Nee eind oktober is het NK afstanden waarbij plaatsing voor de eerste cyclus WB binnen te slepen is. Het OKT is een op zichzelf staand tournooi dit keer. NK allround is pas in maart terwijl het EK al in januari is. Selectie procedure daarvoor zal dus ook anders zijn dan normaal.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:10 schreef Montov het volgende:
Ik dacht dat het OKT als NK Afstanden zou gelden, maar ik kan het fout hebben.
Kunnen ze eigenlijk net zo goed schrappen dat NK Allround, ik denk dat weinigen dat nog serieus nemen. Net zoals ze met WK Afstanden doen in Olympische jaren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nee eind oktober is het NK afstanden waarbij plaatsing voor de eerste cyclus WB binnen te slepen is. Het OKT is een op zichzelf staand tournooi dit keer. NK allround is pas in maart terwijl het EK al in januari is. Selectie procedure daarvoor zal dus ook anders zijn dan normaal.
Het NK is over 3 weken. Enige indicatie geeft het wel. Vooral als je bijvoorbeeld naar Wust nu en voorgaande jaren kijkt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:16 schreef Ericr het volgende:
Tja zo'n trainingswedstrijd zegt weinig. Zo scherp zullen de meesten niet staan nu. Als je nu al scherp staat is het beste er wel vanaf tegen de tijd dat de grote wedstrijden beginnen.
Maar beslist ook niet slecht gezien haar niveau van de laatste jaren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wie was ook al weer de grote Kleinsman-fan hier? Die rijdt dit jaar ook weer rond, maar totnutoe nog niet echt spectaculair.
Mag toch hopen dat ze geleerd hebben van vorig seizoen en er een gedegen opbouw is naar de belangrijkste wedstrijden. Wust en van Deutekom waren vorig jaar al gaar voordat het er echt om ging, ook al kwam Wust dan nog wel op gang aan het einde van het seizoen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het NK is over 3 weken. Enige indicatie geeft het wel. Vooral als je bijvoorbeeld naar Wust nu en voorgaande jaren kijkt.
Ik denk dat deze wedstrijd een aardige graadmeter is maar we gaan het zien dadelijk.
Na Schaats-Belgen, -Fransen, -Tsjechen en -Oostenrijkers nu dus ook schaats-Kazachen.quote:BAM-schaatsers kiezen sluiproute
Arjan Stroetinga en vier teamgenoten uit de BAM-marathonploeg gaan proberen om op een Kazachstaanse pas plaatsing af te dwingen voor de Winterspelen.
De vijf zijn al sinds een half jaar in het bezit van zowel de Nederlandse als de Kazachse nationaliteit.
Stroetinga, Christijn Groeneveld, Jorrit Bergsma, Robert Bovenhuis en Rob Hadders nemen op 20 oktober deel aan de Kazachse afstandkampioenschappen.
Daar worden startbewijzen vergeven voor de wereldbekerreeks, waar weer olympische tickets te verdienen zijn. Individueel, maar ook voor de achtervolgingsploeg van Kazachstan.
Langebaanschaatser Frank Vreugdenhil koos vanwege de enorme concurrentie in Nederland eerder al voor de sluiproute via Kazachstan. Hij bezit al sinds de zomer een dubbele nationaliteit.
Vergeer initiatiefnemer
Pascal Vergeer is een van de initiatiefnemers van het project. De eigenaar van International Sport Marketing verzorgt de kleding van schaatsploegen uit het voormalige Oostblok en regelt visa voor wedstrijden buiten de oude Sovjet-Unie.
Dat resulteerde gaandeweg in het plan om schaatsen in Kazachstan naar een hoger plan te tillen. Oud-schaatser Sergei Tsybenko, die jaren deel uitmaakte van het Nederlandse SpaarSelect, heeft uit hoofde van zijn functie binnen de Kazachstaanse bond de financiering op zich genomen.
Bron: NOS
Tja, je weet het nooit he. Bokko is goed bezig en denk ik dé man die Sven zou moeten verslaan. Je hebt natuurlijk ook nog Oldeheuvel. Bob de Jong is ook gebrand op prolongatie van zijn titel en geloofd er zelf helemaal in. Ik moet dat nog maar zien, maar oke.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 02:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mijn favoriete vraag van dit seizoen:
Can nobody beat Sven Kramer?
Ik had de wikipagina van Schaatsbelg een paar maanden geleden al aangepast, en nu ook maar verder geupdate.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Na Schaats-Belgen, -Fransen, -Tsjechen en -Oostenrijkers nu dus ook schaats-Kazachen.
De tijden van Marsicano van dit seizoen zijn nog niet bijzonder goed, of zeg maar gerust slecht. Maar ja, het zegt nog zo weinig.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:00 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Tja, je weet het nooit he. Bokko is goed bezig en denk ik dé man die Sven zou moeten verslaan. Je hebt natuurlijk ook nog Oldeheuvel. Bob de Jong is ook gebrand op prolongatie van zijn titel en geloofd er zelf helemaal in. Ik moet dat nog maar zien, maar oke.
Sven is denk ik, gezien de vorige 3 seizoenen voornamelijk zelf zijn grootste concurrent, ook al valt hij nooit, en vergeet ie nooit te wisselen moet hij dit tijdens de OS ook niet doen. Ik kan me nog goed de ploegenrit herinerren van 4 jaar terug![]()
Ik ben overigens ook benieuwd wat Trevor Marsicano gaat doen dit jaar, hij was echt supergoed vorig jaar!
Bij de NK's achtervolging die een paar keer gehouden zijn bleken de marathonploegen (in mijn herinnering) best redelijk voor de dag te komen, maar ze bleken toch niet op te kunnen tegen de échte langebaanrijders. Helaas zijn die uitslagen moeilijk terug te vinden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:40 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat die 'schaatskazachen' op de ploegenachtervolging nog best goed voor de dag kunnen komen.
Als marathonrijders zijn ze gewend om dicht op elkaar te rijden. Nu zijn het al ploeggenoten, dus kan het best een geolied geheel zijn. Wel denk ik dat de van nature langebaanrijders uit Nederland, Amerika, Canada, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Italië en Rusland meer basissnelheid hebben.
Lullig voor Babenkoquote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Na Schaats-Belgen, -Fransen, -Tsjechen en -Oostenrijkers nu dus ook schaats-Kazachen.
Die moet zich nog preparerenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
De tijden van Marsicano van dit seizoen zijn nog niet bijzonder goed, of zeg maar gerust slecht. Maar ja, het zegt nog zo weinig.
True, maar deze achtervolging is, zeker bij de mannen, bijna een sprint naar de finish. De Franse marathonrijders komen ook pure snelheid tekort.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:40 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat die 'schaatskazachen' op de ploegenachtervolging nog best goed voor de dag kunnen komen.
Als marathonrijders zijn ze gewend om dicht op elkaar te rijden. Nu zijn het al ploeggenoten, dus kan het best een geolied geheel zijn. Wel denk ik dat de van nature langebaanrijders uit Nederland, Amerika, Canada, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Italië en Rusland meer basissnelheid hebben.
Je moet ook niet zoeken op het NK ploegenachtervolging maar op de IJsselcup. De marathonploegen presteerden daar heel wisselend. TNT was 2 jaar terug (de laatste uitgave) gewoon top 3. Die reden ook mooi op lijn. Sommige andere ploegen maakten er een zootje van. Dat kun je duidelijk zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Bij de NK's achtervolging die een paar keer gehouden zijn bleken de marathonploegen (in mijn herinnering) best redelijk voor de dag te komen, maar ze bleken toch niet op te kunnen tegen de échte langebaanrijders. Helaas zijn die uitslagen moeilijk terug te vinden.
Ik heb vorig jaar het dopinggedoe een beetje gemist, maar waar komt de verdachtheid van Marsicano vandaan?quote:
Misschien een beetje doordat hij wel heel bizar snel doorbreekt terwijl zijn tijden van het jaar ervoor helemaal niet zo bijzonder waren voor zijn leeftijd. Bovendien wilde hij niet onder het toeziend oog van de bond trainen, maar ergens geheel terugetrokken zonder al te veel controle onder leiding van Nancy Swider-Peltz, die eveneens haar dochter traint welke al op 16 harige leeftijd gepakt is op doping. Allemaal niks concreets dus, maar Amerikanen die zich voorbereiden op de spelen.......quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar het dopinggedoe een beetje gemist, maar waar komt de verdachtheid van Marsicano vandaan?
Ja, de Nederlandse heren gaan nu in het vaarwater zitten van echte Kazachstanen die juist progressie aan het boeken waren. Ze hadden beter voor Jamaica o.i.d. kunnen gaan schaatsen maar ja in Kazachstan waren de faciliteiten al opgezet en dat was lekker makkelijk.quote:
dat was Remmzquote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wie was ook al weer de grote Kleinsman-fan hier? Die rijdt dit jaar ook weer rond, maar totnutoe nog niet echt spectaculair.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |