abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2009 @ 02:56:22 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_73090433
Waarom beëindigen Amerikanen in series en in films telefoongesprekken altijd zonder 'Bye' oid te zeggen

Doen ze dat in het echt ook?
Hoe weten ze dat de andere persoon uitgesproken is?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_73090441
Doen ze in het echt ook wel regelmatig, moest ik ook even aan wennen. Net als dat ze in emails bijvoorbeeld nooit groeten, maar direct beginnen met het onderwerp. Verder zijn ze in persons juist weer veel vriendelijker dan Europeanen.
pi_73090443
Meeste Amerikanen sluiten in het echt een gesprek ook gewoon af met 'bye', alleen in films inderdaad niet, weet ook niet waarom.
pi_73090445
Omdat in films uiteraard alles uiterst cool moet worden neergezet. Mensen zijn zo cool dat ze niet meedoen aan dat soort alledaagse dingen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:05:11 #5
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_73090446
Saves time...they can spend it at the cooler
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:07:10 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_73090451
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:03 schreef Bananenman het volgende:

Meeste Amerikanen sluiten in het echt een gesprek ook gewoon af met 'bye', alleen in films inderdaad niet, weet ook niet waarom.
Ik had een paar dagen geleden een Amerikaan aan de telefoon die ook gewoon 'have a nice day, bye' zei, maar dat kwam misschien omdat ik hem dat eerst zelf toegewenst had.
pi_73090452

TS heeft een punt.
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:09:45 #8
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_73090456
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:01 schreef Schuifpui het volgende:
. Verder zijn ze in persons juist weer veel vriendelijker dan Europeanen.
Gemaakt vriendelijk bedoel je.

"omigod you're from Holland? My sister went to Amsterdam last year! Amazing place she told me"
En dan een heel verhaal en nadien je volledig vergeten.
Pure small talk. Meer niet.
The Light Is Leaving Us All
pi_73090459
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:09 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

"omigod you're from Holland? My sister went to Amsterdam last year! Amazing place she told me"
Yep, maar nog steeds beter dan mensen die je compleet voorbij lopen of niet eens een stapje aan de kant doen.
pi_73090460
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:09 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Wat is daar gemaakt aan? Dat is toch juist erg vriendelijk? De meeste Nederlanders zouden niet eens aan dat soort small talk beginnen als een Amerikaan ze vertelt dat hij uit (ik zeg maar wat) Dallas komt.
pi_73090463
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:11 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Yep, maar nog steeds beter dan mensen die je compleet voorbij lopen of niet eens een stapje aan de kant doen.
Nou, ga eens naar New York city zou ik zo zeggen
pi_73090464
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:12 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Afgelopen weekend gedaan, daar is het wel anders dan hier in het zuiden ja.
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:14:39 #13
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_73090466
quote:

[..]

Vind ik niet. Als mensen geen interesse in je hebben dan heb ik liever dat ze eerlijk zijn dan dat ze doen als of.
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:16:03 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_73090469
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:07 schreef Xebrozius het volgende:

TS heeft een punt.
Hij zegt tenminste nog 'I should go, bye'.

Er is trouwens een Laurel & hardy film waar ze gaan picknicken en elke keer als ze weg proberen te rijden zeggen ze 'Bye' en dan gaat er weer iets aan de auto kapot.

Maar dat is niet per telefoon.
pi_73090471
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:14 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Vind ik niet. Als mensen geen interesse in je hebben dan heb ik liever dat ze eerlijk zijn dan dat ze doen als of.
Tja daar verschillen we dan in, maar als je ergens aan het wachten bent bijvoorbeeld vind ik het wel leuk dat mensen een beetje willen praten, ipv doodstil naar de grond lopen te kijken. En compleet ongeïnteresseerd is het ook niet, het is alleen niet zo dat je gelijk een vriendschap moet verwachten.
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:17:19 #16
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_73090472
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:12 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Zelfs new yorkers zijn vriendelijker dan de gemiddelde amsterdammer
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:20:07 #17
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_73090479
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:12 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Wat is daar gemaakt aan? Dat is toch juist erg vriendelijk? De meeste Nederlanders zouden niet eens aan dat soort small talk beginnen als een Amerikaan ze vertelt dat hij uit (ik zeg maar wat) Dallas komt.
Gemaakt vriendelijk is wat anders dan echt vriendelijk. Amerikanen tonen niet echt interesse in je. Ze beginnen meer een gesprek met je om niet onbeleefd te lijken. Puur om de oncomfortabele stilte tegen te gaan. Uiteindelijk vergeten ze je in mere seconds. En trust me ik ben vaak in amerika geweest.

Tevens heb ik gemerkt dat ze graag over zichzelf praten en daar het gesprek heen leiden.
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:23:38 #18
6941 APK
Factual, I think.
pi_73090485
Maar het gaat dus over het afkappen van telefoongesprekken.
Zijn wij niet gewend in Nederland, tenzij je boos bent oid.
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:37:19 #19
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_73090495
quote:

[..]

Waarom zou ik aan de kant moeten gaan als jij mij ziet en ik jou niet?
pi_73090547
hier zeggen ze gewoon later/bye/thanks etc
Free people own guns! Slaves do not!
pi_73090551
Catch you on the flipside
pi_73090683
Zeitgeist .... Wat weet jij nou van/over Amerikanen -ga ze nu niet allemaal over de zelfde beugel halen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 07:33:58 #24
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73090907
Ja, goede vraag. Ook het opnemen van de telefoon met alleen maar een 'hello?' Als je nummerherkenning hebt kan dat, maar anders toch niet?
How can I make this topic about me?
pi_73091151
netzoals ze opnemen met hun adress. of telefoon nummer

o wacht dat is in engeland
pi_73098629
Net als dat ze opnemen met "Hello!" of "Hello?"
En niet met de naam.
Toen ik mijn vriendin belde die naar Canada verhuisd was werd er ook zo opgenomen. Dat was dan haar jongere broertje maar daar kwam ik pas na enkele tientallen seconden achter
Ook zo raar om dan in het Nederlands terug te praten als ze Engels gewend zijn
"Hello?"
"Ja met Suzanne, mag ik Anna even spreken?"
"WTF. Yeah sure, oh wacht. Die uit Nederland?! Hooooi!! "

Of als je het verkeerde nummer belt.
"Hello?"
"Hi there, you're speaking to Sarah Shitface, is Mary-Ann at home?"
"Uhhm, there's no Mary-Ann in this house, I'm sorry. You must be speaking to the wrong guy.."
"Who is this then?"
"I'm Jack Dickhead, from Wisconsin"
"Oh, I'm sorry. Must have dialled the wrong number. Excuse me."

Terwijl het in Nederland gewoon is:
"Met Jan Janssen."
"Oh sorry, verkeerde nummer. Doei!"
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:39:32 #27
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_73098691
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:37 schreef Suusje-V het volgende:
En niet met de naam.
Toen ik mijn vriendin belde die naar Canada verhuisd was werd er ook zo opgenomen. Dat was dan haar jongere broertje maar daar kwam ik pas na enkele tientallen seconden achter
"Hello?"

"Hello?"
"Uhhm, there's no Mary-Ann in this house, I'm sorry. You must be speaking to the wrong guy.."
"Who is this then?"

"Met Jan Janssen."
klinkt bekend
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:02:26 #28
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73099308
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:20 schreef Zeitgeist het volgende:
Gemaakt vriendelijk is wat anders dan echt vriendelijk. Amerikanen tonen niet echt interesse in je. Ze beginnen meer een gesprek met je om niet onbeleefd te lijken. Puur om de oncomfortabele stilte tegen te gaan. Uiteindelijk vergeten ze je in mere seconds. En trust me ik ben vaak in amerika geweest.
Ik ben ook vaak in Amerika geweest, en mijn ervaringen zijn heel anders. Ben ook gewoon thuis uitgenodigd door Amerikanen voor feestjes e.d. terwijl ik ze nauwelijks kenden. Amerikanen vinden Europeanen juist hardstikke interessant. En daar is niks geveinst aan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:57:23 #29
6941 APK
Factual, I think.
pi_73100768
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 07:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja, goede vraag. Ook het opnemen van de telefoon met alleen maar een 'hello?' Als je nummerherkenning hebt kan dat, maar anders toch niet?
Doe ik ook altijd, ik word gebeld dus ik neem aan dat zij weten wie ze bellen.
pi_73100974
Heb ik me ook altijd afgevraagd! Ik vond het altijd zo onbeleefd.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:08:08 #31
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_73101117
quote:
[b]Op vrijdag 25 september 2009 13:37

"Hello?"
"Who is this then?"

"Met Jan Janssen."
Dit klinkt met bekend.

In Mexico nemen ze overigens altijd op met Bueno dan heb je ongeveer hetzelfde probleem.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_73103204
Amerikanen pikken alleen met de naam op als ze op werk zitten... en dan alleen de voornaam eigenlijk.

In Nederland pakken ze bijna altijd de telefoon op met 'Met Jan Pieter Hendrik Anton Lutjebroek III uit 'S Hertogenbosch ja die uit de Sint Janstraat nummer 25!'v

Nederlanders
Free people own guns! Slaves do not!
pi_73105814
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:22 schreef Vampier het volgende:
Amerikanen pikken alleen met de naam op als ze op werk zitten... en dan alleen de voornaam eigenlijk.

In Nederland pakken ze bijna altijd de telefoon op met 'Met Jan Pieter Hendrik Anton Lutjebroek III uit 'S Hertogenbosch ja die uit de Sint Janstraat nummer 25!'v

Nederlanders
Met je naam opnemen is juist een stuk makkelijker voor degene die jou belt.
Zie maar in mn vorige post over verkeerde nummers intoetsen
pi_73106053
quote:

Nederlanders
alleen bejaarden doen dat, achternaam + plaatsnaam.
pi_73106267
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 07:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat vraag ik me ook vaak af. Dat geen afscheid nemen aan de telefoon heb ik bij Amerikanen eigenlijk nooit zo gemerkt.
Hallon!
pi_73106293
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:37 schreef Suusje-V het volgende:
En niet met de naam.
"Hello?"

"Hello?"
"Who is this then?"

"Met Jan Janssen."
Inderdaad!
Zo irritant alleen dat Hello.
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:35:00 #37
6941 APK
Factual, I think.
pi_73106363
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:31 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook vaak af. Dat geen afscheid nemen aan de telefoon heb ik bij Amerikanen eigenlijk nooit zo gemerkt.
Kijk jij nooit Amerikaanse tv-series?
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:32 schreef Irrem het volgende:

Inderdaad!
Zo irritant alleen dat Hello.
Waarom?
Jij bent degene die iemand lastig valt dus die persoon wil eerst even weten door wie hij gestoord wordt.
pi_73106398
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:35 schreef APK het volgende:

[..]

Kijk jij nooit Amerikaanse tv-series?
Ik had 't meer over real life situaties waar ik m'n Amerikaanse vrienden/kennissen bel. Ik ga er niet van uit dat tv series 'n goede weergave van de realiteit zijn, sorry.
Hallon!
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:38:17 #39
6941 APK
Factual, I think.
pi_73106441
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:36 schreef BlueMage het volgende:

Ik had 't meer over real life situaties waar ik m'n Amerikaanse vrienden/kennissen bel. Ik ga er niet van uit dat tv series 'n goede weergave van de realiteit zijn, sorry.
Oh ja, ik vroeg in de OP of ze dat in het echt ook doen.
pi_73110207
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:35 schreef APK het volgende:

[..]

Waarom?
Jij bent degene die iemand lastig valt dus die persoon wil eerst even weten door wie hij gestoord wordt.
Daar komt hij toch net zo snel achter als hij ff z'n naam erbij vermeld?

In NL is het "Hallo, met Piet Klaassen" "Hee Piet! Met Kees! Ja ik bel even over die afspraak van gister, blablabla.."

En in Amerika etc moet je er eerst nog achterkomen of je wel de goeie persoon aan de lijn hebt.
Of je de gebelde persoon lastig valt maakt geen flikker uit, want dat doe je net zo hard als hij wel/niet z'n naam erbij zegt.
pi_73110262
Take care, althans dat is wat ik doe als ik bel met kenissen in Amerika.

That's all, bye klinkt zo.. gewoon zo:')
lol?
pi_73110631
Ik vind opnemen met 'Hallo?' juist het best eigenlijk. Vrienden weten wie ze bellen, en vreemden zijn vreemden. Zij willen contact met mij, dus mogen zij zich eerst voorstellen. Als ze vragen 'met wie spreek ik?', vraag ik ook altijd: 'Met wie spreek ik?'.
pi_73111164
Vond ik vroeger ook altijd raar, en nu nog steeds!
pi_73111485
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:56 schreef RRGJL het volgende:
Ik vind opnemen met 'Hallo?' juist het best eigenlijk. Vrienden weten wie ze bellen, en vreemden zijn vreemden. Zij willen contact met mij, dus mogen zij zich eerst voorstellen. Als ze vragen 'met wie spreek ik?', vraag ik ook altijd: 'Met wie spreek ik?'.
Dat is zo, vrienden weten wie ze bellen.
Alleen kan het zo dat die 'vrienden' 1 toets verkeerd intoetsen, waar door ze heel iemand anders aan de lijn krijgt die verwacht dat een bekende belt en daarom ook niet met z'n naam op neemt.
Of als je bijv. het huisnummer van een gezin belt, en jij wilt alleen de vader spreken. Dan is de kans er ook dat je de moeder, dochter of zoon aan de lijn krijgt. En als de zoon al de baard in z'n keel heeft kan zijn stem erg op die van zijn vader lijken, waardoor je hem ook niet aan de stem kunt herkennen.

Ik zie trouwens ook niet in wat voor kwaad het kan om met je naam op te nemen. Het klopt dus dat vrienden weten wie ze bellen, maar zodra je met je naam op neemt weten ze ook gelijk dat ze het goede nummer in hebben getoetst en dat de goede persoon de telefoon op heeft gepakt.
Je gaat er niet dood aan als je opneemt met je naam, er ontstaat alleen maar vaker verwarring door.

En als je een discussie gaat voeren over "Ja maar hij belt mij dus hij moet zich eerst voorstellen.." dan is dat vrij kinderachtig, want ik zie niet in wat er nou erg is aan eerst jóúw naam zeggen voor je erachter komt met wie jíj spreekt.
pi_73111642
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:23 schreef Suusje-V het volgende:

[..]

Dat is zo, vrienden weten wie ze bellen.
Alleen kan het zo dat die 'vrienden' 1 toets verkeerd intoetsen, waar door ze heel iemand anders aan de lijn krijgt die verwacht dat een bekende belt en daarom ook niet met z'n naam op neemt.
Of als je bijv. het huisnummer van een gezin belt, en jij wilt alleen de vader spreken. Dan is de kans er ook dat je de moeder, dochter of zoon aan de lijn krijgt. En als de zoon al de baard in z'n keel heeft kan zijn stem erg op die van zijn vader lijken, waardoor je hem ook niet aan de stem kunt herkennen.

Ik zie trouwens ook niet in wat voor kwaad het kan om met je naam op te nemen. Het klopt dus dat vrienden weten wie ze bellen, maar zodra je met je naam op neemt weten ze ook gelijk dat ze het goede nummer in hebben getoetst en dat de goede persoon de telefoon op heeft gepakt.
Je gaat er niet dood aan als je opneemt met je naam, er ontstaat alleen maar vaker verwarring door.

En als je een discussie gaat voeren over "Ja maar hij belt mij dus hij moet zich eerst voorstellen.." dan is dat vrij kinderachtig, want ik zie niet in wat er nou erg is aan eerst jóúw naam zeggen voor je erachter komt met wie jíj spreekt.
Het probleem is dat informatie in verkeerde handen kan komen. Vreemden hoeven niet te weten welke naam bij een bepaald nummer hoort, behalve als ik vind dat ze dat mogen weten. Noem het maar paranoia, maar ieder zijn ding.
Vrienden herkennen mijn stem. Daarnaast zal ik niet per definitie bij vrienden opnemen met 'hallo?'. Dat is meer bij nummers die mij niet bekend zijn, of geblokkeerde nummers.
Thuistelefoon heb ik / gebruik ik niet. Word dus alleen op mijn GSM benaderd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 21:29:33 ]
pi_73111866
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:28 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Het probleem is dat informatie in verkeerde handen kan komen. Vreemden hoeven niet te weten welke naam bij een bepaald nummer hoort, behalve als ik vind dat ze dat mogen weten. Noem het maar paranoia, maar ieder zijn ding.
Vrienden herkennen mijn stem. Daarnaast zal ik niet per definitie bij vrienden opnemen met 'hallo?'. Dat is meer bij nummers die mij niet bekend zijn, of geblokkeerde nummers.
Thuistelefoon heb ik / gebruik ik niet. Word dus alleen op mijn GSM benaderd.
Goed, dan geldt dat dus niet bij jou (die verwarring mbt gezinnen etc).
Maar wel bij een hoop anderen.

Natuurlijk kán het in verkeerde handen komen, maar aan de andere kant bellen vreemden je eigen (huis)nummer toch nauwelijks, en áls ze het doen, doen ze het vanuit het telefoonboek waar je naam al open en bloot uitgetypt staat.

In principe kan het ook gewoon hoor, met "Hallo?" opnemen.
Het is alleen lastig omdat je nooit precies weet met wie je nou eigenlijk spreekt. Of je nu het verkeerde nummer hebt gebeld of met een ander gezinslid spreekt.
Maar als ik bijv. mijn mobiele telefoon opneem zou dat altijd zonder naam kunnen, want alleen mensen die me kennen hebben dat nummer, en niemand anders neemt die telefoon ook ooit op (tenzij hij gejat zou worden).
Ik doe het alleen nooit, misschien deels uit automatisme.
Ik neem de huistelefoon vaak op met voor en achternaam, en mobiel alleen met voornaam.

Edit: Ik herriner me nu dat ik één keer m'n telefoon met "Hallo?" heb opgenomen. Toen werd ik midden in de nacht (terwijl ik eigenlijk al sliep) door een vreemd nummer gebeld Achteraf had ik zoiets van "Woow, dat klonk raar!"
  Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 21:46:34 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_73112170
Als je door een Amerikaan wordt gebeld zeggen ze ook nooit hun naam, ze beginnen met hun verhaal, vind ik zo onbeleefd. Ik onderbreek ze dan altijd en vraag "May I ask who is calling"en dat vinden ze dan schijnbaar OOK weer normaal.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:44:38 #48
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73113978
quote:

Nederlanders
Van me werk moet i kmet een echte volzin opnemen altijd, zelfs mijn mobiel.
"Goede[morgen|middag|avond], met <insert bedrijfsnaam>, business unit <insert regio>, u spreekt met <insert volledige eigen naam>"
How can I make this topic about me?
pi_73114391
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Van me werk moet i kmet een echte volzin opnemen altijd, zelfs mijn mobiel.
"Goede[morgen|middag|avond], met <insert bedrijfsnaam>, business unit <insert regio>, u spreekt met <insert volledige eigen naam>"
En uiteindelijk weet de klant meestal nog niets, omdat het compleet onverstaanbaar of te snel wordt uitgesproken.
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:05:18 #50
6941 APK
Factual, I think.
pi_73114563
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:56 schreef RRGJL het volgende:

Dat dus.
Ook om vervelende bel-bureautjes en josti's met te dikke vingers die geen nummer in kunnen toetsen te weren.
pi_73116262
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 03:16 schreef APK het volgende:

[..]

Hij zegt tenminste nog 'I should go, bye'.

Er is trouwens een Laurel & hardy film waar ze gaan picknicken en elke keer als ze weg proberen te rijden zeggen ze 'Bye' en dan gaat er weer iets aan de auto kapot.

Maar dat is niet per telefoon.
Good Beeeyyy!
en vervolgens in een hele diepe plas rijden.

gewelidg stukje, doe het ook wel's bij m;'n ouiders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')