abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:20:39 #201
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74214236
Ik mis nog: "Een muur er omheen, om te voorkomen dat het overslaat naar de buurlanden".
Misschien is dat een nog wel betere oplossing: gewoon elk land een muur langs de grens? Ook geen deuren of poorten er in: gewoon een muur, zo hoog dat alle shit aan de andere kant blijft, met wat wachttorens erbij!

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_74214367
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:20 schreef RonaldV het volgende:
Ik mis nog: "Een muur er omheen, om te voorkomen dat het overslaat naar de buurlanden".
Misschien is dat een nog wel betere oplossing: gewoon elk land een muur langs de grens? Ook geen deuren of poorten er in: gewoon een muur, zo hoog dat alle shit aan de andere kant blijft, met wat wachttorens erbij!

[ afbeelding ]
ne hoor die shit verpreid zich toch wel verder naar Oezbekistan en Pakistan, maar dat maakt niet uit, ieder land moet zelf weten hoe het zijn toekomst wil indelen.

Het communisme was ook niet te stoppen ondanks Vietnam, het stopte zichzelf twintig jaar later van binnenuit, dat zal ook met de Taliban gebeuren.

Ik ben er alleen voor om die jongens niet zo rijk te maken, door de drugs aan het westen te laten verkopen, ik vraag me af wat hier achter zit

[ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 30-10-2009 09:45:46 ]
pi_74221956
Ik ben geen tegenstander van "overslaan" hoor, je hoort mij niet zeggen dat onze westerse verworvenheden dermate goed zijn dat we geen invloed van andere culturen zouden kunnen gebruiken. Dus van mij hoeft er geen muur, sterker nog, ik denk dat als alle gruwelijkheden tot in het laatste detail op youtube zouden komen het leerproces een beetje sneller zou kunnen verlopen.

Ergo: gewoon terugtrekken en een alternatief ontwikkelingsplan opzetten, gebaseerd op de actuele draagkracht van de locale cultuur en economie. En nou eens een keerjte accepteren dat er in vreemde landen ook vreemde waarden en normen heersen, en dat we die niet altijd zomaar door de onze hoeven te vervangen. Kortom: afghanistan voor de afghanistani !
Mu!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:34:40 #204
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74222182
Ja, eigen volk eerst!

Oh, wacht...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_74222360
ik snap je niet?
Mu!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:43:34 #206
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74222493
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:28 schreef SingleCoil het volgende:
(...) afghanistan voor de afghanistani !
Nederland voor de Nederlanders
Duitsland voor de Duitsers
Vlaanderen voor de Vlamingen - Eigen volk eerst!
- Privacy Matters
pi_74222726
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nederland voor de Nederlanders
Duitsland voor de Duitsers
Vlaanderen voor de Vlamingen - Eigen volk eerst!
Wil je die Afghanen hierheen halen dan??
Lijkt me niet verstandig , de omringende landen zijn ongeveer gelijk van cultuur en honderden malen groter dan nederland
pi_74224841
Ronald, ze snappen je echt niet?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:57:40 #209
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74225111
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:49 schreef Northside het volgende:
Ronald, ze snappen je echt niet?
Ja, te intelligent he? Dan mis je de aansluiting met de werkvloer...
- Privacy Matters
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:07:26 #210
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74225447
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:20 schreef RonaldV het volgende:

[ afbeelding ]
Als je dan met die muren allemaal kleine gebiedjes maakt waarin iedereen zijn eigen regels kan stellen, is iedereen gelukkig en hoeft niemand meer te vechten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74225764
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Als je dan met die muren allemaal kleine gebiedjes maakt waarin iedereen zijn eigen regels kan stellen, is iedereen gelukkig en hoeft niemand meer te vechten.
Alleen als je er ook voor zorgt dat ze niet over de muur kunnen kijken. Want het gras is altijd groener aan de andere kant...
Ja, ik generaliseer.
pi_74225911
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

of je wacht tot ze dat zelf bedenken
Mu!
pi_74225928
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ja, te intelligent he? Dan mis je de aansluiting met de werkvloer...
Ja, sorry, sensei...
Mu!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:20:06 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74227930
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:20 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

of je wacht tot ze dat zelf bedenken
Dat hadden ze al bedacht, maar door sommige politici en multinationals vakkundig om zeep geholpen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74227985
Maar er is geen excuus om daar te blijven doormodderen in die zandbak, met al die papaverbaarden

Ja maak er maar een mooie foto van jongen, voor thuis
Dit dit is dus die drugs die jullie moeten bewaken

[ Bericht 21% gewijzigd door henkway op 30-10-2009 16:29:05 ]
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:21:22 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_74243237
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:21 schreef henkway het volgende:
Maar er is geen excuus om daar te blijven doormodderen in die zandbak, met al die papaverbaarden
[ afbeelding ]

Ja maak er maar een mooie foto van jongen, voor thuis
Dit dit is dus die drugs die jullie moeten bewaken

[ afbeelding ]
90% van alle heroïne productie komt nu ook daar vandaan. En voor 2010 word een record oogst verwacht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_74255265
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 00:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

90% van alle heroïne productie komt nu ook daar vandaan. En voor 2010 word een record oogst verwacht.
Na olie de rijkste handelswaar
Beter dan de groenten en aardappels in Nederland
pi_74257746
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:57 schreef henkway het volgende:

Na olie de rijkste handelswaar
Beter dan de groenten en aardappels in Nederland
Moeten we het hier ook maar gaan verbouwen. Is de taliban het monopolie kwijt, verdienen zij een stuk minder en wij kunnen de begrotingstekorten oplossen.
Ja, ik generaliseer.
pi_74280692
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Moeten we het hier ook maar gaan verbouwen. Is de taliban het monopolie kwijt, verdienen zij een stuk minder en wij kunnen de begrotingstekorten oplossen.
Ja mijn heb je,
Wat mij betreft mag iedereen de dood kiezen die hij of zij wil
Snel met opium en mooie dromen of gezond met veel vrouwen en reizen

Gooi de kassen maar vol met die handel
pi_74312850
quote:
Tweede ronde Afghaanse verkiezingen afgeblazen

De tweede ronde van de Afghaanse presidentsverkiezingen gaat niet door. Dat heeft het hoofd van de Afghaanse kiescommissie maandag bekendgemaakt.

Het doorgaan van de tweede ronde, komende zaterdag, was onzeker geworden sinds oud-minister van buitenlandse zaken Abdullah Abdullah zijn kandidatuur zondag introk, waardoor president Hamid Karzai als enige kandidaat overbleef. Abdullah zegt zich te hebben teruggetrokken omdat hij niet gelooft dat de verkiezingen vrij en eerlijk zullen verlopen. De eerste ronde, in augustus, werd bezoedeld door grootscheepse fraude. Het hoofd van de kiescommissie, Daoud Ali Najafi, zei niet waarom is besloten van een tweede ronde af te zien en of Karzai en Abdullah bijvoorbeeld een akkoord hebben bereikt over machtsdeling. Vast staat wel dat ze daarover zondag nog spraken.

Nadat Abdullah zich had teruggetrokken zei Karzai dat de tweede ronde wat hem betreft zou doorgaan, maar in de Afghaanse wet staat niet duidelijk wat er moet gebeuren als er nog maar één kandidaat over is. De gedachte ligt voor de hand dat de overweging dat een nieuwe verkiezingsronde geweld met zich zou meebrengen een rol heeft gespeeld in het besluit om van een tweede ronde af te zien.

Het besluit dat de tweede ronde is afgelast werd bekendgemaakt kort nadat VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon voor een onverwacht bezoek in Afghanistan was aangekomen. Als officiële reden voor Bans komst naar Kabul werd opgegeven dat hij de Afghanen wil verzekeren van de voortdurende steun van de VN. Een aanslag op een gastenverblijf voor VN-medewerkers in Kabul deed vorige week de vraag rijzen of de VN zijn aanwezigheid in Afghanistan zal terugschroeven. Na een aanslag op het VN-hoofdkantoor in Bagdad in augustus 2003, waarbij onder anderen VN-gezant Sergio Vieira de Mello om het leven kwam, bleef de VN gewoon zijn werk doen in Irak. Toen er twee maanden later opnieuw een aanslag werd gepleegd sloot de VN echter zijn kantoren in het land. Ban zei maandag dat de VN in Afghanistan blijft. Hij zal zowel met Karzai als met Abdullah praten.

© Trouw 2009, op dit artikel rust copyright.
Heeft het zin om een regering als deze te blijven ondersteunen? Er lijkt me weinig uitzicht op verbetering van zowel de politieke als militaire situatie, maar als je vertrekt weet je zeker dat je binnen tien jaar weer een paar vliegtuigen uit die richting kunt verwachten...
pi_74313003
Het land is klote, de mensen zijnn klote en toch pompen we er miljarden in, ik weet wel landen in Afrika waar ze wel blij zij met zoveel miljarden aan medicijnen en voedselsteun
pi_74313160
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:06 schreef henkway het volgende:
Het land is klote, de mensen zijnn klote
Henkway zegt nuken die handel?
Ja, ik generaliseer.
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 13:16:50 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74313303
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:06 schreef henkway het volgende:
Het land is klote, de mensen zijnn klote en toch pompen we er miljarden in, ik weet wel landen in Afrika waar ze wel blij zij met zoveel miljarden aan medicijnen en voedselsteun

ja Ethiopie toch

de migs zullen wel uit elkaar vallen inmiddels dus ze zullen er idd ongetwijfeld heel blij mee zijn want ze moeten toch eens in de zoveel tijd de buren aanvallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74316525
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:11 schreef Northside het volgende:

[..]

Henkway zegt nuken die handel?

Nee, Roundup sproeien op die opium planten, oprotten naar huis en aan de slag
pi_74317019
Ah, de beproefde "hou ze arm"-tactiek. Werkt in Afrika ook vrij aardig inderdaad.
Ja, ik generaliseer.
pi_74318517
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heeft het zin om een regering als deze te blijven ondersteunen? Er lijkt me weinig uitzicht op verbetering van zowel de politieke als militaire situatie, maar als je vertrekt weet je zeker dat je binnen tien jaar weer een paar vliegtuigen uit die richting kunt verwachten...
Tja, dat laatste risico hou je toch. En denk nou niet dat een permanente bezetting van Afghanistan dáár iets aan verandert, het niveau van een terroristische dreiging blijft ongewijzigd hoog. Ik kan me wél voorstellen dat als we ons terugtekken uit Afghanistan en een redelijke schadevergoeging betalen we wellicht niet zo 1-2-3 meer aangevallen worden.
Mu!
pi_74318745
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:59 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Tja, dat laatste risico hou je toch. En denk nou niet dat een permanente bezetting van Afghanistan dáár iets aan verandert, het niveau van een terroristische dreiging blijft ongewijzigd hoog. Ik kan me wél voorstellen dat als we ons terugtekken uit Afghanistan en een redelijke schadevergoeging betalen we wellicht niet zo 1-2-3 meer aangevallen worden.
Ja of we betalen met dat geld een nog grotere terroristische actie.
Peace through power!!
pi_74320017
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:12 schreef Northside het volgende:
Ah, de beproefde "hou ze arm"-tactiek. Werkt in Afrika ook vrij aardig inderdaad.
Ja daar proberen ze suiker te verkopen aan de EU, maar door die dumping van subsidie suikerbieten zal dat niet lukken,misschien moeten ze daar ook maar overstappen op opium , dan komt de landmacht van Nederland het wel bewaken

Maar die Taliban heeft geld zat om wapens te kopen, bedankt hoor NAVO, slimmerds

Drugs for guns: how the Afghan heroin trade is fuelling the Taliban insurgency
pi_74438029

Nu in NOVA, voorstel voor nieuwe strategie
en die is de NAVO trekt zich terug in Kaboel en Kandahar en geeft de opiumvelden terug aan de Taliban.

[ Bericht 40% gewijzigd door henkway op 05-11-2009 22:55:20 ]
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 23:29:55 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74439683
ik zal het morgen is kijken

ik hoop dat je er dit keer geen dingen bij zit te verzinnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74439961
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:29 schreef sp3c het volgende:
ik zal het morgen is kijken

ik hoop dat je er dit keer geen dingen bij zit te verzinnen
Het is een van de voorgestelde exitstrategieën

Het is duidelijk dat de NAVO het vertrouwen in de Afghaanse mens heeft verloren
Kun je gelijk zien hoe 70 nieuw opgeleide Afghaanse politiemensen vrijwillig hun wapens overgeven aan de Taliban
pi_74441381
De grap is dat jullie denken dat "de strategie" over afghanistan gaat. De strategie gaat over hoe ze het hier gaan wegmanipuleren zonder dat jij het merkt. Dag voor dag minder nieuws, tot iedereen over een jaar afghanistan vergeten is. Deze week is de focus van onze regering al van azië naar afrika verschoven, volgende maand is afghanistan "iets van toen".
Mu!
pi_74443795
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 01:03 schreef SingleCoil het volgende:
De grap is dat jullie denken dat "de strategie" over afghanistan gaat. De strategie gaat over hoe ze het hier gaan wegmanipuleren zonder dat jij het merkt. Dag voor dag minder nieuws, tot iedereen over een jaar afghanistan vergeten is. Deze week is de focus van onze regering al van azië naar afrika verschoven, volgende maand is afghanistan "iets van toen".
Ik denk dat je daar gelijk in hebt.
Het westen is in haar enthousiasme haar doel voorbij geschoten, ten koste van vele miljarden en duizenden levens

Het doel was Bin Laden oppakken en de opleidingskampen vernietigen, dat is niet gelukt en nu zijn ze met iets heel anders bezig, hetgeen ook finaal mislukt
pi_74443983
Ook de Britten willen eruit
quote:
vr 06 nov 2009, 00:33 Britse steun missie kalft af
LONDEN - De Britse steun voor de militaire missie in Afghanistan keldert snel.
Bijna driekwart van de Britten wil dat de regering de troepen onmiddellijk of uiterlijk binnen een jaar terugtrekt uit Afghanistan. Dat blijkt uit een donderdag vrijgegeven peiling van onderzoeksbureau YouGov.
Bij de vorige enquête, twee weken geleden, was dit nog 62 procent. Uit de rondvraag blijkt ook dat maar 5 procent van de Britten denkt dat het leger de strijd tegen de Taliban aan het winnen is.

Sinds het begin van het jaar zijn 93 Britse militairen gesneuveld. Dat is evenveel als in heel 2007 en 2008 samen. Door het toenemende dodental is de druk op premier Gordon Brown om de troepen terug te halen toegenomen, maar hij besloot vorige maand juist honderden militairen extra te sturen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ssie_kalft_af__.html
pi_74628276
Stuur geen nieuwe troepen naar Afghanistan

http://www.telegraaf.nl/b(...)zeer_kritisch__.html
quote:
do 12 nov 2009, 08:23 V
S-gezant Kabul: Niet meer troepen
WASHINGTON - De Amerikaanse ambassadeur in Afghanistan, Karl Eikenberry, heeft gewaarschuwd niet meer troepen naar het door oorlog verscheurde land te sturen. Dat meldden Amerikaanse media donderdag op basis van uitgelekte memo's.
Eikenberry, een voormalig generaal die de Amerikaanse strijdkrachten in Afghanistan heeft geleid, stelt in de vorige week verzonden memo's ernstig te twijfelen aan de bekwaamheid van de regering van de Afghaanse president Hamid Karzai. Ook maakt de ambassadeur zich zorgen over de corruptie in Afghanistan.
Hij vreest tevens dat het land te afhankelijk wordt van Amerikaanse hulp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')