij is niets meer of minder dan een nieuwe Melkert.

Daarom............D66 dankt succes aan PVV
quote:
D66 heeft zijn succes in de peilingen enkel te danken aan zijn oppositie tegen de PVV. Dat zegt PVV-leider Geert Wilders zaterdag in De Telegraaf.

(Novum) - D66 heeft zijn succes in de peilingen enkel te danken aan zijn oppositie tegen de PVV. Dat zegt PVV-leider Geert Wilders zaterdag in De Telegraaf. "Ze zijn groot geworden door het verzet tegen ons." Daarom is D66-leider Alexander Pechtold volgens Wilders 'altijd haantje de voorste als er kritiek op ons kan worden geleverd'.

D66 is volgens de PVV-leider 'echt het ergste wat er is, nog erger dan GroenLinks'. Pechtold is in zijn optiek een 'glibberige teflonbuikspreekpop'.

De PVV kreeg deze week veel kritiek. Onder andere van minister van Wonen, Wijken en Integratie Eberhard van der Laan (PvdA). Hij noemde de grote aanhang van de PVV een mogelijk gevaar voor de rechtsstaat. In een uitgelekt onderzoek waarover de Volkskrant vorige week zaterdag publiceerde zou worden geconcludeerd dat de partij een gevaar voor de democratie en de staatsveiligheid is. Een van de onderzoekers zei later in de NRC echter dat nog helemaal geen conclusies zijn getrokken.

Volgens Wilders schieten zijn critici 'onder de gordel' omdat zij hem niet aankunnen.

http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=150741982
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_74482205
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:46 schreef Fockker het volgende:

[..]

LOL. Het enige dat Pechtold aan de kaak stelt is Wilders, verder niets.Zoals hij ook deed bij Fortuyn doet hij ook bij Wilders. En dat is haat zaaien en demoniseren. Daarmee maakt hij stemming en komt ie op TV.
Hij is niets meer of minder dan een nieuwe Melkert.

Daarom............D66 dankt succes aan PVV
[..]

http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=150741982
Zoals hij dat ook deed bij Fortuyn?
  zaterdag 7 november 2009 @ 14:51:04 #299
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_74482238
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:14 schreef isogram het volgende:
Dat D66 nu de tweede partij van Nederland is, is heel interessant. Want dat de PVV groter is, boeit totaal niet. Niemand gaat met Wilders regeren.

En dat noemt men dan "democratie"

[quote]
Bij deze verkiezingsuitslag zou Pechtold inderdaad minister-president kunnen worden van zijn eerste kabinet. Paars + zou ik het mooist vinden: D66 + VVD + PvdA + GroenLinks.... maar dat scenario is nu nog niet haalbaar. Een wat realistischer, haalbaar alternatief is D66 + CDA + PvdA + GroenLinks.
Ga er maar niet vanuit de Pechtold MP wordt van een volgend kabinet. Paars, lol! Dat hebben we al eens gehad en niet met erg veel succes.

Droom lekker verder.
Security Matters
  zaterdag 7 november 2009 @ 14:53:57 #300
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_74482301
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:49 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Zoals hij dat ook deed bij Fortuyn?
Lees je even in.
Er is destijds aangifte gedaan door Vrienden van Fortuyn tegen Pechtold.

Overigens. Ook als wethouder had hij niet echt goede papieren.

Pechtold is een stemmingsmaker die vwb mij gewoon in de stront mag zakken.
Security Matters
pi_74482339
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:53 schreef Fockker het volgende:

[..]

Lees je even in.
Er is destijds aangifte gedaan door Vrienden van Fortuyn tegen Pechtold.

Overigens. Ook als wethouder had hij niet echt goede papieren.
Wanneer is er aangifte gedaan door Vrienden van Fortuyn tegen Pechtold en met welke reden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')