[Upd] Zestig jongeren uit bioscoop Amsterdam gezetquote:[Upd] Zestig jongeren uit bioscoop Amsterdam gezet
Nederland - door (static) op 21-09-2009 @ 00:50 - Laatste update: 21-09-2009 16:26
De politie heeft gisteravond in Amsterdam een hele bioscoopzaal ontruimd in Pathé de Munt. Volgens een woordvoerder ging het om ongeveer zestig personen, onder wie enkele tientallen jongeren die voor overlast zorgden.
De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
De jongeren maakten zich schuldig aan gedrag "dat je niet wilt hebben als je ongestoord een film wilt bekijken", aldus de politiezegsman. Gealarmeerde agenten hebben daarop de hele zaal rond half negen ontruimd. De aanwezigen hebben het pand via de zij-ingang verlaten en zijn daarop naar het Rembrandtplein gedirigeerd. De bioscoop bleef de rest van de avond nog wel toegankelijk voor bezoekers.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in Amsterdamse bioscopen.
Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. "Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest."
Update 16:26
Een filmpje van de ontruiming is hier te zien.
http://www.at5.nl/artikel(...)oscoop-de-munt-gezet
Godver zeg, het lijkt wel een uitje van de TBS'ers als je al zo moet omgaan met de Islamitische medemens hier in Nederland. Alle autochtonen achter slot en grendel, de deuren en ramen barricaderen en vooral niet buiten komen, want de Islamieten zijn hun feestje aan het vieren.quote:Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. "Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest."
Straks zijn de bioscopen alle gelegenheden met Islamieten nog beter beveiligd dan de strandfeestenquote:Op maandag 21 september 2009 21:05 schreef qonmann het volgende:
Net op AT 5 ..er waren 18 bewakers aanwezig on het Marrokaanse tuig in bedwang te houden.
Nog waren het er te weinig.
Triest volk.
De prijs van de kaartjes zullen wel weer omhoog gaan
Dat is dus eigenlijk iedereen met een paspoortquote:Op maandag 21 september 2009 21:18 schreef wakajawaka het volgende:
...tuig met 1 paspoort LANG opsluiten.
Het actief weren van immigranten puur en alleen op basis van geloof is ziek. Dat zijn Iraanse toestanden.quote:Op maandag 21 september 2009 21:18 schreef wakajawaka het volgende:
Spreek voor je zelf, er zijn in dit land miljoenen mensen die Moslim immigranten helemaal niet welkom heten.quote:Op maandag 21 september 2009 21:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het actief weren van immigranten puur en alleen op basis van geloof is ziek. Dat zijn Iraanse toestanden.
Moslimimmigranten zijn welkom, zolang ze een toegevoegde waarde hebben voor Nederland. Geldt trouwens voor alle immigranten. We zouden in Europa naar een Australisch puntensysteem moeten.
Het gewraakte "incident" argument?quote:Op maandag 21 september 2009 21:25 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Jammer.
Maar blablabla over Marokkaanse jongeren en suikerfeest...
Het gaat over "enkele tientallen" jongeren die in 1 bioscoopzaal in Amsterdam voor problemen zorgden.. en daarnaast ook een paar in een bioscoop in Rotterdam.
Het is niet meer politiek correct om dit te zeggen.quote:Op maandag 21 september 2009 21:25 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Jammer.
Maar blablabla over Marokkaanse jongeren en suikerfeest...
Het gaat over "enkele tientallen" jongeren die in 1 bioscoopzaal in Amsterdam voor problemen zorgden.. en daarnaast ook een paar in een bioscoop in Rotterdam.
Zijn die twee bioscopen de enige in het hele land waar gisteren Marokkaanse jongeren naartoe zijn gegaan?
Misschien waren er zelfs veel Marokkaanse jongeren aanwezig in de andere zalen van de desbetreffende bioscoop (pathe de munt) waar het gewoon normaal is gelopen, laat staan de vele andere bioscopen in Amsterdam. (bijvoorbeeld die op Leidseplein, ik denk dat daar ook wel veel Marokkanen te vinden waren, en daar waren dus blijkbaar helemaal geen problemen)
Nee mensen hergebruiken het nieuws gewoon, want stel je nou eens voor dat je druk zou maken om echte belangrijke dingen.quote:Op maandag 21 september 2009 21:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vanavond weer?
Of is het feest al afgelopen?
Was een serieuze vraag hoor, dus nog een keer: is het feest al afgelopen of duurt dat nog tot woensdag?quote:Op maandag 21 september 2009 21:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee mensen hergebruiken het nieuws gewoon, want stel je nou eens voor dat je druk zou maken om echte belangrijke dingen.
Politiek correct is het niet, maar is het realiteit? Voor een deel wel ja, dus ook gerechtvaardigd. Of is alleen maar knuffelen nog maar toegestaan in de openbare discussies, volgens mij niet, en dat wens ik en velen met mij zo te houden.quote:Op maandag 21 september 2009 21:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is niet meer politiek correct om dit te zeggen.
Moslims.![]()
is het nieuwe politiek correct.
Integendeel.quote:Op maandag 21 september 2009 21:27 schreef IHVK het volgende:
Wel leuk dat we precies het nieuws van gister weer opnieuw zien en nu andere mensen precies dezelfde discussie gaan houden.![]()
[..]
Het is niet meer politiek correct om dit te zeggen.
Moslims.![]()
is het nieuwe politiek correct.
Ja en het was een serieus antwoord.quote:Op maandag 21 september 2009 21:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Was een serieuze vraag hoor, dus nog een keer: is het feest al afgelopen of duurt dat nog tot woensdag?
Knuffelen hoeft niet.quote:Op maandag 21 september 2009 21:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Politiek correct is het niet, maar is het realiteit? Voor een deel wel ja, dus ook gerechtvaardigd. Of is alleen maar knuffelen nog maar toegestaan in de openbare discussies, volgens mij niet, en dat wens ik en velen met mij zo te houden.
Elk jaar weer raak..verder hoor ik nooit dat Pathé de bioscoop moet sluiten.quote:Op maandag 21 september 2009 21:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Knuffelen hoeft niet.
Nuanceren mag wel wat vaker wat mij betreft.
Ah okay. Zelfde al kerst dus. (dat de eerste dag het belangrijkste is)quote:Op maandag 21 september 2009 21:32 schreef IHVK het volgende:
Het Suikerfeest duurt tot dinsdag/woensdag. Maar eigenlijk is vooral de eerste dag een feestdag. En in Nederland beginnen de meeste mensen dag 2 en al helemaal dag 3 weer aan werk/school.
Ik heb een dubbelpaspoort. Moet ik nu weg.quote:Op maandag 21 september 2009 21:18 schreef wakajawaka het volgende:
De trein is anders al bijna klaar om te vertrekken van station "Nuancering", en we hebben (het blijft de NS) al vertraging. Het mag wel eens afgelopen zijn om bang te zijn het beestje bij z'n naam te noemen.quote:Op maandag 21 september 2009 21:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Knuffelen hoeft niet.
Nee, alleen Moslims en Marokkanenquote:Op maandag 21 september 2009 21:34 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
Ik heb een dubbelpaspoort. Moet ik nu weg.
Ow zeg dat dan..quote:Op maandag 21 september 2009 21:36 schreef Adidah het volgende:
[..]
Nee, alleen Moslims en Marokkanen.
En daarna mogen alle Surinamers, Antillianen en Turken met een dubbel paspoort wieberen. Blanke mensen met een dubbel paspoort mogen blijvenquote:
Nóg meer nuanceren? En geldt dat voor iedereen hier? Of alleen voor mensen met een kritisch geluid tav dat tuig in de bioscoop gisteren?quote:Op maandag 21 september 2009 21:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Knuffelen hoeft niet.
Uit het vorige topic:quote:Op maandag 21 september 2009 22:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nóg meer nuanceren? En geldt dat voor iedereen hier? Of alleen voor mensen met een kritisch geluid tav dat tuig in de bioscoop gisteren?
quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergeren normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.
En ja, zolang Marokkanen zich zo blijven zien, zwaaiend met rode vlaggen met groene sterren, zullen ze zo genoemd worden.
Het patroon is altijd hetzelfde.quote:Op maandag 21 september 2009 22:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nóg meer nuanceren? En geldt dat voor iedereen hier? Of alleen voor mensen met een kritisch geluid tav dat tuig in de bioscoop gisteren?
Ja want nuance omtrent Israël is "jullie" ook niet vreemd nietwaar?quote:
Misschien wel naar aanleiding van die kneus van groen links Tofik Dibi die vorigquote:Op maandag 21 september 2009 21:59 schreef teknomist het volgende:
http://www.blikopnieuws.n(...)bij_de_deur_aan.html
Als je straks een vervelende groep Marokkaanse jongens aan de deur krijgt als portier zijnde kun je ze nog eens niet meer met een smoes weigeren. Het uitgaansleven zal hierdoor vast een leefbaarder worden.
Hoe kom je daarbij? Nuance is altijd belangrijk. Die reljongeren mogen van mij best aangepakt en bekritiseerd worden, maar daarbij is het van belang om in ogenschouw te nemen dat 99% van de moslims geen last heeft veroorzaakt tijdens het Suikerfeest. Als je dat laatste niet doet, twijfel ik aan je intenties.quote:Op maandag 21 september 2009 22:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja want nuance omtrent Israël is "jullie" ook niet vreemd nietwaar?
quote:Op maandag 21 september 2009 21:59 schreef teknomist het volgende:
http://www.blikopnieuws.n(...)bij_de_deur_aan.html
Als je straks een vervelende groep Marokkaanse jongens aan de deur krijgt als portier zijnde kun je ze nog eens niet meer met een smoes weigeren. Het uitgaansleven zal hierdoor vast een leefbaarder worden.
Ja, daar hebben die mensen wier avond is verpest nu echt wat aan ja.quote:Op maandag 21 september 2009 22:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
maar daarbij is het van belang om in ogenschouw te nemen dat 99% van de moslims geen last heeft veroorzaakt tijdens het Suikerfeest. Als je dat laatste niet doet, twijfel ik aan je intenties.
Nee daar zei niemand wat over nee, het topic erover op het forum had ook maar 10 delen ofzoquote:Op maandag 21 september 2009 22:15 schreef Meki het volgende:
Gebeurt overal
Tegenwoordig zegt niemand wat iets over Hoek van Holland en over diverse rellen die Nederlanders doen.
Hier kan ik mee leven.quote:Op maandag 21 september 2009 22:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Nuance is altijd belangrijk. Die reljongeren mogen van mij best aangepakt en bekritiseerd worden, maar daarbij is het van belang om in ogenschouw te nemen dat 99% van de moslims geen last heeft veroorzaakt tijdens het Suikerfeest. Als je dat laatste niet doet, twijfel ik aan je intenties.
Want daar heb ik het over? Next!quote:Op maandag 21 september 2009 22:14 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Ja, daar hebben die mensen wier avond is verpest nu echt wat aan ja.
Nee, natuurlijk niet, dat zou dhimmi zijn zeg.quote:
quote:Op maandag 21 september 2009 22:16 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee daar zei niemand wat over nee, het topic erover op het forum had ook maar 10 delen ofzo
Ja, je hebt gelijk, zo gaat het hier.quote:Op maandag 21 september 2009 22:08 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het patroon is altijd hetzelfde.
Altijd komt er een goedprater langs in zo'n topic.
Waarom niet gewoon dat kutgedrag van die Marokkanen, elk jaar weer, veroordelen?
Is dat nou zo moeilijk![]()
quote:Op maandag 21 september 2009 22:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Geheel terecht, als je last van individuen hebt, pak je die invidiuen aan en niet anderen die toevallig dezelfde uiterlijke kenmerken hebben. Ik hoop dat de discriminerende uitgaansgelegenheden hard aangepakt worden door bijvoorbeeld de tent te laten sluiten voor een tijdje op staffe van een dwangsom.
http://www.elsevier.nl/we(...)f-gisse-portiers.htmquote:Dit verhaal is inderdaad wat zwart-wit en eenzijdig, omdat het geen recht doet aan de gehele praktijk en ook niet aan wat Tofik Dibi tijdens de uitzending wél zei. Want hierin erkende hij wel degelijk dat veel Marokkaanse Nederlanders mede deel van het probleem zijn. Bijvoorbeeld door meisjes lastig te vallen in discotheken.
Ach, detail voor Mekiquote:Op maandag 21 september 2009 22:16 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee daar zei niemand wat over nee, het topic erover op het forum had ook maar 10 delen ofzo
Je hebt er niet bij gezet wat je punt nou is, dus ik ga gokken dat je denkt dat ik het probleem niet erken of iets dergelijks, maar dat is niet het geval. Dat blijkt ook uit het feit dat ik zeg dat individuen moeten worden aangepakt.quote:Op maandag 21 september 2009 22:20 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)f-gisse-portiers.htm
Een goed artikel, genuanceerd zoals jij het graag hebt.
Er valt niets goed te praten aan het gedrag van die mongolen die niet normaal kunnen doen in een bioscoop, ik heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij praat niemand dat goed. Ik denk dat jij geen onderscheid kan maken tussen een oproep tot nuance met betrekking tot de gehele groep enerzijds en het goedpraten van specifieke acties anderzijds. Dat laatste gebeurt namelijk niet, als jij dat anders ervaart, is dat jouw tekortkoming.quote:Op maandag 21 september 2009 22:08 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het patroon is altijd hetzelfde.
Altijd komt er een goedprater langs in zo'n topic.
Waarom niet gewoon dat kutgedrag van die Marokkanen, elk jaar weer, veroordelen?
Is dat nou zo moeilijk![]()
In dat artikel staat voor een groot deel de reden van de problemen , het lastig vallenquote:Op maandag 21 september 2009 22:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hebt er niet bij gezet wat je punt nou is, dus ik ga gokken dat je denkt dat ik het probleem niet erken of iets dergelijks, maar dat is niet het geval. Dat blijkt ook uit het feit dat ik zeg dat individuen moeten worden aangepakt.
Het is logisch dat je de personen die zich daaraan schuldig maken niet binnenlaat, het is niet logisch dat je anderen niet binnenlaat omdat ze vergelijkbare uiterlijke kenmerken hebben.quote:Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
In dat artikel staat voor een groot deel de reden van de problemen , het lastig vallen
van meisjes.
Daar hebben heel veel Marokkanen een handje van als ze uitgaan, zal wel onder het kopje cultuur
en opvoeding vallen, geen respect voor vrouwen.
Logisch wmb dat dat de eerste zijn die je niet binnen laat.
Als blijkt dat die individuen verrekte vaak tot een bepaalde groep horen, mag je dan niets doen met die kennis en moet je als een soort robot domweg doorgaan met individuen aanpakken?quote:Op maandag 21 september 2009 22:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hebt er niet bij gezet wat je punt nou is, dus ik ga gokken dat je denkt dat ik het probleem niet erken of iets dergelijks, maar dat is niet het geval. Dat blijkt ook uit het feit dat ik zeg dat individuen moeten worden aangepakt.
Het valt inderdaad bij geen enkel persoon aan de buitenkant te zien hoe die zich zalquote:Op maandag 21 september 2009 22:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is logisch dat je de personen die zich daaraan schuldig maken niet binnenlaat, het is niet logisch dat je anderen niet binnenlaat omdat ze vergelijkbare uiterlijke kenmerken hebben.
Ja, ben het met je eens. Dit (non)beleid werkt niet.quote:Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als blijkt dat die individuen verrekte vaak tot een bepaalde groep horen, mag je dan niets doen met die kennis en moet je als een soort robot domweg doorgaan met individuen aanpakken?
Ik bedoel, iedereen weet dat er redelijk grote groepen moslimjongetjes zijn die totaal geen respect hebben voor autochtone meisjes. Volgens mij is het veel beter en slimmer dit probleem bij de bron te vloeren dan om steeds maar individuen aan te pakken en dus aan symptoombestrijding te doen.
Iedereen pampert ze (politie, overheid) of is ongeïnteresseerd in hun misdragingen (diverse ouders), dus waarom zouden ze hun gedrag aanpassen? Verplicht bijvoorbeeld moskeeën en/of scholen om deze jochies van jongs af aan manieren bij te brengen en straf diegenen die hardleers willen zijn streng. Dan kom je ergens.
Nu ontruimen ze een bioscoop en worden er drie individuen opgepakt. Die na een paar uur weer ongestraft naar huis mogen en de held van de groep zijn. Nee, daar schieten we wat mee op.
Zo doen we dat in een beschaafd land ja. Je beoordeelt mensen op hun eigen daden, het zou wat zijn als we jouw logica zouden doorzetten in bijvoorbeeld het strafrecht.quote:Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als blijkt dat die individuen verrekte vaak tot een bepaalde groep horen, mag je dan niets doen met die kennis en moet je als een soort robot domweg doorgaan met individuen aanpakken?
Je kan geen groep straffen op basis van gedrag van individuen, dat bestaat in een land als Nederland niet.quote:Op maandag 21 september 2009 22:48 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Het valt inderdaad bij geen enkel persoon aan de buitenkant te zien hoe die zich zal
gedragen, dus de uitbater neemt elke keer weer een gok als hij Marokkanen binnenlaat.
Waarom zou hij dat risico willen lopen?
Als het slechts "incidenten' zouden zijn was er geen probleem maar het blijkt dus
structureel te zijn.
Wat niet is kan wellicht nog komen.quote:Op maandag 21 september 2009 23:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je kan geen groep straffen op basis van gedrag van individuen, dat bestaat in een land als Nederland niet.
Dat is ook wat er gebeurde met in de bios, een groepje kon zich niet gedragen en iedereen werd uit de bios gezet. Dat is iets anders dan mensen weigeren op basis van afkomst.quote:Op maandag 21 september 2009 23:04 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Wat niet is kan wellicht nog komen., denk maar aan hooligans die de boel verzieken
waardoor wedstrijden gespeeld moeten worden zonder publiek.
Ik denk dat als jij als eigenaar van een uitgaansgelegenheid op een gegeven moment ook minder politiek correct zou worden als er in jouw zaak elke week weer problemen worden veroorzaakt door 9 van de 10 keer mensen van een bepaalde afkomst...quote:Op maandag 21 september 2009 23:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat is ook wat er gebeurde met in de bios, een groepje kon zich niet gedragen en iedereen werd uit de bios gezet. Dat is iets anders dan mensen weigeren op basis van afkomst.
Daarom is het goed dat daar tegen opgetreden wordt. Nederland zou op zijn kop staan als voortaan alle blanke mannen geweerd zouden worden bij voetbalwedstrijden omdat hooligans vaak blanke mannen zijn.quote:Op maandag 21 september 2009 23:18 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij als eigenaar van een uitgaansgelegenheid op een gegeven moment ook minder politiek correct zou worden als er in jouw zaak elke week weer problemen worden veroorzaakt door 9 van de 10 keer mensen van een bepaalde afkomst...
Ik zou er niet mee zitten...quote:Op maandag 21 september 2009 23:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daarom is het goed dat daar tegen opgetreden wordt. Nederland zou op zijn kop staan als voortaan alle blanke mannen geweerd zouden worden bij voetbalwedstrijden omdat hooligans vaak blanke mannen zijn.
Laat dat lekker aan de uitbater/portier over die de situatie binnen goed kan inschatten.quote:Op maandag 21 september 2009 23:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan mensen weigeren op basis van afkomst.
quote:Op maandag 21 september 2009 23:27 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zou er niet mee zitten...
Zie mijn voorbeeld over het weigeren van blanke mannen bij voetbalwedstrijden omdat hooligans vaak blanke mannen zijn.quote:Op maandag 21 september 2009 23:27 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Laat dat lekker aan de uitbater/portier over die de situatie binnen goed kan inschatten.
Zitten er al genoeg Marokkanen binnen dan moet hij anderen, ook de goede, kunnen weigeren.
Dat zou een recht moeten zijn en niet wat nu gebeurd, verplichting tot binnenlaten.
Helaas wordt er weer regelgeving gemaakt waardoor er de komende jaren
niets aan de overlast zal veranderen, eerder verergeren.
Het is lekker makkelijk om te roepen omdat ik net zo'n spuughekel heb aan voetbalpaupers als aan zwakzinnige kutmarokkaantjes...quote:Op maandag 21 september 2009 23:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om te roepen aangezien het nooit zal gebeuren.
Eigenlijk is het maar beter zo, hoe meer rotzooi er komt tijdens stapavonden hoe beterquote:Op maandag 21 september 2009 23:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zie mijn voorbeeld over het weigeren van blanke mannen bij voetbalwedstrijden omdat hooligans vaak blanke mannen zijn.
Laat die moslims nog ff doorgaan, dan zijn we er zo.quote:Op maandag 21 september 2009 23:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je kan geen groep straffen op basis van gedrag van individuen, dat bestaat in een land als Nederland niet.
Zo moeilijk is het niet hoorquote:Op dinsdag 22 september 2009 02:03 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Laat die moslims nog ff doorgaan, dan zijn we er zo.
En terecht.
Moet je volgend jaar tijdens het suikerfeest naar de bioiscoop gaan en ze dat persoonlijk gaan vertellen. Moet je hun reactie eens kijken.quote:Op maandag 21 september 2009 21:29 schreef Adidah het volgende:
Die "relschoppers" zijn geen echte Moslims, want wat zij doen is haram.
Maar waarom haalt iedereen dan de term "moslims" aan, terwijl het nu om Marokkanen gaat? Even redenerend vanuit mijn ervaring met normale moslims in mijn kennissenkring, zouden zij nooit een religieus feest aangrijpen voor dit wangedrag.quote:Op maandag 21 september 2009 23:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat is ook wat er gebeurde met in de bios, een groepje kon zich niet gedragen en iedereen werd uit de bios gezet. Dat is iets anders dan mensen weigeren op basis van afkomst.
Ik heb een discotheek gehad in de binnenstad van Amsterdam en kan dan ook het een en ander bijdragen aan de discussie. Ga ik echter niet doen, want ik weet waar het op uitdraait, daar ik deze discussie al diverse malen op Fok heb gevoerd en men er hier van overtuigd is dat de ondernemer maar op dient te draaien voor gefaalde integratie. Koste wat kost tuig binnenlaten waardoor het publiek dat je wél binnen wil hebben wegblijft, je personeel bedreigd wordt, jij bestolen wordt en je portierskosten verdubbelen...quote:Op maandag 21 september 2009 22:39 schreef Meh7 het volgende:
Het is logisch dat je de personen die zich daaraan schuldig maken niet binnenlaat, het is niet logisch dat je anderen niet binnenlaat omdat ze vergelijkbare uiterlijke kenmerken hebben.
Dus je bent gestopt met je zaak? Door hen? Lekker dan.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:04 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik heb een discotheek gehad in de binnenstad van Amsterdam en kan dan ook het een en ander bijdragen aan de discussie. Ga ik echter niet doen, want ik weet waar het op uitdraait, daar ik deze discussie al diverse malen op Fok heb gevoerd en men er hier van overtuigd is dat de ondernemer maar op dient te draaien voor gefaalde integratie. Koste wat kost tuig binnenlaten waardoor het publiek dat je wél binnen wil hebben wegblijft, je personeel bedreigd wordt, jij bestolen wordt en je portierskosten verdubbelen...
De som is heel simpel: Mengverhouding per 500 gasten en 6 portiers is als volgt:
1 tot 3 geen probleem. Kun je een ontzettend leuke avond mee hebben.
3 tot 5 beetje opletten nu. Als ze niet te dronken worden en je hanteert de 'geen joints' regel goed wil het ook nog wel meevallen. Al zijn wat kleine opstootjes dan al vrijwel onvermijdelijk
Meer dan 5: niet doen, de tering breekt uit, altijd.
Iedere keer als we het probeerden ging het mis. Op een gegeven moment heb je er dan wel een klein beetje genoeg van. Zelfs met vrienden en familie van personeelsleden (ja, ik had ze ook gewoon in dienst, racist die ik ben) ging het mis. Zelfs dan was normaal gedrag teveel gevraagd. Zeer zelfdestructief volkje. Op een gegeven moment zeg je dan: Nee, geen Marokkanen die we niet persoonlijk kennen naar binnen. Niet netjes, dat besef ik me terdege, maar moet de ondernemer opdraaien voor dit gezeik?
HOHOHOHO, dat zeg ik niet!quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
Dus je bent gestopt met je zaak? Door hen?
Wat moet de overheid met gezeik als discriminatie op basis van afkomst? Want dat is niet alleen maar "niet netjes", maar ook in strijd met de wet. Jij vond het blijkbaar prima om je tent te runnen en in strijd te handelen met de wet, maar hiermee verlies je het recht om jezelf in de slachtofferrol te zetten, jij bent dan inmiddels ook fout bezig.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:04 schreef IntensiveGary het volgende:
Op een gegeven moment zeg je dan: Nee, geen Marokkanen die we niet persoonlijk kennen naar binnen. Niet netjes, dat besef ik me terdege, maar moet de ondernemer opdraaien voor dit gezeik?
Wat ben jij een enorme smerige nazi om zo al die lieve Natootjes over een kam te scherenquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:04 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik heb een discotheek gehad in de binnenstad van Amsterdam en kan dan ook het een en ander bijdragen aan de discussie. Ga ik echter niet doen, want ik weet waar het op uitdraait, daar ik deze discussie al diverse malen op Fok heb gevoerd en men er hier van overtuigd is dat de ondernemer maar op dient te draaien voor gefaalde integratie. Koste wat kost tuig binnenlaten waardoor het publiek dat je wél binnen wil hebben wegblijft, je personeel bedreigd wordt, jij bestolen wordt en je portierskosten verdubbelen...
De som is heel simpel: Mengverhouding per 500 gasten en 6 portiers is als volgt:
3 tot 5 beetje opletten nu. Als ze niet te dronken worden en je hanteert de 'geen joints' regel goed wil het ook nog wel meevallen. Al zijn wat kleine opstootjes dan al vrijwel onvermijdelijk
Iedere keer als we het probeerden ging het mis. Op een gegeven moment heb je er dan wel een klein beetje genoeg van. Zelfs met vrienden en familie van personeelsleden (ja, ik had ze ook gewoon in dienst, racist die ik ben) ging het mis. Zelfs dan was normaal gedrag teveel gevraagd. Zeer zelfdestructief volkje. Op een gegeven moment zeg je dan: Nee, geen Marokkanen die we niet persoonlijk kennen naar binnen. Niet netjes, dat besef ik me terdege, maar moet de ondernemer opdraaien voor dit gezeik?
Jij hebt het begrepen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:06 schreef desiredbard het volgende:
Belachelijk toch dat op een verhouding 5-500 die 500 man niet gewoon even de portiers meehelpen en deze 5 even heel duidelijk laat weten hoe het staat en ze een 6 weken eten door een rietje dieet verstrekt
Hij had zijn cafe maar elke keer in elkaar moeten laten trappen door die lui?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat moet de overheid met gezeik als discriminatie op basis van afkomst? Want dat is niet alleen maar "niet netjes", maar ook in strijd met de wet. Jij vond het blijkbaar prima om je tent te runnen en in strijd te handelen met de wet, maar hiermee verlies je het recht om jezelf in de slachtofferrol te zetten, jij bent dan inmiddels ook fout bezig.
Je schreef ook nog iets over dat de ondernemer moest opdraaien voor de gefaalde integratie, door het deurbeleid af te stellen op afkomst, heb jij net zo goed bijgedragen aan het falen van de integratie.
Moet de overheid het maar toestaan dat de wet overtreden wordt?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hij had zijn cafe maar elke keer in elkaar moeten laten trappen door die lui?
Als jij hem was geweest, wat had je dan gedaan?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Moet de overheid het maar toestaan dat de wet overtreden wordt?
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat hij ervoor heeft gekozen om de wet te overtreden (vast wel verkapt, maar de intentie was duidelijk), wat moet de overheid dan doen? Wetten zijn er nou eenmaal niet voor de sier.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Als jij hem was geweest, wat had je dan gedaan?
Ach en als de wet de uitbater niet helpt, dan verander je je deurbeleid. het is tenslotte jouw pand waar ze naar binnen willen , dus jij beslist wie er binnen komt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hij had zijn cafe maar elke keer in elkaar moeten laten trappen door die lui?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan moet die zogenaamd grote groep maar eens ingrijpen inplaats van lopen vbergoeilijken en naar een ander te wijzen
[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 22-09-2009 16:21:44 (userbash - niet doen) ]Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Nee hoor, daar bestaan ook regels voor.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:14 schreef desiredbard het volgende:
[quote]
Ach en als de wet de uitbater niet helpt, dan verander je je deurbeleid. het is tenslotte jouw pand waar ze naar binnen willen , dus jij beslist wie er binnen komt.
Dat geldt in eerste instantie voor dat tuig dat het zo verstiert dat hij, in alle radeloosheid, tot zoiets besluit.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat hij ervoor heeft gekozen om de wet te overtreden (vast wel verkapt, maar de intentie was duidelijk), wat moet de overheid dan doen? Wetten zijn er nou eenmaal niet voor de sier.
"Maroc only evenings"quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat geldt in eerste instantie voor dat tuig dat het zo verstiert dat hij, in alle radeloosheid, tot zoiets besluit.
Het is makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat hij discrimineert, hoe had hij dit aan moeten pakken dan? Kom eens met suggesties?
Hou toch op man... we hebben het niet eenmaal geprobeerd, maar vrijwel elke avond dat we open waren...keer op keer ging het mis. Op een gegeven moment houdt het dan op. Punt. Dan maar zo. En ik kruip niet ind e slachtofferrol. Die ligt me niet. Ik constateer alleen dat hetonterecht is om de ondernemers klakkeloos van discriminatie te beschuldigen. Het liefst had ik iedereen in de zaak gehad. Een club draait alleen maar op geld van bezoekers, dus wil je zo min mogelijk mensen uitsluiten. en ik geef je op een briefje dat iedere horeca ondernemer zo denktquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat moet de overheid met gezeik als discriminatie op basis van afkomst? Want dat is niet alleen maar "niet netjes", maar ook in strijd met de wet. Jij vond het blijkbaar prima om je tent te runnen en in strijd te handelen met de wet, maar hiermee verlies je het recht om jezelf in de slachtofferrol te zetten, jij bent dan inmiddels ook fout bezig.
Je schreef ook nog iets over dat de ondernemer moest opdraaien voor de gefaalde integratie, door het deurbeleid af te stellen op afkomst, heb jij net zo goed bijgedragen aan het falen van de integratie.
Het is makkelijk om te roepen, omdat hij het heeft gedaan, hij geeft het zelf toe. Hij vond winstbejag schijnbaar belangrijker dan het naleven van de wet. Nu hamer jij op het feit dat ik met een oplossing zou moeten komen, maar dat is irrelevant, het maakt niet uit of ik een oplossing heb of niet, de feiten (namelik discriminatoir deurbeleid a.d.v. afkomst), veranderen niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat geldt in eerste instantie voor dat tuig dat het zo verstiert dat hij, in alle radeloosheid, tot zoiets besluit.
Het is makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat hij discrimineert, hoe had hij dit aan moeten pakken dan? Kom eens met suggesties?
Lees anders zijn post boven die van jou eens.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is makkelijk om te roepen, omdat hij het heeft gedaan, hij geeft het zelf toe. Hij vond winstbejag schijnbaar belangrijker dan het naleven van de wet. Nu hamer jij op het feit dat ik met een oplossing zou moeten komen, maar dat is irrelevant, het maakt niet uit of ik een oplossing heb of niet, de feiten (namelik discriminatoir deurbeleid a.d.v. afkomst), veranderen niet.
waar is de overheid als dat tuig mensen aanvliegt, mn personeel intimideert en mij bedreigt? als ik ze vasthield en door oom agent liet ophalen werd me verteld dat ik niet teveel gezeik moest hebben in de zaak omdat mn vergunning in gevaar kwam anders. Tip van de boys in blue: niet meer binnenlaten en dat deden we dus ook niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:08 schreef Meh7 het volgende:
Moet de overheid het maar toestaan dat de wet overtreden wordt?
Ik heb het over het principiële punt of de overheid wetsovertreders moet aanpakken of niet. Jij kan best voor jezelf gerechtvaardigd hebben waarom je het deed, maar je hebt er bewust voor gekozen om te discrimineren, iets wat niet mag. Zo zullen er mensen zijn die zwart werken omdat ze geen (52%) belasting willen betalen, die allerlei (verboden) trucs uithalen om minder belasting te betalen, voor hun eigen gevoel is het misschien rechtvaardig, maar toch treed de overheid op als die erachter komt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:24 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hou toch op man... we hebben het niet eenmaal geprobeerd, maar vrijwel elke avond dat we open waren...keer op keer ging het mis. Op een gegeven moment houdt het dan op. Punt. Dan maar zo. En ik kruip niet ind e slachtofferrol. Die ligt me niet. Ik constateer alleen dat hetonterecht is om de ondernemers klakkeloos van discriminatie te beschuldigen. Het liefst had ik iedereen in de zaak gehad. Een club draait alleen maar op geld van bezoekers, dus wil je zo min mogelijk mensen uitsluiten. en ik geef je op een briefje dat iedere horeca ondernemer zo denkt
En je weet wel zo makkelijk te zeggen dat ik de wet overtrad, maar wat ik dan moeten doen? Ik kan niet iedereen een kans geven. Ik had ook de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van mijn personeel en gasten en dat weegt een stuk zwaarder dan een verongelijkt ventje.
We hadden ook regelmatig urban feestjes waarbij de hele tent vol zat met Surinamers en Antillianen, die zo af en toe ook best een tikkie opvliegend kunnen zijn. Met twee zalen vol, 900 man in de zaak waren er over de hele avond enkele kleine akkefietjes en vlogen er hooguit een handvol uit.
Turkse feesten: geen enkel probleem.
Asian parties: daar kon ik het bij wijze van spreken zonder beveiliging af..
Gabberfeestjes, zo af en toe een kale tokkie d'r uit omdat ze een pilletje teveel namen....
vijf marokkanen in de tent? de hele avond heibel.... wat zou jij doen?
Boetes innen natuurlijkquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
waar is de overheid als dat tuig mensen aanvliegt, mn personeel intimideert en mij bedreigt?
Ben zó benieuwd naar het antwoord op deze post.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:24 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hou toch op man... we hebben het niet eenmaal geprobeerd, maar vrijwel elke avond dat we open waren...keer op keer ging het mis. Op een gegeven moment houdt het dan op. Punt. Dan maar zo. En ik kruip niet ind e slachtofferrol. Die ligt me niet. Ik constateer alleen dat hetonterecht is om de ondernemers klakkeloos van discriminatie te beschuldigen. Het liefst had ik iedereen in de zaak gehad. Een club draait alleen maar op geld van bezoekers, dus wil je zo min mogelijk mensen uitsluiten. en ik geef je op een briefje dat iedere horeca ondernemer zo denkt
En je weet wel zo makkelijk te zeggen dat ik de wet overtrad, maar wat ik dan moeten doen? Ik kan niet iedereen een kans geven. Ik had ook de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van mijn personeel en gasten en dat weegt een stuk zwaarder dan een verongelijkt ventje.
We hadden ook regelmatig urban feestjes waarbij de hele tent vol zat met Surinamers en Antillianen, die zo af en toe ook best een tikkie opvliegend kunnen zijn. Met twee zalen vol, 900 man in de zaak waren er over de hele avond enkele kleine akkefietjes en vlogen er hooguit een handvol uit.
Turkse feesten: geen enkel probleem.
Asian parties: daar kon ik het bij wijze van spreken zonder beveiliging af..
Gabberfeestjes, zo af en toe een kale tokkie d'r uit omdat ze een pilletje teveel namen....
vijf marokkanen in de tent? de hele avond heibel.... wat zou jij doen?
Ik geloof er niets van dat je vergunning in gevaar komt als jij mensen die zich (ersntig) misgedragen aanhoudt en overlevert aan de politie, dat hoor je namelijk te doen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:31 schreef IntensiveGary het volgende:
waar is de overheid als dat tuig mensen aanvliegt, mn personeel intimideert en mij bedreigt? als ik ze vasthield en door oom agent liet ophalen werd me verteld dat ik niet teveel gezeik moest hebben in de zaak omdat mn vergunning in gevaar kwam anders. Tip van de boys in blue: niet meer binnenlaten en dat deden we dus ook niet.
Jij bekijkt het nogal simpel in de vorm van oorzaak en gevolg, het is een vicieuze cirkel. Ik zei verder ook niet dat jij de oorzaak was van het falen van de integratie was, maar dat jij daaraan hebt bijgedragen.quote:en inderdaad, jij haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Had ik al verteld dat ik meerdere Marokkanen in dienst had? Overigens was de vrouw van de financier (die tevens mijn werkgever was in andere projekten) een Marokkaanse moslima (en hij een Israeli). Wij stonden altijd open voor iedereen. En elke avond aan het begin van de avond besprak ik het deurbeleid met de portiers. Steevast besloten we dan om het maar weer te proberen. We lieten er een paar binnen, de tering brak uit en dan was het weer genoeg voor die avond.
Je bent er natuurlijk wel voor om te veiligheid en de sfeer te garanderen. Als jij dat niet kon binnen de grenzen van de wet of het misschien makkelijker, minder duur vond om het in strijd met de wet te doen, is dat een bewuste keuze van jou geweest. Als je bewust kiest om de wet te overtreden, kan je te maken krijgen met de overheid.quote:Kijk, ik ben er niet om kinderoppas te spelen, evenals mn portiers. Mensen die naar een club gaan geven een hoop geld uit om een leuke avond te hebben. Zij willen niet geconfronteerd worden met vechtpartijen, of nog erger:zelf lastig gevallen worden, of nog erger: de portiers bijstaan (iets dat iemand anders opperde). Daar is een discotheek niet voor...
Winstbejag? Smeerlap! Makkelijk he, die holier than thou houding...quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is makkelijk om te roepen, omdat hij het heeft gedaan, hij geeft het zelf toe. Hij vond winstbejag schijnbaar belangrijker dan het naleven van de wet. Nu hamer jij op het feit dat ik met een oplossing zou moeten komen, maar dat is irrelevant, het maakt niet uit of ik een oplossing heb of niet, de feiten (namelik discriminatoir deurbeleid a.d.v. afkomst), veranderen niet.
Nee dan snap je het inderdaad niet. Met gasten die niet normaal kunnen doen, gaan rellen of meiden gaan betasten heb ik weinig. Die mogen van mij best (hardhandig) geweigerd worden. Ik spreek Gary niet daarop aan, maar op zijn oplossing die in strijd is met de wet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:43 schreef Dragorius het volgende:
Meh7 waarom speel je de zwarte piet uit naar Gary ipv te zeggen dat het aan die klootzakjes ligt die komen relschoppen? Dat snap ik dan weer niet.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind winstbejag helemaal geen vies ding. Maar jij bent/was een ondernemer en je doet het niet voor de fun neem ik aan, het kostenplaatje zal ongetwijfeld mee hebben gespeeld in je keuze om te discrimineren.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:44 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Winstbejag? Smeerlap! Makkelijk he, die holier than thou houding...
Ik had hier een enrme post staan met kostenplaatjes en over hoe ik voor 40 man personeel te zorgen had, maar ik neem niet eens meer de moeite... jij weet alleen maar te vertellen wat een ander verkeerd doet.
En verder: zoek het maar uit, gooi maar zaken dicht. Symptoombestrijding heet dat.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:39 schreef Meh7 het volgende:
Ik geloof er niets van dat je vergunning in gevaar komt als jij mensen die zich (ersntig) misgedragen aanhoudt en overlevert aan de politie, dat hoor je namelijk te doen.
Meer dan de helft vanmijn personeel was van allochtone afkomst.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:39 schreef Meh7 het volgende:
Jij bekijkt het nogal simpel in de vorm van oorzaak en gevolg, het is een vicieuze cirkel. Ik zei verder ook niet dat jij de oorzaak was van het falen van de integratie was, maar dat jij daaraan hebt bijgedragen.
Makkelijker? Minder duur? ... ik stop hiermee..quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:39 schreef Meh7 het volgende:
Je bent er natuurlijk wel voor om te veiligheid en de sfeer te garanderen. Als jij dat niet kon binnen de grenzen van de wet of het misschien makkelijker, minder duur vond om het in strijd met de wet te doen, is dat een bewuste keuze van jou geweest. Als je bewust kiest om de wet te overtreden, kan je te maken krijgen met de overheid.
Daarom zeg ik, wat hij dan volgens jou moeten doen? Schijnbaar werkt de wettelijk te volgen oplossing niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee dan snap je het inderdaad niet. Met gasten die niet normaal kunnen doen, gaan rellen of meiden gaan betasten heb ik weinig. Die mogen van mij best (hardhandig) geweigerd worden. Ik spreek Gary niet daarop aan, maar op zijn oplossing die in strijd is met de wet.
Het is niet anders: het overgrote deel van die gasten gedraagt zich als irritant kuddedier.quote:Op maandag 21 september 2009 22:48 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Het valt inderdaad bij geen enkel persoon aan de buitenkant te zien hoe die zich zal
gedragen, dus de uitbater neemt elke keer weer een gok als hij Marokkanen binnenlaat.
Waarom zou hij dat risico willen lopen?
Als het slechts "incidenten' zouden zijn was er geen probleem maar het blijkt dus
structureel te zijn.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, wat hij dan volgens jou moeten doen? Schijnbaar werkt de wettelijk te volgen oplossing niet.![]()
Als dat niet werkt, wat moet hij dan doen?
Zoals gezegd, vanaf de zijlijn schreeuwen is makkelijker dan daadwerkelijk meespelen, dat blijkt maar weer
Terwijl je eerder dit als racisme bestempelde.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:05 schreef Meh7 het volgende:
- Samenhangend met het vorige punt: misdragen is toegang weigeren
Dit zijn dingen die ik hier in twee minuten uit de mouw schud, er zijn vast betere oplossingen bedenkbaar.
Waar heb ik het aanpakken van misdragers (en alleen de misdragers) als racisme bestempeld? Als je niet kan antwoorden (en dat kan je niet) val je door de mand (dat doe je dus).quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:09 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Terwijl je eerder dit als racisme bestempelde.
Goede maatregel dan ...quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Voordat ik begin, het maakt niet uit of de volgende oplossingen werken of niet, het gaat er niet om of ik oplossingen weet of niet, discrimineren aan de deur blijft in strijd met de wet.
Dat deed hij dus, en toch mag het niet, terwijl je het zelf als oplossing oppert?quote:misdragen is toegang weigeren
Ja leuke vergelijking, maar sinds wanneer zit belasting aan meisjes en sloopt belasting je cafe?quote:Daarnaast, zoals ik al zei, dat is het punt niet. Stel ik heb een bedrijf en ik wil perse minder belasting betalen (omdat ik het oneens ben met hoe de overheid dit belastinggeld verdeelt bijv.). Binnen de grenzen van de wet lukt het mij niet meer, mag ik dan frauderen om toch mijn doel te bereiken?
De misdragers verstoppen zich in een groep, die het vervolgens laat gebeuren. Misdragers gaan echt niet in hun eentje in een discotheek de boel verstieren, dat lef hebben ze niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waar heb ik het aanpakken van misdragers (en alleen de misdragers) als racisme bestempeld? Als je niet kan antwoorden (en dat kan je niet) val je door de mand (dat doe je dus).
Toen je zei dat hij de Marokkanen niet mocht weigeren. Terwijl die de misdragers waren.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waar heb ik het aanpakken van misdragers (en alleen de misdragers) als racisme bestempeld? Als je niet kan antwoorden (en dat kan je niet) val je door de mand (dat doe je dus).
Welke maatregel? De regel die zegt je mag geen mensen weigeren op basis van afkomst? Ja goede maatregel indeed.quote:
Leuk dat je de rest van de oplossingen negeert ook. Ik heb er geen problemen mee als hij de personen die zich misdragen weigert ipv een hele bevolkingsgroep, dit heb ik al tig keer opgeschreven.quote:Dat deed hij dus, en toch mag het niet, terwijl je het zelf als oplossing oppert?
De vergelijking zit hem erin dat je de wet overtreedt omdat je het oneens bent over de uitkomst.quote:Ja leuke vergelijking, maar sinds wanneer zit belasting aan meisjes en sloopt belasting je cafe?
Hier:quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je haalt de wet aan van gelijke behandeling die gebaseerd is op tegenwerken van racisme.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Slecht idee. Volk misdraagt zich, en de uitbater wordt op kosten gejaagd.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:05 schreef Meh7 het volgende:
- Meer personeel (zowel in als buiten de club)
Goed idee. Maar je snapt dat de plek van wijgering dan gewoon verplaatst? ( Bij binnenkomst -> bij aanvraag clubcard).quote:- Clubkaart (zodat je weet wie er is)
Nog minder privacy & nog meer kosten, en dat allemaal voor het geloofsartikel "De allochtoon".quote:- Beveiligingscamera's
- Afstemmen met gemeente/stadsdeel/politie hoe je problemen aanpakt
Dat laatste ben ik wel weer met je eens.quote:Dit zijn dingen die ik hier in twee minuten uit de mouw schud, er zijn vast betere oplossingen bedenkbaar.
[meer personeel]quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:24 schreef ExTec het volgende:
Slecht idee. Volk misdraagt zich, en de uitbater wordt op kosten gejaagd.
Ik heb geen probleem met het weigeren van overlastveroorzakers, zie ook het volgende punt.quote:Goed idee. Maar je snapt dat de plek van wijgering dan gewoon verplaatst? ( Bij binnenkomst -> bij aanvraag clubcard).
Ledenbestanden bestaan al veel langer en die kan je ook zo beperkt mogelijk houden, maar om problemen echt aan te kunnen pakken moet je wel weten wie wat doet. Wat kosten betreft, dat iets geld kost geeft je natuurlijk geen vrijbrief om de wet te overtreden. Verder doe je het natuurlijk niet voor de allochtoon, maar voor je eigen onderneming.quote:Nog minder privacy & nog meer kosten, en dat allemaal voor het geloofsartikel "De allochtoon".
Ik ga het nu nog een keer herhalen, maar iets simpeler:quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:33 schreef Matteüs het volgende:
[..]
en ook al had je er wel problemen mee... wie is daar nu van onder de indruk?
Ik moet ineens denken aan een topic waar precies de motivatie om te weten 'wie wat doet' niet in goede aarde viel, omdat ik vermoedde dat een zekere poster de uitkomst niet bevielquote:Op dinsdag 22 september 2009 16:32 schreef Meh7 het volgende:
Ledenbestanden bestaan al veel langer en die kan je ook zo beperkt mogelijk houden, maar om problemen echt aan te kunnen pakken moet je wel weten wie wat doet. Wat kosten betreft, zie mijn eerste punt. Verder doe je het natuurlijk niet voor de allochtoon, maar voor je eigen onderneming.
Ik denk dat je doelt op het kostenplaatje rondom allochtonen? Dit standpunt van mij is juist daarmee compatibel. Ik zeg in beide gevallen: kijk naar mensen (als individu) en niet naar groepen als geheel.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik moet ineens denken aan een topic waar precies de motivatie om te weten 'wie wat doet' niet in goede aarde viel, omdat ik vermoedde dat een zekere poster de uitkomst niet beviel![]()
![]()
Daarom hebben we het ook over discotheken in een topic over bioscopen, iemand had dat artikel gepost.quote:Nu ben ik de leeftijd van het clubben wel voorbij, dus niet meer echt op de hoogte; maar ik las ook dat de gem A'Dam test personen gaat inzetten om te kijken hoe het zit met discriminatie aan de deur.
Volgens mij is dat een best redelijke oplossing, een toevoeging zou kunnen zijn een database met een zwarte of witte lijst die clubs met elkaar delen.quote:Een membership only systeem ligt dus echt in de lijn der verwachting, als een paar ondernemingen een paar klappen hebben gehad, vanwege het weigeren.
Daar zou je ook tegen kunnen optreden door dat te testen met testpersonen. Maar waarom zou het leiden tot segregatie? Dan kan je personen die zich misdragen tenminste aanpakken, misschien is het wel de oplossing die leidt tot het aanpakken van het probleem zonder te discrimineren op afkomst, maar wel op misdraging (wat gewoon mag).quote:En waar eindigen we dan? Een bijna complete segregatie, waar iemand met een kleurtje standaard het riedeltje krijgt "Members only!" en op de vraag "inschrijven?" "Wachtlijst van zoveel jaar!
".
Ik denk het omgekeerde. Misdragenden kan je makkelijker weigeren met een pasjessysteem, waardoor je gedragenden niet meer hoef te weigeren = meer inkomsten.quote:Nu denk ik dat zich gedragenden af en toe nog wel binnenkomen, in een pasjes systeem denk ik oprecht dat't game over is.
Wel weer teleurstellend dat ik het je uit moet leggen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:47 schreef Meh7 het volgende:
Ik denk het omgekeerde. Misdragenden kan je makkelijker weigeren met een pasjessysteem, waardoor je gedragenden niet meer hoef te weigeren = meer inkomsten.
Vanuit het standpunt van de club-eigenaar, wil ik je wijzen op deze post van IntensiveGary, hij had geen probleem met allochtonen of moslims of wat dan ook, maar met overlastbezorgers (zie ook deze post). Omdat hij vermoedelijk niet de specifieke personen kon aanpaken, ging hij over tot een algehele weigering van Marokkanen. Het is niet in zijn voordeel als ondernemer om een grotere groep te weigeren dan noodzakelijk is bekeken vanuit zakelijk standpunt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel weer teleurstellend dat ik het je uit moet leggen.
Stel: we proberen het. Al de mohammedjes krijgen allemaal een pas.
Misdraging: pas weg: banned for life.
En hoe vaak moeten ze dat meemaken voordat ze geen eens meer zin hebben in de volgende Mo een pasje geven?
Ik heb er geen vertrouwen in dat de zich misdragende Mo ineens het licht gaat zien als hij een pasje in z'n handen heeft. De zich misdragende Mo zou zich ook nu al kunnen bedenken dat'ie het PVV promotieteam uithangt. Wensdroom scenario's als dat het licht ineens gaat schijnen als we hem een pasje in z'n handen drukken, onderschrijf ik niet.
Maar echt snappen doe je het blijkbaar niet, want deze begreep je niet:quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vanuit het standpunt van de club-eigenaar, wil ik je wijzen op deze post van IntensiveGary, hij had geen probleem met allochtonen of moslims of wat dan ook, maar met overlastbezorgers (zie ook deze post). Omdat hij vermoedelijk niet de specifieke personen kon aanpaken, ging hij over tot een algehele weigering van Marokkanen. Het is niet in zijn voordeel als ondernemer om een grotere groep te weigeren dan noodzakelijk is bekeken vanuit zakelijk standpunt.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:24 schreef ExTec het volgende:
Goed idee. Maar je snapt dat de plek van wijgering dan gewoon verplaatst? ( Bij binnenkomst -> bij aanvraag clubcard).
Tot dat'ie 60 keer een pasje uitdeelt, en dat pasje ook 60 keer binnen een uur kan revoken.quote:Vanuit het standpunt van de misdrager: deze maatregel (leden-systeem), ziet niet op het verbeteren van zijn gedrag, maar op het weren van hem uit de discotheek/bioscoop.
Sure, maak het landelijk. Is de segregatie kompleet. Want de zich misdragende Mo krijgt niet eens ergens, waar dan ook een 2de kans, want hij staat in de 'database'.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:47 schreef Meh7 het volgende:
Volgens mij is dat een best redelijke oplossing, een toevoeging zou kunnen zijn een database met een zwarte of witte lijst die clubs met elkaar delen.
Dat laatste is een aanname. De volgende keer hoeft hij die 60 mensen dan niet meer binnen te laten en na een tjijdje heb je alle misdragers wel te pakken. Daarnaast heb ik het idee geopperd van het delen van de zwarte lijst (ha-ha ik zei zwart) met andere uitgaansgelegenheden, waardoor je samen tot een grotere lijst komt en niet elke ondernemer elke misdrager hoeft te weigeren.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar echt snappen doe je het blijkbaar niet, want deze begreep je niet:
[..]
Tot dat'ie 60 keer een pasje uitdeelt, en dat pasje ook 60 keer binnen een uur kan revoken.
En dan gaat'ie weer over tot een algehele weigering
Als je nergens meer inkomt zodra je je misdraagt, denk je wel twee keer na volgens mij.quote:Want het heerschap waar het over hebben, gaat zich echt niet gedragen vanwege een stukje plastic.
Je mag misdragers best segregeren hoor, doen we ook met ernstige misdragers, die noemen we criminelen en sluiten we op.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sure, maak het landelijk. Is de segregatie kompleet. Want de zich misdragende Mo krijgt niet eens ergens, waar dan ook een 2de kans, want hij staat in de 'database'.
Slecht idee Meh7, geef maar toe
Zeker. Ik zou het niet raar vinden dat als een bepaalde bevolkingsgroep door aanhoudende misdraging het voordeel van de twijfel verspeelt in geval deurbeleid, dit net zo hard kan gebeuren qua pasjes beleid.quote:
Menig allochtone jongere zal het blijkbaar ook een zorg zijn dat'ie nu al allerhande plekken niet inkomt?quote:Als je nergens meer inkomt zodra je je misdraagt, denk je wel twee keer na volgens mij.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je mag misdragers best segregeren hoor, doen we ook met ernstige misdragers, die noemen we criminelen en sluiten we op.
Passystemen zijn voor exclusieve aangelegenheden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik moet ineens denken aan een topic waar precies de motivatie om te weten 'wie wat doet' niet in goede aarde viel, omdat ik vermoedde dat een zekere poster de uitkomst niet beviel![]()
![]()
Nu ben ik de leeftijd van het clubben wel voorbij, dus niet meer echt op de hoogte; maar ik las ook dat de gem A'Dam test personen gaat inzetten om te kijken hoe het zit met discriminatie aan de deur.
Een membership only systeem ligt dus echt in de lijn der verwachting, als een paar ondernemingen een paar klappen hebben gehad, vanwege het weigeren.
En waar eindigen we dan? Een bijna complete segregatie, waar iemand met een kleurtje standaard het riedeltje krijgt "Members only!" en op de vraag "inschrijven?" "Wachtlijst van zoveel jaar!
".
Nu denk ik dat zich gedragenden af en toe nog wel binnenkomen, in een pasjes systeem denk ik oprecht dat't game over is.
Dan verschillen we daarover van mening. Ik denk dat die borden anders ingevuld gaan worden, namelijk "Gedraag je, anders word je geweigerd bij alle clubs die het 'landelijke -insert random naam- blacklist-database' gebruiken".quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker. Ik zou het niet raar vinden dat als een bepaalde bevolkingsgroep door aanhoudende misdraging het voordeel van de twijfel verspeelt in geval deurbeleid, dit net zo hard kan gebeuren qua pasjes beleid.
Want een pasjes molen kost geld & middelen; er zal sowieso een kopie van een ID bewijs geleverd moeten worden (anders ie het niks waard), pasjes apparatuur, IT infra om te babbelen met de backend, typgiet die klikt, enz.
En begrijp me niet verkeerd, ik zie ook wel een beetje dat het wel kan werken
Maar als het niet werkt kunnen we net zo goed borden op gaan hangen bij disco's "slechts vir blankes"
Menig allochtone jongere zal het blijkbaar ook een zorg zijn dat'ie nu al allerhande plekken niet inkomt?
Als je goed kunt lezenquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vanuit het standpunt van de club-eigenaar, wil ik je wijzen op deze post van IntensiveGary, hij had geen probleem met allochtonen of moslims of wat dan ook, maar met overlastbezorgers (zie ook deze post). Omdat hij vermoedelijk niet de specifieke personen kon aanpaken, ging hij over tot een algehele weigering van Marokkanen. Het is niet in zijn voordeel als ondernemer om een grotere groep te weigeren dan noodzakelijk is bekeken vanuit zakelijk standpunt.
Vanuit het standpunt van de misdrager: deze maatregel (leden-systeem), ziet niet op het verbeteren van zijn gedrag, maar op het weren van hem uit de discotheek/bioscoop.
Als je goed kunt lezen spreekt IntensiveGary over een verhouding van 1 op 3 (dus 1/4 van 500 = 125, waar het nog goed gaat), bij 3 op 5 gaat het minder zegt hij en dat is 3/8 x 500 = 187 waar het omslagpunt ligt, dat zijn de cijfers die hij presenteert en niet 1 op 99 zoals jij ervan maakt.quote:
We hebben het hier nog wel over een gewoon cafe toch? Niet over een groot goedlopend warenhuis? Het verschil ligt hem in het budget hebben voor etc. En bovendien kent de wet er blijkbaar geen straffen meer voorquote:Op dinsdag 22 september 2009 16:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Voordat ik begin, het maakt niet uit of de volgende oplossingen werken of niet, het gaat er niet om of ik oplossingen weet of niet, discrimineren aan de deur blijft in strijd met de wet. Hier wat "oplossingen" omdat je daarom blijft vragen:
- Meer personeel (zowel in als buiten de club)
- Clubkaart (zodat je weet wie er is)
- Samenhangend met het vorige punt: misdragen is toegang weigeren -> database aanmaken. Desnoods scannen aan de deur qua praktische haalbaarheid.
- Beveiligingscamera's
- Afstemmen met gemeente/stadsdeel/politie hoe je problemen aanpakt
Dit zijn dingen die ik hier in twee minuten uit de mouw schud, er zijn vast betere oplossingen bedenkbaar.
Daarnaast, zoals ik al zei, dat is het punt niet. Stel ik heb een bedrijf en ik wil perse minder belasting betalen (omdat ik het oneens ben met hoe de overheid dit belastinggeld verdeelt bijv.). Binnen de grenzen van de wet lukt het mij niet meer, mag ik dan frauderen om toch mijn doel te bereiken?
quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:18 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je goed kunt lezen spreekt IntensiveGary over een verhouding van 1 op 3 (dus 1/4 van 500 = 125, waar het nog goed gaat), bij 3 op 5 gaat het minder zegt hij en dat is 3/8 x 500 = 187 waar het omslagpunt ligt, dat zijn de cijfers die hij presenteert en niet 1 op 99 zoals jij ervan maakt.
als van deze 506 mensen erquote:De som is heel simpel: Mengverhouding per 500 gasten en 6 portiers is als volgt:
Elke simpele winkel beschikt over een simpele computer die barcodes kan scannen, waarom zou het onmogelijk zijn voor in een cafe/bar/club? Het landelijke gedeelte is ook niet zo moeilijk te realiseren dmv internet, wat ook niet super duur is. Het zal vooral een eenmalige investering zijn, die je ook nog eens kan aftrekken van je winst zodat je minder belasting betaalt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:21 schreef Waterwereld het volgende:
We hebben het hier nog wel over een gewoon cafe toch? Niet over een groot goedlopend warenhuis? Het verschil ligt hem in het budget hebben voor etc. En bovendien kent de wet er blijkbaar geen straffen meer voor
Het gaat mij helemaal niet om wit vs zwart, autochtoon vs allochtoon, een Marokkaanse cafe-eigenaar zou net zo goed allochtonen kunnen weren. Aangezien ik niet in die hokjes denk, heb ik daar ook geen aandacht aan besteed.quote:Wat ik trouwens wel zie, is pure discriminatie vanuit sommige groepen Marokkaanse jeugd, Ik maak het hier vaker mee, dat deze jeugd een grote waffel opzet en kleintjes treitert van de autochtone witte mens, terwijl ze pas inbinden wanneer een volwassen Marokkaan voor de autochtone witte mens springt om de Marokkaanse schoffies er van langs te geven.
Hartstikke fijn van die Marokkaanse volwassene, MAAR het is werkelijk belachelijk dat ze ALLEEN MAAR in kleurtjes denken en dus alleen MAAR naar het eigen kleurtje luisteren en of beschermen. Ik wil met deze post dus niet alle Marokkaanse jeugd op een hoop gooien, maar laten we elkaar geen moetjes noemen zeg. Doe niet alsof alleen de autochtone witte nederlanders discrimineren, zonder ook die balk in je eigen ogen te bedoemen. Nu gaat die balk uiteraard ook voor de andere kant op hier
Nee, aangezien dat het hele punt ook niet is. Ik heb nergens die ondernemers racisten genoemd of gezegd dat ze discrimineren vanwege xenofobische gevoelens. IntensiveGary heeft als ervaringsdeskundige ook duidelijk gemaakt dat het hem daar niet over ging en dat hij Marokkanen die bij hem bekend waren ook gewoon binnenliet.quote:Ik heb het hier gezien.
En ja, mensen om een kleurtje of afkomst weigeren is niet wat ik zou toejuichen en ook echt af te keuren ondanks de ellende. (misschien dan ook maar Marokkaanse deurwachters in dienst nemen, want blijkbaar luisteren ze dan wel!! (over discriminatie gesproken).![]()
Hoe staan Marokkanen eigenlijk tegenover een witte man, die verliefd is op zijn zuster en wil trouwen/samenwonen?
Ja, ik denk niet dat ik hier een antwoord op ga krijgen
Als hij het zo bedoeld heeft, staat het er wel onduidelijk aangezien hij het in de zin daarvoor heeft over een "mengverhouding".quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[..]
als van deze 506 mensen er
1-3 natos zijn geen probleem
stop je er 2 bij wordt het oppassen
extra familieleden gegarandeerd gezeik
Meng dus niet meer dan een .0.5% geteisem inquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als hij het zo bedoeld heeft, staat het er wel onduidelijk aangezien hij het in de zin daarvoor heeft over een "mengverhouding".
Mijn gevoel zegt me dat het juist (en dan heb ik het niet alleen over dit topic) dat dit je punt juist wel is...discriminatie op kleurtjesquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Elke simpele winkel beschikt over een simpele computer die barcodes kan scannen, waarom zou het onmogelijk zijn voor in een cafe/bar/club? Het landelijke gedeelte is ook niet zo moeilijk te realiseren dmv internet, wat ook niet super duur is. Het zal vooral een eenmalige investering zijn, die je ook nog eens kan aftrekken van je winst zodat je minder belasting betaalt.
[..]
Het gaat mij helemaal niet om wit vs zwart, autochtoon vs allochtoon, een Marokkaanse cafe-eigenaar zou net zo goed allochtonen kunnen weren. Aangezien ik niet in die hokjes denk, heb ik daar ook geen aandacht aan besteed.
[..]
Nee, aangezien dat het hele punt ook niet is. Ik heb nergens die ondernemers racisten genoemd of gezegd dat ze discrimineren vanwege xenofobische gevoelens. IntensiveGary heeft als ervaringsdeskundige ook duidelijk gemaakt dat het hem daar niet over ging en dat hij Marokkanen die bij hem bekend waren ook gewoon binnenliet.
Met andere woorden: je mist het punt.
En aangezien ik weet wat mijn punt is en ik mijn punt meerdere malen duidelijk heb opgeschreven, kan ik zeggen dat jouw gevoel niet klopt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:36 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt me dat het juist (en dan heb ik het niet alleen over dit topic) dat dit je punt juist wel is...discriminatie op kleurtjes
Hmm iedereen een nummer op de armquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Elke simpele winkel beschikt over een simpele computer die barcodes kan scannen, waarom zou het onmogelijk zijn voor in een cafe/bar/club? Het landelijke gedeelte is ook niet zo moeilijk te realiseren dmv internet, wat ook niet super duur is. Het zal vooral een eenmalige investering zijn, die je ook nog eens kan aftrekken van je winst zodat je minder belasting betaalt.
[..]
Mooi toch!quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En aangezien ik weet wat mijn punt is en ik mijn punt meerdere malen duidelijk heb opgeschreven, kan ik zeggen dat jouw gevoel niet klopt.
Een beschaafd land hoeft niet blind te zijn voor het onderkennen van verbanden en het inhaken daarop bij probleembestrijding. Je trekt verder mijn post wat uit z'n verband.quote:Op maandag 21 september 2009 23:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zo doen we dat in een beschaafd land ja. Je beoordeelt mensen op hun eigen daden, het zou wat zijn als we jouw logica zouden doorzetten in bijvoorbeeld het strafrecht.
Ze zouden een systeem moeten invoeren zodat iedereen vanaf zijn 16e een uitgaanspas krijgt. Deze pas zou voor alle horeca moeten gelden. Misdraag je je 1 keer, een waarschuwing. De volgende keer: Kaart innemen en je kan de rest van je leven lekker thuisblijven.quote:
De uitsmijter gaat je niet om je identiteitsbewijs vragen, maar om je clubkaart. Je ID heb je dan alleen nodig om zo'n clubkaart te kunnen aanvragen en als je niet lid wordt kom je niet binnen, simpel. Daarnaast lijkt dit mij geen grotere inbreuk op privacy dan bijvoorbeeld een AH-bonuskaart, een airmiles-pas of een CJP-pas.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:52 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hmm iedereen een nummer op de arm
Of mischien een chip erin...
Er is zoiets als de wet op de privacy.
Leuk dat je een ID plicht hebt, maar een uitsmijter mag daar geheel niet om vragen
het opslaan van die gegevens in een computer is in strijd met de privacy wetgeving
Zelfs als zou je enkel de gegevens van verwijderde personen opslaan .... zijn we weer terug bij het begin, een uibater mag bij binnenkomst geen inzage in indentificatie documenten eisen
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/wbp/quote:Wet bescherming persoonsgegevens ›
Wet bescherming persoonsgegevens
De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geeft regels voor een zorgvuldige omgang met de persoonsgegevens. Sinds 1 september 2001 is de Wbp van kracht.
De wet geeft aan wat de rechten zijn van iemand van wie gegevens worden gebruikt en wat de plichten zijn van de instanties of bedrijven die gegevens gebruiken.
De Wbp stelt eisen aan de verwerking van persoonsgegevens. Een organisatie
mag persoonsgegevens alleen verzamelen en verwerken als daar een goede reden voor is. Of als de betrokken burger toestemming heeft gegeven voor het gebruik van zijn gegevens.
mag niet meer gegevens verwerken dan strikt noodzakelijk is voor het doel waarvoor ze zijn verzameld
mag de gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk,
moet passende technische en organisatorische maatregelen treffen om de gegevens te beschermen.
moet de verwerking in veel gevallen melden (zie hieronder);
moet de betrokken burger in principe altijd informeren over de gegevensverwerking.
Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) controleert of bedrijven en instanties zich aan de Wbp houden.
Vanuit de overheid? Zou ook kunnen ja.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze zouden een systeem moeten invoeren zodat iedereen vanaf zijn 16e een uitgaanspas krijgt. Deze pas zou voor alle horeca moeten gelden. Misdraag je je 1 keer, een waarschuwing. De volgende keer: Kaart innemen en je kan de rest van je leven lekker thuisblijven.
Waarom zou het of-of moeten zijn? En-en klinkt beter. Dus en een uitgaanspas en het aanpakken en vervolgen voor het vernielen van bushokjes.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:30 schreef thewishmaster het volgende:
Met clubkaarten en uitgaanspassen houd je die lui buiten de deur in de horeca. Het probleem is echter dat die lui op allerlei mogelijke manieren voor overlast zorgen. Dan komen ze de bioscopen niet meer binnen, maar vernielen ze bushokjes. Het probleem moet niet alleen verplaatst worden, er moet over oplossingen nagedacht worden in de politiek.
Zo zou het ook moeten zijn. Hoe moeilijk en-en is zie je maar aan de onlusten in Hoek van Holland pas geleden door hooligans van Feyenoord, die de politie maar al te goed kende en die toch weer een dancefeest konden verstoren met onder andere een dode tot gevolg.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom zou het of-of moeten zijn? En-en klinkt beter. Dus en een uitgaanspas en het aanpakken en vervolgen voor het vernielen van bushokjes.
Jep dat zou het beste zijn, maar is dat geen utopie? Er wordt de komende jaren weer fors bezuinigd op de politie. Er zal het eea aan de handhaving schorten met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom zou het of-of moeten zijn? En-en klinkt beter. Dus en een uitgaanspas en het aanpakken en vervolgen voor het vernielen van bushokjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |