[Upd] Zestig jongeren uit bioscoop Amsterdam gezetquote:[Upd] Zestig jongeren uit bioscoop Amsterdam gezet
Nederland - door (static) op 21-09-2009 @ 00:50 - Laatste update: 21-09-2009 16:26
De politie heeft gisteravond in Amsterdam een hele bioscoopzaal ontruimd in Pathé de Munt. Volgens een woordvoerder ging het om ongeveer zestig personen, onder wie enkele tientallen jongeren die voor overlast zorgden.
De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
De jongeren maakten zich schuldig aan gedrag "dat je niet wilt hebben als je ongestoord een film wilt bekijken", aldus de politiezegsman. Gealarmeerde agenten hebben daarop de hele zaal rond half negen ontruimd. De aanwezigen hebben het pand via de zij-ingang verlaten en zijn daarop naar het Rembrandtplein gedirigeerd. De bioscoop bleef de rest van de avond nog wel toegankelijk voor bezoekers.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in Amsterdamse bioscopen.
Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. "Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest."
Update 16:26
Een filmpje van de ontruiming is hier te zien.
http://www.at5.nl/artikel(...)oscoop-de-munt-gezet
Godver zeg, het lijkt wel een uitje van de TBS'ers als je al zo moet omgaan met de Islamitische medemens hier in Nederland. Alle autochtonen achter slot en grendel, de deuren en ramen barricaderen en vooral niet buiten komen, want de Islamieten zijn hun feestje aan het vieren.quote:Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. "Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest."
Straks zijn de bioscopen alle gelegenheden met Islamieten nog beter beveiligd dan de strandfeestenquote:Op maandag 21 september 2009 21:05 schreef qonmann het volgende:
Net op AT 5 ..er waren 18 bewakers aanwezig on het Marrokaanse tuig in bedwang te houden.
Nog waren het er te weinig.
Triest volk.
De prijs van de kaartjes zullen wel weer omhoog gaan
Dat is dus eigenlijk iedereen met een paspoortquote:Op maandag 21 september 2009 21:18 schreef wakajawaka het volgende:
...tuig met 1 paspoort LANG opsluiten.
Het actief weren van immigranten puur en alleen op basis van geloof is ziek. Dat zijn Iraanse toestanden.quote:Op maandag 21 september 2009 21:18 schreef wakajawaka het volgende:
Spreek voor je zelf, er zijn in dit land miljoenen mensen die Moslim immigranten helemaal niet welkom heten.quote:Op maandag 21 september 2009 21:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het actief weren van immigranten puur en alleen op basis van geloof is ziek. Dat zijn Iraanse toestanden.
Moslimimmigranten zijn welkom, zolang ze een toegevoegde waarde hebben voor Nederland. Geldt trouwens voor alle immigranten. We zouden in Europa naar een Australisch puntensysteem moeten.
Het gewraakte "incident" argument?quote:Op maandag 21 september 2009 21:25 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Jammer.
Maar blablabla over Marokkaanse jongeren en suikerfeest...
Het gaat over "enkele tientallen" jongeren die in 1 bioscoopzaal in Amsterdam voor problemen zorgden.. en daarnaast ook een paar in een bioscoop in Rotterdam.
Het is niet meer politiek correct om dit te zeggen.quote:Op maandag 21 september 2009 21:25 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Jammer.
Maar blablabla over Marokkaanse jongeren en suikerfeest...
Het gaat over "enkele tientallen" jongeren die in 1 bioscoopzaal in Amsterdam voor problemen zorgden.. en daarnaast ook een paar in een bioscoop in Rotterdam.
Zijn die twee bioscopen de enige in het hele land waar gisteren Marokkaanse jongeren naartoe zijn gegaan?
Misschien waren er zelfs veel Marokkaanse jongeren aanwezig in de andere zalen van de desbetreffende bioscoop (pathe de munt) waar het gewoon normaal is gelopen, laat staan de vele andere bioscopen in Amsterdam. (bijvoorbeeld die op Leidseplein, ik denk dat daar ook wel veel Marokkanen te vinden waren, en daar waren dus blijkbaar helemaal geen problemen)
Nee mensen hergebruiken het nieuws gewoon, want stel je nou eens voor dat je druk zou maken om echte belangrijke dingen.quote:Op maandag 21 september 2009 21:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vanavond weer?
Of is het feest al afgelopen?
Was een serieuze vraag hoor, dus nog een keer: is het feest al afgelopen of duurt dat nog tot woensdag?quote:Op maandag 21 september 2009 21:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee mensen hergebruiken het nieuws gewoon, want stel je nou eens voor dat je druk zou maken om echte belangrijke dingen.
Politiek correct is het niet, maar is het realiteit? Voor een deel wel ja, dus ook gerechtvaardigd. Of is alleen maar knuffelen nog maar toegestaan in de openbare discussies, volgens mij niet, en dat wens ik en velen met mij zo te houden.quote:Op maandag 21 september 2009 21:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is niet meer politiek correct om dit te zeggen.
Moslims.![]()
is het nieuwe politiek correct.
Integendeel.quote:Op maandag 21 september 2009 21:27 schreef IHVK het volgende:
Wel leuk dat we precies het nieuws van gister weer opnieuw zien en nu andere mensen precies dezelfde discussie gaan houden.![]()
[..]
Het is niet meer politiek correct om dit te zeggen.
Moslims.![]()
is het nieuwe politiek correct.
Ja en het was een serieus antwoord.quote:Op maandag 21 september 2009 21:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Was een serieuze vraag hoor, dus nog een keer: is het feest al afgelopen of duurt dat nog tot woensdag?
Knuffelen hoeft niet.quote:Op maandag 21 september 2009 21:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Politiek correct is het niet, maar is het realiteit? Voor een deel wel ja, dus ook gerechtvaardigd. Of is alleen maar knuffelen nog maar toegestaan in de openbare discussies, volgens mij niet, en dat wens ik en velen met mij zo te houden.
Elk jaar weer raak..verder hoor ik nooit dat Pathé de bioscoop moet sluiten.quote:Op maandag 21 september 2009 21:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Knuffelen hoeft niet.
Nuanceren mag wel wat vaker wat mij betreft.
Ah okay. Zelfde al kerst dus. (dat de eerste dag het belangrijkste is)quote:Op maandag 21 september 2009 21:32 schreef IHVK het volgende:
Het Suikerfeest duurt tot dinsdag/woensdag. Maar eigenlijk is vooral de eerste dag een feestdag. En in Nederland beginnen de meeste mensen dag 2 en al helemaal dag 3 weer aan werk/school.
Ik heb een dubbelpaspoort. Moet ik nu weg.quote:Op maandag 21 september 2009 21:18 schreef wakajawaka het volgende:
De trein is anders al bijna klaar om te vertrekken van station "Nuancering", en we hebben (het blijft de NS) al vertraging. Het mag wel eens afgelopen zijn om bang te zijn het beestje bij z'n naam te noemen.quote:Op maandag 21 september 2009 21:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Knuffelen hoeft niet.
Nee, alleen Moslims en Marokkanenquote:Op maandag 21 september 2009 21:34 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
Ik heb een dubbelpaspoort. Moet ik nu weg.
Ow zeg dat dan..quote:Op maandag 21 september 2009 21:36 schreef Adidah het volgende:
[..]
Nee, alleen Moslims en Marokkanen.
En daarna mogen alle Surinamers, Antillianen en Turken met een dubbel paspoort wieberen. Blanke mensen met een dubbel paspoort mogen blijvenquote:
Nóg meer nuanceren? En geldt dat voor iedereen hier? Of alleen voor mensen met een kritisch geluid tav dat tuig in de bioscoop gisteren?quote:Op maandag 21 september 2009 21:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Knuffelen hoeft niet.
Uit het vorige topic:quote:Op maandag 21 september 2009 22:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nóg meer nuanceren? En geldt dat voor iedereen hier? Of alleen voor mensen met een kritisch geluid tav dat tuig in de bioscoop gisteren?
quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergeren normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.
En ja, zolang Marokkanen zich zo blijven zien, zwaaiend met rode vlaggen met groene sterren, zullen ze zo genoemd worden.
Het patroon is altijd hetzelfde.quote:Op maandag 21 september 2009 22:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nóg meer nuanceren? En geldt dat voor iedereen hier? Of alleen voor mensen met een kritisch geluid tav dat tuig in de bioscoop gisteren?
Ja want nuance omtrent Israël is "jullie" ook niet vreemd nietwaar?quote:
Misschien wel naar aanleiding van die kneus van groen links Tofik Dibi die vorigquote:Op maandag 21 september 2009 21:59 schreef teknomist het volgende:
http://www.blikopnieuws.n(...)bij_de_deur_aan.html
Als je straks een vervelende groep Marokkaanse jongens aan de deur krijgt als portier zijnde kun je ze nog eens niet meer met een smoes weigeren. Het uitgaansleven zal hierdoor vast een leefbaarder worden.
Hoe kom je daarbij? Nuance is altijd belangrijk. Die reljongeren mogen van mij best aangepakt en bekritiseerd worden, maar daarbij is het van belang om in ogenschouw te nemen dat 99% van de moslims geen last heeft veroorzaakt tijdens het Suikerfeest. Als je dat laatste niet doet, twijfel ik aan je intenties.quote:Op maandag 21 september 2009 22:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja want nuance omtrent Israël is "jullie" ook niet vreemd nietwaar?
quote:Op maandag 21 september 2009 21:59 schreef teknomist het volgende:
http://www.blikopnieuws.n(...)bij_de_deur_aan.html
Als je straks een vervelende groep Marokkaanse jongens aan de deur krijgt als portier zijnde kun je ze nog eens niet meer met een smoes weigeren. Het uitgaansleven zal hierdoor vast een leefbaarder worden.
Ja, daar hebben die mensen wier avond is verpest nu echt wat aan ja.quote:Op maandag 21 september 2009 22:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
maar daarbij is het van belang om in ogenschouw te nemen dat 99% van de moslims geen last heeft veroorzaakt tijdens het Suikerfeest. Als je dat laatste niet doet, twijfel ik aan je intenties.
Nee daar zei niemand wat over nee, het topic erover op het forum had ook maar 10 delen ofzoquote:Op maandag 21 september 2009 22:15 schreef Meki het volgende:
Gebeurt overal
Tegenwoordig zegt niemand wat iets over Hoek van Holland en over diverse rellen die Nederlanders doen.
Hier kan ik mee leven.quote:Op maandag 21 september 2009 22:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Nuance is altijd belangrijk. Die reljongeren mogen van mij best aangepakt en bekritiseerd worden, maar daarbij is het van belang om in ogenschouw te nemen dat 99% van de moslims geen last heeft veroorzaakt tijdens het Suikerfeest. Als je dat laatste niet doet, twijfel ik aan je intenties.
Want daar heb ik het over? Next!quote:Op maandag 21 september 2009 22:14 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Ja, daar hebben die mensen wier avond is verpest nu echt wat aan ja.
Nee, natuurlijk niet, dat zou dhimmi zijn zeg.quote:
quote:Op maandag 21 september 2009 22:16 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee daar zei niemand wat over nee, het topic erover op het forum had ook maar 10 delen ofzo
Ja, je hebt gelijk, zo gaat het hier.quote:Op maandag 21 september 2009 22:08 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het patroon is altijd hetzelfde.
Altijd komt er een goedprater langs in zo'n topic.
Waarom niet gewoon dat kutgedrag van die Marokkanen, elk jaar weer, veroordelen?
Is dat nou zo moeilijk![]()
quote:Op maandag 21 september 2009 22:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Geheel terecht, als je last van individuen hebt, pak je die invidiuen aan en niet anderen die toevallig dezelfde uiterlijke kenmerken hebben. Ik hoop dat de discriminerende uitgaansgelegenheden hard aangepakt worden door bijvoorbeeld de tent te laten sluiten voor een tijdje op staffe van een dwangsom.
http://www.elsevier.nl/we(...)f-gisse-portiers.htmquote:Dit verhaal is inderdaad wat zwart-wit en eenzijdig, omdat het geen recht doet aan de gehele praktijk en ook niet aan wat Tofik Dibi tijdens de uitzending wél zei. Want hierin erkende hij wel degelijk dat veel Marokkaanse Nederlanders mede deel van het probleem zijn. Bijvoorbeeld door meisjes lastig te vallen in discotheken.
Ach, detail voor Mekiquote:Op maandag 21 september 2009 22:16 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee daar zei niemand wat over nee, het topic erover op het forum had ook maar 10 delen ofzo
Je hebt er niet bij gezet wat je punt nou is, dus ik ga gokken dat je denkt dat ik het probleem niet erken of iets dergelijks, maar dat is niet het geval. Dat blijkt ook uit het feit dat ik zeg dat individuen moeten worden aangepakt.quote:Op maandag 21 september 2009 22:20 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)f-gisse-portiers.htm
Een goed artikel, genuanceerd zoals jij het graag hebt.
Er valt niets goed te praten aan het gedrag van die mongolen die niet normaal kunnen doen in een bioscoop, ik heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij praat niemand dat goed. Ik denk dat jij geen onderscheid kan maken tussen een oproep tot nuance met betrekking tot de gehele groep enerzijds en het goedpraten van specifieke acties anderzijds. Dat laatste gebeurt namelijk niet, als jij dat anders ervaart, is dat jouw tekortkoming.quote:Op maandag 21 september 2009 22:08 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het patroon is altijd hetzelfde.
Altijd komt er een goedprater langs in zo'n topic.
Waarom niet gewoon dat kutgedrag van die Marokkanen, elk jaar weer, veroordelen?
Is dat nou zo moeilijk![]()
In dat artikel staat voor een groot deel de reden van de problemen , het lastig vallenquote:Op maandag 21 september 2009 22:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hebt er niet bij gezet wat je punt nou is, dus ik ga gokken dat je denkt dat ik het probleem niet erken of iets dergelijks, maar dat is niet het geval. Dat blijkt ook uit het feit dat ik zeg dat individuen moeten worden aangepakt.
Het is logisch dat je de personen die zich daaraan schuldig maken niet binnenlaat, het is niet logisch dat je anderen niet binnenlaat omdat ze vergelijkbare uiterlijke kenmerken hebben.quote:Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
In dat artikel staat voor een groot deel de reden van de problemen , het lastig vallen
van meisjes.
Daar hebben heel veel Marokkanen een handje van als ze uitgaan, zal wel onder het kopje cultuur
en opvoeding vallen, geen respect voor vrouwen.
Logisch wmb dat dat de eerste zijn die je niet binnen laat.
Als blijkt dat die individuen verrekte vaak tot een bepaalde groep horen, mag je dan niets doen met die kennis en moet je als een soort robot domweg doorgaan met individuen aanpakken?quote:Op maandag 21 september 2009 22:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hebt er niet bij gezet wat je punt nou is, dus ik ga gokken dat je denkt dat ik het probleem niet erken of iets dergelijks, maar dat is niet het geval. Dat blijkt ook uit het feit dat ik zeg dat individuen moeten worden aangepakt.
Het valt inderdaad bij geen enkel persoon aan de buitenkant te zien hoe die zich zalquote:Op maandag 21 september 2009 22:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is logisch dat je de personen die zich daaraan schuldig maken niet binnenlaat, het is niet logisch dat je anderen niet binnenlaat omdat ze vergelijkbare uiterlijke kenmerken hebben.
Ja, ben het met je eens. Dit (non)beleid werkt niet.quote:Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als blijkt dat die individuen verrekte vaak tot een bepaalde groep horen, mag je dan niets doen met die kennis en moet je als een soort robot domweg doorgaan met individuen aanpakken?
Ik bedoel, iedereen weet dat er redelijk grote groepen moslimjongetjes zijn die totaal geen respect hebben voor autochtone meisjes. Volgens mij is het veel beter en slimmer dit probleem bij de bron te vloeren dan om steeds maar individuen aan te pakken en dus aan symptoombestrijding te doen.
Iedereen pampert ze (politie, overheid) of is ongeïnteresseerd in hun misdragingen (diverse ouders), dus waarom zouden ze hun gedrag aanpassen? Verplicht bijvoorbeeld moskeeën en/of scholen om deze jochies van jongs af aan manieren bij te brengen en straf diegenen die hardleers willen zijn streng. Dan kom je ergens.
Nu ontruimen ze een bioscoop en worden er drie individuen opgepakt. Die na een paar uur weer ongestraft naar huis mogen en de held van de groep zijn. Nee, daar schieten we wat mee op.
Zo doen we dat in een beschaafd land ja. Je beoordeelt mensen op hun eigen daden, het zou wat zijn als we jouw logica zouden doorzetten in bijvoorbeeld het strafrecht.quote:Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als blijkt dat die individuen verrekte vaak tot een bepaalde groep horen, mag je dan niets doen met die kennis en moet je als een soort robot domweg doorgaan met individuen aanpakken?
Je kan geen groep straffen op basis van gedrag van individuen, dat bestaat in een land als Nederland niet.quote:Op maandag 21 september 2009 22:48 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Het valt inderdaad bij geen enkel persoon aan de buitenkant te zien hoe die zich zal
gedragen, dus de uitbater neemt elke keer weer een gok als hij Marokkanen binnenlaat.
Waarom zou hij dat risico willen lopen?
Als het slechts "incidenten' zouden zijn was er geen probleem maar het blijkt dus
structureel te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |