Ja, een boot raak je momenteel ook aan de straatstenen niet meer kwijt. Dit is trouwens al een paar jaar aan de gang. Ik heb zelf vorig jaar ook geprobeerd om een sloepje te verkopen die ik geerfd heb. De boot is nog zo goed als nieuw. Kosten om hem te laten bouwen, twee jaar terug: ¤25.000. Ik kon er nog ¤7.500 voor krijgen en dan moest ik nog m'n handjes dichtknijpen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:59 schreef antonwachter het volgende:
Een markt die trouwens parallel liep aan de huizenmarkt is de botenmarkt. Als je kijkt hoe die op dit moment aan het instorten is, dat is ongelooflijk. Nu is een boot naar nu blijkt meer luxe dan een huis maar de prijzen storten echt in.
en als je die voor 50% gefianancierd had op basis van de waarde van het onderpand dan ben je de inleg kwijtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:59 schreef antonwachter het volgende:
Een markt die trouwens parallel liep aan de huizenmarkt is de botenmarkt. Als je kijkt hoe die op dit moment aan het instorten is, dat is ongelooflijk. Nu is een boot naar nu blijkt meer luxe dan een huis maar de prijzen storten echt in.
Zoveel mensen, zoveel te dure hypotheken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:12 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Laatst zag ik weer zo'n programma op teevee waarin ze sloepen aanprezen. Vroeg die presentatrice aan het verkoopmannetje "hoe komt het dat er zoveel verschillende soorten sloepen worden aangeboden?" Antwoordde die vent, na even nadenken: "Ehhhhm.... dat komt omdat er vraag is naar zoveel verschillende types. Zoveel mensen zoveel wensen!" Right...
Eens. Maar men moet een gegeven (of in dit geval geërfd) paard natuurlijk niet in de bek kijken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:01 schreef LXIV het volgende:
Een boot hebben is dan ook gewoon kut. Want heb je er eentje dan moet je er ook mee varen.
Als kind hadden bij mij in de straat veel mensen een boot. Die kinderen "mochten" dan het weekeinde mee. Konden ze zich kapot vervelen op zo'n bootje. Die wilden veel liever met hun eigen vriendjes op straat voetballen.
Schoonouwelui hebben ook een boot. Één keer per jaar een weekeindje daar logeren is mooi genoeg. Dan heb ik er al weer genoeg van.
En dan verkoop je 'm aan mij!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:12 schreef henkway het volgende:
[..]
en als je die voor 50% gefianancierd had op basis van de waarde van het onderpand dan ben je de inleg kwijt
Ligt eraan waarom je koopt. Als je koopt om te wonen & omdat je het een mooi huis vindt, doen. Koop je om te investeren en met 5 jaar met winst te verkopen, ver weg blijven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:18 schreef Verbal het volgende:
...dus als ik dit topic lees is het niet verstandig om nu na te denken over de aankoop van een huis?
V.
Fijn, en dan vijf uur forenzen per dagquote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat kan is Noord-Oost Groningen al voor 50k.
Dan lijkt me er geen probleem, mits je het kan betalen. Ik zou wel heel diep nadenken of je het financiële plaatje laat afhangen van de bruto- of de netto-lasten. Ivm de onvermijdelijke afschaffing van de HRA.quote:
Reken erop dat die financiering ver boven de 50% ligt vandaar dat ze ook aan die hoge vraagprijzen vasthouden die ze er nooit voor terugkrijgen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:12 schreef henkway het volgende:
[..]
en als je die voor 50% gefianancierd had op basis van de waarde van het onderpand dan ben je de inleg kwijt
Dan heb je een boot voor 50% van de financieringswaarde, niet voor 50% van de werkelijke waarde. Dan zit je je jezelf rijk te rekenen, ditzelfde scenario begint zich ook af te spelen op de huizenmarkt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:15 schreef eleusis het volgende:
[..]
En dan verkoop je 'm aan mij!
Ik zeg top!
Nadenken mag altijd.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:18 schreef Verbal het volgende:
...dus als ik dit topic lees is het niet verstandig om nu na te denken over de aankoop van een huis?
V.
Ik ben een (late) starterquote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou in ieder geval je huidige huis eerst verkopen, en dan pas kopen.
Nog beter, jaren na de crisis. Kans is groot dat ze dan pas weer (fors) zullen stijgen in waarde. Kort na de crisis zal men nog heel voorzichtig zijn namelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:17 schreef pberends het volgende:
Huizen moet je pas kopen op het dieptepunt van de crisis... en die is nog lang niet voorbij.
Kan zijn, maar als je dan je huis koopt, heb je m wel. Als je wacht, loop je misschien je (droom-)huis mis.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:21 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Nog beter, jaren na de crisis. Kans is groot dat ze dan pas weer (fors) zullen stijgen in waarde. Kort na de crisis zal men nog heel voorzichtig zijn namelijk.
Zeer zeker, puur afhankelijk of je een huis koopt als beleggingsobject of als (droom)huis. In het laatste geval is geld/rendement natuurlijk een stuk minder belangrijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als je dan je huis koopt, heb je m wel. Als je wacht, loop je misschien je (droom-)huis mis.
Het is prettiger om je droomhuis te hebben met een hypotheek van slechts 100k ipv 220kquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als je dan je huis koopt, heb je m wel. Als je wacht, loop je misschien je (droom-)huis mis.
Droomhuis is in NL een heel relatief begrip... vrijstaand wordt al als een villa gezien in NL.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:04 schreef haatbaard het volgende:
Een "droomhuis". Wat ben je dan sneu als je je geluk laat afhangen van het bezit van een huis. Maar goed, zal vast wel weer aan mij liggen.
Je hele geluk niet, maar als je een huis vindt waar je "verliefd" op wordt, is dat veel waard imo.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:04 schreef haatbaard het volgende:
Een "droomhuis". Wat ben je dan sneu als je je geluk laat afhangen van het bezit van een huis. Maar goed, zal vast wel weer aan mij liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |