Stalken!quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat moet ik met het nr van Lamon?
Sterke.
Zal ik niet doen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:11 schreef Siniti het volgende:
MIJN OPA IS DOOD
GEEN GRAPPEN OVER MAKEN AUB
Ja, hetzelfde. Hij is weer met pijn op de borst naar de huisarts geweest die toen de ambulance heeft gebeld. Erg triest.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:12 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Pff dat gaat niet lekker...
Nog steeds hetzelfde als laatst? Of heeft hij weer nieuwe problemen?
Ik zij. Als in één met haar.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:12 schreef Zotheid het volgende:
[..]
2009 01:10[/url] schreef 4EverBlackEyed het volgende:[/b]
[..]
WHUT?!!!
Daar moest je overheen lezenquote:Op zaterdag 26 september 2009 01:16 schreef LudoSanders het volgende:
Op die pagina stonden welgeteld 0 quotes.
Leer quoten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zij. Als in één met haar.
Je kent me te goed.
Ambulances
Ja, 's nachts komen altijd de herhalingen van eerder op de avond. Die aflevering is best wel lol, maar hij is de laatste tijd zo vaak voorbijgekomen dat ik hem wel kan dromen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:14 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
das toch prima om bij in slaap te vallen danik hoop ook altijd dat ik ze al ken
![]()
die van net was trouwens wel grappig, met dat oude dorp waar die lui niet uit hun rol vallen, en dat cartman naar super phun land gaat met butters die zn hand niet los wil laten![]()
denk dat die dalijk komt als herhaling
quote:
Maar konden ze de vorige keer niks op de ECG's en hartfilmpjes zien? Of was de situatie toen na een tijdje weer verbeterd, waarna hij naar huis mocht?quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:16 schreef Zotheid het volgende:
Ja, hetzelfde. Hij is weer met pijn op de borst naar de huisarts geweest die toen de ambulance heeft gebeld. Erg triest.
Krijg aids, aidshomo.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:19 schreef RowanF1 het volgende:
Teer op met je warme water. Ga je maar koud douchen, watje.
Je HEBT mijn nummer niet eens zot.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:16 schreef Zotheid het volgende:
Stalken!
...idd erg triest, en wat belangrijker dan Minerva, lijkt me..quote:Ja, hetzelfde. Hij is weer met pijn op de borst naar de huisarts geweest die toen de ambulance heeft gebeld. Erg triest.
die ja, al lang niet gezienquote:Op zaterdag 26 september 2009 01:18 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ja, 's nachts komen altijd de herhalingen van eerder op de avond. Die aflevering is best wel lol, maar hij is de laatste tijd zo vaak voorbijgekomen dat ik hem wel kan dromen.
De deurcode is trouwens 1864...
Toen viel het eigenlijk wel mee. Of tenminste, toen had hij eigenlijk hetzelfde en mocht hij naar een paar dagen weer naar huis omdat het niks leek te zijn. Maar goed, aangezien hij er nou weer last van heeft hoop ik toch dat ze er iets mee kunnen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:19 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Maar konden ze de vorige keer niks op de ECG's en hartfilmpjes zien? Of was de situatie toen na een tijdje weer verbeterd, waarna hij naar huis mocht?
Ik ga slapen, doeiquote:
Ik vrees ook dat je op 88-jarige leeftijd niet meer zo snel een longtransplantatie krijgt, zeker niet als je nagaat hoe zeldzaam donor longen tegenwoordig zijnquote:Op zaterdag 26 september 2009 01:23 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Maar zover mijn medische kennis rijkt is het enige wat het echt kan verbeteren een longtransplantatie. Maar dat is een erg risicovolle operatie en zeker voor een man van 88 denk ik niet dat er erg veel kans op overleven is.
Misschien is het beter om de hoop op te geven en gewoon te genieten van de laatste momenten in plaats van een verloren strijd proberen te vechten.
Nou en, de mogelijkheden zijn beperkt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:21 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Je HEBT mijn nummer niet eens zot.
Ja precies. Gelukkig ging het toen wel goed, maar ik besef maar al te goed dat dat al een klein wonder was. Dat is eigenlijk elk moment, aangezien de artsen hem al jaren geleden hebben opgegeven.quote:[..]
...idd erg triest, en wat belangrijker dan Minerva, lijkt me..
Bereid je maar een beetje voor, want als het zo gaat, wordt zo iemand meestal niet beter meer in het ziekenhuis.
Vaak gaan ouderen uiteindelijk dood door vocht achter de longen, zeker omdat de hygiene in ziekenhuizen tegenwoordig niet meer je van het is, en zwakkere mensen daar erg vatbaar voor zijn.
Misschien valt het mee, maar je hoort het vaak...
Dank je wel.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:25 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat je op 88-jarige leeftijd niet meer zo snel een longtransplantatie krijgt, zeker niet als je nagaat hoe zeldzaam donor longen tegenwoordig zijn
Je kan inderdaad gewoon nog zoveel mogelijk proberen te genietenSterkte ermee!
Hoe is je opa er eigenlijk zelf onder? Dat hoor je niet zo snel, maar het maakt zoveel verschil of iemand nog levenswil heeft, of het eigenlijk wel mooi geweest vindt, da's dan het niet wetenschappelijke deel van leven en dood.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:31 schreef Zotheid het volgende:
Ja precies. Gelukkig ging het toen wel goed, maar ik besef maar al te goed dat dat al een klein wonder was. Dat is eigenlijk elk moment, aangezien de artsen hem al jaren geleden hebben opgegeven.
Misschien niet vanwege zijn longen maar al met al is kanker nou niet echt bevorderlijk voor je immuunsysteem.
En ik weet ik, ik heb er zelfs college over gehad. Daaruit blijkt dat het overgrote deel van wat kunstmatige zuurstof toegediend krijgt een nosocomiale infectie (ziekenhuisinfectie) krijgt (Ik weet overigens niet eens of dit het geval is bij m'n opa (die extra zuurstof dus)).
Ik hou dus met het ernstigste rekening. De reden ook dat ik morgen ipv met vrienden bier ga drinken naar het spreekuur van het ziekenhuis ga. Gewoon, omdat opa toch best veel voor me betekent heeft.![]()
Je hoort inderdaad heel veel mensen die vlak na 1 januari overlijden, of dat soort dingen. Dingen waarna ze uitkijken, iets wat ze bezig houdt. Bij m'n opa was dat lange tijd zijn 50 jarige huwelijksjubileum met m'n opa. Ondertussen is dat ruim een jaar geleden.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:37 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Hoe is je opa er eigenlijk zelf onder? Dat hoor je niet zo snel, maar het maakt zoveel verschil of iemand nog levenswil heeft, of het eigenlijk wel mooi geweest vindt, da's dan het niet wetenschappelijke deel van leven en dood.
Sterkte ermee.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:33 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Dank je wel.
Jezus, wat voel ik me klote nu.
Ik weet niet, maar ik heb zo'n voorgevoel...
Dank je wel.quote:
Zoiets kun je zelf toch ook gewoon maken?quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:32 schreef Lamon. het volgende:
Ik wil deze trouwens serieus gaan kopen:
[ afbeelding ]
Maar ze leveren hem alleen in Engeland, en om er nu helemaal naar Engelnd voor te gaan...
Dat maakt alle verschil van de wereld, elke arts kan je dat veretellen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:37 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Hoe is je opa er eigenlijk zelf onder? Dat hoor je niet zo snel, maar het maakt zoveel verschil of iemand nog levenswil heeft, of het eigenlijk wel mooi geweest vindt, da's dan het niet wetenschappelijke deel van leven en dood.
Of klonen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:49 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Zoiets kun je zelf toch ook gewoon maken?
Dank je, dat is netjes van jequote:Op zaterdag 26 september 2009 01:48 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Dank je wel.
Ik wil nog even m'n excuses aanbieden aan Remlof en Swarma voor gisteren. Het was dom en kinderachtig van mij hoe ik me gedraagde. Ik weet dat het misschien niks betekent na alles wat ik gedaan heb maar ik wil toch even mijn excuses aanbieden.
Klopt. Maar mijn opa zal vooral voor mijn oma strijden. Zorgen dat ze in elk geval verhuist zijn zodat m'n oma zonder problemen in het nieuwe huis kunnen wonen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:49 schreef Biels het volgende:
[..]
Dat maakt alle verschil van de wereld, elke arts kan je dat veretellen.
Nou, dat scheelt al een hele hoop.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:52 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Klopt. Maar mijn opa zal vooral voor mijn oma strijden. Zorgen dat ze in elk geval verhuist zijn zodat m'n oma zonder problemen in het nieuwe huis kunnen wonen.
Dank je wel. Op dit soort momenten snap ik pas echt hoe stom het is om zulke opmerkingen te maken, ook al is het "maar internet".quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Dank je, dat is netjes van je
En sterkte met je opa.
Mensen die wel door willen sterven helaas ook soms, maar mensen die niet meer willen gaan nog veel sneller.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:44 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Je hoort inderdaad heel veel mensen die vlak na 1 januari overlijden, of dat soort dingen. Dingen waarna ze uitkijken, iets wat ze bezig houdt. Bij m'n opa was dat lange tijd zijn 50 jarige huwelijksjubileum met m'n opa. Ondertussen is dat ruim een jaar geleden.
Op het moment hebben ze net hun huis verkocht en over een paar maanden zouden ze overgaan naar hun nieuwe huis.
We waren eigenlijk bang dat het na die tijd slecht zou. Het komt dan ook als een schok dat hij de afgelopen maand 2 keer is opgenomen.
Ik herken het gevoel. Ik durfde niet op de kamer te komen waar de opa van m'n pa was opgebaard (ik was toen 10 oid). Ik durfde daar gewoon echt niet naar binnen. Toch ben ik op de begrafenis zelf wel gegaan. Dat is toch echt het definitieve afscheid.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:58 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Mensen die wel door willen sterven helaas ook soms, maar mensen die niet meer willen gaan nog veel sneller.
Goed dat je morgen naar hem toe gaat.
Mijn allereerste persoonlijke ervaring met de dood die ik wist, was ook mijn opa, en ik durfde niet op het laatst.
Ik heb op zijn crematie wel een gedicht voorgelezen, maar ondanks dat iedereen me complimenteerde op mijn zogenaamde dapperheid, voelde ik me toch best schuldig dat ik niet gegaan was. Wel gewoon gaan is veel dapperder.
Nu heb ik na 2 opa's en oma's en mijn pa, en bijna mijn moeder dat wel goedgemaakt, maar achteraf gezien vond ik het best wel laf van mezelf, dat ik die eerste keer niet durfde.
Het is een kuttijd, en het is zo kut dat je zelf met zoveel nieuwe dingen begint, terwijl iemand die je na is, bezig is met het laatste deel...moeilijk om daar een weg in te vinden, althans, dat had ik.
Het leven is vreemd op dat soort momenten.
Klopt. Terwijl ik zelf ben begonnen met een nieuwe studie (waarbij ik het ziektebeeld van mijn opa krijg notabene), nieuw werk, hopelijk een nieuwe stad waar ik ga wonen enz enz... Heeft hij dat soort dingen allemaal meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:58 schreef Lamon. het volgende:
Het is een kuttijd, en het is zo kut dat je zelf met zoveel nieuwe dingen begint, terwijl iemand die je na is, bezig is met het laatste deel...moeilijk om daar een weg in te vinden, althans, dat had ik.
Je kan beter, daar ben ik van overtuigd.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:44 schreef LudoSanders het volgende:
Ik heb vanmiddag een gedicht geschreven, wat vinden jullie er van?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |