Nu even een bezoekje brengen aan Marokko.nl en ga relativeren zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht, je bent een mod dus ik neem aan dat je hier met enige regelmaat komt. Sterker, dat weet ik uit ervaring. Er worden nogal wat rascistische uitlatingen de wereld ingeslingerd via dit forum. Dat weet jij net zo goed als ik.
Dit negeert ie.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nu even een bezoekje brengen aan Marokko.nl en ga relativeren zou ik zeggen.
In NWS ben ik een user.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht, je bent een mod dus ik neem aan dat je hier met enige regelmaat komt. Sterker, dat weet ik uit ervaring. Er worden nogal wat rascistische uitlatingen de wereld ingeslingerd via dit forum. Dat weet jij net zo goed als ik.
Zal me niks verbazen, ik heb me door Meh7 al laten vertellen dat ze daar het forum blokkeren voor bezoekers omdat er "taal gebruikt wordt die verkeerd kan worden opgevat", en dat wordt gemaskeerd onder het mom van server overbelasting.quote:
Nou, vreemd genoeg zie ik daar hetzelfe als hier, pubers die stoer lopen te doen op het Internet.quote:
'Jamaar hunnie doen het ook! En nog veeeel erger als wij!'quote:
Ik zie nergens staan dat ze zich hier niet thuisvoelen. Ik zie een krantenartikeltje waarin wordt gesteld dat, waarschijnlijk op basis van een steekproef, 22% van de autochtonen, 25% van de Nederlanders van Marokkaanse komaf en 32% van de Nederlanders van Turkse komaf het vervelend of zelfs zeer vervelend zouden vinden wanneer hun kind met iemand van een andere etniciteit. Dat is in alledrie gevallen een behoorlijke minderheid. Daarnaast is 'iets vervelend tot zeer vervelend vinden' een nogal breed begrip. Mensen hebben nou eenmaal een inherente voorkeur voor het bekende en zullen een statistische voorkeur hebben voor de eigen groep, of dat nou bijvoorbeeld etniciteit of sociale klasse betreft. Er zit echter natuurlijk een levensgroot verschil tussen zoon of dochter liever met iemand uit de eigen etnische groep thuis zien komen en dochterlief omleggen vanwege het schenden van de familie-eer of het vriendje van dochter of zusje op hardhandige wijze duidelijk maken dat 'ie met z'n poten van haar af moet blijven.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar dan is het toch duidelijk dat "zij" net zo hard discrimineren als dat KoosVogels hier denkt te beweren over de Nederlanders met een wij/zij gedachte. Alles wordt wel handig op het bordje van de autochtonen geworpen als het gaat om "we voelen ons hier niet thuis", maar zelf hebben ze een aardige vinger, wat zeg ik, vuist in de pap.
Dat soort opmerkingen hoor ik vaak genoeg zonder dat er grote verontwaardiging ontstaat. Dat men dit niet zou mogen zeggen en dat het andersom van de daken kan worden geschreeuwd is een gevalletje slachtofferrol wat mij betreft. Kom zeg, de jaren negentig zijn voorbij. Het is tegenwoordig haast eerder not done om zwaar positief te zijn over allochtonen dan zwaar negatief.quote:Als wij zeggen dat we niet willen trouwen met een Marokkaan dan is het discriminatie en racisme, en andersom is het normaal omdat we haram zijn. Ben ik nou zo gek of?
Je lacht je soms krom om de belachelijk opvallend tegensprekende argumenten die Marokkanen gebruiken.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen, ik heb me door Meh7 al laten vertellen dat ze daar het forum blokkeren voor bezoekers omdat er "taal gebruikt wordt die verkeerd kan worden opgevat", en dat wordt gemaskeerd onder het mom van server overbelasting._! rezpect jewtzz
Ga nou eerst eens het artikel le-zen, sukkel, voor je commentaar geeft, het gaat niet over de westerse cultuur.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:49 schreef GoodGovernance het volgende:
Ja, dat zijn de hoogopgeleide allochtonen die niet zo hoge pet hebben van de westerse (vrije) cultuur.
Waar zeg ik dat Marokkanen lieverdjes zijn? Maar het is een beetje een non-argument om te zeggen: zij roepen nare dingen over ons dus wij doen hetzelfde. Drogredenering tot en met.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nu even een bezoekje brengen aan Marokko.nl en ga relativeren zou ik zeggen.
Net gedaan, ik zie nauwelijks rare posts van marokkanen maar zat van autochtonen die marokkanen lopen te bashen...eigenlijk zie ik weinig verschil met Fok. Hey, integratie werkt!quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wie zegt dat ik racistisch wordt omdat Marokko.nl racistisch is?
Ik zeg gewoon dat hij een bezoekje moet gaan brengen om te relativeren, thats all.
Ik vraag me af of dat ooit wel lukt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:49 schreef SicSicSics het volgende:
Natuurlijk is het erg wat er gebeurt en moet het keihard aangepakt worden
Ik zeg ook nergens dat ze zich niet thuis voelen in Nederland, echter de constatering is wel dat ze zich helemaal op en top in Nederland voelen, alleen de Nederlandse bevolking is een steen in hun schoen. Nou kan ik begrijpen dat ze het helemaal geweldig vinden hier, en dat mogen ze wat mij betreft ook, maar waarom dan de afkeer tegen het Nederlandse volk, met als voorbeeld de huwelijken tussen etniciteiten?quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat ze zich hier niet thuisvoelen. Ik zie een krantenartikeltje waarin wordt gesteld dat, waarschijnlijk op basis van een steekproef, 22% van de autochtonen, 25% van de Nederlanders van Marokkaanse komaf en 32% van de Nederlanders van Turkse komaf het vervelend of zelfs zeer vervelend zouden vinden wanneer hun kind met iemand van een andere etniciteit. Dat is in alledrie gevallen een behoorlijke minderheid. Daarnaast is 'iets vervelend tot zeer vervelend vinden' een nogal breed begrip. Mensen hebben nou eenmaal een inherente voorkeur voor het bekende en zullen een statistische voorkeur hebben voor de eigen groep, of dat nou bijvoorbeeld etniciteit of sociale klasse betreft. Er zit echter natuurlijk een levensgroot verschil tussen zoon of dochter liever met iemand uit de eigen etnische groep thuis zien komen en dochterlief omleggen vanwege het schenden van de familie-eer of het vriendje van dochter of zusje op hardhandige wijze duidelijk maken dat 'ie met z'n poten van haar af moet blijven.
[..]
Dat komt omdat ik wel racist genoemd wordt als ik zeg dat ik nooit ga trouwen met een hoofddoekje, en dat het wel door de beugel kan als zij zeggen dat ze niet gaan trouwen met een haram autochtoon. Dat is een scheefgroei, en het is maar goed dat die sinds de jaren 90 eindelijk een keer doorbroken wordt.quote:Dat soort opmerkingen hoor ik vaak genoeg zonder dat er grote verontwaardiging ontstaat. Dat men dit niet zou mogen zeggen en dat het andersom van de daken kan worden geschreeuwd is een gevalletje slachtofferrol wat mij betreft. Kom zeg, de jaren negentig zijn voorbij. Het is tegenwoordig haast eerder not done om zwaar positief te zijn over allochtonen dan zwaar negatief.
Jij woont toch niet meer in Nederland vertelde je gisteren?quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga nou eerst eens het artikel le-zen, sukkel, voor je commentaar geeft, het gaat niet over de westerse cultuur.
God, die PVV'ertjes zijn echt te dom om voor de duvel te dansen blijkbaar....
De oplossing dient zich vanzelf wel aan.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:54 schreef desiredbard het volgende:
Nou mijn stelling: Als het je niet bevalt pleur je een end op.
Als ik in een restaurant zit en de sfreer, bediening etc bevalt me niet dan stap ik op en ga ik naar elders of eet ik thuis
Nee, want ik bestempel mezelf niet eens als racist, dus het is helemaal geen drogredenatie. Ik roep enkel op tot meerzijdig inzicht in plaats van mensen hier op Fok! betichten van racisme (de autochtoon) terwijl er op Marokko.nl meer dan genoeg gekanker op de kaaskoppen is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Net gedaan, ik zie nauwelijks rare posts van marokkanen maar zat van autochtonen die marokkanen lopen te bashen...eigenlijk zie ik weinig verschil met Fok. Hey, integratie werkt!
Ik ook niet. Ik vervloek die moslims om hun gedrag, niet om hun afkomst of huidskleur.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, want ik bestempel mezelf niet eens als racist,
Nee, eenzijdig oproepen tot nuancering bij de autochtone bevolking, terwijl één deur verder bij de buren wordt opgeroepen tot de dood van de kaaskoppen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat Marokkanen lieverdjes zijn? Maar het is een beetje een non-argument om te zeggen: zij roepen nare dingen over ons dus wij doen hetzelfde. Drogredenering tot en met.
Dit dus, ik heb dagelijks contact met Afrikanen, Aziaten, Russen, Duitsers en weet ik wat allemaal, en ik gedraag me respectvol en normaal tegen al deze mensen. Racist zou wel de laatste stempel zijn die ik zou verdienen, en anderen met mij.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:58 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik vervloek die moslims om hun gedrag, niet om hun afkomst of huidskleur.
Rake post.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, eenzijdig oproepen tot nuancering bij de autochtone bevolking, terwijl één deur verder bij de buren wordt opgeroepen tot de dood van de kaaskoppen.
Waarom denk je dat de joden en de palestijnen al zolang in oorlog zijn? Juist.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, eenzijdig oproepen tot nuancering bij de autochtone bevolking, terwijl één deur verder bij de buren wordt opgeroepen tot de dood van de kaaskoppen.
Waarom denk je dat ik de Joden steun tegen Palestijns geweld? Juist.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de joden en de palestijnen al zolang in oorlog zijn? Juist.
Heeft niks met psychologie te maken. Je beticht mij ervan dat ik alleen de topictitel lees, terwijl ik gewoon inhoudelijk reageer op een tekstfragement uit de OP. Dus ik weerleg je aantijging, die ik nogal dubieus vind, want als je de OP goed zou hebben gelezen, had je die aantijging niet hoeven doen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:15 schreef Montov het volgende:
Oef, sterk staaltje omgekeerde psychologie, jammer dat het niet klopt.
Geen onzin. Ik heb alleen de opmerking "niet zo mogen" vertaald naar "een hekel aan"... Nou, nou...quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:15 schreef Montov het volgende:
Laat ik jouw uitrspraken even in stukjes hakken om duidelijk te maken waarom jouw post nergens op sloeg:
Onzin.
Dat waren vragen met een sarcastische ondertoon.quote:
Huh? Die begrijp ik niet helemaal.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de joden en de palestijnen al zolang in oorlog zijn? Juist.
Waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik de Joden steun tegen Palestijns geweld? Juist.
Whishey vindt dat wij ons niet netjes tegenover de allochtonie's hoeven te gedragen omdat zij dat ook niet doen. Zo gaat het ook met de palestijnen en joden. Niemand wenst de hand in eigen boezem te steken of de mentaliteit te veranderen waardoor het conflict nooit wordt opgelost.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Huh? Die begrijp ik niet helemaal.
Selectief lezen, ik heb allang gezegd dat je niet eenzijdig moet kijken naar de 'cultuur-clash' en dan moet verwachten van de autochtonen (wij) dat we nuanceringen gaan aanbrengen als er één deur verder wordt opgeroepen dat ik moet worden doodgetrapt om mijn uitspraken.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Whishey vindt dat wij ons niet netjes tegenover de allochtonie's hoeven te gedragen omdat zij dat ook niet doen. Zo gaat het ook met de palestijnen en joden. Niemand wenst de hand in eigen boezem te steken of de mentaliteit te veranderen waardoor het conflict nooit wordt opgelost.
Begrijpend lezen is ook een vak. Een minderheid vindt het net als bij autochtonen in meer of mindere mate niet zo leuk als zoon of dochter buiten de eigen groep trouwt. Dat is toch even iets anders dan dat 'ze(allochtonen) een afkeer tegen het Nederlandse volk hebben', vind je ook niet? Het zou me niets verbazen als in de VS dergelijke percentages ook op zouden gaan voor negers en blanken bijvoorbeeld. Het zou me ook niets verbazen dat wanneer je bijvoorbeeld autochtonen vraagt naar hun afkeer tegen homo's enerzijds en wat ze zouden vinden wanneer zoonlief met een jongen thuiskomt anderzijds, daar toch behoorlijke verschillen in zouden zitten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ze zich niet thuis voelen in Nederland, echter de constatering is wel dat ze zich helemaal op en top in Nederland voelen, alleen de Nederlandse bevolking is een steen in hun schoen. Nou kan ik begrijpen dat ze het helemaal geweldig vinden hier, en dat mogen ze wat mij betreft ook, maar waarom dan de afkeer tegen het Nederlandse volk, met als voorbeeld de huwelijken tussen etniciteiten?
Wie noemt jou dan een racist en volgens wie kan het omgekeerde volgens jou wel door de beugel? Ik neem een claim niet opeens van je aan als je hem gewoon nog eens herhaalt hoor.quote:[..]
Dat komt omdat ik wel racist genoemd wordt als ik zeg dat ik nooit ga trouwen met een hoofddoekje, en dat het wel door de beugel kan als zij zeggen dat ze niet gaan trouwen met een haram autochtoon. Dat is een scheefgroei, en het is maar goed dat die sinds de jaren 90 eindelijk een keer doorbroken wordt.
Omdat de huidige Joden de creatie van de staat Israël merendeels niet hebben meegemaakt, dus niet beter weten dan dat hun eigen staat bestaat. Echter de Palestijnen broeden nog voort op haat van 80 jaar geleden, en wensen daar mensen om te vermoorden, en dat pik ik niet. Vandaar dat ik de Israëliërs steun in hun strijd tegen dit geitenvolk dat denkt onschuldige burgers te moeten vermoorden om een stuk land dat ze zelf nooit meegemaakt hebben.quote:
Beetje ver van mn bed show eerlijk gezegd, wat mij betreft maken ze elkaar af.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat de huidige Joden de creatie van de staat Israël merendeels niet hebben meegemaakt, dus niet beter weten dan dat hun eigen staat bestaat. Echter de Palestijnen broeden nog voort op haat van 80 jaar geleden, en wensen daar mensen om te vermoorden, en dat pik ik niet. Vandaar dat ik de Israëliërs steun in hun strijd tegen dit geitenvolk dat denkt onschuldige burgers te moeten vermoorden om een stuk land dat ze zelf nooit meegemaakt hebben.
Nadenken en relativeren is niet aan jou besteed. Zoveel is duidelijk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Whishey vindt dat wij ons niet netjes tegenover de allochtonie's hoeven te gedragen omdat zij dat ook niet doen. Zo gaat het ook met de palestijnen en joden. Niemand wenst de hand in eigen boezem te steken of de mentaliteit te veranderen waardoor het conflict nooit wordt opgelost.
Daar heb je gelijk in, echter ik heb het idee dat met je andere voorbeelden (huidskleur/geaardheid) weinig te maken hebben met integratie, terwijl in dit artikel duidelijk gesproken word over 2e generatie allochtonen die blijkbaar een afkeer ontwikkelen tegen het Nederlandse volk naar aanleiding van berichten in de media.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook een vak. Een minderheid vindt het net als bij autochtonen in meer of mindere mate niet zo leuk als zoon of dochter buiten de eigen groep trouwt. Dat is toch even iets anders dan dat 'ze(allochtonen) een afkeer tegen het Nederlandse volk hebben', vind je ook niet? Het zou me niets verbazen als in de VS dergelijke percentages ook op zouden gaan voor negers en blanken bijvoorbeeld. Het zou me ook niets verbazen dat wanneer je bijvoorbeeld autochtonen vraagt naar hun afkeer tegen homo's enerzijds en wat ze zouden vinden wanneer zoonlief met een jongen thuiskomt anderzijds, daar toch behoorlijke verschillen in zouden zitten.
[..]
Ik zie je regelmatig in topics posten waar ik ook in post, dus ik nam aan dat je de betichtingen naar mijn adres wel kende zo onderhand.quote:Wie noemt jou dan een racist en volgens wie kan het omgekeerde volgens jou wel door de beugel? Ik neem een claim niet opeens van je aan als je hem gewoon nog eens herhaalt hoor.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje ver van mn bed show eerlijk gezegd, wat mij betreft maken ze elkaar af.
Nee idd, relativeren is totaal niet aan mij besteed. Je hebt volkomen gelijk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:12 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nadenken en relativeren is niet aan jou besteed. Zoveel is duidelijk.
Ik roep op tot nuance in ons eigen land. Het interesseert mij toch wat minder wat de joden en palestijnen met elkaar uitspoken. Daarom moet ik altijd zo lachen wanneer Wilders een schandaal uit Saoudi-Arabie aanhaalt om aan te tonen hoe slecht die mensen wel niet zijn. Sorry, maar dat interesseert mij gewoon geen reet. Zij bemoeien zich niet met ons, dus waarom wij wel met hen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]_!
En dat roept op tot nuanceringen.
Ik heb het gelezen. Ik ben een niet-westerse allochtoon en hoogopgeleid. Hoogopgeleide allochtonen die generaliseren ('ik mag autochtonen niet zo),zijn meestal oerconservatief. Anders ben je als hoogopgeleide allochtoon over het algemeen wel in staat om media & werkelijkheid uit elkaar te houden (lezen: niet een normale autochtoon over een kam te scheren met PVV-tokkies). Als ik de media geloof, dan haat 90% van de autochtonen mij.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga nou eerst eens het artikel le-zen, sukkel, voor je commentaar geeft, het gaat niet over de westerse cultuur.
God, die PVV'ertjes zijn echt te dom om voor de duvel te dansen blijkbaar....
Als het je geen reet kan schelen, waarom haal je het dan aan als voorbeeld in een discussie over Nederland, want het is toch echt KoosVogels die vroeg waarom of er problemen waren in het Midden-Oosten, niet Whiskey_Tango.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik roep op tot nuance in ons eigen land. Het interesseert mij toch wat minder wat de joden en palestijnen met elkaar uitspoken. Daarom moet ik altijd zo lachen wanneer Wilders een schandaal uit Saoudi-Arabie aanhaalt om aan te tonen hoe slecht die mensen wel niet zijn. Sorry, maar dat interesseert mij gewoon geen reet. Zij bemoeien zich niet met ons, dus waarom wij wel met hen?
Het is maar goed dat zelfspot je dan niet vreemd is, je zal wel de hele dag dubbel liggen om jezelf.quote:Daarom moet ik altijd zo lachen wanneer Wilders een schandaal uit Saoudi-Arabie aanhaalt om aan te tonen hoe slecht die mensen wel niet zijn.
Omdat ik een voorbeeld aanhaal betekent dat nog niet dat mij bekommer om de situatie aldaar.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als het je geen reet kan schelen, waarom haal je het dan aan als voorbeeld in een discussie over Nederland, want het is toch echt KoosVogels die vroeg waarom of er problemen waren in het Midden-Oosten, niet Whiskey_Tango.
Je wil niet wetenquote:Het is maar goed dat zelfspot je dan niet vreemd is, je zal wel de hele dag dubbel liggen om jezelf.
Hun afgezanten zitten hier met dezelfde denkbeelden. Haatpreken? Imams?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:17 schreef KoosVogels het volgende:
Daarom moet ik altijd zo lachen wanneer Wilders een schandaal uit Saoudi-Arabie aanhaalt om aan te tonen hoe slecht die mensen wel niet zijn. Sorry, maar dat interesseert mij gewoon geen reet. Zij bemoeien zich niet met ons, dus waarom wij wel met hen?
Heb ik ooit beweerd dat wij haatimams moeten tolereren? Het is gewoon niet van toepassing op ons.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:22 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hun afgezanten zitten hier met dezelfde denkbeelden. Haatpreken? Imams?
Je hebt enkel de bovenlaag van de problemen gesnoven van het nieuws waar je met een half oog naar kijkt, en een enorme mening. Slaat kant nog wal helaas.
Ertnische groep?quote:Maar in die media zien vooral de Marokkaanse Nederlanders ook veel negatieve aandacht voor hun etnische groep, wat volgens Tolsma een verklaring kan zijn dat vooral zij de Nederlanders niet zo mogen
Ik zie nergens staan dat ze een afkeer ontwikkelen tegen 'het Nederlandse volk' naar aanleiding van berichten in de media. Ik zie betreffende onderzoeker beweren dat negatieve berichtgeving over de eigen etnische groep mogelijkerwijs een verklaring zou kunnen zijn voor het gegeven dat 'zij Nederlanders niet zo mogen'. Daar kan ik persoonlijk weinig mee, misschien dat de daadwerkelijke publicatie meer ligt kan schijnen op de claims die hier gedaan worden. Vervolgens gaat meneer Tolsma ook aardig de mist in met zijn samenvatting.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, echter ik heb het idee dat met je andere voorbeelden (huidskleur/geaardheid) weinig te maken hebben met integratie, terwijl in dit artikel duidelijk gesproken word over 2e generatie allochtonen die blijkbaar een afkeer ontwikkelen tegen het Nederlandse volk naar aanleiding van berichten in de media.
Ten eerste hoeft het natuurlijk niet óf aan A óf aan B te liggen, maar kan het een combinatie van beiden zijn. Daarnaast kunnen er naast de houding van allochtonen of autochtonen nog allerlei andere factoren van belang zijn. Ook lijkt hij er vanuit te gaan dat integratie de norm is en dat wanneer integratie gebrekkig is, dit ergens aan te wijten is. In de VS leven verschillende etniciteiten al veel langer samen, maar is er desondanks toch nog sprake van behoorlijke segregatie.quote:''De vraag is: Ligt de gebrekkige integratie nu aan de allochtoon of aan de autochtoon?'' zo vat Tolsma dit deel van zijn onderzoek samen.
Fok! is juist een uitstekend voorbeeld om mijn punt te illustreren, hoewel het m.i. niet bepaald een representatieve steekproefpopulatie betreft. Waar denk je dat hier gemiddeld genomen negatiever op wordt gereageerd, op autochtonen die niets van allochtonen moeten hebben of vice versa?quote:[..]
Ik zie je regelmatig in topics posten waar ik ook in post, dus ik nam aan dat je de betichtingen naar mijn adres wel kende zo onderhand.
Aangezien we die haatimams hier hebben, is het van toepassing op ons.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ik ooit beweerd dat wij haatimams moeten tolereren? Het is gewoon niet van toepassing op ons.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:02 schreef F04 het volgende:
[..]
Tsja, hoe moeten we dat weer aanpakken? Nederlanders staan wel voor ze open terwijl dat andersom totaal niet is.
Dus als een 10-jarige meisje in Saoudi-Arabie gedwongen wordt te trouwen met een bejaarde kerel, dan is dat van toepassing op ons? Wilders eist dat Verhagen daar tegen ageert. Althans, dat las ik onlangs in de krant. Het was weliswaar de Telegraaf (had weinig keus), maar toch.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:33 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Aangezien we die haatimams hier hebben, is het van toepassing op ons.
Waar knelt de schoen in je hoofd dat je die eenvoudige en onweerlegbare argumenten negeert?
Dat zieke gedoe van die kleuterneuker die de islam erbij haalt om zijn seksuele kronkels te botvieren heeft alles te maken met MENSENRECHTEN. Daar bemoeien wij ons overal en altijd mee. Zoals het hoort.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als een 10-jarige meisje in Saoudi-Arabie gedwongen wordt te trouwen met een bejaarde kerel, dan is dat van toepassing op ons? Wilders eist dat Verhagen daar tegen ageert. Althans, dat las ik onlangs in de krant. Het was weliswaar de Telegraaf (had weinig keus), maar toch.
Nou, er zijn er wél een paar hier toch?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ik ooit beweerd dat wij haatimams moeten tolereren? Het is gewoon niet van toepassing op ons.
En dat besnijden laatst van dat meisje van 6 uit Haarlem? Dus blijkbaar gebeuren dit soort praktijken hier ook al.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als een 10-jarige meisje in Saoudi-Arabie gedwongen wordt te trouwen met een bejaarde kerel, dan is dat van toepassing op ons? Wilders eist dat Verhagen daar tegen ageert. Althans, dat las ik onlangs in de krant. Het was weliswaar de Telegraaf (had weinig keus), maar toch.
Ik weet niet, maar dat zie ik hier nog niet 1,2,3 gebeuren. Simpelweg omdat dit verboden is bij wet.
heb ik weer iest achterlijks gemist...Linkje Lavenderrr?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat besnijden laatst van dat meisje van 6 uit Haarlem? Dus blijkbaar gebeuren dit soort praktijken hier ook al.
Wat vind je daarvan?
Dat is ook niet waar. We leven gewoon langs elkaar heen. En dat komt van beide kantenquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:02 schreef F04 het volgende:
[..]
Tsja, hoe moeten we dat weer aanpakken? Nederlanders staan wel voor ze open terwijl dat andersom totaal niet is.
Dat is helemaal niet logisch. Mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen media (ook fora e.d.) & werkelijkheid...quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:27 schreef Knudde het volgende:
het is niet geheel vreemd, gezien de reakties op FP/ Geenstijl/Telegraaf en andere mediums van autochtonen over allochtonen waar ze zeer haatdragend overkomen richting hun getinte medelanders. Kan het zeer begrijpen dat ze negatief zijn gaan denken over 't Nederlandse volk. En daar ben ik 1 van![]()
Dan zou de volgende vraag moeten zijn, waarom zijn zoveel Nederlanders zo intolerant over allochtonen gaan denken. Als je de geschiedenis bekijkt zijn wij altijd 1 van de tolerantste landen in Europa geweest. Iedereen was hier welkom, al sinds de 16e eeuw vluchten hier veel mensen heen die in eigen land vervolg werden bijv vanwege hun religie.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:27 schreef Knudde het volgende:
het is niet geheel vreemd, gezien de reakties op FP/ Geenstijl/Telegraaf en andere mediums van autochtonen over allochtonen waar ze zeer haatdragend overkomen richting hun getinte medelanders. Kan het zeer begrijpen dat ze negatief zijn gaan denken over 't Nederlandse volk. En daar ben ik 1 van![]()
De werkelijkheid is dat de fascist Wilders over 30 virtuele zetels beschikt. Of leef jij in je eigen werkelijkheid?quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:30 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet logisch. Mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen media (ook fora e.d.) & werkelijkheid...
Daar zijn autochtone Nederlanders gelukkig wél heel goed in.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:30 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet logisch. Mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen media (ook fora e.d.) & werkelijkheid...
Hoogopgeleide autochtonen over het algemeen wel.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Daar zijn autochtone Nederlanders gelukkig wél heel goed in.
De werkelijheid is dat Nederlanders het niet voor je neus zeggen, echter wel achter je rug om bij zn blanke kameraadjes en op internet. Dat heb ik meerdere keren mogen ervaren op de werkvloer.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:30 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Als ik in de tram sta en zie mijn getinte medelander kanker hollander roepen groeit mijn respect ook niet echt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:27 schreef Knudde het volgende:
Goed, ik kom ook niet veel in aanraking met Sjonnies en Anita's.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:36 schreef Zoran1 het volgende:
Dit is genoeg reden om elke Nederlander te wantrouwen totdat ie afstand neemt van Wilders.
Volgens mij maakt die promovendus ook onderscheid tussen laagopgeleide en hoogopgeleide autochtonen. Met welke groep heb jij te maken?quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:39 schreef Knudde het volgende:
[..]
De werkelijheid is dat Nederlanders het niet voor je neus zeggen, echter wel achter je rug om bij zn blanke kameraadjes en op internet. Dat heb ik meerdere keren mogen ervaren op de werkvloer.
Dat is dus genoeg reden om iedere moslim te wantrouwen die geen afstand neemt van de massamoordenaar Mohammed.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:36 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
De werkelijkheid is dat de fascist Wilders over 30 virtuele zetels beschikt. Of leef jij in je eigen werkelijkheid?
Dit is genoeg reden om elke Nederlander te wantrouwen totdat ie afstand neemt van Wilders.
Ja want je stemt als NLer automatisch Wilders.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:36 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
De werkelijkheid is dat de fascist Wilders over 30 virtuele zetels beschikt. Of leef jij in je eigen werkelijkheid?
Vandaar dat Nederland bij de uitroeiing van de Joden tijdens WO II een onnoemelijk schuldgevoel heeftquote:Op dinsdag 22 september 2009 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dan zou de volgende vraag moeten zijn, waarom zijn zoveel Nederlanders zo intolerant over allochtonen gaan denken. Als je de geschiedenis bekijkt zijn wij altijd 1 van de tolerantste landen in Europa geweest. Iedereen was hier welkom, al sinds de 16e eeuw vluchten hier veel mensen heen die in eigen land vervolg werden bijv vanwege hun religie.
En dit.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is dus genoeg reden om iedere moslim te wantrouwen die geen afstand neemt van de massamoordenaar Mohammed.
Gaan we circelredeneringen toepassen?
Wel als al die stinkende kutmocro's en hun gesluierde takkehoeren nu afstand nemen van de grote Pedofiel Mohammed (Allah heeft een kleintje)quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:36 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Dus jij denkt al negatief over het NL'se volk aan de hand van de reacties op fokberichten. Autochtonen krijgen een beeld geschetst over allochtonen aan de hand van de inhoud van die fokberichten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:27 schreef Knudde het volgende:
Hey, dat is precies wat ik van Frankrijk en Fransen vind. Het land is wel okay, maar die mensenquote:Ze voelen zich wel loyaal aan Nederland, maar ze zijn niet per se dol op de Nederlanders.
Ah, gaan we de geschiedenis in? In dat geval slinger ik de google machine ook wel eventjes aan om het e.e.a. aan leuke weetjes te vinden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:42 schreef Knudde het volgende:
[..]
Vandaar dat Nederland bij de uitroeiing van de Joden tijdens WO II een onnoemelijk schuldgevoel heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |