Mocht ik nog niet rijden toen...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Geen langere afstanden?
Die langere 'sterftrainingen' bevallen mij altijd beter dan de pure sprinttrainingen. Bij de sprinttrainingen bengel ik hopeloos achteraan, als het om inhoud gaat en vooral om verzuringsweerstand kan ik weer beter meedraaien.
Geef hem ook weinig kansen op de 1.500 meter, want daar rijden toch wel mensen mee die aardige tijden hebben staan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:22 schreef oxylus11 het volgende:
Freddy Wennemars schijnt zich nog nergens voor geplaatst te hebben.
[..]
Denk ik ook niet. Het is een typische 500 meter rijder. Op de 1500m is de concurrentie toch echt te groot vermoed ik.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geef hem ook weinig kansen op de 1.500 meter, want daar rijden toch wel mensen mee die aardige tijden hebben staan.
Inderdaad, bij Gerard van Velde (na die enge val in SLC) en Mike Ireland kon je dat ook nog lang zien. Met name bij de bochten die er minder stabiel uitzagen. (en ja, ik weet dat Ireland altijd al veel viel, maar toch, je kúnt het zien vind ik, het is sindsdien anders)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Volgens mij ging het fout toen ze (volgens mij) 2 jaar geleden een hersenschudding opliep. Hetzelfde als bij Greta Smit, zo'n hersenschudding kan ontzettend lang doorwerken.
dan stop ik echt met kijkenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:13 schreef sportfreak het volgende:
Betekend dit dat we dit seizoen de bekende rood-wit-blauwe pakken niet gaan zien?
Toch verwacht ik veel van hem dit seizoen. Je hoeft pas in februari in vorm te zijn, dus dit hoeft niks te zeggen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:26 schreef Montov het volgende:
Kramer raakt ook weer in vorm: 3:42 op de 3km, 1 seconde boven zijn PR. Dit na een 3:46 vorige week.
Marsicano heetf al diverse teleurstellende tijden.
als hij zo door gaat kan hij zich geeneens plaatsenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Toch verwacht ik veel van hem dit seizoen. Je hoeft pas in februari in vorm te zijn, dus dit hoeft niks te zeggen.
Hij heeft zich al wel geplaatst voor de World Cup wedstrijden op de 1000 meter.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:52 schreef franklop het volgende:
[..]
als hij zo door gaat kan hij zich geeneens plaatsen
Er is een afhaker:quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:31 schreef Zenschaatser het volgende:
[..]
Massale uittocht naar Kazachstan van de subtoppers! In mei las ik al dit bericht:
[..]
]http://www.destentor.nl/regio/nwoverijssel/5702774/Bovenhuis-als-Kazach-Liever-niet.ece[/q][/url]quote:Soldaat in Kazachstan? Liever niet!
door Henk Wageman. zaterdag 24 oktober 2009 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 24 oktober 2009 | 09:26
STAPHORST - Het had niet veel gescheeld of Robert Bovenhuis (22) uit Staphorst had als soldaat van Kazachstan langs de grens met Rusland moeten patrouilleren. Althans die waarschuwing liet Rini Wagtmans, vermaard ploegleider van de wielerformatie Astana uit Kazachstan, horen .
De Brabander reageerde daarmee op de plannen van vijf Nederlandse schaatsers (Jorrit Bergsma, Arjan Stroetinga, Rob Hadders, Christijn Groeneveld en Robert Bovenhuis) om namens Kazachstan aan de komende Olympische Spelen in het Canadese Vancouver deel te nemen. "Onverantwoord", vond Wagtmans. "Wie zich tot Kazach laat naturaliseren moet ook in dienst."
Bovenhuis besloot op het laatste moment in Staphorst te blijven. "Ik had er geen goed gevoel bij. Was bang dat ik vijf jaar zou moeten procederen om na een naturalisatie tot Kazach mijn Nederlands paspoort terug te krijgen. Stel dat ik me zou laten naturaliseren, dan keer je naar Nederland terug als een vreemdeling. Moet je als de eerste de beste asielzoeker een verblijfsvergunning aanvragen. En hoe zit het met allerlei verzekeringen?"
Vragen, waarop Bovenhuis, lid van het marathonschaatsteam Equipe Renault Eco 2, geen heldere antwoorden kon krijgen. "Ik heb toen maar besloten om deze week niet aan de Kazachstaanse schaatskampioenschappen mee te doen."
Volgens Wagtmans, autoriteit in de sportverhoudingen met Kazachstan, is het uitgesloten dat het viertal Nederlanders, dat de afgelopen dagen wel aan deze titelstrijd heeft deelgenomen, naar de Olympische Spelen in Vancouver mag. Op de radio vertelde de ploegleider van Astana: "De Spelen zijn, volgens mijn informatie, helemaal niet aan de orde. Het gaat om deelname aan wedstrijden om de Asian Cup."
Bovenhuis had met zijn beste tijd op de vijf kilometer (6.25 min.) een ereplaats kunnen opeisen. En dus ook deelname aan de World Cup in Berlijn kunnen afdwingen. Terugkijken doet Bovenhuis liever niet. "Ik wil per se niet met modder gooien. Ik heb immers nog mooie jaren als schaatser voor de boeg."
Vandaag doet hij in Amsterdam aan de derde schaatsmarathon van hets eizoen mee. Maar hij had zich ook al verheugd op deelname aan het Nederlands kampioenschap. Bovenhuis: "Gezien mijn tijd kom ik in aanmerking voor een van de twee aanwijsplekken op de vijf kilometer. De KNSB heeft inmiddels laten weten dat ik niet aan het allround NK mee mag doen. Ja, vanwege het Kazachstaanse avontuur. Toch wel jammer, hoor."
[url=http://www.destentor.nl/regio/nwoverijssel/5702774/Bovenhuis-als-Kazach-Liever-niet.ece
zag hem op de startlijst van zowel de 500 als 1000 meter staan inmiddelsquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geef hem ook weinig kansen op de 1.500 meter, want daar rijden toch wel mensen mee die aardige tijden hebben staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |