Ik had de wikipagina van Schaatsbelg een paar maanden geleden al aangepast, en nu ook maar verder geupdate.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Na Schaats-Belgen, -Fransen, -Tsjechen en -Oostenrijkers nu dus ook schaats-Kazachen.
De tijden van Marsicano van dit seizoen zijn nog niet bijzonder goed, of zeg maar gerust slecht. Maar ja, het zegt nog zo weinig.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:00 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Tja, je weet het nooit he. Bokko is goed bezig en denk ik dé man die Sven zou moeten verslaan. Je hebt natuurlijk ook nog Oldeheuvel. Bob de Jong is ook gebrand op prolongatie van zijn titel en geloofd er zelf helemaal in. Ik moet dat nog maar zien, maar oke.
Sven is denk ik, gezien de vorige 3 seizoenen voornamelijk zelf zijn grootste concurrent, ook al valt hij nooit, en vergeet ie nooit te wisselen moet hij dit tijdens de OS ook niet doen. Ik kan me nog goed de ploegenrit herinerren van 4 jaar terug![]()
Ik ben overigens ook benieuwd wat Trevor Marsicano gaat doen dit jaar, hij was echt supergoed vorig jaar!
Bij de NK's achtervolging die een paar keer gehouden zijn bleken de marathonploegen (in mijn herinnering) best redelijk voor de dag te komen, maar ze bleken toch niet op te kunnen tegen de échte langebaanrijders. Helaas zijn die uitslagen moeilijk terug te vinden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:40 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat die 'schaatskazachen' op de ploegenachtervolging nog best goed voor de dag kunnen komen.
Als marathonrijders zijn ze gewend om dicht op elkaar te rijden. Nu zijn het al ploeggenoten, dus kan het best een geolied geheel zijn. Wel denk ik dat de van nature langebaanrijders uit Nederland, Amerika, Canada, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Italië en Rusland meer basissnelheid hebben.
Lullig voor Babenkoquote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Na Schaats-Belgen, -Fransen, -Tsjechen en -Oostenrijkers nu dus ook schaats-Kazachen.
Die moet zich nog preparerenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
De tijden van Marsicano van dit seizoen zijn nog niet bijzonder goed, of zeg maar gerust slecht. Maar ja, het zegt nog zo weinig.
True, maar deze achtervolging is, zeker bij de mannen, bijna een sprint naar de finish. De Franse marathonrijders komen ook pure snelheid tekort.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:40 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat die 'schaatskazachen' op de ploegenachtervolging nog best goed voor de dag kunnen komen.
Als marathonrijders zijn ze gewend om dicht op elkaar te rijden. Nu zijn het al ploeggenoten, dus kan het best een geolied geheel zijn. Wel denk ik dat de van nature langebaanrijders uit Nederland, Amerika, Canada, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Italië en Rusland meer basissnelheid hebben.
Je moet ook niet zoeken op het NK ploegenachtervolging maar op de IJsselcup. De marathonploegen presteerden daar heel wisselend. TNT was 2 jaar terug (de laatste uitgave) gewoon top 3. Die reden ook mooi op lijn. Sommige andere ploegen maakten er een zootje van. Dat kun je duidelijk zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Bij de NK's achtervolging die een paar keer gehouden zijn bleken de marathonploegen (in mijn herinnering) best redelijk voor de dag te komen, maar ze bleken toch niet op te kunnen tegen de échte langebaanrijders. Helaas zijn die uitslagen moeilijk terug te vinden.
Ik heb vorig jaar het dopinggedoe een beetje gemist, maar waar komt de verdachtheid van Marsicano vandaan?quote:
Misschien een beetje doordat hij wel heel bizar snel doorbreekt terwijl zijn tijden van het jaar ervoor helemaal niet zo bijzonder waren voor zijn leeftijd. Bovendien wilde hij niet onder het toeziend oog van de bond trainen, maar ergens geheel terugetrokken zonder al te veel controle onder leiding van Nancy Swider-Peltz, die eveneens haar dochter traint welke al op 16 harige leeftijd gepakt is op doping. Allemaal niks concreets dus, maar Amerikanen die zich voorbereiden op de spelen.......quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar het dopinggedoe een beetje gemist, maar waar komt de verdachtheid van Marsicano vandaan?
Ja, de Nederlandse heren gaan nu in het vaarwater zitten van echte Kazachstanen die juist progressie aan het boeken waren. Ze hadden beter voor Jamaica o.i.d. kunnen gaan schaatsen maar ja in Kazachstan waren de faciliteiten al opgezet en dat was lekker makkelijk.quote:
dat was Remmzquote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wie was ook al weer de grote Kleinsman-fan hier? Die rijdt dit jaar ook weer rond, maar totnutoe nog niet echt spectaculair.
Vroeg ik me vandaag ook al af.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:56 schreef MiLalaa het volgende:
Wat zal er met de DSB-ploeg gaan gebeuren ? Hoor net bij studio sport dat de KNSB waarschijnlijk een soort vangnet-constructie zal doen ivm Vancouver
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:56 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
dat was Remmz(sorry Remmz, maar dat vergeet ik niet snel)
Mooi zo. Dan kan je beter fan zijn van Josjequote:Op maandag 12 oktober 2009 20:57 schreef Remzz het volgende:Dat je dat hebt onthouden
Ja er werd zo op haar gezeken toen... dat ik het bijna zielig vond worden, maar eigenlijk zie ik nu ook wel in dat het eigenlijk nooit wat zal gaan worden ben ik bang...
Dat bedoel ik!quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:07 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Mooi zo. Dan kan je beter fan zijn van Josje
Als je http://speedskatingresults.com/index.php?p=17&s=400 als startpagina houdt kan je dr resultaten in elk geval goed bijhouden. En wie weet...quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:57 schreef Remzz het volgende:
[..]Dat je dat hebt onthouden
Ja er werd zo op haar gezeken toen... dat ik het bijna zielig vond worden, maar eigenlijk zie ik nu ook wel in dat het eigenlijk nooit wat zal gaan worden ben ik bang...
Ow ja vette sitequote:Op maandag 12 oktober 2009 21:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Als je http://speedskatingresults.com/index.php?p=17&s=400 als startpagina houdt kan je dr resultaten in elk geval goed bijhouden. En wie weet...
Ik kende die site helemaal nietquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Als je http://speedskatingresults.com/index.php?p=17&s=400 als startpagina houdt kan je dr resultaten in elk geval goed bijhouden. En wie weet...
Hoe gaat het eigenlijk met Maren? Gaat ze dan eindelijk echt doorbreken dit seizoen? Die tijden in Heerenveen zeggen nog niet zoveel....quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:25 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ik kende die site helemaal niet
Heb de pagina van Maren toegevoegd aan mijn favorieten
voor jou een vraag..... en voor mij ook!quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:27 schreef Remzz het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk met Maren? Gaat ze dan eindelijk echt doorbreken dit seizoen? Die tijden in Heerenveen zeggen nog niet zoveel....
Ik heb m 2 jaar geleden ontdekt. Toen ik er zelf ook op bleek te staan (met de bescheiden tijden 56.44, 1.56 en 2.57) was ik natuurlijk meteen verkocht. Ik vind m gebruiksvriendelijker dan desg.de.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:25 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ik kende die site helemaal niet
Bij mij kloppen de PR's niet. de 500, 1000 en 1500 zijn toch niet zo goed bij mij als op deze site staat.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb m 2 jaar geleden ontdekt. Toen ik er zelf ook op bleek te staan (met de bescheiden tijden 56.44, 1.56 en 2.57) was ik natuurlijk meteen verkocht. Ik vind m gebruiksvriendelijker dan desg.de.
Klotesite! Ik sta er niet op.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb m 2 jaar geleden ontdekt. Toen ik er zelf ook op bleek te staan (met de bescheiden tijden 56.44, 1.56 en 2.57) was ik natuurlijk meteen verkocht. Ik vind m gebruiksvriendelijker dan desg.de.
Deze dagen trouwens in Groningen de kwalificatie voor het NK-afstanden, dus het begin van het begin van het seizoen.quote:3-3
3-3... Nee, het is niet de laatste voetbaluitslag. Het is ook geen belangrijke datum, buiten dat Elvis op die datum in ’55 voor het eerst op televisie verscheen. En dat het de verjaardag is van Hans Teeuwen. Maar daar heb ik het nu niet over. Nu heb ik het over de meest gevreesde ijstraining die een schaatser kan doen! Deze training is zelfs zo angstaanjagend dat vier profschaatsers met bleke gezichtjes en zonder een woord te zeggen in het busje naar de training rijden. De spanning is van hun gezichten af te lezen!
Misschien denk je nu “Hoe angstaanjagend kan een training zijn?” Ik probeer het uit te leggen. “Een 3-3 training is een intensieve interval training, we rijden steeds 3 minuten met daartussen 3 minuten rust. Er wordt dan in de rondte geracet met rondjes van rond de 29 seconden. We doen deze training meestal met 3 of 4 man, om de beurt een blokje op kop.” Nu is 3 minuten achter iemand aanrijden met rondjes 29 niet zo heel zwaar. Maar doe het 3 minuten later (deze 3 minuten voelen ineens veel korter) nog eens en het begint zwaar te worden. Doe er een op kop en je krijgt een keiharde klap van die man met die hamer die je tegenkomt. En denk maar niet dat je hersteld bent van die klap als je het volgende blokje weer achteraan gaat rijden, je moet dan ploeteren, harken en hijgen om bij te blijven!
Zo’n training is misschien zwaar, heel zwaar zelfs, maar waar komt nu de angst vandaan? Terug naar het busje dat onderweg is naar de training, een kijkje in het hoofd van een schaatser op dat moment. “Zo meteen een training waar ik helemaal kapot ga, die pijn gaat doen, en nog meer pijn. Kan ik deze training wel volhouden? Zou ik nog wel rondjes 29 kunnen rijden? Zou ik niet gelost worden door die andere gasten?” Dit zijn dingen die door zijn hoofd spoken en zorgen voor twijfel, onzekerheid en opzien tegen de training.
Een training, zo gevreesd, heeft natuurlijk ook elke keer weer zijn eigen verhaal. De afgelopen twee weken hebben we hem twee keer gedaan op trainingskamp in Erfurt. De eerste keer was echt een hel, niet alleen omdat het de eerste van het seizoen was. Maar ook, en misschien wel vooral, omdat Rhian en ik hem met z’n tweeën deden. Wat gingen we kapot samen. Deed ik er een op kop, moest ik weer drie doden sterven om Rhian (die steevast te hard begon) bij te houden. En gelijk het blokje daarna ben je dan weer aan de beurt voor kopwerk natuurlijk! Ja, Rhian en ik zullen nog wel eens tegen elkaar zeggen “Weet je nog die ene 3-3 training met z’n tweeën?”
De tweede keer reden we wel met z’n vieren. Tim en Boris die de vorige keer intensief duur moesten doen waren nu ook van de partij. Deze keer deden we 3-3 en 2-2. De 3-3 ging dit keer hard. Maar met de 2-2 werd het pas echt spectaculair. De gedachte “ooh, het is nu maar 2 minuten, geen 3” is namelijk snel gemaakt. Met als gevolg dat we veel harder gingen rijden. Er werden 28ers gereden, en op een gegeven moment zelfs 27ers! Gaaf! …Zwaar! …Man met hamer, AUWW!
Ted-Jan
Geen langere afstanden?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:15 schreef Aalbers het volgende:
Lol ik sta dr ook op met me 47,04 en 1.28 op de 500 en 1000 lol.
Niet te hard... ze heeft vandaag de voorkwalificatie voor het NK gewonnen!quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:57 schreef Remzz het volgende:
[..]Dat je dat hebt onthouden
Dat wordt volgens mij nooit meer wat met Marja Visquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
DAMES 3000 Meter
11 22 Marja Vis DSB SCHELLI 4:28.29 MT 44.715 1.475
Volgens mij ging het fout toen ze (volgens mij) 2 jaar geleden een hersenschudding opliep. Hetzelfde als bij Greta Smit, zo'n hersenschudding kan ontzettend lang doorwerken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:44 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Dat wordt volgens mij nooit meer wat met Marja Vis
Bij Peter Mueller ging het al mis, is daar overtraint en is eigenlijk nooit meer goed gekomen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij ging het fout toen ze (volgens mij) 2 jaar geleden een hersenschudding opliep. Hetzelfde als bij Greta Smit, zo'n hersenschudding kan ontzettend lang doorwerken.
Nou ja, in 2007 reed ze weer erg goed en haalde ze het EK en WK allround, en werd ze 6e en 7e op het WK afstanden. Volgens mij was dat het jaar dat ze weer alles zelf aan het doen was.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:37 schreef Remzz het volgende:
[..]
Bij Peter Mueller ging het al mis, is daar overtraint en is eigenlijk nooit meer goed gekomen.
quote:Startgerechtigden NK Afstanden zaterdag:
Dames 1000 meter
Laurine van Riessen
Margot Boer
Annette Gerritsen
Natasja Bruintjes
Marianne Timmer
Marrit Leenstra
Paulien van Deutekom
Ireen Wüst
Sanne Delfgou
Roxanne van Hemert
Lotte van Beek
Frederika Buwalda
Thijsje Oenema
Janine Smit
Marit Dekker
Ingeborg Kroon
Tosca Hilbrands
Brecht Kramer
Rosa Pater
+3 (moeten nog aangewezen worden)
Heren 1000 meter
Stefan Groothuis
Simon Kuipers
Mark Tuitert
Jan Bos
Sjoerd de Vries
Remco Olde Heuvel
Erben Wennemars
Beorn Nijenhuis
Lars Elgersma
Tim Salomons
Kjeld Nuis
Rhian Ket
Pim Schipper
Jacques de Koning
Jan Smeekens
Berden de Vries
Koen Verweij
Hein Otterspeer
Ronald Mulder
Sietse Heslinga
Demian Roelofs
+3 (moeten nog aangewezen worden)
Dames 3000 meter
Renate Groenewold
Diane Valkenburg
Gretha Smit
Elma de Vries
Jorien Voorhuis
Paulien van Deutekom
Lisette van der Geest
Ireen Wüst
Marrit Leenstra
Annouk van der Weijden
Moniek Kleinsman
Janneke Ensing
Linda Bouwens
Yvonne Nauta
Lotte van Beek
Marije Joling
Maria Sterk
Linda de Vries
+2 (moeten nog aangewezen worden)
Mocht ik nog niet rijden toen...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Geen langere afstanden?
Die langere 'sterftrainingen' bevallen mij altijd beter dan de pure sprinttrainingen. Bij de sprinttrainingen bengel ik hopeloos achteraan, als het om inhoud gaat en vooral om verzuringsweerstand kan ik weer beter meedraaien.
Geef hem ook weinig kansen op de 1.500 meter, want daar rijden toch wel mensen mee die aardige tijden hebben staan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:22 schreef oxylus11 het volgende:
Freddy Wennemars schijnt zich nog nergens voor geplaatst te hebben.
[..]
Denk ik ook niet. Het is een typische 500 meter rijder. Op de 1500m is de concurrentie toch echt te groot vermoed ik.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geef hem ook weinig kansen op de 1.500 meter, want daar rijden toch wel mensen mee die aardige tijden hebben staan.
Inderdaad, bij Gerard van Velde (na die enge val in SLC) en Mike Ireland kon je dat ook nog lang zien. Met name bij de bochten die er minder stabiel uitzagen. (en ja, ik weet dat Ireland altijd al veel viel, maar toch, je kúnt het zien vind ik, het is sindsdien anders)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Volgens mij ging het fout toen ze (volgens mij) 2 jaar geleden een hersenschudding opliep. Hetzelfde als bij Greta Smit, zo'n hersenschudding kan ontzettend lang doorwerken.
dan stop ik echt met kijkenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:13 schreef sportfreak het volgende:
Betekend dit dat we dit seizoen de bekende rood-wit-blauwe pakken niet gaan zien?
Toch verwacht ik veel van hem dit seizoen. Je hoeft pas in februari in vorm te zijn, dus dit hoeft niks te zeggen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:26 schreef Montov het volgende:
Kramer raakt ook weer in vorm: 3:42 op de 3km, 1 seconde boven zijn PR. Dit na een 3:46 vorige week.
Marsicano heetf al diverse teleurstellende tijden.
als hij zo door gaat kan hij zich geeneens plaatsenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Toch verwacht ik veel van hem dit seizoen. Je hoeft pas in februari in vorm te zijn, dus dit hoeft niks te zeggen.
Hij heeft zich al wel geplaatst voor de World Cup wedstrijden op de 1000 meter.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:52 schreef franklop het volgende:
[..]
als hij zo door gaat kan hij zich geeneens plaatsen
Er is een afhaker:quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:31 schreef Zenschaatser het volgende:
[..]
Massale uittocht naar Kazachstan van de subtoppers! In mei las ik al dit bericht:
[..]
]http://www.destentor.nl/regio/nwoverijssel/5702774/Bovenhuis-als-Kazach-Liever-niet.ece[/q][/url]quote:Soldaat in Kazachstan? Liever niet!
door Henk Wageman. zaterdag 24 oktober 2009 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 24 oktober 2009 | 09:26
STAPHORST - Het had niet veel gescheeld of Robert Bovenhuis (22) uit Staphorst had als soldaat van Kazachstan langs de grens met Rusland moeten patrouilleren. Althans die waarschuwing liet Rini Wagtmans, vermaard ploegleider van de wielerformatie Astana uit Kazachstan, horen .
De Brabander reageerde daarmee op de plannen van vijf Nederlandse schaatsers (Jorrit Bergsma, Arjan Stroetinga, Rob Hadders, Christijn Groeneveld en Robert Bovenhuis) om namens Kazachstan aan de komende Olympische Spelen in het Canadese Vancouver deel te nemen. "Onverantwoord", vond Wagtmans. "Wie zich tot Kazach laat naturaliseren moet ook in dienst."
Bovenhuis besloot op het laatste moment in Staphorst te blijven. "Ik had er geen goed gevoel bij. Was bang dat ik vijf jaar zou moeten procederen om na een naturalisatie tot Kazach mijn Nederlands paspoort terug te krijgen. Stel dat ik me zou laten naturaliseren, dan keer je naar Nederland terug als een vreemdeling. Moet je als de eerste de beste asielzoeker een verblijfsvergunning aanvragen. En hoe zit het met allerlei verzekeringen?"
Vragen, waarop Bovenhuis, lid van het marathonschaatsteam Equipe Renault Eco 2, geen heldere antwoorden kon krijgen. "Ik heb toen maar besloten om deze week niet aan de Kazachstaanse schaatskampioenschappen mee te doen."
Volgens Wagtmans, autoriteit in de sportverhoudingen met Kazachstan, is het uitgesloten dat het viertal Nederlanders, dat de afgelopen dagen wel aan deze titelstrijd heeft deelgenomen, naar de Olympische Spelen in Vancouver mag. Op de radio vertelde de ploegleider van Astana: "De Spelen zijn, volgens mijn informatie, helemaal niet aan de orde. Het gaat om deelname aan wedstrijden om de Asian Cup."
Bovenhuis had met zijn beste tijd op de vijf kilometer (6.25 min.) een ereplaats kunnen opeisen. En dus ook deelname aan de World Cup in Berlijn kunnen afdwingen. Terugkijken doet Bovenhuis liever niet. "Ik wil per se niet met modder gooien. Ik heb immers nog mooie jaren als schaatser voor de boeg."
Vandaag doet hij in Amsterdam aan de derde schaatsmarathon van hets eizoen mee. Maar hij had zich ook al verheugd op deelname aan het Nederlands kampioenschap. Bovenhuis: "Gezien mijn tijd kom ik in aanmerking voor een van de twee aanwijsplekken op de vijf kilometer. De KNSB heeft inmiddels laten weten dat ik niet aan het allround NK mee mag doen. Ja, vanwege het Kazachstaanse avontuur. Toch wel jammer, hoor."
[url=http://www.destentor.nl/regio/nwoverijssel/5702774/Bovenhuis-als-Kazach-Liever-niet.ece
zag hem op de startlijst van zowel de 500 als 1000 meter staan inmiddelsquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geef hem ook weinig kansen op de 1.500 meter, want daar rijden toch wel mensen mee die aardige tijden hebben staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |