Ik had een paar dagen geleden een Amerikaan aan de telefoon die ook gewoon 'have a nice day, bye' zei, maar dat kwam misschien omdat ik hem dat eerst zelf toegewenst had.quote:Op vrijdag 25 september 2009 03:03 schreef Bananenman het volgende:
Meeste Amerikanen sluiten in het echt een gesprek ook gewoon af met 'bye', alleen in films inderdaad niet, weet ook niet waarom.
Gemaakt vriendelijk bedoel je.quote:Op vrijdag 25 september 2009 03:01 schreef Schuifpui het volgende:
. Verder zijn ze in persons juist weer veel vriendelijker dan Europeanen.
Yep, maar nog steeds beter dan mensen die je compleet voorbij lopen of niet eens een stapje aan de kant doen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 03:09 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Gemaakt vriendelijk bedoel je.
"omigod you're from Holland? My sister went to Amsterdam last year! Amazing place she told me"
En dan een heel verhaal en nadien je volledig vergeten.
Pure small talk. Meer niet.
Wat is daar gemaakt aan? Dat is toch juist erg vriendelijk? De meeste Nederlanders zouden niet eens aan dat soort small talk beginnen als een Amerikaan ze vertelt dat hij uit (ik zeg maar wat) Dallas komt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 03:09 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Gemaakt vriendelijk bedoel je.
"omigod you're from Holland? My sister went to Amsterdam last year! Amazing place she told me"
En dan een heel verhaal en nadien je volledig vergeten.
Pure small talk. Meer niet.
Nou, ga eens naar New York city zou ik zo zeggenquote:Op vrijdag 25 september 2009 03:11 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Yep, maar nog steeds beter dan mensen die je compleet voorbij lopen of niet eens een stapje aan de kant doen.
Afgelopen weekend gedaan, daar is het wel anders dan hier in het zuiden ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 03:12 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Nou, ga eens naar New York city zou ik zo zeggen
Vind ik niet. Als mensen geen interesse in je hebben dan heb ik liever dat ze eerlijk zijn dan dat ze doen als of.quote:Op vrijdag 25 september 2009 03:11 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Yep, maar nog steeds beter dan mensen die je compleet voorbij lopen of niet eens een stapje aan de kant doen.
Hij zegt tenminste nog 'I should go, bye'.quote:
Tja daar verschillen we dan in, maar als je ergens aan het wachten bent bijvoorbeeld vind ik het wel leuk dat mensen een beetje willen praten, ipv doodstil naar de grond lopen te kijken. En compleet ongeïnteresseerd is het ook niet, het is alleen niet zo dat je gelijk een vriendschap moet verwachten.quote:Op vrijdag 25 september 2009 03:14 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Vind ik niet. Als mensen geen interesse in je hebben dan heb ik liever dat ze eerlijk zijn dan dat ze doen als of.
Zelfs new yorkers zijn vriendelijker dan de gemiddelde amsterdammerquote:Op vrijdag 25 september 2009 03:12 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Nou, ga eens naar New York city zou ik zo zeggen
Gemaakt vriendelijk is wat anders dan echt vriendelijk. Amerikanen tonen niet echt interesse in je. Ze beginnen meer een gesprek met je om niet onbeleefd te lijken. Puur om de oncomfortabele stilte tegen te gaan. Uiteindelijk vergeten ze je in mere seconds. En trust me ik ben vaak in amerika geweest.quote:Op vrijdag 25 september 2009 03:12 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat is daar gemaakt aan? Dat is toch juist erg vriendelijk? De meeste Nederlanders zouden niet eens aan dat soort small talk beginnen als een Amerikaan ze vertelt dat hij uit (ik zeg maar wat) Dallas komt.
Waarom zou ik aan de kant moeten gaan als jij mij ziet en ik jou niet?quote:Op vrijdag 25 september 2009 03:11 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |