Ok.quote:Op maandag 21 september 2009 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als de voorste auto (auto 1) niet op de handrem en niet in de versnelling staat, wat in het vlakke Nederland niet bepaald ondenkbaar is, schiet de voorste auto echt wel met een hele flinke snelheid naar voren. Hoppa, zo door de glas+alu pui van de shop heen. Althans, als de achterste auto voldoende energie heeft meegegeven aan de voorste auto om door de pui heen te rammen. Bij een normale snelheid om het tankstation binnen te rijden zou het kozijn van de pui nog wel aardig stand houden.
Als de achterste auto ook nog een paar honderd kilo zwaarder is als de voorste auto, dan houdt deze een rest-snelheid en rijdt dan dus nog een stukje achter de voorste auto aan.
quote:Op maandag 21 september 2009 21:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok.
Mijn auto zet ik althans altijd op de handrem EN in de versnelling.
Ook in Nederland.
Het komt hard aan iig...quote:Op maandag 21 september 2009 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als de voorste auto (auto 1) niet op de handrem en niet in de versnelling staat, wat in het vlakke Nederland niet bepaald ondenkbaar is, schiet de voorste auto echt wel met een hele flinke snelheid naar voren. Hoppa, zo door de glas+alu pui van de shop heen. Althans, als de achterste auto voldoende energie heeft meegegeven aan de voorste auto om door de pui heen te rammen. Bij een normale snelheid om het tankstation binnen te rijden zou het kozijn van de pui nog wel aardig stand houden.
Als de achterste auto ook nog een paar honderd kilo zwaarder is als de voorste auto, dan houdt deze een rest-snelheid en rijdt dan dus nog een stukje achter de voorste auto aan.
maar hij lanceert hem niet wegquote:
Klopt, die voorste Opel staat klem en kan niet weg.quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)in_puin__.html?p=1,1quote:AMSTERDAM - Een 33-jarige man is maandag omgekomen toen zijn auto door een andere wagen werd geramd bij een benzinestation langs de A27. De twee auto's reden vervolgens de winkel van het tankstation binnen.
De bestuurder van de wagen en twee andere aanwezigen raakten zwaar gewond en liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis. Drie andere mensen, waaronder een medewerkster van het tankstation, raakten lichtgewond. Dat heeft de politie gemeld. Over de reden van de bestuurder om de andere auto te rammen, tast de politie nog in het duister. De zwaargewonde bestuurder is nog niet gehoord. Ook verricht de politie nog onderzoek aan beide auto's.
Ja de shop binnen bedoel je.quote:Op maandag 21 september 2009 22:29 schreef Geqxon het volgende:
Bij het tankstation zet ik mijn auto altijd in z'n vrij en niet op de handrem. Ook de deur van slot. Mocht er iets gebeuren kan de auto gelijk weggezet worden.
quote:
Ja, dan worden ze gelanceerd met 120km/u.quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:28 schreef Crazy-M het volgende:
bij sommige liggen er ook drempels als je van de snelweg afkomt, is wel veiliger.
het dwingt je om af te remmen en niet om met 120 het terrein van een tankstation of parkeer plaats op te rijden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, dan worden ze gelanceerd met 120km/u.
quote:Op maandag 21 september 2009 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als de voorste auto (auto 1) niet op de handrem en niet in de versnelling staat, wat in het vlakke Nederland niet bepaald ondenkbaar is, schiet de voorste auto echt wel met een hele flinke snelheid naar voren. Hoppa, zo door de glas+alu pui van de shop heen. Althans, als de achterste auto voldoende energie heeft meegegeven aan de voorste auto om door de pui heen te rammen. Bij een normale snelheid om het tankstation binnen te rijden zou het kozijn van de pui nog wel aardig stand houden.
Als de achterste auto ook nog een paar honderd kilo zwaarder is als de voorste auto, dan houdt deze een rest-snelheid en rijdt dan dus nog een stukje achter de voorste auto aan.
Ik zou ook de sleutels op het contact laten.... dan kan iedereen hem tenminste aan de kant zettenquote:Op maandag 21 september 2009 22:29 schreef Geqxon het volgende:
Bij het tankstation zet ik mijn auto altijd in z'n vrij en niet op de handrem. Ook de deur van slot. Mocht er iets gebeuren kan de auto gelijk weggezet worden.
dat zou inderdaad ook kunnen jahquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:45 schreef MobileSuit het volgende:
Hmmm...
De man die van achter is aangereden is dus overleden in zijn auto.
Beide auto's staan in de shop.
Kan het misschien zijn dat de eerste auto net wilde wegrijden (staat dus in de versnelling met lopende motor).
Deze wordt aangereden, motor blijft lopen en auto rijdt door.
Tweede auto heeft de eerste auto op zo'n manier geraakt dat hij een beetje afketst en ook doorschiet?
Bestuurder leeft nog...quote:Nog vier gewonden in ziekenhuis na ongeval A27
Uitgegeven: 22 september 2009 12:19
Laatst gewijzigd: 22 september 2009 12:24
GORINCHEM - Vier personen die maandag gewond raakten door het ongeval bij een tankstation langs de A27, liggen nog in het ziekenhuis. Een 38-jarige man uit Heerlen verkeert nog in levensgevaar. Dat heeft de politie dinsdag gemeld.
Aanrijding tankstationslideshow
Onder de zwaargewonden bevinden zich de 35-jarige Utrechter die het ongeval veroorzaakte en een 24-jarige Israëliër wiens auto werd geramd.
Een nog onbekende man verloor het leven door het incident. In tegenstelling tot eerdere berichten blijkt dit niet een van de bestuurders.
In totaal raakten zes mensen gewond. Een persoon ligt met twee gebroken benen in het ziekenhuis. Twee lichtgewonden mochten inmiddels weer naar huis.
Onduidelijk
Hoe het ongeval bij de tankshop tussen Meerkerk en Gorinchem kon gebeuren is nog onduidelijk. De politie is nog steeds bezig met het onderzoek.
De 35-jarige Utrechter ramde in volle vaart de auto van het slachtoffer dat stond te tanken. Beide voertuigen schoten door de pui van de winkel en zorgden daar voor een enorme ravage.
De politie is dringend op zoek naar mensen die de veroorzaker van het ongeval op de A27 hebben zien rijden. De politiewoordvoerster ontkrachtte overigens de geruchten dat de man in een gestolen auto zou hebben gereden.
Waarom moeten ze mensen hebben die hem van te voren hebben gezien.quote:
Misschien dat hij afwijkend gedrag vertoonde in het verkeer en dat daar al iets afgeleid kan worden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waarom moeten ze mensen hebben die hem van te voren hebben gezien.
Oh ok.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:46 schreef MobileSuit het volgende:
[..]
Misschien dat hij afwijkend gedrag vertoonde in het verkeer en dat daar al iets afgeleid kan worden.
Bijvoorbeeld zwalkend over de weg rijden etc...
Als de bestuurder van de Saab onwel is geworden had hij gelanceerd geworden door een drempel, maar dat komt zo weinig voor dat het zeker een idee is om alle tankstations en alle parkeerplaatsen langs snelwegen te voorzien van drempels, en dan niet van die softe, maar in de vorm van een halve cilinder waar je echt alleen stapvoets over kan. Als je deze op een parkeerplaats elke 30 meter legt ben je ook van het sluipverkeer af. Iemand die echt gaat rusten zal zich niet storen aan een paar drempels.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:00 schreef winterstorm666 het volgende:
Ik werk ook bij een tankstation en blijf me erover verbazen hoe ontiegelijk hard mensen op het tankstationterrein rijden.
Snelheden van 80 kilometer per uur is niet ongewoon.
Als ik buitendienst heb moet ik altijd erg opletten om niet van mijn sokken gereden te worden.
Er zijn ook al een paar mensen bijna of half de shop ingereden.
Een gemorste diesel/olievlek op de piste waardoor men doorglijd. Rem/gas verwisselen etc.
Een ongeluk is zo gebeurd.
Men is ook niet klaar met mij als ik zie welke als een idioot het terrein over rijd.
Ongeacht klant is koning krijgt die persoon de wind van voren.
Ik pleit ook echt voor snelheidsbeperkingsmaatregelen na de afrit hoe iritant die ook zijn.
Het verkomt veel ellende.
Erg triest dat dit moet gebeuren en erg veel sterkte voor de slachtoffers en naasten.
pffff, die kerel die 'het gedaan heeft' is toch allang uit het ziekenhuis?quote:Op maandag 2 november 2009 15:26 schreef Xcalibur het volgende:
Hier stond van de week in de krant dat ze het nog niet wisten
quote:Aanhouding voor fataal tankongeluk
GORINCHEM - De 35-jarige man uit Utrecht die eind september met hoge snelheid een benzinestation langs de A27 nabij Gorinchem binnenreed, is woensdag aangehouden. De politie verdenkt hem van doodslag.
De man reed het terrein van het station op en botste op een stilstaand voertuig. Beide wagens boorden zich in de winkel van de benzinepomp. Daarbij kwam een 33-jarige Fransman om het leven en raakten een aantal mensen zwaargewond. (ANP/AH)
Zou hij dan toch de file hebben willen ontwijken, zoals ik gelijk dacht en geschrokken zijn van die betonnen paaltjes die daar staan om dat soort aso's te weren?quote:
Ja, erg vreemd dat je gaat tanken als je autorijdt.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:18 schreef Xcalibur het volgende:
Wel typisch, een Fransman en een Israelier.... wat moeten die nou op de A27 bij Gorinchem?
Groot. Blijkbaar.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:31 schreef Xcalibur het volgende:
van alle mensen die daar gaan tanken, hoe groot is nou dat kans dat dat een Fransman en een Israelier zijn?
De dader wordt verdacht van doodslag. Misschien is het wel een Palestijnse extremist en heeft hij volgas gegeven toen hij die Israëliër zag.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, erg vreemd dat je gaat tanken als je autorijdt.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_remmen_kapot__.htmlquote:Rammer tankstation: remmen waren stuk AMSTERDAM - De 35-jarige automobilist die in september dood en verderf zaaide door met hoge snelheid het benzinestation langs de A27 ter hoogte van Hoogblokland binnen te rijden, zegt dat zijn remmen het niet deden. Robert Jan H. beweert nog aan zijn handrem te hebben getrokken, terwijl uit onderzoek blijkt dat er niet is geremd.
De man werd begin november door de politie aangehouden op verdenking van doodslag op een 33-jarige man uit Frankrijk. Drie bezoekers van het Esso- tankstation bij parkeerplaats Scheiwijk ten noorden van Gorinchem raakten zwaargewond.
De politie ging lange tijd uit van een tragisch ongeval, maar denkt nu dat er toch mogelijk opzet in het spel was. Een groot rechercheteam van de politie Zuid-Holland-Zuid werkt sinds het ongeluk op 21 september onafgebroken aan het onderzoek. Daarvoor zijn inmiddels vele tientallen getuigen uitgebreid gehoord. Veel van deze getuigen verklaren hoe ze H. vlak voor het drama hard over de vluchtstrook hebben zien rijden. Hij had hierbij volgens diverse mensen zijn hoofd wat vreemd naar voren gebogen.
Hij was in elk geval niet onder invloed van drank of drugs, zo heeft bloedonderzoek uitgewezen. Ook zijn psychiatrische verleden valt wel mee. De man bezocht vijftien jaar geleden enige tijd een psycholoog nadat zijn zus was overleden aan leukemie. Wel liep zijn relatie twee jaar geleden stuk.
De Utrechter reed die maandag tijdens de avondspits op de A27 met een volgens getuigen duizelingwekkende vaart het tankstation op in de Saab van zijn vader. Zonder te remmen ramde het voertuig een geparkeerde wagen, waarna beide zich met een enorme knal in het tankstation boorden.
Een 33-jarige Fransman, die in de winkel stond, was op slag dood. Alle gewonde slachtoffers zijn inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis.
Dan is het nog een kutsmoes. Ik rem doorgaans op de afrit al en als ik dan merk dat mijn remmen niet werken dan ga ik wel richting de parkeerplaats en zeker niet richting het tankstation.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:11 schreef ouderejongere het volgende:
Zo gaat het altijd: een verdachte mag de aanklacht lezen en past daarop zijn verklaring omtrent wat er gebeurd is aan.
Eerst verklaart hij onder ede dat hij uit alle macht geremd heeft, in de aanklacht staat vervolgens dat er niet geremd is, en opeens meent hij zich te herinneren dat zijn remmen niet werkten.
Kan prima. Je hebt de hoofdremcilinder die de druk van jouw voet omzet in hydraulische druk. Als die faalt...quote:Op donderdag 19 november 2009 12:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daarbij is een auto op 4 wielen geremd en dat één hapert ok, maar alle 4?
dan nog geloof ik van het rem verhaal geen steekquote:Op donderdag 19 november 2009 12:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kan prima. Je hebt de hoofdremcilinder die de druk van jouw voet omzet in hydraulische druk. Als die faalt...
Dan nog doet je handrem het wel en kun je terug schakelen en kun je de parkeerplaats oprijden.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kan prima. Je hebt de hoofdremcilinder die de druk van jouw voet omzet in hydraulische druk. Als die faalt...
maar de handrem staat weer los van je gewone remcircuit, de kans dat beide tegelijk kapot gaan is wel erg kleinquote:Op donderdag 19 november 2009 12:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kan prima. Je hebt de hoofdremcilinder die de druk van jouw voet omzet in hydraulische druk. Als die faalt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |