abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87238896
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:54 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet, Ik zal dat vanavond even doen, de originele staan thuis op mijn computer en daar ben ik vanavond pas.

Zou jij er dan naar willen kijken wat je er van kan maken?
Is goed ^O^
pi_87239348
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Is goed ^O^
Top, tnx. Beetje zo maken dat het er haast professioneel uit ziet dat zou top zijn.
pi_87242837
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:55 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Indonesië, op de rand van de Bromo vulkaan, kijkend naar de caldera om 6 uur 's morgens.
*klikkerdeklik*

Met mijn oude dsc-h1... niet eens met mijn 450d :D
Ah. :) Tof.

Geen showcase geopend? :P
pi_87256455
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Is goed ^O^
Hierbij de foto's in origineel formaat. Top dat je er even mee aan het werk wil.

http://imgur.com/8kie5.jpg

http://imgur.com/0qsLM.jpg
pi_87257690
Hmmzz,... toch blijf ik een voorkeur voor goud hebben 8)7

pi_87261829

donderdag 7 oktober 2010 @ 17:06:16 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87290968
Wat is nu eigenlijk de betere raw bewerkingstool?
Zeg maar, digitale donkere kamer,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87291428
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is nu eigenlijk de betere raw bewerkingstool?
Zeg maar, digitale donkere kamer,
Adobe Camera Raw wat mij betreft. (in Lightroom & Photoshop)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:44:53 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87292343
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:18 schreef Omniej het volgende:

[..]

Adobe Camera Raw wat mij betreft. (in Lightroom & Photoshop)
Lightroom is een optie dan, Photoshop wordt me te duur.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87296028
Je zou ook even de trial kunnen proberen natuurlijk, kun je in elk geval zien of het wat is, en of 't aan je eisen voldoet. :)
pi_87298102
Hmm..
Iemand een idee hoe ik een foto wat doffer kan krijgen? Zeg maar.. Zodat het minder hard ergens in is ingeplakt (In dit geval in een tekening.)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 20:47:05 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87299953
Contrast omlaag bedoel je?
Huilen dan.
pi_87301797
Kan aan mij liggen, maar ik merk vrij weinig verschil in de foto dan. Al staat ie op -18, tot -55.
pi_87305787
Contrast omlaag zou een foto wel doffer moeten maken... Maar misschien dat we gewoon niet zo goed begrijpen wat je probeert te bereiken. :P (ik niet, in ieder geval)
pi_87305961
Misschien komt het door die ene foto; omdat de achtergrond zwart is dat ik daarom vrij weinig merk.
Zeg maar, het effect dat ik wil bereiken is dat ze niet zo hard erin geplakt zitten. Maar misschen werkt het wel als ik erbij nog wat ga klooien met de schuifjes.
pi_87428329
Ik doe veel met HDR werken. Iemand een idee hoe ik kleine bewegingen (want ze blijven terugkomen.. statief of niet) eruit kan krijgen? Ik doel dan op de rode en blauwe randjes die ontstaan na het tonemappen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_87428652
CS4 of CS5? Ik meen me te herinneren dat het HDR Pro gedoe in CS5 een tooltje ingebouwd had zitten om bewegingen eruit te filteren namelijk... Maar als je CS4 gebruikt denk ik dat handmatig fixen de enige oplossing is.

Als je zorgt dat tijdens het mergen van de HDR de layers niet worden samengevoegd (en dus aparte layers blijven), dan kun je uit elke layer behouden wat je zelf wilt toch? :) Zo heb ik het wel eens opgelost met de bewegende bladeren van bomen bijvoorbeeld.
pi_87428889
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:14 schreef Omniej het volgende:
CS4 of CS5? Ik meen me te herinneren dat het HDR Pro gedoe in CS5 een tooltje ingebouwd had zitten om bewegingen eruit te filteren namelijk... Maar als je CS4 gebruikt denk ik dat handmatig fixen de enige oplossing is.

Als je zorgt dat tijdens het mergen van de HDR de layers niet worden samengevoegd (en dus aparte layers blijven), dan kun je uit elke layer behouden wat je zelf wilt toch? :) Zo heb ik het wel eens opgelost met de bewegende bladeren van bomen bijvoorbeeld.
Voor HDR gebruik ik altijd Photomatix PRO 3.2 en geen PS :P
Heb zelf PS CS4
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:32:25 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_87429526
Ik ben sinds kort begonnen om photoshop voor mijn foto's te gebruiken. Ik vind het alleen heel erg moeilijk om nou te bepalen wat goeie aanpassingen zijn.
Dan heb ik het over simpele dingen als contrast, lichtsterkte en donkerte aan te passen/toe te voegen.
Heeft iemand tips?
Ik sleep nu de balkjes handmatig heen en weer tot het ongeveer zo is als ik denk dat het goed is, maar ik heb het gevoel dat het beter kan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_87430224
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:18 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Voor HDR gebruik ik altijd Photomatix PRO 3.2 en geen PS :P
Heb zelf PS CS4
Ah, ok. Misschien moet je gewoon 'ns kijken of het in CS4 beter gaat dan... Heb je toch meer controle in.
pi_87431271
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:46 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ah, ok. Misschien moet je gewoon 'ns kijken of het in CS4 beter gaat dan... Heb je toch meer controle in.
Waar moet ik die mogelijkheden dan vinden? Ik vind bij het maken van een HDR plaatje maar 1 schuifbalkje om iets aan te passen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_87432360
Hmm laat maar, ik zit dom te lullen. Ik verwarde het even met de Photomerge waar je individuele layers kunt behouden, maar in de HDR tool is dat niet mogelijk. (wat ook wel logisch is, eigenlijk)

In dat geval gaat het geen makkelijke klus worden denk ik... Ik zou domweg delen van de originele foto('s) gebruiken om de ghost-effecten weg te werken, maar dan ligt het er maar net aan wat voor foto het is.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:07:52 #173
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_87446920
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen om photoshop voor mijn foto's te gebruiken. Ik vind het alleen heel erg moeilijk om nou te bepalen wat goeie aanpassingen zijn.
Dan heb ik het over simpele dingen als contrast, lichtsterkte en donkerte aan te passen/toe te voegen.
Heeft iemand tips?
Ik sleep nu de balkjes handmatig heen en weer tot het ongeveer zo is als ik denk dat het goed is, maar ik heb het gevoel dat het beter kan.
In het begin is het vooral zoeken naar wat voor jou een goede workflow is. Toen ik ermee begon heb ik eerst gekeken wat alle automatische correcties deden. Vaak komen die een heel eind in de buurt. Als je dan daarna die automatische correctie (zoals bijvoorbeeld bij levels) nog wat aanpast naar jouw smaak, dan kom je al een heel eind.

Zomaar uit het niets zeggen hoe je een foto verbeterd is eigenlijk niet te doen, omdat alle foto's iets anders nodig (zouden kunnen) hebben. Kijk eerst wat je aan die ene foto verbeterd wil hebben, en vraag het dan hier nog eens of zoek een goede tutorial op het web.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_87531102
Waar kan ik photoshop gebruikers vragen om iets te bewerken voor mij, het is heel simpel.
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
pi_87532672
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:37 schreef Your_Business_Partner het volgende:
Waar kan ik photoshop gebruikers vragen om iets te bewerken voor mij, het is heel simpel.
Hier :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')