Tegen Polen spelen we ook thuisquote:Op maandag 21 september 2009 15:28 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Polen (loting voor thuis of uit)
Dont you ever doubt me!quote:Op maandag 21 september 2009 17:29 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Tegen Polen spelen we ook thuis.
zie link:
http://www.daviscup.com/teams/headtohead.asp
oke, het tijdbestek winst ik niet.quote:Op maandag 21 september 2009 17:42 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Dont you ever doubt me!
Het uit en thuis principe waarbij je thuis speelt als je laatste wedstrijd uit was geldt voor ontmoetingen van 1970 en later. Aangezien de laatste keer tegen Polen in 1939 was (net weg voor de Duitsers kwamen) moet er dus wel degelijk geloot worden.
volgens mij 36 van Lendl ofzo, dus dat record is niet eens buiten zijn bereikquote:
Spanje-Zwitserlandquote:SPAIN (s)(c) v SWITZERLAND
GERMANY (s) v FRANCE (c)
RUSSIA (s)(c) v INDIA
ARGENTINA (s) v SWEDEN (c)
ECUADOR v CROATIA (s)(c)(*)
SERBIA (c)(*) v USA (s)
CHILE (c) v ISRAEL (s)
BELGIUM (c) v CZECH REPUBLIC (s)
Had liever uit gespeeldquote:Op woensdag 23 september 2009 13:57 schreef Norrage het volgende:
Weer Frankrijk - Duitsland, dat is ook vaak\
En wij dus waarschijnlijk tegen Italie, dat wordt lekker thuis spelen dus! Dus in maart alweer keihard DC knallen!
Italie uit was prima geweest hoorquote:Op woensdag 23 september 2009 14:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
+liever niet tegen Italië waarschijnlijk
Max Mirnyi is de enige bekende, maar die dubbelt volgens mij alleen nog maar ...quote:Op woensdag 23 september 2009 14:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Italie is wel een zware kluif, maar Bolelli en Seppi en misschien die halve zool van een Starace zijn niet onverslaanbaar. En het zal inderdaad wel gravel worden, zou dom zijn als je dat niet doet.
Welke tennissers hebben de Wit-Russen?
Wit-Rusland heeft vooral Ignatik, die een topper bij de junioren was en nu bij de profs a la De Bakker gestaag omhoog kruipt op de rankings. Nu 363e, maar hij is pas 19.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Italie is wel een zware kluif, maar Bolelli en Seppi en misschien die halve zool van een Starace zijn niet onverslaanbaar. En het zal inderdaad wel gravel worden, zou dom zijn als je dat niet doet.
Welke tennissers hebben de Wit-Russen?
Ach, kom op joh. Je doet net of Italië zo ontzettend sterk is. Als Thiemo zijn niveau vasthoudt, is dat al een hele grote kans op 2 punten. Tel daarbij Sluiter op in de dubbel en eventueel Haase die dan weer terug is (hoop ik) en dan maakt Nederland een bijzonder grote kans op van Italië te winnen.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:36 schreef tennisboy het volgende:
Ongeloofelijk weer he.
Weer een slechte loting. Van al die landen die we konden treffen is Italië de sterkste, en wij moeten weer tegen de sterkste.
Gek wordt je daarvan dat je telkens een slechte loting hebt.
ja maarja. Van elk land hadden we met gemak gewonnen. Italië is duidelijk het sterkste land, wat moeilijk kan gaan worden.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach, kom op joh. Je doet net of Italië zo ontzettend sterk is. Als Thiemo zijn niveau vasthoudt, is dat al een hele grote kans op 2 punten. Tel daarbij Sluiter op in de dubbel en eventueel Haase die dan weer terug is (hoop ik) en dan maakt Nederland een bijzonder grote kans op van Italië te winnen.
Ach, ik vind dat je wel erg overdrijft. Ik vind de loting wel leuk eigenlijk. Je speelt bijna zeker thuis en tegen een team dat niet beter is.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:41 schreef tennisboy het volgende:
[..]
ja maarja. Van elk land hadden we met gemak gewonnen. Italië is duidelijk het sterkste land, wat moeilijk kan gaan worden.
Maarja met Thiemo en Robin kunnen we ze hopenlijk verslaan.
We hadden vorig jaar in de playoffs het slechtste land mogelijk, Korea...quote:Op woensdag 23 september 2009 16:36 schreef tennisboy het volgende:
Ongeloofelijk weer he.
Weer een slechte loting. Van al die landen die we konden treffen is Italië de sterkste, en wij moeten weer tegen de sterkste.
Gek wordt je daarvan dat je telkens een slechte loting hebt.
Niet een keertje pech, in de wereldgroep speelden we tegen topland Argentinië.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
We hadden vorig jaar in de playoffs het slechtste land mogelijk, Korea...We hebben voor het eerst een keertje pech. Tegen Frankrijk misschien ook, maar de andere geplaatste landen waren nagenoeg even stekr. Tegen Italie is leuk. Is een mooie uitdaging, en we spelen niet tegen van die nobodies. Veel leuker affiche dus.
In de wereldgroep speel je altijd tegen een topland, zeker als je niet geplaatst bent. En dan was Argentinië nog één van de gunstigste landen om te loten.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:59 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Niet een keertje pech, in de wereldgroep speelden we tegen topland Argentinië.
Maarja tegen italië spelen we in ieder geval thuis dat scheelt ook al een stuk
Op dit moment is Italië wel beter met 4 top 100 spelers . Wij nu nog geen. Maar Thiemo zla uiteraard bijna in de top 100 komen en Haase komt er ook wel weer in als hij weer kan spelen.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach, ik vind dat je wel erg overdrijft. Ik vind de loting wel leuk eigenlijk. Je speelt bijna zeker thuis en tegen een team dat niet beter is.
Leuk die top-100 spelers, maar in Davis Cup zegt dat weinig. Daarnaast is Thiemo in potentie, en ik denk op dit moment ook al, beter dan al die Italianen.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:01 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Op dit moment is Italië wel beter met 4 top 100 spelers . Wij nu nog geen. Maar Thiemo zla uiteraard bijna in de top 100 komen en Haase komt er ook wel weer in als hij weer kan spelen.
En de rest van de landen hadden we gewoon dik van gewonnen en dat is nu nog niet zeker. Maarja laten we maar hopen dat we de Italianen kunnen verslaan. Deze moeten met gemak kunnen winnen van Wit-Rusland.
Ik heb liever dat ze spelen tegen een slechtere land, zodat we zeker zijn van promotie/ degadratiewedstrijd. Tegen Italië zullen we uiteraard kansen hebben om te winnen. Maar het zo ook zomaar kunnen dat de Italianen ons verslaan. Dus nu is het nog vol afwachten of we de promotie/ degradatie halen.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Waarom zo zieken over een slechte loting?
Zoals gezegd, als er dan toch thuis gespeeld moet worden (ja, ik ben een groot fan van uitwedstrijden), dan tenminste nog tegen een land waarbij het tennis nog enigszins fatsoenlijk is.
Dat je in de wereldgroep "slechte" lotingen hebt, tsja, dat heb je met elk land in de wereldgroep hoor. Tis niet voor niks de wereldgroep. En in de jaren dat we daar niet inzaten, of dat we idd naar de playoffs gingen, kregen we oa Macedonie, Portugal en Korea. Poeh, wat lastig!
Nee hoor, prima loting, jammer dat het niet uit is. Klaar. Op naar mei
Nou ja, het blijft op gravel.. Daar heeft Stepanek natuurlijk niet veel te zoeken. Berdych trouwens ook niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 01:05 schreef wimderon het volgende:
Als Nadal niet beter wordt zijn Stippel en z'n kornuiten niet eens kansloos.
Je bent ermee bekend dat hij Wimbledon en de AO heeft gewonnen? Of heb je het over het laatste half jaar?quote:Op donderdag 26 november 2009 01:19 schreef Norrage het volgende:
Nadal faalt altijd (of vaak) buiten gravel…[...]
Sport 1, verder niet verwacht ik.quote:Op maandag 30 november 2009 20:57 schreef Federer-fan het volgende:
Wordt het nog ergens op tv uitgezonden (wat wij kunnen zien)?
Bedankt, alleen had ik al gekeken in de Sport1-gids en daar zag ik het niet staan. Heb jij het van de Sport1-website?quote:Op maandag 30 november 2009 20:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sport 1, verder niet verwacht ik.
Nee, ze zonden het vorig jaar uit en ik kan me herinneren dat Kristie het van de week heeft gezegd.quote:Op maandag 30 november 2009 21:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, alleen had ik al gekeken in de Sport1-gids en daar zag ik het niet staan. Heb jij het van de Sport1-website?
4, 5 en 6 december aanstaande is het toch? Ik heb op de Sport1-site gekeken maar ik kan er niets vinden bij die dagen (althans bij 4 en 5, want bij 6 staat nog geen info).quote:Op maandag 30 november 2009 21:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, ze zonden het vorig jaar uit en ik kan me herinneren dat Kristie het van de week heeft gezegd.
Berdych en Lips zullen zoals gewoonlijk de dubbel ook wel gaan spelen.quote:Friday 4 December – Play starts at 1600 (1500 GMT)
Rafael Nadal (ESP) v Tomas Berdych (CZE)
David Ferrer (ESP) v Radek Stepanek (CZE)
Saturday 5 December – Play starts at 1600 (1500 GMT)
Feliciano Lopez / Fernando Verdasco (ESP) v Lukas Dlouhy / Jan Hajek (CZE)
Sunday 6 December – Play starts at 1200 (1100 GMT)
Rafael Nadal (ESP) v Radek Stepanek (CZE)
David Ferrer (ESP) v Tomas Berdych (CZE)
Verdasco dubbelt hè (de Spanjaarden blijven wel staan denk ik), Ferrer heeft gewoon de voorkeur gekregen. Die zal zich wel voorbereid hebben op gravel, in tegenstelling tot Verdasco die zo van de Masters af komt.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:18 schreef Norrage het volgende:
Ik denk dat Spanje het niet gaat redden. Nadal zal zijn wedstrijden wel winnen, maar de rest....als verdasco al niet meedoet.
Mwoah, Dlouhy is wel een grand slam winnaar in de dubbels.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:01 schreef wimderon het volgende:
Er is geloot:
[..]
Berdych en Lips zullen zoals gewoonlijk de dubbel ook wel gaan spelen.
Maar doorgaans zijn de toppers in het enkelspel gewoon betere opties, zeker als Dlouhy hier niet met zijn vaste partner kan spelen. Buiten enkele topduo's is het niveau in het dubbelspel niet hoog.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mwoah, Dlouhy is wel een grand slam winnaar in de dubbels.
Daarbij moet ik wel eerlijk toegeven dat ik niet wet wat de dubbelcapaciteiten van Stepanek en Berdych zijn.
Ik zie het idd nergens staan, vreemdquote:Op donderdag 3 december 2009 19:45 schreef Federer-fan het volgende:
Heeft iemand al ergens gezien dat Sport1 het uitzendt. Blijkbaar zei Kristie het laatst maar ik heb het nog niet gezien.
Ik mail Sport1 wel even en als ik een reactie krijg, post ik die.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zie het idd nergens staan, vreemd.
Misschien dat TVE (Spaanse zender) wel wat uitzendt, maar ik vrees dat we het met streams moeten doen.
quote:Geachte heer/mevrouw,
Ik heb laatst tijdens het commentaar op Sport1 van onder meer Kristie Boogert begrepen dat Sport1 de finale van de Davis Cup uitzendt. Maar noch in de gids, noch online zie ik er iets over staan. Zendt Sport1 de Davis Cup nog wel uit en, zo ja, wanneer en op welk kanaal?
Bedankt, Federer-fan
P.S.: Wanneer lezen de commentatoren nou eens wat van die slechte zelfbedachte grappen voor die ik jullie af en toe mail?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |