Goed idee.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
zo lastig is het toch niet om een systeem te maken dat automatisch op het perron aankondigt hoe lang een trein is?
Ik heb het daar met een Duitse Huisgenoot over gehad, in Duitsland is er een hele waslijst waar trams zich aan moeten houden.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb in Duitsland wel eens meegekeken met de tram. En ook op mooie vrije trambanen zonder gelijkvloerse kruisingen gaat de tram niet harder dan 60 km/u, zelfs als 'ie wel harder kan.
In de metro wordt soms 80 km/u gehaald, maar vaak is het ook daar beperkt tot 60 km/u.
Wat is korter een VIRM-IV in de spits is gewoon te kort, maar 2 * VIRM-IV lijkt mij wel voldoende. In de goeie ouwe dagen kwam de machinist dat nog vertellen aan de mensen die buiten stondenquote:Op donderdag 24 september 2009 21:17 schreef Crientj het volgende:
Misschien dat jij het ook hebt gehoord Flash, maar vanavond was dr op Utrecht Centraal een mededeling te horen voor reizigers die naar Den Bosch, Eindhoven & verder moesten.
Juist omdat die trein korter was dan gebruikelijk, en de trein daardoor nogal vol zat. Werd er door het personeel aangeraden om niet in te stappen en de volgende trein te pakken., tis jammer dat ik niet op 15 stond, ik had dolgraag willen zien hoe vol die trein was. En ook hoeveel mensen zich erin wilde gaan proppen. Zal niet zo erg zijn als in Japan, zo op dat filmpje van een paar topics terug.
Totaal niet geschikt voor reizigersvervoer. Heb je er ooit wel eens IN gezeten? En dat de deuren zich dan ook achter je sloten? Dat je het gevoel van verdoemenis bekruipt, alsof de deuren van de zwaarste gevangenispoort zich achter je hebben gesloten en je overgeleverd bent aan duivelse krachten. En dat blijkt wel als dat ding eenmaal gaat rijden. De téring, wat een foltering.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij de enige die het jammer vindt dat de A32 weggaat. Prachtige trams, maar inderdaad niet geschikt voor stationsafstanden van gemiddelde enkele kilometers, dan gaat het extreem langzaam.
Met de tram mag je zo hard als je wilquote:Op donderdag 24 september 2009 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het daar met een Duitse Huisgenoot over gehad, in Duitsland is er een hele waslijst waar trams zich aan moeten houden.
In Nederland val, let op , de tram onder de handkar wat verkeer betreft, en tram hoeft geen verlichting te voeren. We is het streven om Duitse maatstaven aan te houden, maar een tram heeft officieel geem maximum snelheid hier.
quote:Op donderdag 24 september 2009 22:26 schreef knars het volgende:
Heb je er ooit wel eens IN gezeten? En dat de deuren zich dan ook achter je sloten? Dat je het gevoel van verdoemenis bekruipt, alsof de deuren van de zwaarste gevangenispoort zich achter je hebben gesloten en je overgeleverd bent aan duivelse krachten. En dat blijkt wel als dat ding eenmaal gaat rijden. De téring, wat een foltering.
Koop dan een Audi Q7 en ga jekker in de file staan te kankeren of zo.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
het is wel een marteling met stoeltjes die van knoerthard plastic zijn gemaakt en ieder schokje dat je 5x zo sterk voelt
Heb jij al eens in die tram gezeten dan?quote:Op donderdag 24 september 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Koop dan een Audi Q7 en ga jekker in de file staan te kankeren of zo.
dat vraag je MIJ?quote:Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb jij al eens in die tram gezeten dan?
Je bent nogal geprikkeld vandaag. Betaal jij m trouwens?quote:Op donderdag 24 september 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Koop dan een Audi Q7 en ga jekker in de file staan te kankeren of zo.
Ik quote jou, ja. Ik ben het namelijk wel met Knars eens dat het een onding is voor de diensten waar ie nu wordt ingezet. Hij mag 80km/u op spoor dat gebouwd is op pudding en heeft gestoffeerde planken waar de rugleuning in een rechte hoek met de zitting staat zo ongeveer. Ik vind het geen succes, zelfs om er 18 km in te zitten, wat best lang is voor een tramlijn.quote:
Elektronische begrenzing.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Met de tram mag je zo hard als je wil
Buffeltjes.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:43 schreef dennistd het volgende:
Zo, ff wat plaatjes van vandaag:
[ afbeelding ]
ICMm 4066
Geen dienst te Enschede
[ afbeelding ]
BR186 2816
B-Cargo-Traxx op weg om Volvo-onderdelen te halen in Zweden, te Almelo de Riet
[ afbeelding ]
ICM 4241
Voorop de intercity naar Den Haag, te Almelo de Riet
[ afbeelding ]
ICMm 4069
Stoptrein naar Apeldoorn, te Almelo de Riet
[ afbeelding ]
BR189 189 097
Met containers onderweg van de Maasvlakte naar het Tsjechische Melnik, te Almelo de Riet
[ afbeelding ]
LINT 41/H 37
Onderweg naar Oldenzaal, te Hengelo
[ afbeelding ]
CTA's Extra trein naar Nijverdal
Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo
[ afbeelding ]
CTA's Stoptrein Hengelo-Apeldoorn via Voorburg
Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo
De rest staat hier
quote:Op donderdag 24 september 2009 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je bent nogal geprikkeld vandaag. Betaal jij m trouwens?
Dat is zo ja. Dat zijn de feiten. Ik heb dat traject ook gereden, in die tram ja. Lang geleden al. En meerdee keren sindsdien. En er is idd wel wat beters denkbaarquote:Op donderdag 24 september 2009 22:42 schreef Duvel het volgende:
Ik quote jou, ja. Ik ben het namelijk wel met Knars eens dat het een onding is voor de diensten waar ie nu wordt ingezet. Hij mag 80km/u op spoor dat gebouwd is op pudding en heeft gestoffeerde planken waar de rugleuning in een rechte hoek met de zitting staat zo ongeveer. Ik vind het geen succes, zelfs om er 18 km in te zitten, wat best lang is voor een tramlijn.
Zojuist gespot op ns.nlquote:Oorzaak Tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht rijden geen treinen door een aanrijding.
Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Die CTA's waar Voorburg als IC station nog op staatquote:Op donderdag 24 september 2009 22:43 schreef dennistd het volgende:
Zo, ff wat plaatjes van vandaag:
[ afbeelding ]
CTA's Extra trein naar Nijverdal
Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo
[ afbeelding ]
CTA's Stoptrein Hengelo-Apeldoorn via Voorburg
Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo
De rest staat hier
Bedankt, ik ga met een glimlach naar bedquote:Op donderdag 24 september 2009 22:26 schreef knars het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er reizigers op de RGL zijn die er rouwig om zijn dat er weer echte treinen gaan rijden ipv die plastic zweetkaasbakken in jostivingerverfkleurtjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |