abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87238896
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:54 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet, Ik zal dat vanavond even doen, de originele staan thuis op mijn computer en daar ben ik vanavond pas.

Zou jij er dan naar willen kijken wat je er van kan maken?
Is goed ^O^
pi_87239348
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Is goed ^O^
Top, tnx. Beetje zo maken dat het er haast professioneel uit ziet dat zou top zijn.
pi_87242837
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:55 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Indonesië, op de rand van de Bromo vulkaan, kijkend naar de caldera om 6 uur 's morgens.
*klikkerdeklik*

Met mijn oude dsc-h1... niet eens met mijn 450d :D
Ah. :) Tof.

Geen showcase geopend? :P
pi_87256455
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Is goed ^O^
Hierbij de foto's in origineel formaat. Top dat je er even mee aan het werk wil.

http://imgur.com/8kie5.jpg

http://imgur.com/0qsLM.jpg
pi_87257690
Hmmzz,... toch blijf ik een voorkeur voor goud hebben 8)7

pi_87261829

donderdag 7 oktober 2010 @ 17:06:16 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87290968
Wat is nu eigenlijk de betere raw bewerkingstool?
Zeg maar, digitale donkere kamer,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87291428
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Adobe Camera Raw wat mij betreft. (in Lightroom & Photoshop)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:44:53 #159
45206 Pietverdriet
pi_87292343
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:18 schreef Omniej het volgende:

[..]

Adobe Camera Raw wat mij betreft. (in Lightroom & Photoshop)
Lightroom is een optie dan, Photoshop wordt me te duur.
pi_87296028
Je zou ook even de trial kunnen proberen natuurlijk, kun je in elk geval zien of het wat is, en of 't aan je eisen voldoet. :)
pi_87298102
Hmm..
Iemand een idee hoe ik een foto wat doffer kan krijgen? Zeg maar.. Zodat het minder hard ergens in is ingeplakt (In dit geval in een tekening.)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 20:47:05 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87299953
Contrast omlaag bedoel je?
Huilen dan.
pi_87301797
Kan aan mij liggen, maar ik merk vrij weinig verschil in de foto dan. Al staat ie op -18, tot -55.
pi_87305787
Contrast omlaag zou een foto wel doffer moeten maken... Maar misschien dat we gewoon niet zo goed begrijpen wat je probeert te bereiken. :P (ik niet, in ieder geval)
pi_87305961
Misschien komt het door die ene foto; omdat de achtergrond zwart is dat ik daarom vrij weinig merk.
Zeg maar, het effect dat ik wil bereiken is dat ze niet zo hard erin geplakt zitten. Maar misschen werkt het wel als ik erbij nog wat ga klooien met de schuifjes.
pi_87428329
Ik doe veel met HDR werken. Iemand een idee hoe ik kleine bewegingen (want ze blijven terugkomen.. statief of niet) eruit kan krijgen? Ik doel dan op de rode en blauwe randjes die ontstaan na het tonemappen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_87428652
CS4 of CS5? Ik meen me te herinneren dat het HDR Pro gedoe in CS5 een tooltje ingebouwd had zitten om bewegingen eruit te filteren namelijk... Maar als je CS4 gebruikt denk ik dat handmatig fixen de enige oplossing is.

Als je zorgt dat tijdens het mergen van de HDR de layers niet worden samengevoegd (en dus aparte layers blijven), dan kun je uit elke layer behouden wat je zelf wilt toch? :) Zo heb ik het wel eens opgelost met de bewegende bladeren van bomen bijvoorbeeld.
pi_87428889
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:14 schreef Omniej het volgende:
CS4 of CS5? Ik meen me te herinneren dat het HDR Pro gedoe in CS5 een tooltje ingebouwd had zitten om bewegingen eruit te filteren namelijk... Maar als je CS4 gebruikt denk ik dat handmatig fixen de enige oplossing is.

Als je zorgt dat tijdens het mergen van de HDR de layers niet worden samengevoegd (en dus aparte layers blijven), dan kun je uit elke layer behouden wat je zelf wilt toch? :) Zo heb ik het wel eens opgelost met de bewegende bladeren van bomen bijvoorbeeld.
Voor HDR gebruik ik altijd Photomatix PRO 3.2 en geen PS :P
Heb zelf PS CS4
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:32:25 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_87429526
Ik ben sinds kort begonnen om photoshop voor mijn foto's te gebruiken. Ik vind het alleen heel erg moeilijk om nou te bepalen wat goeie aanpassingen zijn.
Dan heb ik het over simpele dingen als contrast, lichtsterkte en donkerte aan te passen/toe te voegen.
Heeft iemand tips?
Ik sleep nu de balkjes handmatig heen en weer tot het ongeveer zo is als ik denk dat het goed is, maar ik heb het gevoel dat het beter kan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_87430224
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:18 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Voor HDR gebruik ik altijd Photomatix PRO 3.2 en geen PS :P
Heb zelf PS CS4
Ah, ok. Misschien moet je gewoon 'ns kijken of het in CS4 beter gaat dan... Heb je toch meer controle in.
pi_87431271
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:46 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ah, ok. Misschien moet je gewoon 'ns kijken of het in CS4 beter gaat dan... Heb je toch meer controle in.
Waar moet ik die mogelijkheden dan vinden? Ik vind bij het maken van een HDR plaatje maar 1 schuifbalkje om iets aan te passen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_87432360
Hmm laat maar, ik zit dom te lullen. Ik verwarde het even met de Photomerge waar je individuele layers kunt behouden, maar in de HDR tool is dat niet mogelijk. (wat ook wel logisch is, eigenlijk)

In dat geval gaat het geen makkelijke klus worden denk ik... Ik zou domweg delen van de originele foto('s) gebruiken om de ghost-effecten weg te werken, maar dan ligt het er maar net aan wat voor foto het is.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:07:52 #173
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_87446920
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen om photoshop voor mijn foto's te gebruiken. Ik vind het alleen heel erg moeilijk om nou te bepalen wat goeie aanpassingen zijn.
Dan heb ik het over simpele dingen als contrast, lichtsterkte en donkerte aan te passen/toe te voegen.
Heeft iemand tips?
Ik sleep nu de balkjes handmatig heen en weer tot het ongeveer zo is als ik denk dat het goed is, maar ik heb het gevoel dat het beter kan.
In het begin is het vooral zoeken naar wat voor jou een goede workflow is. Toen ik ermee begon heb ik eerst gekeken wat alle automatische correcties deden. Vaak komen die een heel eind in de buurt. Als je dan daarna die automatische correctie (zoals bijvoorbeeld bij levels) nog wat aanpast naar jouw smaak, dan kom je al een heel eind.

Zomaar uit het niets zeggen hoe je een foto verbeterd is eigenlijk niet te doen, omdat alle foto's iets anders nodig (zouden kunnen) hebben. Kijk eerst wat je aan die ene foto verbeterd wil hebben, en vraag het dan hier nog eens of zoek een goede tutorial op het web.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_87531102
Waar kan ik photoshop gebruikers vragen om iets te bewerken voor mij, het is heel simpel.
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
pi_87532672
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:37 schreef Your_Business_Partner het volgende:
Waar kan ik photoshop gebruikers vragen om iets te bewerken voor mij, het is heel simpel.
Hier :P
pi_87532955
Oke het moet een soort logo worden. Ik wil er een in avatar formaat en een voor een Youtube kanaal formaat hebben.

Het gaat om dit plaatje:

Daarin wil ik graag een naam hebben en dat is:

Velić Productions (alleen dan dat streepje boven de C naar links)

Het liefst de naam in de zelfde kleur rood als het logo.
Daarbij mag er ook wat eigen creativiteit bij zodat het een mooi geheel word.
Misschien ook een leuk achtergrond effect.

Als het kan/mooi is een copyright logo achter de naam.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:48:58 #177
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_87533651
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_87534614
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
[ afbeelding ]
Aait dat ziet er wel vet uit. Alleen nu wordt het logo verpest.

Wat me mooi leek is dat de naam rondom onder mee trekt met de buitenkant van het rondje alleen niet te erg en nog een paar bloedspetters die er al zijn beetje aan de rechterkant erbij doen.

OF: dat Velic in het voorhoofd staat met een zwarte omranding en Productions mooi mee loopt door de mond heen, het moet het niet overlappen maar mee lopen laat ik het zo noemen.

Lettertype is tof btw. ^O^ , misschien een enger lettertype als dat er is, hoeft niet.

En de copyright kan er in principe wel uit.

Alvast bedankt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Your_Business_Partner op 14-10-2010 16:53:45 ]
pi_87543072
Iemand? ;(
pi_87543406
Tja, het verzoek in je laatste post is zo'n beetje het tegenovergestelde van het oorspronkelijke verzoek... :')

Maar eh, als je zelf even zoekt welk lettertype je wilt gebruiken, wil ik er best zo'n tekst en wat extra bloedspetters voor je op knallen hoor. :)
pi_87546464
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:17 schreef Omniej het volgende:
Tja, het verzoek in je laatste post is zo'n beetje het tegenovergestelde van het oorspronkelijke verzoek... :')

Maar eh, als je zelf even zoekt welk lettertype je wilt gebruiken, wil ik er best zo'n tekst en wat extra bloedspetters voor je op knallen hoor. :)
Hahah, ik weet nooit wat ik precies wil, maar het moet tof zijn toch. Het moet een logo van mij zijn, alleen dan moet die passen in een YouTube kanaal en als avatar.

Maar top man, bedankt!

Ik heb er 5 uitgezocht misschien als het niet teveel werk is ze alle 5 proberen? Anders de 3de is volgens mij wel vet en de 4de of 5de.

http://www.1001freefonts.com/font/HulkBusters.zip
http://www.1001freefonts.com/font/AfterShock.zip
http://www.1001freefonts.com/font/Asqualt.zip
http://www.1001freefonts.com/font/Gamera.zip
http://www.1001freefonts.com/font/HawaiiKiller.zip

^O^
pi_87550583
Even een snelle. Hoe is dit?

Heb HulkBusters gebruikt... AfterShock kon ik niet vinden, Asqualt, Gamera en HawaiiKiller pasten er imo niet bij. Weet ook niet of ik Velic in het voorhoofd wel zo mooi vind overigens, maar ik heb me maar gehouden aan wat je in de laatste post zei. :P Productions door de mond heen ging niet echt omdat hij dan de rest weer te veel overlapt. (of het moet heel klein)

Nou ja, zie maar. :)
pi_87551376
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:45 schreef Omniej het volgende:
Even een snelle. Hoe is dit?

[ afbeelding ]

Heb HulkBusters gebruikt... AfterShock kon ik niet vinden, Asqualt, Gamera en HawaiiKiller pasten er imo niet bij. Weet ook niet of ik Velic in het voorhoofd wel zo mooi vind overigens, maar ik heb me maar gehouden aan wat je in de laatste post zei. :P Productions door de mond heen ging niet echt omdat hij dan de rest weer te veel overlapt. (of het moet heel klein)

Nou ja, zie maar. :)
Hee top man!, maar je hebt wel gelijk inderdaad dat Velic op het voorhoofd niet mooi is. Heb je andere ideeën?

Overigens ik nu het logo hier op de PC zie is die rode kleur van het logo wel lelijk of niet?, op stage oude beeldscherm zag het rood er wel vet uit. Of het ligt aan de resolutie.

Of een van deze, want vind het lettertype iets te saai.

http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=408
http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=2911
http://www.dafont.com/necropsy.font

Misschien bij die Necropsy beetje rood in de druppels onderaan.

Sorry dat ik zo lastig ben, maar heb Photoshop al heel lang niet gebruikt en wil graag een tof plaatje toch.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:07:36 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_87551727
Suggestie, wit of zwart om de letters heen, en dan door die cirkel die eromheen loopt? En dan in lijn met de schedel.
pi_87552020
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
Suggestie, wit of zwart om de letters heen, en dan door die cirkel die eromheen loopt? En dan in lijn met de schedel.
Wat ziet er mooier uit?

Hoeft niet perse door de cirkel maar gewoon van midden recht onder aan de cirkel mee naar links en rechts boven.

Of de schedel eruit halen en Velic in het figuur en iets vets met die schedel doen. Mij maakt het vrij weinig uit als het er maar echt tof uitziet en het plaatje gewoon eruit springt samen met de naam.
pi_87552998
Ligt het aan mij of mis ik het fotomateriaal waar dit topic oorspronkelijk voor bedoeld is :?
pi_87553716
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:34 schreef Timmos het volgende:
Ligt het aan mij of mis ik het fotomateriaal waar dit topic oorspronkelijk voor bedoeld is :?
Ik kon hier een aanvraag doen, dusja..
pi_87554826
Voor een logo zou dit het juiste topic zijn :)
[Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #17
pi_87555723
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil je goed, ga dan voor die van leaf. Zeker als je portretten schiet. Wil je simpel en goed dan Silkypix. Wil je langzaam en divers dan de Adobe oplossing
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:35:41 #190
45206 Pietverdriet
pi_87578406
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:40 schreef zquing het volgende:

[..]

Wil je goed, ga dan voor die van leaf. Zeker als je portretten schiet. Wil je simpel en goed dan Silkypix. Wil je langzaam en divers dan de Adobe oplossing
Leaf?
En Adobe bedoel je dan Lightroom?
pi_87605769
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leaf?
En Adobe bedoel je dan Lightroom?
Leaf capture one, maar is volgens mij meer software om mee te tetheren en ik bedoel inderdaad Lightroom
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:13:53 #192
81996 Bond
License to kill
pi_87606279
Ik zat te twijfelen welk topic, maar ik kies toch maar voor deze. Er zijn zoveel tutorial sites dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;)

Waar vind ik een goede beschrijving hoe je een portretfoto eruit komt te zien als een foto in de bladen. Dus met prefect gladde huid, maar niet wazig. Met de blur opties die ze aandragen vind ik de foto vaak wat wazig overkomen uiteindelijk.

Iemand een goede tutorial?
Geen commentaar
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:17:14 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_87606379
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:13 schreef Bond het volgende:
Ik zat te twijfelen welk topic, maar ik kies toch maar voor deze. Er zijn zoveel tutorial sites dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;)

Waar vind ik een goede beschrijving hoe je een portretfoto eruit komt te zien als een foto in de bladen. Dus met prefect gladde huid, maar niet wazig. Met de blur opties die ze aandragen vind ik de foto vaak wat wazig overkomen uiteindelijk.

Iemand een goede tutorial?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je er vooral heel veel ervaring voor nodig hebt, dus veel oefenen. ^O^
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:31:09 #194
52657 pea4fun
pi_87606706
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je er vooral heel veel ervaring voor nodig hebt, dus veel oefenen. ^O^
Lekker zinnig advies....hij zal dan wel een begin moeten hebben waarmee hij kan oefenen :')

In lightroom zit een optie 'soften skin' onder de brush, die is het makkelijkst te gebruiken. Je kunt hem eerst op 100% schilderen en daarna de intensiteit verminderen tot je het nog natuurlijk vind overkomen. Vermijd daarbij de ogen en de mond.
Zorg wel dat je eerst grove pukkeltje en vlekjes die je niet wil terugzien verwijderd met de clonetool of de healingbrush.

Over het algemeen is het eigenlijk mooier om de huid niet glad te trekken, maar alleen kleine oneffenheden handmatig weg te werken. Maar dat is ook een kwestie van smaak en kijken wat bij de foto past. Bij een glamourfoto mag het allemaal wat gladder als bij een foto die vooral natuurlijk moet overkomen.

Iemand hier op fok schreef eens een leerzame tutorial voor PS, deze vergt enige oefening, maar kan ook tot mooi resultaat leiden, die heb ik in een word documentje opgeslagen en vind je hier verzachten van de huid
Helaas weet ik niet meer wie het schreef en kan ik dus geen credits geven :@

[ Bericht 0% gewijzigd door pea4fun op 16-10-2010 18:39:51 ]
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:45:44 #195
45206 Pietverdriet
pi_87607059
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:53 schreef zquing het volgende:

[..]

Leaf capture one, maar is volgens mij meer software om mee te tetheren en ik bedoel inderdaad Lightroom
Tetheren?
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:29:11 #196
81996 Bond
License to kill
pi_87609961
Thnx pea4fun. Ik ben wel heel benieuwd naar die tutorial voor PS. Ik krijg het alleen niet te zien. Kan je het wellicht mailen?
Geen commentaar
pi_87611693
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tetheren?
Foto's maken met je camera aan de PC aangesloten
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:40:37 #198
52657 pea4fun
pi_87611866
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:29 schreef Bond het volgende:
Thnx pea4fun. Ik ben wel heel benieuwd naar die tutorial voor PS. Ik krijg het alleen niet te zien. Kan je het wellicht mailen?
Sorry foutje in de link, als het goed is doet ie het nu wel
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:11:04 #199
45206 Pietverdriet
pi_87612550
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:34 schreef zquing het volgende:

[..]

Foto's maken met je camera aan de PC aangesloten
Je bedoelt het fotos maken met je PC sturen?
pi_87612701
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bedoelt het fotos maken met je PC sturen?
:Y

Ik denk dat lightroom wel 't beste is voor je, uitgebreid, maar niet te.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')