Is goedquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:54 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet, Ik zal dat vanavond even doen, de originele staan thuis op mijn computer en daar ben ik vanavond pas.
Zou jij er dan naar willen kijken wat je er van kan maken?
Ah.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:55 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Indonesië, op de rand van de Bromo vulkaan, kijkend naar de caldera om 6 uur 's morgens.
*klikkerdeklik*
Met mijn oude dsc-h1... niet eens met mijn 450d
Hierbij de foto's in origineel formaat. Top dat je er even mee aan het werk wil.quote:
Adobe Camera Raw wat mij betreft. (in Lightroom & Photoshop)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is nu eigenlijk de betere raw bewerkingstool?
Zeg maar, digitale donkere kamer,
Lightroom is een optie dan, Photoshop wordt me te duur.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
Adobe Camera Raw wat mij betreft. (in Lightroom & Photoshop)
Voor HDR gebruik ik altijd Photomatix PRO 3.2 en geen PSquote:Op maandag 11 oktober 2010 19:14 schreef Omniej het volgende:
CS4 of CS5? Ik meen me te herinneren dat het HDR Pro gedoe in CS5 een tooltje ingebouwd had zitten om bewegingen eruit te filteren namelijk... Maar als je CS4 gebruikt denk ik dat handmatig fixen de enige oplossing is.
Als je zorgt dat tijdens het mergen van de HDR de layers niet worden samengevoegd (en dus aparte layers blijven), dan kun je uit elke layer behouden wat je zelf wilt toch?Zo heb ik het wel eens opgelost met de bewegende bladeren van bomen bijvoorbeeld.
Ah, ok. Misschien moet je gewoon 'ns kijken of het in CS4 beter gaat dan... Heb je toch meer controle in.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Voor HDR gebruik ik altijd Photomatix PRO 3.2 en geen PS
Heb zelf PS CS4
Waar moet ik die mogelijkheden dan vinden? Ik vind bij het maken van een HDR plaatje maar 1 schuifbalkje om iets aan te passen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:46 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ah, ok. Misschien moet je gewoon 'ns kijken of het in CS4 beter gaat dan... Heb je toch meer controle in.
In het begin is het vooral zoeken naar wat voor jou een goede workflow is. Toen ik ermee begon heb ik eerst gekeken wat alle automatische correcties deden. Vaak komen die een heel eind in de buurt. Als je dan daarna die automatische correctie (zoals bijvoorbeeld bij levels) nog wat aanpast naar jouw smaak, dan kom je al een heel eind.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen om photoshop voor mijn foto's te gebruiken. Ik vind het alleen heel erg moeilijk om nou te bepalen wat goeie aanpassingen zijn.
Dan heb ik het over simpele dingen als contrast, lichtsterkte en donkerte aan te passen/toe te voegen.
Heeft iemand tips?
Ik sleep nu de balkjes handmatig heen en weer tot het ongeveer zo is als ik denk dat het goed is, maar ik heb het gevoel dat het beter kan.
Hierquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:37 schreef Your_Business_Partner het volgende:
Waar kan ik photoshop gebruikers vragen om iets te bewerken voor mij, het is heel simpel.
Aait dat ziet er wel vet uit. Alleen nu wordt het logo verpest.quote:
Hahah, ik weet nooit wat ik precies wil, maar het moet tof zijn toch. Het moet een logo van mij zijn, alleen dan moet die passen in een YouTube kanaal en als avatar.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:17 schreef Omniej het volgende:
Tja, het verzoek in je laatste post is zo'n beetje het tegenovergestelde van het oorspronkelijke verzoek...
Maar eh, als je zelf even zoekt welk lettertype je wilt gebruiken, wil ik er best zo'n tekst en wat extra bloedspetters voor je op knallen hoor.
Hee top man!, maar je hebt wel gelijk inderdaad dat Velic op het voorhoofd niet mooi is. Heb je andere ideeën?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:45 schreef Omniej het volgende:
Even een snelle. Hoe is dit?
[ afbeelding ]
Heb HulkBusters gebruikt... AfterShock kon ik niet vinden, Asqualt, Gamera en HawaiiKiller pasten er imo niet bij. Weet ook niet of ik Velic in het voorhoofd wel zo mooi vind overigens, maar ik heb me maar gehouden aan wat je in de laatste post zei.Productions door de mond heen ging niet echt omdat hij dan de rest weer te veel overlapt. (of het moet heel klein)
Nou ja, zie maar.
Wat ziet er mooier uit?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
Suggestie, wit of zwart om de letters heen, en dan door die cirkel die eromheen loopt? En dan in lijn met de schedel.
Ik kon hier een aanvraag doen, dusja..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:34 schreef Timmos het volgende:
Ligt het aan mij of mis ik het fotomateriaal waar dit topic oorspronkelijk voor bedoeld is
Wil je goed, ga dan voor die van leaf. Zeker als je portretten schiet. Wil je simpel en goed dan Silkypix. Wil je langzaam en divers dan de Adobe oplossingquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is nu eigenlijk de betere raw bewerkingstool?
Zeg maar, digitale donkere kamer,
Leaf?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:40 schreef zquing het volgende:
[..]
Wil je goed, ga dan voor die van leaf. Zeker als je portretten schiet. Wil je simpel en goed dan Silkypix. Wil je langzaam en divers dan de Adobe oplossing
Leaf capture one, maar is volgens mij meer software om mee te tetheren en ik bedoel inderdaad Lightroomquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leaf?
En Adobe bedoel je dan Lightroom?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je er vooral heel veel ervaring voor nodig hebt, dus veel oefenen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:13 schreef Bond het volgende:
Ik zat te twijfelen welk topic, maar ik kies toch maar voor deze. Er zijn zoveel tutorial sites dat ik door de bomen het bos niet meer zie![]()
Waar vind ik een goede beschrijving hoe je een portretfoto eruit komt te zien als een foto in de bladen. Dus met prefect gladde huid, maar niet wazig. Met de blur opties die ze aandragen vind ik de foto vaak wat wazig overkomen uiteindelijk.
Iemand een goede tutorial?
Lekker zinnig advies....hij zal dan wel een begin moeten hebben waarmee hij kan oefenenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je er vooral heel veel ervaring voor nodig hebt, dus veel oefenen.
Tetheren?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:53 schreef zquing het volgende:
[..]
Leaf capture one, maar is volgens mij meer software om mee te tetheren en ik bedoel inderdaad Lightroom
Sorry foutje in de link, als het goed is doet ie het nu welquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:29 schreef Bond het volgende:
Thnx pea4fun. Ik ben wel heel benieuwd naar die tutorial voor PS. Ik krijg het alleen niet te zien. Kan je het wellicht mailen?
Je bedoelt het fotos maken met je PC sturen?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:34 schreef zquing het volgende:
[..]
Foto's maken met je camera aan de PC aangesloten
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoelt het fotos maken met je PC sturen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |