Ik begrijp dat dat het eerste gevoel is wat je denkt te moeten doen, maarquote:Op donderdag 24 september 2009 01:21 schreef MTftw het volgende:
Mijn grote vraag is dus. Wat kan ik nou voor haar doen? Ik probeer echt zo lief mogelijk voor haar te zijn. Ik wil haar laten zien dat ze hartstikke speciaal is, dat ik van haar houd, dat ze mijn lieve meisje is en dat ze niet zo maar een 'gebruiksvoorwerp is voor genot', zoals ze het zelf voelde. Toch heb ik het idee dat het niet heel erg helpt..
Dude, R&P is een typisch wijvenforum. Waarom zou ze daar dan niet kijken?quote:Op donderdag 24 september 2009 01:30 schreef MTftw het volgende:
Ik verwacht ook niet dat ze hier in dit subforum gaat kijken of zo, maar ze kent die andere naam en dan is de kans dus ff wat groter dat ze het ziet.
quote:Uit onderzoek blijkt nu dat de online behandeling zeer effectief is: 72 procent van de behandelde seksueel getraumatiseerde jongeren tussen de 14 en de 25 jaar raakte ermee van hun klachten af. Ze voelden zich na de behandeling bovendien sterker. De behandeling is vanaf vandaag landelijk beschikbaar.
Vergoeding
De online behandeling duurt 12 weken, wordt geheel vergoed door alle zorgverzekeringen en kent geen wachtlijst. Jongeren die seksueel bedreigd, aangerand of verkracht zijn kunnen informatie over de online behandeling vinden op www.interapy.nl.
Vorig jaar zomer, dat is dus een dik jaar geleden. Dus van anderhalf jaar relatie is het eigenlijk al dik jaar pet. Props dat je het zo volhoudt, maar ergens houdt het op, denk ik. Zeker als ze weinig genegen is echte hulp te aanvaarden.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:21 schreef MTftw het volgende:
Ik ben nu anderhalf jaar zielsgelukkig met mn vriendin. Helaas, is ze alleen vorig jaar zomer toen ze op vakantie was, aangerand, of eigenlijk gewoon verkracht.
<...>
Even wat anders, door die gebeurtenis is ons seksleven ook zo goed als stil komen te liggen.
1. Professionele hulp zoeken. (Huisarts > GGZ)quote:Op donderdag 24 september 2009 01:21 schreef MTftw het volgende:
OP
Je bent een animefreak en de vriendin van TS moet niet zeiken. Aanranding is vaak niets meer dan borrelpraat, een honger naar aandacht. Iets waar een vrouw sowieso niet vies van is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:59 schreef SG-sam het volgende:
De toekomst heb je echter zelf in de hand. Mochten er beelden bij je vriendin voorbijkomen, dan is het van belang het onderscheid te maken dat die gebeurtenis toen was met die persoon, en dat jullie nu een relatie hebben en nu werken aan jullie relatie.
Laat de moed niet in de schoenen zakken,
zet een dikke streep.
Nu hebben jullie een relatie met liefde,
wat ten alle tijde los staat van die liefdeloze gebeurtenis toentertijd!
Succes man. Mijn vriendin heeft ook te maken gehad met verkrachting in haar jeugd, maar nu ze een tijdje bij psychiaters loopt gaat het een stuk beter met haar! + meer plezier in bed omdat ze inderdaad de gebeurtenissen van TOEN en NU kan scheidden om het zo te zeggen. Het is het geduld meer dan waard geweest voor mijquote:Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef MTftw het volgende:
Inmiddels heeft ze het wel aan haar ouders vertelt. Ze heeft er nu al spijt van omdat dr ouders debiel reageerden, maar ik denk dat het op de lange termijn wel beter is. Ze gaat binnenkort naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de psycholoog. Hopelijk wordt het dan allemaal beter.
Goede voortgang, hou ons op de hoogte!quote:Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef MTftw het volgende:
Inmiddels heeft ze het wel aan haar ouders vertelt. Ze heeft er nu al spijt van omdat dr ouders debiel reageerden, maar ik denk dat het op de lange termijn wel beter is. Ze gaat binnenkort naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de psycholoog. Hopelijk wordt het dan allemaal beter.
Hoe reageerden ze dan eigenlijk? Geloofden ze het niet of..?quote:Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef MTftw het volgende:
Ik vind jouw reactie echt diep triestquote:Op zaterdag 26 september 2009 03:42 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Je bent een animefreak en de vriendin van TS moet niet zeiken. Aanranding is vaak niets meer dan borrelpraat, een honger naar aandacht. Iets waar een vrouw sowieso niet vies van is.
Wat heeft borderline hier mee te maken?quote:Op zaterdag 26 september 2009 07:32 schreef jxbe84 het volgende:
gebruik je rechterhand (of linker) wat vaker....
Zij heeft tijd nodig , misschien 1,2 jr misschien wel langer. Als jij echt om haar geeft etc... dan wacht je wel en op den duur zal zij het ook zeker waarderen. Echter veel van dit soort meisjes krijgen met borderline te maken. Dit kan jezelf ook opbreken en jezelf doen veranderen. Heel lastig hiermee om te gaan maar je moet vooral geduld hebben en begrip opbrengen.
Veel sterkte en geluk.
Dank je.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:30 schreef Bob23 het volgende:
[..]
Succes man. Mijn vriendin heeft ook te maken gehad met verkrachting in haar jeugd, maar nu ze een tijdje bij psychiaters loopt gaat het een stuk beter met haar! + meer plezier in bed omdat ze inderdaad de gebeurtenissen van TOEN en NU kan scheidden om het zo te zeggen. Het is het geduld meer dan waard geweest voor mij
Ik wens jouw hetzelfde toe!!
Zal ik zeker doen!quote:Op maandag 11 januari 2010 17:39 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
Goede voortgang, hou ons op de hoogte!
Ik was er zelf niet bij maar haar moeder voelde zich wel gekwetst dat ze het pas zo laat vertelde. Haar vader werd woest, niet op haar maar het feit dat het gebeurt was. Verder deden ze beiden gewoon boos tegen haar en bleven ze er de hele tijd over doorzeuren. Op zich wel begrijpelijk dat ze erover door blijven gaan, maar ze heeft juist geen zin om er zoveel over te praten.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:50 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Hoe reageerden ze dan eigenlijk? Geloofden ze het niet of..?
Echt heel fout vind ik dat. Je mag juist blij zijn dát het je wordt verteld! Helemaal fout vind ik het dat ze boos tegen haar deden en dat ze erover door bleven zeuren. Daar heeft ze niks aan en dan klapt ze juist dicht.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef MTftw het volgende:
Ik was er zelf niet bij maar haar moeder voelde zich wel gekwetst dat ze het pas zo laat vertelde. Haar vader werd woest, niet op haar maar het feit dat het gebeurt was. Verder deden ze beiden gewoon boos tegen haar en bleven ze er de hele tijd over doorzeuren. Op zich wel begrijpelijk dat ze erover door blijven gaan, maar ze heeft juist geen zin om er zoveel over te praten.
Don´t feed the troll..quote:Op maandag 11 januari 2010 17:55 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Ik vind jouw reactie echt diep triest![]()
Helaas is de reactie van haar ouders ook wel begrijpenlijk. Ze willen gewoon weten wat er gebeurd. Alleen dit is niet de juiste manier. Maar helaas kan niet iedereen op de juiste manier handelen in zo'n situatie.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:38 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Echt heel fout vind ik dat. Je mag juist blij zijn dát het je wordt verteld! Helemaal fout vind ik het dat ze boos tegen haar deden en dat ze erover door bleven zeuren. Daar heeft ze niks aan en dan klapt ze juist dicht.
De reactie is ook wel begrijpelijk; ik zeg niet dat ik het niet begrijp. Maar vanuit wat er gepost is krijg ik de indruk dat de ouders vinden dat hun dochter het niet snel genoeg heeft verteld. Dát vind ik fout. Ik ben het met je eens dat niet iedereen op de juiste manier handelt in zo'n situatie; soms/vaak wéét je ook niet hoe te handelen. Dat is het rotte eraan.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Helaas is de reactie van haar ouders ook wel begrijpenlijk. Ze willen gewoon weten wat er gebeurd. Alleen dit is niet de juiste manier. Maar helaas kan niet iedereen op de juiste manier handelen in zo'n situatie.
Die indruk krijg ik ook. Maar ze draaien nog wel bij. Over een paar weken/dagen zullen al wat minder heftig reageren.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:51 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
De reactie is ook wel begrijpelijk; ik zeg niet dat ik het niet begrijp. Maar vanuit wat er gepost is krijg ik de indruk dat de ouders vinden dat hun dochter het niet snel genoeg heeft verteld. Dát vind ik fout. Ik ben het met je eens dat niet iedereen op de juiste manier handelt in zo'n situatie; soms/vaak wéét je ook niet hoe te handelen. Dat is het rotte eraan.
Ja, daar ging ik ook wel van uit. Het is nu misschien even wat rotter voor haar, maar op de lange termijn is het alleen maar beter. We hadden al naar mogelijkheden van dat Interapy gekeken, maar dan zit je nog met een eigen risico en de rekening die dan bij haar ouders komt en dergelijke. Dit is gewoon een stuk handiger.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik ook. Maar ze draaien nog wel bij. Over een paar weken/dagen zullen al wat minder heftig reageren.
Ik hoop dat het goed komt. Weten jouw ouders het al?quote:Op maandag 11 januari 2010 21:24 schreef MTftw het volgende:
[..]
Ja, daar ging ik ook wel van uit. Het is nu misschien even wat rotter voor haar, maar op de lange termijn is het alleen maar beter. We hadden al naar mogelijkheden van dat Interapy gekeken, maar dan zit je nog met een eigen risico en de rekening die dan bij haar ouders komt en dergelijke. Dit is gewoon een stuk handiger.
Ik wist trouwens ook niet hoe ik ermee om moest gaan toen ik er net achterkwam. Ik kon het eerst niet geloven en had iets van, och het zal wel meevallen er kan niet iets heel ergs gebeurt zijn. Ze heeft het toen na een tijdje voor haar zelf in detail opgeschreven wat er precies gebeurt is. Dit heb ik later gelezen en toen drong het pas echt allemaal tot me door..
Logisch.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:52 schreef MTftw het volgende:
Nee, en ik was ook niet van plan het ze te gaan vertellen. Dat heeft mijn inziens geen nut en ze wil het ook zo privé mogelijk houden, wat ik volledig begrijp.
`quote:Op maandag 11 januari 2010 21:52 schreef MTftw het volgende:
Nee, en ik was ook niet van plan het ze te gaan vertellen. Dat heeft mijn inziens geen nut en ze wil het ook zo privé mogelijk houden, wat ik volledig begrijp.
Ik wilde eik datzelfde posten, maar dacht toen ineens bij mn eigen zo van:quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:27 schreef Maanvis het volgende:
Zo zie je maar weer, alle vrouwen zijn kuthoeren.
Gewoon spam is 't.quote:Op donderdag 24 september 2009 07:03 schreef scrub_nurse het volgende:
www.emdr.nl ,het is even doorbijten, dus ze zal het echt zelf moeten doen en willen, maar het is een mega goede en definitieve therapie,die het beste werkt bij een eenmalig trauma. Voor eens en altijd zal ze die herinneringen hebben maar zonder emotie erbij. Het klinkt vreemd en dat is het ook, het is niks alternatiefs,gewoon plain psychologie. Meer info via pm, sterkte
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |